Tuleje wahacza

  • Tuleje wahacza są niestety jednym z elementów zawieszenia, który zużywa się najszybciej. O ich wymianie świadczą luzy, które powinna zauważyć każda stacja diagnostyczna oraz stuki zawieszenia na nierównościach. Schemat ich wymiany jest mniej więcej podobny w różnych samochodach. Należy podnieść auto, odkręcić koło i śrubę na sworzniu. Następnie trzeba już tylko odkręcić wahacz. Tuleje najłatwiej jest wycisnąć z wahacza za pomocą prasy lub młotka i rury. W podobny sposób wciska się na miejsce nowy sworzeń. Można też skorzystać z imadła. Następnie wystarczy wszystko powtórzyć w odwrotnej kolejności.

  • W jasnych barwach

    Tuleje na szczęście są tanie w zakupie. Szkoda tylko, że robocizna zazwyczaj już nie.

    W ciemnych barwach

    W niektórych modelach sworznie są niewymienne, co ostatecznie zmusza do wymiany całego wahacza. Koszty są wtedy co najmniej duże. Szczególnie, że coraz więcej samochodów ma zawieszenie wielowahaczowe, a więc istnieje większa szansa na to, że któraś z tulei się podda.

  • Orientacyjne ceny części

    Tuleje wahacza (komplet na jedną oś): 100-500zł

    Robocizna za wymianę (jedna oś): 200-300zł

  • Tuleje wahacza - opinie kierowców

    Fiat Seicento

    Tutaj juz nie jest tak kolorowo. Przez 100 tys wymienilem dwa razy tuleje wahaczy tylnych i komplet amortyzatorów z przodu. Winowajca tez sa nasze polskie drogi zapewne. O komforcie nie ma co sie rozpisywac ale napewno wygodniej niz maluch. Trzymanie drogi - przy dobrych oponach i odrobinie rozumu calkiem niezle …

    dodał: kenny cieszyn pzet83@o2.pl

    Nissan Primera

    Pękające półosie napędowe, grechoczący rozrząd, cieknąca maglownica oraz luzy na niej, Często do wymiany tuleje wahacza itd.

    dodał: limes

    Fiat Brava

    W porównaniu z poprzednim samochodem jaki miałem to rewelacja ! Wspomaganie robi swoje, prowadzi się bardzo dobrze bez przekładania specjalnej siły na kolumnę kierownicy :) Elementy zawieszenia na polskich drogach za długo nie wytrzymują, ale to wiadoma sprawa :) Mam auto 15 miesięcy i wymieniałem już końcówki drążków, drążek lewy, …

    dodał: SRC

    Mercedes Klasa E

    Auto plynie po naszych dziurawych drogach pod warunkiem ze o zawieszenie sie dba a nie czeka az sie rozkraczy, zuzywaja sie laczniki stabilizatora przedniego i tuleje wahacza tylnego koszt smieszny wiec nie ma o czym mowic

    dodał: paliolot

    Skoda Fabia

    dla mnie za twardo, skrzypi przednie zawieszenie i wymaga zbyt częstych napraw - szczyt debilizmu to tuleje wahacza przedniego wykonane jako odlew plastiku z gumą, wada fabryczna drążka stabilizatora - wypadają tulejki - przemyślane rozwiązania ???

    dodał: po co

    Opel Astra

    W zależności od preferencji - dla mnie in plus, lubię miękkie zawieszenie. Większych problemów nie stwierdzono - końcówki drążków nie do zajechania! Dość często wypada jednak wymiana tulejek wahacza (spowodowane bardziej stanem naszych dró, a nie awaryjnością auta).

    dodał: miszcz_g@interia.pl

    Ford Fiesta

    Nie długo wymienię uszczelkę na przegubie, bo mam pękniętą, a na wiosnę tuleje co się rozwulkanizowała, ale tak poza tym nie mam powodów do narzekań.

    dodał: gszymon

    Opel Omega

    Zużycie paliwa trasa/miasto: 7,5/12l na stówke jak ja jeżdzę. Jak jeździ mój ojciec - 8,5/13l. Części jeśli chodzi o zamienniki tanie, jeśli chodzi o oryginały z lekka drogie. Uszczelka pod miske olejową niedostępna w zamienniku, w aso 163zł. Tuleje wahacza w aso 300zł na strone przód. I tylko oryginał zakładajcie, …

    dodał: hammet1

    Mitsubishi Space Star (1998)

