Wszystkie modele

Akcje serwisowe

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Porsche Cayenne

Średniej wielkości SUV (segment I) produkowany od 2002 roku. Nie tylko pierwsze auto w tej klasie w historii Porsche, ale i pierwsze oferowane także z silnikiem diesla (od 2009 roku). Model jest wynikiem współpracy marki z Volkswagenem. Obie generacje Cayenne są spokrewnione z Volkswagenem Touaregiem. Od 2006 roku Cayenne dostępny jest też w najmocniejszej odmianie Turbo S. W 2010 roku debiutowała trzecia generacja modelu. Cayenne jest najlepiej sprzedającym się Porsche w Ameryce Północnej.

Generacje Porsche Cayenne

Cayenne III

Wśród innych modeli spod znaku Porsche, Cayenne prezentuje się trochę jak brzydkie kaczątko. Bo podczas, gdy 911, Cayman czy nawet Panamera mają sportowe sylwetki okraszone agresywnymi detalami, w terenówce niemieckiej marki próżno szukać lekkości linii. Zamiast tego mamy wielgachną, „napompowaną” karoserię, której masywność podkreślają dodatkowo wyraźnie zaznaczone nadkola, potężne wloty powietrza umieszczone w przednim zderzaku oraz duże połacie blachy w profilu bocznym. Jednak ładna czy nieładna, karoseria Cayenne robi wrażenie.

Masywnością, choć może nie taką jak nadwozie, charakteryzuje się też wnętrze. Zamiast lekkiej linii przyozdobionej ekstrawaganckimi „smaczkami” designerskimi znajdziemy tu proste kształty z okazałą konsolą centralną i wielkimi kratkami nawiewów. Jako, że wygląd to sprawa gustu, stylizację kokpitu trudno uznać za jego minus. Wadą z powodzeniem można natomiast nazwać nagromadzenie przycisków pokładowych i ich nie do końca intuicyjne rozmieszczenie. Do zalet zaliczymy z kolei czytelność zegarów, znakomitą pozycję za „kółkiem” oraz pierwszorzędną jakość materiałów i wykonania.

Oceniając kabinę w kwestiach przestronności i funkcjonalności, trzeba o niej mówić w samych superlatywach. Zarówno na przednich fotelach, jak i tylnej kanapie przestrzeni wygospodarowano niesamowicie dużo, a do tego dołożono jeszcze jeden z najobszerniejszych bagażników w klasie. Nie należy zapominać ponadto o praktycznych skrytkach umiejscowionych w różnych częściach kabiny oraz tylnej kanapie, którą podzielono na trzy części, a także zaopatrzono w możliwość wzdłużnego przesuwania i regulację kąta ustawienia oparcia w stosunku do siedziska.

A jak Cayenne prezentuje się pod względem właściwości jezdnych i komfortu? To zależy od tego, do jakich aut go porównamy. Konfrontując model z pozostałymi przedstawicielami segmentu SUV, zachowanie podwozia na zakrętach uznamy za perfekcyjne, działanie układu kierowniczego za doskonałe, zaś skuteczność resorowania dziur za bardzo dobrą. Gdy jednak Cayenne stanie do walki z klasycznymi autami sportowymi od Porsche, stabilność na łukach określimy za przeciętną, pracę układu kierowniczego za beznadziejną, a pochłanianie nierówności za przewspaniałe.

Choć marka ze Stuttgartu oferuje auta dające znacznie więcej frajdy z jazdy, opisywany model góruje nad nimi – i to bardzo wyraźnie – wszechstronnością. I dzięki niej jest najlepiej sprzedającym się samochodem ze znaczkiem Porsche. Kosztuje horrendalnie dużo (nawet na tle drogich rywali), ale oferuje niemal kompletne wyposażenie seryjne – obejmuje ono takie „luksusy” jak komplet 7 airbagów z poduszką kolanową kierowcy, 2-strefową klimatyzację automatyczną, system audio z 10 głośnikami, tempomat, rozbudowane oświetlenie diodowe czy 18-calowe alufelgi.

