Szukaj

Informacje o Peugeot 307 I Hatchback 2.0 16V 136KM 100kW 2001-2005

Lata produkcji: 2001 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do segmentu C (niższa klasa średnia). Produkowany od 2001 roku do dziś jako następca udanego Peugeota 306. 307 szybko zaczął zdobywać niemniejsze uznanie, sięgając choćby po nagrodę dla Samochodu Roku 2002. Trzy lata później samochód przeszedł modernizację, po której dodatkowej wyrazistości nabrał i tak drapieżny wygląd jego nadwozia. Od roku 2003 dostępny również jako kabriolet. W Chinach, Wenezueli i Argentynie można natomiast kupić 307 także w wersji sedan.
czytaj więcej
Powagosław
Godny polecenia kompakt o atrakcyjnej, charakterystycznej dla ostatnich Peugeotów, „lwiej” stylistyce. Po faceliftingu wygląda jeszcze dynamiczniej. Silny konkurent dla niemieckich i japońskich potentatów w klasie C. ~Powagosław
Luzacjusz
Projektanci Peugeota bawili się brzytwą, a 307 uśmiech miał coraz szerszy. Pamiętacie Batmana? To już chyba wiecie, kto posłużył za stylistyczną inspirację. Tylko czy Joker miał prawo jazdy? ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy 4100 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 88 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,5
~wiktor_wpr
Peugeot 307 I
Hatchback 2.0 16V 136KM 100kW
Ogólnie auto ma bardzo dużo plusów. Świetne prowadzenie, bogate wyposażenie, ESP, komfort, wyciszenie, wygląd itd. Niestety jest kapryśne. Tzn całymi tygodniami wszystko działa ok tylko po to, żeby raz na jakiś czas strzelic focha i świrować. A to po odpaleniu chodzi na 3 cylindry (lub tylko takie wrażenie) a to gdzieś sobie gaśnie po wciśnięciu sprzęgła. To jeszcze można zrzucić na problemy z gazem. Ale wachlarz możliwych kaprysów jest większy - to żarówka się przepali, to przełączniki kierunków nie działają, to przycisk od tylnej klapy przestaje działać w mrozy, a to podnoszenie szyby nie szwankuje. Odpalasz - pstryk błąd poduszki po jakimś czasie znika. Multum drobnych uciążliwości z czego je
4,1
~Maciej197272
Peugeot 307 I
Hatchback 2.0 16V 136KM 100kW
Ogólnie oceniam mojego peugeota pozytywnie.Wiadomo,że nie jest idealny jak większość aut ale pewne błędy można mu wybaczyć.Przede wszystkim szkoda,że nie ma troszkę miększego zawieszenia ale za to świetnie trzyma się na zakrętach i świetnie wyczuć można drogę.Jednak na poprzecznych nierównościach podskakuje i raczej lepiej zapomnieć o szybkich przejazdach bo można wypluć plomby:)za to silnik ma wystarczającą moc i jest elastyczny-przyśpiesza od samego dołu i nie absolutnie problemu z wyprzedzaniem.Poza tym spalanie w normie.
4,4
~jan
Peugeot 307 I
Hatchback 2.0 16V 136KM 100kW
Przejechane 360tkm z czego 240tkm na lpg i dalej śmiga. Fakt drobne usterki z elektryką to czasami męczarnia ale da się jechać, z poważniejszych usterek wymienione sprzęgło, irytujące są łączniki stabilizatora co chwilę się psują. Ale auto bardzo wygodne, komfortowe i całkiem zwinne.
Średnie spalanie dla Peugeot 307 I Hatchback 2.0 16V 136KM 100kW 2001-2005
8,3
l/100 km
9,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,7
Peugeot 307 I
Hatchback 2.0 16V 136KM 100kW
Spalanie 8.0 uzyskałem wynik dzieki jezdzie poza miastem jadać drogami wojewódzkimi do 90 km/h Spalanie 9.1 to srednie spalanie w okresie letnim jazda mieszana po miescie 10 km trasy nie jezdząc w korkach. Spalanie róznie oscylowało od 9.1 do 9.5 w zaleznosci od natęzenia ruchu dystans 400 km średnio liczone po zatankowaniu. Spalanie na poziomie 12 litrów osiągnąłem jadać na autostradzie 130-150 km/h w 5 osób plus bagaż na odcinku 230 km. Spalanie w trasie około 130 km/h to 10 litrów gazu. Każde spalanie mierzone nie według komputera tylko pozatankowaniu. Jak na taki dynamiczny silnik uważam, że spalanie jest zadowalające. Roczna instalacja gazowa.
9,4
Peugeot 307 I
Hatchback 2.0 16V 136KM 100kW
Peugeota kupiłem jako auto 10-letnie z sekwencyjną instalacją gazową. Trochę pali, nie da się ukryć, ale dzięki LPG nie jest drogie w utrzymaniu. Auto ma świetną ergonomię, jest w nim stosunkowo dużo miejsca, jest dobrze wyposażone. Jeżeli chodzi o awarię to dioda alternatora i świeca - a samochodem zrobiłem już 12 tysięcy kilometrów. Ogólnie autko polecam, najlepiej z LPG. ;)
10,7
Peugeot 307 I
Hatchback 2.0 16V 136KM 100kW
Duża liczba drobnych ale i większych usterek powoduje że cierpi ekonomika użytkowania. Co gorsza usterki są przeróżne - nigdy nie wiadomo co teraz padnie a części nie najtańsze często bez dostępu do zamienników (np. górna poduszka silnika - 500 pln, tylko ASO, przełącznik zespolony tylko ASO 1800 zł LOL! ). Do tego spalanie - duże przy benzynie i b. duże na gazie. Opony w rozmiarze 16 nie są najtańsze ale z roku na rok tanieją. Ogólnie nie jest najtaniej.

