Szukaj

Informacje o Peugeot 406 Coupe

Lata produkcji: 1996 – 2004
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 1995-2004. 406 jest następcą udanego Peugeota 405, któremu bardzo szybko dorównał pod względem popularności. Szczególnym powodzeniem cieszyły się 406-tki z silnikiem Diesla (były jednymi z najlepiej sprzedających się w Europie modeli). Auto zbudowano na tej samej platformie podłogowej co Citroena Xantię (obie marki należą do koncernu PSA). 406-tka była dostępna w wersjach: sedan, kombi i coupe, które zaprojektowało biuro Pininfarina. Następcą modelu jest Peugeot 407.
czytaj więcej

Peugeot 406 Coupe – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 2
Liczba miejsc 4
Długość 4615 mm
Szerokość 1830 mm
Wysokość 1354 mm
Rozstaw osi 2700 mm
Rozstaw kół - przód 1500 mm
Rozstaw kół - tył 1525 mm
Zwis przedni 985 mm
Zwis tylny 930 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 390 l
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Całokształt + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,1
~Patryk
Peugeot 406
Coupe 2.0 16V 136KM 100kW
Samochód naprawdę cudowny i posiadający charakter. Nie trzeba dodawać gazu, aby na światłach stojąc, czy przejeżdzając spokojnie w ciasnej uliczce wszyscy się oglądali za nim i go podziwiali. Nawet na stacjach benzynowych ludzie podchodzą i pytają co to za cudo. W końcu zaprojektowane przez Pininfarinę, przy biurowcach tylko człowiek zwalnia, aby podziwiać go w odbiciu, frajda z jazdy również jest. Zrobiłem nim już blisko 20 tysięcy i jak na razie, zadowolenie te samo, jak w dniu, w którym go kupiłem.
4,3
~Paweł
Peugeot 406
Coupe 2.2 HDi 133KM 98kW
Auto od zawsze było moim marzeniem, wreszcie namówiłem wujka na sprzedaż. Auto mam od pierwszego własciciela dlatego nie balem sie przebiegu. Jak kupiwalem mial ponad 350000 na liczniku, a do dzisiaj pracuje wszystko idealne. Z mechaniką nic się nie dzieje, ale to zasluga wujka, który nie tylko naprawial samochod ale go regularnie serwisowal, czesci wymienial nie gdy sie zepsuja, a gdy wedlug niego dobiegal koniec iz zywotnosci. Obecnie wymienilem w aucie tylko rozrzad, olej zmieniam roznie, zdarza sie ze juz po 8000km.
3,6
~Tomek
Peugeot 406
Coupe 3.0 V6 24V 190KM 140kW
Samochód ma ponadczasową linię, to nie ulega wątpliwości, jest nietuzinkowy. Bardzo wyróżnia się z tłumu innych aut, które częstokroć są nijakie albo oklepane. Nie spotkałem osób, które powiedziałyby, że auto jest brzydkie. To zasługa studia PIninfarina. Nie bez powodu 406 coupe nazywany jest przez niektórych francuskim Ferrari. Ten model bardzo rzadko można spotkać na ulicach stąd też sprawia, że inni kierowcy oraz przechodnie oglądają się za nim. Kilkukrotnie zdarzyło mi się, że ktoś podchodził do mnie na myjce (kierowca gulfa V ;)) , na stacji benzynowej, na parkingach to już nie zliczę i pytał, co to za auto, gratulował, robił fotki. W moim egzemplarzu robotę robi zmieniony układ dolotowo wydechowy. Wszystko brzmi bardziej rasowo , charcząco. W moim przekonaniu auto ma duszę. Kilka razy myślałem o sprzedaży ale kiedy spojrzę na niego, posłucham to po prostu żal. Utrzymanie 406 coupe V6 trochę kosztuje. Jakiś czas temu podliczyłem faktury związane z autem 2 przeciągu 1,5 roku wsadziłem w niego 13 tys. (bez wliczania kosztów wymiany części bo majster nie ma zarejestrowanej działalności :P, bez polisy OC, cen paliwa i kosmetyków do samochodu) Dodam, że kupiłem auto w normalnej kondycji. Nabywane były części eksploatacyjne do samochodu (w tym opony oraz jakieś rzeczy związane z modyfikacjami np. felgi, przyciemnienie szyb, tłumik) oraz przelakierowałem 2 elementy oraz wymianiłem graty instalacji LPG, na której wcześniej auto nie chciało jeździć. Czy to dużo? Dla jednych tak dla innych nie. Bardziej szczegółowy opis w poszczególnych podpunktach.
