Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Kia Rio - Publikacje i artykuły motoryzacyjne

Wybierz
markę
Na skróty:
Pokaż

Raporty z jazd - Kia Rio

Rio - nowy gracz Kia w segmencie B

dodano: 25.08.2011, autor: Spiller
Czwarta generacja Kia Rio - modelu, który do tej pory w Polsce nie cieszył się zbytnim zainteresowaniem - miała światową premierę podczas Salonu Samochodowego w Genewie w marcu tego roku. Samochód ten dostępny będzie w Polsce od września - my już jesteśmy po pierwszych jazdach testowych.

Szalejące ceny ropy na rynkach światowych powodują, że w kolejnych latach oczekiwany jest wzrost popytu na auta kompaktowe. Odpowiedzią na prognozowane zapotrzebowanie klientów jest trzecie z kolei (po Soul i Venga) auto Kia w segmencie B. Najmłodsze dziecko koncernu ma za zadanie wstrząsnąć tym właśnie segmentem i zintensyfikować wzrost sprzedaży marki Kia w Europie. Nowy model został wydłużony do 4045 mm, poszerzony do 1720 mm i obniżony do 1455 mm, a jego rozstaw osi wzrósł o 70 mm i wynosi 2570 mm, co znacznie zwiększa przestrzeń dostępną dla pasażerów i na bagaż. Mniejsza wysokość, sprawia że nowe Rio ma jedną z najniżej poprowadzonych linii dachu w europejskiej gamie modeli tej marki, co ma podkreślać jego wyrazistą sylwetkę.

Nowe Rio dostępne będzie w Europie w dwóch wersjach nadwozia: 5-drzwiowej i 3-drzwiowej. Wersja 5-drzwiowa dostępna będzie w Polsce w sprzedaży od września. Od września będzie można również składać zamówienia na wersję 3-drzwiową, jednak realizacja tych zamówień nastąpi pod koniec pierwszego kwartału 2012 roku. Wersja sedan, ze względu na małe zainteresowanie autami tego typu w Europie, nie będzie sprzedawana na naszym rynku. Obie odmiany nadwozia będą produkowane wyłącznie w zakładzie Kia w Sohari w Korei.

Nowa Kia Rio to zupełne zerwanie z poprzednikiem – bardziej rewolucja niż ewolucja, jak twierdzą przedstawiciele koncernu. Wygląd auta idealnie wpisuję się w design całej gamy samochodów Kia. Z przodu Rio prezentuje swoją własną, unikatową interpretację charakterystycznej dla marki osłony chłodnicy, zintegrowaną z przednimi reflektorami. Z boku odpowiednia proporcja szyb do karoserii wraz z pochylonym do przodu, klinowatym kształtem pojazdu i niską linią dachu tworzą dynamiczną, sportową sylwetkę, podobną jak w przypadku nowego Picanto. Model podkreśla też związek z większym Sportage mocnym i stabilnym tyłem, wysoko poprowadzonymi nadkolami i ostrym kątem tylnej szyby.

Wnętrze Rio ma również układ charakterystyczny dla marki Kia. Trzywskaźnikowy zestaw zegarów czy poziomy układ deski rozdzielczej widzieliśmy już w innych modelach. Nowością są przełączniki na konsoli środkowej, zgrabnie zintegrowane z ogrzewaniem i sterujące różnymi dodatkowymi funkcjami. Środek, w zależności od wersji wyposażenia, może mieć trzy kolory – brązowy, czarny i pustynny beżowy.

Pojemność bagażnika to 288 litrów (zwiększona o 6,6 procent w stosunku do poprzedniego modelu) przy podniesionych oparciach tylnych foteli i ponad 900 litrów przy oparciach położonych. Oparcie tylnej kanapy dzieli się w proporcji 60/40, tworząc po złożeniu niemal płaską powierzchnię. 15 litrowy schowek ulokowano na desce rozdzielczej. Kierowca i pasażerowie mają także do dyspozycji m.in. większy o 3 litry schowek w konsoli środkowej oraz kieszenie mieszczące 1,5 litrowe butelki na przednich drzwiach i półlitrowe na tylnych.