Usterki Peugeot 307 I

Liczba wpisów: 70
Brak mocy, szarpie.
  • Peugeot 307 I Hatchback 2.0 16V 136KM 100kW 2001-2005
  • inne
Od jakiegoś czasu mam problem, zaświeca sie kontrolka chek, brak mocy i szarpie. Samochód diagnozowany w serwisie Peugeota- efet -brak. Wstawilem samochód do serwisu, diagnoza wymienic zawor EGR, wymienilem, samochód jeździ parenaście dni i znowu brak mocy, szrpie. Do serwisu Peugeota - diagnoza wymienic zawór turbiny- wymieniony- efekt, parenaście dni płynej jazdy i czar pryska, tetaz propozycja wymiany filtra? z jakim efektem Bóg raczy wiedzieć. W moim przypadku srewis zagwarantował sobie stałego klienta i perspektywa wyminy kolejnych części nie koniecznie trafnych, jednym słowem serwis działa po omacku i a nóż się trafi. Nie mam pojecia co dalej robic, może ktoś coś podpowie:)
Problem rozwiązany
10 komentarzy
świst - dudnienie , przeważnie nie jednostajne tylko przy ok. 70 km/h
  • Peugeot 307 I Hatchback 1.6 16V 109KM 80kW 2001-2005
  • zawieszenie
słyszę wycie czy dudnienie przy 70 km/h , żeby to usunąć wymieniłem łożyska kół + podpora prawa , wymieniłem opony i to nic nie dało więc wymieniłem skrzynie biegów i nic dalej świszczy więc zasłoniłem przód folią i zablokowałem wentylator , kończą mi się pomysły , bo poskręcałem wszystkie plastyki pod spodem i nic dalej dudni i często jest to nie jednostajne z przerwami , podobno tego odgłosu nie dają przeguby , co mogę jeszcze zrobić? prosze o pomoc , to jest Peugeot 307 1.6 16v 2002r którego kupiłem jak rozbili mi Toledo na parkingu .... dziękuję ! nie mam pojęcia co jest przyczyną , pojawiło się chyba podczas podroży i tak zostało !
Problem rozwiązany
5 komentarzy
lampka kontrolna oleju
  • Peugeot 307 I Hatchback 1.4 16V 88KM 65kW 2003-2005
  • silnik
Od dłuższego czasu włącza mi się lampka kontrolna oleju. Jestem po entym mechaniku, który nadal nie może zdiagnozować usterki. Może ktoś z was to miał. W czasie jazdy jest ok, w momencie zwalniania lub stania na rozgrzanym silniku dodam świeci się lampka oleju, zaczyna pikać i pojawia się komunikat Oil Deflut czy coś w tym rodzaju. Po dodaniu gazu przestaje. Mechanik rozebrał głowicę i uszczelnił, od tamtej pory się to zaczęło. Teraz mam rozebrane auto i diagnozę: wymiana silnika a dokładnie: głowica, wałek, tuleje, ale mechanik, nie wie czy to jest to. Dodam, że gdy go kupiłam wyciekał oej, nie wiadomo skąd, stąd mechanik uszczelnił głowicę. proszę o pomoc.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Peugeot 307 I Hatchback