Cayenne I/II

Masywne, reprezentacyjne i ze sportowymi "smaczkami" - nic dziwnego, że nadwozie Cayenne budzi pożądanie. Jeszcze lepsze okazuje się jednak wnętrze, bo nie dość, że ma w zanadrzu sporo przestrzeni dla pasażerów i na walizki oraz wygodne i świetnie wyprofilowane fotele, to jeszcze funduje nam absolutnie pierwszorzędną jakość wykończenia (luksusowe, trwałe materiały i jubilerską precyzję montażu) oraz zwykle kompletne wyposażenie. Atrakcyjny design tylko wzmacnia dobre wrażenie.

Herb Porsche zobowiązuje - mimo przynależności do klasy luksusowych SUV-ów, Cayenne ma w sobie sporo atrybutów samochodu sportowego. Choć jest wielki, ciężki i ma wysoko położony środek ciężkości, prowadzi się pewnie, przy okazji oferując wysoki komfort i nadspodziewane dobre właściwości terenowe. Pomijając bazowe wersje, narzekać nie sposób także na osiągi. Wysokie spalanie 8-cylindrowych "benzyniaków" sprawia jednak, że klienci najchętniej sięgają po diesla 3.0 TDI - całkiem żwawego, oszczędnego, a do tego niezawodnego.

Jeśli już o niezawodności mowa, Porsche Cayenne I. generacji jest w tej dyscyplinie wzorem do naśladowania - jeśli mamy do czynienia z egzemplarzem zadbanym, bezwypadkowym i niekatowanym w terenie, naprawy powinny ograniczać się do wymian elementów typowo eksploatacyjnych. Niestety, każda wizyta w warsztacie kończy się poważnym nadszarpnięciem stanu portfela - części są bardzo drogie, a zaawansowana budowa wymaga profesjonalnej (czytaj: kosztownej) obsługi.

Komentarze redakcji

Powagosław: Pierwszy terenowy samochód w dziejach Porsche był policzkiem dla fanów marki. Okazał się jednak wielkim sukcesem rynkowym. Jeśli tylko stać cię na taką przyjemność, grzechem byłoby z niej nie skorzystać.
Luzacjusz: Sting powinien zmienić słowa swojego przeboju. Zamiast „Roxanne, you don’t have to put on the red light”, powinno być „Cayenne, you don’t have to stop on the red light”. Czyli: Cayenne – dla ciebie zawsze jest zielone.

Publikacje o Porsche Cayenne

Porsche Performance Drive - oszczędzanie sportowym dieslem

Wszystko co dobre, szybko się kończy. Organizatorzy Porsche Performance Drive zadbali, by finał wyjątkowej podróży był naprawdę ekscytujący i... dwuetapowy!

Porsche Performance Drive - drogowe niespodzianki

Trzecim etapem Porsche Performance Drive była trasa z ukraińskiej miejscowości Bukovel do Katowic. Blisko 650 kilometrów przeróżnych dróg zapowiadało moc wrażeń. Faktycznie ich nie zabrakło. Niestety nie zawsze były pozytywne...

Porsche Performance Drive - Cayenne na bezdrożach
 
Nasz test Porsche Performance Drive Chisinau-Bratislava

Czy SUV nadaje się do wypraw w teren? To pytanie zadaje sobie wiele osób, widząc ogromne samochody z napędem na cztery koła, których nadwozia wiszą kilkanaście centymetrów nad asfaltem. Chwila prawdy dla Cayenne S Diesel przyszła podczas drugiego etapu Porsche Performance Drive.

Porsche Performance Drive - szybko, dokładnie i... oszczędnie
 
Nasz test Porsche Performance Drive Chisinau-Bratislava

Firma Porsche postanowiła udowodnić, że posiada w ofercie samochody, które zdadzą egzamin na najgorszej nawet drodze, a świetne osiągi łączą z... umiarkowanym zużyciem paliwa. Sprawdzianem możliwości Cayenne S Diesel jest Porsche Performance Drive Chisinau-Bratislava.

