Szukaj

Informacje o Peugeot 406 Kombi

Lata produkcji: 1996 – 2004
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 1995-2004. 406 jest następcą udanego Peugeota 405, któremu bardzo szybko dorównał pod względem popularności. Szczególnym powodzeniem cieszyły się 406-tki z silnikiem Diesla (były jednymi z najlepiej sprzedających się w Europie modeli). Auto zbudowano na tej samej platformie podłogowej co Citroena Xantię (obie marki należą do koncernu PSA). 406-tka była dostępna w wersjach: sedan, kombi i coupe, które zaprojektowało biuro Pininfarina. Następcą modelu jest Peugeot 407.
czytaj więcej
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Åšrednica zawracania 10,8 m
Promień skrętu 5,4 m
Długość 4740 mm
Szerokość 1760 mm
Wysokość 1455 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1505 mm
Rozstaw osi 2700 mm
Rozstaw kół - przód 1500 mm
Rozstaw kół - tył 1480 mm
Zwis przedni 937 mm
Zwis tylny 1103 mm
Prześwit 130 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1741 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 526 l

Oceny Peugeot 406 Kombi

Liczba ocen: 164
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Ergonomia

Wady

- Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~Fiszman
Peugeot 406
Kombi 2.0 HDi 109KM 80kW
Piszę tę opinię w 2023r. po 12 latach eksploatacji. Stwierdzam, że to bardzo udany samochód. Zużycie paliwa, komfort, ilość miejsca i niewielka ilość usterek mechanicznych bardzo pozytywnie świadczą o tym aucie. Bardzo dobrze nadaje się na długie trasy i najlepiej idzie przy ok.115-120km/h. Zużycie oscyluje wtedy koło 5.5l/100km. W mieście dochodzi do 6,5l/100km. Blacha jest dobra, progi wymieniałem, ale reszta elementów ma dopiero jakieś mikro purchle. Reszta to typowo eksploatacyjne pierdoły. Części jest dużo i tanich, ale co niektórych powoli zaczyna już brakować. Koszt obsługi rocznej to ok. 800-1000zł jak nie trzeba naprawiać czegoś większego. Silnik bardzo dobry, ładnie wstaje od dołu i dość pancerny.
3,9
~StalkerOfficial
Peugeot 406
Kombi 1.8 16V 116KM 85kW
Pomimo starego już wieku to auto jest świetnym zamiennikiem dla słynnego już Passata. Oferuje dużą przestrzeń i niezawodność, pomimo drobnych błędów, które nie przeszkadzają w jeździe. Bagażnik jest bardzo pojemny i dla ludzi do 175cm wzrostu może śmiało robić za namiot przy wyjeździe na wakacje. Dodatkowo jest to moje 1 auto, i na dobrą sprawę jest dobrym materiałem pod naukę (pomimo 116KM ma podobna przyśpieszenie co Skoda Fabia z 1.4 88KM), gdyż nie da się za bardzo popaść ułańskiej fantazji, a dodatkowo jest idioto odporne i wiele wybacza, choć jak to francuz ma swoje humory.
3,1
~krzysiek
Peugeot 406
Kombi 1.9 TD 90KM 66kW
jeżdżę tym samochodem dość często bo ma go mój ojciec, ja posiadam Honde Accord VI i jeździ nią żona do pracy, i w 100 % honda jest dużo lepszym samochodem, ten 406 jest mułowatym autem, bardzo słabe przyspieszenie, głośna praca silnika, bardzo słaba zwrotność, nie da się praktycznie parkować tym samochodem, w zimie lata po drodze, nie nadaje się do jazdy w zimie, bardzo słabe hamulce, bardzo długo hamuje z wyższych prędkości, siedzenia mało wygodne, w trasie bolą plecy, po prostu auto dla dziadka... dla mnie honda accord jest dużo lepszym samochodem i ma dużo lepszą i nowocześniejszą technologie niż 406, gdyby 406 miał z 30 KM więcej to byłby lepszym samochodem, natomiast te 90 KM jest za mało na tak duży i ciężki samochód. jedyne w czym 406 jest lepsze od accorda to zawieszenie, bo nie czuć w nim dołków, ale w zakrętach wypada dużo gorzej

