Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Clio II

Drugą generację modelu zaprezentowano w 1998 roku. Samochód został zaprojektowany praktycznie od podstaw, choć jego sylwetka, mimo większych rozmiarów, wyraźnie nawiązywała do ostatniej wersji Clio I. W roku 2001 model został poddany pierwszej z trzech modernizacji (kolejne w latach 2003 i 2005). W tym samym roku w sprzedaży pojawiła się również wersja sedan nazwana Thalia (w innych krajach również Clio Symbol i Clio Sedan oraz Nissan Platina). Choć produkcję Clio II zakończono w roku 2005, do dziś model sprzedawany jest na niektórych rynkach jako Clio Storia lub Clio Campus.

Renault Clio Mercosur - widok z przodu
Renault Clio Mercosur - widok z przodu
Renault Clio Mercosur - widok z przodu
Renault Clio Mercosur - widok z tyłu
Renault Clio Storia - widok ogólny wnętrza z przodu
Renault Clio Storia - kokpit

Generacje Renault Clio

  • Clio II   1998 - 2010
    Renault Clio II
    • Wybierz generację

    • Clio IV (2012 - teraz)
    • Clio III (2005 - teraz)
    • Clio II (1998 - 2010)
    • Clio I (1990 - 1998)

Komentarze redakcji

Powagosław: Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.
Luzacjusz: Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

Wersje nadwozia Renault Clio II

Silniki Renault Clio II

Lista silników:
1.1 (58KM), 1.2 i 16V (75KM), 1.2 (60KM), 1.2 16v (75KM), 1.4 i 16V (98KM), 1.4 (75KM), 1.4 16V (98KM), 1.6 16V (110KM), 1.6 (90KM), 2.0 16V (182KM), 2.0 16V Sport (172KM), 3.0 i V6 24V (255KM), 3.0 V6 (226KM), 1.5 dCi (65KM), 1.5 dCi (80KM), 1.5 dCi (100KM), 1.5 dCi (68KM), 1.9 D (64KM), 1.9 dTi (80KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.

Publikacje o Renault Clio

Renault Clio R.S. - nowe rozdanie
 
Nasz test Renault Clio R.S. 200 EDC Monaco GP

Turbodoładowany silnik, wyłącznie pięciodrzwiowe nadwozie i tylko dwusprzęgłowa skrzynia. Nowa odsłona Clio R.S. odcina się grubą linią od swojego bezkompromisowego poprzednika. Czy można mówić o zmianach na gorsze?

Renault Clio Grandtour GT - w sportowym stylu
 
Nasz test Renault Clio Grandtour GT 1.2 TCe 120 EDC

Duża doza praktyczności i rozsądku z domieszką sportowych emocji. Tak w telegraficznym skrócie można opisać Clio Grandtour w wersji GT. Szkoda, że dobrze jeżdżące kombi francuska marka wyceniła na okrągłe 70 000 zł.

Samochody Renault, które chciałbyś mieć w swoim garażu

Historia marki Renault jest niezwykle bogata. Firma przez lata specjalizowała się w produkcji niewielkich, tanich w zakupie i eksploatacji samochodów, jednak w swojej ofercie zawsze miała ciekawe samochody. Niektóre z nich przyprawiały nawet o palpitację serca. My wybraliśmy kilka "Renówek",...

Szalone modele popularnych marek

Nim kryzys ugodził w świat motoryzacji, wytwórcy samochodów znacznie mniej skrupulatnie liczyli pieniądze. Projektowali modele, których produkcja balansowała na granicy rentowności, a nawet znajdowała się "pod kreską".

Wersja bazowa. Czy jej zakup ma sens?

Klamka zapadła. Kupujesz nowy samochód. Zdecydowałeś się na segment B - auto wystarczająco przestronne, a jednocześnie na tyle małe, by manewrowanie nim nie nastręczało trudności. Silnik podstawowy. Nawet po ostatnich obniżkach ceny paliw do niskich nie należą, a konie pod maską trzeba przecież wykarmić.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Clio

