Szukaj

Informacje o Peugeot 3008 I

Lata produkcji: 2009 – 2016
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowana w latach 2009-2016, pierwsza generacja modelu. Pierwowzorem koncepcyjnym Peugeota 3008 był, zaprezentowany w roku 2008, prototyp noszący nazwę Prologue Concept. Pierwsza generacja 3008 była samochodem z własnościami crossovera (segment I) jak i minivana (segment K). Auto powstało na platformie podłogowej PSA PF2 platform, tak jak m.in. Citroen C4, DS4 oraz Peugeot 308 (który to model był technicznie blisko powiązany z 3008). Peugeot 3008 pierwszej generacji został poddany faceliftingowi w roku 2013. 3008 pierwszej generacji po roku 2016 jest produkowany wciąż w Chinach, gdzie oferowany jest równocześnie z drugą generacją auta.
czytaj więcej
Powagosław

Dodatkowe zero w nazwie oznacza więcej przestrzeni i większy nacisk na praktyczne zastosowania auta terenowo-kompaktowo-rodzinnego. Dodatkowe zero uczyniło również z dość zgrabnej „308-ki” przyciężkawy pojazd pozbawiony werwy.

~Powagosław
Luzacjusz

Pod tym całym żelastwem kryje się naprawdę ładne wnętrze. To dobra wiadomość. Zła jest taka, że ładne wnętrze zostało otoczone brzydkim zewnętrzem. Nie czarujmy się, 3008 to błyszczący paskudek podobny do dużej świnki morskiej. Może w roku 3008 kanony piękna będą zupełnie inne.

~Luzacjusz

Peugeot 3008 I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Peugeot 3008 I

Liczba ocen: 90
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,9
~Stan
Peugeot 3008 I
Crossover Facelifting 1.6 HDi 115KM 85kW
Bardzo pozytywnie oceniam ten samochód. Trudno sklasyfikować Peugeota 3008 do kategorii SUV czy miniwanów, a na pewno nie crossoverów.Wychodzę z definicji, ze jeśli pojazd nie ma napędu na cztery koła to nie jest crossoverem ani SUV-em. Po prostu nadwozie wielkoprzestrzenne. 3008 kwalifikuje się do tego segmentu i to doskonale. Niektóre opinie stwierdzają przyciężkawy albo mało wyrafinowany wygląd. Pytanie zatem a jak wygląda KIA Sportage albo HYUNDAI IX30? Czy Opel Crossland? Czy tam widać choć odrobinę finezji? Ale o gustach się nie dyskutuje podobnie jak o urodzie. 3008 jest bardzo poprawna konstrukcyjnie oraz funkcjonalnie. Faktycznie nie jest to terenówka ale na miasto lub wypady poza miasto w tym długie trasy jest doskonała.
4,9
~All
Peugeot 3008 I
Crossover Facelifting 1.6 HDi 115KM 85kW
Auto mówiąc kolokwialnie bardzo przyzwoite lub po prostu... fajne. Spełnia swoje zadanie, jest obszerny w środku i wygodny. Ma bardzo dobre wyciszenie. Mała pojemność silnika 1.6 HDI nie zachęca co prawda do dynamicznej jazdy i driftu, ale i do tego celu ten samochód nie jest dedykowany. Elastyczność wystarczająca, uzyskanie prędkości do 160 km bez problemu bez zbędnego redukowania przełożeń. Skrzynia 6 biegowa doskonała. Materiał wykończeniowy wnętrza bardzo dobry i wytrzymały. Zabezpieczenie antykorozyjne prawidłowe. Jeśli ktoś ocenia ten samochód pod względem mocy i ma do tego zastrzeżenia proponuję nie brać pod uwagę takiej opinii. Peugeot 3008 jest po prostu prawidłowy, wygodny i ta przestrzeń... Francuska stonowana elegancja. Do tego się z wiekiem dorasta. Dla niektórych kontrowersyjny tył. Peugeot 3008 dedykowany jest w mojej ocenie dla rozsądnego i opanowanego kierowcy. Fajny na weekendowe wypady, ale pamiętajmy, że nie jest to crossover. Wyposażenie dodatkowe bogate i wystarczające, ale to moje zdanie bo nie mam kompleksów "męskich", aby się licytować czy aby mój samochód ma większy... tablet lub inne migające pierdoły. Ja mam co trzeba mieć.
5,0
~Starszak
Peugeot 3008 I
Crossover 1.6 HDi FAP 115KM 85kW
Auto salon polska, więc nie kombinowane i to też możema znaczenie. Jazda bezawaryjna, tylko częsci eksploatacyjne klocki, tarcze i jeden przegub drążka po ok.120 tyś. Ponadto w ramach akcji serwisowej po 120 tyś wymieniono rozrząd (niestety za pompę wodną musiałęm zapłącić sam, a wymiana rozrządu bez tego elemntu nie ma sensu). Olej wymieniam co rok i nie więcej niż po 15 tyż. km.Około 60% jazdy to miasto. Nie wiem co to FAP, nie daje znaku życia. Całkowicie bezobsługowe urządzenie.Jedyny słąby punkt to miękki lakier (łatwo zarysować- ta ekologia) i ograniczniki w drzwiach które po 100 000 km w drzwiach najczęścię używanych (kierowca i u mnie jedne tylne) zaczynają strzelać. Koszt wymiany nie duży (części- ok 140 zł lub tańszy zamiennik) ale kłopotliwy).Auto bardzo funkcjoinalne (np. otwierana tylna burta) pojemne, podłoga bagażnika po złożeniu foteli płaska i robi się małą bagażówka (przewoziłem nim 4,5 m foszty 10x 5 cm, itp) duży bagażnik, łądowność,. Jazda komfortowa, wysoki a trzyma się drogi bardzo dobrze. Mieszkam w górach, w zimie przydaje się na oblodzonych podjazdach grip control i zmiana parametrów trakcji- super sprawa. Auto ekonomiczne, przejechanie na zbiorniku ponad 1000 km nie jest problemem (62 l). Dobrze wyciszone- nie jechałem nim więcej niż 160 km/h (nie próbowałem) ale nie ma żadnych szumó mozna normalnie rozmawiać. Materiały wykończeniowe b. dobre i trwałe (w porównaniu do aut które miałem fiaty, ople, toyoty, skoda)

