Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Renault Captur

Lata produkcji: 2013 - teraz
Segment: Małe SUVy
Mały miejski crossover SUV (segment I; z racji wymiarów pozycjonowany też w segmencie B) produkowany od 2013 roku. Określany jako następca Renault Modusa. Pod względem stylistycznym, jego bezpośrednim koncepcyjnym pierwowzorem był prototyp Captur Concept zaprezentowany w 2011 roku. Pewne elementy zostały przejęte również z prototypowego Renault DeZir. Wersja produkcyjna została natomiast zbudowana na bazie modelu Clio IV generacji, z którym dzieli m.in. płytę podłogową Renault/Nissan B platform. W Korei Południowej Captur oferowany jest jako Samsung QM3.

Komentarze redakcji

Powagosław: Renault w świetnym stylu włącza się do walki o rynek „scrossoverowanych” maluchów. Captur jest pełen energii, dynamiczny i atrakcyjny, w dodatku jest w nim coś takiego, co chyba spodoba się kobietom.
Luzacjusz: Najważniejsze, co mógłbym powiedzieć o tym samochodzie to to, że hasło „człowiek w kapturze” niekoniecznie musi już odnosić się do Robin Hooda. A na poważnie? Przyjemna zabawka, takie Clio w wersji „monster truck”. Ale spokojnie, w tej klasie są ładniejsze okazy.

W segmencie crossoverów właściwie każdy model kusi efektowną stylizacją. Renault Captur nawet w tak doborowym towarzystwie potrafi się jednak wyróżnić. Z przodu francuskie auto zwraca uwagę masywnym zderzakiem i elementami wyraźnie inspirowanym Clio, z boku wznoszącą się ku tyłowi linią okien i oryginalnymi nakładkami, z tyłu charakterystycznie wyprofilowaną klapą bagażnika, natomiast z góry - dachem, który można zamówić w innym kolorze niż nadwozie.

Dodatki wizualne objęły również elementy wnętrza, ale nawet bez nich deska rozdzielcza Captura prezentuje się bardzo awangardowo. Narzekać nie sposób też na praktyczne cechy kokpitu - z zegarów łatwo odczytujemy żądane informacje, a przyciski pokładowe znajdujemy tam, gdzie zwykliśmy ich szukać. Mieszane uczucia wywołuje za to poziom wykończenia - montaż jest staranny, ale twarde tworzywa robią nie najlepsze wrażenie.

Renault gwarantuje, że wnętrze Captura swoją praktycznością przywołuje na myśl minivany i trzeba przyznać, że nie są to czcze przechwałki. Zarówno z przodu, jak i z tyłu miejsca jest pod dostatkiem, a zajęcie miejsca w środku ułatwiają duże drzwi. Siedzenia są wygodne, a ich tapicerkę można zdjąć, co ułatwia jej pranie. W kabinie wygospodarowano ponadto sporo skrytek, wśród których znalazł się nietypowy schowek przed pasażerem w formie szuflady. To, co nie zmieści się w kabinie, upakujemy w bagażniku o wystarczającej pojemności, foremnych kształtach, ale i dużym progu załadunkowym.

Bojowy wygląd i podwyższony prześwit mogą sugerować, że Renault Captur będzie sprawnie poruszał się poza utwardzonymi szlakami, ale to tylko pozory. Plastikowe nakładki cieszą jednak, gdy zdarzy nam się przytrzeć nadwozie, z kolei prześwit przydaje się, kiedy natkniemy się na wysoki krawężnik. Podczas jazdy docenimy zawieszenie oferujące udany kompromis pomiędzy trakcją a komfortem, skrytykujemy natomiast nie dający należytego wyczucia układ kierowniczy.

Choć Captur bazuje na Clio, okazuje się od niego sporo droższy. Nie ma w tym jednak nic nadzwyczajnego, bo chcąc kupić modnego crossovera, musimy liczyć się z podwyższoną kwotą zakupu. W starciu cenowym z rywalami małe Renault wypada całkiem korzystnie, a jego oferta powinna przypaść do gustu zwłaszcza gadżeciarzom - różnego rodzaju przyciągających uwagę dodatków w cenniku nie brakuje.

