Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Peugeot 407 SW 2.0 HDi

Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 2004-2010. Zastąpił popularnego Peugeota 406 i podobnie jak on, bardzo szybko zdobył silną pozycję na rynku, stając się jednym z najchętniej kupowanych aut w swojej klasie w Europie. Model zdobył też wiele nagród (m. in. w plebiscytach Am&S oraz „Auto Bild”). Pierwowzorem „407-ki” był prototyp o nazwie 407 Elixir przedstawiony w 2003 roku. W 2008 roku samochód został poddany face-liftingowi. W 2011 roku został zastąpiony przez model 508.

Peugeot 407 SW 2.0 HDi SV Sport - silnik
Peugeot 407 SW 2.0 HDi SV Sport - lewy przedni reflektor - wyłączony
Peugeot 407 SW 2.0 HDi SV Sport - tył - bagażnik otwarty
Peugeot 407 SW 2.0 HDi SV Sport - lewy bok
Peugeot 407 SW 2.0 HDi SV Sport - szyberdach od wewnątrz
Peugeot 407 SW 2.0 HDi SV Sport - konsola środkowa
Peugeot 407 SW 2.0 HDi SV Sport - kierownica

W odróżnieniu od poprzednika, który został zaprojektowany z umiarem, Peugeot 407 to bardzo efektownie narysowany pojazd. Ale jego dynamiczna sylwetka ma też swoje minusy - mocno cofnięta kabina pasażerska okazuje się zaskakująco ciasna, a krótki tył kryje bardzo przeciętny kufer. Kierowca powinien być jednak zadowolony, bo jemu miejsca nie zabraknie, a oprócz wystarczającej ilości miejsca dostaje obszerny, bardzo wygodny fotel oraz kokpit, który szlachetne kształty łączy z kapitalnymi materiałami wykończeniowymi i bogatym wyposażeniem.

Przechodząc do kwestii silników, na wstępie odradzamy diesle 2.2 i 2.7, bo z racji swojej skomplikowanej konstrukcji generują kolosalne koszty serwisowania. Mniejszy "ropniak" 2.0 okazuje się za to bardzo udany - zapewnia wystarczające osiągi i skromne spalanie, a do tego jest całkiem niezawodny. Jeśli chodzi o "benzyniaki", najbardziej godne polecenia są najmniejsze motory 1.8 i 2.0, które całkiem dobrze tolerują zasilanie gazem LPG. Mocnym punktem 407 jest zawieszenie - zarówno w kwestii właściwości jezdnych, jak i skuteczności resorowania pokazuje klasę.

Skoro już mowa o zawieszeniu, potencjalnych nabywców limuzyny Peugeota musimy niestety zmartwić - układ jezdny jest przeciętnie trwały, a z racji zaawansowanej konstrukcji okazuje się drogi w naprawach. Podobny problem sprawia także wszechobecna elektronika, zwłaszcza w egzemplarzach z topowym wyposażeniem. Pozytywnie ocenić trzeba natomiast zabezpieczenie przed rdzą oraz trwałość układu napędowego (pomijając największe diesle oraz te wyposażone w filtr cząstek stałych). Ceny na rynku wtórnym - bardzo atrakcyjne.

Komentarze redakcji

Powagosław: Wizualnie bez zarzutów, sylwetka wręcz modelowa. Komfort i bezpieczeństwo jazdy – również na piątkę. Modelem 407 Peugeot wysoko zawiesił poprzeczkę w klasie średniej.
Luzacjusz: Wersja przed faceliftingiem była za… zasadniczo kapitalna. Nowy 407 też byłby w pełni ok, gdyby nie te światła przypominające oczy wściekłego sprzedawcy sajgonek. Wyjątkowo wybaczam, ale Peugeot, why?

