Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Renault Clio II

Lata produkcji: 1998 - 2010
Segment: Auta małe
Drugą generację modelu zaprezentowano w 1998 roku. Samochód został zaprojektowany praktycznie od podstaw, choć jego sylwetka, mimo większych rozmiarów, wyraźnie nawiązywała do ostatniej wersji Clio I. W roku 2001 model został poddany pierwszej z trzech modernizacji (kolejne w latach 2003 i 2005). W tym samym roku w sprzedaży pojawiła się również wersja sedan nazwana Thalia (w innych krajach również Clio Symbol i Clio Sedan oraz Nissan Platina). Choć produkcję Clio II zakończono w roku 2005, do dziś model sprzedawany jest na niektórych rynkach jako Clio Storia lub Clio Campus.

Komentarze redakcji

Powagosław: Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.
Luzacjusz: Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

Dane techniczne Renault Clio II

Silniki

Moc silników 58-255 KM

Poj. silników 1 149-2 946 cm3

Prędkość maks. 158-249 km/h

Przyspieszenia 0-100 5,8-15,4 s

Szkic techniczny:
zobacz dane techniczne

Oceny Renault Clio II

Średnia ocena modelu

na podstawie 1059 opinii

3.98

Średnia dla segmentu: Auta małe 3.96

Zalety

+ Silnik

+ Widoczność

+ Ergonomia

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

- Drobne usterki

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (76%)
NIE (24%)

Wybrane oceny kierowców Renault Clio II

Kupiłem dokładnie to co chciałem i dostałem dokładnie to za co zapłaciłem + dostałem cichy oszczędny i kulturalny silnik który ... więcejdo tej pory jest bezobsługowy. Jako sprawne, ekonomiczne, wygodne 3 drzwiowe miejskie wozidełko dla 2 osób + bagaż i do okazjonalnego wyjazdu w dłuższą drogę + czasem okazjonalne dodatkowe 2 osoby z tyłu świetnie się sprawdza. Małe spalanie, kultura pracy, wystarczająca sprawność, mała awaryjność... Jednak należy pamiętaj o dużej podatności silnika na słabe paliwo i tankować tylko dobrej jakości mieszankę. To nie samochód rodzinny i to nie wyścigówka- ko tego będzie tego tu szukał ten się rozczaruje. Nie chcę się powtarzać więc zapraszam do dokładniejszego zapoznania się z moją opinią w dalszej części ukryj
dodano 10.01.2011 przez
Ta wersja którą posiadam jest bardzo fajną i udaną wersją. Pełna elektryka, welurowa przyjemna i łatwa w utrzymaniu tapicerka, klimatyzacja, ... więcejkompterek pokładowy, oryginalne radio z CD, ładne alufelgi i co najważniejsze w tym autku bardzo dobry, elastyczny, dynamiczny silnik i całkiem dobre zawieszenie. Samochód zwinny, z dobrym przyspieszeniem, dobrze się trzyma drogi. Na przednich fotelach dość dużo miejsca nawet jak na moje 185 cm wzrostu. Prawdopodobnie moja waga przyczyniła się za to do zatarcia przesuwania foteli. W szybach foteli znajdują się plastikowe kulki, które jak się okazało starły się na proszek ;), a nowe są niebotycznie drogie. Aha uwaga dla innych użytkowników, bo widziałem, że mieli podobne wypadki. Jeśli silnik w pewnym momencie traci 2/3 mocy, a po ostudzeniu dalej jedzie to najprawdopodobniej jest to co było u mnie - padła jedna z cewek zapłonowych. Uwaga druga - nie wolno jeździć z popsutą cewką ;) - zepsujemy w ten sposób katalizator. Uwaga trzecia: bardzo łatwo sprawdzić, która cewka nie działa - wystarczy zdjąć przewody z jednej cewki - jeśli samochód mimo to odpali to znaczy, że znaleźliśmy właściwą. ukryj
dodano 05.02.2009 przez
Ogólnie oceniam autko dosyc pozytywnie. Szczególnie polecam osobom jako pierwszy samochód. Prosta budowa zapewnia całkiem tanie koszty napraw, a części ... więcejzamiennych jest naprawdę bardzo dużo - nowych, używanych, oryginalnych i zamienników. Szczególną uwagę przy zakupie samochodu należy zwrócic na układ elektryczny (włącznik świateł awaryjnych w większości samochodów nie działa - włącza się ale z wyłączeniem jest gorzej - koszt wymiany ok. 200 złotych) i zawieszenie. Jeśli na karoserii pojawiają się ślady korozji to oferta jest całkowicie zdyskwalifikowana, ponieważ te samochody mimo swojego wieku trzymają się świetnie. Podsumowując, uważam, że wszystko zależy od danego egzemplarza na jaki się trafi. Przy odrobinie szczęścia możemy miec naprawdę super autko w dodatku wyjątkowo ekonomiczne. Kupiłbym ten samochód jeszcze raz, pomimo bardzo częstych awarii - potrafi je potem wynagrodzic. Dając mu trochę serca odwdzięczy nam się tym samym:) ukryj
dodano 04.05.2011 przez
* Witam wszystkich. * Mam Clio od 6 lat i jestem zadowolony z tego samochodu i nie zamierzam go zmieniać. Auto ... więcejjuż ma 10lat i 150tys., dbam o nie więc wygląda jak nowe, a to głownie dzięki dobrej jakości karoserii bo nie rdzewieje, można powiedzieć tylko myć i jeździć ;) W środku też nie widać zużycia, a zawieszenie i mechanika w normie. * Jazda jest przyjemna, dobrze trzyma się drogi i amortyzuje nierówności. Auto jest bezpieczne i ma 4 gwiazdki w teście NCAP, ma 4 poduszki powietrzne z napinaczami pasów, ciekawostką jest że ma jeszcze system wspomagania gwałtownego hamowania. * Silnik bardzo udany, jest cichy ekonomiczny, elastyczny, można jechać 50km. na 5 biegu i nie szarpie. A spalanie jak się postarać to 5-6 litrów. Silnik jak na swoje lata był bardzo nowoczesny i udany (ma dwie sondy lambda), dowodem jest to że do dzisiaj go produkują i jeszcze dodali turbinę. Tylko nie oszczędzajcie na częściach jak coś naprawiacie, bo stracicie dwa razy. Tylko markowe produkty a sonda lambda oryginalna bo będziecie mieć problemy i później wypisywać, że auto jest kiepskie i dużo pali. A i jeszcze w tym silniku reguluje się zawory. * Auto jest dobre i nie zawodne. Tylko pamiętajcie żeby nie oddawać auta do byle mechanika, tylko serwisować w specjalizującym się w Renault, a części tylko dobrych producentów. * Dodam na zakończenie że jest forum Clio i tam można zasięgnąć wiele informacji. Pozdrawiam ukryj
dodano 07.04.2012 przez
Zobacz oceny Renault Clio II Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Renault Clio II

