Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Captur

Mały miejski crossover SUV (segment I; z racji wymiarów pozycjonowany też w segmencie B) produkowany od 2013 roku. Określany jako następca Renault Modusa. Pod względem stylistycznym, jego bezpośrednim koncepcyjnym pierwowzorem był prototyp Captur Concept zaprezentowany w 2011 roku. Pewne elementy zostały przejęte również z prototypowego Renault DeZir. Wersja produkcyjna została natomiast zbudowana na bazie modelu Clio IV generacji, z którym dzieli m.in. płytę podłogową Renault/Nissan B platform. W Korei Południowej Captur oferowany jest jako Samsung QM3.

Renault Captur TCe EDC 120KM - galeria redakcyjna - prawy bok
Renault Captur TCe EDC 120KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Renault Captur TCe EDC 120KM - galeria redakcyjna - prawy bok
Renault Captur TCe EDC 120KM - galeria redakcyjna - lewy bok
Renault Captur TCe EDC 120KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Renault Captur TCe EDC 120KM - galeria redakcyjna - konsola środkowa
Renault Captur TCe EDC 120KM - galeria redakcyjna - kierownica

W segmencie crossoverów właściwie każdy model kusi efektowną stylizacją. Renault Captur nawet w tak doborowym towarzystwie potrafi się jednak wyróżnić. Z przodu francuskie auto zwraca uwagę masywnym zderzakiem i elementami wyraźnie inspirowanym Clio, z boku wznoszącą się ku tyłowi linią okien i oryginalnymi nakładkami, z tyłu charakterystycznie wyprofilowaną klapą bagażnika, natomiast z góry - dachem, który można zamówić w innym kolorze niż nadwozie.

Dodatki wizualne objęły również elementy wnętrza, ale nawet bez nich deska rozdzielcza Captura prezentuje się bardzo awangardowo. Narzekać nie sposób też na praktyczne cechy kokpitu - z zegarów łatwo odczytujemy żądane informacje, a przyciski pokładowe znajdujemy tam, gdzie zwykliśmy ich szukać. Mieszane uczucia wywołuje za to poziom wykończenia - montaż jest staranny, ale twarde tworzywa robią nie najlepsze wrażenie.

Renault gwarantuje, że wnętrze Captura swoją praktycznością przywołuje na myśl minivany i trzeba przyznać, że nie są to czcze przechwałki. Zarówno z przodu, jak i z tyłu miejsca jest pod dostatkiem, a zajęcie miejsca w środku ułatwiają duże drzwi. Siedzenia są wygodne, a ich tapicerkę można zdjąć, co ułatwia jej pranie. W kabinie wygospodarowano ponadto sporo skrytek, wśród których znalazł się nietypowy schowek przed pasażerem w formie szuflady. To, co nie zmieści się w kabinie, upakujemy w bagażniku o wystarczającej pojemności, foremnych kształtach, ale i dużym progu załadunkowym.

Bojowy wygląd i podwyższony prześwit mogą sugerować, że Renault Captur będzie sprawnie poruszał się poza utwardzonymi szlakami, ale to tylko pozory. Plastikowe nakładki cieszą jednak, gdy zdarzy nam się przytrzeć nadwozie, z kolei prześwit przydaje się, kiedy natkniemy się na wysoki krawężnik. Podczas jazdy docenimy zawieszenie oferujące udany kompromis pomiędzy trakcją a komfortem, skrytykujemy natomiast nie dający należytego wyczucia układ kierowniczy.

Choć Captur bazuje na Clio, okazuje się od niego sporo droższy. Nie ma w tym jednak nic nadzwyczajnego, bo chcąc kupić modnego crossovera, musimy liczyć się z podwyższoną kwotą zakupu. W starciu cenowym z rywalami małe Renault wypada całkiem korzystnie, a jego oferta powinna przypaść do gustu zwłaszcza gadżeciarzom - różnego rodzaju przyciągających uwagę dodatków w cenniku nie brakuje.

Komentarze redakcji

Powagosław: Renault w świetnym stylu włącza się do walki o rynek „scrossoverowanych” maluchów. Captur jest pełen energii, dynamiczny i atrakcyjny, w dodatku jest w nim coś takiego, co chyba spodoba się kobietom.
Luzacjusz: Najważniejsze, co mógłbym powiedzieć o tym samochodzie to to, że hasło „człowiek w kapturze” niekoniecznie musi już odnosić się do Robin Hooda. A na poważnie? Przyjemna zabawka, takie Clio w wersji „monster truck”. Ale spokojnie, w tej klasie są ładniejsze okazy.