Nowe Rio dostępne będzie w Polsce z trzema silnikami trzy- i czterocylindrowymi o mocy od 75 do 109 KM. W Europie jednostka wysokoprężna jest preferowanym napędem w tym segmencie i dlatego Rio będzie dostępne z trzycylindrowym motorem diesla o pojemności 1,1 litra wyposażonym w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek, zapewniającą moc 75 KM. Niestety, póki co, zabraknie w ofercie większego diesla o pojemności 1,4 i mocy 90 KM. Klienci, którzy wolą silnik benzynowy, mają do wyboru jednostkę 1,4 Gamma lub 1,2 Kappa. Samochodom wyposażonym w silnik 1,4 przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 11,5 sekundy a osiągana prędkość maksymalna to 183 km/h . Standardowa skrzynia zmiany biegów w wersji wysokoprężnej oraz w modelu z większym silnikiem benzynowym to sześciobiegowa przekładnia ręczna. Wersja benzynowa 1,2 jest wyposażona w przekładnię pięciobiegową. Czterobiegowa przekładnia automatyczna będzie dostępna opcjonalnie w wersji z silnikiem benzynowym 1,4.

Większe bezpieczeństwo podróżnych zapewnić ma opracowana dla Rio karoseria, wykorzystująca wysokowytrzymałą stal. Efekt - mocniejsza konstrukcja i większa sztywność. Szczególną uwagę poświęcono wzmocnieniu bocznych belek komory silnika, bocznych belek płyty podłogowej, poprzecznych belek na poziomie podłogi łączących słupki środkowe oraz przegrodzie ukrytej pod deską rozdzielczą. Większa sztywność nadwozia przekłada się również na komfort podróżowania. Auto zgrabnie pokonuje zakręty, jest łatwe w prowadzeniu i ciche w środku.

Standardowe wyposażenie każdego Rio obejmuje min. sześć poduszek powietrznych, elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC), system zarządzania stabilnością pojazdu (VSM), system wspomagania ruszania pod górę (HAC), automatycznie włączane światła awaryjne na wypadek gwałtownego hamowania (ESS), radioodtwarzacz CD/MP3 czy komputer pokładowy. Auto oferowane będzie w trzech wersjach wyposażenia: M, L i XL.

Cena najtańszego Rio w wersji trzydrzwiowej z silnikiem 1,2 o mocy 85 KM to 37 990 zł – wersja 5-drzwiowa z tym samym silnikiem to wydatek 39 490 zł. Najlepiej wyposażone auto, z silnikiem diesla kosztować będzie 56 490 zł.

Bezpośredni konkurenci rynkowi Rio to min. Skoda Fabia, Fiat Punto czy Opel Corsa. Są to auta bardzo dobrze znane i cenione przez nabywców. Czy więc nowa Kia ma szansę stanąć w szranki z tak uznanym towarzystwem? Sądzę, że ciekawa stylistyka, dobra jakość wykonania, 7-letnia gwarancja "od zderzaka do zderzaka", ekologiczne i ekonomiczne silniki, bogate wyposażenie podstawowe i atrakcyjna cena to aż nadto, aby konkurencja poczuła gorący oddech na swoich plecach.

Nowa Kia Rio to zupełne zerwanie z poprzednikiem – bardziej rewolucja niż ewolucja, jak twierdzą przedstawiciele koncernu
Środek, w zależności od wersji wyposażenia, może mieć trzy kolory – brązowy, czarny i pustynny beżowy
Pojemność bagażnika to 288 litrów
Nowe Rio dostępne będzie w Polsce z trzema silnikami (trzy- i czterocylindrowymi) o mocy od 75 do 109 KM
Nowością są przełączniki na konsoli środkowej, zgrabnie zintegrowane z ogrzewaniem i sterujące różnymi dodatkowymi funkcjami
Polecamy

Kia Rio III Hatchback 5d - galeria

Komentarze kierowców (53 komentarze)
~bred
2

Na fotkach jest wersja hiszpańska Rio, takiej nie dostaniecie w wyposażeniu w kraju nad Wisłą, bo po co nawi i inne dodatki w tym kraju, gdzie jeździ się według Koerańców na czuja buhaha.

10.04.2013 20:43:41 | napisz odpowiedź
~midziol
0

Koreańce może i są gorsze od VW ale skoro VW obniża cenę to może świadczyć o tym że jednak widzi że konkurencja szybko go dogania.

28.07.2012 12:23:11 | napisz odpowiedź
~Elko
1

Pierwsza Kia jaka mi się podoba.
Gdybym miał kupić auto z segmentu B, to bym kupił Rio albo Punto 2012. Na trzecim miejscu postawiłbym DS3. Peugeot 207 i 208 mi się nie podobają. Dodatkowo są sporo cięższe od 206 przy podobnych silnikach bo rozważam tylko 1.4 benzynę

01.04.2012 08:48:50 | napisz odpowiedź
~pstuszi
4

Uwazam ze kupienie vw POLO , ktore wyglada jak odgrzewany kotlet to przeplacenie okolo 15 tys zl... po co?

