Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Porsche Boxster

Sportowy roadster (segment G lub H) produkowany od 1996 roku. Najmniejszy i najtańszy samochód Porsche, następca modelu 968. W przeciwieństwie do 968, Boxster ma silnik umieszczony centralnie. Stylistyką auto nawiązuje do dawnego modelu Spyder. Boxster był wielokrotnie nagradzany i jest jednym z najlepiej sprzedających się aut Porsche w historii. Jego nazwa powstała ze złożenia słów „boxer” oraz „roadster”. W 2003 roku Boxster został zmodernizowany, a dwa lata później model 986 został zastąpiony modelem 987. Od 2012 roku oferowana jest trzecia generacja auta (981).

Generacje Porsche Boxster

Porsche Boxster 981

Porsche dla ubogich? W żadnym razie! Boxster III. generacji już z daleka informuje, że jest samochodem sportowym z prawdziwego zdarzenia i depcze po piętach bardziej utytułowanej "911-tce". Tę ostatnią przypomina już samym swoim wyglądem - zarówno ogólna bryła nadwozia, jak i wygląd pasa przedniego czy partii tylnej wyraźnie nawiązuje do 911 Cabrio. W efekcie, również Boxster bardzo skutecznie przyciąga wzrok przechodniów, znajomych i zazdrosnych sąsiadów - zwłaszcza z otwartym dachem.

Skoro wspomnieliśmy już o tym ostatnim, warto podkreślić, że na wzór "911-ki" wykonany został z tradycyjnego, miękkiego materiału. Inaczej niż w krewnym ze Stuttgartu wygląda za to konfiguracja wnętrza - tu, ze względu na silnik umieszczony nie z tyłu, a centralnie, do wykorzystania mamy tylko dwa fotele. Nie ma jednak tego złego, co by na dobre nie wyszło - brak kanapy, która i tak byłaby katastrofalnie ciasna, Boxster nadrabia drugim bagażnikiem umieszczonym za jednostką napędową. Co najważniejsze, dodatkowy kufer w połączeniu z wystarczającą ilością miejsca dla podróżnych zapewnia należytą wygodę w codziennym użytkowaniu.

Kto sądzi, że podobnie jak stylistyka nadwozia, również i stylistyka wnętrza opisywanego Porsche nawiązuje do "911-ki", ten nie jest w błędzie. Wprawdzie deska rozdzielcza jest nieco uboższa w zegary, jednak całą masa elementów - od kierownicy, przez tunel centralny, po boczki drzwi - nawiązuje do rozwiązań pozycjonowanego wyżej modelu. Co więcej, również w Boxsterze wnętrze zostało wykończone materiałami z najwyższej półki, a fotele łączą wygodę ze skutecznym podparciem ciała na zakrętach. Mniej cieszy za to fakt, że w ślad za 911 kierowcę otacza multum niezbyt dużych przycisków pokładowych utrudniających obsługę.

Złoty herb zobowiązuje - jak przystało na prawdziwego przedstawiciela niemieckiej marki, Porsche Boxster 981 prowadzi się jak marzenie. Dopracowany do perfekcji rozkład mas, nisko położony środek ciężkości, zaawansowane zawieszenie czy napęd w postaci technologicznego majstersztyku sprawiają, że auto jeździ nieprawdopodobnie stabilnie. Oczywiście, można nim także "pojechać bokiem", ale wymaga to wejścia w zakręt z naprawdę mocno przesadzoną prędkością. Co istotne, konstruktorzy nie zapomnieli o odpowiednim zestrojeniu układu kierowniczego, dzięki czemu na ruchy kierownicą błyskawicznie reaguje on skrętem kół. Reasumując, prowadząc Boxstera uśmiech na twarzy gości równie często, jak za "kółkiem" 911.

Wymieniliśmy już cechy, w których Porsche Boxster dotrzymuje kroku swojemu bardziej doświadczonemu "bratu", teraz przyszła pora na aspekt, którym bohater naszego opisu bije na głowę 911. Jak nietrudno odgadnąć, mowa o atrakcyjności oferty rynkowej. Samochód kosztuje prawie dwukrotnie (!) mniejsze pieniądze, i to pomimo niedużo słabszego silnika i niewiele skromniejszego wyposażenia. Nic tylko kupować? Niekoniecznie - mimo wszystko, Boxster kosztuje majątek, a jego bezpośrednich konkurentów da się kupić taniej.

