Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Porsche Cayenne

Lata produkcji: 2002 - teraz
Segment: Duże SUVy
Średniej wielkości SUV (segment I) produkowany od 2002 roku. Nie tylko pierwsze auto w tej klasie w historii Porsche, ale i pierwsze oferowane także z silnikiem diesla (od 2009 roku). Model jest wynikiem współpracy marki z Volkswagenem. Obie generacje Cayenne są spokrewnione z Volkswagenem Touaregiem. Od 2006 roku Cayenne dostępny jest też w najmocniejszej odmianie Turbo S. W 2010 roku debiutowała trzecia generacja modelu. Cayenne jest najlepiej sprzedającym się Porsche w Ameryce Północnej.

Komentarze redakcji

Powagosław: Pierwszy terenowy samochód w dziejach Porsche był policzkiem dla fanów marki. Okazał się jednak wielkim sukcesem rynkowym. Jeśli tylko stać cię na taką przyjemność, grzechem byłoby z niej nie skorzystać.
Luzacjusz: Sting powinien zmienić słowa swojego przeboju. Zamiast „Roxanne, you don’t have to put on the red light”, powinno być „Cayenne, you don’t have to stop on the red light”. Czyli: Cayenne – dla ciebie zawsze jest zielone.

Cayenne III

Wśród innych modeli spod znaku Porsche, Cayenne prezentuje się trochę jak brzydkie kaczątko. Bo podczas, gdy 911, Cayman czy nawet Panamera mają sportowe sylwetki okraszone agresywnymi detalami, w terenówce niemieckiej marki próżno szukać lekkości linii. Zamiast tego mamy wielgachną, „napompowaną” karoserię, której masywność podkreślają dodatkowo wyraźnie zaznaczone nadkola, potężne wloty powietrza umieszczone w przednim zderzaku oraz duże połacie blachy w profilu bocznym. Jednak ładna czy nieładna, karoseria Cayenne robi wrażenie.

Masywnością, choć może nie taką jak nadwozie, charakteryzuje się też wnętrze. Zamiast lekkiej linii przyozdobionej ekstrawaganckimi „smaczkami” designerskimi znajdziemy tu proste kształty z okazałą konsolą centralną i wielkimi kratkami nawiewów. Jako, że wygląd to sprawa gustu, stylizację kokpitu trudno uznać za jego minus. Wadą z powodzeniem można natomiast nazwać nagromadzenie przycisków pokładowych i ich nie do końca intuicyjne rozmieszczenie. Do zalet zaliczymy z kolei czytelność zegarów, znakomitą pozycję za „kółkiem” oraz pierwszorzędną jakość materiałów i wykonania.

Oceniając kabinę w kwestiach przestronności i funkcjonalności, trzeba o niej mówić w samych superlatywach. Zarówno na przednich fotelach, jak i tylnej kanapie przestrzeni wygospodarowano niesamowicie dużo, a do tego dołożono jeszcze jeden z najobszerniejszych bagażników w klasie. Nie należy zapominać ponadto o praktycznych skrytkach umiejscowionych w różnych częściach kabiny oraz tylnej kanapie, którą podzielono na trzy części, a także zaopatrzono w możliwość wzdłużnego przesuwania i regulację kąta ustawienia oparcia w stosunku do siedziska.

A jak Cayenne prezentuje się pod względem właściwości jezdnych i komfortu? To zależy od tego, do jakich aut go porównamy. Konfrontując model z pozostałymi przedstawicielami segmentu SUV, zachowanie podwozia na zakrętach uznamy za perfekcyjne, działanie układu kierowniczego za doskonałe, zaś skuteczność resorowania dziur za bardzo dobrą. Gdy jednak Cayenne stanie do walki z klasycznymi autami sportowymi od Porsche, stabilność na łukach określimy za przeciętną, pracę układu kierowniczego za beznadziejną, a pochłanianie nierówności za przewspaniałe.

Choć marka ze Stuttgartu oferuje auta dające znacznie więcej frajdy z jazdy, opisywany model góruje nad nimi – i to bardzo wyraźnie – wszechstronnością. I dzięki niej jest najlepiej sprzedającym się samochodem ze znaczkiem Porsche. Kosztuje horrendalnie dużo (nawet na tle drogich rywali), ale oferuje niemal kompletne wyposażenie seryjne – obejmuje ono takie „luksusy” jak komplet 7 airbagów z poduszką kolanową kierowcy, 2-strefową klimatyzację automatyczną, system audio z 10 głośnikami, tempomat, rozbudowane oświetlenie diodowe czy 18-calowe alufelgi.