Wersje nadwozia Peugeot 407

Silniki Peugeot 407 SW

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

I co – kolejne duże auto, które można dość tanio kupić, ale wszystko za sprawą kiepskiego silnika. Benzynowe 1.8l ma tylko 120KM. Młodym i ambitnym na pewno się nie spodoba, ale starszym i statecznym – czemu nie. Jeśli będą nim jeździć powoli to pewnie wystarczy, ale gdy przyjdzie coś wyprzedzić – jeszcze z włączoną „klimą” i kilkoma pasażerami? Wtedy to już Św. Piotr przez szybę pomacha. Do tego motor trzeba mocno „kręcić” żeby zechciał jechać. W tym aucie bardzo dobrym wyborem będzie 2.0l o mocy 143KM. Jego cenę da się przełknąć, ma przyjemny dźwięk i jest cichy, oczywiście pod warunkiem, że nie przesadzicie z obrotami. Łatwo to zrobić, bo szczególnie dynamiczny jest w tej drugiej części obrotomierza, ale mruczenie motoru też ma swój urok. Są też oczywiście mocniejsze i droższe silniki – na szczycie 211-konne V6. Jednostki wysokoprężne też mają duży wachlarz możliwości – najmniejsze 1.6HDI 110KM polubią ci spokojni, a najlepiej zainteresować się co najmniej wersją 2.0HDI 136KM. Wkurza turbodziura i nagłe uderzenie mocy powyżej 2000 obr./min., ale z tym ciężkim autem radzi sobie dość dobrze. Więcej pikanterii zagwarantują jeszcze mocniejsze diesle, ale ich cena zdrowo przekracza 100 tys. zł.

Publikacje o Peugeot 407

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora Lew z wielką paszczą

Jeśli ktoś kiedyś ogłosiłby konkurs dla najodważniejszych stylistów samochodowych świata, to grupa ludzi projektująca Peugeota 407, powinna śmiało w nim wystartować. Mało tego, że dostali oni jedno z najcięższych zadań, czyli zaprojektowanie następcy modelu ( 406 ), który był bardzo udanym autem i świetnie...

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora Na tropie Peugeot 407 Elixir

„Adieu Limuzyno”. Nowy trend w sylwetkach najnowszych pojazdów staje się faktem. Samochody studyjne Peugeot wychodzą z cienia i zaczynają oglądać światło dzienne!

Lew zamiauczał

Lwy to piękne i dostojne, ale jednocześnie bardzo leniwe kociaki. Zamiast hasać i ścigać zwierzynę, wolą wylegiwać się w cieniu, przez co przegrywają konkurencję z tygrysami, panterami i gepardami. Mimo to przez miliony miłośników przyrody nazywane są królami zwierząt. Dokładnie tak samo sprawy się mają...

TAXI?

Biała taksówka z francuskiego filmu robiła wrażenie sportowej maszyny… No cóż, tuning robi swoje, ciężko o inne spostrzeżenia. 407 i bez tuningu pokazuje lwie pazury…

Pociągający drapieżca

Peugeot ma w swoim dorobku kilka udanych aut coupe, do których do dziś wzdychają najwięksi entuzjaści motoryzacji. Model 407 Coupe jest najnowszą propozycją stylowego samochodu sportowego.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Peugeot 407

Społeczność kierowców Peugeot 407autoWcentrum - społeczność Peugeot 407

najwyższe oktanyAuta - Peugeot 407

Peugeot 407 Coupeta 76,79

Peugeot 407 44,01

Peugeot 407 69,15

Peugeot 407 42,89

Peugeot 407 42,85

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Peugeot 407

w1cked 30,06

Salwek 63,70

mefia 59,38

laser1979 33,17

Karas123 62,19

pegazik1 30,07

sylver31 73,07

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Peugeot 407

10000km zrobione- ogólne wrażenia z użytkowania-spalanie
10000km zrobione- ogólne wrażenia z użytkowania-spalanie Witam wszystkich... Peugeota kupiliśmy w styczniu tego roku z myślą o długich r...
Podróż nad morze do Rewala
Podróż nad morze do Rewala Wyjazd z Rudy Śląskiej do Rewla. Podróż została zaplanowana jako przejazd najl...
Przygoda w drodze
Przygoda w drodze Jadąc na wycieczkę do Łodzi, zaobserwowałem że ubywa mi paliwa. Niemożliwe przec...
FAP i jazda po mieście
FAP i jazda po mieście Jako, że samochód spędza mnóstwo czasu w korkach i miejskich uliczkach FAP nie m...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Peugeot 407

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Peugeot 407
 

Najpopularniejsza wersja Peugeot 407

Peugeot 407

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Peugeot 407
 

Peugeot 407 najczęściej porównywane z:

 

Pewne oferty od dealerów

Infiniti FX S Pre Infiniti FX S Pre
Rocznik: 2013. Przebieg: 32 200 km. Silnik: 3.0 176KM .
Cena: 280 850 zł 219 000 zł
Zyskujesz: 61 850 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Pathfinder 2,5D SE Nissan Pathfinder 2,5D SE
Rocznik: 2013. Silnik: 2.5 140KM .
Cena: 191 300 zł 134 900 zł
Zyskujesz: 56 400 zł Zobacz szczegóły »