Pb
4,90 - 16,90
Na podstawie 595 raportów spalania
ON
3,77 - 7,17
Na podstawie 350 raportów spalania
LPG
5,87 - 9,83
Na podstawie 53 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Renault Clio II

Spalanie benzyny w cyklu miejskim to ok. 7-8 litrów więc bez rewelacji, gazu pali tyle samo w zasadzie. TERAZ AWARYJNOŚĆ. ... więcejTen samochód to kpina pod względem napraw i awaryjności, non stop coś się psuje, części drogie i niskiej jakości, zawieszenie pada całkowicie po niedużym przebiegu od wymiany(części wymieniane już parokrotnie), po kilku latach cieknie jak dziurawe wiadro z każdego w zasadzie możliwego miejsca. U mnie padło HCU, sterownik silnika, koszt 1400zł,wentylator chłodnicy, problemy z rozruchem w zimę, silnik napakowany marnej jakości elektroniką ( w tym silniku są cuda na kiju) wielu mechaników odmawia naprawiania tego auta i namawia aby się go pozbyć. W zasadzie co miesiąc można jeździć na komputer i kasować jakieś dziwaczne błędy jakichś dziwacznych czujników które są na diabła potrzebne. Dodam że mało jest mechaników co naprawdę znają się na tych silnikach (przynajmniej tak zaobserwowałem). Po ośmiu latach jazdy wymieniłem masę rzeczy, aktualnie całkowicie rozsypał się ABS,świecą się kontrolki od poduszek powietrznych, czek silnika, od jakiegoś czasu silnikiem coraz częściej szarpie i prawie całkowicie traci moc (żaden mechanik nie wie co się dzieje, łącznie z serwisem gdzie oczywiście też pojechałem), nie da się wtedy jechać, bardzo ciężko ruszyć z miejsca, jest tak trochę po czym wszystko wraca na jakiś czas do normy. Po 4 latach silnik pordzewiał w wielu miejscach (serwis stwierdził że są tylko 3 lata gwarancji), przednia szyba pęka, uszczelki odpadają, w środku plastiki się rozłażą, krzywią, tapicerka się poprzecierała w kilku miejscach, pękł plastik tylnej wycieraczki (sparciał)i odpadła. Zresztą plastiki są niskiej jakości, pękają i szybko się utleniają. Pewnie po części to wina dziurawych dróg, jest bardzo wrażliwy, najlepiej jakby jeździć nim po stole. Generalnie boję się tym samochodem jechać dalej niż 10 km od domu, żyje swoim życiem i nie wiesz nigdy co "tym razem". Tragedia, odradzam, skarbonka nic więcej. Kupiłem bo wcześniej miałem 19-stkę, tamto to była bajka i pomyślałem że też będzie ok ale nie jest, bardzo nie jest ok. Auto jest przekombinowane, zrobili by prostsze i byłoby lepiej. Szkoda na to auto czasu pieniędzy i nerwów, czym prędzej się pozbyłem (byłem gotów oddać nawet za cenę złomu aby pozbyć się zakażenia) ukryj
dodano 31.07.2009 przez
Witam wszystkich. Mój clio średnio teraz (w sezonie letnim) w mieście pali 4.2 litra na 100km. W zimę (-5C do ... więcej-15C) w mieście najwyższe spalanie odnotowałem 5.5 litra na 100km z bagażnikiem na dachu i średnio przy 2 osobach i małym bagażem. Jeżeli zaś chodzi o trasę, to na trasie 900km w miesiącu czerwcu (Gdańsk - Siemiatycze i z powrotem) uzyskałem wynik 3.6 litra na 100km przy 2 osobach i małym bagażu jadąc między 50km/h a 120km/h. Natomiast jeżeli chodzi o trasę zimą, to na trasie 1200 km (Gdynia - Zieleniec koło Duszników Zdrój i z powrotem) uzyskałem wynik 4.6 litra na 100km przy 3 osobach, bagażniku na dachu i średnim bagażem jadąc między 50km/h a 120km/h. Warto też dodać że w mieście jak i na trasie starałem się jeździć ekonomicznie tzn patrząc na komputer - chwilowe spalanie, no i zmieniać biegi przy 3000obr/min. Reasumując samochód jest bardzo ekonomiczny jeżeli się go nie katuje i nie szaleje się nim na drodze. Jednak 65 koni pod maską to stanowczo za mało dla tego samochodu kopa brak (trzeba budować sobie przestrzeń przed wyprzedzaniem). Ten model też nie lubi prędkości powyżej 140 km/h - zaczynamy czuć sie nie pewnie za kierownicą. Jeżeli chodzi o naprawy to części nie są drogie i naprawy też nie ale jak raz nam sie zapali kontrolka poduszki to juz będziemy sie z tym problemem borykać co jakiś czas w nieskończoność:/ Zawieszenie za twarde troszeczkę na nasze drogi i po 2 latach do wymiany a tak po za tym to nie ma co narzekać :) a i jeszcze jedno jak wyminiemy rozrząd to cały komplet z pompą wody radze na tym nie oszczędzać bo potem są mega problemy z doświadczenia kolegi to wiem który pracuje w serwisie Renault jako mechanik. Pozdrawiam. ale jeżdżę troche emerycko zmieniam biegi odrazu przy 3000 obr/min czasem ale tez z ukryj