Cayenne I/II

Masywne, reprezentacyjne i ze sportowymi "smaczkami" - nic dziwnego, że nadwozie Cayenne budzi pożądanie. Jeszcze lepsze okazuje się jednak wnętrze, bo nie dość, że ma w zanadrzu sporo przestrzeni dla pasażerów i na walizki oraz wygodne i świetnie wyprofilowane fotele, to jeszcze funduje nam absolutnie pierwszorzędną jakość wykończenia (luksusowe, trwałe materiały i jubilerską precyzję montażu) oraz zwykle kompletne wyposażenie. Atrakcyjny design tylko wzmacnia dobre wrażenie.

Herb Porsche zobowiązuje - mimo przynależności do klasy luksusowych SUV-ów, Cayenne ma w sobie sporo atrybutów samochodu sportowego. Choć jest wielki, ciężki i ma wysoko położony środek ciężkości, prowadzi się pewnie, przy okazji oferując wysoki komfort i nadspodziewane dobre właściwości terenowe. Pomijając bazowe wersje, narzekać nie sposób także na osiągi. Wysokie spalanie 8-cylindrowych "benzyniaków" sprawia jednak, że klienci najchętniej sięgają po diesla 3.0 TDI - całkiem żwawego, oszczędnego, a do tego niezawodnego.

Jeśli już o niezawodności mowa, Porsche Cayenne I. generacji jest w tej dyscyplinie wzorem do naśladowania - jeśli mamy do czynienia z egzemplarzem zadbanym, bezwypadkowym i niekatowanym w terenie, naprawy powinny ograniczać się do wymian elementów typowo eksploatacyjnych. Niestety, każda wizyta w warsztacie kończy się poważnym nadszarpnięciem stanu portfela - części są bardzo drogie, a zaawansowana budowa wymaga profesjonalnej (czytaj: kosztownej) obsługi.

Dane techniczne Porsche Cayenne

Silniki

Moc silników 240-570 KM

Poj. silników 2 967-4 806 cm3

Prędkość maks. 214-284 km/h

Przyspieszenia 0-100 4,1-9,7 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Porsche Cayenne

Średnia ocena modelu

na podstawie 43 opinii

4.46

Średnia dla segmentu: Duże SUVy 4.19

Zalety

+ Układ jezdny

+ Wentylacja i ogrzewanie

+ Silnik

Wady

- Skrzynia biegów

- Stosunek jakość/cena

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (97%)
NIE (3%)

Wybrane oceny kierowców Porsche Cayenne

Polecam każdemu ten samochód. Lepiej wybrać silnik V8 - zużycie paliwa niewiele większe, a dynamika sporo lepsza. ... więcej ukryj
dodano 11.04.2009 przez
Nie doskonale, o czym wyżej
dodano 14.04.2012 przez
Piękny, rasowy SUV, o takim mażyłem. Mój przyjaciel powiedział "że można go polizać" Zaczołem rozumieć, co znaczy przyjemność z jazdy. ... więcejbardzo wysoka jakość wykończenia, wszystko pasuje nic nie trzeszczy, zamyka się i otwiera jak należy. ukryj
dodano 05.06.2008 przez
FANTASTYCZNE AUTO, PRAWDZIWE PORSCHE , DOSKONAŁE DO UŻYTKIU NA POLSKICH DROGACH. DZIURY NIE STRASZNE. NIEZAWODNE, JAK DUŻO SIE JEŹDZI W ... więcejDŁUGIE TRASY TO NIE TAKI PALIWOZERNY ukryj
dodano 22.02.2010 przez
Zobacz oceny Porsche Cayenne Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Porsche Cayenne

Pb
10,13 - 20,17
Na podstawie 56 raportów spalania
ON
8,27 - 9,67
Na podstawie 3 raportów spalania
LPG
16,80 - 18,00
Na podstawie 5 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Porsche Cayenne

