Szukaj

Informacje o Peugeot 5008 II

Lata produkcji: 2017 – teraz
Segment: VANy
Debiutująca na rynku w roku 2017, druga generacja Peugeota 5008 powiększyła swoje wymiary zewnętrzne i została zupełnie przeprojektowana – już nie jest kompaktowym MPV, lecz średniej klasy SUV-em. Stylistycznie Peugeot 5008 korzysta częściowo z rozwiązań zaprezentowanego w roku 2015 prototypu o nazwie Peugeot Fractal. Powstał na nowej, modularnej platformie podłogowej PSA EMP2 Platform, podobnie jak m.in. Peugeot 3008 drugiej generacji, a także Citroen Jumpy. Choć Peugeot 5008 dość mocno zmienił swój charakter, nadal oferowany jest w odmianach 5- i 7-osobowej.

 

Na długości 4,63 m i przy 2,84-metrowym rozstawie osi ma się pomieścić siedmioro pasażerów. W ładnie zaprojektowanej kabinie odnajdziemy najnowocześniejsze rozwiązania Peugeota, m. in. i-Cockpit o przekątnej ekranu 12,3 cala. Na środku deski rozdzielczej jest kolejny, tym razem 8-calowy ekran dotykowy. Jak deklaruje producent, samochód ma oferować o 60 mm więcej przestrzeni na nogi dla pasażerów siedzących z tyłu. Ogólnie auto ma być przestronniejsze od swojego poprzednika, ponieważ jest też od niego większe. 

czytaj więcej
Powagosław

Ciekawa metamorfoza, która może zwiastować zmierzch tego, co kiedyś Francuzi wnieśli do motoryzacji: typ rodzinnego minivana. 5008 to dziś bardziej SUV niż van, choć przy tym zachował sporo ze swoich praktycznych atutów.

 

~Powagosław
Luzacjusz

To, co Peugeotowi udało się w modelu 3008, tu wygląda już nie tak dobrze. A może po prostu gorzej, co jeszcze nie musi być poważnym zarzutem – z racji tego, że 3008 udał się Francuzom wyjątkowo. Ok, można też wprost: 5008 jest przyciężkawy jak francuskie ego.

~Luzacjusz

Peugeot 5008 II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Peugeot 5008 II