Dane techniczne Renault Captur

Silniki

Moc silników 90-120 KM

Poj. silników 898-1 461 cm3

Prędkość maks. 170-190 km/h

Przyspieszenia 0-100 10,9-13,5 s

zobacz dane techniczne

Oceny Renault Captur

Średnia ocena modelu

na podstawie 16 opinii

4.15

Średnia dla segmentu: Małe SUVy 4.15

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Skrzynia biegów

+ Widoczność

Wady

- Stosunek jakość/cena

- Wentylacja i ogrzewanie

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (82%)
NIE (18%)

Wybrane oceny kierowców Renault Captur

Jakością , przyjemnością z jazdy przewyższa wiele samochodów w swojej klasie a wyposażeniem samochody z "wysokiej półki". Ma praktycznie wszystko ... więcejco może auto mieć - z rzeczy praktycznych. ukryj
dodano 09.09.2013 przez
Pelno fajnych gadzetow powodujacych efekt woow, ogladalem np seata i oprocz nowosci zadnych rewelacj a wCapturze karta hands free, start ... więcejstop, strzalki na wyswietlaczu sugerujace zmiane biegu, tablet uwaga - nawigacja do kitu, bluetuth spoko sie laczy tel, ladny przod z ledami, alu felgi w cenie, innowacyjne schowki. ukryj
dodano 01.09.2013 przez
Zobacz oceny Renault Captur Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Renault Captur

Pb
5,27 - 8,83
Na podstawie 22 raportów spalania
ON
4,17 - 8,00
Na podstawie 7 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Renault Captur

Silnik w warunkach miejskich (warszawskich, ale rzadko w korkach) sprawdza się jako tako. Nie jest formułą w ruszaniu spod świateł, ... więcejale jego dynamika na tle innych aut Polaków wystarcza, żeby nie być na końcu, da radę być nawet pierwszym. Jest nieznacznie bardziej żwawy w trybie bez Eco i wtedy spalanie (w trybie miejskim) wzrasta o niecały litr, czyli tyle, ile można dopłacić. Ładnie sobie radzi z prędkościami do 50km/h, potem moc znacznie spada i wyprzedzanie przy 90km/h aucie jest frustrujące, na trasie potrzeba duuużo zapasu z naprzeciwka, by zdążyć bezpiecznie zjechać na swój pas. Spalanie na trasie - do 80km/h poniżej 5.0, im szybciej tym więcej bierze - powyżej 100km/h nagle wskazania komputera zaskakują ponad 7 litrami! Podane przeze mnie 7.4-Warszawa z reguły po przelotowych trasach z prędkościami 70-80km/h z trybem Eco, bez niego 8.1-8.2, 8.5 notowałem w okresie zimowym. Auto/Stop działa jak chce, nie ma reguły, zakładam że komputer wie lepiej kiedy może wyłączyć silnik (przez względy turbiny). Dynamika zdecydowanie wystarczająca dla kobiety lub jako auto drugie w rodzinie. Dla żądnych mocy - niestety, na pewno nietrafny wybór. Autko nadgania za to swoim wyposażeniem standardowym, cenami dodatkowego i nieporównywalną w tej klasie estetyką wnętrza. ukryj
dodano 30.04.2014 przez
Dane fabryczne dotyczące spalania wprowadzają w błąd. Są grubo zaniżone. Spalanie realne przy bardzo delikatnym prowadzeniu i nierzadko olewaniu wskazań ... więcejzmiany biegów w celu osiągnięcia mniejszego spalania (np. gdy wiesz, że nie ma szans pojechać powyżej 70 a na cyferblacie uparcie wyświetla Ci się zmiana biegu na wyższy), daje spalanie w cyklu mieszanym na poziomie ok. 6,5 l/100. Jest to wynik wyśrubowany. Przy jeździe na odcinkach praca-dom ok. 13 km spalanie po wzniesieniach będzie na poziomie ok. 7-8. Światła i różnice poziomów sprawiają, że Captur żłopie benzynę. Jazda na 4-5 biegu przy zachowaniu jednostajnej prędkości gwarantuje niskie spalanie, tyle, że ciężko znaleźć trasy bez sygnalizacji świetlnej i wzniesień. W mieście to auto będzie paliło dużo powyżej oczekiwań. Samochód kupiłem z początkiem grudnia, przejechałem przeszło 1000 km i zrozumienie logiki oszczędnej jazdy zajęło mi jakiś czas. Poprzedni diesel pracował inaczej. Trzeba się wsłuchać. Litrowy silnik 90 konny wymaga czułości i zrozumienia ;). Niemniej, wyboru nie żałuję. Choć trochę obawiam się jazdy po autostradach... ukryj
dodano 12.01.2015 przez
Autko bardzo oszczędne . Przy codziennej jeździe w cyklu mieszanym spalanie na poziomie 4 l uważam za dobry wynik. Na ... więcejautostradzie do 140 km/ h spalanie ok 5,3 , powyżej wzrasta nawet do 9,0. Ale generalnie mam dosyć ciężka nogę i wlasnie ten samochod mi to uświadomił , wcześniej nie miałam tak precyzyjnego licznika w samochodzie :)Czyli jadąc np 160 moge spalić 12,0 litra jak i 8,0 w zależności od stylu prowadzenia. Genialne ekonomiczne auto polecam. ukryj
dodano 23.03.2014 przez
Samochód nie do miasta. Może na długich równych odcinkach (wtedy schodzę do ok. 6.3l), ale jeżdże głównie na krótkich odcinkach ... więcejpo ostrych górkach i trudno zejść poniżej 8l. Na początku jeszcze starałem się być eko, ale mam krótkie kursy zwykle w pośpiechu więc wciąż oscyluję wokół 9l. Niestety. Przy 90km/h po płaskim 4,5l jest jak najbardziej do zrobienia. Tylko kto tak jeździ? ;) ukryj
dodano 27.05.2014 przez
Auto mam półtora roku. Przejechałem 20 tys. km. Na trasie Kraków-Kołobrzeg Captur 90TCe spalił średnio 5,2 l/100km. Nie jeżdżę na ... więcejECO i wyłączam Start-Stop. Po mieście pali ok. 7,3 l. Znacząco rośnie spalanie przy prędkościach powyżej 130 km/godz. Przy 150 żłopie 14l/100 :-))) Oleju nie bierze wcale. Jak dotąd jest bezawaryjny. ukryj
dodano 03.12.2014 przez
Zobacz raporty spalania Renault Captur Dodaj raport spalania