Renault Clio na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault ClioautoWcentrum - społeczność Renault Clio

najwyższe oktanyAuta - Renault Clio

Renault Clio 1.5 dCi 70,10

Renault Clio II FL 70,61

Renault Clio II FairWay 72,92

Renault Clio II Expression 70,99

Renault Clio 1,2 75 km RED PEKAES 76,18

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Clio

GYROS 92,54

bigamek 45,71

Lilaa 81,37

StoneCold 54,49

Pitbull_1983 82,19

kgebczyk 89,97

dmitruk 31,79

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Clio

dziwne zimówki
dziwne zimówki Wykorzystując wolny poniedziałek - wytargałem do gumiarza moje zimowe opony, goo...
No i znów dała znać o sobie
No i znów dała znać o sobie Witam :) Tak po krotce opiszę co i jak :) tak więc Pszczółka znów dała znać o ...
świrują obroty
świrują obroty Clio znów zwariowało. Obroty nie spadają poniżej 2000. Ciekawe co tym razem zawi...
sworzeń wahacza
sworzeń wahacza To co w ubiegłym tygodniu zalecono dziś zrobiono sworzeń wymieniony. Po wymnie ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Clio

od 37 700 zł do 89 900

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (74 - 200 KM): 1.2 16V, ENERGY TCe, ENERGY Tce, TCe, TCe 120 EDC, TCe EDC, Turbo RS

 

Diesel (75 - 90 KM): ENERGY dCi, ENERGY dCi 83g, dCi, dCi

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa

 

automatyczna: , 6-stopniowa
Katalog nowych aut Renault Clio
 

Najpopularniejsza wersja Renault Clio

Renault Clio TCe 120 EDC 120KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
komputer
klimatyzacja

Dostępne kolory

Cena katalogowa

67 000

Zobacz ofertę Renault Clio TCe 120 EDC 120KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Renault Clio najczęściej porównywane z:

Suzuki Celerio
1.0 (68 KM)
Citroen C4 Cactus
1.2 PureTech (75 KM)
Citroen DS3
1.6 VTi (120 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Renault Clio Expression Renault Clio Expression
Rocznik: 2013. Przebieg: 30 500 km. Silnik: 1.2 54KM .
Cena: 37 900 zł
Renault Clio III Alize Renault Clio III Alize
Rocznik: 2011. Przebieg: 82 223 km. Silnik: 1.5 55KM .
Cena: 25 900 zł

Używane Renault Clio

Renault Clio
1.1 benzyna 60 KM
99 000 km, 2003
11 900 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 82 KM
136 000 km, 2006
13 700 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 68 KM
170 000 km, 2007
12 600 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 48 KM
102 609 km, 2003
10 400 PLN

Ocena auta Renault Clio II

Wybrane opinie

Renault Clio Hatchback 1.1 (58 KM)

Ogolnie nie polecam, chyba ze ktos ma duzo zbednej gotowki na naprawy. Jest to moje pierwsze i ostatnie francuskie auto. Od pewnego czasu staram sie tym autem nie jezdzic w dluzsze trasy bo nigdy nie wiadomo co cie czeka! A oto co sie juz zdazylo popsuc (z grubsza): 1. Przy okolo 66tys nagrzewnica sobie ´zgnila´ i plyn chlodzacy lal sie do srodka!! Koszt ponad 500zl (oczywiscie nie w serwisie) 2. Opornica z nawiewu powietrza - koszt w serwisie jest po prostu przegieciem (za glupi rezystor w jednym z serwisow chcieli 450zl + 120 wymiana) 3. po okolo 4 latach akumulator do wymiany (dla porownania u mojego brata w 10 letniej hondzie jest oryginalny i pracuje bez zarzutu) 4. Pompka spryskiwacza 5. Dzwignia kierunkowskazow przy odbijaniu kierownica w lewo sama sie przelacza 6. przy 92tys pekl pasek rozrzadu (wg instrukcji wymieniany po 120tys) - do wymiany zawory itp 7. okolo 95 tys do wymiany cylinderki w tylnych hamulcach (ciekly) 8. przy okolo 98 tys poduszka powietrzna...