Posiadam od paru lat 2sztuki Caenna 4,5 S mogę powiedzieć,że można osiągnąć następujące wyniki : ... więcejśrednie złużycie to 18 l w trybie mieszanym.Są dni gdy na trasie wlekę się przez około 40 kilometrów za innymi samochodami ,to auto potrafi spalić nawet 13 l, średnio auto spała mi pomiędzy 16 l ,a 19 l. Chciałbym rownież zauważyć,że podane spalanie - 18 l jest przy normalnej średnio dynamicznej jeździe. Osoby które podają,że auto pali 28 l i więcej to niech zmienią samochód ,lub styl jazdy ,albo założą instalacje LPG. Żona posiada audi a4 140KM , oraz skodę Superb 170KM ,które palą średnio 6,5 l ON I JEŻELI BĘDE NIMI JEŹDZIŁ JAK SZALONY I DUSIŁ PEDAŁ GAZU DO OPORU NON STOP TO AUTA POTRAFIĄ SPALIĆ NAWET DWA RAZY TYLE,WIĘC JAK KTOŚ JEŹDZI PORSCHE TO MUSI SOBIE ZDAWAĆ SPRWĘ,ŻE JAK CHCE JECHAĆ AUTEM ŚRODKOWYM PASEM JAK WARIAT ,TO MYŚLĘ ,ŻE STAĆ TYCH KIEROWCÓW MAX NA BWW SERI 7 ZA 20 TYS PLN Z DUŻYM MOTOER I NAJLEPIEJ NA GAZ,ŻEBY BYŁO TANIEJ I SEŁNIŁO ICH OCZEKIWANIA. POZDRAWIAM ukryj
dodano 18.01.2013 przez
Auto srednio pali w trasie w granicach 15 16 litrów i bajki piszą ci co mowia ze jak sie jedzie ... więcejnim po autostradzie 160 180(czyli tak jak sie jedzie srednio po niemczech)ze auto pali jakies astronomiczne 28 30 litrów smieszne:/ w miescie inna bajka nawet wartyosc 30 litrów jest osiagalna ale to tzreba ruszac z pod swiatel w gazem wbitym w podloge za kazdym razem w miescie srednio jadac i nie przesadzajac okolo 18-20 ogolnie mysle ze auto nie pali duzo pali zaleznie od naszego stylu jazdy:) Przy 250 260 i utrzymaniu takiej predkosci przez jakies pare minut spalanie wynosi ponad 35 l100km ale tak jezdzi sie bardzo rzadko:D ogolnie mega pozytyw za spalanie a tym co pali za duzo niech kupia sobie fiata pande 4*4 i bede sie cieszyc niskim spalaniem:D ukryj
dodano 21.05.2009 przez
Wszystko zależy od stylu jazdy, można osiągnąć fajne spalania troszkę ponad 10l, jazda 100km/h z wyprzedzaniami tirów. Warunek-wzorowo ustawiona zbieżność, ... więcejprawidłowe ciśnienie w oponach. Opinie odstraszające od tego auta o spalaniu ponad 50l/100km piszą osoby, które jechały bardzo krótkie odcinki, na zimnym silniku i od razu chciały sprawdzić co auto potrafi. Przy prędkości maksymalnej czyli ponad 260 km/h spalanie raczej nie zachwyca, zawsze ponad 20l/100km. Ale Alfa Romeo Spider 3,2 pali tyle przy 200km/h więc znowu test na ekonomię wygrywa Porsche. Porównując utratę wartości 7-letniego Cayenne turbo z nową Hondą CRV... eksploatacja taniej wychodzi w Porsche :-) ukryj
dodano 23.01.2012 przez
Tutaj niestety nie jest najlepiej,ale skoro ktos decyduje sie na zakup tego samochodu,najpierw powinien zdac sobie sprawe z kosztow eksploatacji ... więcejtego pojazdu.Pali ta maszyna duzo,na polskie warunki nawet mega duzo.Natomiast przy cenie 0,90 pln za litr bezolowionwej moge sobie pozwolic na jazde non stop na trybie sport.Nie mam pojecia jakie sa ceny przegladow,gdzies wyczytalam,ze w Polsce to ok.600 euro w Berlinie 500 euro.Moze warto by sie wybrac na przeglad i zwiedzanie stolicy zachodnich sasiadow jednoczesne???Ja pewnie bede robila przeglady tu gdzie kupilam moj samochod. ukryj
dodano 25.02.2009 przez
mysle ze nie jest najgorzej,moze nie jest to auto dla EKOLOGA:D ale spalanie w porzadku w zaleznosci jak kto powozi ... więcejna trasie jadac jak emeryt mozna zejsc nawet do 11 12 litrów:D ale srednio okolo 15-17 w miescie to juz naprawde zalezy jak cisniemy go ostro to nawet dojdzie do 30 litrów ale srednio okolo 18-20 Przeglady w Polsce:/ ujdzie ale czesci kupuje w niemczech:D tzn kupowałbym bo jak na razie to nic sie nie psuje i tak ma ZOSTAC na przegladzie gosc powiedzial ze auto wyglada jak nowe:D jedynie wymienic trzeba olej i filtry:D ale to wiadomo ze tzreba robic:D ukryj
dodano 21.05.2009 przez
Zobacz raporty spalania Porsche Cayenne Dodaj raport spalania

