Szukaj

Informacje o Porsche Boxster 981

Lata produkcji: 2012 – 2016
Segment: Auta sportowe
Debiutująca na rynku w roku 2012 trzecia generacja Porsche Boxstera (symbol 981) względem swoich poprzedników (modeli 986 i 987) miało odrobinę większe gabaryty zewnętrzne. W Boxsterze trzeciej generacji zastosowano także radykalne zmiany konstrukcyjne i stylistyczne. Zewnętrzny wygląd samochodu wzorowany jest prototypem z roku 2010 o nazwie 918 Spyder Concept. Wnętrze Porsche Boxstera natomiast zostało zaprojektowane w stylu kultowego modelu Carrera GT. Inaczej niż przypadku obu pierwszych generacji, nadwozie Boxstera III generacji wykonane jest z aluminium, co wpłynęło na zmniejszenie ciężaru auta.
czytaj więcej
Powagosław
Trudno zrozumieć, co złego jest w byciu najtańszym z modeli Porsche. Tu dostajesz to wszystko, czego pragniesz od auta tej marki, tyle że za mniejsze pieniądze. A dostajesz dużo. Do tego Boxster prezentuje się imponująco. ~Powagosław
Luzacjusz
Wiem, wiem – to nie to Porsche. To nie 911. To Porsche dla dziewczyn. Ale każdy kto tak mówi, chwali się kolegom, że widział Boxstera na ulicy. A jak zdjęcie zrobi, to na naszą klasę wrzuca. ~Luzacjusz

Porsche Boxster 981 – wybierz wersjÄ™

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
4,6 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Widoczność - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,6
~marian_j
Porsche Boxster 981
Cabrio 3.4 315KM 232kW
W Porsche zauważyłem bardzo ciekawą i bogatą tendencję różnorodności. Biorąc pod uwagę nawet już tylko sportowe modele Porsche, pomimo dalszych lub bliższych podobieństw, każdy z modeli jest inny . I o ile ta odmienność pomiędzy modelami takimi jak np. Carrera czy Boxster lub Cayman wydawać by się mogła oczywista czy wręcz logiczna to odmienność w obrębie już jednego modelu nawet tej samej generacji wydaje się być imponująca. I nie mówię tu o bogactwie i możliwościach konfiguracji czy różnorodności wizualnej, ale o praktycznych różnicach w prowadzeniu poszczególnych modeli czy ich odmian i sposobie dostarczania kierowcy radości z jazdy. Porsche nieprzerwanie od dekad dba o nasze doznania i z generacji na generacje stawia poprzeczkę wyżej i w przypadku 981 nie jest inaczej. Generacja 981 Boxstera jest nie tylko ewolucją designu i krokiem w przód jeżeli chodzi o wygląd w stosunku do poprzednika, ale jest genetycznie czystym Porsche i czerpie garściami z Carrery 991. I o ile to czy poprzednie generacje wyglądają lepiej czy też nie, jest niczym innym jak kwestią gustu i indywidualnych upodobań, o tyle właśnie mnie osobiście dopiero ta generacja skusiła do zwrócenia się ku Boxsterowi. Jest to samochód bardzo zwinny i za sprawą tego, że silnik umieszczony jest centralnie, jest samochodem przewidywalnym i wręcz perfidnie przyjemnym w prowadzeniu. U podstaw tej perfidii leży przede wszystkim ogólnie przemyślane zestrojenie, które wraz z doznaniami estetycznymi i akustycznymi dostarcza tej nieprzeciętnej radości z jazdy i w zachwycający sposób pozwala wykorzystać jego dynamikę. Na krętych drogach i w zakrętach czuje się jak drapieżna ryba w wodzie prowokując do szybkiego ich pokonywania. Oprócz tego, że 981 jest samochodem zwinnym i szybkim, w codziennym użytkowaniu jest łagodnym samochodem pozbawionym ekstremów, a na wygodę narzekać również nie pozwala. Przyjemność z jazdy w każdej chwili może uwydatnić jeszcze bardziej bezpośredni kontakt ze światem zewnętrznym przez otwarcie dachu. Czynność ta jest szybka i bezproblemowa i już po parunastu sekundach jeszcze bardziej bezpośrednio możemy chłonąć uroki jazdy i kolejne kilometry w przeróżnych sceneriach. Dach możemy otwierać i zamykać w czasie jazdy do prędkości 50 km/h. Na Boxsterze ciąży przekonanie, że jest to Porsche dla ubogich lub wręcz Porsche drugiej kategorii. Otóż nic bardziej mylnego. Co ciekawe, wiele lat temu sam należałem do grona osób sceptycznie patrzących na Boxstera. Stwierdzenia takie pochodzą raczej od ludzi, którzy za bardzo nie wiedzą o czym mówią, a swoje opinie opierają na wyrwanych z kontekstu ogólnikach. Doświadczenie z tym samochodem przeczy takim niedorzecznościom. Pokuszę się nawet o stwierdzenie, że w całej swojej odmienności od Carrery Boxster nie ma się czego wstydzić i naprawdę potrafi dać równie dużo jak nie więcej przyjemności z jazdy niż 911. Robi to w sposób odmienny, ale efektowny i porywający. Jeżeli stoi ktoś przed dylematem Carrera czy Boxster, jedynie skutecznym rozwiązaniem będzie posiadanie obydwu. :) Każde inne rozwiązanie gwarantuje niedosyt.
Porsche Boxster 981