Czy warto kupić: używane Porsche Cayenne (od 2002 do 2010)

Używane Porsche Cayenne nie straszą wyśrubowanymi cenami. Egzemplarz z pierwszych rąk można kupić za niecałe 60 tysięcy złotych. Okazja? Tylko do momentu pierwszego podsumowania kosztów eksploatacji. Są ogromne.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Porsche Cayenne

Porsche Cayenne na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Porsche CayenneautoWcentrum - społeczność Porsche Cayenne

najwyższe oktanyAuta - Porsche Cayenne

Porsche Cayenne Orange Edition 40,71

Porsche Cayenne 42,47

Porsche Cayenne Dziki BYK 63,99

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Porsche Cayenne

lukas_auto 90,36

andik35 40,84

KriSky 55,74

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Porsche Cayenne

Pierwsze kółka na śniegu.
Pierwsze kółka na śniegu. Autko mam już 6 tygodni... Wreszcie spadło trochę śniegu, postanowiłem więc spr...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Porsche Cayenne

od 283 132 zł do 719 916

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (300 - 550 KM): 3.6 V6, 4.8 S V8, 4.8 V8, 4.8 V8 Turbo

 

Diesel (240 - 382 KM): 3.0 Diesel, 4.2 V8

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna: 6-stopniowa, 8-stopniowa
Katalog nowych aut Porsche Cayenne
 

Najpopularniejsza wersja Porsche Cayenne

Porsche Cayenne 3.0 Diesel 240KM - 5 drzwiowy terenowy

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
hak
radio / CD
komputer
elektryczne szyby
wspomaganie kierownicy
klimatyzacja
skórzana tapicerka
niezależne ogrzewanie
czujnik parkowania
szyberdach
podgrzewane fotele
tempomat
ksenony
centralny zamek

Dostępne kolory

Cena katalogowa

300 632

Zobacz ofertę Porsche Cayenne 3.0 Diesel 240KM - 5 drzwiowy terenowy
 

Porsche Cayenne najczęściej porównywane z:

Porsche Macan
3.6 V6 (400 KM)
Audi Q7
3.0 TFSI (272 KM)
BMW X5
xDrive40d (313 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Mitsubishi Pajero Sport Demonstracyjny Mitsubishi Pajero Sport
Rocznik: 2013. Silnik: 2.5 178KM, diesel.
Cena: 163 500 zł 126 900 zł
Zyskujesz: 36 600 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Qashqai Acenta Nissan Qashqai Acenta
Rocznik: 2014. Silnik: 1.2 115KM, benzynowy.
Cena: 83 700 zł 81 200 zł
Zyskujesz: 2 500 zł Zobacz szczegóły »

Używane Porsche Cayenne

Porsche Cayenne
4.8 benzyna 500 KM
9 500 km, 2012
528 900 PLN
Porsche Cayenne
3.0 diesel 245 KM
7 km, 2013
0 PLN
Porsche Cayenne
diesel
2010
0 PLN
Porsche Cayenne
4.8 benzyna 400 KM
59 000 km, 2010
257 000 PLN

Ocena auta Porsche Cayenne

Wybrane opinie

Porsche Cayenne SUV 4.8 V8 S (385 KM)

Piękny, rasowy SUV, o takim mażyłem. Mój przyjaciel powiedział "że można go polizać" Zaczołem rozumieć, co znaczy przyjemność z jazdy. bardzo wysoka jakość wykończenia, wszystko pasuje nic nie trzeszczy, zamyka się i otwiera jak należy.

dodał: Irek
Porsche Cayenne SUV 4.5 V8 S (340 KM)

podoba mi sie niestety nie jest moj bo służbowy ale polecam dla tych ktorzy lubia wcisnac na prostej.230 naa godzine to jest nic jeszcze jak sie sciagnie blokade...

dodał: P.grzegorz.
Porsche Cayenne SUV 4.5 V8 S (340 KM)

autko to prawdziwe porsche takie które chce się mieć ale-ciche, wygodne.

dodał: batlamp@op.pl
Porsche Cayenne SUV 4.5 V8 Turbo (450 KM)

fantastyczne auto ale już zastanawiam się nad Audi Q7...

dodał: Maciej K.