    Awarii nie było i nigdy misiek nie staną w polu. A co do większych wymian zużytych części, to: po 174 tys. km wymiana tarcz hamulcowych; po 187 tys. i po 287 tys. km wymiana rozrządu (pasek + tuleja); po 194 tys. km wymiana akumulatora; po 202 tys. km wymiana sondy …

    dodał: korand186

    Nissan Primera

    a tu już sie zepsuło: 1. górne wachacze szt. 2 x 2 x 150= 600 PLN 2. tuleje dolnego wahacza ok 100 (za wszystkie) 3. drążki stabilizatora 140 pln 4. aparat zapłonowy 300 pln 5. no i standardowo lew pół oś 350 pln :-) 6. i drążek stabilizatora 70 pln …

    dodał: norfred

    więcej

    Tuleje wahacza - dzienniki pokładowe

    Tuleje wahacza - Alfa Romeo 156

    Po ostatniej wymianie części tj. sprzęgiełka alternatora, gdy auto wisiało na podnośniku, przy prawym kole z przodu odkryłem całkowicie zniszczoną tuleję na dolnym wahaczu. Koło w ręce latało na boki. …

    200 tys. pękło - podsumowanie 5 lat eksploatacji - Suzuki Baleno

    Z racji tego, że auto stało się nie sprzeda-walne (bo kto normalny w tym kraju kupi samochód z przebiegiem powyżej 200 tys. :) ), pokusiłem się podsumować dotychczasową współpracę z …

    Stuki w zawieszeniu - Skoda Fabia

    Witam Od jakiegoś czasu przeszkadzały mi stuki w przednim, prawym zawieszeniu. Przy każdym najechaniu na dziurę bardzo mocno "coś" biło w zawiasie. Dziwne to było, gdyż niedawno zaraz po zakupie …

    Serwis - Toyota Hilux

    Autko po zakupie przeszło "mały" serwis mianowicie wymieniłem w nim wszystkie elementy które wymagały wymiany i te które były podejrzane mianowicie w niedługiej przyszłości mogły nawalić Wymieniłem filtry oleje pasek …

    Gotowy do jazdy - Mitsubishi Carisma

    Trochę się narobiłem przy tym aucie ale w końcu mogę go spokojnie oddać żonie w użytkowanie :) Wymieniłem wszystkie 4 amortyzatory (przednie były jeszcze ok) ale wolę mieć święty spokój …

    Wymiana belki tylnej i innych podzespołów.Efekt o niebo lepszy. - Citroen Xsara

    Przyszedł czas na zawieszenie w moim Citroenie. Już od dłuższego czasu wiedziałem ,że tylna belka jest do wymiany. Koła były pochylone do środka i lada moment opony od wewnętrznej strony …

    Zawieszenie przód, rury turbo-IC, IC-dolot - Alfa Romeo 156

    Po niespełna 40tys km zawieszenie przednie firmy FAST zwyczajnie się zużyło, a najbardziej wahacze górne(tuleje i sworznie)w dolnych tylko sworznie. Tym razem postanowiłem nie dziadować i kupiłem oryginały TRW (takie …

    Podsumowanie 8 lat użytkowania Mercedesa Vito 109CDI - Mercedes Vito

    Kilkanaście dni temu minęło 8 lat od kiedy zaczęła się moja przygoda z Mercedesem Vito II generacji oznaczonego symbolem 639. Dokładnie 6 grudnia 2004 roku odebrałem nowe Vito 109 CDI …

    kolejny 1000zł na naprawy - Opel Astra

    lekkie zdenerwowanie mnie ogarnęło kiedy to na przeglądzie diagnostyk odrzucił mi autko z powodu nie spranego układu zawieszenia oraz hamulcowego... nic dziwnego -polskie drogi robią swoje ale najśmieszniejsze jest to …

    Pakiet startowy. - Jeep Liberty

    Obecnie auto jest u mechanika, który wymienia to co jest do wymiany tak żeby auto było gotowe do wyjazdu na wakacje. Do wymiany: - tuleje i sworzeń wahacza tylnego górnego …

    więcej

    Tuleje wahacza - słabe punkty