Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Renault Captur

Lata produkcji: 2013 - teraz
Segment: Małe SUVy
Mały miejski crossover SUV (segment I; z racji wymiarów pozycjonowany też w segmencie B) produkowany od 2013 roku. Określany jako następca Renault Modusa. Pod względem stylistycznym, jego bezpośrednim koncepcyjnym pierwowzorem był prototyp Captur Concept zaprezentowany w 2011 roku. Pewne elementy zostały przejęte również z prototypowego Renault DeZir. Wersja produkcyjna została natomiast zbudowana na bazie modelu Clio IV generacji, z którym dzieli m.in. płytę podłogową Renault/Nissan B platform. W Korei Południowej Captur oferowany jest jako Samsung QM3.

Komentarze redakcji

Powagosław: Renault w świetnym stylu włącza się do walki o rynek „scrossoverowanych” maluchów. Captur jest pełen energii, dynamiczny i atrakcyjny, w dodatku jest w nim coś takiego, co chyba spodoba się kobietom.
Luzacjusz: Najważniejsze, co mógłbym powiedzieć o tym samochodzie to to, że hasło „człowiek w kapturze” niekoniecznie musi już odnosić się do Robin Hooda. A na poważnie? Przyjemna zabawka, takie Clio w wersji „monster truck”. Ale spokojnie, w tej klasie są ładniejsze okazy.

Dane techniczne Renault Captur

Silniki

Moc silników 90-120 KM

Poj. silników 898-1 461 cm3

Prędkość maks. 170-192 km/h

Przyspieszenia 0-100 10,6-13,8 s

zobacz dane techniczne

Oceny Renault Captur

Średnia ocena modelu

na podstawie 34 opinii

4.55

Średnia dla segmentu: Małe SUVy 4.17

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Skrzynia biegów

+ Drobne usterki

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie

- Koszty utrzymania

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (92%)
NIE (8%)

Wybrane oceny kierowców Renault Captur

Pelno fajnych gadzetow powodujacych efekt woow, ogladalem np seata i oprocz nowosci zadnych rewelacj a wCapturze karta hands free, start ... więcejstop, strzalki na wyswietlaczu sugerujace zmiane biegu, tablet uwaga - nawigacja do kitu, bluetuth spoko sie laczy tel, ladny przod z ledami, alu felgi w cenie, innowacyjne schowki. ukryj
dodano 01.09.2013 przez
Jakością , przyjemnością z jazdy przewyższa wiele samochodów w swojej klasie a wyposażeniem samochody z "wysokiej półki". Ma praktycznie wszystko ... więcejco może auto mieć - z rzeczy praktycznych. ukryj
dodano 09.09.2013 przez
Zobacz oceny Renault Captur Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Renault Captur

Pb
4,17 - 8,83
Na podstawie 43 raportów spalania
ON
4,17 - 8,00
Na podstawie 7 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Renault Captur

