Gorące tematy

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Clio II

Drugą generację modelu zaprezentowano w 1998 roku. Samochód został zaprojektowany praktycznie od podstaw, choć jego sylwetka, mimo większych rozmiarów, wyraźnie nawiązywała do ostatniej wersji Clio I. W roku 2001 model został poddany pierwszej z trzech modernizacji (kolejne w latach 2003 i 2005). W tym samym roku w sprzedaży pojawiła się również wersja sedan nazwana Thalia (w innych krajach również Clio Symbol i Clio Sedan oraz Nissan Platina). Choć produkcję Clio II zakończono w roku 2005, do dziś model sprzedawany jest na niektórych rynkach jako Clio Storia lub Clio Campus.

Renault Clio Mercosur - widok z przodu
Renault Clio Mercosur - widok z przodu
Renault Clio Mercosur - widok z przodu
Renault Clio Mercosur - widok z tyłu
Renault Clio Storia - widok ogólny wnętrza z przodu
Renault Clio Storia - kokpit

Generacje Renault Clio

  • Clio II   1998 - 2010
    Renault Clio II
    • Wybierz generację

    • Clio IV (2012 - teraz)
    • Clio III (2005 - teraz)
    • Clio II (1998 - 2010)
    • Clio I (1990 - 1998)

Komentarze redakcji

Powagosław: Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.
Luzacjusz: Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

Wersje nadwozia Renault Clio II

Silniki Renault Clio II

Lista silników:
1.1 (58KM), 1.2 i 16V (75KM), 1.2 (60KM), 1.2 16v (75KM), 1.4 16V (98KM), 1.4 i 16V (98KM), 1.4 (75KM), 1.6 (90KM), 1.6 16V (110KM), 2.0 16V (182KM), 2.0 16V Sport (172KM), 3.0 i V6 24V (255KM), 3.0 V6 (226KM), 1.5 dCi (68KM), 1.5 dCi (65KM), 1.5 dCi (80KM), 1.5 dCi (100KM), 1.9 D (64KM), 1.9 dTi (80KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.

Publikacje o Renault Clio

Renault Clio R.S. - nowe rozdanie
 
Nasz test Renault Clio R.S. 200 EDC Monaco GP

Turbodoładowany silnik, wyłącznie pięciodrzwiowe nadwozie i tylko dwusprzęgłowa skrzynia. Nowa odsłona Clio R.S. odcina się grubą linią od swojego bezkompromisowego poprzednika. Czy można mówić o zmianach na gorsze?

Renault Clio Grandtour GT - w sportowym stylu
 
Nasz test Renault Clio Grandtour GT 1.2 TCe 120 EDC

Duża doza praktyczności i rozsądku z domieszką sportowych emocji. Tak w telegraficznym skrócie można opisać Clio Grandtour w wersji GT. Szkoda, że dobrze jeżdżące kombi francuska marka wyceniła na okrągłe 70 000 zł.

Samochody Renault, które chciałbyś mieć w swoim garażu

Historia marki Renault jest niezwykle bogata. Firma przez lata specjalizowała się w produkcji niewielkich, tanich w zakupie i eksploatacji samochodów, jednak w swojej ofercie zawsze miała ciekawe samochody. Niektóre z nich przyprawiały nawet o palpitację serca. My wybraliśmy kilka "Renówek",...

Szalone modele popularnych marek

Nim kryzys ugodził w świat motoryzacji, wytwórcy samochodów znacznie mniej skrupulatnie liczyli pieniądze. Projektowali modele, których produkcja balansowała na granicy rentowności, a nawet znajdowała się "pod kreską".

Wersja bazowa. Czy jej zakup ma sens?

Klamka zapadła. Kupujesz nowy samochód. Zdecydowałeś się na segment B - auto wystarczająco przestronne, a jednocześnie na tyle małe, by manewrowanie nim nie nastręczało trudności. Silnik podstawowy. Nawet po ostatnich obniżkach ceny paliw do niskich nie należą, a konie pod maską trzeba przecież wykarmić.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Clio