dodano 11.08.2011 przez
Samochód w jednych rękach od 2002. Stosunkowo mały przebieg - obecnie 110k km. Spalanie zadowalające wynik 8,6l/100 przydarzył się raz. ... więcejByła zima, jazda niemal 100% miejska, stanie w korku przez większość czasu. Średnio przy jeździe mieszanej spala w okolicach 5,6-6,5 w zależności od pory roku. Nie jeżdżę specjalnie eko. Awaryjność a raczej jej brak: -do wymiany czujnik temp. zewnętrznej przy przebiegu ok 25k km -odklejona okładzina szczęki - laweta (przy przebiegu ok 60k km) -do poprawy kostka wiązki od potencjometru pedału gazu ok 70k km -do poprawy kostka wiązki airbag pod fotelami przednimi ok 70k km -klocki przy ok. 70k km -tarcze fabryczne 90k km -urwany przewód od przeciwmgielnych przy manetce ok.80k km -do wymiany stopa anteny ze wzmacniaczem (dostała się tam woda) ok 100k km -wkładka zamka kierowcy nie działa -wydech na złączu elastycznym pobrzękuje w pewnym zakresie obrotów - skorodowany -zawieszenie nie ruszane do tej pory - lekko rozwulkanizowane tuleje tylnych wahaczy bez luzu, tuleje lewego przedniego wahacza odrobinę się poddają na szarpakach - jeszcze pojeździ. -skorodowany pierścień ABS trzeba oczyścić lub wymienić jak pęknie -po 11 latach brzęczy obicie drzwi pasażera, słaba jakość tapicerki foteli(kierowcy przetarty) -do zrobienia regulacja zaworów, uszczelka pod pokrywą zaworów, do wypolerowania lampa przednia lewa - zmatowiona więcej grzechów nie pamiętam i na 99,9% to wszystko do przebiegu 110k km... . ukryj
dodano 08.06.2013 przez
Wiec sprawa ma sie tak: TRASA- jezeli chcesz jechac z prdekoscia do 90 Km/h, bez gwaltownych przyspieszen schodzisz niewiele ponizej ... więcej3L na 100km- naprawde da sie to zrobic. Przy 140 Km/h pali miedzy 4,7L, a 6,0 L na 100km w zaleznosci od uksztaltowania terenu (wiadomo- jazda pod gore potrzebuje wiecej nakladu finansowego ;-)). Dobra elastycznosc - dynamika auta konczy sie dopiero powyzej 150 km/h, a do wyprzedzenia ciezarowki jadacej okolo 90 km/h naprawde nie potrzeba duzo miejsca. MIASTO (Wroclaw) dynamicznie (duzo swiatel + korki, podczas dojazdow do pracy 5km w jedna strone w centrum) kolo 6 litrow. Chwilowe zuzycie paliwa prawie nigdy nie zamyka 18L na 100km - i to juz naprawde trzeba mu dolozyc gaz w podloge 1wszy i 2gi bieg (przepiecia kolo 4000 obr/min) do tego pod gorke ;-). To jest jednak tylko chwilowe zucycie paliwa i nie proponuje sie tym sugerowac co do wartosci przecietnych. Dla porownania A6 2.8 V6 chwilowke w podobnej sytuacji pokazuje na poziomie 40L, a przecietnie pali okolice 14L/100km. Moim zdaniem jest to autko ekonomiczne, zwazywszy ze do dyspozycji pozostawia ponad 80 konikow. ukryj
dodano 05.03.2009 przez
Właściwie jestem bardzo zadowolony, ponieważ od momentu zakupu auta okresowo zapisywałem ilość zakupionego paliwa i tym samym wyliczałem zużycie i ... więcejtak samo tuż po zakupie jak i po 218000 km auto pali 6,5 litra średnio na 100 km, przy oszczędnej jeździe 90 - 110 km/h zanotowałem 6,0 l/100km. Jedna uwaga: gdzieś po 60000 km wymieniłem olej na syntetycznego shella z elf (straszna kaszana ten olej) średnio po 2000 - 3000 tys. km na elfie musiałem dolewać litr oleju po zmianie na shell wszystko wróciło do normy tzn dolewam co 10000 tys. km. Przeglądy zazwyczaj robiłem w ASO, ceny średnio 500 - 1300 (z wymianą paska klinowego). Wymiana przedniej pokrywy silnika (z lakierowaniem) + przedniej szyby kosztowała mnie jakieś 3000 pln. Uwaga na zamek pokrywy silnika (u mnie po przebiegu powyżej 150000 km, niestety zatrzask nie zadziałał i moja głupota z niedomkniętą klapą kosztowała mnie właśnie tyle jak napisałem powyżej) ukryj
dodano 29.06.2008 przez
Zobacz raporty spalania Renault Clio II Dodaj raport spalania

