Szukaj

Informacje o Peugeot 206 Hatchback 1.1 i 60KM 44kW 1998-2009

Lata produkcji: 1998 – 2009
Segment: Auta małe
Model należący do segmentu B produkowany od 1998 roku. Wielki sukces francuskiej marki - 206-tka to najlepiej sprzedający się samochód w historii Peugeota. Od rynkowego debiutu klientów znalazło blisko 6 milionów egzemplarzy auta, które w ofercie Peugeota zastąpiło model 205. W 2003 roku 206-tka została poddana drobnej modernizacji. Choć od 2006 roku marka oferuje jej następcę - model 207, produkcja Peugeota 206 nie została jeszcze zakończona. W Chinach sprzedawany jest jako Peugeot C2 (nie ma nic wspólnego z Citroenem C2).
czytaj więcej
Produkowany od 1998 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1124 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 60 KM (44 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 94 Nm przy 2700 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 72 x 69 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(65%)

Zalety

+ Ergonomia + Widoczność + Karoseria

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

2,1
~kl_k2
Peugeot 206
Hatchback 1.1 i 60KM 44kW
Jestem posiadaczem tego samochodu od roku i czterech miesięcy. Mocną stroną tego samochodu jest jego wygląd. Przyciąga uwagę i dobrze się starzeje. Jego zalety to komfortowe zawieszenie oraz niewielka ilość ognisk korozji jak na swój wiek. Tu kończą się zalety. Jest to samochód wysoce awaryjny. Co chwilę okazuje się, że coś jest do wymiany, a koszty niektórych napraw są naprawdę wysokie. Elektronika w tym aucie to po prostu nieporozumienie (jeden czujnik wymieniany 2 razy). Samochód jest też wrażliwy na jakość paliwa. Osobiście nie polecam tego samochodu. Nie mogę się doczekać momentu, gdy się go pozbędę. Jest to samochód dla osób o mocnych nerwach i gotowych na dużą ilość wydatków związanych z samochodem. Wybierając się w dalszą trasę trzeba liczyć się z możliwością powrotu na lawecie. Poza tym, skoro to niby dobry samochód, to dlaczego tak wiele egzemplarzy jest wystawionych na sprzedaż?
3,7
~mmm
Peugeot 206
Hatchback 1.1 i 60KM 44kW
Posiadam auto od 8 lat. Auto jest z 2004 roku i ma oryginalny przebieg 85 000 km. Jak go kupiłem miał 6 lat i 38 000 km. I o dziwo z perspektywy kilku lat był to najlepszy samochód jaki kupiłem (wcześniej i później miałem hondę, nissana, suzuki, hyundaia, citroena, chevroleta), być może z uwagi na mały przebieg. Auto ma wieczną blacharkę, to jest zdumiewające ale nie znalazłem na nim, mimo wieku, żadnej korozji (fakt żaden element nigdy nie był malowany). Jedyne awarie jakie miałem wynikały z starzenia się takich elementów jak klocki, cylinderki i tutaj uwaga w starym samochodzie o małym przebiegu pewne elementy powinno się wymieniać profilaktycznie mimo, że pozornie nie są zużyte (klocki mimo że miały 50% zużycia rozpadły się w pył. W brew pozorom statystycznie jedno z najgorszych aut może być udanym zakupem.
4,6
~Pawel
Peugeot 206
Hatchback 1.1 i 60KM 44kW
Rewelacyjne auto za niska cene. Spalanie silnika 60KM to ponizej 6 litrow/100 (dobry olej i porzadne swiece), wiec moim zdaniem rewelacyjne. Szczegolnie polecam wersje 3-drzwiowa, poniewaz drzwi sa sporej wielkosci i latwiej zajac miejsca na tylnej kanapie niz przez waskie tylne drzwi wersji 5-drzwiowej. Przyspieszenie auta przy tym silniku nie powala, ale zazwyczaj wystarcza (jezdzilem innymi autami z benzynowymi silnikami i nie uwazam, zeby temu silnikowi brakowalo mocy). Spory bagaznik jest rowniez duza zaleta (niestety okupione to jest belka skretna). Belka skretna ma swoje zalety (w porownaniu z Yarisowym sztywnym mostem - jak w matizie) takie jak lepsze trzymanie drogi, lepszy komfort, wiekszy bagaznik, ale niestety w 206 konieczna jest wymiana lozysk w belce co okolo 100 000 do 150 000 km (koszt okolo 500zl). Kolejnym problemem zawieszenia sa wahacze (koniecznosc wymian co okolo 60 000 -120 000 km), tu nie polecam oszczedzac tylko kupowac porzadne - oryginalne wytrzymaly mi okolo 80 tys km. To chyba jedyne problemy trapiace to auto, w nagrode dostajemy male, ale przestronne i ladne auto. Srodek auta jest bardzo przyjemny, sam sie zdziwilem, ze w tak malym aucie moze byc tak wiele miejsca, materialy wykonczeniowe zostaly poprawione po face-liftingu. Wiele osob pisze o problemach z elektronika (zazwyczaj w komentazach na onecie) jest to mit - nie spotkalem sie z takimi problemami wsrod uzytkownikow tego auta. Niegasnace kontrolki moga sie zdarzac w autach powypadkowych (odradzam ich kupowania), albo zle naprawionych. Niestety na rynku wtornym ciezko znalezc dobrze wyposazona, niesprowadzana 206. Szkoda, ze sprowadzane powypadkowe auta robia zla renome temu swietnemu autku. Jednym slowem polecam - auto naprawe warte kupienia, ale pod warunkiem, ze nie jest powypadkowe skladane w garazu najtanszym kosztem...
Średnie spalanie dla Peugeot 206 Hatchback 1.1 i 60KM 44kW 1998-2009
6,5
l/100 km
7,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,5
Peugeot 206
Hatchback 1.1 i 60KM 44kW
W mieście spalanie wynosi ok. 9 litrów lpg przy normalnej jeździe. Nie przekraczając 2.200 rpm. jesteśmy w stanie zejść na 8 litrów na "setkę" Spalanie w trasie przy normalnej jeździe (ok. 95km/h trochę wyprzedzania nie przekraczając 120km/h) jest niewiele mniejsze ponieważ "ogromna" moc silnika nie pozwala na ekonomiczną jazdę, chyba że lubimy jechać za wszystkimi "niedzielnymi" kierowcami czy też ciężarówkami. Najniższy wynik jak udało mi się osiągnąć przy normalnej jeździe to 8 litrów gazu na 100km jadąc samemu. Przy 5 osobach ok. 9 litrów. Przy jeździe dynamicznej nie spali więcej jak 10 litrów. Lepiej szukać 206'stek z mocniejszym silnikiem ten nadaje się tylko do poruszania się w mieście czy też trasy w tempie "wycieczkowym". Na bezpieczne wyprzedzanie potrzebny jest ogrom miejsca. Zdecydowanie nie polecam na autostradę ponieważ przy prędkości 140 km/h (prędkość maksymalna jest niewiele większa) jest w stanie spalić nawet 14 litrów gazu na 100 kilometrów. Benzyny używam tylko do przejechania pierwszych 2 kilometrów zimą latem przy wysokich temperaturach praktycznie tylko do odpalania silnika:)
10,0
Peugeot 206
Hatchback 1.1 i 60KM 44kW
206tkę mam od nowości. Przez pierwsze 2 lata jeździłem aby nie stracić gwarancji, wówczas spalanie benzyny oscylowało w granicach 7 litrów. Potem zainstalowałem gaz i od tej pory nie sprawdzam ile pali benzyny. Spalanie zależy w moim przypadku od pory roku. Najgorzej jest zimą. Na zbiorniku 36 l przejeżdżam najczęściej nie więcej niż 280 km, latem praktycznie zawsze - jestem w stanie przejechać 350 km, przy trasach nawet 400 na jednym baku gazu, co oznacza ok. 8,5 l gazu. Silnik dla cierpliwych - przyśpieszenie to porażka, zwłaszcza przy wyprzedzaniu, za to nigdy nie było z nim problemów technicznych, z wyjątkiem przypadku, gdy zatankowałem marne paliwo. Spalił wówczas 18 l na 100 i miał czkawkę przez pół roku.
7,7
Peugeot 206
Hatchback 1.1 i 60KM 44kW
Jeśli chodzi o spalanie to tragedia,głównie jeździ po mieście jakieś 8 km w jedną i 8 km w drugą,pali 9L/100 i to przy spokojnej jeździe jak cisnąć to 10L/100 raz nawet 13L/100 ale to chyba był jakiś wybryk.Wymieniłem rozrząd kompletny ,filtry,świece,zawieszenie też wyminiane, padł jeden wtryskiwacz wymieniony na nowy ,byłem na kompie wszystko niby dobrze a spalanie ogromne, nie wspomne o ciągłych awariach elektryki ale to sobie z tym sam radze ,współczuje tym którzy muszą jeżdzić do ASO.Kompletnie nie polecam tego samochodu chociasz sam sobie jestem winien bo kupiłem zaniedbaną 206, przebieg 152300 i na pewno nie cofany nie zabardzo wiem co z nim zrobić trzymać czy sprzedać wsadziłem w niego jakieś 2500tyś i trochę go szkoda bo co kupić żeby znów nie dokładać.

Usterki Peugeot 206

Liczba wpisów: 41
Wentylator 206
  • Peugeot 206 Hatchback 1.4 i 75KM 55kW 1998-2009
  • układ chłodzenia
  • 248 tys. km
Witam. Mam peugeota 206 1.4 hatchback od 4 dni, i drugi raz przytrafiła mi się taka sytuacja, mianowicie gdy zgaszę auto po przejechaniu mniej wiecej 25km lub mniej, auto gdy jest zgaszone buczy. Dowiedziałem się, że dźwięk wydaje wentylator aczkolwiek auto nie ma mocnego nagrzania, ani się nie przegrzewa, dziś miałem, również taką sytuację i temperatura była poniżej połowy czy ktoś z was wie może o co może chodzić albo na co spojrzeć za nim pójdę z tym do mechanika? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Cykanie przy rozrzadzie i utrata mocy
  • Peugeot 206 Hatchback 2.0 i 16V RC 177KM 130kW 2002-2007
  • silnik
  • 201 tys. km
Witam. Mam problem z autkiem mianowicie coś cyka w silniku ( w okolicach rozrządu) cykanie nasila się wraz ze wzrostem obrotów. Słychać też od czasu do czasu jakieś zgrzyty jakby jakąś rolka albo napinacz (rozrząd wymieniony jakieś 2.5roku temu, wcześniejszy właściciel tak mówił nie miał żadnych dokumentów na to) auto od 2 lat posiada sekwencyjna instalacje gazowa (cyka na benzynie i na gazie) komputer zbytnio nic nie widzi. Po kupnie auto dostało nowe świece, używana cewke zapłonowa (tamta chodziła raz na 3 Gary raz na 4) i zalany został mobilem supee2000 10w40oczywiscie wszystkie filtry i oleje też nowe. Najgorsza rzeczą jest to że czuć że brak mu mocy (jakby miał z 30km mniej (nie wciska w fotek jak powinien) obstawiam przedstawiony rozrząd lub slaby olej? Nie wiem dlatego tu szukam pomocy może ktoś miał taką sytuację i może coś więcej powiedzieć. Pozdrawiam
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Często pada akumulator
  • Peugeot 206 Hatchback 1.1 60KM 44kW 2009-2010
  • układ chłodzenia
Auto z 2001 roku, obecnie około 148 tyś km przebiegu Przy ok. 125 tyś zaczęły się problemy - przepalanie się żarówek na kierunkowskazach, dwa razy do wymiany gałka kierunkowskazów (wewnątrz przepalenie i stopienie się plastiku), podczas jazdy w deszcz czy po deszczu włączała się kontrolka silnika oraz silnik gasł Jak już jechał to w prawo czy lewo kierownicą nie dało się kręcić (brak wspomagania) Obecnie już drugi nowy akumulator siada... :-( Wystarczy mróz w nocy, rano już nie odpalę... a po odpaleniu z przenośnego akumulatora, silnik od razu wchodzi w wysokie obroty rzędu 3000-4000 aby po kilku minutach wejść w normalne poniżej 1000 To się powtarza już jakiś czas, wymiana na nowy akumulator nie pomogła I jeszcze jedno - w minione wakacje auto odmówiło jazdy całkowicie gasnąc... ?? Oprócz wymiany żarówek i gałek, wymieniono wentylator i cewkę zapłonową - na nic to się zdaje. Auto było kilka razy na diagnostyce i za każdym razem komp pokazywał błędy cylindrów Nie wiem co jest tego przyczyną i nie chce mi się już jeździć po warsztatach i topić kaskę... Za wszelkie info z góry dziękuję
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Peugeot 206 Hatchback