Renault Clio na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault ClioautoWcentrum - społeczność Renault Clio

najwyższe oktanyAuta - Renault Clio

Renault Clio Gerappa 93,19

Renault Clio Renatka 60,82

Renault Clio 65,58

Renault Clio Czarna Perła 62,47

Renault Clio 72,66

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Clio

seba51a 62,78

june 72,57

psz3mo 86,29

sylver31 64,29

GYROS 91,76

123koala 75,99

magisterek 42,81

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Clio

zakup auta
zakup auta zakupiłem clio +-poszukiwania auta z klimą zakończone( nabić) + jest francuz je...
ukryte głeboko niespodzianki
ukryte głeboko niespodzianki Pewien czas temu, jeszcze zimną przy okazji podglądania mechanika przy prozaiczn...
Druga wymiana po zakupie
Druga wymiana po zakupie By w papierach wszystko grało :) dziś piszę zaległy wpis z dnia 30.12.2013 z wy...
Przeglad przeglad i po przegladzie
Przeglad przeglad i po przegladzie tak, tak czas leci nieubłaganie i znów mamy styczeń przebieg auta urósł w poró...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Clio

od 37 700 zł do 89 900

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (74 - 200 KM): 1.2 16V, ENERGY TCe, ENERGY Tce, TCe, TCe 120 EDC, TCe EDC, Turbo RS

 

Diesel (75 - 90 KM): ENERGY dCi, ENERGY dCi 83g, dCi, dCi

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa

 

automatyczna: , 6-stopniowa
Katalog nowych aut Renault Clio
 

Najpopularniejsza wersja Renault Clio

Renault Clio TCe 120 EDC 120KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
komputer
klimatyzacja

Dostępne kolory

Cena katalogowa

67 000

Zobacz ofertę Renault Clio TCe 120 EDC 120KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Renault Clio najczęściej porównywane z:

Ford Fiesta
1.5 Duratorq TDCi (75 KM)
Seat Ibiza
1.6 TDI CR (90 KM)
Alfa Romeo MiTo
1.4 MPI (78 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Renault Clio III 1.5 DCi alize Renault Clio III 1.5 DCi alize
Rocznik: 2011. Przebieg: 94 695 km. Silnik: 1.5 55KM .
Cena: 21 000 zł
Nissan Micra ACENTA Nissan Micra ACENTA
Rocznik: 2015. Silnik: 1.2 59KM .
Cena: 42 390 zł
Zyskujesz: 8 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Clio

Renault Clio
1.1 benzyna 60 KM
99 000 km, 2003
11 900 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 82 KM
136 000 km, 2006
13 700 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 68 KM
170 000 km, 2007
12 600 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 48 KM
102 609 km, 2003
10 400 PLN

Ocena auta Renault Clio II

Wybrane opinie

Renault Clio Hatchback 1.1 (58 KM)

Ogolnie nie polecam, chyba ze ktos ma duzo zbednej gotowki na naprawy. Jest to moje pierwsze i ostatnie francuskie auto. Od pewnego czasu staram sie tym autem nie jezdzic w dluzsze trasy bo nigdy nie wiadomo co cie czeka! A oto co sie juz zdazylo popsuc (z grubsza): 1. Przy okolo 66tys nagrzewnica sobie ´zgnila´ i plyn chlodzacy lal sie do srodka!! Koszt ponad 500zl (oczywiscie nie w serwisie) 2. Opornica z nawiewu powietrza - koszt w serwisie jest po prostu przegieciem (za glupi rezystor w jednym z serwisow chcieli 450zl + 120 wymiana) 3. po okolo 4 latach akumulator do wymiany (dla porownania u mojego brata w 10 letniej hondzie jest oryginalny i pracuje bez zarzutu) 4. Pompka spryskiwacza 5. Dzwignia kierunkowskazow przy odbijaniu kierownica w lewo sama sie przelacza 6. przy 92tys pekl pasek rozrzadu (wg instrukcji wymieniany po 120tys) - do wymiany zawory itp 7. okolo 95 tys do wymiany cylinderki w tylnych hamulcach (ciekly) 8. przy okolo 98 tys poduszka powietrzna...

dodał: zztop
Renault Clio Hatchback 1.5 dCi (80 KM)

witam,odradzam wszystkim tego modelu(z takim silnikiem),a mianowicie któregos pieknego dnia pozapalały sie kontrolki i auto umarło.okazalo sie w serwisie że popsuły sie wtryskiwacze.koszt 1570/szt a trzeba wymienic 4(ok 7000zl) i tylko nowe bo inaczej nie zadzialaja.potwierdzam bo 3 miesiące naprawiałem w warsztatach typu "no name",gdzie mechanicy rozkładali rece,przy 4 kompletach używanych wtrysk i zadne nie chcialy dzialac.generalnie pali malutko ale co z tego jak potem takie jaja.serwis bardzo drogi a elektronika bardzo słabiutka.climatronic także sie popsuł.koszt 500zl.paranoja.szef serwisu po naprawie powiedział:pozbądz sie pan tego.wtryski wymieniamy srednio 2-3 razy w tyg...szok!!teraz mam honde.powiem krótko niebo a ziemia.to można nazwac samochodem.moze trafilem na taki pechowy egzemplarz clio ale koleżka w megance tez to naprawiał.także jeszcze raz ostrzegam.pozdrawiam

dodał: janek
Renault Clio Hatchback 1.2 i 16V (75 KM)

