Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Porsche Cayman

Dwuosobowy samochód sportowy (segment G) o nadwoziu coupe produkowany od 2005 roku. Następca modelu 968, blisko spokrewniony z Porsche Boxsterem, którego jest de facto dwudrzwiową odmianą. Stylistycznie Cayman nawiązuje natomiast do klasycznych modeli marki: 550 Coupe i 904 Coupe. Auto zostało znakomicie przyjęte na rynku, co doprowadziło nawet do spadku sprzedaży droższego modelu 911. Wbrew pozorom, nazwa Cayman nie odnosi się do wysp Kajmanów (Cayman Islands), a jest innym zapisem słowa kajman (caiman) – gada z rodziny aligatorów. Od 2013 roku oferowana jest druga generacja modelu.

Generacje Porsche Cayman

Styliści Porsche nie musieli zbytnio przemęczać się projektując Caymana. Auto jest bowiem niczym innym jak Boxsterem przerobionym z roadstera na coupe. Podobnie jak w otwartym modelu, również i tu znalazła zastosowanie klasyczna sportowa sylwetka przyozdobiona muskularnymi nadkolami oraz detalami nadającymi całości zawadiackiego charakteru. Wśród tych ostatnich znalazły się m.in. wloty powietrza umieszczone w zderzakach i tylnych błotnikach oraz tylne lampy.

Kokpit Caymana to wzór do naśladowania. Pozycja do jazdy okazuje się wręcz perfekcyjna, fotel przyjemnie obejmuje ciało prowadzącego, kierownica oraz drążek skrzyni biegów świetnie leżą w dłoniach, zegary pokazują informacje jasno i czytelnie, a obsługa urządzeń pokładowych jest w miarę intuicyjna. Chwaląc kokpit nie należy zapominać o jeszcze jednej, bardzo istotnej zalecie – jakością zastosowanych materiałów i starannością montażu auto pozostawia większość rywali daleko w tyle.

Bogactwo atutów nie oznacza jednak, że we wnętrzu próżno szukać mankamentów. Z tych poważnych wymienić należy jeden – przestronność. W dwuosobowej kabinie nie zaznamy swobody ruchów, co może jednak spodobać się przy podróżowaniu z „drugą połówką”. Za to miejsca na walizki jest, jak na auto tego typu, naprawdę dużo. Teoretycznie w Caymanie zmieścimy więcej niż w kompaktowym hatchbacku – teoretycznie, bo przestrzeń bagażowa dzieli się na dwie części (na tą pod maską i tą pod tylną klapą), które nie grzeszą foremnością kształtów.

Funkcjonalnością wnętrza coupe Porsche kompaktów nie dogoni. Dogoni jednak i wyprzedzi w kwestii zachowania podczas jazdy. Cayman prowadzi się jak po sznurku, i to pomimo zastosowania napędu na tylne koła. A wszystko to dzięki dopracowanemu do perfekcji zawieszeniu oraz układowi kierowniczemu pracującemu dokładnie tak, jak życzy sobie tego prowadzący. Doświadczeni kierowcy mogą pokusić się o wyłączenie systemów bezpieczeństwa – wtedy auto chętnie zarzuca tyłem dostarczając tym samym potężną dawkę przyjemności z prowadzenia. Wydajność hamulców? Znakomita. Skuteczność resorowania? Mizerna.

Nikt chyba nie sądzi, że tak dopracowany samochód sportowy, na dodatek ozdobiony herbem Porsche, będzie przyciągać do siebie kosztami zakupu. Niestety, Cayman jest nie tylko drogi, ale też stosunkowo słabo wyposażony. Mimo horrendalnej ceny zakupu, dopłacać trzeba za automatyczną „klimę”, nawigację GPS, system kontrolujący ciśnienie w oponach czy nawet… elektryczną regulację foteli. Na dodatek, wcale to nie są tanie elementy.

