Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Clio II Hatchback 1.5 dCi

Drugą generację modelu zaprezentowano w 1998 roku. Samochód został zaprojektowany praktycznie od podstaw, choć jego sylwetka, mimo większych rozmiarów, wyraźnie nawiązywała do ostatniej wersji Clio I. W roku 2001 model został poddany pierwszej z trzech modernizacji (kolejne w latach 2003 i 2005). W tym samym roku w sprzedaży pojawiła się również wersja sedan nazwana Thalia (w innych krajach również Clio Symbol i Clio Sedan oraz Nissan Platina). Choć produkcję Clio II zakończono w roku 2005, do dziś model sprzedawany jest na niektórych rynkach jako Clio Storia lub Clio Campus.

Generacje Renault Clio

  • Clio II   1998 - 2010
    Renault Clio II
    • Wybierz generację

    • Clio IV (2012 - teraz)
    • Clio III (2005 - teraz)
    • Clio II (1998 - 2010)
    • Clio I (1990 - 1998)

Komentarze redakcji

Powagosław: Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.
Luzacjusz: Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

Wersje nadwozia Renault Clio II

Silniki Renault Clio II Hatchback

Lista silników:

Publikacje o Renault Clio

Renault Clio R.S. - nowe rozdanie
 
Nasz test Renault Clio R.S. 200 EDC Monaco GP

Turbodoładowany silnik, wyłącznie pięciodrzwiowe nadwozie i tylko dwusprzęgłowa skrzynia. Nowa odsłona Clio R.S. odcina się grubą linią od swojego bezkompromisowego poprzednika. Czy można mówić o zmianach na gorsze?

Renault Clio Grandtour GT - w sportowym stylu
 
Nasz test Renault Clio Grandtour GT 1.2 TCe 120 EDC

Duża doza praktyczności i rozsądku z domieszką sportowych emocji. Tak w telegraficznym skrócie można opisać Clio Grandtour w wersji GT. Szkoda, że dobrze jeżdżące kombi francuska marka wyceniła na okrągłe 70 000 zł.

Samochody Renault, które chciałbyś mieć w swoim garażu

Historia marki Renault jest niezwykle bogata. Firma przez lata specjalizowała się w produkcji niewielkich, tanich w zakupie i eksploatacji samochodów, jednak w swojej ofercie zawsze miała ciekawe samochody. Niektóre z nich przyprawiały nawet o palpitację serca. My wybraliśmy kilka "Renówek",...

Szalone modele popularnych marek

Nim kryzys ugodził w świat motoryzacji, wytwórcy samochodów znacznie mniej skrupulatnie liczyli pieniądze. Projektowali modele, których produkcja balansowała na granicy rentowności, a nawet znajdowała się "pod kreską".

Wersja bazowa. Czy jej zakup ma sens?

Klamka zapadła. Kupujesz nowy samochód. Zdecydowałeś się na segment B - auto wystarczająco przestronne, a jednocześnie na tyle małe, by manewrowanie nim nie nastręczało trudności. Silnik podstawowy. Nawet po ostatnich obniżkach ceny paliw do niskich nie należą, a konie pod maską trzeba przecież wykarmić.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Clio

Renault Clio na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault ClioautoWcentrum - społeczność Renault Clio

najwyższe oktanyAuta - Renault Clio

Renault Clio 61,10

Renault Clio Żaba 68,56

Renault Clio Borsuczek 75,23

Renault Clio Clio XXL 72,84

Renault Clio plastik fantastyk 62,03

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Clio

GYROS 92,20

099Konrad 34,46

marszand 63,95

Lenivietz 36,73

psz3mo 84,32

kratylos 82,06

17damian17 49,17

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Clio

Cud malina 3 lata za nami i pierwszy przegląd na stacji diagnostycznej
Cud malina 3 lata za nami i pierwszy przegląd na stacji diagnostycznej tak tak dziś własnie dziś mija 3 rocznica zakupu mojego clio dokładnie 3 lata te...
new car
new car Jestem szczęśliwym ( mam nadzieję) posiadaczem nowego Clio 4. Wybrałem ten mo...
czas zmienić blaszki - przerejestrowanie
czas zmienić blaszki - przerejestrowanie jak to zawsze trzeba pare urzędów przejść 7:00-9:00 US-PCC3 - pare minut Wydzia...
W ostatnią podróż
W ostatnią podróż Witam :) Kupując Clio " Pszczółkę" wiedziałem że wcześniej czy później trafi n...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Clio

