Niecodzienna moc na co dzień

Dymi

  • Kolor dymu może wiele powiedzieć na temat stanu silnika. Niebieski kolor spalin zwykle świadczy o tym, że do jednego lub kilku cylindrów przedostaje się olej, ewentualnie turbosprężarka uległa awarii. Czarny dym występuje tylko w autach wysokoprężnych i jest oznaką rozregulowania wtrysku lub uszkodzenia wtryskiwaczy. Normalnym zjawiskiem jest tylko przy gwałtownym przyspieszaniu, pod warunkiem, że samochód nie posiada filtra cząstek stałych. Za to białe spaliny są niegroźne. Zwykle pojawiają się zaraz po uruchomieniu silnika, a na ich kolor ma wpływ para wodna, która wydostaje się z układu wydechowego. Gorzej, gdy dym dalej jest biały nawet po dłuższej jeździe - wtedy uszkodzeniu mogła ulec uszczelka pod głowicą i do cylindrów przedostaje się chłodziwo. Na koniec został jeszcze szary dym - w tym przypadku mieszanka paliwowa jest zbyt bogata. Na ssaniu takie zjawisko jest normalne.

  • W jasnych barwach

    Nie każde kłęby dymu wydobywające się z układu wydechowego są groźne. Białe i szare spaliny mają prawo pojawić się podczas pracy zimnego silnika, szczególnie w zimie.

    W ciemnych barwach

    Niebieski i czarny dym zwykle oznaczają poważne wydatki, ponieważ często zwiastują wymianę drogich elementów (wtryskiwacze) lub remont całej jednostki.

  • Orientacyjne ceny części

    Turbosprężarka: 1000-5000zł

    Wtryskiwacz: 500-1500zł

  • Dymi - opinie kierowców

    Kia Cerato

    Układ klimatyzacji wymaga wyjątkowo częstej wymiany filtra kabinowego (co 10-15Kkm) i co roku ubywa jakieś 30% czynnika. Klimatronik potrafi wariować np. wyłączyć się albo grzać jak oszalały. Plusem jest automatyczne odcinanie dopływu powietrza z zewnątrz przy dużym zadymieniu.

    dodał: raf-ber

    Honda Civic

    Na trasie w czasie jazdy na uczelnie przy 100km/h pekla mi chlodnica. Miala 15 lat i dziwie sie ze tak dlugo wytrzymala. Wraz z chlodnica padl termostat. Co ciekawe dojechalem do domu (20km). Wymienilem chlodnice i termostat i do tej pory wszystko dziala. Wszystkie tuleje metalowo gumowe sa do wymiany. …

    dodał: Radziu

    Fiat Bravo

    Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że posiadam auto z silnikiem 1,9D(65KM)niestety brak tej opcji przy wyborze(zgłosiłem redakcji, dodali) Możliwe, że to kwestia małego jak na ten rocznik przebiegu(niespełna 112kkm, udokumentowane w ASO, samochód kupiłem od 1 właściciela)ale silnik chodzi cicho-po rozgrzaniu na zimnym słychać że to stary diesel, ale nie ma …

    dodał: Grzegorz

    Chrysler Voyager

    Silnik jak na ten stosunek mocy do masy i gabarytów samochodu jest jak najbardziej w porządku, bo obawiałem się jednak, że będzie trochę za słaby. I tyle plusów. Na minus: jest zdecydowanie za głośny, szczególnie odpalony po nocy potrafi obudzić rano sąsiadów, szczególnie w lato przy pootwieranych oknach (w środku …

    dodał: Roger84

    Toyota Corolla

    Silnik to prawde mowiac jest jak zółw zanim sie rozbuja to troche trwa ale za to pali niecale 5 litrow. No i jak przystalo na japonska konstrukcje wszystko dziala rowno i jest nie do zdarcia. Aha.. troche mi juz oleju lyka ale niecaly literek na 3tys km wiec nie jest …

    dodał: Neverluk

    Audi A4

    jakieś nieporozumienie ten silnik: głośny, paliwożerny (średnio 7,5 l/100km), cały czas dymi z rury... ASO i inne serwisy nic nie potrafią poradzić, twierdzą, że ten typ tak ma...