Komentarze redakcji

Powagosław: Porsche na miarę pędzącego do przodu świata. To na swój sposób paradoks – bo z jednej strony mamy cudnie wystylizowany i nowoczesny samochód, a z drugiej – to Porsche. Sylwetkę z profilu rysujesz jednym pociągnięciem. 911 ma jeszcze mocniejszego rywala.
Luzacjusz: I to miał być po prostu Boxster z dachem… Wow. Spece z Porsche mogliby wybrać się z instrukcjami na nasz nieszczęsny Stadion Narodowy i pokazać, jak to się robi z tym dachem. I co z tego może wyniknąć. Wow.

Publikacje o Porsche Cayman

Porsche Performance Drive - perfekcja na torze
 
Nasz test Porsche Performance Drive Chisinau-Bratislava

Pełnię możliwości sportowych samochodów można sprawdzić tylko w jednym miejscu. Na torze wyścigowym. Tam, a dokładnie na Slovakia Ring, kończyło się Porsche Performance Drive.

Porsche Cayman S - czy to ma sens?
 
Nasz test Porsche Cayman S 3.4l 325KM

Jaka jest recepta na miłość? Jedni mówią, że przez żołądek do serca, więc teoretycznie powinna wystarczyć dobra restauracja. Jednak inni obalają tę teorię i uważają, że podczas uwodzenia nie należy celować w żołądek, tylko nieco niżej... Ale czy w Porsche Cayman S można się w ogóle zakochać?

"Forfiter" - Porsche Cayman
 
Nasz test

Niezły z niego gad! Ma w sobie coś z Boxstera i kultowej "911-tki", mimo iż nie jest żadnym z nich. To tak zwany złoty środek i w wersji S optymalny wybór dla kogoś chcącego zacząć na serio przygodę z Porsche.

Porsche Cayman S - ultraszybki drapieżca

Porsche. O tej marce słyszał chyba każdy fan motoryzacji. I niemal każdy marzy o posiadaniu auta z wizerunkiem czarnego rumaka na złotym tle zdobiącego maskę. O ile najbardziej znana i pożądana Carrera dla większości z nich pozostanie na zawsze w sferze marzeń, o tyle najmłodsze dziecko koncernu z Zuffenhaussen...

Cayman w mocniejszej wersji

Od 1967 roku litera R jest w gamie samochodów Porsche zarezerwowana dla wyczynowych wersji tych aut. Wówczas na torach wyścigowych pojawił się samochód 911 R. Miał spartańskie wyposażenie i wiele elementów z tworzyw sztucznych, co pozwoliło osiągnąć wagę 830 kg. Napędzał go sześciocylindrowy silnik o...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Porsche Cayman

Porsche Cayman na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Katalog nowych aut

Porsche Cayman

od 257 400 zł do 368 600

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (275 - 340 KM): 2.7 , 3.4

 

Skrzynie biegów

manualna: , 6-biegowa

 

Katalog nowych aut Porsche Cayman
 

Najpopularniejsza wersja Porsche Cayman

Porsche Cayman 2.7 275KM - 2 drzwiowe coupe

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
alufelgi
radio / CD
komputer
elektryczne szyby
klimatyzacja
skórzana tapicerka
tempomat
centralny zamek