Publikacje o Renault Clio

Przeczytaj pozostałe 19 publikacje o Renault Clio

Newsy o Renault Clio

Przeczytaj pozostałe 34 newsy o Renault Clio

Nowe Renault Clio

nowe Renault Clio
Renault Clio
ceny od 37 700 zł do 89 900

Renault Clio IV Societe 1.2 16V 74KM od 2013

w pakiecie Life

w cenie katalogowej brutto

37 700 zł

Wyposażenie standardowe
Zestaw do naprawy opon
Regulator - ogranicznik prędkości
Górna listwa ozdobna chłodnicy w kolorze lśniącej czerni z chromowanym logo Renault
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Komfort (4 065 zł)
Pakiet Klimat (2 358 zł)
Pakiet PLUS (407 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Komfort (4 065 zł)
Pakiet Klimat (2 358 zł)
Pakiet PLUS (407 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 44 oferty Renault Clio

Dealerzy Renault

DECAR

DECAR SP. Z O.O. Renault Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Modlińska 154B

Więcej

AMS CHRÓŚCICKI SP. Z O.O.

AMS CHRÓŚCICKI SP. Z O.O. Renault Siedlce

mazowieckie, Siedlce, Brzeska 178

Więcej

ANTONI ŁYKO SP Z O.O.

