Szukaj

Informacje o Peugeot 306 I

Lata produkcji: 1993 – 1997
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1993 roku zastępując w ofercie francuskiej marki wysłużoną i niezbyt udaną 309-tkę. Stylistycznie auto było zbliżone do popularnego modelu 205, a projektantami obu samochodów byli styliści włoskiej firmy Pininfarina. Pod względem technicznym, 306-tka opierała się na starszym o dwa lata Citroenie ZX. W 1994 roku zaprezentowano 306 w wersji kabrio, a rok później – w odmianie sedan. W 1997 roku model został wycofany z produkcji.

Peugeot 306 I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Peugeot 306 I

Liczba ocen: 176
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Karoseria + Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Kacu774
Peugeot 306 I
Hatchback 1.1 60KM 44kW
Samochód, który nigdy nie zawiódł. Sprowadzony z Niemiec z silnikiem 1.1. Bez problemu wyciągał 160km/h z przyczepką na autostradzie. Zima nie zima zawsze odpalał nawet przy ostrym mrozie, czego nie można było powiedzieć wtedy o starszych hondach, toyotach a nawet mercedesach znajomych. Samochód bardzo trwały, mega elastyczne zawieszenie. Lakier po 20 latach zaczął się odspaczać, ale to dlatego, że był słabo pomalowany po małej stłuczce. Jeśli komuś mam polecać tanie, stare auto, które jeszcze trochę pojeździ to tylko Peugeot 306. Trzeba również powiedzieć, że 306 nie były raczej tak katowane jak golfy i inne samochody, które były kupowane po to by je ładować codziennie do odciny, więc silniki (które i tak są bardzo trwałe) nie były aż tak ekstremalnie eksploatowane. Poza tym komfort jazdy w środku no i te kocie oczy, które były hitem w porównaniu ze światłami i nudną karoserią innych aut w tamtym czasie.
4,9
~7 rok z Peugotem
Peugeot 306 I
Hatchback 1.4 75KM 55kW
Mam wersje 3D. Wygląd super (czerwony), mimo 20 lat na jego karku tzn karoserii, jak go umyję to nadal ludzie na ulicy oglądają się za nim. Wnętrze zaskakująco obszerne. Fotele wygodne (jakby fabryczne kubełki?). Wiadomo, jak się dba tak się ma, a u mnie samochody mają dobre życie. Ktoś powie że samochody na F są do du... a niemieckie to cudo ale wystarczy tylko popatrzeć na drogi ile jeździ tych super golfów i pasatów z tego rocznika w porównaniu do 306tek. Miałem kolegę co tak się lubował w tej niemieckiej technologii. Zdążył wymienić już 3 te cudowne golfy bo dokonały żywota, a dzielny peugocik nadal sprawny.
4,3
~andrzej
Peugeot 306 I
Hatchback 1.6 89KM 65kW
auto dość fajne i sympatyczne. małe i zwinne. jak na swój wiek to jeszcze całkiem dobrze się prezentuje. komfortowe jak na tą klasę, prostej konstrukcji choć w niektórych miejscach przekombinowane. jak sie trafi na zadbany egzemplarz i samemu się zadba to się odwdzięczy. do mniej zadbanych trzeba nie stety dołorzyć. trzeba uważać na tylną belkę bo naprawa trochę kosztuje a do auta za 2 tys to średnio opłaca się kupować nową lub regenerować za ok 900. to jest taki górny pułap ale trzeba mnieć tego świadomość. do tego rdza mimo że auto w ocynku. po za tym to francuz więc części droższe i czasami ciężko coś na szrocie dorwać.