Silnik w warunkach miejskich (warszawskich, ale rzadko w korkach) sprawdza się jako tako. Nie jest formułą w ruszaniu spod świateł, ... więcejale jego dynamika na tle innych aut Polaków wystarcza, żeby nie być na końcu, da radę być nawet pierwszym. Jest nieznacznie bardziej żwawy w trybie bez Eco i wtedy spalanie (w trybie miejskim) wzrasta o niecały litr, czyli tyle, ile można dopłacić. Ładnie sobie radzi z prędkościami do 50km/h, potem moc znacznie spada i wyprzedzanie przy 90km/h aucie jest frustrujące, na trasie potrzeba duuużo zapasu z naprzeciwka, by zdążyć bezpiecznie zjechać na swój pas. Spalanie na trasie - do 80km/h poniżej 5.0, im szybciej tym więcej bierze - powyżej 100km/h nagle wskazania komputera zaskakują ponad 7 litrami! Podane przeze mnie 7.4-Warszawa z reguły po przelotowych trasach z prędkościami 70-80km/h z trybem Eco, bez niego 8.1-8.2, 8.5 notowałem w okresie zimowym. Auto/Stop działa jak chce, nie ma reguły, zakładam że komputer wie lepiej kiedy może wyłączyć silnik (przez względy turbiny). Dynamika zdecydowanie wystarczająca dla kobiety lub jako auto drugie w rodzinie. Dla żądnych mocy - niestety, na pewno nietrafny wybór. Autko nadgania za to swoim wyposażeniem standardowym, cenami dodatkowego i nieporównywalną w tej klasie estetyką wnętrza. ukryj
dodano 30.04.2014 przez
Dane fabryczne dotyczące spalania wprowadzają w błąd. Są grubo zaniżone. Spalanie realne przy bardzo delikatnym prowadzeniu i nierzadko olewaniu wskazań ... więcejzmiany biegów w celu osiągnięcia mniejszego spalania (np. gdy wiesz, że nie ma szans pojechać powyżej 70 a na cyferblacie uparcie wyświetla Ci się zmiana biegu na wyższy), daje spalanie w cyklu mieszanym na poziomie ok. 6,5 l/100. Jest to wynik wyśrubowany. Przy jeździe na odcinkach praca-dom ok. 13 km spalanie po wzniesieniach będzie na poziomie ok. 7-8. Światła i różnice poziomów sprawiają, że Captur żłopie benzynę. Jazda na 4-5 biegu przy zachowaniu jednostajnej prędkości gwarantuje niskie spalanie, tyle, że ciężko znaleźć trasy bez sygnalizacji świetlnej i wzniesień. W mieście to auto będzie paliło dużo powyżej oczekiwań. Samochód kupiłem z początkiem grudnia, przejechałem przeszło 1000 km i zrozumienie logiki oszczędnej jazdy zajęło mi jakiś czas. Poprzedni diesel pracował inaczej. Trzeba się wsłuchać. Litrowy silnik 90 konny wymaga czułości i zrozumienia ;). Niemniej, wyboru nie żałuję. Choć trochę obawiam się jazdy po autostradach... ukryj
dodano 12.01.2015 przez
Jestem wieloletnim kierowcą zawodowym i do dnia zakupu tego auta myślałem że diesel to najlepsze rozwiązanie kupiłem Captura 0.9 TCe ... więcejtylko dlatego że był tańszy od dCi. Dziś jestem bardzo zadowolony z zakupu. Nie spodziewałem się takich możliwości w oszczędności paliwa. Mój rekord to 3.9 litra benzyny na 100 kilometrów , trasę 400km pokonywałem w nocy z włączoną funkcją ECO, bez pasażerów i nie przekraczałem prędkości 90 km/godzinę, wykorzystują umiejętności ECO jazdy. W drodze powrotnej wyłączyłem funkcję ECO a pedał gazu do dechy i nie przekroczyłem 8 litrów na 100km. Mieszkam w strefie podmiejskiej i pokonuję codziennie 30km więcej miasta trochę trasy i bez problemu mieszczę się w 6l/100km, po co mi diesel skoro 90 konnym silnikiem benzynowym mogę jeździć równie oszczędnie jak dieslem a odpadają mi kłopoty z wymianą paska rozrządu i innymi kłopotami w nowoczesnych dieslach, miałem Renault Megane 1.5 dCi to wiem co mówię. ukryj
dodano 09.11.2015 przez
Autko bardzo oszczędne . Przy codziennej jeździe w cyklu mieszanym spalanie na poziomie 4 l uważam za dobry wynik. Na ... więcejautostradzie do 140 km/ h spalanie ok 5,3 , powyżej wzrasta nawet do 9,0. Ale generalnie mam dosyć ciężka nogę i wlasnie ten samochod mi to uświadomił , wcześniej nie miałam tak precyzyjnego licznika w samochodzie :)Czyli jadąc np 160 moge spalić 12,0 litra jak i 8,0 w zależności od stylu prowadzenia. Genialne ekonomiczne auto polecam. ukryj
dodano 23.03.2014 przez
Samochód nie do miasta. Może na długich równych odcinkach (wtedy schodzę do ok. 6.3l), ale jeżdże głównie na krótkich odcinkach ... więcejpo ostrych górkach i trudno zejść poniżej 8l. Na początku jeszcze starałem się być eko, ale mam krótkie kursy zwykle w pośpiechu więc wciąż oscyluję wokół 9l. Niestety. Przy 90km/h po płaskim 4,5l jest jak najbardziej do zrobienia. Tylko kto tak jeździ? ;) ukryj
dodano 27.05.2014 przez
Zobacz raporty spalania Renault Captur Dodaj raport spalania

Publikacje o Renault Captur

Auta Nowe: Renault Captur

nowe Renault Captur
Renault Captur
ceny od 55 400 zł do 82 550

Renault Captur Crossover ENERGY TCe 90KM od 2015

w pakiecie LIFE

w cenie katalogowej brutto

55 400 zł

Wyposażenie standardowe
Funkcja EKO (tryb ekologicznej jazdy)
Boczne listwy ochronne i listwa zderzaka tylnego w kolorze czarnym o ziarnistej fakturze
Autostradowy tryb pracy kierunkowskazów
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet KLIMAT (3 000 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet KLIMAT (3 000 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 16 oferty Renault Captur

Dealerzy Renault

AMS CHRÓŚCICKI SP. Z O.O.

AMS CHRÓŚCICKI SP. Z O.O. Renault Siedlce

mazowieckie, Siedlce, Brzeska 178

Więcej

ANTONI ŁYKO SP Z O.O.

ANTONI ŁYKO SP. Z O.O. Renault Kraków

małopolskie, Kraków, Aleja Pokoju 63

Więcej

ANTONI ŁYKO SP Z O.O.

ANTONI ŁYKO SP. Z O.O. Renault Zabierzów

małopolskie, Zabierzów, Krakowska 253

Więcej

ASO DYSZKIEWICZ

DYSZKIEWICZ SP. Z O.O. Renault Konstancin-Jeziorna

mazowieckie, Konstancin-Jeziorna, Warszawska 84

Więcej

DECAR

DECAR SP. Z O.O. Renault Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Modlińska 154B

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Dziennik kosztów Renault Captur

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

96

Przejechany dystans

15 429 zł

Zatankowanego paliwa

3 210 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

3

Wydanych pieniędzy

716 zł

Średnie wydatki na auto

119 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

20

Wydanych pieniędzy

4 607 zł

Średnie wydatki na auto

768 zł

ZOBACZ 6 dzienników kosztów Renault Captur Załóż dziennik kosztów

Opinie o instalacjach LPG w Renault Captur

Liczba wpisów: 1
W poprzednim aucie przez 10 lat jeździłem na BRC i nie miałem z instalacją żadnych problemów. Przy nowym aucie po ... więcejprzejechaniu 5 tys km dotarciu silnika też zainstalowałem gaz tym razem Sequent SDI. Jak na razie wszystko jest ok po przejechaniu 10 tys km ukryj
dodano 09.10.2015 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Captur