Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Porsche Cayenne

Średniej wielkości SUV (segment I) produkowany od 2002 roku. Nie tylko pierwsze auto w tej klasie w historii Porsche, ale i pierwsze oferowane także z silnikiem diesla (od 2009 roku). Model jest wynikiem współpracy marki z Volkswagenem. Obie generacje Cayenne są spokrewnione z Volkswagenem Touaregiem. Od 2006 roku Cayenne dostępny jest też w najmocniejszej odmianie Turbo S. W 2010 roku debiutowała trzecia generacja modelu. Cayenne jest najlepiej sprzedającym się Porsche w Ameryce Północnej.

Generacje Porsche Cayenne

Cayenne III

Wśród innych modeli spod znaku Porsche, Cayenne prezentuje się trochę jak brzydkie kaczątko. Bo podczas, gdy 911, Cayman czy nawet Panamera mają sportowe sylwetki okraszone agresywnymi detalami, w terenówce niemieckiej marki próżno szukać lekkości linii. Zamiast tego mamy wielgachną, „napompowaną” karoserię, której masywność podkreślają dodatkowo wyraźnie zaznaczone nadkola, potężne wloty powietrza umieszczone w przednim zderzaku oraz duże połacie blachy w profilu bocznym. Jednak ładna czy nieładna, karoseria Cayenne robi wrażenie.

Masywnością, choć może nie taką jak nadwozie, charakteryzuje się też wnętrze. Zamiast lekkiej linii przyozdobionej ekstrawaganckimi „smaczkami” designerskimi znajdziemy tu proste kształty z okazałą konsolą centralną i wielkimi kratkami nawiewów. Jako, że wygląd to sprawa gustu, stylizację kokpitu trudno uznać za jego minus. Wadą z powodzeniem można natomiast nazwać nagromadzenie przycisków pokładowych i ich nie do końca intuicyjne rozmieszczenie. Do zalet zaliczymy z kolei czytelność zegarów, znakomitą pozycję za „kółkiem” oraz pierwszorzędną jakość materiałów i wykonania.

Oceniając kabinę w kwestiach przestronności i funkcjonalności, trzeba o niej mówić w samych superlatywach. Zarówno na przednich fotelach, jak i tylnej kanapie przestrzeni wygospodarowano niesamowicie dużo, a do tego dołożono jeszcze jeden z najobszerniejszych bagażników w klasie. Nie należy zapominać ponadto o praktycznych skrytkach umiejscowionych w różnych częściach kabiny oraz tylnej kanapie, którą podzielono na trzy części, a także zaopatrzono w możliwość wzdłużnego przesuwania i regulację kąta ustawienia oparcia w stosunku do siedziska.

A jak Cayenne prezentuje się pod względem właściwości jezdnych i komfortu? To zależy od tego, do jakich aut go porównamy. Konfrontując model z pozostałymi przedstawicielami segmentu SUV, zachowanie podwozia na zakrętach uznamy za perfekcyjne, działanie układu kierowniczego za doskonałe, zaś skuteczność resorowania dziur za bardzo dobrą. Gdy jednak Cayenne stanie do walki z klasycznymi autami sportowymi od Porsche, stabilność na łukach określimy za przeciętną, pracę układu kierowniczego za beznadziejną, a pochłanianie nierówności za przewspaniałe.

Choć marka ze Stuttgartu oferuje auta dające znacznie więcej frajdy z jazdy, opisywany model góruje nad nimi – i to bardzo wyraźnie – wszechstronnością. I dzięki niej jest najlepiej sprzedającym się samochodem ze znaczkiem Porsche. Kosztuje horrendalnie dużo (nawet na tle drogich rywali), ale oferuje niemal kompletne wyposażenie seryjne – obejmuje ono takie „luksusy” jak komplet 7 airbagów z poduszką kolanową kierowcy, 2-strefową klimatyzację automatyczną, system audio z 10 głośnikami, tempomat, rozbudowane oświetlenie diodowe czy 18-calowe alufelgi.