dodał: zztop
Renault Clio Hatchback 1.5 dCi (80 KM)

witam,odradzam wszystkim tego modelu(z takim silnikiem),a mianowicie któregos pieknego dnia pozapalały sie kontrolki i auto umarło.okazalo sie w serwisie że popsuły sie wtryskiwacze.koszt 1570/szt a trzeba wymienic 4(ok 7000zl) i tylko nowe bo inaczej nie zadzialaja.potwierdzam bo 3 miesiące naprawiałem w warsztatach typu "no name",gdzie mechanicy rozkładali rece,przy 4 kompletach używanych wtrysk i zadne nie chcialy dzialac.generalnie pali malutko ale co z tego jak potem takie jaja.serwis bardzo drogi a elektronika bardzo słabiutka.climatronic także sie popsuł.koszt 500zl.paranoja.szef serwisu po naprawie powiedział:pozbądz sie pan tego.wtryski wymieniamy srednio 2-3 razy w tyg...szok!!teraz mam honde.powiem krótko niebo a ziemia.to można nazwac samochodem.moze trafilem na taki pechowy egzemplarz clio ale koleżka w megance tez to naprawiał.także jeszcze raz ostrzegam.pozdrawiam

dodał: janek
Renault Clio Hatchback 1.2 i 16V (75 KM)

Tragedia!!!!! po 4 tys km padl zawor na cylindrze. Zarowki przepalaja sie co miesiac- w serwisie twierdza ze wsztstko jest ok i tak musi byc. Przy 45 tys km padlo servo. Podczes jazdy zdaza sie iz calkowicie traci moc silnik- wtedy trzeba zjechac na pobocze i odczekac kilkanascie minut aby wszystko wrocilo do normy- serwis twierdzi ze wszystko jest ok. Po roku przestalo dzialac podswietlanie tylnej tablicy- w serwisie powiedziano mi ze przewody zgnily bo woda zalatywala. Zauwazylem pekniecia i rdze na spawach blach (a auto jest bezwypadkowe). Tapicerka siedzen popekala na szwach. Peka przednia szyba od naprezen. Duże klopoty z odpaleniem auta w zime. Nieszczelnie zamocowana antena na dachu- po myjni i w deszczeu zacieka woda. Odradzam wszystkim, Renault Clio II to bubel.

dodał: zeus
Renault Clio Hatchback 1.4 16V (98 KM)

Kupiłem to auto we wrześniu 2003. Jest to limitowana wresja EXTREME bardzo bogato wyposażona. Jakość wykonania i wygląd auta jest rewelacyjny (zwraca na siebie uwagę). Jeśli chodzi o układ silnik skrzynia nie mam zastrzeżeń. Przy pojemności 1,4 i 16 zaworach inne auta tej klasy na rynku nie mają najmniejszych szans można powiedzieć że to mała wyścigówka. Ostatnio próbowałem sie na skrzyżowaniu z Passatem 1,9 TDI no i chłopak mógł tylko pomażyć. Dla mnie auto jest rewelacyjne i nie myśle nawet o jego zmianie jeśli faktycznie kiedyś zmienie to napewno na Renault.

dodał: marcin7713@wp.pl
Renault Clio Hatchback 1.5 dCi (65 KM)

klima sie prosi ; mam 180 wzrostu i siedzenia foteli mają za krótkie siedziska ; zagłówki mam nie odchylane w poziomie ---niewygodne ; ale z reszty jestem zadowolony nawet ,nawet ../po 75 tkm : na pewno następne auto z dłuższą gwarancją - ciekaw jestem czy na zachodzie standart kultury , fachowości i rzeczywistej pomocy klientowi w ASO jest wyższy niż u nas...po gwarancji jak człowiek nie szasta kasą przy naprawach w serwisach autoryzowanych i dochodzi swoich praw to jest traktowany jak NATRĘT... ja już na pewno nie kupię w tym samym salonie auta

dodał: madek@pf.pl

Galerie Renault Clio

Renault Clio Storia Renault Clio I  - galeria społeczności Renault Clio II Hatchback - galeria społeczności Renault Clio III Hatchback 5d - galeria społeczności Renault Clio RS Renault Clio IV kombi (2013) Renault Clio Mercosur Renault Clio II Sport Renault Clio 3D 2010 Renault Clio IV kombi GT (2013)
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Clio

  • 1.
  • 2,50 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1996r.
    dodał: JPK, 25.01.2011

    Instalacja Lecho SEC to istna tragedia! W ciągu 2,5 roku eksploatacji zakładane były 4 listwy wtryskiwaczy PlaniJet (każdy zestaw padał, co objawiało się dramatycznym wzrostem spalania [nawet do 12-13 l/100km] i tragiczną pracą silnika - gaśnięcie, "pływanie" obrotów na biegu jałowym). Tuż przed upływem gwarancji padł komputerowy sterownik instalacji - auto nagle przestało palić na jeden cylinder. Kilku gazowników zmagało się z ustawieniem tej instalacji - całkowicie bezskutecznie. Silnik miał tendencje do gaśnięcia, szarpania podczas zmiany biegów i odpuszczania pedału sprzęgła, nawet po wymianie listw wtryskowych. W czasie 2,5 roku eksploatacji instalacja nigdy nie działała dobrze. Lecho SEC to po prostu granda niewarta żadnych pieniędzy! Najgorszemu wrogowi NIE POLECAM!