Raporty spalania Peugeot 3008 I

Liczba raportów: 123
Średnie spalanie dla Peugeot 3008 I
5,8 – 8,8
l/100 km
5,1 – 7,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Peugeot 3008 I
Crossover 1.6 HDI 109KM 80kW
Peugeot 3008 1.6 hdi 109km w automacie z 2010r. aktualny przebieg 180tys. km, jak na swoje gabaryty mozna powiedziec ze stosunkowo oszczedny, jazda do 90km/h mozna sie zmiescis ponizej 5,5 l/100km, ale rowniez mozna podniesc mocno spalanie jadac przykladowo 170km/h autostrada trzeba liczyc srednie spalanie w okolicach 10l/100km. Auto mam od kilku lat wiec wyniki sa wielokrotnie sprawdzone, tankowanie pomiar kilometrow i ponowne tankowanie, a nie wyniki z komputera samochodu ktory przeklamuje wynik nie raz nawet o pond litr na 100km.
6,2
Peugeot 3008 I
Crossover Facelifting 2.0 HDi 163KM 120kW
Moje rankingi spalania (zalezne od warunków i klimatyzacji) 90km/h 4,2-4,6 110km/h 4,5-5,2 120km/h 5,5-6,2 140km/h 6,8-7,3 Srednio 5,8-6,5l Tankuje Orlen ON Verwa zawsze, wydłuża zasieg i zywotnosc FAP i silnika Kupiony 3letni z przebiegiem 180tys km teraz ma juz 230tyz km i wymienione były tarcze(fabryczne jeszcze byly) klocki, rozrzad, olej, fiktry, uzupelniony plyn do FAP przy 195tyskm czek sie zaswiecił. Jestem zadowolony wygidne zwawy samochód Komputer prawie nie przeklamuje czasem mam +/- 0,2 czasem pokazuje wieksze a mniej nalalem
5,8
Peugeot 3008 I
Crossover 1.6 HDI 109KM 80kW
Auto ma ponad 200 000, spalanie jest o 0.2-0,4 większe niż wskazania komputera (przekłamuje), jednak jak się jedzie spokojnie można zejść w pobliże 5l autostrada 140 to już bliżej 7l. Jazda codzienna apetyt oscyluje w okolicach 5,7. Więc jest dobrze jak na wielkość gabloty.

Usterki Peugeot 3008 I

Liczba wpisów: 9
Zła praca
  • Peugeot 3008 I Crossover 2.0 Hybrid4 200KM 147kW 2012-2016
  • silnik
  • 220 tys. km
Witam mam duży problem a mianowicie powiem od początku co i jak . Wracałem z wakacji i w pewnym momencie żeby wyprzedzić sznur aut przełączyłem auto w tryb sport osiągnęłam prędkość 140 km po wyprzedzeniu przełączyłem z powrotem w tryb auto i nagle auto osłabło było bardzo mocne pukanie w silniku i komunikat STOP na czerwono laweta i do domu mechanik do którego oddałem auto usuną blad odpalił i auto chodzi tak jakby na 3 cylindry I jest bardzo głośne pukanie które jest na przemian ciche i głośne powiedział że się wtrysk zawiesił wiec kupiłem wtryski po zmianie nic nie uległo zmianie auto chodzi tak jak chodziło stukanie i tak jakby pracował na 3 cylindry może ktoś już coś takiego miał gdzie szukać problemu
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Wypadanie zapłonu.
  • Peugeot 3008 I Crossover
  • silnik
  • 155 tys. km
Peugeot 3008 rok 2011, benzyna 1,6 120KM. Od kilku miesięcy walczę z usterka "wypadanie zapłonów na 3 cylindrze". Jestem po wymianie świec, cewki oraz po regeneracji głowicy. Mechanicy oraz serwisy salonowe Peugota rozkładają ręce. proszę o pomoc.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Uszkodzony przycisk hamulca postojowego
  • Peugeot 3008 I Crossover 1.6 HDi FAP 115KM 85kW 2011-2016
  • wnętrze
  • 87 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 20
Nie 6
Mocowanie klawisza elektrycznego hamulca postojowego wykonane z nietrwałego plastiku. Wyłamane zaczepy klawisza kwalifikują go do wymiany. Demontaż dość prosty. Oryginalny włącznik z kostką można kupić za 180-300. Ja znalazłem nowy oryginał na jednym z portali sprzedażowych za 205PLN
3 komentarze
Peugeot 3008 I