Cayenne I/II

Masywne, reprezentacyjne i ze sportowymi "smaczkami" - nic dziwnego, że nadwozie Cayenne budzi pożądanie. Jeszcze lepsze okazuje się jednak wnętrze, bo nie dość, że ma w zanadrzu sporo przestrzeni dla pasażerów i na walizki oraz wygodne i świetnie wyprofilowane fotele, to jeszcze funduje nam absolutnie pierwszorzędną jakość wykończenia (luksusowe, trwałe materiały i jubilerską precyzję montażu) oraz zwykle kompletne wyposażenie. Atrakcyjny design tylko wzmacnia dobre wrażenie.

Herb Porsche zobowiązuje - mimo przynależności do klasy luksusowych SUV-ów, Cayenne ma w sobie sporo atrybutów samochodu sportowego. Choć jest wielki, ciężki i ma wysoko położony środek ciężkości, prowadzi się pewnie, przy okazji oferując wysoki komfort i nadspodziewane dobre właściwości terenowe. Pomijając bazowe wersje, narzekać nie sposób także na osiągi. Wysokie spalanie 8-cylindrowych "benzyniaków" sprawia jednak, że klienci najchętniej sięgają po diesla 3.0 TDI - całkiem żwawego, oszczędnego, a do tego niezawodnego.

Jeśli już o niezawodności mowa, Porsche Cayenne I. generacji jest w tej dyscyplinie wzorem do naśladowania - jeśli mamy do czynienia z egzemplarzem zadbanym, bezwypadkowym i niekatowanym w terenie, naprawy powinny ograniczać się do wymian elementów typowo eksploatacyjnych. Niestety, każda wizyta w warsztacie kończy się poważnym nadszarpnięciem stanu portfela - części są bardzo drogie, a zaawansowana budowa wymaga profesjonalnej (czytaj: kosztownej) obsługi.

Komentarze redakcji

Powagosław: Pierwszy terenowy samochód w dziejach Porsche był policzkiem dla fanów marki. Okazał się jednak wielkim sukcesem rynkowym. Jeśli tylko stać cię na taką przyjemność, grzechem byłoby z niej nie skorzystać.
Luzacjusz: Sting powinien zmienić słowa swojego przeboju. Zamiast „Roxanne, you don’t have to put on the red light”, powinno być „Cayenne, you don’t have to stop on the red light”. Czyli: Cayenne – dla ciebie zawsze jest zielone.

Publikacje o Porsche Cayenne

Porsche Performance Drive - oszczędzanie sportowym dieslem

Wszystko co dobre, szybko się kończy. Organizatorzy Porsche Performance Drive zadbali, by finał wyjątkowej podróży był naprawdę ekscytujący i... dwuetapowy!

Porsche Performance Drive - drogowe niespodzianki

Trzecim etapem Porsche Performance Drive była trasa z ukraińskiej miejscowości Bukovel do Katowic. Blisko 650 kilometrów przeróżnych dróg zapowiadało moc wrażeń. Faktycznie ich nie zabrakło. Niestety nie zawsze były pozytywne...

Porsche Performance Drive - Cayenne na bezdrożach
 
Nasz test Porsche Performance Drive Chisinau-Bratislava

Czy SUV nadaje się do wypraw w teren? To pytanie zadaje sobie wiele osób, widząc ogromne samochody z napędem na cztery koła, których nadwozia wiszą kilkanaście centymetrów nad asfaltem. Chwila prawdy dla Cayenne S Diesel przyszła podczas drugiego etapu Porsche Performance Drive.

Porsche Performance Drive - szybko, dokładnie i... oszczędnie
 
Nasz test Porsche Performance Drive Chisinau-Bratislava

Firma Porsche postanowiła udowodnić, że posiada w ofercie samochody, które zdadzą egzamin na najgorszej nawet drodze, a świetne osiągi łączą z... umiarkowanym zużyciem paliwa. Sprawdzianem możliwości Cayenne S Diesel jest Porsche Performance Drive Chisinau-Bratislava.