Tragedia!!!!! po 4 tys km padl zawor na cylindrze. Zarowki przepalaja sie co miesiac- w serwisie twierdza ze wsztstko jest ok i tak musi byc. Przy 45 tys km padlo servo. Podczes jazdy zdaza sie iz calkowicie traci moc silnik- wtedy trzeba zjechac na pobocze i odczekac kilkanascie minut aby wszystko wrocilo do normy- serwis twierdzi ze wszystko jest ok. Po roku przestalo dzialac podswietlanie tylnej tablicy- w serwisie powiedziano mi ze przewody zgnily bo woda zalatywala. Zauwazylem pekniecia i rdze na spawach blach (a auto jest bezwypadkowe). Tapicerka siedzen popekala na szwach. Peka przednia szyba od naprezen. Duże klopoty z odpaleniem auta w zime. Nieszczelnie zamocowana antena na dachu- po myjni i w deszczeu zacieka woda. Odradzam wszystkim, Renault Clio II to bubel.

dodał: zeus
Renault Clio Hatchback 1.4 16V (98 KM)

Kupiłem to auto we wrześniu 2003. Jest to limitowana wresja EXTREME bardzo bogato wyposażona. Jakość wykonania i wygląd auta jest rewelacyjny (zwraca na siebie uwagę). Jeśli chodzi o układ silnik skrzynia nie mam zastrzeżeń. Przy pojemności 1,4 i 16 zaworach inne auta tej klasy na rynku nie mają najmniejszych szans można powiedzieć że to mała wyścigówka. Ostatnio próbowałem sie na skrzyżowaniu z Passatem 1,9 TDI no i chłopak mógł tylko pomażyć. Dla mnie auto jest rewelacyjne i nie myśle nawet o jego zmianie jeśli faktycznie kiedyś zmienie to napewno na Renault.

dodał: marcin7713@wp.pl
Renault Clio Hatchback 1.5 dCi (65 KM)

klima sie prosi ; mam 180 wzrostu i siedzenia foteli mają za krótkie siedziska ; zagłówki mam nie odchylane w poziomie ---niewygodne ; ale z reszty jestem zadowolony nawet ,nawet ../po 75 tkm : na pewno następne auto z dłuższą gwarancją - ciekaw jestem czy na zachodzie standart kultury , fachowości i rzeczywistej pomocy klientowi w ASO jest wyższy niż u nas...po gwarancji jak człowiek nie szasta kasą przy naprawach w serwisach autoryzowanych i dochodzi swoich praw to jest traktowany jak NATRĘT... ja już na pewno nie kupię w tym samym salonie auta

dodał: madek@pf.pl

Galerie Renault Clio

Renault Clio III Hatchback 5d - galeria społeczności Renault Clio IV RS Turbo 200KM - galeria redakcyjna Renault Clio II Sport Renault Clio 3D 2010 Renault Clio - galeria redakcyjna Renault Clio I  - galeria społeczności Renault Clio II Hatchback - galeria społeczności Renault Clio RS Renault Clio IV kombi GT (2013) Renault Clio
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Clio

  • 1.
  • 2,50 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1996r.
    dodał: JPK, 25.01.2011

    Instalacja Lecho SEC to istna tragedia! W ciągu 2,5 roku eksploatacji zakładane były 4 listwy wtryskiwaczy PlaniJet (każdy zestaw padał, co objawiało się dramatycznym wzrostem spalania [nawet do 12-13 l/100km] i tragiczną pracą silnika - gaśnięcie, "pływanie" obrotów na biegu jałowym). Tuż przed upływem gwarancji padł komputerowy sterownik instalacji - auto nagle przestało palić na jeden cylinder. Kilku gazowników zmagało się z ustawieniem tej instalacji - całkowicie bezskutecznie. Silnik miał tendencje do gaśnięcia, szarpania podczas zmiany biegów i odpuszczania pedału sprzęgła, nawet po wymianie listw wtryskowych. W czasie 2,5 roku eksploatacji instalacja nigdy nie działała dobrze. Lecho SEC to po prostu granda niewarta żadnych pieniędzy! Najgorszemu wrogowi NIE POLECAM!