ANTONI ŁYKO SP. Z O.O. Renault Kraków

małopolskie, Kraków, Aleja Pokoju 63

Więcej

ANTONI ŁYKO SP Z O.O.

ANTONI ŁYKO SP. Z O.O. Renault Zabierzów

małopolskie, Zabierzów, Krakowska 253

Więcej

ASO DYSZKIEWICZ

DYSZKIEWICZ SP. Z O.O. Renault Konstancin-Jeziorna

mazowieckie, Konstancin-Jeziorna, Warszawska 84

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Renault Clio

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

7 285

Przejechany dystans

943 217 zł

Zatankowanego paliwa

205 734 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

1 213

Wydanych pieniędzy

325 368 zł

Średnie wydatki na auto

868 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

1 874

Wydanych pieniędzy

354 969 zł

Średnie wydatki na auto

947 zł

ZOBACZ 375 dzienników kosztów Renault Clio Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Renault Clio II

Liczba wpisów: 65
komentarzy(6)
komentarzy(15)
komentarzy(6)
komentarzy(25)
komentarzy(14)
komentarzy(12)
Zobacz inne typowe słabe punkty Renault Clio II dodaj typowy słaby punkt

Opinie o instalacjach LPG w Renault Clio II

Liczba wpisów: 13
Auto miało zamontowaną instalację III generacji w serwisie R. Nie polecam. Była wadliwa. Po wymianie na IV generacje przejechało ponad ... więcej150 tyś. km bezawaryjnie. Wizyty co 20tyś. km w serwisie na wymianę filtrów. Średnie spalanie około 7l/100km. na niemieckich autostradach przy ciągłej jeździe 130km/h spalanie 8l/100km. Polecam. ukryj
dodano 09.10.2010 przez
Trochę zajęło (i nerwów zabrało) dobre "ustawienie gazu". Jak już ustawiono - to nie było żadnych problemów czy to na ... więcejgazie czy na benzynie. Poza jednym wyjątkiem: dokładnie co roku był wymieniany I wtryskiwacz na listwie - zawsze gwarancyjnie (bez wnikania o przyczyny). Innych usterek nie było. ukryj
dodano 29.10.2011 przez
Początkowo zły montaż w Warszawskim Serwisie. Po poprawnym ustawieniu w Szczecińskim od kliku lat instalacja nie wymaga serwisu. Spalanie 7-8 ... więcejL/100 km.Filtr wymieniony tylko raz i tzw zestaw naprawczy.Poza tym żadnych dodatkowych kosztów. ukryj
dodano 29.12.2009 przez
Już 3 rok jeżdżę na tej instalacji i jak do tej pory nie ma z nią żadnych problemów. Dobrze wyregulowana, ... więcejna wymianę filtrów jeżdżę raz na półtora roku (mniej więcej co 15 tys.). Spalanie w mieście mieści się do max 7-8 l. ukryj
dodano 21.06.2015 przez
Silnik po latach pracuje może minimalnie mniej równo na gazie. Jest jednak porównywalnie dynamiczny i niebywale ekonomiczny. 6,3 w trasie ... więcejna gazie przy obecnych cenach to wręcz idylla! ukryj
dodano 22.07.2015 przez
Cały czas coś jest nie tak z tym gazem. Dużo pali i dławi się przy wysokich obrotach.
dodano 16.02.2011 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Clio II

Skarbnica wiedzy o Renault Clio

Ciekawostki
dodano 17.01.2012 przez
Wielu użytkowników Renault Clio II przed liftingiem narzeka na klakson umieszczony w dźwigni przy kierownicy. Często jest to wymieniane jako wada tego modelu w prasie…
dodano 22.08.2011 przez
Pojazd zyskał duże uznanie w oczach dziennikarzy, którzy nagrodzili go tytułem "Samochód roku 1991". Auto miało nadwozie typu hatchback o trzech lub pięciu drzwiach.
dodano 22.08.2011 przez
Samochód został wprowadzony jako następca modelu Renault 5. Był to pierwszy od lat model, w którym Renault odeszło od konwencji nazywania samochodów symbolami liczbowymi. Nazwa…
dodano 27.07.2011 przez
W wersji 3D jak się zamykają drzwi - plastiki na końcu drzwi są czasem niedopasowane i trzeszczą (słychać to po sposobie jak się zamykają -…
Sposoby wykonania czynności
dodano 21.01.2012 przez
Witam Mam nadzieję, że wpis dotrze do właścicieli samochodów z silnikami TCE i ogólnie Turbo Benzyn Renault. Wbrew temu co mówią obiegowe opinie, że wszystkie…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą