Szukaj

Informacje o Peugeot 206 Hatchback 1.9 D 69KM 51kW 1998-2004

Lata produkcji: 1998 – 2004
Segment: Auta małe
Model należący do segmentu B produkowany od 1998 roku. Wielki sukces francuskiej marki - 206-tka to najlepiej sprzedający się samochód w historii Peugeota. Od rynkowego debiutu klientów znalazło blisko 6 milionów egzemplarzy auta, które w ofercie Peugeota zastąpiło model 205. W 2003 roku 206-tka została poddana drobnej modernizacji. Choć od 2006 roku marka oferuje jej następcę - model 207, produkcja Peugeota 206 nie została jeszcze zakończona. W Chinach sprzedawany jest jako Peugeot C2 (nie ma nic wspólnego z Citroenem C2).
czytaj więcej
Produkowany od 1998 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1868 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 69 KM (51 kW) przy 4600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 125 Nm przy 2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 23,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,2 x 88 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku pośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(58%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Ergonomia + Widoczność

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~Tigo
Peugeot 206
Hatchback 1.9 D 69KM 51kW
Samochód rzadko mnie zawodził, a eksploatowałem go w sposób rabunkowy. Miałem mało pieniędzy a dużo pracy i wycisnąłem z niego wszystko co mogłem. Zawodziło głównie zawieszenie (belka, amortyzatory) oraz wtryski do silnika. Inne usterki nie były związane bezpośrednio z wykonaniem samochodu (sprzęgło z uwagi na brak umiejętności, wodzik 5-go biegu z uwagi na błąd mechanika - nie dolał płynu do skrzyni biegów, pęknięta szyba przez kamień spod TIR-a itp.). Ekonomika pojazdu bardzo dobra - spalił nawet paliwo z lokomotywy wymieszane z domowej roboty biodieselem ;). Jeżdżę teraz Fordem z silnikiem TDi i chwalę sobie porządnego "kopa" tej jednostki, ale tęsknię za ekonomiką 206-tki :(.
3,1
~gie
Peugeot 206
Hatchback 1.9 D 69KM 51kW
Jest to auto dla kogos kto chce tylko i wylacznie przemieszczac sie z punktu a do punktu b i te punkty beda oddalone o wiecej niz 10km (jest to diesel i musi sie nagrzac zeby byl ekonomiczny) w dodatku bedzie parkowac w miejscu gdzie jest malo miejsc parkingowych. Tym autem idzie wszedzie sie wcisnac. No najwieksza zaleta jest spalanie! Silnik strawi tez wszystko ;] opinie kolegow z forum, ja lałem olej za ktory byłem pewien;] Napewno nie jest to auto dla młodego chłopaka, ja sobie wmawialem ze a co tam nie ma mocy, no jest małe ale przynajmniej sie wszedzie wcisne, nie jest jakies ekstra sportowe z wygladu no ale moze byc... To jest blad! i ja go zalowalem juz po 3 miesiacach! Nie mowiac ile w te auto włozylem kasy! Jak do starszej osoby/dziewczyny/kobiety jak najbardziej OK. Ale jesli jestes facetem i masz ponizej 30roku zycia NIE KUPUJ tego auta!! Wiem co mowie:) Ja po roku czasu je sprzedalem i bylem bardzo zadowolony z tego powodu!! Mysle ze kupiec tez byl bardzo zadowolony bo w aucie wymienilem chyba kazda czesc jaka sie dalo, chodz tak sobie powtarzalem zawsze po jakiejs naprawie... nie no teraz to juz nie ma co sie zepsuc, zawsze sie cos psulo.
4,0
~raiders
Peugeot 206
Hatchback 1.9 D 69KM 51kW
ja jestem bardzo zadowolony z tego samochodu, szczególnie że w tym samym czasie miałem nowe vito i w ciągu 2 lat 16 napraw gwarancyjnych:). jak się wie gdzie kupić części zamienne to autko tanie w utrzymaniu np uszczelniacze skrzyni biegów, jeden się pocił wiec wymieniłem od razu dwa, w serwisie 70 i 90zł, a te same sasica w elite za 50zł za obydwa, wiec różnica spora. spalanie na bardzo przyzwoitym poziomie, dynamika do miasta jak najbardziej ok, na trase jak sie rozpedzi tez niezle, ale przyspieszanie przy wyprzedzaniu ma wiele do życzenia
Średnie spalanie dla Peugeot 206 Hatchback 1.9 D 69KM 51kW 1998-2004
5,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,8
Peugeot 206
Hatchback 1.9 D 69KM 51kW
Kiedy mój "Lew" przekroczył 200tys przebiegu stwierdziłem że trzeba kupić nowsze auto bo to już pora, więc kupiłem nowe auto innej marki a "Lwa" zostawiłem jako drogie auto, takie "w razie czego". Nadal nim jezdże i to więcej niż tym nowym i w tym momencie ma już 260tyś przebiegu i oprócz filtrów, płynów i oleju nic nigdy w silniku nie wymieniałem! Zaczynam odnosić wrażenie że ten silnnik jest nie zniszczalny. Zawieszenie jest komfortowe ale mało trwałe, ale silnik 1,9D to mistrzostwo świata, a paliwo to on raczej wącha niż spala. Wiem już napewno że to "Lew" zostanie a inne auta bedą wymieniane. Powiedzcie mi tylko, dlaczego przestali produkować takie bezawaryjne modele aut a zastąpili je jakimiś HDI itp ....?
6,5
Peugeot 206
Hatchback 1.9 D 69KM 51kW
Pali nieco więcej niż inne Peugoty 206 1.9D, dziś na dystansie ok 65km pożarł mi 5l (co daje wynik 7,7l na 100km- według mnie to zdecydowanie o jakieś 1,5-2l za dużo) była to jazda mieszana w bardzo rozmaitych warunkach, i 50km/h po prostej drodze, i podjazdy na wzniesienia, i zjazdy, i jazda po mieście, i po drodze ekspresowej z prędkością 100km/h, i poza terenem zabudowanym. Styl bardziej ekonomiczny, nigdy nie przekraczam 3000 obrotów rozpędzając sie, a normalnie śmigam na 4 biegu przy 1,7tys.- 1,8 obr, na piątce przy tej prędkości nie ciągnie, do tego dochodzi hamowanie silnikiem, zamkniete szyby, nawiew najwiecej ustawniony na jedynce:) Samochód miał urozmaiconą historie, która nie jest mi do końca znana, i nie do końca ją rozumiem, było coś z braniem oleju do silnika, białym dymem zwydechu, i zatartym silnikiem który został pózniej wymieniony? (przy przebiegu ok 140tys. km...) na jakiś z modelu po wypadku, peryferia zostały przeniesione ze starego. I do kąd został zakupiony, bo jakieś dwa lata temu nieustannie pracy silnika towarzyszy dziwny dzwięk (świergot) głośniejszy od silnika, szczególnie intensywny na nierozgrzanym motorze. Autkiem jezdze okazjonalnie, jego prawdziwy właściciel niby był z tym w jakiś warsztarach, ale nic nie poradzili:)
5,6
Peugeot 206
Hatchback 1.9 D 69KM 51kW
ten wpis pisze po posiadaniu juz pół roku tego samochodu, wiec swoje odnotowania co do spalania sa wiarygodne. Zacznę od najmniejszego spalania wyniosło niecałe 4.5 l/100km- był to dystans z Częstochowy do Władysławowa, jeden nie duży korek, jazda w nocy, średnia prędkość 80-120, cztery osoby plus bagaże, lecz z powrotem gdy wracaliśmy zaliczyliśmy większy ruch i korki i spalił prawie 6. Średnie spalanie a maksymalnie: do pracy mam 4km i to miastem, ale na ogół odcinek bez korków (choć bywa różnie) spala mi ok 6 a gdy go czasem pocisne, gdy mnie jakaś ciota wkurzy pali ok 6.5, wiec nie widzę dużej różnicy, a czasami lepiej być szybciej. Na całym zbiorniku robię od 700 do 1000 km :) Ten model jak najbardziej polecam i jestem zadowolony choć czasami mam wrażenie, że do końca nie potrafię jeździć dieslem wolnoobrotowym. Zaobserwowałem również, że spalanie w dużej mierze zależy od tego gdzie zatankujemy :)