11.03.2012 20:51:40 | napisz odpowiedź
~tofana
0

Do ~Ed:
Dzięki za pozdrowienia! ;)
Może i "nudne", jak to określiłeś, ale elegancja tkwi w prostocie, a nie w kosmosie. Napisałam nawet, że Rio mi się podoba, ale bym nie kupiła. Taki mój wybór. :)
Pozdrawiam!

16.03.2012 00:35:27 napisz odpowiedź
~LechKupaMięsa
4

Do tofana: To dlaczego non stop siedzisz na tym forum w temacie Rio ? Chyba Ci jednak żal że kupiłaś Polo, bo wszystko inne wygląda znakomicie, nawet grande punto haha. A Polówka to tylko zwykły nic nie warty kołek na kołach :) Gdzie tam jest elegancja ?

20.03.2012 19:45:58 napisz odpowiedź
~tofana
0

Do ~LechKupaMięsa:
Żeby wiedzieć, o czym mówię, w przeciwieństwie do Ciebie! :)))

22.03.2012 00:05:26 napisz odpowiedź
~Ed
0

Do tofana: Nazywać auta z segmentu B eleganckimi to jest raczej taka mała profanacja. Daleko im do np. Jaguarów czy Astonów.

25.03.2012 03:29:42 napisz odpowiedź
~tofana
0

Do ~Ayu:
Nadepnęłam Ci na odcisk, że tak Cie to rusza? Właśnie sobie kupiłam Polo! Tak mi się kojarzy i nic Ci do tego. Tak się składa, że Polo wyszło wcześniej, a Rio wygląda jakby ... pomysłu im brakło. Globalizacja to nie to samo, co podobny wygląd, nie myl pojęć!
A jak Ci się tak podoba to sobie kup Rio! Guzik mnie to obchodzi! Mnie się podoba dlatego, że przypomina Polo, ale bym nie kupiła.

10.03.2012 23:08:13 | napisz odpowiedź
~tofana
0

Aha, wnętrze też jakby "zerżnięte" z Polo. Tak na marginesie. Spojler ze światłem stopu - identyczny ... ;)

10.01.2012 20:28:37 | napisz odpowiedź
~tofana
0

Bardzo ładna stylistycznie sylwetka i, jak mi sie wydaje, duże tu podobieństwo do VW Polo. ;)

10.01.2012 20:24:50 | napisz odpowiedź
~MARAS68
2

Po ostatnich doniesieniach na temat silników TSI montowanych w Polo entuzjazm do tego modelu jakby trochę osłabł.Mojemu sasiadowi włąsnie w takim silniku wymieniono łańcuch rozrządu po 37 tyś km.Co dziwne założono mu dokładnie taki sam.

01.12.2011 13:18:24 | napisz odpowiedź
~jarteq
3

Podniecacie się tym Polo. Tak Wam się podoba to idźcie do salonu i zmasturbujcie się w nim to Wam ulży :) A tak serio to KIA idzie do przodu z każdym autem, stylistyką bardzo ale to bardzo mi się podoba i nawet jeśli miałbym dać te 4 tys więcej za KIĘ niż za Polo to... TAK DAŁBYM! BO nie mam zamiaru jeździć autem, które mi się nie podoba, jeździ nim co 3 sąsiad i co 6 babcia. Znaczek dla mnie nie ma znaczenia.

19.09.2011 10:40:05 | napisz odpowiedź
~Marian
0

Venga bardziej mi sie podoba. Jest 15 centymetrów wyższa i na wszystkich kierowców patrzy się z góry. VENGA ma to do siebie że w środku człowiek się czuje jak w duzym VANie.
Venga to taki wiekszy i nowocześniejszy odpowiednik Mercedesa B Classe

12.09.2011 09:38:30 | napisz odpowiedź
~Gal
0

Proponuje porównać cennik i wyposażenie nowego Rio i Vengi. Na tego ostatniego są jeszcze dodatkowo upusty. Dziwne bo większa i mocniejsza Venga z podobnym wyposażeniem jest tańsza.

08.09.2011 22:42:12 | napisz odpowiedź
~Adam
0

Widzę że w Korei bez zmian, dalej nieźle i dalej słabiej niż w europie ;-) cieszę się że się starają jednak póki co nie są na poziomie Volkswagena Polo i wolałbym żeby bardziej uwzględniali to w cenie!!!

08.09.2011 07:01:11 | napisz odpowiedź
~nika
0

RIO sedan w UE nie planują sprzedawać. Prezentowany na New York 2011 sedan jest na fotkach po prostu ładny. Nie wszyscy chcą mieć hatche. To błąd KIA EUROPE. Z małych sedanów pozostaje do kupienia Octavia, Jetta, Fluence, Elantra, Cruze. Szkoda.

