Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wymiana paska

  • Lepiej nie zapominać o wymianie paska rozrządu - jego pęknięcie może się skończyć remontem całego silnika! Tylko niektóre auta wytrzymują na jednym pasku przebiegi rzędu 90-120 tys. km. Najbezpieczniej jest przeprowadzać wymianę co 60 tys. km z tym, że lepiej kierować się zasadą, że im starszy samochód, tym częstsza wymiana.

  • W jasnych barwach

    Na rynku są dostępne auta z tzw. bezkolizyjnym rozrządem – im zerwanie paska nie zaszkodzi, bo zawory nie zderzą się z tłokiem. Mało tego – inne silniki mają zastosowany łańcuch rozrządu lub koła zębate, które teoretycznie powinny wytrzymywać bez wymiany przebiegi rzędu kilkuset tysięcy kilometrów.

    W ciemnych barwach

    Sama wymiana paska nie wystarczy – warto wymienić też napinacz, rolki prowadzące, a także uszczelniacze i pompę wody. Ta ostatnia często jest napędzana paskiem i odpowiada za jego naciąg. Stara pompa może się zatrzeć, a wtedy remont silnika będzie murowany.

  • Orientacyjne ceny

    Pasek rozrządu: 50-200zł

    Rolka prowadząca: 50-150zł

    Napinacz paska: 100-300zł

    Pompa wody: 100-300zł

  • Wymiana paska - opinie kierowców

    Opel Astra

    Szczotki na alternatorze, wymiana wydechu, regulacja linki ręcznego hamulca, wymiana tulei wahacza lewy przód, wymiana paska klinowego+rolki napinającej.

    dodał: Voodz

    Opel Corsa

    Notorycznie psująca się klimatyzacja, wieczne problemy z zamkiem w tylnej klapie, przedwczesna wymiana paska rozrządu spowodowana awarią zimeringu, awaria silnika tylnej wycieraczki - wypaliły się jakieś styki i wycieraczka "parkuje" na środku szyby

    dodał: Kosiarz

    Volkswagen Passat

    Dwukrotne uszkodzenie turbiny, w tym jedna wymiana. Dwukrotne złamanie się napinacza paska wieloklinowego. Wymiana przewodów klimy, często ocierających się o dolne śruby silnika. Tego nie widać w czasie oględzin ze względy na dolna osłonę.

    dodał: Wojtek W e-mail: wuwu0@vp.pl

    Opel Omega

    Elektryka lubi sprawiać psikusy (podświetlenie), silniczki centralnego zamka, wymianiłem tuleje na wahaczach przednich (zużyte)-100 pln, linki i okładziny hamulca ręcznego-70 pln, chłodnicę klimy (nieszczelna-wymiana na nową)-400 pln, łożysko sprężarki klimy (był luz i wolałem wymienić dla świętego spokoju)-150 pln, wymiana całego układu wydechowego (zużył się)-400 pln, bendix-100 pln, wszystkie rolki …

    dodał: Rafus

    Hyundai Sonata

    Koreance zaadaptowali silnik z mitsubishi - jest jeszcze montowany w jakims amerykancu, ale nie pamietam jakim. Generalnie silnik swietny, a przedewszystkim wytrzymały. Zaaplikowalem mu ostre przegrzanie - a wlasciwie juz zatarcie a udalo sie spowrotem ozywic stosunkowo niskim kosztem. Padł mi alternator, naprawilem (tzw. regeneracja), - w ciagu roku takich …

    dodał: piotrus@poczta.onet.pl

    Rover 200

    Spalanie zalezy od tego gdzie i jak sie jezdzi. Jestem zadowolony. Ceny napraw hmmm... to co moge to sam naprawiam, wymiana paska 200zł

    dodał: LukBun

    Peugeot 407

    Obluzowany zamek w klapie bagażnika, uszkodzona tylna szyba (wymiana w ramach gwarancji, niesprawne siłowniki tylnej klapy). Zaskakuje też brak informacji od innych użytkowników o poważnych awariach silnika 1,6 hdi fap.

    dodał: Valentinho

    Mercedes Klasa A

    Jedyna rzecz na którą po ponad trzech latach użytkowania nie mogę narzekać i z którą chyba nic nie robiłem poza standardowymi wymianami olejów, filtrów, paska wieloklinowego, itp.