Średnie spalanie dla Peugeot 406 Coupe
8,5 – 11,2
l/100 km
7,0
l/100 km
10,8 – 14,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
Peugeot 406
Coupe 3.0 V6 24V 207KM 152kW
207KM daje TYLE radości z jazdy, że kontrolowanie ile spala auto nie ma najmniejszego sensu. Przy prędkości 70 Km/h na 4tym /5 tym biegu potrafi spalić 7,5 l. 21 litrów przy przeciąganiu na drugim i trzecim biegu ,a zabawa jest przednia - taką chwilową wartość pokazuje komputer-tyle też potrafi spalić. Trasa plus tempomat i 140 ,do 160 km/h zamyka się wartościami 9,5 ,11 litrów - dwie osoby + AC włączona. Auto, jeżeli jest zadbane ,a właściciel zamiast naklejki "nie piję za kierownicą" i 18 calowych felg z profilem 40 zmienia regularnie olej ,filtry i leje dobre paliwo, codziennie dostaje 100% dawki czystej frajdy z jazdy - wrażenia są naprawdę z górnej półki. Auto stworzone do długich tras, wbrew pozorom (coupe) bardzo wygodne. Zawieszenie, pod warunkiem ,że jest sprawne przykleja Coupe do jezdni - układ kierowniczy reaguje z precyzją szwajcarskiego zegarka - cały czas masz wrażenie ,że w pełni kontrolujesz auto. Szukając 406 Coupe celujcie w silnik 3.0 - bez znaczenia 196 ,czy 207 KM, wiem co mówię. Gaz? Nie ,na 100% nie w silniku 207 KM , ten motor "nie lubi" gazu. 196 KM podobno znosi lepiej, nie mam zdania, nie założę gazu. Przed zakupem koniecznie sprawdzić silnik w ASO lub u Dobrego mechanika. Szerokiej drogi i niech moc będzie z Wami.
11,5
Peugeot 406
Coupe 3.0 V6 24V 190KM 140kW
I tutaj można się rozpisać... :) ogólnie tak jak wcześniej pisałem samochód waży 1500kg i silnik 2.0 potrafi spalić prawie tyle co 3.0... a jazda jest nieporównywalna. 3.0 benzyny spala ok. 11L/100km 2.0 pali 9-10l/100km więc nie ma żadnej przepaści. Ja posiadam instalacje LPG spalanie wygląda tak trasa normalna jazda do 130km/h 10,5 LPG/100km trasa 130km-170km/100km - 13,5-14 LPG/100km miasto 12-13,5/100km LPG Więc przy obecnych cenach nie jest tak źle. Co do cen pozostałych rzeczy. Ogólnie 3.0 jest droższy w utrzymaniu niż 2.0 rozrząd - 1600zł kompletny oryginalny tarcze przód 350 zł TRW klocki przód 120 zł tył 80zł filtry powietrza, kabinowy, oleju + olej i wymian 300zł (jest tanio :D) Poduszki pod silnik 230 zł sztuka oryginalna z salonu:) pasek alternatora, rolka napinacza alternatora 100 zł komplet łączników stabilizatorów oryginalne 320 zł na przednią i tylnią oś akumulator 350 zł Ogólnie nie jest tak źle tylko rozrząd jest droższy bo to V6 ale pozostałe części pasują od zwykłej 406... rzadko coś się psuje ja swoją pini :) przejechałem 70 tyś km i jedyne co wymieniałem to te części co wypisałem powyżej ale to są bardziej eksploatacyjne części, nigdy nie miałem poważniejszych napraw, nigdy nie stałem na drodze gdzieś w polu :)
8,2
Peugeot 406
Coupe 2.2 16V 158KM 116kW
Można jechać jak stary pryk i mieć spalanie na poziomie 7l/100 w takim wypadku proponuję kupić Polo z silnikiem 1.4 to spalanie będzie jeszcze mniejsze ! Te niespełna 160 kucyków pod maską zachęca do wciskania buta i dynamicznego przemieszczania się, w takim wypadku 8-9 litrów w mieszanym to norma. Jak but cięższy to i 10-12 wyjdzie.
Peugeot 406 Coupe