Liczba ocen: 32
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,6
~bah bah bah
Peugeot 5008 II
Crossover Facelifting 1.2 Hybrid 136KM 100kW
auto używane od miesiąca, na liczniku 1300km przejechane. jest to pierwszy rocznik z łańcuchem rozrządu, i pierwsza hybryda. przy delikatnej jeździe w korku nawet potrafi jechać na samym elektryku do 30km/h co jest miłym zaskoczeniem. te 136KM silnika spalinowego nie jest jakims wiekszym problemem jeżeli nie ma się zamiaru ścigać po trasach ekspresowych. jechaliśmy w 4 dorosłe osoby + dziecko, było wygodnie, bez potrzeby uruchamiania trzeciego rzędu siedzeń. nie było czuć jakiegoś zamulania, zawsze można przestawić drive mode z domyślnego ECO na normal albo sport;] jakość kamery cofania nieco nie najświeższa jak na rocznik 2023 uważam, ale nie ma tragedii. są kamery z przodu i z tyłu które emitują efekt kamer 360 stopnii. system kontroli pasa ruchu delikatnie koryguje sam tor jazdy, nie szarpie gwałtownie jak to w nierktórych azjatyckich markach (mam porównanie). odnośnie systemu automatycznego hamowania, aby uniknąć kolizji. mam wrażenie że reaguje nieco za późno ale są tam też możliwe ustawienia do zmiany w tym temacie. skrzynia biegów OK, nie widze problemów, nic mi nie szarpie, czy to przy 10km/s czy to przy 120km/h. przy skręcaniu czasami bywało jakby miał zaraz wypaść z trasy, opony fabryczne letnie Michelin. mamy fotele z funkcją masażu ale uważam to za zabawke niż coś co robi dobrze robote.
4,6
~bah bah bah
Peugeot 5008 II
Crossover Facelifting 1.2 Hybrid 136KM 100kW
auto używane od miesiąca, na liczniku 1300km przejechane. jest to pierwszy rocznik z łańcuchem rozrządu, i pierwsza hybryda. przy delikatnej jeździe w korku nawet potrafi jechać na samym elektryku do 30km/h co jest miłym zaskoczeniem. te 136KM silnika spalinowego nie jest jakims wiekszym problemem jeżeli nie ma się zamiaru ścigać po trasach ekspresowych. jechaliśmy w 4 dorosłe osoby + dziecko, było wygodnie, bez potrzeby uruchamiania trzeciego rzędu siedzeń. nie było czuć jakiegoś zamulania, zawsze można przestawić drive mode z domyślnego ECO na normal albo sport;] jakość kamery cofania nieco nie najświeższa jak na rocznik 2023 uważam, ale nie ma tragedii. są kamery z przodu i z tyłu które emitują efekt kamer 360 stopnii. system kontroli pasa ruchu delikatnie koryguje sam tor jazdy, nie szarpie gwałtownie jak to w nierktórych azjatyckich markach (mam porównanie). odnośnie systemu automatycznego hamowania, aby uniknąć kolizji. mam wrażenie że reaguje nieco za późno ale są tam też możliwe ustawienia do zmiany w tym temacie. skrzynia biegów OK, nie widze problemów, nic mi nie szarpie, czy to przy 10km/s czy to przy 120km/h. przy skręcaniu czasami bywało jakby miał zaraz wypaść z trasy, opony fabryczne letnie Michelin. mamy fotele z funkcją masażu ale uważam to za zabawke niż coś co robi dobrze robote.
3,9
~Artur
Peugeot 5008 II
Crossover 1.2 PureTech 130KM 96kW
Samochód jest spory. Obawiałem się dynamiki małego silnika ale dla mnie spełnia oczekiwania. Jazda do 150km/h jest płynna i w miarę dynamiczna. Zobaczymy jak z trwałością jednostki, odpukać mam dodatkowe 4 lata gwarancji więc jest jakieś zabezpieczenie. W środku wygodnie, miejsca ogrom. 7 osób w tym 3 dzieci w fotelikach jechało całkiem wygodnie na trasie 50 km. Według mnie na większe podróże w 7 osób nie ma sensu gdyż nie mamy prawie w ogóle bagażnika. Na wycieczki jest ok. Skrzynia płynnie zmienia biegi. Brak szarpania. Klimatyzacja jak dla mnie przy minimalnym nawiewie jest zbyt mocna. Chłodzi i grzeje bez zarzutu. Widoczność w miarę dovra, czasami przednie belki przysłaniają widok przy skrętach.
Średnie spalanie dla Peugeot 5008 II
7,4 – 8,5
l/100 km
5,9 – 7,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Peugeot 5008 II
Crossover Facelifting 2.0 BlueHDi 177KM 130kW
Auto wygodne. Skrzynia biegów pięknie płynnie działa, silnik mógłby być bardziej oszczędny. Przy aktywnym tempomacie przy prędkości 80km/h schodzi do 4.5 to przy prędkościach autostradowych 100-110 km/h 5.6-5.8l/100km, 120-140 już pod 6.6-7l podchodzi więc trzeba się troszkę pilnować bo wraz z prędkoscią wzrasta apetyt. Poza tym jak ktoś lubi francuzy to nie wymieni na Niemca czy japończyka. Stosunek jakość, wyposażenie, niezawodnosc i wygoda do ceny- pozytywnie nie jednego użytkownika zaskoczą.
5,6
Peugeot 5008 II
Crossover 2.0 BlueHDI 180KM 132kW
Peugeot 5008 GT+ Aktualny przebieg: 5700 km Auto kupiłem dla żony na dojazdy do pracy i na zakupy. Spalanie jak na jego gabaryty i osiągi jest nieprawdopodobnie niskie! Oto kilka przykładów spalania: 41 km (trasa) średnia prędkość 94km/h z aktywnym tempomatem - spalanie: 5,1l Ta sama trasa z 3 trzema osobami na pokładzie 5,3l 55 km (trasa ok 30km + miasto Warszawa ok 25km, głównie w korkach) spalanie: 5,5l ! Spalanie średnie powyżej 6l osiąga się na krótkich odcinach (do 10km), jadąc autostradą powyżej 130km/h lub przy agresywnej jeździe z trybem sport. Dłonie same składają się do oklasków dla twórców 5008!
8,4
Peugeot 5008 II
Crossover Facelifting 1.6 PureTech 180KM 132kW
Jak na swoje gabaryty to spalanie ma bardzo dobre. Na trasie pali poniżej 7l, przy jeździe na obrzeżach miasta średnio koło 8.7l. Po centrum miasta dużo nie jeżdżę, ale na pewno średnio będzie mniej niż 10l.
Peugeot 5008 II