Porsche Boxster 987

Choć nie jest to „911-ka”, już z daleka widać, że mamy do czynienia z produktem Porsche. Swoje stuttgarckie pochodzenie nadwozie demonstruje za sprawą owalnych reflektorów umieszczonych na charakterystycznych „garbach”, płaskiej maski, masywnych zderzaków, a także klasycznej, sportowej linii bocznej. Auto nie imponuje może rozmiarami, ale jego stylistyka sprawia, że całość robi ogromne wrażenie.

Również od środka Boxster emanuje tym, co od lat daje nam do dyspozycji Porsche. Co ważne, mowa tu nie tylko o stacyjce umieszczonej po lewej stronie i zegarach z centralnym obrotomierzem, ale również wszechobecnych materiałach wykończeniowych z najwyższej półki. Grzechem byłoby nie wspomnieć ponadto o fotelach genialnie podtrzymujących ciało na zakrętach oraz sportowej pozycji za kierownicą.

Patrząc na wnętrze z praktycznego punktu widzenia, da się wymienić kilka istotnych wad. Przede wszystkim, w kabinie jest bardzo ciasno, co nie zachęca do podróży na dłuższych dystansach. Komfort ogranicza ponadto niedostateczne wyciszenie – wyraźnie słychać zarówno silnik, jak też pracę ogumienia i miękkiego dachu. Plusem tego ostatniego są szybkość składania oraz niewielkie rozmiary pozytywnie wpływające na pojemność bagażnika. Warto wspomnieć, że oprócz kufra umieszczonego z tyłu, do dyspozycji jest jeszcze przestrzeń bagażowa wygospodarowana pod maską.

Imponująco niska masa własna, wzorowe wyważenie konstrukcji, dopracowany układ napędowy, ekstremalnie sztywno zestrojone zawieszenie, ultra-precyzyjny układ kierowniczy, a także ultra- skuteczne hamulce – to wszystko sprawia, że prowadzenie Boxstera to uczta dla wielbicieli ostrych łuków i szybkich manewrów. Szkoda tylko, że podwozie tak wyraźnie informuje, że nie zostało zaprojektowane do pokonywania nierówności.

„Porsche dla ubogich” – oto, jakim mianem został ochrzczony tańszy brat „911-ki”, gdy pojawił się w gamie modelowej niemieckiego producenta. Określenie to jest chyba jednak mocno przesadzone, bo po pierwsze Boxster ma wszystko, czego oczekuje się od samochodu sportowego z prawdziwego zdarzenia, a po drugie jego cena sprawia, że dla większości z nas jest on nieosiągalny. Pozostając jeszcze w kwestii ceny, należy podkreślić, że nawet na tle swoich najbliższych rywali „tanie Porsche” jest bardzo drogocennym produktem. Przyglądając się wyposażeniu warto natomiast zauważyć, że w odmianie Spyder w serii nie dostaje się ani klimatyzacji, ani radia. Skąpstwo? Nie! Chęć redukcji jak największej ilości kilogramów.

Komentarze redakcji

Powagosław: Trudno zrozumieć, co złego jest w byciu najtańszym z modeli Porsche. Tu dostajesz to wszystko, czego pragniesz od auta tej marki, tyle że za mniejsze pieniądze. A dostajesz dużo. Do tego Boxster prezentuje się imponująco.
Luzacjusz: Wiem, wiem – to nie to Porsche. To nie 911. To Porsche dla dziewczyn. Ale każdy kto tak mówi, chwali się kolegom, że widział Boxstera na ulicy. A jak zdjęcie zrobi, to na naszą klasę wrzuca.

Publikacje o Porsche Boxster

Porsche Sport Driving School - nie tylko dla przyjemności

Na pierwszy rzut oka Porsche to konserwatywna marka z ogromnym ładunkiem sportowych emocji. Jeśli jednak popatrzymy głęboko w oczy niemieckiemu producentowi, to prócz emocji dostrzeżemy atrakcje nie tylko w postaci samochodów. Porsche Sport Driving School to tylko jeden ze składników całości. Niedawno...

Porsche Boxster - spojrzenie z Olimpu
 
Nasz test

Na świecie istnieje tyle marek samochodowych głównie po to, by każdy znalazł coś dla siebie. Jedne koncerny produkują auta za rozsądną cenę, inne za nierozsądną, ale to też ma jakiś sens, bo tworzy to pożądaną atmosferę ekskluzywności i niemal gwarancji, że kumpel z pracy nie będzie miał takiego samego...

Porsche Boxster - Piękno lekkości

Nowa generacja Boxstera jest lżejsza, bardziej dynamiczna i oszczędniejsza od poprzedniej, a przede wszystkim... znacznie piękniejsza.