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Renault Clio
 

Najpopularniejsza wersja Renault Clio

Renault Clio

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Renault Clio
 

Renault Clio najczęściej porównywane z:

Ford Fiesta
1.0 EcoBoost (100 KM)
Ford Fiesta
1.6 Duratorq TDCi (95 KM)
Seat Ibiza
1.2 TSI (105 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!! Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!!
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 500 km. Silnik: 1.2 85KM, benzynowy.
Cena: 51 100 zł 43 900 zł
Zyskujesz: 7 200 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 3 500 km. Silnik: 1.1 75KM, diesel.
Cena: 53 900 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 9 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Clio

Renault Clio
1.1 benzyna 60 KM
99 000 km, 2003
11 900 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 82 KM
136 000 km, 2006
13 700 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 68 KM
170 000 km, 2007
12 600 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 48 KM
102 609 km, 2003
10 400 PLN

Ocena auta Renault Clio II Hatchback 1.5 dCi

  • Średnia ocena
    na podstawie 78 opinii
  • 3,99
  • Średnia dla segmentu
    Auta małe: 3,94

Wybrane opinie

Renault Clio Hatchback 1.5 dCi (65 KM)

klima sie prosi ; mam 180 wzrostu i siedzenia foteli mają za krótkie siedziska ; zagłówki mam nie odchylane w poziomie ---niewygodne ; ale z reszty jestem zadowolony nawet ,nawet ../po 75 tkm : na pewno następne auto z dłuższą gwarancją - ciekaw jestem czy na zachodzie standart kultury , fachowości i rzeczywistej pomocy klientowi w ASO jest wyższy niż u nas...po gwarancji jak człowiek nie szasta kasą przy naprawach w serwisach autoryzowanych i dochodzi swoich praw to jest traktowany jak NATRĘT... ja już na pewno nie kupię w tym samym salonie auta

dodał: madek@pf.pl
Renault Clio Hatchback 1.5 dCi (65 KM)

Auto jest takie jakie oczekiwałem, że będzie za te pieniądze. Wozi mnie wszędzie i zawsze i do tego bardzo tanio, a do tego go kupiłem. Mimo opisanych powyżej wad nie mogę narzekać, bo co można oczekiwać po samochodzie tej klasy. Na pewno jest lepszy od jakiegoś Opla, czy Daewoo.

dodał: jacekjelonka
Renault Clio Hatchback 1.5 dCi (65 KM)

Spalanie ok 5,5 jazda na maxa do 150km/h z włączoną klimą. Przy jeździe do 110km/h i w miare spokojnej jezdzie to 4,5l na 100. A jak sie jezdzi jeszcze spokojniej to 4litrow sie nie przekracza. Samochodzik super, nawet z tym najslabszym slinikiem.

dodał: Bujo
Renault Clio Hatchback 1.5 dCi (65 KM)

Ten silnik ma zajeb..... spalanie, przy jeździe do 90 km/h pali tak jak w katalogu 4,3 l na 100 km, troche słaba jakość plastików, silnik 1,5 dci (65 koni) to troszkę za mało, przydało by się 80, mało miejsca z tyłu, ogólnie jestem zadowolony.

dodał: prezes
Renault Clio Hatchback 1.5 dCi (65 KM)

Samochód idealny jak na polskie warunki. Małe spalanie i sporo miejsca jak na 2 osoby (tak przeważnie jeźdzę) choć przy 4 tez spoko. Przyspieszenie wystarczające a rozmary też pozwalają spokojnie parkować w miescie

dodał: Marcin

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Renault Clio

Renault Clio I  - galeria społeczności Renault Clio RS Renault Clio Sport Concept Renault Clio Renault Clio II Sport Renault Clio III Hatchback 5d - galeria społeczności Renault Clio IV kombi GT (2013) Renault Clio IV GT (2013) Renault Clio II V6 Renault Clio IV Hatchback 5d - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Clio

