Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Peugeot 306 I

Lata produkcji: 1993 - 1997
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1993 roku zastępując w ofercie francuskiej marki wysłużoną i niezbyt udaną 309-tkę. Stylistycznie auto było zbliżone do popularnego modelu 205, a projektantami obu samochodów byli styliści włoskiej firmy Pininfarina. Pod względem technicznym, 306-tka opierała się na starszym o dwa lata Citroenie ZX. W 1994 roku zaprezentowano 306 w wersji kabrio, a rok później – w odmianie sedan. W 1997 roku model został wycofany z produkcji.

Dane techniczne Peugeot 306 I

Silniki

Moc silników 60-152 KM

Poj. silników 1 361-1 905 cm3

Prędkość maks. 158-197 km/h

Przyspieszenia 0-100 11,2-17,5 s

zobacz dane techniczne

Oceny Peugeot 306 I

Średnia ocena modelu

na podstawie 170 opinii

3.94

Średnia dla segmentu: Niższa klasa średnia 4.06

Zalety

+ Widoczność

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Stosunek jakość/cena

Wady

- Skrzynia biegów

- Drobne usterki

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (78%)
NIE (22%)

Wybrane oceny kierowców Peugeot 306 I

jeśli się o niego dba będzie dobrze, a poza tym przyjazne auto dla singli i młodej rodziny, przytulne i z ... więcejładną linią, jak każde auto posiada kilka mankamentów głownie w zawieszeniu i silniku ale w zamian korozjoodporne nadwozie i wygodne wnętrze szczególnie fotele. ogólnie samochód nie dla każdego(dla pasjonatów kochających samochody) ukryj
dodano 29.04.2007 przez
nie ma ocen 4+ nie dam oceny pięć bo to nie było by obiektywne. Na 4+ zasługuje :))
dodano 04.07.2011 przez
Ogólnie auto bardzo przyjemne - wygodne, fajnie się prowadzi. Silnik 1400 ładnie daje sobie radę w trasie (maks. prędk. ok. ... więcej180 km/h) - zrywny, dobry moment obrotowy. Trzeba tu zaznaczyć iż jest bardzo wygodny - 5 godzin w trasie ( w 5 osób) bez wysiadania i bez najmniejszego bólu. Bardzo pojemny. Jeśli chodzi o wygląd - autko ładnie można wystylizować - choć czasami ciężko jest dostać "nietypowe" części - np. felgi. Minusem są tutaj zupełnie inne części - nawet śruby są "połówki". Francuzi także nie pomyśleli również nad łatwością wymiany niektórych części - aby wymienić mażetę przy kole należy rozebrać pół osi - biada mechanikom :). Jednak poza tym - szczerze polecam to autko. ukryj
dodano 31.07.2003 przez
Zobacz oceny Peugeot 306 I Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Peugeot 306 I

Pb
5,27 - 11,63
Na podstawie 150 raportów spalania
ON
4,77 - 7,03
Na podstawie 34 raportów spalania
LPG
6,23 - 11,17
Na podstawie 61 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Peugeot 306 I