Galerie Porsche Cayenne

Porsche Cayenne III S Hybrid (2011) Porsche Cayenne S Diesel Porsche Cayenne III GTS Porsche Cayenne Turbo S Porsche Cayenne TopCar Porsche Cayenne S Transsyberia Porsche Cayenne Porsche Cayenne SpeedArt Porsche Cayenne FAB Design Porsche Cayenne Techart
Zobacz inne galerie Porsche

Opinie o instalacji LPG

Porsche Cayenne

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Porsche Cayenne

Porsche Cayenne

36 komentarzy

28 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~SHARKI~SHARKI

ja uważam że to super auto może za dużo pali ale to w końcu V8 4.5 litra musi swoje spalić nie można porównywać go z silnikami np 2.0 które to też spalą z 12 litrow , moje średnie spalanie to okolo 16 litrów ale jaka przyjemność z jazdy w końcu to Porche nie byle jaki samochód .

~van~van

jeżdziłem ostatnio srt8 6,1 zagazoawna 20 gazu na 100km a zabawa lepiej chodzi chyba od waszych zabawek z NRD bez turbo na gazie daje ognia jest czad

~wbrew sobie~wbrew sobie

Do ~Anonm: pewnie masz passata 1.9 tdi głąbie i to kombi ahahahahhaha wafel

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Porsche

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
408
Przejechany dystans
188 984 km
Zatankowanego paliwa
22 057 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
96
Wydanych pieniędzy
63 320 zł
Średnie wydatki na auto
4 523 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
48
Wydanych pieniędzy
22 783 zł
Średnie wydatki na auto
1 627 zł
Zobacz dzienniki kosztów Porsche (14)

Zużycie paliwa Porsche Cayenne

Na podstawie 49 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Maciej K., dodano: 02.02.2006 15:13

pije jak smok...nudzą mnie te wizyty na Orlenach,Shellach itd... naprawy na razie nie kosztowały mnie nic,bo nic sie jeszcze w nim nie popsuło i oby tak dalej...

pełny raport Porsche SUV 4.5 V8 Turbo

autor: Radek, dodano: 03.08.2013 08:17

Śmieszne narzekania właścicieli Porsche na spalanie dziwna sprawa kupując takie auto czego sie spodziewali 7litrow na 100km w mieście :) Nie stać cię na paliwo nie stać cię na porsche proste.Luksus kosztuje!!!pomyslcie stary poczciwy jak na yamte czasy opel kadett z silnikiem 1.8 palił 13l i nikt nie narzekał .

pełny raport Porsche SUV 3.2 i V6 24V

autor: Paweł, dodano: 18.01.2013 20:36

Posiadam od paru lat 2sztuki Caenna 4,5 S mogę powiedzieć,że można osiągnąć następujące wyniki : średnie złużycie to 18 l w trybie mieszanym.Są dni gdy na trasie wlekę się przez około 40 kilometrów za innymi samochodami ,to auto potrafi spalić nawet 13 l, średnio auto spała mi pomiędzy 16 l ,a 19 l. Chciałbym rownież zauważyć,że podane spalanie - 18 l jest przy normalnej średnio dynamicznej jeździe. Osoby które podają,że auto pali 28 l i więcej to niech zmienią samochód ,lub styl jazdy ,albo założą instalacje LPG. Żona posiada audi a4 140KM , oraz skodę Superb 170KM ,które palą średnio 6,5 l ON I JEŻELI BĘDE NIMI JEŹDZIŁ JAK SZALONY I DUSIŁ PEDAŁ GAZU DO OPORU NON STOP TO AUTA POTRAFIĄ SPALIĆ NAWET DWA RAZY TYLE,WIĘC JAK KTOŚ JEŹDZI PORSCHE TO MUSI SOBIE ZDAWAĆ SPRWĘ,ŻE JAK CHCE JECHAĆ AUTEM ŚRODKOWYM PASEM JAK WARIAT ,TO MYŚLĘ ,ŻE STAĆ TYCH KIEROWCÓW MAX NA BWW SERI 7 ZA 20 TYS PLN Z DUŻYM MOTOER I NAJLEPIEJ NA GAZ,ŻEBY BYŁO TANIEJ I SEŁNIŁO ICH OCZEKIWANIA. POZDRAWIAM

pełny raport Porsche SUV 4.5 V8 S

Skarbnica wiedzy o Porsche Cayenne

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Porsche Cayenne

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Porsche Cayenne
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Porsche Cayenne III 4.2 V8 382KM
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Porsche Cayenne, oglądali także