    dodał: Tadeusz

    Mazda 626

    Silnik 2.0 16V 116 km BENYZNA, ekonomiczny i dynamiczny, jedyne zastrzeżenie - dymi przy porannym rozruchu. Prawdpopodobnie uszczelniacze zaworów do wymiany. Zauważyłem, że to dośc częsta przydałość w maździe.

    dodał: artur.wiaderny@wp.pl

    Volkswagen Golf

    Jak zimny to trzęsie całym autem, ale jak sie nagrzeje to ok. Mi trochę dymi ale oleju nie bierze, troche kapie czasem.

    dodał: fiszman@wp.pl

    Volvo C30

    Głośny diesel, dymi ponad normę jak się przyciska pedał. Charakterystyczne Fordowskie stukanie przy niższych obrotach.

    dodał: Mar

    Fiat Ducato

    CIEKAWE ALE PO PRACY SILNIKA MOŻNA SPRAWDZIĆ JEGO STAN,OLEJU TROCHE MAŁO JUSZ ROBI KLE KLE GDY DOBITY ZIMNY CAŁY SIĘ DYGOCZE I DYMI DOBRY NA ZIMNYM NIE DYMI I BARDZEJ MRUCZY NIŻ KLEKOCE.WIEM ZADŁUGO ROBIE ZA KIEROWCE.UWAGA NA MISKI SĄ DELIKATNE,ELASTYCZNOŚĆ ZALEŻY JAK KTO JEŻDZI NI PASUJE.

    dodał: DOSTAWCA MEBLI

    więcej

    Dymi - dzienniki pokładowe

    Pierwsza trasa nowym samochodem - Mazda 626

    Samochodzik dojechał do Krakowa :) Przejechał w sumie 240km, spalanie 6l/100km. Ok 50km w mieście reszta trasa, w tym autostrada z prędkością do 180. Autko zachowuje się dobrze, niestety na …

    Zaciśnięte szczęki i zapchany przewód hamulcowy - Ford Fiesta

    Jadę sobie swoim autkiem po mieście nagle zaczyna coś mi nie grać... Ja w gaz a auto zamiast przyspieszyć hamuje myśle coś nie tak, ale próbuje jechac dalej no i …

    Intercooler + EGR = wydatek - Renault Scenic

    Dwa miesiące cieszyłem się bezawaryjną jazdą moim nowym nabytkiem mianowicie "Szczeniakiem" Wszystko zaczęło się niewinnie pewnego dnia kiedy już mogłem prowadzić auto po mojej kontuzji kolana. Jadąc do lekarza zauważałem …

    Zimowy przegląd - Opel Corsa

    Autko jedzie jutro na zimowy przegląd do ASO. Trochę to cholerstwo kosztuje... Zmiana płynów na zimę, sprawdzenie wszystkiego. Autko dostanie też osłonę pod silnik i wygłuszenie maski silnika żeby mu …

    No i wrocilem na... lawecie :) - BMW Seria 3

    Powrot z Holandii do Polski zakonczyl sie podroza na auto-lawecie. Cala trasa przebiegala dosc szybko, nie zauwazylem zadnych niepokojacych objawow... do czasu. 100km przed granica stwierdzilem, ze srednia spalania jest …

    Zużycie oleju. - Toyota Corolla

    Wymiana oleju ma być po 13 000 km (półsyntetyk). Po 7500 km wziął 0,5 litra oleju. Silnik jak się okazało jest w stanie bardzo dobrym bo przy wciśnięciu pedału do …

    Zmiana pompy VP37 - Audi A4

    Od 3 lat zabierałem się za wymianę pompy wtryskowej, która była zdechnięta już w chwili kupna autka. Niemcowi się to nie opłacało a mnie się nie chciało :) Wczoraj pompę …

    Dymi - słabe punkty

    Dymi - prośby o diagnozę

    więcej