Mam auto od roku, w tym czasie wybralem sie w kilka dluzszych tras, m.in. z Lublina do Chorwacji. W trasie ... więcejauto jest bardzo oszczedne, taniej jezdzic chyba sie nie da: koszt 100km to ponizej 20zl, nawet z wlaczona klima. Tyle co nic! W miescie tez bez przesady, maksymalnie 11L, a to przy wpakowaniu sie w powazne korki, rowniez z klima. Generalnie klima chodzi od wiosny do jesieni, wielkiego wzrostu spalania nie zauwazylem. Wyposazenie jest OK, fotele bardzo wygodne do dlugiej jazdy, prowadzi sie dobrze. Demon szybkosci to nie jest, potrzebuje chwile zeby sie rozpedzic, ale jak trzeba to na autostradach robil 130km/h (na gazie - na benzynie pewnie daloby sie szybciej :) ). Nie sa to moze zawrotne liczby, ale przynajmniej jest tanio i bezpieczniej... Koszt utrzymania przecietny, czesci sa stosunkowo tanie. Uzywam dobrych, nie najtanszych zamiennikow. Tylko raz bylem zmuszony kupic cos od ASO i od tamtej pory omijam ich z daleka (absurdalne ceny!). Blacha i zawieszenie OK, nie narzekam. Dobre pierwsze auto dla mlodej osoby, zwlaszcza ze moza je trafic za bardzo male pieniadze. ukryj
dodano 15.07.2012 przez
Jeżdżę moim pugiem dopiero pół roku, głównie do pracy 30km w jedna stronę. 1.4 na monowtrysku mile mnie zaskoczył. Pierwsze ... więcejtankowanie do pełna(Pb95)…. Zbiornik bez dna…. Rezerwa się nie święciła a weszło około 51 litrów. No to w drogę. 800km przejechane… wskazówka stoi na 1/4, jazda głownie w przedziale 95 – 115km/h . Ale czar prysł 853km i rezerwa. Na drugie tankowanie przemyślałem sprawę. Zatankowałem Pb98, do pełna, fantastyczne uczucie, wyszło w sumie 15zl więcej za całym zbiornik, czyli bez tragedii. Do dziś tankuje już tylko 98. 900km do rezerwy daje rade. Jazda o niebo lepsza, auto dużo żwawsze, lepiej się zbiera, silnik pracuje ciszej. Zima średnio -10 stopni auto nie garażowane, wiadomo, trzeba odpalić auto żeby pochodziło, ciepło się w środku zrobiło, szyby odmarzły. Spalanie średnio…. 7.0l na 100km ukryj
dodano 06.12.2010 przez
Całkiem dobrze. Miasto 8 litrów w zimie, latem 7-7,5, a na trasie przy spokojnej jeździe do 130 5,5 litra. Z ... więcejnapraw wymieniałem jakieś końcówki drążków kierowniczych, sworznie, cylinderek hamulcowy, uszczelka pod głowicą i niestety silniczek krokowy. Na wszystko są bardzo dobrej jakości zamienniki za 1/3 ceny oryginału ale silniczek jest tylko oryginalny Boscha, a że nie chciałem regenerowanego to musiałem wycelować 550 złotych. A, i jeszcze zawieszała mi sie pompa paliwa więc ją też wymieniłem. Oryginał 1200 złotych więc jak usłyszałem to zbladłem ale całkiem nowy zamiennik kosztował 200 zł, a wymiana była banalnie prosta więc dokonałem sam. ukryj
dodano 03.05.2009 przez
Leje od 3lat do mojej 306-ki rusice (paliwo z ukrainy). samochodzik jest praktycznie bezawaryjny. Ma 160 tysięcy przejechane i jest ... więcejwersja podstawową. W lipcu na trasie gdzie jechałem załadowanym autem z bieszczad do Władysławowa, samochoód spalił 52litry przy dystansie blisko 1000km łatwo policzyć spalanie. Byłem naprawde pod wrażeniem. Po mieście mam ciężka nogę, ale spalanie rusicy nie przekracza 8,5litra. jak na silniczek 1,4 na jednopunkcie jestem zadowolony. teraz poluje na 406-kę. Przekonałem się do francuzów a w szczególności jestem zadowolony z zawieszenia. Praktycznie nic nie robię poza wymiana sworznia zwrotnicy. POzdrawiam ukryj
dodano 02.09.2008 przez
Najoszczędniej jest gdy zmienia sie bieg na wyższy w okolicy 2200 rpm wówczas w cyklu mieszanym spokojnie zadowala sie 6.9-7.1l/100km. ... więcejPrawdziwa frajda z jazdy zaczyna sie po przekroczeniu 4000 rpm wtedy niestety trzeba sie pogodzić z wyższym spalaniem. Auto jest jednak na tyle mocne, że nawet w dolnym zakresie obrotów do 2500 rpm nie jest zawalidrogą, więc przy umiejętnym operowaniu gazem i przekładnią da się jeździć ekonomicznie ale ze świadomością, że w razie potrzeby można pojechać bardzo dynamicznie. ukryj
dodano 14.08.2009 przez
Zobacz raporty spalania Peugeot 306 I Dodaj raport spalania

Dealerzy Peugeot

Antoniak Auto Autoryzowany Dealer Peugeot

Antoniak Auto Autoryzowany Dealer Peugeot Wieliczka

małopolskie, Wieliczka, Czarnochowska 19

Więcej

AZMOT

AZMOT Peugeot Kraków

małopolskie, Kraków, Pokoju 78

Więcej

D&D

D&D Peugeot Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Karkonoska 45

Więcej

FRANCE AUTOMOBILES

FRANCE AUTOMOBILES Peugeot Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Al. Jerozolimskie 217

Więcej

Peugeot Nordyński

Peugeot Nordyński Łódź

łódzkie, Łódź, Snowalniana 3

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Peugeot 306

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

1 030

Przejechany dystans

147 402 zł

Zatankowanego paliwa

38 338 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

273

Wydanych pieniędzy

70 568 zł

Średnie wydatki na auto

882 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

185

Wydanych pieniędzy

53 160 zł

Średnie wydatki na auto

665 zł

ZOBACZ 80 dzienników kosztów Peugeot 306 Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Peugeot 306 I

Liczba wpisów: 15
komentarzy(0)
komentarzy(0)
komentarzy(1)
komentarzy(0)
komentarzy(1)
Zobacz inne typowe słabe punkty Peugeot 306 I dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Peugeot 306 I

Liczba wpisów: 21
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Peugeot 306 I Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Peugeot 306 I

Liczba wpisów: 2
306 1.8 automot LPG sekwencja - polecam instalacje
dodano 08.09.2010 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Peugeot 306 I