Raporty spalania Peugeot 406 Kombi

Liczba raportów: 212
Åšrednie spalanie dla Peugeot 406 Kombi
6,9 – 10,0
l/100 km
5,3 – 7,2
l/100 km
9,6 – 14,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,4
Peugeot 406
Kombi 2.0 HDi 109KM 80kW
Od 3 dni użytkuje 406 109 HDi kombi i nie mogę wyjść z podziwu jaki to fajny samochód. Spalanie szykuje bez problemu 5,5 przy jeździe mieszanej, trasa Krajówka spokojnie 4.2 , miasto z przyczepka po górkach 7. A elastyczność mnie zaskoczyła i pomyśleć że chciałem VW 1.9 SDI. Kupiłem auto z zamiarem że na chwilę do pracy i ciągnięcia przyczepy typowego osiołka roboczego ale naprawdę jest mega fajne ... Kto nie wsiądzie jest zaskoczony a jak jeszcze usłyszy ile mnie kosztował... Polecam ale uwaga na blacharke.,..
6,5
Peugeot 406
Kombi 2.0 HDi 109KM 80kW
Jak na te rozmiary auta - bardzo przestronne kombi + automat spalanie jest BDB. Miałem wiele diesli, ten oprócz spalania w okolicach 6L jest również dynamiczny. Na skrzyni automatycznej - moment i jadę 150km/h. Bardzo dynamicznie się wyprzedza, Nawet w silne mrozy nie mam problemu z odpalaniem, Klimatyzacja jakby wogóle nie miała wpływu na spalanie...choć zima faktycznie pali jakby mniej :) Olej pełen syntetyk - wymieniany co 20tys. nie ubywa mi ani kropli. Silnik naprawdę...mim zdaniem najlepszy z najlepszych. Wkurzają drobne usterki, zdechł mi centralny zamek, i elektryczna szyba pasażera...może drobnostki, jeszcze nie sprawdziłem. Bez FAP'a, bez dwumasy. A sama blacharka aż dziwie się...w prau miejscach porysowane / zdarty lakier ale rdza się nie wdaje. Auto mimo iz juz stare to bez grama rdzy! Szok :)
8,2
Peugeot 406
Kombi 2.2 16V 158KM 116kW
Jak w każdym samochodzie. Jak dbasz i wkładasz to będzie jeździł i jeździł, jak zaniedbujesz to się mści. Ja zakupiłem auto w okazyjnej cenie od emerytowanego wojskowego, który był głuchy bo całe życie pracował na lotnisku więc nie słyszał wielu stuków, puków, klepania wariatora itp. Poza tym u mnie w aucie musi być wszystko na tip top więc nie oszczędzam na naprawach. No to po kolei: Na dzień dobry po zakupie duży przegląd z wymianą wszystkich płynów, filtrów, tarcz hamulcowych z przodu, nabijanie klimy i mnóstwo innych drobnych rzeczy. kilka miesięcy później trochę grubsze rzeczy, pompa wspomagania, wentylator chłodnicy, amory tył. Później ten nieszczęsny wariator faz rozrządu. Następnie pasek klinowy plus rolki i napinacze. Zawieszenie przód, właściwie całość. Wypalony tłumik końcowy (założyłem na zamówienie z kwasówki bo nie ma zamienników a nowy z ASO kosztował tyle samo). Do zrobienia jeszcze sprzęgło bo tarcza się zwichrowała i trzęsie autem przy ruszaniu. W sumie przez dwa lata włożyłem w to auto ok. 8 - 9 tyś.zł a jest jeszcze kilka rzeczy do zrobienia. Czy to dużo? Jak już pisałem na wstępie dla mnie auto ma być sprawne na tip top i zawsze dojechać tam gdzie chcę. Do tej pory Peugeot zjechał pół Polski i zawsze bez problemu docierał do celu i wracał z powrotem, więc jak najbardziej uważam że jest wart każdych zainwestowanych w niego pieniędzy. Spalanie wręcz nie do uwierzenia. Nie jeżdżę szybko ale też nie emerycko. Zdecydowana większość to jazda po mieście. Średnie na obecną chwile to 8,5l Miasto, zima, krótkie dystanse ok. 10l Trasa zgodnie z przepisami ok. 6,5l Trasa 140 - 160 km/h ok. 7,5l Trasa 200 i powyżej ok.14l (brak 6-biegu)
Peugeot 406 Kombi