Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Porsche Boxster

Lata produkcji: 1996 - teraz
Segment: Auta sportowe
Sportowy roadster (segment G lub H) produkowany od 1996 roku. Najmniejszy i najtańszy samochód Porsche, następca modelu 968. W przeciwieństwie do 968, Boxster ma silnik umieszczony centralnie. Stylistyką auto nawiązuje do dawnego modelu Spyder. Boxster był wielokrotnie nagradzany i jest jednym z najlepiej sprzedających się aut Porsche w historii. Jego nazwa powstała ze złożenia słów „boxer” oraz „roadster”. W 2003 roku Boxster został zmodernizowany, a dwa lata później model 986 został zastąpiony modelem 987. Od 2012 roku oferowana jest trzecia generacja auta (981).

Komentarze redakcji

Powagosław: Trudno zrozumieć, co złego jest w byciu najtańszym z modeli Porsche. Tu dostajesz to wszystko, czego pragniesz od auta tej marki, tyle że za mniejsze pieniądze. A dostajesz dużo. Do tego Boxster prezentuje się imponująco.
Luzacjusz: Wiem, wiem – to nie to Porsche. To nie 911. To Porsche dla dziewczyn. Ale każdy kto tak mówi, chwali się kolegom, że widział Boxstera na ulicy. A jak zdjęcie zrobi, to na naszą klasę wrzuca.

Porsche Boxster 981

Porsche dla ubogich? W żadnym razie! Boxster III. generacji już z daleka informuje, że jest samochodem sportowym z prawdziwego zdarzenia i depcze po piętach bardziej utytułowanej "911-tce". Tę ostatnią przypomina już samym swoim wyglądem - zarówno ogólna bryła nadwozia, jak i wygląd pasa przedniego czy partii tylnej wyraźnie nawiązuje do 911 Cabrio. W efekcie, również Boxster bardzo skutecznie przyciąga wzrok przechodniów, znajomych i zazdrosnych sąsiadów - zwłaszcza z otwartym dachem.

Skoro wspomnieliśmy już o tym ostatnim, warto podkreślić, że na wzór "911-ki" wykonany został z tradycyjnego, miękkiego materiału. Inaczej niż w krewnym ze Stuttgartu wygląda za to konfiguracja wnętrza - tu, ze względu na silnik umieszczony nie z tyłu, a centralnie, do wykorzystania mamy tylko dwa fotele. Nie ma jednak tego złego, co by na dobre nie wyszło - brak kanapy, która i tak byłaby katastrofalnie ciasna, Boxster nadrabia drugim bagażnikiem umieszczonym za jednostką napędową. Co najważniejsze, dodatkowy kufer w połączeniu z wystarczającą ilością miejsca dla podróżnych zapewnia należytą wygodę w codziennym użytkowaniu.

Kto sądzi, że podobnie jak stylistyka nadwozia, również i stylistyka wnętrza opisywanego Porsche nawiązuje do "911-ki", ten nie jest w błędzie. Wprawdzie deska rozdzielcza jest nieco uboższa w zegary, jednak całą masa elementów - od kierownicy, przez tunel centralny, po boczki drzwi - nawiązuje do rozwiązań pozycjonowanego wyżej modelu. Co więcej, również w Boxsterze wnętrze zostało wykończone materiałami z najwyższej półki, a fotele łączą wygodę ze skutecznym podparciem ciała na zakrętach. Mniej cieszy za to fakt, że w ślad za 911 kierowcę otacza multum niezbyt dużych przycisków pokładowych utrudniających obsługę.

Złoty herb zobowiązuje - jak przystało na prawdziwego przedstawiciela niemieckiej marki, Porsche Boxster 981 prowadzi się jak marzenie. Dopracowany do perfekcji rozkład mas, nisko położony środek ciężkości, zaawansowane zawieszenie czy napęd w postaci technologicznego majstersztyku sprawiają, że auto jeździ nieprawdopodobnie stabilnie. Oczywiście, można nim także "pojechać bokiem", ale wymaga to wejścia w zakręt z naprawdę mocno przesadzoną prędkością. Co istotne, konstruktorzy nie zapomnieli o odpowiednim zestrojeniu układu kierowniczego, dzięki czemu na ruchy kierownicą błyskawicznie reaguje on skrętem kół. Reasumując, prowadząc Boxstera uśmiech na twarzy gości równie często, jak za "kółkiem" 911.

Wymieniliśmy już cechy, w których Porsche Boxster dotrzymuje kroku swojemu bardziej doświadczonemu "bratu", teraz przyszła pora na aspekt, którym bohater naszego opisu bije na głowę 911. Jak nietrudno odgadnąć, mowa o atrakcyjności oferty rynkowej. Samochód kosztuje prawie dwukrotnie (!) mniejsze pieniądze, i to pomimo niedużo słabszego silnika i niewiele skromniejszego wyposażenia. Nic tylko kupować? Niekoniecznie - mimo wszystko, Boxster kosztuje majątek, a jego bezpośrednich konkurentów da się kupić taniej.