Czy warto kupić: używane Porsche Cayenne (od 2002 do 2010)

Używane Porsche Cayenne nie straszą wyśrubowanymi cenami. Egzemplarz z pierwszych rąk można kupić za niecałe 60 tysięcy złotych. Okazja? Tylko do momentu pierwszego podsumowania kosztów eksploatacji. Są ogromne.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Porsche Cayenne

Porsche Cayenne na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Porsche CayenneautoWcentrum - społeczność Porsche Cayenne

najwyższe oktanyAuta - Porsche Cayenne

Porsche Cayenne 42,02

Porsche Cayenne Orange Edition 42,22

Porsche Cayenne Dziki BYK 63,99

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Porsche Cayenne

lukas_auto 90,78

KriSky 54,00

andik35 35,11

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Porsche Cayenne

Pierwsze kółka na śniegu.
Pierwsze kółka na śniegu. Autko mam już 6 tygodni... Wreszcie spadło trochę śniegu, postanowiłem więc spr...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Porsche Cayenne

od 332 500 zł do 640 400

Dostępne silniki

Benzyna (420 - 520 KM): 3.6, 4.8

 

Diesel (262 - 385 KM): 3.0 D, 4.2 D

Skrzynie biegów

automatyczna: 8-stopniowa

 

Katalog nowych aut Porsche Cayenne
 

Najpopularniejsza wersja Porsche Cayenne

Porsche Cayenne 4.8 520KM - 5 drzwiowy terenowy

Najważniejsze wyposażenie

hak
komputer
niezależne ogrzewanie
tempomat

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet wnętrza z drewna orzechowego Walnut - 0
Pakiet wnętrza z drewna orzechowego Walnut - 1 317
Pakiet wnętrza Piano Black - 0
Pakiet oświetlenia Komfort - 1 592
Pakiet wnętrza włókna węglowego - 5 724
Pakiet wnętrza włókna węglowego - 4 407
Pakiet wnętrza z mahoniu Yachting Mahogany - 9 121
Pakiet wnętrza z mahoniu Yachting Mahogany - 10 436
Pakiet wnętrza z czernionej brzozy Anthracite Birch - 1 317
Pakiet wnętrza z czernionej brzozy Anthracite Birch - 0
Pakiet wnętrza z naturalnego drewna oliwkowego Natural Olive - 5 724
Pakiet wnętrza z naturalnego drewna oliwkowego Natural Olive - 4 407
Pakiet oświetlenia wnętrza: - 0
Pakiet dla niepalących - 0

Cena katalogowa

640 400

Zobacz ofertę Porsche Cayenne 4.8 520KM - 5 drzwiowy terenowy
 

Porsche Cayenne najczęściej porównywane z:

Toyota Land Cruiser
4.0 V6 Dual VVT-i (280 KM)
Land Rover Range Rover Sport
5.0 V8 (510 KM)
Land Rover Range Rover
5.0 V8 S/C (510 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Mitsubishi ASX 1.8 Invite 4wd Demonstracyjny Mitsubishi ASX 1.8 Invite 4wd
Rocznik: 2013. Przebieg: 11 000 km. Silnik: 1.8 150KM, diesel.
Cena: 113 090 zł 85 900 zł
Zyskujesz: 27 190 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Nissan Note ACENTA + Sport + IT + Auto Pack + I-Key 98KM Demonstracyjny Nissan Note ACENTA + Sport + IT + Auto Pack + I-Key 98KM
Rocznik: 2014. Przebieg: 660 km. Silnik: 1.2 98KM, benzynowy.
Cena: 71 790 zł 61 900 zł
Zyskujesz: 9 890 zł Zobacz szczegóły »

Używane Porsche Cayenne

Porsche Cayenne
4.8 benzyna 500 KM
9 500 km, 2012
528 900 PLN
Porsche Cayenne
3.0 diesel 245 KM
7 km, 2013
0 PLN
Porsche Cayenne
diesel
2010
0 PLN
Porsche Cayenne
4.8 benzyna 400 KM
59 000 km, 2010
257 000 PLN

Ocena auta Porsche Cayenne

Wybrane opinie

Porsche Cayenne SUV 4.8 V8 S (385 KM)

Piękny, rasowy SUV, o takim mażyłem. Mój przyjaciel powiedział "że można go polizać" Zaczołem rozumieć, co znaczy przyjemność z jazdy. bardzo wysoka jakość wykończenia, wszystko pasuje nic nie trzeszczy, zamyka się i otwiera jak należy.

dodał: Irek
Porsche Cayenne SUV 4.5 V8 S (340 KM)

podoba mi sie niestety nie jest moj bo służbowy ale polecam dla tych ktorzy lubia wcisnac na prostej.230 naa godzine to jest nic jeszcze jak sie sciagnie blokade...

dodał: P.grzegorz.
Porsche Cayenne SUV 4.5 V8 S (340 KM)

autko to prawdziwe porsche takie które chce się mieć ale-ciche, wygodne.

dodał: batlamp@op.pl
Porsche Cayenne SUV 4.5 V8 Turbo (450 KM)

fantastyczne auto ale już zastanawiam się nad Audi Q7...

dodał: Maciej K.