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

monitoring wnętrza - 8 544 EUR
monitoring wnętrza - 10 837 EUR
Pakiet malowania elementów wnętrza - 2 518 EUR
Pakiet dodatkowego oświetlenia wnętrza - 1 593 EUR
Pakiet wykończenia skórą, fotele częściowo wykończone skórą w jednym kolorze - 7 962 EUR
Pakiet wykończenia skórą, fotele częściowo wykończone skórą w dwóch kolorach - 8 922 EUR
Pakiet wykończenia wnętrza skórą - 2 644 EUR
Pakiet wykończenia mahoniem (ze skórzaną tapicerką / z ręczną skrzynią biegów) - 7 932 EUR
Pakiet wykończenia mahoniem (bez skórzanej tapicerki / z ręczną skrzynią biegów) - 6 721 EUR
Pakiet wykończenia mahoniem (ze skórzaną tapicerką / z PDK) - 7 932 EUR
Pakiet wykończenia mahoniem (bez skórzanej tapicerki / z PDK) - 6 721 EUR
Pakiet wykończenia włóknem węglowym (ze skórzaną tapicerką / z ręczną skrzynią biegów) - 7 932 EUR
Pakiet wykończenia włóknem węglowym (bez skórzanej tapicerki / z ręczną skrzynią biegów) - 6 721 EUR
Pakiet wykończenia włóknem węglowym (ze skórzaną tapicerką / z PDK) - 7 932 EUR
Pakiet wykończenia włóknem węglowym (bez skórzanej tapicerki / z PDK) - 6 721 EUR
Pakiet wykończenia szczotkowanym aluminium (ze skórzaną tapicerką / z ręczną skrzynią biegów) - 3 760 EUR
Pakiet wykończenia szczotkowanym aluminium (bez skórzanej tapicerki / z ręczną skrzynią biegów) - 3 191 EUR
Pakiet wykończenia szczotkowanym aluminium (ze skórzaną tapicerką / z PDK) - 3 760 EUR
Pakiet wykończenia szczotkowanym aluminium (bez skórzanej tapicerki / z PDK) - 3 191 EUR
Pakiet Sound Plus - 3 117 EUR

Cena katalogowa

257 400

Zobacz ofertę Porsche Cayman 2.7 275KM - 2 drzwiowe coupe
 

Porsche Cayman najczęściej porównywane z:

BMW Seria 6
640d (313 KM)
BMW Z4
35i (306 KM)
Audi A5
3.0 TDI (245 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Nissan 370Z Coupe PLATINIUM Demonstracyjny Nissan 370Z Coupe PLATINIUM
Rocznik: 2014. Przebieg: 100 km. Silnik: 3.7 328KM, benzynowy.
Cena: 200 700 zł 169 900 zł
Zyskujesz: 30 800 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Suzuki Alto 1,0 68KM Club Demonstracyjny Suzuki Alto 1,0 68KM Club
Rocznik: 2013. Przebieg: 100 km. Silnik: 1.0 68KM, benzynowy.
Cena: 39 490 zł 33 490 zł
Zyskujesz: 6 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Porsche Cayman

Porsche Cayman
3.4 benzyna 330 KM
50 000 km, 2009
158 000 PLN
Porsche Cayman
3.4 benzyna 310 KM
21 000 km, 2007
132 000 PLN
Porsche Cayman
3.4 benzyna 295 KM
98 700 km, 2007
89 987 PLN
Porsche Cayman
3.4 benzyna 295 KM
59 000 km, 2007
67 500 PLN

Ocena auta Porsche Cayman

Wybrane opinie

Porsche Cayman Coupe 3.4 Cayman S (295 KM)

auto piekne silnik piekniejsze tylko dlaczego tak droggo!

dodał: Jan Rembert

Galerie Porsche Cayman

Porsche Cayman II Porsche Cayman R Porsche Cayman II GTS (2014) Porsche Cayman II Coupe 3.4 325KM - galeria redakcyjna Porsche Cayman S Sport Porsche Cayman
Zobacz inne galerie Porsche