  • 2.
  • 2,00 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1996r.
    dodał: JPK, 25.01.2011

    Instalacja Lecho SEC to istna tragedia! W ciągu 2,5 roku eksploatacji zakładane były 4 listwy wtryskiwaczy PlaniJet (każdy zestaw padał, co objawiało się dramatycznym wzrostem spalania [nawet do 12-13 l/100km] i tragiczną pracą silnika - gaśnięcie, "pływanie" obrotów na biegu jałowym). Tuż przed upływem gwarancji padł komputerowy sterownik instalacji - auto nagle przestało palić na jeden cylinder. Kilku gazowników zmagało się z ustawieniem tej instalacji - całkowicie bezskutecznie. Silnik miał tendencje do gaśnięcia, szarpania podczas zmiany biegów i odpuszczania pedału sprzęgła, nawet po wymianie listw wtryskowych. W czasie 2,5 roku eksploatacji instalacja nigdy nie działała dobrze. Lecho SEC to po prostu granda niewarta żadnych pieniędzy! Najgorszemu wrogowi NIE POLECAM!

  • 3.
  • 5,00 Renault Clio III 1.4 i 16V (98KM) 2005r.
    dodał: Kurtyzana, 26.01.2012

    Niezdecydowanym polecam montaż instalacji Auto-Gaz. Od trzech lat jeżdżę Renault Clio 1,4 Oczywiście rosnące ceny benzyny skłoniły mnie do montażu instalacji gazowej. W Grudniu 2011 pojechałam do kilku punktów montażu, najlepsze wrażenie zrobili na mnie panowie z warsztatu Cito Auto Gaz. Auto jeździ bardzo płynnie, przyśpiesza identycznie jak na benzynie. Zużycie gazu około półtorej litra więcej w stosunku do benzyny. Jestem zadowolona i polecam zakład Cito Wrocław

  • 4.
  • 4,75 Renault Clio II 1.2 (60KM) 2002r.
    dodał: mc, 09.10.2010

    Auto miało zamontowaną instalację III generacji w serwisie R. Nie polecam. Była wadliwa. Po wymianie na IV generacje przejechało ponad 150 tyś. km bezawaryjnie. Wizyty co 20tyś. km w serwisie na wymianę filtrów. Średnie spalanie około 7l/100km. na niemieckich autostradach przy ciągłej jeździe 130km/h spalanie 8l/100km. Polecam.

  • 5.
  • 4,50 Renault Clio II 1.2 (60KM) 2002r.
    dodał: andy, 29.10.2011

    Trochę zajęło (i nerwów zabrało) dobre "ustawienie gazu". Jak już ustawiono - to nie było żadnych problemów czy to na gazie czy na benzynie. Poza jednym wyjątkiem: dokładnie co roku był wymieniany I wtryskiwacz na listwie - zawsze gwarancyjnie (bez wnikania o przyczyny). Innych usterek nie było.

  • 6.
  • 3,00 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1998r.
    dodał: mendryk324, 01.07.2010

    Pan własciciel ma wszystkich za nieuków, tylko on ma rację, nauczył sie socjotechniki spławiania marudnych klientów którzy chcą czegoś ponad montaz instalacji. Dalsze usterki załtwia po łebkach... "jezdzic wszystko jest OK". Zrobie espertyzę i zobaczymy. Na razie nikt mu nosa nie utarł....

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Clio

Renault Clio

394 komentarze

321 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Elza~Elza

witam. mam problem z renault clio 1991r. nie wiem co może być przyczyną że nie odpala a w momencie kręcenia gaśnie kontrolka od akumlatora a jest naładowany. co mam robić?

~patryk~patryk

ile litrów ma rezerwa w renault clio I z 1996r.?????

~Gie~Gie

Płyta podłogowa w bagażniku w Clio III jest w kolorze karoserii czy srebrna?