  • 2.
  • 2,00 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1996r.
    dodał: JPK, 25.01.2011

    Instalacja Lecho SEC to istna tragedia! W ciągu 2,5 roku eksploatacji zakładane były 4 listwy wtryskiwaczy PlaniJet (każdy zestaw padał, co objawiało się dramatycznym wzrostem spalania [nawet do 12-13 l/100km] i tragiczną pracą silnika - gaśnięcie, "pływanie" obrotów na biegu jałowym). Tuż przed upływem gwarancji padł komputerowy sterownik instalacji - auto nagle przestało palić na jeden cylinder. Kilku gazowników zmagało się z ustawieniem tej instalacji - całkowicie bezskutecznie. Silnik miał tendencje do gaśnięcia, szarpania podczas zmiany biegów i odpuszczania pedału sprzęgła, nawet po wymianie listw wtryskowych. W czasie 2,5 roku eksploatacji instalacja nigdy nie działała dobrze. Lecho SEC to po prostu granda niewarta żadnych pieniędzy! Najgorszemu wrogowi NIE POLECAM!

  • 3.
  • 5,00 Renault Clio III 1.4 i 16V (98KM) 2005r.
    dodał: Kurtyzana, 26.01.2012

    Niezdecydowanym polecam montaż instalacji Auto-Gaz. Od trzech lat jeżdżę Renault Clio 1,4 Oczywiście rosnące ceny benzyny skłoniły mnie do montażu instalacji gazowej. W Grudniu 2011 pojechałam do kilku punktów montażu, najlepsze wrażenie zrobili na mnie panowie z warsztatu Cito Auto Gaz. Auto jeździ bardzo płynnie, przyśpiesza identycznie jak na benzynie. Zużycie gazu około półtorej litra więcej w stosunku do benzyny. Jestem zadowolona i polecam zakład Cito Wrocław

  • 4.
  • 4,75 Renault Clio II 1.2 (60KM) 2002r.
    dodał: mc, 09.10.2010

    Auto miało zamontowaną instalację III generacji w serwisie R. Nie polecam. Była wadliwa. Po wymianie na IV generacje przejechało ponad 150 tyś. km bezawaryjnie. Wizyty co 20tyś. km w serwisie na wymianę filtrów. Średnie spalanie około 7l/100km. na niemieckich autostradach przy ciągłej jeździe 130km/h spalanie 8l/100km. Polecam.

  • 5.
  • 4,50 Renault Clio II 1.2 (60KM) 2002r.
    dodał: andy, 29.10.2011

    Trochę zajęło (i nerwów zabrało) dobre "ustawienie gazu". Jak już ustawiono - to nie było żadnych problemów czy to na gazie czy na benzynie. Poza jednym wyjątkiem: dokładnie co roku był wymieniany I wtryskiwacz na listwie - zawsze gwarancyjnie (bez wnikania o przyczyny). Innych usterek nie było.

  • 6.
  • 3,00 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1998r.
    dodał: mendryk324, 01.07.2010

    Pan własciciel ma wszystkich za nieuków, tylko on ma rację, nauczył sie socjotechniki spławiania marudnych klientów którzy chcą czegoś ponad montaz instalacji. Dalsze usterki załtwia po łebkach... "jezdzic wszystko jest OK". Zrobie espertyzę i zobaczymy. Na razie nikt mu nosa nie utarł....

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Clio

Renault Clio

394 komentarze

321 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Elza~Elza

witam. mam problem z renault clio 1991r. nie wiem co może być przyczyną że nie odpala a w momencie kręcenia gaśnie kontrolka od akumlatora a jest naładowany. co mam robić?

~patryk~patryk

ile litrów ma rezerwa w renault clio I z 1996r.?????

~Gie~Gie

Płyta podłogowa w bagażniku w Clio III jest w kolorze karoserii czy srebrna?