Galerie Porsche Cayenne

Porsche Cayenne 2010 Porsche Cayenne III S Hybrid (2011) Porsche Cayenne S Diesel Porsche Cayenne Techart Porsche Cayenne Turbo S Porsche Cayenne III S (2011) Porsche Cayenne III Turbo S Porsche Cayenne III SUV 3.0 Diesel 245KM - galeria redakcyjna Porsche Cayenne Mansory Porsche Cayenne Hamann
Zobacz inne galerie Porsche

Opinie o instalacji LPG

Porsche Cayenne

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Porsche Cayenne

Porsche Cayenne

36 komentarzy

28 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~SHARKI~SHARKI

ja uważam że to super auto może za dużo pali ale to w końcu V8 4.5 litra musi swoje spalić nie można porównywać go z silnikami np 2.0 które to też spalą z 12 litrow , moje średnie spalanie to okolo 16 litrów ale jaka przyjemność z jazdy w końcu to Porche nie byle jaki samochód .

~van~van

jeżdziłem ostatnio srt8 6,1 zagazoawna 20 gazu na 100km a zabawa lepiej chodzi chyba od waszych zabawek z NRD bez turbo na gazie daje ognia jest czad

~wbrew sobie~wbrew sobie

Do ~Anonm: pewnie masz passata 1.9 tdi głąbie i to kombi ahahahahhaha wafel

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Porsche

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
415
Przejechany dystans
191 880 km
Zatankowanego paliwa
22 441 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
96
Wydanych pieniędzy
63 320 zł
Średnie wydatki na auto
4 523 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
49
Wydanych pieniędzy
22 883 zł
Średnie wydatki na auto
1 635 zł
Zobacz dzienniki kosztów Porsche (14)

Zużycie paliwa Porsche Cayenne

Na podstawie 53 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: fox, dodano: 02.08.2014 22:36

Cóż można napisać to Porsche - to musi palić, ale hybryda daje dużo frajdy z jazdy można osiągnąć spalanie rzędu 8 l na 100 km kontrolując tylko wskaźnik hybrydy e-power. Ale jak naciśniemy sport to zaczyna się zabawa jedzie 255 km/h bez zadyszki, osiągi gorsze od GTS ale nieznacznie. Przeglądy normalnie nie naciągają - na szczęście.

pełny raport Porsche SUV 3.0 S Hybryda

autor: DALTONG, dodano: 25.11.2005 20:13

ZALEŻY JAK KTO POWOZI ALE RACZEJ TRAGEDIA, ZRESZTĄ JAK KOGOŚ STAĆ WYWALIĆ 400 TYŚ TO PALIWO GO NIE POWINNO BOLEĆ.

pełny raport Porsche SUV 3.2 i V6 24V

autor: Maciek, dodano: 14.02.2013 19:31

:) Auto ani nie jest tanie w zakupie, ani w serwisowaniu. Pali jak smok, czesci eksploatacyje drogie, bierze olej itp. Ale tak ma byc. Jak ktos oczekuje od Porsche wazacego prawie 2,5 tony, majacego 550 koni, ekonomicznej jazdy, to sie srogo zawiedzie. Ale jezeli do zakupu podejdzie sie rozsadnie i wie czego sie spodziewac, to mozna sie milo zaskoczyc. N.p. przeglady co 30.000km. A srednie spalanie na poziomie 18 litrow jest moim zdaniem rewelacyjne.

pełny raport Porsche SUV 4.8 Turbo S Tiptronic

Skarbnica wiedzy o Porsche Cayenne

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Porsche Cayenne

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Porsche Cayenne
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Porsche Cayenne III 4.2 V8 382KM
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Porsche Cayenne, oglądali także