Porsche Boxster 987

Złośliwi mogą twierdzić, iż Boxster nie jest pełnoprawnym członkiem rodziny Porsche, ale fakty są takie, że ten samochód już samym swoim wyglądem nie pozostawia złudzeń co do marki. Charakterystyczny przód z owalnymi reflektorami, nisko osadzoną maską i otaczającymi ją wybrzuszeniami natychmiast budzi skojarzenia z producentem sportowych aut ze Stuttgartu. I choć nie jest to “911-ka”, wygląda na tyle rasowo, że spojrzenia przechodniów przyciąga jak magnes.

Również w środku Boxster emanuje tym, do czego zdążyło przyzwyczaić nas Porsche. Mamy więc schludnie zaprojektowany kokpit z ergonomicznie rozplanowanymi przyciskami obsługi, czytelnymi zegarami, wśród których centralne miejsce zajmuje obrotomierz, a także stacyjkę umieszczoną tradycyjnie pod lewą dłonią kierowcy. Kultywując tradycję, zadbano również o należyte wykończenie wnętrza - nie zabrakło ani materiałów z najwyższej półki, ani porządnego spasowania wszelkich elementów.

W odróżnieniu od modelu 911, bohater naszego opisu nie jest autem, które w razie potrzeby przewiezie na tylnej kanapie dwie osoby ekstra. Nie oznacza to niestety gratisowej przestrzeni w pierwszym rzędzie siedzeń. Panuje tam pewien deficyt wolnego miejsca powodujący, że roślejsze osoby nie będą wspominać długiej podróży z uśmiechem na twarzy. Pojemność przestrzeni ładunkowej jest przyzwoita, ale funkcjonalność bagażników (tego pod maską i tego pod tylną pokrywą) kuleje. Żadnych uwag nie mamy za to do foteli - są wygodne i kapitalnie podpierają ciała podróżnych w zakrętach.

Niska masa własna, wzorowe wyważenie konstrukcji, dopracowany układ napędowy, sztywno zestrojone zawieszenie, ultra-precyzyjny układ kierowniczy, a także ultra-skuteczne hamulce - wszystko to znajdziemy w Porsche Boxsterze. Jeśli więc należycie do osób, które z pokonywania ciasnych łuków i wykonywania szybkich manewrów czerpią prawdziwą rozkosz, to od jazdy niemieckim roadsterem możecie szybko się uzależnić. Chyba że oczekujecie od samochodu niezłego komfortu resorowania, wtedy pozostaje szukać szczęścia gdzie indziej.

W światku miłośników sportowych maszyn “911-ka” znana była między innymi z tego, że się nie psuła. Po wprowadzeniu na rynek tańszego modelu fani marki zaczęli obawiać się, że z niższą ceną poszła w parze niższa jakość. Nic bardziej mylnego - Porsche Boxster, także w opisywanej generacji 987, jest samochodem, który nie zna terminu “awaria”. Warunkiem niezawodnej pracy jest jednak sumienny serwis, a na ten potrzeba trochę banknotów. Ceny auta nie są szalenie wysokie, lepiej jednak zapłacić więcej za zadbany i bezwypadkowy (!) egzemplarz.

Dane techniczne Porsche Boxster

Silniki

Moc silników 204-375 KM

Poj. silników 2 480-3 800 cm3

Prędkość maks. 240-290 km/h

Przyspieszenia 0-100 4,5-7,6 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Porsche Boxster

Średnia ocena modelu

na podstawie 21 opinii

4.08

Średnia dla segmentu: Auta sportowe 4.20

Zalety

+ Silnik

+ Układ jezdny

+ Ergonomia

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

- Koszty utrzymania

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (90%)
NIE (10%)

Wybrane oceny kierowców Porsche Boxster

ostatnio miałem problem z fiatem bravo II w dieslu :) hehe to świadczy że moje auto ma swe lata ale ... więcejpowyżej 160 km/h konkurencja się wykrusza ... ukryj
dodano 13.03.2012 przez
Autko jest naprawdę cudowne, jedyne co mi w nim czasem przeszkadza to to, ze ma tylko 2 miejsca, no ale ... więcejw końcu to roadster a nie limuzyna ukryj
dodano 31.01.2010 przez
Auto jest ŚWIETNE. Bardzo ładne. Zwraca uwagę przechodniów. Inne auta zwyczajnie boją się jechać blisko być może myślą, że boxster ... więcejjest niewyobrażalnie drogi, gdy jedziesz na dłuższej trasie ludzie zjeżdżają ci z drogi 400m przed Tobą, działa na kobiety choć częściej patrzą się faceci. Nie po to jednak kupiłem Porsche. Przede wszystkim to osiągi i przyjemność z jazdy. Jest bez porównania. Prędkość maksymalna wg. licznika 300 km/h. Osobiście jednak wystarczają mi 2/3 tego. W zimie bardziej do lansu niż jazdy. Przy śliskiej nawierzchni, śnieżnej czy lekką "szklanką" żadna kontrola trakcji nie pomoże. Czekam na lato aby wycisnąć z niego pełną moc. ukryj
dodano 16.01.2009 przez
Za całokształt daję mu 10/10 facet sprzedał mi naprawde fajne auto!Jeszcze mną emocje kierują wiec dopuki coś nie nawali będę ... więcejszczęsliwy jak piesek który dostał kośc po 10 dnowej głodówce :) Życzę wszystkim upragnionych wozów ! Ja juz swój mam!! ukryj
dodano 30.03.2012 przez
Zobacz oceny Porsche Boxster Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Porsche Boxster

