Szukaj

Informacje o Pontiac

Założony w 1936 roku amerykański koncern motoryzacyjny, należący do General Motors. Samochody producenta były sprzedawane tylko w USA, Kanadzie i Meksyku. W 2009 roku ogłoszono upadłość marki, spowodowaną problemami finansowymi. Ostatnim pojazdem wypuszczonym na rynek był Pontiac G6.

Pontiac – wybierz model

Pokaż modele z silnikiem:

Opinie Kierowców o Pontiac

Sprawdź co kierowcy
myślą o Pontiac

Oceny Aut 337 ocen

4,4
~norA
Pontiac Trans Sport I
Van 3.8 i V6 175KM 129kW
Zaskakująco nowoczesny, wręcz "futurystyczny" jak na swoje lata van o oryginalnej już wtedy, bardzo aerodynamicznej sylwetce wykonanej w nowatorskiej technologii rodem z Corvette, która niezbyt przypadła do gusty konserwatystom, przez co TS nie osiągnął spektakularnego sukcesu jak jego największy konkurent - Voyager/Caravan. Pojemne, bardzo wygodne i solidne auto do połykania km o zaskakująco dobrych paramentach trakcyjnych nawet przy dynamicznej, "nieamerykańskiej" jeździe na autostradach oraz naprawdę niskim spalaniu (9 L/100 km) jak na tego typu gabaryty i silnik! Mój ma przejechane od nowości niecałe 150 tys. km (drugi właściciel), więc dobrze wiem, co piszę... :) Wersje EU do 1996 zachowały swój charakterystyczny dziób, zaś amerykańskie od 1993 otrzymały bardziej tradycyjny przód z modelu bodaj Bonneville. Od 1992 wersje EU są "przechrzczonymi" modelami Oldsmobile Silhouette = trochę bardziej ugrzeczniona sylwetka. Ogólnie z drobnymi różnicami stylizacyjnymi ten van jest konstrukcyjnie identyczny z Chevroletem Lumina APV i wspomnianym Olds'em. Ciekawostka: oryginalny projekt GM skopiował VW przy Sharanie (wraz z Fordem i Seatem) zaraz pod koniec produkcji U-Vanów przez GM. Gdyby tego było masło, to nawet ich face-lifting został przeprowadzone wg podobnego schematu!
4,5
~bodek1968
Pontiac Trans Sport I
Van 3.1 i V6 SE 122KM 90kW
Ani chwili nie wahałem się z taką oceną.To auto to spełnienie marzeń sprzed 15 lat.Wtedy to było jak lizanie cukierka przez papierek.Oby jeździł jak najdłużej.Miałem ponad 20 aut,ale ten jest najładniejszy i najwygodniejszy z tych wszystkich-choć stary.Dostęp do części bezproblemowy.Ceny normalne,jak do \"europejczyka\".Jeśli nie przytrafi się jakiś większy \"dzwon\" to karoserię można dość łatwo naprawić we własnym zakresie.Blacharz nie ma tu specjalnie nic do roboty bo to laminat :)Kwestia dobrego zabezpieczenia ramy,podłogi i nadkoli. Mam w planach kupić jeszcze jeden na części bo ten zostaje u mnie już do końca :)
4,8
~Kacper
Pontiac Trans Am III
Coupe 5.0 190KM 140kW
Użytkuje już piętnaście lat codziennie od wiosny do jesieni. Bezawaryjne samochód jak regularnie wymienia się wszystkie oleje i płyny. Warto poszukać dłużej wymarzonego egzemplarza ale w wersji zawieszeniowej WS6, różnica w prowadzeniu jest ogromna względem zwykłych wersji. Silniki są wbrew opinii bardzo oszczędne gdy ustabilizujemy styl jazdy ;) Części serwisowe dostępne od ręki w kraju, w najgorszym wypadku kilka dni oczekiwania na paczkę z rockauto i mamy wszystko co trzeba.