Raporty spalania Peugeot 306 I

Liczba raportów: 254
Średnie spalanie dla Peugeot 306 I
6,6 – 10,2
l/100 km
4,9 – 6,1
l/100 km
6,4 – 11,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
Peugeot 306 I
Hatchback 1.4 75KM 55kW
Autko z instalacją BRC. Po założeniu przez "fachowca" paliło 18l/100, po regulacji 10l/100 i gaśnięcie prawie na każdym skrzyżowaniu. Przez 2 lata gwarancji jeździłem na reklamacje i za nic nie potrafił zejść z poniżej 10l, dopiero jak sam się wziąłem za regulacje (zmiana ustawień, przejechanie 100km, ponowna regulacja i tak kilka razy) spalanie zeszło do 7,5 w trasie i 8,5 po mieście i bez gaśnięcia. Warto czasem samemu wyczuć instalację lub jechać do kogoś sprawdzonego. Jeśli autko pali w okolicach 10l, to prawdopodobnie kwestia odpowiedniej regulacji.
8,8
Peugeot 306 I
Hatchback 1.8 101KM 74kW
Mam auto od roku, w tym czasie wybralem sie w kilka dluzszych tras, m.in. z Lublina do Chorwacji. W trasie auto jest bardzo oszczedne, taniej jezdzic chyba sie nie da: koszt 100km to ponizej 20zl, nawet z wlaczona klima. Tyle co nic! W miescie tez bez przesady, maksymalnie 11L, a to przy wpakowaniu sie w powazne korki, rowniez z klima. Generalnie klima chodzi od wiosny do jesieni, wielkiego wzrostu spalania nie zauwazylem. Wyposazenie jest OK, fotele bardzo wygodne do dlugiej jazdy, prowadzi sie dobrze. Demon szybkosci to nie jest, potrzebuje chwile zeby sie rozpedzic, ale jak trzeba to na autostradach robil 130km/h (na gazie - na benzynie pewnie daloby sie szybciej :) ). Nie sa to moze zawrotne liczby, ale przynajmniej jest tanio i bezpieczniej... Koszt utrzymania przecietny, czesci sa stosunkowo tanie. Uzywam dobrych, nie najtanszych zamiennikow. Tylko raz bylem zmuszony kupic cos od ASO i od tamtej pory omijam ich z daleka (absurdalne ceny!). Blacha i zawieszenie OK, nie narzekam. Dobre pierwsze auto dla mlodej osoby, zwlaszcza ze moza je trafic za bardzo male pieniadze.
7,4
Peugeot 306 I
Sedan 1.4 75KM 55kW
Auto z tych które można naprawić samemu młotkiem i śrubokrętem a przy tym dawało troche frajdy z jazdy mimo kompletnego braku mocy. Najlepsze do małego miasta jako tanie i bezawaryjne wozidełko. Nieważne jak bardzo jezdziłbym ekonomicznie lub dynamicznie - spalanie pod dystrybutorem zawsze wychodziło okolo 7,4l

Usterki Peugeot 306 I

Liczba wpisów: 20
Brak mocy
  • Peugeot 306 I Hatchback 1.4 75KM 55kW 1993-1997
  • instalacja elektryczna
Ponad miesiąc temu zrobiło mi się zwarcie pod maską i zesmarzyła się kostka od sterowania zapłonem(silnik potem kręcił ale nie wchodził na obroty)elektryk wymienił mi tą kostkę i miało być już dobrze ale po przejechaniu paru metrów zaczęło dusić silnik i gasł sam,po zapaleniu go z powrotem na początku było dobrze a póżniej to samo,po jakimś czasie udawało mi się coraz dużej jeżdzić w ten sposób ostatnio mam jakby odwrotnie,w miarę po dłuższej jeżdzie zaczyna mi dusić silnik i brakuje mocy mimo redukcji biegów,jak wyłączę silnik i włączę go z powrotem jedzie normalnie i tak cały czas,przed usterką świeciały się wszystkie kontrolki na tablicy rozdzielczej a po usterce nie świecą się kontrolki od stopu oleju,czy to może być wina złego podłączenia kostki lub uszkodzenia jakiegoś czujnika?Bardzo proszę o pomoc
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Stuki w przednim zawieszeniu.
  • Peugeot 306 I Sedan 2.0 121KM 89kW 1993-1997
  • zawieszenie
Podczas jazdy nawet po małych nierównościach słyszalne stuki puki gdzieś w przednim zawieszeniu. W miarę upływu czasu stuki stały się coraz głośniejsze i intensywniejsze.Z początku gdy w samochodzie był komplet pasażerów usterki były niesłyszalne,w tej chwili jest to bez znaczenia. Brak stuków tylko na idealnie równej powierzchni jezdni. Diagnoza-końcówki drążków (wymiana nie dała pozytywnych rezultatów). Łącznik stabilizatora, łożysko koła-bez zmian. Wymiana silentbloków wahaczy przednich kpl. 6 sztuk - Pomogło na okres dwóch miesięcy później znowu to samo. Wymiana w innym warsztacie tulei wahaczy przód i tył-też pomogło tylko na dwa miesiące.Stuki nie ustają.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Silnik - kontrolka check.
  • Peugeot 306 I Hatchback
  • silnik
Witam mam problem z silnikiem w mojej 306 xr mianowicie świeci mi kontrolka awarii silnika - check czasem kontrolka gaśnie kiedy pada deszcz ale silnik pracuje normalnie nie wiem co to może być proszę o pomoc
Oczekuje na rozwiązanie
Peugeot 306 I