Szukaj

Informacje o Peugeot 307 I Kombi 1.6 16V 109KM 80kW 2002-2005

Lata produkcji: 2002 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do segmentu C (niższa klasa średnia). Produkowany od 2001 roku do dziś jako następca udanego Peugeota 306. 307 szybko zaczął zdobywać niemniejsze uznanie, sięgając choćby po nagrodę dla Samochodu Roku 2002. Trzy lata później samochód przeszedł modernizację, po której dodatkowej wyrazistości nabrał i tak drapieżny wygląd jego nadwozia. Od roku 2003 dostępny również jako kabriolet. W Chinach, Wenezueli i Argentynie można natomiast kupić 307 także w wersji sedan.
czytaj więcej
Powagosław
Godny polecenia kompakt o atrakcyjnej, charakterystycznej dla ostatnich Peugeotów, „lwiej” stylistyce. Po faceliftingu wygląda jeszcze dynamiczniej. Silny konkurent dla niemieckich i japońskich potentatów w klasie C. ~Powagosław
Luzacjusz
Projektanci Peugeota bawili się brzytwą, a 307 uśmiech miał coraz szerszy. Pamiętacie Batmana? To już chyba wiecie, kto posłużył za stylistyczną inspirację. Tylko czy Joker miał prawo jazdy? ~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1587 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 109 KM (80 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 147 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 78,5 x 82 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(65%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~Mendoza
Peugeot 307 I
Kombi 1.6 16V 109KM 80kW
Na swoje lata autko trzyma się bardzo dobrze (2003). Sądząc po fakturach od poprzedniego właściciela chyba wszystko było już wymienione, więc teraz tylko jeździć. Tak serio to jestem skazany na to auto, bo od dwóch lat nic poważnego mu nie dolega i strach zmienić na coś innego. Z zalet: praktyczne wnętrze, dość dobry komfort, przyzwoite zachowanie na autostradzie, brak poważniejszych usterek, w mojej wersji fajne gadżety i rozwiązania ergonomiczne. Wady: słaba dwójka mimo dość dobrej mocy, wyrabiający się wybierak zmiany biegów.
4,6
~Kamil
Peugeot 307 I
Kombi 1.6 16V 109KM 80kW
Opinie o tych samochodach są różne, ja nie mogę złego słowa powiedzieć. Auto od zawsze mi się podobało i chciałem je mieć. Z perspektywy czasu nie żałuję swojego wyboru. Posiadam silnik 1.6 16V 110 KM o oznaczeniu fabrycznym NFU TU5JP4. Złego słowa nie mogę powiedzieć, w miarę dynamiczny jak na sporą masę wersji SW w porównaniu do hatchbacka. Zaraz po odpaleniu, na zimnym silniku trochę go słychać, po chwili jednak w kabinie nie słychać nic i gdyby nie obrotomierz nie było by wiadomo czy silnik pracuje ... Po przekroczeniu 2200 obrotów czuć przyrost momentu i czuć, że silnik "ciągnie". Olej wymieniam co 10 tys. km, a nie tak jak "zaleca" producent. W trasie, chcąc wyprzedzić wduszamy gaz i bez żadnej redukcji i bez stresu wyprzedzamy. 1.6 HDi w podobnych autach "odchodzą" tylko na początku, za sprawą wysokiego momentu obrotowego diesla, później nie mają szans. Auto robi to do czego zostało zaprojektowane, czyli komfortowo przewozi kierowcę i pasażerów. Dużo osób narzeka na auta z samego początku produkcji (2001 - 2002 r.) to fakt bo było kilka rzeczy nie przemyślanych. Jednak później, jak auto z pewnych rąk i z udokumentowaną historią przeglądową nie ma się czego bać. Trzeba po prostu rozumieć jak działa to auto i umieć je naprawiać np. skomplikowany komputer sterujący BSI, który steruje prawie wszystkim w 307. Mechanik, który nie naprawia Peugeotów może więcej zepsuć niż naprawić, szczególnie jeśli chodzi o elektronikę. Auto ciężkie, w mieście zimą lub latem z klimą musi swoje "wypić". Na trasie ekonomiczne.
4,9
~Zochan
Peugeot 307 I
Kombi 1.6 16V 109KM 80kW
Posiadam to auto od trochę więcej niż rok:) Jest rewelacyjne.Oryginalny przebieg sprawdzony w 100%.Sprowadziłem go prywatnie z Danii od pierwszego właściciela.W aucie nic nie było wymieniane prócz olei i filtrów.No i najważniejszy rozrząd.A tak wszystko pięknie chodzi.Nierówności na naszych drogach świetnie wybiera.Jest komfortowy i przestronny.Nie wiem skąd takie opinie o tym aucie, ale u mnie nic odpukać nie dzieje się w elektryce i z resztą mechaniki.Diagnosta na przeglądzie powiedział, że to nie spotykane by 307 była w we wręcz salonowym stanie.Dla mnie ekstra auto i polecam wszystkim w 100%.
Średnie spalanie dla Peugeot 307 I Kombi 1.6 16V 109KM 80kW 2002-2005
7,6
l/100 km
9,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Peugeot 307 I
Kombi 1.6 16V 109KM 80kW
Mam samochód od dwóch miesięcy. Zastąpił mi sedana, Audi A4 b5 z 2000r. Samochód miał być tylko na zimę, ale zostanie dłużej. Jest wszechstronny, pakowny, dobrze doposażony (posiadam wersję SW, premium). W porównaniu do starszego Audi, gorzej wygłuszony, gorszej jakości nagłośnienie. Mimo wszystko jeździ się lepiej. Jeździ się wysoko, szyby są większe, lepsza widoczność, lepiej doposażony, mimo że Audi waży mniej i ma silnik również 1.6 benzyna, Peugeot bezkonkurencyjnie wygrywa zasięgiem w cyklu mieszanym (z przewagą trasy). Na pełnym zbiorniku w cyklu mieszanym, z przewagą jazdy 100km/h po autostradzie (w Holandii) zasięg jaki uzyskuję jest między 800-950 km, co daje mniej więcej 6,5L/100km. To zadowalająca wartość jak na taki duży samochód. Na drogach międzymiejskich, asfaltowych gdzie ograniczenie prędkości wynosi 60km/h, spalanie oscyluje między 4L-5L/100km. Przy prędkości 120/130km/h spalanie to około 7L/100km. Wspaniale! Nie jest pozbawiony wad, ale na szczęście, kupując 15 letnie auto większość wad użytkowych jest już mechanikom dobrze znana. Poza tym samochód jest dobrze zabezpieczony przed korozją. Cała karoseria zabezpieczona jest cynkiem, dodatkowo przednie nadkola są plastikowe a maska aluminiowa. Gorąco polecam zakup tego samochodu!
9,4
Peugeot 307 I
Kombi 1.6 16V 109KM 80kW
Auto posiadam od 2 lat. Zrobiłem nim ok 50tys km. Jeżdzę raczej spokojnie z elementami eco drive ale jeśli chodzi o prędkość to praktycznie codziiennie jeżdze ok 130km/h. Wg mnie spalanie jest bdb w tym aucie. Bałem się trochę zakupu bo czytałem o awaryjności tego auta, jednak to się nie potwierdziło. Czasem wyskoczy kontrolka ESP ale to raczej bardzo rzadko. Przez ten czas wymieniłem w nim łożysko przednie koszt (140zł + 80 robota), dmuchawę (60zł używka) Wtryski gazu (300zł) no i oczywiście olej, filtry. Jestem zadowolony z auta, kolejne to również peugeot. Tym razem 407.
7,3
Peugeot 307 I
Kombi 1.6 16V 109KM 80kW
Spalanie jest dość wysokie jak na tak mały silniczek. Jest to około 8-9L na 100km. Nie stosuję żadnego ECO-drivingu, dlatego też się nie dziwię. W porównaniu jednak do mojego poprzedniego auta, koszty utrzymania są minimalne. W AUDI wadliwy był silnik K-jetronic, koszty naprawy przewyższyły wartość samochodu. W przypadku peugeota nie było żadnych powaznych napraw...