30.08.2011 10:04:57 | napisz odpowiedź
~Soseq
0

kolejne ładnie zaprojektowane auto Kii, już poprzednie Rio bardzo mi się podobało (ale tylko w hatchbak'u) a to już całkiem przypadło mi do gustu i jest szansa że bardzo namiesza w segmencie B

29.08.2011 19:48:11 | napisz odpowiedź
~Prorok
0

Jak się zbliży wynikami sprzedaży do liderów segmentu B tj. Forda Fiesty i Volkswagena Polo (oba schodzą miesięcznie w liczbie po ok. 40-45 tys sztuk) to wtedy pogadamy. W innym razie Kia Rio zasili długi szereg przeciętnych samochodów dostępnych na rynku

29.08.2011 07:36:01 | napisz odpowiedź
~Witia
0

Z 7 letnią gwarancją to ściema.Wygląd to nie wszystko, jak dozbroi się trochę kijankę to trzeba dać ponad 50 tys. czyli wcale tania nie jest. Widzę że na forum są trole z Kii

26.08.2011 13:52:23 | napisz odpowiedź
~szymi9009
0

a mnie bardziej zastanawia wąski otwór po otwarciu maski, co może podnieść koszty serwisowania w szczególności w autach z większym silnikem

26.08.2011 12:42:31 | napisz odpowiedź
~sowex
0

hahahah ale wy sie wszyscy spinacie, ostro próbujecie leczyć kompleksy na forum, a to przecież nie miejsce na to. Ten ze wsi, ten z warszawy, ten z d*py, ten jeździ tym, a ten tamtym, ten ma passata b4 więc beee, tamten kie - jeszcze gorzej. A ja sobie napiszę po prostu, że bardzo fajne auto, wygląda na nieźle dopracowane, kia idzie za ciosem, rio zapowiada się na jedną z ciekawszych propozycji w klasie. W ramach poinformowania jeżdżę ibizą st 1.4, gdybyście nie wiedzieli jak się zabrać do ubliżenia mi, pozdrawiam ;)

25.08.2011 23:00:30 | napisz odpowiedź
~skipper
0

Fajne autko, ciekawa propozycja. Nie ma co się szarpać, że to nie ford czy vw. Jeśli jest dobrze zrobione to już jest lepsze bo tańsze. W dup*e mam znaczek.

25.08.2011 20:41:26 | napisz odpowiedź
~kimi
0

Do ~Midziol: Też sie zastanawiam u jakiego dilera oglądałeś takiego Polo bo z tego co wiem to Polo ma silnik 1,2 albo 1,4 a po drugie 85 konna wersja jest poniżej 50 tys i to w wyposażeniu comfortline oczywiście mówiąc o wersji Optimum,a jak popatrzysz na wyposażenie to nie wiem czy Kia jest faktycznie tańsza

12.09.2011 21:13:38 napisz odpowiedź
~NaNie
0

Taaa a nie uważacie że jedździć koreańskim samochodem to trochę jak chodzić w porabianych Levisach? Nie wiem jak na wsi ale w dużym mieście Kia nadal jest obciachem lub autem typowo służbowym. Nie rozumiem tylko dlaczego cenią te auta niemal jak za Volkswagena czy Forda??

25.08.2011 14:52:53 | napisz odpowiedź
~Raper999
1

Do ~Samar:silnik do miasta z turbiną. polo 1,2 tsi 105km Polo to auto miejskie. Nie wróżę długiego życia turbinie.polo z silnikiem 1,2 tsi w wersji optimum nie kosztuje 52 tyś tylko więcej.

10.12.2012 16:46:47 napisz odpowiedź
~ff
0

Za moment luksusowy i supernowowczesny VAN Kia Carnival...., która w stosunku do poprzednika będzie podobna tylko i wyłacznie z nazwy

25.08.2011 13:45:53 | napisz odpowiedź
~KULAWY
0

Widać ,że Koreańczycy zabrali się za segment B :) Ciekawa propozycja - moim zdaniem z wyglądu zewnętrznego bije na głowę niemiecki i japoński rynek.

25.08.2011 09:48:22 | napisz odpowiedź
~Ass
0

No to się Panowie z Dacii i Chevroleta spocili ;-) pewnie i w obozach Toyoty i Hondy wesoło nie jest, jedynie porządna europejska motoryzacja na czele z VW Polo i Fordem Fiestą może spać spokojnie. Za wyskoie progi na tanią motoryzację z Koreii czy Chin

25.08.2011 06:47:46 | napisz odpowiedź
Dodaj nowy komentarz