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
54 976
Przejechany dystans
34 133 006 km
Zatankowanego paliwa
1 813 481 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 353
Wydanych pieniędzy
2 823 341 zł
Średnie wydatki na auto
1 326 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
11 881
Wydanych pieniędzy
3 198 102 zł
Średnie wydatki na auto
1 501 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (2 130)

Testy zderzeniowe Renault Clio

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Clio przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Clio 1.0 base grade, LHD
2012

Renault Clio
Renault Clio

Renault Clio
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Clio II

Na podstawie 930 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Daro1980, dodano: 13.11.2014 02:29

Renault Clio III dynamique S, 1.4 16v 98km, rocznik 2005 , 122,800 mil czli 203 tys km, kola- 195/45/16 , 3 drzwiowe. w miescie 8l, autostrada przy 130km/h 7l. nie mam mozliwosci sprawdzic minimalnego spalania bo 2500 obrotow a na liczniku 83 km/h ...nie da rady autostrada no chyba ,ze z tirami ;) auto jezdzi super. dobra amortyzacja , wygodne, wszystko dziala lekko i sprawnie. wczesniej jezdzilem vectra 1,8 16v 2001, mondeo mk3 2001 1,8 16v i astra 2008 1,7 cdti 101km. w porownaniu to tylko trakcja jest naprawde ok. w ciasnych zakretach i na autostradzie zachowuje sie jak duzo wieksze auto niz jest. Czuc brak schowkow no i smieszne miejsce na kubki z kawa. duze sie nie mieszcza a o 2 na raz mozna zapomniec ;) kierownica idealna , doswietlanie poboczy spoko, idealne dla 2 osob bo miejsca z tylo tylko wieksze zakupy i to trzeba sie gimnastykowac ,zeby je z tamtad wygrzebac. idealny na miasto, na autostradzie ok ale brak nad biegu bo silnik chce wyskoczyc przy 4000tys obr. na 5 biegu no i to spalanie. mam nadzieje ,ze bylem pomocny .

pełny raport Renault Hatchback 3d 1.4 i 16V

autor: jarekfrgor@yaho, dodano: 29.06.2008 11:49

Właściwie jestem bardzo zadowolony, ponieważ od momentu zakupu auta okresowo zapisywałem ilość zakupionego paliwa i tym samym wyliczałem zużycie i tak samo tuż po zakupie jak i po 218000 km auto pali 6,5 litra średnio na 100 km, przy oszczędnej jeździe 90 - 110 km/h zanotowałem 6,0 l/100km. Jedna uwaga: gdzieś po 60000 km wymieniłem olej na syntetycznego shella z elf (straszna kaszana ten olej) średnio po 2000 - 3000 tys. km na elfie musiałem dolewać litr oleju po zmianie na shell wszystko wróciło do normy tzn dolewam co 10000 tys. km. Przeglądy zazwyczaj robiłem w ASO, ceny średnio 500 - 1300 (z wymianą paska klinowego). Wymiana przedniej pokrywy silnika (z lakierowaniem) + przedniej szyby kosztowała mnie jakieś 3000 pln. Uwaga na zamek pokrywy silnika (u mnie po przebiegu powyżej 150000 km, niestety zatrzask nie zadziałał i moja głupota z niedomkniętą klapą kosztowała mnie właśnie tyle jak napisałem powyżej)

pełny raport Renault Hatchback 1.2

autor: Ryszard, dodano: 24.01.2010 19:30

Średnio pali 4,1 - 4,2 przy normalnej jeździe /lubię jazdę dynamiczną /. Na autostradzie, jadąc ostro średnie spalanie skoczy do 4,8 i więcej.W Listopadzie spróbowałem jazdy bardzo oszczędnej / rozpędzanie do określonej prędkości szybkimi zmianami biegów i podtrzymywanie prędkości/. Fakt, że była to jazda bez dynamiki i taka "łajzowska", ale na 50 litrach ON zrobiłem 1300 km. Średnie zużycie 3,8 l. Autko przejechało 40 tys. km po Polsce, odwiedziło Włochy i Niemcy a pali w zależności od tego ile patrzy się na chwilowe zużycie i jaki czas został do celu. Maksymalna prędkość z jaką jechało to 170 km/h /producent podaje 156/. Mam też Lagunę 1,6/16V. Oszczędności przy jeździe codziennej Clio czuje się w portfelu. Lalunia to komfort, a Clio oszczędność kasy.

pełny raport Renault Hatchback 5d 1.5 dCi

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Renault Clio II

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Clio II

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Renault Clio II
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Clio, oglądali także