Silniki Renault Captur

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Tak naprawdę już 90-konny, benzynowy 0.9 TCe jest w stanie wprawić auto w ruch. Auto radzi sobie z wyprzedzaniem, choć na komendy prawej stopy reaguje ze sporym opóźnieniem i ożywa dopiero przy średnich obrotach. Zauważalnie bardziej dynamiczna jest wersja 1.2 TCe 120KM, ale niestety jej cena jest dużo wyższa. A diesle? Jest jeden – idealny dla fanów oszczędzania. Oferuje 90KM, dlatego na drodze nie jest zbyt nerwowy, ale za to słabą dynamikę rekompensuje zużyciem paliwa. Średnio ponad 4l/100km to realny wynik dla znawców ecodrivingu.

Publikacje o Renault Captur

Renault Captur - przewodnik po rynku małych crossoverów, cz. 6

Do trzech razy sztuka - tak można w skrócie opisać próby Renault zawładnięcia segmentem pseudo-terenówek. Pierwsza próba miała miejsce w 2000 roku, kiedy to zadebiutował Scenic RX4. Choć koncepcja minivana ubranego w off-roadowe szaty i zaopatrzonego w napęd 4x4 wzbudzała zainteresowanie, nabywców było...

Renault Captur - Sprytnie pomyślany
 
Nasz test Renault Captur TCe 120 EDC

Segment małych crossoverów rozkwita na dobre. Każda szanująca się marka ma lub chce w najbliższej przyszłości mieć takie auto w swojej ofercie. Renault również podąża tym tropem, proponując swoim klientom model Captur.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Captur

Renault Captur na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault CapturautoWcentrum - społeczność Renault Captur

najwyższe oktanyAuta - Renault Captur

Renault Captur wersja ZEN 31,35

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Captur

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Captur

Renault Captur
Renault Captur Mozna zadać sobie pytanie co mną kierowało, aby kupić nowe auto, kiedy zaledwie ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Captur

od 54 900 zł do 81 550

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (90 - 120 KM): Energy TCe, TCe EDC

 

Diesel (90 KM): Energy dCi, dCi

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa

 

automatyczna: 6-stopniowa
Katalog nowych aut Renault Captur
 

Najpopularniejsza wersja Renault Captur

Renault Captur Energy TCe 90KM - 5 drzwiowy terenowy

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
radio / CD
komputer
klimatyzacja

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet KLIMAT - 3 000

Cena katalogowa

54 900

Zobacz ofertę Renault Captur Energy TCe 90KM - 5 drzwiowy terenowy
 

Renault Captur najczęściej porównywane z:

Kia Sportage
2.0 CRDi (136 KM)
Volvo XC60
2.5 T5 (254 KM)
Opel Mokka
1.7 CDTI ECOTEC (130 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Suzuki SX4 1,6 120KM 4WD Comfort Demonstracyjny Suzuki SX4 1,6 120KM 4WD Comfort
Rocznik: 2013. Przebieg: 20 408 km. Silnik: 1.6 120KM, benzynowy.
Cena: 66 690 zł 49 900 zł
Zyskujesz: 16 790 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Nissan Qashqai ACENTA Demonstracyjny Nissan Qashqai ACENTA
Rocznik: 2013. Przebieg: 1 600 km. Silnik: 1.2 115KM, benzynowy.
Cena: 92 600 zł 79 900 zł
Zyskujesz: 12 700 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Captur

Renault Captur
0.9 benzyna 90 KM
2013
59 000 PLN
Renault Captur
0.9 benzyna 90 KM
2013
62 199 PLN
Renault Captur
0.9 benzyna 90 KM
7 km, 2013
57 790 PLN
Renault Captur
0.9 benzyna 90 KM
2013
57 900 PLN

Ocena auta Renault Captur

Galerie Renault Captur

Renault Captur TCe EDC 120KM - galeria redakcyjna Renault Captur TCe (2013) Renault Captur dCi (2013) Renault Captur
Zobacz inne galerie Renault

