Napinacz paska alternatora

  • Alternator jest napędzany paskiem klinowym, który piszczy, gdy jest źle napięty. Objawia się to też jego drganiami. Łatwo można się domyślić, że za odpowiednie naciągnięcie paska odpowiada napinacz. Wymiana napinacza zwykle załatwia sprawę, ale gdy ten jest w dobrej kondycji, można również wymienić samą rolkę.

  • W jasnych barwach

    Naprawa jest prosta i wykona ją każdy warsztat.

    W ciemnych barwach

    Zaniechanie wymiany napinacza może skończyć się zerwaniem paska klinowego. Wtedy samochód się zatrzyma, ponieważ akumulator nie będzie ładowany. Ponadto zrywający się pasek czasem uszkadza sprężarkę klimatyzacji, a wtedy koszty są już dużo większe.

  • Orientacyjne ceny

    Napinacz paska klinowego: 100zł-300

    Robocizna za wymianę: 50zł

  • Napinacz paska alternatora - opinie kierowców

    Audi A4

    Auto ogólnie bardzo dobrze zrobione jednak jak każde auto używane trafiały się pewne problemy. Przez okres 5 lat eksploatacji auta używanego coś się czasem trafiało np. gumowe bądź plastikowe elementy, które trzeba wymieniać ze względu na starzenie się materiału, czasem jakiś drążek podczas przeglądów, napinacz paska alternatora (fabryczny problem tych …

    dodał: darek

    Volkswagen Golf

    W ostatnią zimę zaczęły się problemy z odpalaniem przy mrozach poniżej -15 st. - pomogła wymiana świec żarowych. Praktycznie co roku coś trzeba było zrobić w zawieszeniu. Profilaktycznie wymieniłem także napinacz paska alternatora bo wydawał już nieprzyjemne dźwięki. Raz na jakiś czas, od razu po odpaleniu, nieprzyjemnym zgrzytem odzywał się …

    dodał: KrzychuK

    Alfa Romeo 156

    Skrzypienie lewej przedniej szyby przy odsuwaniu/zasuwaniu, odchodzenie maskownicy poduszki powietrznej po stronie pasażera (typowe dla tego modelu), wysiadła "antena" od immobileisera zczytująca kod z kluczyka. Wystaczyło dać podkładke pod ta antene i jest OK. Wypią sie styk od trzech zegarów ze środka (temperatura, godzina i poziom paliwa). Wystarczyło podpiąć je …

    dodał: cacar@o2.pl

    Ford Focus

    W ciągu 1,5 roku było całkiem dużo wydatków eksploatacyjnych - świece, napinacze paska alternatora (głośna praca), żarówki, akumulator, korekcja zbieżności, amortyzatory przód. Niby wszystkie te rzeczy nie są istotne i można byłoby spokojnie część z nich pominąć, ale mimo wszystko nazbierało się tego trochę.

    dodał: kolo.x

    Chrysler Voyager

    Nawiew , ogrzewanie , klimatyzacja bez zastrzeżeń super przełączniki bardzo fajnie zmienia się kierunek nawiewu.Drobne kłopoty z napinaczem paska alternatora przy niskich obrotach stukot , który po dodaniu gazu zanika niestety długo się najeżdzilem zanim ktoś to znalazl.Autoryzowany serwis to normalnie dno dopiero Pan Witek z Marek stary i sprawdzony …

    dodał: Rafał z Marek

    Skoda Octavia

    W trasie gazu pali między 8,5 a 8,3 L - trasa 400km. W cyklu mieszanym od 8,5 do 9,5 L. Raz wyszło mi 10,2 L ale to prawdopodobnie przez przepustnicę która się nie zamykała. Tankuje na jednej stacji z tego samego dystrybutora. Ceny części są umiarkowane - niektóre wysokie jak …

    dodał: maciek

    Honda Accord

    najwieksza bolaczka to czesci - dostep oraz cena rozrzad 500 zl dlaczego albo zmieniasz caly rozrzad albo nic ja zaplacilem 600 zl za rolke z napinaczem do paska alternatora - to nie zart to horror

    dodał: catalunya24@googlemail.com

    Mercedes Klasa B

    mamy go od nowości, początkowo na gwarancji wymieniony łańcuch rozrządu wraz z napinaczem i napinacz paska alternatora. Wszystko bez problemu słowa uznania dla serwisu. Po gwarancji napinacz paska alternatora i świece żarowe.

    dodał: Robert

    Toyota Corolla

    dodał: Acid

    Dodge Caravan

    dobre auto z nizszej polki ale "grubo ciosane" zrobione byle jak z kiepskich materialow. Przebieg ponad 250 tys km cieknie silnik i transmisja nie mowiac o uszczelniaczach. Siada czesto napinacz paska alternatora oraz modul automatycznej skrzyni biegow. Przednie zawieszenie siada dopiero po 200 tys ale przy jezdzie na dobrych drogach …

    dodał: wojtek

    więcej

    Napinacz paska alternatora - dzienniki pokładowe

    Śruba od napinacza alternatora - Volkswagen Sharan

    Witam od momentu kupna auta miałam problem ze wspomaganiem opuszczał się pasek od wspomagania mimo że był naciągany po pół miesiąca było to samo a na dodatek ostatnio auto traciło …

    Kapitalka Silnika - Opel Astra

    Witam, Ostatecznie postanowiłem rozbić remont silnika na osobny temat i całą resztę na osobny, który pojawi się wkrótcę. Koszty umieszczę na dniach w wolnej chwili w dzienniku kosztów. Samochód miał …

    Remont 'prawie' kapitalny... - Renault Clio

    Witam. Wszystko zaczęło się od tego, że przez dłuższy okres czasu, coś chrupało mi w zawieszeniu (z prawej strony) podczas skręcania, na naszych 'wspaniałych' ulicach. Wiedziałem, że coś będzie do …

    Terkot - Alfa Romeo 156

    Dzisiaj zlikwidowana została usterka która zaistniała kilka dni temu. Mianowicie po uruchomieniu silnika z pod maski wydobywał się nie miły terkot czy klekot, jak kto woli :), tak czy inaczej …

    ABS - Peugeot 307

    Od czasu wymiany rozrządu i napinacza paska alternatora nie świeci mi kontrolka ABS, która przed wymianą cały czas mi świeciła przy każdym skręcie. Jest to dla mnie wielka zagadka?Co i …