Porsche Boxster - nowy rozdział

Krytyk literacki - facet, któremu płacą za to, by kogoś lub coś skrytykował. By zaistnieć na łamach prasy branżowej, musi kogoś lub coś agresywnie zganić. Gwiazdki tzw. showbiznesu - by pojawić się na okładkach poczytnych pism, zrobią wszystko, by tylko zwrócić na siebie uwagę. A do tego najlepiej nadaje...

Przepustka do ekskluzywnego świata: Porsche Boxster Typ 986 (1996-2004)

Samochód marki Porsche stanowi obiekt marzeń wielu miłośników motoryzacji. Czy pozostaje zarezerwowany wyłącznie dla najbogatszych? Nie. Używane Porsche Boxster można kupić za 30-40 tysięcy złotych. Są jednak pewne "ale"...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Porsche Boxster

Porsche Boxster na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Porsche BoxsterautoWcentrum - społeczność Porsche Boxster

najwyższe oktanyAuta - Porsche Boxster

Porsche Boxster Niunia :* 85,36

Porsche Boxster wersja S 54,87

Porsche Boxster Polykacz paliwa 67,87

Porsche Boxster Srebro 81,85

Porsche Boxster GEMBALLA 83,08

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Porsche Boxster

slavM5 30,13

junior1986 30,05

Cavallii 30,10

malypb 30,12

hania288 30,06

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Porsche Boxster

Lakiernik
Lakiernik Samochód został oddany do zakładu do poprawek lakierniczych po tym jak ktoś prze...
Lakiernik cz2
Lakiernik cz2 Wczoraj odebrałem autko z lakierownia, ostatecznie został polakierowany: tylni z...
Sesja zdjęciowa do wyborów miss
Sesja zdjęciowa do wyborów miss Auto brało udział w zdjęciach do wyborów miss Elbląga :) Choć zdjęcia same w sob...
Wymiana zawieszenia na sportowe
Wymiana  zawieszenia na sportowe Witam. Nadszedł czas by zacząć autko szykować na sezon. Postanowiłem więc wymien...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Porsche Boxster

od 250 400 zł do 349 900

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (265 - 330 KM): 2.7, 3.4

 

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

Katalog nowych aut Porsche Boxster
 

Najpopularniejsza wersja Porsche Boxster

Porsche Boxster 2.7 265KM - 2 drzwiowy cabriolet

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
radio / CD
komputer
elektryczne szyby
wspomaganie kierownicy
klimatyzacja
skórzana tapicerka
czujnik parkowania
podgrzewane fotele
tempomat
ksenony
centralny zamek

Dostępne kolory

Cena katalogowa

250 400

Zobacz ofertę Porsche Boxster 2.7 265KM - 2 drzwiowy cabriolet
 

Porsche Boxster najczęściej porównywane z:

Audi A5
2.0 TDI (177 KM)
Porsche 911
3.8 (400 KM)
Mini Roadster
1.6 (211 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Nissan 370Z PLATINUM 7 A/T Demonstracyjny Nissan 370Z PLATINUM 7 A/T
Rocznik: 2014. Przebieg: 12 km. Silnik: 3.7 328KM, benzynowy.
Cena: 209 700 zł 155 000 zł
Zyskujesz: 54 700 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Nissan 370Z Coupe PLATINIUM Demonstracyjny Nissan 370Z Coupe PLATINIUM
Rocznik: 2014. Przebieg: 100 km. Silnik: 3.7 328KM, benzynowy.
Cena: 200 700 zł 179 900 zł
Zyskujesz: 20 800 zł Zobacz szczegóły »

Używane Porsche Boxster

Porsche Boxster
2.7 benzyna 220 KM
168 000 km, 2000
43 900 PLN
Porsche Boxster
2.7 benzyna 243 KM
31 000 km, 2005
69 900 PLN
Porsche Boxster
2.7 benzyna 272 KM
56 000 km, 2006
79 900 PLN
Porsche Boxster
3.2 benzyna 250 KM
130 000 km, 2000
50 000 PLN

Ocena auta Porsche Boxster

Wybrane opinie

Porsche Boxster Cabrio 3.2 Boxer S 24V (260 KM)