Używane Peugeot 407

Peugeot 407
2.0 diesel 136 KM
169 000 km, 2009
32 900 PLN
Peugeot 407
1.6 diesel 110 KM
158 000 km, 2007
20 400 PLN
Peugeot 407
1.6 diesel 110 KM
126 000 km, 2007
22 500 PLN
Peugeot 407
2.0 diesel 136 KM
104 500 km, 2008
33 900 PLN

Ocena auta Peugeot 407 SW 2.0 HDi

Galerie Peugeot 407

Peugeot 407 2.0 HDI Sport - galeria redakcyjna Peugeot 407 SW 2.0 HDi SV Sport - galeria redakcyjna Peugeot 407 2.0 HDi - galeria redakcyjna Peugeot 407  SW - galeria społeczności Peugeot 407 Peugeot 407 SW Peugeot 407 3.0 V6 SV Sport - galeria redakcyjna Peugeot 407 3.0 V6 SV Sport Automat - galeria redakcyjna Peugeot 407 Coupe Peugeot 407 SW
Zobacz inne galerie Peugeot

Opinie o instalacji LPG

Peugeot 407

  • 1.
  • 5,00 Peugeot 407 2.0 16V (140KM) 2007r.
    dodał: Darek, 09.09.2014

    Witam, jeżeli ktoś się zastanawia czy warto kupić 407... Warto!!! Mojego lwa zagazlowalem instalacja lpg-tech chodzi jak marzenie. Autko wyposażone w silnik 2.0 143 km po założeniu instalacji zmierzone na hamowni roznica całe 2 km ... Chyba nie wymaga komentarza. spalanie jak na tak spore autko bardzo rozsądne w cyklu mieszanym ok 10l gazu. Długo się zastanawiałem przed zakupem ale było warto, wszystko jednak zależy od stanu technicZnego pojazdu nie ma się co rzucać na pierwsze lepsze warto poszukać a na pewno będziecie zadowoleni. I ten wygląd po pół roku nadal spoglądam z uśmiechem na autko :)

  • 2.
  • 5,00 Peugeot 407 2.0 16V (136KM) 2005r.
    dodał: Derlon, 03.12.2013

    Różnica w mocy nieodczuwalna, silnik pracuje idealnie, spalanie na trasie ok. 8/100km, na mieście do 11/100km, czyli tyle ile na benzynie. Wymiana filtrów co 15tys. i co 30 tys. km. Różnica w kasie ogromna ;) bak 53l w kole zapasowym, tankuje się ok 40-43l (czyli standardowo 70-80% pojemności baku). W następnym aucie też będzie gaz, instalacja montowana w DRETAN Tanowo (zachpom.) od montażu bez żadnych usterek, POLECAM

  • 3.
  • 5,00 Peugeot 407 1.8 16V (116KM) 2005r.
    dodał: KW, 02.11.2010

    Instalację założyłem zaraz po zakupie autka, w ciągu ostatniego roku przejechałem 60000km, spalenia średnie to ok. 9,5-10,5 Litra gazu. Samochód jak do tej pory świetnie spisuje się na gazie a instalacja działa bezawaryjnie. Jedynie po wymianie listwy z cewkami należało ja wyregulować powtórnie a tak tylko przeglądy serwisowe co 13-15 tys km.

  • 4.
  • 5,00 Peugeot 407 1.8 16V (125KM) 2008r.
    dodał: Marta fanka Peugeota, 04.09.2013

    Bardzo dobrze jeździ na gazie,nie odczuwam żadnej różnicy,nic się nie psuje.Z resztą w poprzednich dwóch samochodach też wszystko ok.Poprzednie zamontowane na STAG 300 ISA 2,ale są starsze.Wydaje mi się ,że Premium jest oszczędniejszy. Warsztat kompetentny, pod maską nie ma bałaganu.Czysto,schludnie i dobrze.

  • 5.
  • 5,00 Peugeot 407 2.0 16V (140KM) 2006r.
    dodał: Kokosz, 16.02.2011

    Polecam instalacje BRC S24, w moim pugu sprawuje sie znakomicie:) spalanie okolo 9 litrów gazu, jezdzi sie bardzo przyjemnie zupelnie jak na benzynie a laci znacznie mniej! Jak dotychczas nie sprawiala zadnych problemow a przejechane mam juz ponad 40000km. Calosc zakupiona i zamontowana w EGP w Warszawie.

