Szukaj

Informacje o Peugeot 307 I Kombi 2.0 HDi 8V FAP 109KM 80kW 2002-2005

Lata produkcji: 2002 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do segmentu C (niższa klasa średnia). Produkowany od 2001 roku do dziś jako następca udanego Peugeota 306. 307 szybko zaczął zdobywać niemniejsze uznanie, sięgając choćby po nagrodę dla Samochodu Roku 2002. Trzy lata później samochód przeszedł modernizację, po której dodatkowej wyrazistości nabrał i tak drapieżny wygląd jego nadwozia. Od roku 2003 dostępny również jako kabriolet. W Chinach, Wenezueli i Argentynie można natomiast kupić 307 także w wersji sedan.
czytaj więcej
Powagosław
Godny polecenia kompakt o atrakcyjnej, charakterystycznej dla ostatnich Peugeotów, „lwiej” stylistyce. Po faceliftingu wygląda jeszcze dynamiczniej. Silny konkurent dla niemieckich i japońskich potentatów w klasie C. ~Powagosław
Luzacjusz
Projektanci Peugeota bawili się brzytwą, a 307 uśmiech miał coraz szerszy. Pamiętacie Batmana? To już chyba wiecie, kto posłużył za stylistyczną inspirację. Tylko czy Joker miał prawo jazdy? ~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 109 KM (80 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 88 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(59%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,9
~ak4777777 PKP
Peugeot 307 I
Kombi 2.0 HDi 8V FAP 109KM 80kW
Autko warte uwagi :) Ja je szczerze polecam tylko trzeba się rozglądać za dobrym egzemplarzem dobrze utrzymanym i w dobrym stanie techniczny :) Ostatnio byłem w ASO na pełnej kontroli silnika to goście mi powiedzieli że jest to jeden z niewielu aut które widzieli że po 160tys km silnik jest w stanie nowości :) Ala ja wychodzę z założenia że jak się dba tak się ma :) Dlatego najgorsze jest jak ktoś kupuje okazje w rozsypce i potem narzeka że się non stop psuje, i od razu uraz do marki. Na pytanie \" Czy kupił bym go jeszcze raz?\" Odpowiadam \"nie\" ponieważ ja sie nie mam zamiar go wg pozbywać :) mam zamiar zrobić nim ponad 500tys km i udowodnić że HDi dobrze utrzymane potrafi dużo wytrzymać :)
3,2
~Marcin L.
Peugeot 307 I
Kombi 2.0 HDi 8V FAP 109KM 80kW
Wersja SW. Nadwozie fajnie, pakowne, ustawne, 3 oddzielne fotele z tyłu pozwalały na dostosowanie auta do aktualnych potrzeb, (2 dodatkowe miejsca w bagażniku tylko awaryjnie) dobrze zabezpieczone przed korozją. Silnik nie nadający się do jazdy po mieście, a na trasy trochę za słaby. Zawieszenie poprawne bez poważniejszych wad. Irytująca elektronika, bardzo słaba wentylacja wnętrza, w zimie zamarzająca linka od hamulca ręcznego.
3,4
~Piotr K
Peugeot 307 I
Kombi 2.0 HDi 8V FAP 109KM 80kW
Auto przyjemne do jazdy, wygodne fotele, mało pali i na tym się kończą jego zalety, Co się miało popsuc to się popsuło. Chłodnica, koło zamachowe, sprzęgło, przewody od turbiny, intercollera, pękła szyba, elektryka się sypała co chwila. itd
Średnie spalanie dla Peugeot 307 I Kombi 2.0 HDi 8V FAP 109KM 80kW 2002-2005
6,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Peugeot 307 I
Kombi 2.0 HDi 8V FAP 109KM 80kW
To auto to jedna wielka jeżdżąca awaria. Szkoda ze tak piękny projekt został tak badziewnie zrealizowany. Lista padek wygląda następujaco. włacznik kierunkowskazów, teleskopy od tylnej klapy, załamany fotel kierowcy z którego sypie się teraz gąbka, odrywające się listwy, odpadająca plastikowa pokrywa silnika (kołki się poodrywały) , źle zamocowany filtr powietrza który później i tak schrzaniono w serwisie, wiecznie wywalajace bezpieczniki i palące się żarówki - kilka dni temu stacyjka do wymiany i wybite końcówki drążka kierownicy mimo ze auto nie przejechało jeszcze 60000km. Fajne auto i w miarę praktyczne ale wykonanie i jakość materiałów to naprawdę makabra. na plus to niezbyt paliwożerne jak ktoś ma lekka nogę ale na tym chyba lista pozytywów się chyba kończy.
5,8
Peugeot 307 I
Kombi 2.0 HDi 8V FAP 109KM 80kW
Spalanie super, jadąc prawie 1700 km do Chorwacji przy prędkości oscylującej miedzy 110 a 130 km/h spalił średnio 5,3 l do tego komfort jazdy zdecydowanie przewyższający vw golfa czy passeratti lub drugie nasze auto jaki jest nissan prmera p12 . Czytając niektóre komentarze zastanawiam się czy aby na pewno mowimy o tym samym aucie.
7,6
Peugeot 307 I
Kombi 2.0 HDi 8V FAP 109KM 80kW
Ogólnie to ze spalania jestem średnio zadowolony, spodziewałem się mniejszego spalania, Natomiast biorąc pod uwagę jego duże gabaryty, można się domyślić że ciężko będzie zejść ze spalaniem poniżej 7l

Usterki Peugeot 307 I

Liczba wpisów: 70
Brak mocy, szarpie.
  • Peugeot 307 I Hatchback 2.0 16V 136KM 100kW 2001-2005
  • inne
Od jakiegoś czasu mam problem, zaświeca sie kontrolka chek, brak mocy i szarpie. Samochód diagnozowany w serwisie Peugeota- efet -brak. Wstawilem samochód do serwisu, diagnoza wymienic zawor EGR, wymienilem, samochód jeździ parenaście dni i znowu brak mocy, szrpie. Do serwisu Peugeota - diagnoza wymienic zawór turbiny- wymieniony- efekt, parenaście dni płynej jazdy i czar pryska, tetaz propozycja wymiany filtra? z jakim efektem Bóg raczy wiedzieć. W moim przypadku srewis zagwarantował sobie stałego klienta i perspektywa wyminy kolejnych części nie koniecznie trafnych, jednym słowem serwis działa po omacku i a nóż się trafi. Nie mam pojecia co dalej robic, może ktoś coś podpowie:)
Problem rozwiązany
10 komentarzy
świst - dudnienie , przeważnie nie jednostajne tylko przy ok. 70 km/h
  • Peugeot 307 I Hatchback 1.6 16V 109KM 80kW 2001-2005
  • zawieszenie
słyszę wycie czy dudnienie przy 70 km/h , żeby to usunąć wymieniłem łożyska kół + podpora prawa , wymieniłem opony i to nic nie dało więc wymieniłem skrzynie biegów i nic dalej świszczy więc zasłoniłem przód folią i zablokowałem wentylator , kończą mi się pomysły , bo poskręcałem wszystkie plastyki pod spodem i nic dalej dudni i często jest to nie jednostajne z przerwami , podobno tego odgłosu nie dają przeguby , co mogę jeszcze zrobić? prosze o pomoc , to jest Peugeot 307 1.6 16v 2002r którego kupiłem jak rozbili mi Toledo na parkingu .... dziękuję ! nie mam pojęcia co jest przyczyną , pojawiło się chyba podczas podroży i tak zostało !
Problem rozwiązany
5 komentarzy
lampka kontrolna oleju
  • Peugeot 307 I Hatchback 1.4 16V 88KM 65kW 2003-2005
  • silnik
Od dłuższego czasu włącza mi się lampka kontrolna oleju. Jestem po entym mechaniku, który nadal nie może zdiagnozować usterki. Może ktoś z was to miał. W czasie jazdy jest ok, w momencie zwalniania lub stania na rozgrzanym silniku dodam świeci się lampka oleju, zaczyna pikać i pojawia się komunikat Oil Deflut czy coś w tym rodzaju. Po dodaniu gazu przestaje. Mechanik rozebrał głowicę i uszczelnił, od tamtej pory się to zaczęło. Teraz mam rozebrane auto i diagnozę: wymiana silnika a dokładnie: głowica, wałek, tuleje, ale mechanik, nie wie czy to jest to. Dodam, że gdy go kupiłam wyciekał oej, nie wiadomo skąd, stąd mechanik uszczelnił głowicę. proszę o pomoc.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Peugeot 307 I Kombi