  • 1.
  • 2,50 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1996r.
    dodał: JPK, 25.01.2011

    Instalacja Lecho SEC to istna tragedia! W ciągu 2,5 roku eksploatacji zakładane były 4 listwy wtryskiwaczy PlaniJet (każdy zestaw padał, co objawiało się dramatycznym wzrostem spalania [nawet do 12-13 l/100km] i tragiczną pracą silnika - gaśnięcie, "pływanie" obrotów na biegu jałowym). Tuż przed upływem gwarancji padł komputerowy sterownik instalacji - auto nagle przestało palić na jeden cylinder. Kilku gazowników zmagało się z ustawieniem tej instalacji - całkowicie bezskutecznie. Silnik miał tendencje do gaśnięcia, szarpania podczas zmiany biegów i odpuszczania pedału sprzęgła, nawet po wymianie listw wtryskowych. W czasie 2,5 roku eksploatacji instalacja nigdy nie działała dobrze. Lecho SEC to po prostu granda niewarta żadnych pieniędzy! Najgorszemu wrogowi NIE POLECAM!

  • 2.
  • 2,00 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1996r.
    dodał: JPK, 25.01.2011

    Instalacja Lecho SEC to istna tragedia! W ciągu 2,5 roku eksploatacji zakładane były 4 listwy wtryskiwaczy PlaniJet (każdy zestaw padał, co objawiało się dramatycznym wzrostem spalania [nawet do 12-13 l/100km] i tragiczną pracą silnika - gaśnięcie, "pływanie" obrotów na biegu jałowym). Tuż przed upływem gwarancji padł komputerowy sterownik instalacji - auto nagle przestało palić na jeden cylinder. Kilku gazowników zmagało się z ustawieniem tej instalacji - całkowicie bezskutecznie. Silnik miał tendencje do gaśnięcia, szarpania podczas zmiany biegów i odpuszczania pedału sprzęgła, nawet po wymianie listw wtryskowych. W czasie 2,5 roku eksploatacji instalacja nigdy nie działała dobrze. Lecho SEC to po prostu granda niewarta żadnych pieniędzy! Najgorszemu wrogowi NIE POLECAM!

  • 3.
  • 5,00 Renault Clio III 1.4 i 16V (98KM) 2005r.
    dodał: Kurtyzana, 26.01.2012

    Niezdecydowanym polecam montaż instalacji Auto-Gaz. Od trzech lat jeżdżę Renault Clio 1,4 Oczywiście rosnące ceny benzyny skłoniły mnie do montażu instalacji gazowej. W Grudniu 2011 pojechałam do kilku punktów montażu, najlepsze wrażenie zrobili na mnie panowie z warsztatu Cito Auto Gaz. Auto jeździ bardzo płynnie, przyśpiesza identycznie jak na benzynie. Zużycie gazu około półtorej litra więcej w stosunku do benzyny. Jestem zadowolona i polecam zakład Cito Wrocław

  • 4.
  • 4,75 Renault Clio II 1.2 (60KM) 2002r.
    dodał: mc, 09.10.2010

    Auto miało zamontowaną instalację III generacji w serwisie R. Nie polecam. Była wadliwa. Po wymianie na IV generacje przejechało ponad 150 tyś. km bezawaryjnie. Wizyty co 20tyś. km w serwisie na wymianę filtrów. Średnie spalanie około 7l/100km. na niemieckich autostradach przy ciągłej jeździe 130km/h spalanie 8l/100km. Polecam.

  • 5.
  • 4,50 Renault Clio II 1.2 (60KM) 2002r.
    dodał: andy, 29.10.2011

    Trochę zajęło (i nerwów zabrało) dobre "ustawienie gazu". Jak już ustawiono - to nie było żadnych problemów czy to na gazie czy na benzynie. Poza jednym wyjątkiem: dokładnie co roku był wymieniany I wtryskiwacz na listwie - zawsze gwarancyjnie (bez wnikania o przyczyny). Innych usterek nie było.

  • 6.
  • 3,00 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1998r.
    dodał: mendryk324, 01.07.2010

    Pan własciciel ma wszystkich za nieuków, tylko on ma rację, nauczył sie socjotechniki spławiania marudnych klientów którzy chcą czegoś ponad montaz instalacji. Dalsze usterki załtwia po łebkach... "jezdzic wszystko jest OK". Zrobie espertyzę i zobaczymy. Na razie nikt mu nosa nie utarł....