Usterki Peugeot 307 I

Liczba wpisów: 70
Brak mocy, szarpie.
  • Peugeot 307 I Hatchback 2.0 16V 136KM 100kW 2001-2005
  • inne
Od jakiegoś czasu mam problem, zaświeca sie kontrolka chek, brak mocy i szarpie. Samochód diagnozowany w serwisie Peugeota- efet -brak. Wstawilem samochód do serwisu, diagnoza wymienic zawor EGR, wymienilem, samochód jeździ parenaście dni i znowu brak mocy, szrpie. Do serwisu Peugeota - diagnoza wymienic zawór turbiny- wymieniony- efekt, parenaście dni płynej jazdy i czar pryska, tetaz propozycja wymiany filtra? z jakim efektem Bóg raczy wiedzieć. W moim przypadku srewis zagwarantował sobie stałego klienta i perspektywa wyminy kolejnych części nie koniecznie trafnych, jednym słowem serwis działa po omacku i a nóż się trafi. Nie mam pojecia co dalej robic, może ktoś coś podpowie:)
Problem rozwiązany
10 komentarzy
świst - dudnienie , przeważnie nie jednostajne tylko przy ok. 70 km/h
  • Peugeot 307 I Hatchback 1.6 16V 109KM 80kW 2001-2005
  • zawieszenie
słyszę wycie czy dudnienie przy 70 km/h , żeby to usunąć wymieniłem łożyska kół + podpora prawa , wymieniłem opony i to nic nie dało więc wymieniłem skrzynie biegów i nic dalej świszczy więc zasłoniłem przód folią i zablokowałem wentylator , kończą mi się pomysły , bo poskręcałem wszystkie plastyki pod spodem i nic dalej dudni i często jest to nie jednostajne z przerwami , podobno tego odgłosu nie dają przeguby , co mogę jeszcze zrobić? prosze o pomoc , to jest Peugeot 307 1.6 16v 2002r którego kupiłem jak rozbili mi Toledo na parkingu .... dziękuję ! nie mam pojęcia co jest przyczyną , pojawiło się chyba podczas podroży i tak zostało !
Problem rozwiązany
5 komentarzy
lampka kontrolna oleju
  • Peugeot 307 I Hatchback 1.4 16V 88KM 65kW 2003-2005
  • silnik
Od dłuższego czasu włącza mi się lampka kontrolna oleju. Jestem po entym mechaniku, który nadal nie może zdiagnozować usterki. Może ktoś z was to miał. W czasie jazdy jest ok, w momencie zwalniania lub stania na rozgrzanym silniku dodam świeci się lampka oleju, zaczyna pikać i pojawia się komunikat Oil Deflut czy coś w tym rodzaju. Po dodaniu gazu przestaje. Mechanik rozebrał głowicę i uszczelnił, od tamtej pory się to zaczęło. Teraz mam rozebrane auto i diagnozę: wymiana silnika a dokładnie: głowica, wałek, tuleje, ale mechanik, nie wie czy to jest to. Dodam, że gdy go kupiłam wyciekał oej, nie wiadomo skąd, stąd mechanik uszczelnił głowicę. proszę o pomoc.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Peugeot 307 I Kombi