Usterki Peugeot 206

Liczba wpisów: 41
Wentylator 206
  • Peugeot 206 Hatchback 1.4 i 75KM 55kW 1998-2009
  • układ chłodzenia
  • 248 tys. km
Witam. Mam peugeota 206 1.4 hatchback od 4 dni, i drugi raz przytrafiła mi się taka sytuacja, mianowicie gdy zgaszę auto po przejechaniu mniej wiecej 25km lub mniej, auto gdy jest zgaszone buczy. Dowiedziałem się, że dźwięk wydaje wentylator aczkolwiek auto nie ma mocnego nagrzania, ani się nie przegrzewa, dziś miałem, również taką sytuację i temperatura była poniżej połowy czy ktoś z was wie może o co może chodzić albo na co spojrzeć za nim pójdę z tym do mechanika? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Cykanie przy rozrzadzie i utrata mocy
  • Peugeot 206 Hatchback 2.0 i 16V RC 177KM 130kW 2002-2007
  • silnik
  • 201 tys. km
Witam. Mam problem z autkiem mianowicie coś cyka w silniku ( w okolicach rozrządu) cykanie nasila się wraz ze wzrostem obrotów. Słychać też od czasu do czasu jakieś zgrzyty jakby jakąś rolka albo napinacz (rozrząd wymieniony jakieś 2.5roku temu, wcześniejszy właściciel tak mówił nie miał żadnych dokumentów na to) auto od 2 lat posiada sekwencyjna instalacje gazowa (cyka na benzynie i na gazie) komputer zbytnio nic nie widzi. Po kupnie auto dostało nowe świece, używana cewke zapłonowa (tamta chodziła raz na 3 Gary raz na 4) i zalany został mobilem supee2000 10w40oczywiscie wszystkie filtry i oleje też nowe. Najgorsza rzeczą jest to że czuć że brak mu mocy (jakby miał z 30km mniej (nie wciska w fotek jak powinien) obstawiam przedstawiony rozrząd lub slaby olej? Nie wiem dlatego tu szukam pomocy może ktoś miał taką sytuację i może coś więcej powiedzieć. Pozdrawiam
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Często pada akumulator
  • Peugeot 206 Hatchback 1.1 60KM 44kW 2009-2010
  • układ chłodzenia
Auto z 2001 roku, obecnie około 148 tyś km przebiegu Przy ok. 125 tyś zaczęły się problemy - przepalanie się żarówek na kierunkowskazach, dwa razy do wymiany gałka kierunkowskazów (wewnątrz przepalenie i stopienie się plastiku), podczas jazdy w deszcz czy po deszczu włączała się kontrolka silnika oraz silnik gasł Jak już jechał to w prawo czy lewo kierownicą nie dało się kręcić (brak wspomagania) Obecnie już drugi nowy akumulator siada... :-( Wystarczy mróz w nocy, rano już nie odpalę... a po odpaleniu z przenośnego akumulatora, silnik od razu wchodzi w wysokie obroty rzędu 3000-4000 aby po kilku minutach wejść w normalne poniżej 1000 To się powtarza już jakiś czas, wymiana na nowy akumulator nie pomogła I jeszcze jedno - w minione wakacje auto odmówiło jazdy całkowicie gasnąc... ?? Oprócz wymiany żarówek i gałek, wymieniono wentylator i cewkę zapłonową - na nic to się zdaje. Auto było kilka razy na diagnostyce i za każdym razem komp pokazywał błędy cylindrów Nie wiem co jest tego przyczyną i nie chce mi się już jeździć po warsztatach i topić kaskę... Za wszelkie info z góry dziękuję
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Peugeot 206 Hatchback