  • 6.
  • 5,00 Peugeot 407 1.8 16V (116KM) 2005r.
    dodał: Rafał Rumin, 08.11.2009

    Nie mam jak do tej pory zadnych zastrzeżeń do instalacji. Spalanie jeżdżąc tylko po mieście wynosi 12 litrów. Podczas podróży na wczasy autko spalało 8 litrów gazu przy ciąglej klimie i niezłych spinaczkach po górach

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Peugeot 407

Peugeot 407

189 komentarzy

131 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Antoni~Antoni

Mam problem ze swoim 407 sw rocznik 2008 z nawigacja . Podczas dłuzszej jazdy pokazuje się na ekranie informacja po angielsku wysoka temperatura radia i gasnie cały ekran. Brak regulacji klimą , radio nie działa , ani telefon. Po przejechaniu około 30 minut , ponownie się włącza i tak kilka razy .Dzieje sie to przy jeżdzie na dłuższą trasę

~Daniel~Daniel

Mam peugeot 407 sw 2.0hdi 2007r. przejechane 240tys samochód śmiga nic się nie psuje. bardzo polecam ten samochód

~Kamil_Inwestor~Kamil_Inwestor

Bardzo porządny samochód mój znajomy takowy posiada (Peugeot 407 2.0 Hdi 136km) i sobie niezmiernie chwali jego przestronność, osiągi, praktyczność a przede wszystkim ekonomiczność w jeździe po mieście 6,6 l/100 km pozwala taki samochód uważać za bardzo dobry wybór dla początkującego taksówkarza, który dopiero zaczyna swoją przygodę z tym fachem a chce liczyć na niezawodny samochód, który przyniesie całkiem dobry dochód.
Uważam, że najlepiej poszukiwać modelu z tym silnikiem, ale w wersji krajowej do 2005 roku, który nie posiada DPF-u

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Peugeot

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
21 064
Przejechany dystans
12 855 357 km
Zatankowanego paliwa
784 784 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 544
Wydanych pieniędzy
1 194 377 zł
Średnie wydatki na auto
1 283 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
4 563
Wydanych pieniędzy
1 251 280 zł
Średnie wydatki na auto
1 344 zł
Zobacz dzienniki kosztów Peugeot (931)

Testy zderzeniowe Peugeot 407

Najnowsze testy zderzeniowe Peugeot 407 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Peugeot 407 Coupe

Peugeot 407
2005

Peugeot 407 2.0 Comfort

Peugeot 407
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Peugeot

Zużycie paliwa Peugeot 407 SW 2.0 HDi

Na podstawie 3 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Robert, dodano: 21.10.2009 12:42

Faktyczne spalanie jest nieco wyższe niż podaje komputer, przy klimie nawet do 0,5 l. bez do 0,3 l. Przy bardzo spkojnej jeździe wyszło ok 5 l. ale to męka. Przy ostatnim tankowaniu zrobiłem 911 km/58 l. tj 6,4 l z tego ok. 300 km po mieście. Zanim dojdę do 5 biegu na każdym staram się zmieniać do 2000 obrotów, także nie mam "ciężkiej nogi". Czy to dużo?-komfort super, wyposażenie niezłe i miło popatrzeć na sylwetkę. Pozdrawiam użytkowników

pełny raport Peugeot Sedan 1.6 HDi FAP

autor: kku, dodano: 19.05.2009 16:42

Moja średnia z komputera z 2100km - to 7.0 litrów ON na 100km orientacyjnie połowa kilometrów w trasie połowa w mieście, klima cały czas włączona. ogólnie to po mieście wciąga 8.5 litra nie ma co się oszukiwać. na trasie to już zupełnie coś innego. Aha chwilowe spalanie po rozbujaniu się do 170km/h na tempomacie to 6.7 l\100km (oczywiście w niemczech, bo w Polsce nie wolno ;))

pełny raport Peugeot SW 2.0 HDi FAP

autor: marcin, dodano: 09.11.2014 23:58

Silnik bardzo oszczędny na trasie w predkościach 100-130 km/h u mnie to 5.6 na autostradzie z tym że pokonujC TRASĘ 200 km przy prędkości 110km/h spalił mi 10,6 litra mierzone na baku:) W miarę dynamiczny silnik o dobrym spalanu. Mój przebieg na dzien dzisiejszy to 135tys.km . Samochód se:)rwisowany co rok:) Na trasie do pracy 2km spalanie waha sie w granicy 7.5 litra

pełny raport Peugeot Sedan 1.6 HDi FAP
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Peugeot 407 SW 2.0 HDi

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Peugeot 407 SW 2.0 HDi

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Peugeot 407 SW 2.0 HDi 136KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Peugeot 407, oglądali także