Porsche Cayman

36 komentarzy

31 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~KKKI~KKKI

KKB

~Wojciech Susz~Wojciech Susz

witam wszystkich.
już pisąłem parę komentarzy na temat fiata punto II 1.2 8V.
jestem posiadaczem od 2000 roku i jestem nim straszni erozczarowany.
mianowicie ciągle się coś psuje. przejechałem nim już 140 tyś km i szczerze mówiąc nie katowałem go jak inni użytkownicy.starałem się jeździć spokojnie ale bez przesady.
po 80 tyśiącach poszło sprzęgło.nie wspomnę o żarówkach palących się średnio 2 razy w miesiącu.do 80 tyś było bardzo fajnie.
oczywiście skrzypienie i dziwne odgosy z zawieszenia to normalka.
gdy minęła już 100-wa w moim puncie to zaczęły się imprezy w serwisach.
zerwała się linka zmiany biegów na środku miasta w godzinach szczytu.nie mały wydatek. sprężynka od zamka spadła jakimś cudem i musuiałem dzwonić do domu po klucz zapasowy.
potem przy 120 tysiącach zawór wylotowy głowicy do wymiany.nie tania operacja.jednak po zrobieniu silnik zaczą się dławić na wolnych obrotach.i do tego czasu nie wiem co to jest.w serwisach też nie wiedzą .byłem już na 6 komputerach w różnych miastach.brak usterek.
jie mam pojęcia co to jest.przewody nowe, świece też nowe a jego szarpie na wolnych obrotach i jest to bardzo denerwujące.
podejrzewam cewkę zaplonową ale oczywiścioe w salonie powiedzieli że nie da rady inaczej sprawdzić tylko trzeba kupić nową.
jeżdzę z tym i narazie sie przyzwyczaiłem do tego "dławienia się".
jeżeli ktoś z was może mi pomóc i odpowiedzieć co może być tego przyczyną to proszę o kontakt na e mail suszcci@interia.pl.z góry bardzo dziękuję.pozdrawiam i nie polecam punta , przynajmniej II.ładne autko ale wadliwe...

~tomek~tomek

1.9 D
czy miał ktoś problem z zapalającą się podczas jazdy kontrolką wtryskiwaczy. Od paru dni mi się ona zapala i samochód staje. Podczs wizyty w serwisie fiata w Opolu, podłączonoo go pod "examinera" (100 zł) i wykazało, że należy wymienić modyfikator przepływu powietrza (289 zł). Po tej wymianie kontrolka dalej się zapala i auto gaśnie. Podejżewam, że w serwisie ponownie podłączą go do aparatury, która znowu wykarze jakąś bzdurę. Jeżeli ktoś miał podobny przypadek to proszę o rady. milkowski@poczta.wp.pl

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Porsche

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
416
Przejechany dystans
192 384 km
Zatankowanego paliwa
22 511 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
96
Wydanych pieniędzy
63 320 zł
Średnie wydatki na auto
4 523 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
50
Wydanych pieniędzy
23 591 zł
Średnie wydatki na auto
1 685 zł
Zobacz dzienniki kosztów Porsche (14)

Zużycie paliwa Porsche Cayman

Na podstawie 3 raportów spalania

Pb
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Jan Rembert, dodano: 26.11.2007 18:57

to powinienem ominac- auto drogie paliwo jeszcze drozsze... z moja noga i warjacjami ulicznymi katastrofa

pełny raport Porsche Coupe 3.4 Cayman S

autor: Kk, dodano: 12.09.2014 15:47

Średnie spalanie przy normalnej jeździe to 13-14. Po mieście na krótkich odcinkach z dużą ilością świateł 16-17. W trasie przy prędkościach dopuszczalnych na autostradach - niemieckich oczywiście :) (180-200) ok. 16

pełny raport Porsche Coupe 3.4 Cayman S

autor: wama6@wp.pl, dodano: 07.12.2009 00:40

Mozna by powiedziec \"MAMY CIE\" Niestety auto pali, pali duzo,pali bardzo duzo a najdziwniejsze w tym jest jak ogromna rozpietosc sredniego spalania mozna uzyskac jezdzac tym autem ? od 9,8 do 27,5 litra na setke masakra . Ale ogolnie przy normalnej bezstresowej jezdzie srednio 13,8 do 16,5 . Teoretycznie 11 l podane przez producenta jest osiagalne udało mi sie nawet sporo mniej ale jest to pewnego rodzaju masochizm do ktorego dopusciłem sie z czystej ciekawosci ( ile sie da najmniej )

pełny raport Porsche Coupe 3.4 Cayman S

Skarbnica wiedzy o Porsche Cayman

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Porsche Cayman

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Porsche Cayman
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Porsche Cayman, oglądali także