Publikacje o Renault Captur

Nowe Renault Captur

nowe Renault Captur
Renault Captur
ceny od 55 400 zł do 82 550

Renault Captur Crossover Energy TCe 90KM od 2013

w pakiecie LIFE

w cenie katalogowej brutto

55 400 zł

Wyposażenie standardowe
Wskaźnik zmiany biegów
Dezaktywacja poduszki powietrznej pasażera z przodu
Światła do jazdy dziennej z diodami LED
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet KLIMAT (3 000 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet KLIMAT (3 000 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 13 oferty Renault Captur

Dealerzy Renault

DECAR

DECAR SP. Z O.O. Renault Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Modlińska 154B

Więcej

AMS CHRÓŚCICKI SP. Z O.O.

AMS CHRÓŚCICKI SP. Z O.O. Renault Siedlce

mazowieckie, Siedlce, Brzeska 178

Więcej

ANTONI ŁYKO SP Z O.O.

ANTONI ŁYKO SP. Z O.O. Renault Kraków

małopolskie, Kraków, Aleja Pokoju 63

Więcej

ANTONI ŁYKO SP Z O.O.

ANTONI ŁYKO SP. Z O.O. Renault Zabierzów

małopolskie, Zabierzów, Krakowska 253

Więcej

ASO DYSZKIEWICZ

DYSZKIEWICZ SP. Z O.O. Renault Konstancin-Jeziorna

mazowieckie, Konstancin-Jeziorna, Warszawska 84

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Renault Captur

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

83

Przejechany dystans

13 383 zł

Zatankowanego paliwa

2 721 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

3

Wydanych pieniędzy

716 zł

Średnie wydatki na auto

143 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

15

Wydanych pieniędzy

1 925 zł

Średnie wydatki na auto

385 zł

ZOBACZ 5 dzienników kosztów Renault Captur Załóż dziennik kosztów