Publikacje o Porsche Cayenne

Przeczytaj pozostałe 18 publikacje o Porsche Cayenne

Newsy o Porsche Cayenne

Przeczytaj pozostałe 23 newsy o Porsche Cayenne

Generacje Porsche Cayenne

Nowe Porsche Cayenne

nowe Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
ceny od 322 529 zł do 823 631

Porsche Cayenne III SUV Facelifting 4.8 520KM od 2014

w pakiecie Cayenne Turbo

w cenie katalogowej brutto

641 808 zł

Wyposażenie standardowe
Lusterka zewnętrzne z funkcją ułatwiania parkowania (automatyczne opuszczanie lusterek) z pakietempamięci kierowcy, komfortowym pakietem pamięci lub adaptacyjne sportowe fotele z komfortowympakietem pamięci
Wewnętrzny schowek (w zależności od modelu i wyposażenia opcjonalnego): podręczny schowek(chłodzony przez układ klimatyzacji), schowek w konsoli środkowej (z przegródką na zestawgłośnomówiący telefonu itp.), schowki pod fotelem kierowcy i przedniego pasażera, schowki w drzwiach,kieszenie na oparciach przednich foteli, boczne schowki w bagażniku
Analogowe wskaźniki ciśnienia oleju, temperatury płynu chłodzącego i poziomu paliwa
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet wnętrza z drewna orzechowego Walnut (1 317 zł)
Pakiet wnętrza z czernionej brzozy Anthracite Birch (0 zł)
Pakiet wnętrza z naturalnego drewna oliwkowego Natural Olive (4 407 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet wnętrza z drewna orzechowego Walnut (1 317 zł)
Pakiet wnętrza z czernionej brzozy Anthracite Birch (0 zł)
Pakiet wnętrza z naturalnego drewna oliwkowego Natural Olive (4 407 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 7 oferty Porsche Cayenne

Dealerzy Porsche

Porsche Centrum Katowice

Porsche Centrum Katowice

śląskie, Katowice, Kochłowicka 103

Więcej

Porsche Centrum Poznań

Porsche Centrum Poznań

wielkopolskie, Poznań, Warszawska 67

Więcej

Porsche Centrum Sopot

Porsche Centrum Sopot

pomorskie, Sopot, al. Niepodległości 956

Więcej

Porsche Centrum Warszawa

Porsche Centrum Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Połczyńska 111

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Porsche Cayenne

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

72

Przejechany dystans

25 236 zł

Zatankowanego paliwa

4 730 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

6

Wydanych pieniędzy

4 379 zł

Średnie wydatki na auto

2 190 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

26

Wydanych pieniędzy

8 645 zł

Średnie wydatki na auto

4 323 zł

ZOBACZ 2 dzienniki kosztów Porsche Cayenne Załóż dziennik kosztów

Opinie o instalacjach LPG w Porsche Cayenne

Liczba wpisów: 8
Długo czekalem na instalację do tego samochodu,teraz liczę jedynie oszczędności.Brak jakichkolwiek problemów , odnoszę wrażenie , że silnik pracuje lepiej ... więcejna gazie niż na benzynie.Polecam ukryj
dodano 17.06.2009 przez
Instalacją sprawuje się doskonalę, nie czuć różnicy mocy pojazdu. Nie występują żadne problemy z pracą silnika.
dodano 17.06.2009 przez
Gaz montowałem w Godpol w Nowym Targu narazie wszystko ok autko smiga zajebiscie
dodano 01.09.2010 przez
Długo się zastanawiałem , ale teraz następny samochód też będzie zasilany gazem
dodano 22.09.2010 przez
Instalacja funkcjonuje bez zarzutu.Firma godna zaufania.
dodano 08.03.2011 przez
Przejechałem 60 000 km i wszystko śmiga aż miło polecam.
dodano 31.01.2014 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Porsche Cayenne

Skarbnica wiedzy o Porsche Cayenne

Ciekawostki
dodano 10.10.2012 przez
W 2005 roku najszybszym SUVem światam był Porsche Cayenne SP600M. Samochód został przygotowany przez firmę Sportec i na niemieckim torze ATP osiągnął średnią prędkość na…
dodano 19.08.2011 przez
Jest to pierwszy samochód Porsche z silnikiem V8 od 1995, kiedy to zaprzestano produkcji Porsche 928. Cayenne jest najlepiej sprzedającym się samochodem tej marki w…
dodano 19.08.2011 przez
Cayenne może jechać z przyczepą 214 km/h, jest rekordzistą w prędkości maksymalnej SUV
Zobacz więcej Podziel się wiedzą