Pb
7,30 - 15,00
Na podstawie 26 raportów spalania
LPG
10,90 - 11,83
Na podstawie 2 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Porsche Boxster

części ściągam z USA średnio 30% taniej jak u nas audi a 6 z 2005 roku ma droższe części ... więcej... co do paliwa mam w lpg więc jestem happy jedyne co tarcze hamulcowe wymiana co 4 tys ale to wynika z jazdy ... spalanie w lpg : 9,5 -trasa prędkości 100km/h 11,0 - trasa 90-180km/h 15,0 - miasto nie śmigam wolno więc wynik uznaje za wzorowy .. śmiało można na mieście się zamknąć w 14 l lpg tak jak i śmiało można przekroczyć 20 litrów na autobanie w niemczech ale 250 / h na budziku :) ukryj
dodano 13.03.2012 przez
BOXSTER 3,2 252 KM 2001r. bardzo czuły na pedał gazu powyżej 5500 zaczyna być szalony , duże spalanie przy ostrych ... więcejprzyspieszeniach , na mokrym powyżej 5000 lepiej nie wyłączać k/trakcji , w prowadzeniu chyba lepszy od 911 , dobrze ze komputer pokazuje spalanie - noga robi się bardziej lekka , można jeździć 1-ka 2, 4, 6, mniej pali a mocy wystarczy ukryj
dodano 12.11.2008 przez
Być może mam coś z silnikiem, nie wiem. Kiedy zalewam cały bak v-power racing starcza na około 400 km. Spala ... więcejjak smok. Przy agresywniejszej jeździe np. w korku kiedy to co chwila przyspiesza i zwalnia potrafi spalić do 25l/100. Pominę już tutaj "zabawę" w slidy czyli bączki na śniegu kiedy to spalanie dochodzi do 35 - 40l. ukryj
dodano 16.01.2009 przez
Być może mam coś z silnikiem, nie wiem. Kiedy zalewam cały bak v-power racing starcza na około 400 km. Spala ... więcejjak smok. Przy agresywniejszej jeździe np. w korku kiedy to co chwila przyspiesza i zwalnia potrafi spalić do 25l/100. Pominę już tutaj "zabawę" w slidy czyli bączki na śniegu kiedy to spalanie dochodzi do 35 - 40l. ukryj
dodano 16.01.2009 przez
Przegląd w Porsche Poland w Wwie to minimum 1000 zł, benzyna około 300 - 400 tygodniowo (rekomendowane wg. instrukcji minimum ... więcej98 oktanów), ubezpieczenie 7 tyś rocznie (pełen pakiet). Niestety coś takiego musi kosztować. ukryj
dodano 16.01.2009 przez
Zobacz raporty spalania Porsche Boxster Dodaj raport spalania

Publikacje o Porsche Boxster

Newsy o Porsche Boxster

Przeczytaj pozostałe 18 newsów o Porsche Boxster

Generacje Porsche Boxster

Nowe Porsche Boxster

nowe Porsche Boxster
Porsche Boxster
ceny od 250 808 zł do 391 426

Porsche Boxster 981 Cabrio 2.7 265KM od 2012

w cenie katalogowej brutto

250 808 zł

Wyposażenie standardowe
Radio z odtwarzaczem CD Porsche CDR - 30, cztery głośniki, wzmocnienie 2 x 25 W
Analogowe wskaźniki obrotów, prędkości, temperatury płynu chłodzącego i poziomu paliwa
Zagłówki zintegrowane z przednimi fotelami
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 4 oferty Porsche Boxster

Dealerzy Porsche

Porsche Centrum Katowice

Porsche Centrum Katowice

śląskie, Katowice, Kochłowicka 103

Więcej

Porsche Centrum Poznań

Porsche Centrum Poznań

wielkopolskie, Poznań, Warszawska 67

Więcej

Porsche Centrum Sopot

Porsche Centrum Sopot

pomorskie, Sopot, al. Niepodległości 956

Więcej

Porsche Centrum Warszawa

Porsche Centrum Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Połczyńska 111

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Skarbnica wiedzy o Porsche Boxster

Ciekawostki
dodano 19.08.2011 przez
Nazwa Boxster pochodzi od kombinacji słów "boxer", oznaczającą silnik o przeciwległych cylindrach oraz od słowa "roadster", oznaczającego samochód bez dachu.
Zobacz więcej Podziel się wiedzą