    dodał: sir_ryszard2

    Volkswagen Golf

    Klasyka - TDI 90KM (1Z): Do niecałych 2 tys. obrotów tak sobie ale od momentu włączenia turbiny przyśpieszenie całkiem niezłe. Wyprzedzanie od 80 km/h na 4 biegu bez problemu - chwila i już 120. Teraz jeżdżę benzyną i brakuje mi tego. Z kulturą pracy trochę gorzej - przy odpalaniu i …

    dodał: KrzychuK

    Nissan X-Trail

    Amortyzatory tył, gumy stabilizatora przód i tył. Łączniki stabilizatorów. Klocki hamulcowe tył, reparaturki zacisków hamulcowych. Najpoważniejsze rzeczy to sprzęgło - 1500 zł z wymianą przez mechanika. No i teraz odzywa się dwumasowe koło zamachowe, cena 1800-2100 plus wymiana. Szkoda, że przy okazji padniętej tarczy nie wymienili. Mechanik stwierdził, że dwumas …

    dodał: drobny-Wrocław

    więcej

    Wymiana paska - publikacje

    Osprzęt pod (baczną) kontrolą

    Wymiana paska rozrządu po przebiegu określonym przez producenta samochodu, stanowi podstawę bezawaryjnej pracy silnika. Okazuje się jednak, iż nie tylko na ten element wyposażenia należy zwracać baczną uwagę. Stałej kontroli powinny podlegać również komponenty napędu pasowego, w tym m.in. przenoszący go pasek wielorowkowy. Jego uszkodzenie lub zerwanie może bowiem skutkować nieprawidłową pracą wielu urządzeń, odpowiedzialnych za funkcjonowanie pojazdu.

    Rozrząd, czyli uwaga na napinacze!

    Wymiana paska rozrządu to stosunkowo skomplikowana czynność, która powinna być wykonywana wyłącznie przez odpowiednio przeszkolonych mechaników. Bardzo często bowiem nieprawidłowy montaż napinacza paska rozrządu skutkuje jego uszkodzeniem lub urwaniem śruby mocującej. W skrajnych przypadkach dochodzi również do zerwania się samego paska rozrządu i w konsekwencji do bardzo poważnej i oczywiście kosztownej awarii silnika.

    Wymiana paska - dzienniki pokładowe

    Wymiana naciągacza paska wielorowkowego - Dodge Caravan

    Znów spadł pasek. Tym razem nie niczego nie uszkodził (poprzednio rozwalił sprzęgło sprężarki klimatyzacji). Okazało się, ze należy wymienić naciągacz. W serwisie wymiana naciągacza na nowy, przełożenie sterownika wentylatorów na …

    wymiana paska rozrządu... - Opel Astra

    ... wymiana paska rozrządu po 60tys km, rolki prowadzącej i pompy wody koszt części 240zł plus robota 250zł... troche zabolało po kieszeni

    Wymiana oleju w silniku i zmiana paska od alternatora - Ford Fiesta

    Wymieniony cały olej w silniku,uff ile się trzeba było namęczyć żeby wykręcić filtr a w dodatku ten pasek jeszcze też dał się we znaki. Ale już zrobione,został jeszcze rozrząd jeden …

    Wymiana Paska Rozrządu po 120.000 km - Saab 9-3

    Po 4 latach i 9 miesiącach przekroczyłem 122tyś km. Nadszedł czas na wymianę paska rozrządu i towarzyszących jemu części. Przez ten cały prawie pięcioletni okres przeglądy robiłem w ASO i …

    Wymiana paska klinowego. - Daewoo Lanos

    Witam :) Niestety znów nie mam zdjęć z wymiany, gdyż było to robione u kolegi za co serdecznie podziękowania dla niego! Na moje oko wydawało się to prawie niewykonalne bez …

    Wymiana piasty + paska klimatyzacji Chrysler 300M - Chrysler 300M

    Tak, więc po raz kolejny raz przyszło mi się zintegrować z moim ojcem w garażu:)a że facet ma pojęcie- to wszystko przebiegło bez problemów. Tym razem przypadło na wymianę łożyska …

    Wymiana paska wielorowkowego. - Opel Vectra

    Witam serdecznie. Przy ładnej pogodzie przyszło mi dziś walczyć z założeniem kompresora do klimatyzacji który dostałem do ręki przy zakupie samochodu :D Pasek który się kręcił na alternatorze był krótszy …

    Wymiana rozrządu i piszczącego paska alternatora - Honda Civic

    Ostatnio postanowiłem wymienić rozrząd w swojej nowej Hondzie - mam ją w sumie od niedawna, przebiegu 106 tys. na karku - zalecana wymiana przez Hondę po pierwszych 120 tys. lub …

    Wizyta u mechanika : Wymiana oleju wraz z filtrem i wymiana paska rozrządu - Renault Scenic

    witam święta zbliżają się pełną parą a renia będzie miała do pokonania trochę drogi czyli Bełchatów - Katowice i Bełchatów - Opoczno , więc umówiłem się z mechanikiem na wymianę …

    Wymiana paska rozrządu,pompy wody,paska klinowego,napinacza paska klinowego.. - Opel Vivaro

    Po spustoszeniu spowodowanym przez zły pasek klinowy który zamontował "super mechanik" z Wrocławia z ulicy Niedźwiedziej musiałem wymienić cały rozrząd,pompę wody,rolki i napinacz paska klinowego oraz kupić drugi tym razem …

    więcej

    Wymiana paska - prośby o diagnozę