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Clio

Renault Clio

394 komentarze

321 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Elza~Elza

witam. mam problem z renault clio 1991r. nie wiem co może być przyczyną że nie odpala a w momencie kręcenia gaśnie kontrolka od akumlatora a jest naładowany. co mam robić?

~patryk~patryk

ile litrów ma rezerwa w renault clio I z 1996r.?????

~Gie~Gie

Płyta podłogowa w bagażniku w Clio III jest w kolorze karoserii czy srebrna?

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
51 890
Przejechany dystans
32 202 679 km
Zatankowanego paliwa
1 702 947 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 953
Wydanych pieniędzy
2 682 986 zł
Średnie wydatki na auto
1 330 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
11 212
Wydanych pieniędzy
3 009 151 zł
Średnie wydatki na auto
1 491 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (2 018)

Testy zderzeniowe Renault Clio

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Clio przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Clio 1.0 base grade, LHD
2012

Renault Clio
Renault Clio

Renault Clio
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Clio II Hatchback 1.5 dCi

Na podstawie 108 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: WTF??, dodano: 30.05.2008 21:35

dobrze oceniam niezawodność ale koszty serwisu są za wysokie jak na auto tej klasy... niemieckie auta są o wiele tańsze i do nich cały wachlarz zamienników. Spalanie też potrafi niemiło zasoczyć... Jednak naprawdę podkreślam wysoką niezawodność... może i w tym aucie nie ma co się psuć (zupełny golas) ale o autach francuskich nie krążą pozytywne opinie... ja temu mogę zaprzeczyć... chociaż niewątpliwie faktem jest, że moje Clio ma bardzo mały przebieg i niezawodność powinna być oczywista. Po prostu podsumowując uważam, że koszty serwisu są trochę za wysokie... nie mam ochoty tyle płacić za gołe i niskiej klasy auto... ale niedługo zmieniam na 407:)

pełny raport Renault Hatchback 1.2

autor: KeBi, dodano: 11.03.2010 00:01

Mi palił tyle, co większość aut czyli dużo :) Mam strasznie ciężką nogę. Na trasie nigdy poniżej 7,5L gazu nie zszedł nawet mimo baaardzo spokojnej wręcz anemicznej jazdy. Po mieście to 9,5 zawsze wziął. W zimie z 10 nie chciał zejść w cyklu mieszanym. Ceny części zupełnie normalne. Naprawy zależy co ale ogólnie też w miarę normalnie. Nie da się wymienić przegubu - trzeba całą półoś. Łożyska w kołach są zespolone (2 w 1) koszt około 50zł (oczywiście zamiennik) wymiana około 80zł. Uwaga na tylną belkę bo koszt regeneracji może przewyższyć wartość auta (choć jest bardzo wytrzymała)

pełny raport Renault Hatchback 1.2

autor: Kamil, dodano: 03.09.2014 01:52

Od stycznia tego roku posiadam to autko z tym silnikiem. Poprzedni właściciel - wujek osiągał średnio 4.6l/100 i nie robił dłuższych tras. Osobiście od stycznia zrobiłem jakieś 15 tyś km. Przy 160 km/h komputer pokazuje 8.6l/100 - jak na taki silnik, rewelacja. Z wyprzedzaniem nie ma najmniejszego problemu. Na autostradzie na trasie Poznań-Świecko - decha cały czas pali ok 8 litrów i max rozpędza się do ~170-180 przy dobrych wiatrach. Przy bardzo ekonomicznej jeździe na tej samej trasie alternatywną drogą komputer pokazywał 3.7, zapewne realnie wyszło trochę mniej. Ostatnio na trasie Poznań - Kraków wyszło 3.9l/100... I to wszystko oczywiście przy włączonej klimatyzacji.

pełny raport Renault Hatchback 1.5 dCi

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Renault Clio II Hatchback 1.5 dCi

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Clio II Hatchback 1.5 dCi

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Renault Clio II Hatchback 1.5 dCi 65KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Clio, oglądali także