Renault Captur

20 komentarzy

19 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Tom~Tom

Do ~Piotr: spalanie na pewno spadnie po ok 30000km

~Inka72~Inka72

Do ~Roman: A jaki przebieg był przy zakupie? Bo możliwe ze to z powodu dużej ilości rozpoczętych jazd, a braku dłuższych tras. Później spalanie pewnie zmaleje. Włącz w mieście ogranicznik na 50 km/g znajdź prostą , wciśnij gaz do dechy i sprawdź spalanie- powinno mocno spaść po wcześniejszy 14-15 l, do 2,0 2,8

~Inka72~Inka72

4 miesiące za kierownicą "capcia" o,9 eco benzyna - spalanie - miasto 4,5 pod warunkiem włączenia ogranicznika, autko daje radę wtedy dobrze ruszyć na skrzyżowaniach lecz nie podejmuję wtedy żadnych manewrów wyprzedzania. Na trasie 4,8-5,9 , na autostradzie przy 150 km/h do 8,0. Średnia z 4 miesięcy i 12,000 km przejechanych = 6,0
Nawigacja zbyt szybko aktualizuje drogi i prowadzi na drogi których... nie ma.
Radio ok, system głośników ok (chociaż moje stare BMW miało lepsze...)
Słaby system wyciszania, przy prędkościach powyżej 120 km i muzyce nie da się już normalnie porozmawiać.
Dobry na proste drogi, na górskich serpentynach trzeba jednak mocno uważać - wyrzucało mnie z drogi przy prędkości 30 km/h, mimo włączonych kontroli trakcji
Dywanik kierowcy po 12000 - niestety spodnia część całkowicie wytarta i robią się dziury w miejscu przyłożenia pięty buta.
4 odkurzania podłogi wewnątrz samochodu pozwala na przypuszczenia, że moja stara toyota (1998r) przeżyje te wykładziny.
No i system auto stop już do kontroli - coś nie działa od wczoraj.
Kolorek czarny z dachem "kość słoniowa" robi wrażenie, a jasne wnętrze - podobało mi się przy zakupie. Mam jednak wrażenie że każda rysa już na zawsze w plastiku pozostanie, gdyż jest on dość miękki, a tłoczone wzorki (plasterek miodu w wymiarze mm/mm) szybko ulegają zniszczeniu...
Pakowność - mniejsza niż toyota sedan 1998...
Ale cóż - coś do jazdy służyć musi ))

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
49 092
Przejechany dystans
30 836 440 km
Zatankowanego paliwa
1 606 249 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 707
Wydanych pieniędzy
2 564 657 zł
Średnie wydatki na auto
1 325 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
10 537
Wydanych pieniędzy
2 823 842 zł
Średnie wydatki na auto
1 459 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (1 936)

Testy zderzeniowe Renault Captur

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Captur przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault CAPTUR 1.0 'Trendy', LHD
2013

Renault Captur
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Captur

Na podstawie 14 raportów spalania

Pb
ON
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: erp, dodano: 27.05.2014 22:16

Samochód nie do miasta. Może na długich równych odcinkach (wtedy schodzę do ok. 6.3l), ale jeżdże głównie na krótkich odcinkach po ostrych górkach i trudno zejść poniżej 8l. Na początku jeszcze starałem się być eko, ale mam krótkie kursy zwykle w pośpiechu więc wciąż oscyluję wokół 9l. Niestety. Przy 90km/h po płaskim 4,5l jest jak najbardziej do zrobienia. Tylko kto tak jeździ? ;)

pełny raport Renault Crossover Energy TCe

autor: Collin., dodano: 01.09.2013 17:38

9 litrow miasto, trasa 7 z wszystkimi systemami oszczedzania, ta opinia z 6 litrami to chyba salon pisal - pozdrawiamy.

pełny raport Renault Crossover Energy TCe

autor: On, dodano: 24.01.2014 23:42

Przejechane 2000 km w różnym terenie, głównie teren podgórski, jazda bardzo oszczędna - "lekka noga". Chyba nie jest źle jak na gabaryty samochodu i tak mały silnik - 0.9 TCe. W mieście nie będzie oszczędny.

pełny raport Renault Crossover Energy TCe

Skarbnica wiedzy o Renault Captur

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Captur

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Renault Captur