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
56 621
Przejechany dystans
34 511 408 km
Zatankowanego paliwa
1 869 529 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 538
Wydanych pieniędzy
2 901 774 zł
Średnie wydatki na auto
1 338 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
12 179
Wydanych pieniędzy
3 305 128 zł
Średnie wydatki na auto
1 524 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (2 169)

Testy zderzeniowe Renault Clio

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Clio przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Clio 1.0 base grade, LHD
2012

Renault Clio
Renault Clio

Renault Clio
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Clio II

Na podstawie 932 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Cejro, dodano: 25.04.2012 20:22

Kupiłem auto kilka miesięcy temu, niestety nie przyjrzałem się ważnej rzeczy, na którą trzeba zwracać uwagę, czyli czy instalacja jest odpowiedniej generacji do silnika. Ja mam silnik 1.2 na monowtrysku, a instalację LPG I generacji, czyli do gaźników, przez co auto pali więcej niż powinno. Minimalne spalanie w trasie, 2 osoby + trochę bagażu, prędkość 90-120km/h z przewagą 110km/h, maksymalnie jadąc cały czas 140km/h z chwilą do 160km.h (tak, 20 letnie auto z przebiegiem 241000 wyciągnęło tyle) spalił aż 13 litrów. Na co dzień przy bardzo lekkiej nodze ok 8 litrów pali, ale to cały czas trzeba się pilnować i bardzo delikatnie, tak w miarę żwawo ale bez przesady z 8,5, jak się bardziej ciśnie to i z 11 wypije. Na co dzień, czyli dojazd do miasta ok 2/3 drogi i 1/3 po Poznaniu, czyli często w korkach. Wszystko oczywiście na LPG. Spalanie też mocno zależy od jakości gazu, nawet na dużych stacjach (nie tankuję w budkach z gazem).

pełny raport Renault Hatchback 1.2

autor: Kaka´, dodano: 17.02.2014 22:52

Wcześniej jeździłem tylko silnikami benzynowi (+lpg). Tutaj zapłaciłem kilka tys. więcej za diesla. Na początku miałem wiele wątpliwości co do słuszności wyboru. Wszyscy namawiali mnie na benzynę. Teraz jednak mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że w żadnym stopniu nie żałuję zakupu diesla. Zwróci mi się szybciej niż sądziłem. Do tego oduczcie momentu obr. - bezcenne. Przez pierwsze 2 tys. silnik dość mocno klekotał, ale w miarę czasu ułożył się i pracuje naprawdę bardzo cicho. Kultura pracy na wysokim poziomie + dobre wyciszenie wnętrza. Jeden z najcichszych diesli jakie miałem okazję słuchać. Nie wiem skąd kolega @M.G wziął tak wysokie spalanie, ale chyba trafił na wadliwy egzemplarz tego silnika (może warto udać się do ASO? - poważnie, to jest nienormalne spalanie). Zrobiłem dopiero ponad 6500 tys km., z czego średnia prędkość to 39,1 km/h (czyli przewaga miasta i korków). Średnie spalanie wynosi mnie 4,2l. Jeżdżę bardzo dynamicznie, przyspieszam pod spore górki, nie przejmuję się spalaniem, itd. Niedawno miałem sporą trasę (ciągłe przyspieszania, wyprzedzania, hamowania, prędkości od 40 do 150). Powiem szczerze, że jestem w szoku po tej wyprawie. Przy 4 osobach + bagaże spalanie wyszło mnie 4,3l. Przy spokojnej jeździe, np. tempomat 80-110 km, na prostej drodze, spalanie wynosi około 2-2,5l (lepiej jechać te 110-120, bo spalanie minimalnie wzrasta w porównaniu do np. 80). Tak więc dane producenta są jak najbardziej osiągalne i realne, ale auto i silnik zachęcają do dynamicznej jazdy :). Na dowód niskiego spalanie, polecam popatrzeć np. na poprzednią generację Clio i silnik bodajże 86 KM (konstrukcyjnie i technologicznie to ten sam silnik).

pełny raport Renault Hatchback 5d ENERGY dCi

autor: RafaÂł, dodano: 28.03.2011 22:28

Renault Clio II z tym silnikiem (1.9D wolnossący, 64KM), jak na jednostkę wysokoprężną spala wcale nie mało. Przy oszczędnej jeździe w cyklu mieszanym (z przewagą jazdy po mieście) wynosi ok. 7L ON (w zimie). I na prawdę nie jest łatwo zejść poniżej tego wyniku. W dodatku silnik nie należy do atletycznych jednostek - co jednak powinno być zrozumiałe, w końcu to stosunkowo stara, wolnossąca jednostka - za to na pewno bardzo wytrzymała, w odróżnieniu od obecnych, nowych motorów Renault 1.5dCi, które potrafią być bardzo wrażliwe na złej jakości paliwo. Mimo wszystko silnik i jego spalanie mieści się w akceptowalnych granicach.

pełny raport Renault Hatchback 1.9 D

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Renault Clio II

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Clio II

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Renault Clio II
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Clio, oglądali także