Wyśmienita zabawa, szczególnie na torze i po wyłączeniu ESP, ale również na normalnych, krętych i najlepiej górskich drogach. Neutralne rozłożenie masy powoduje świetną stabilność na zakrętach i gwałtowne przejście do nadsterowności przy dodaniu gazu. Bez problemów sprawdza się jako auto codzienne ale zdecydowanie w sezonie letnim i przy suchej nawierzchni. Na mokrej nawierzchni i w koleinach staje się narowiste. Wbrew pozorom sporo miejsca na bagaż co pozwala na większe wyjazdy wakacyjne. No i niebo nad głową... Super.

dodał: JAC01
Porsche Boxster Cabrio 3.2 Boxer S 24V (260 KM)

Kup, pokieruj zakochasz sie. Nie wydawaj opini po pierwszej jezdzie sprobuj pare dni. Nie jest to auto dla rodziny, osob z zarobkami 2tys zl, ale nie jest tez nieosiagalne. 80tys. kupujesz wymiatacza. Utrzymanie wzgledne, benzyna 200-300zl tygodniowo, bez wypraw.(Mozna i 300zl za godzine spalic)za taki luksus trzeba troche zaplacic. Dla osob ok 25 - 30 roku zycia, bez rodzinki, z zarobkami 2000 tys. eur na miesiac.

dodał: Tylko 3.2s
Porsche Boxster Cabrio 2.5 Boxer 24V (204 KM)

Oczywiście manualna skrzynia biegów, napęd na tył, z elektroniki, wspomaganie kierownicy i ABS, felgi 18 cali, o to chodzi w PORSCHE poznać swoje cacko bo gdy to zrobisz jazda nawet po zatłoczonej wawie będzie przyjemnością, świetnie się prowadzi, zawieszenie twarde ale bardzo bezpieczne, gorąco polecam, efoto@wp.pl

dodał: Łukasz
Porsche Boxster Cabrio 2.7 Boxer 24V (220 KM)

to typowy samochod rekreacyjny.Tylko w odpowiednim klimacie jest sens posiadac ten samochod-tropik.Dardzo ladnie wyglada-zwraca uwage otoczenia ,jakosc jazdy dobra aczkolwiek nie zupelnie to co by sie chcialo wymagac od porscha.Ogolnie mowiac to ladna zabawka.

dodał: niki
Porsche Boxster Cabrio 2.7 Boxer 24V (220 KM)

jak na poczatek robi na mnie wrazenie zobaczymy jak bedzie dalej wpisze sie tu za rok zobaczymy co zmienie w ocenie POZDRAWIAM

dodał: filos25@o2.pl

Galerie Porsche Boxster

Porsche Boxster Porsche Boxter 2006 Porsche Boxster RS 60 Porsche Boxster - prezentacja w Saint Tropez Porsche Boxster 2003 Porsche Boxter Design Edition Porsche Boxster III GTS (2014) Porsche Boxster 2013 Porsche Boxster 981 Cabrio Porsche Boxster Spyder
Zobacz inne galerie Porsche

Porsche Boxster

11 komentarzy

11 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Rafffik~Rafffik

No tak w sumie macie racje ale co tam mozecie jak kiedys pojezdzicie to dopiero wam szczeny opadna hehe

~M Power~M Power

Czy znalazł ktoś kulczyki do mojego porschaka hę? Dla znalazcy przewidziałem wysoką nagrode.

~Kluczyk~Kluczyk

Odjebta sie od moich tradeksów i holdingów łobuzy.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Porsche

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
414
Przejechany dystans
191 397 km
Zatankowanego paliwa
22 374 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
96
Wydanych pieniędzy
63 320 zł
Średnie wydatki na auto
4 523 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
48
Wydanych pieniędzy
22 783 zł
Średnie wydatki na auto
1 627 zł
Zobacz dzienniki kosztów Porsche (14)

Zużycie paliwa Porsche Boxster

Na podstawie 28 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Łukasz, dodano: 30.03.2012 12:51

Ocena nie była by wiarygodna gdybym napisał tu ocenę 5, lecz 5 lat pracowałem na to autko i wiedziałem że muszę się liczyć z dużymi kosztami na paliwo i serwis!

pełny raport Porsche Cabrio 3.3 S

autor: Junior1986, dodano: 31.01.2010 21:25

Nie ma co ukrywać, ze samochód do oszczędnych nie należy, no ale nie ma nic za darmo.

pełny raport Porsche Cabrio 2.5 Boxer 24V

autor: czarny_slupca, dodano: 20.10.2006 15:49

Dla mnie OK.

pełny raport Porsche Cabrio 3.2 Boxer S 24V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Porsche Boxster

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Porsche Boxster

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Porsche Boxster
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Porsche Boxster, oglądali także