Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Clio II Hatchback 1.5 dCi

Drugą generację modelu zaprezentowano w 1998 roku. Samochód został zaprojektowany praktycznie od podstaw, choć jego sylwetka, mimo większych rozmiarów, wyraźnie nawiązywała do ostatniej wersji Clio I. W roku 2001 model został poddany pierwszej z trzech modernizacji (kolejne w latach 2003 i 2005). W tym samym roku w sprzedaży pojawiła się również wersja sedan nazwana Thalia (w innych krajach również Clio Symbol i Clio Sedan oraz Nissan Platina). Choć produkcję Clio II zakończono w roku 2005, do dziś model sprzedawany jest na niektórych rynkach jako Clio Storia lub Clio Campus.

Generacje Renault Clio

  • Clio II   1998 - 2010
    Renault Clio II
    • Wybierz generację

    • Clio IV (2012 - teraz)
    • Clio III (2005 - teraz)
    • Clio II (1998 - 2010)
    • Clio I (1990 - 1998)

Komentarze redakcji

Powagosław: Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.
Luzacjusz: Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

Wersje nadwozia Renault Clio II

Silniki Renault Clio II Hatchback

Lista silników:

Publikacje o Renault Clio

Renault Clio R.S. - nowe rozdanie
 
Nasz test Renault Clio R.S. 200 EDC Monaco GP

Turbodoładowany silnik, wyłącznie pięciodrzwiowe nadwozie i tylko dwusprzęgłowa skrzynia. Nowa odsłona Clio R.S. odcina się grubą linią od swojego bezkompromisowego poprzednika. Czy można mówić o zmianach na gorsze?

Renault Clio Grandtour GT - w sportowym stylu
 
Nasz test Renault Clio Grandtour GT 1.2 TCe 120 EDC

Duża doza praktyczności i rozsądku z domieszką sportowych emocji. Tak w telegraficznym skrócie można opisać Clio Grandtour w wersji GT. Szkoda, że dobrze jeżdżące kombi francuska marka wyceniła na okrągłe 70 000 zł.

Samochody Renault, które chciałbyś mieć w swoim garażu

Historia marki Renault jest niezwykle bogata. Firma przez lata specjalizowała się w produkcji niewielkich, tanich w zakupie i eksploatacji samochodów, jednak w swojej ofercie zawsze miała ciekawe samochody. Niektóre z nich przyprawiały nawet o palpitację serca. My wybraliśmy kilka "Renówek",...

Szalone modele popularnych marek

Nim kryzys ugodził w świat motoryzacji, wytwórcy samochodów znacznie mniej skrupulatnie liczyli pieniądze. Projektowali modele, których produkcja balansowała na granicy rentowności, a nawet znajdowała się "pod kreską".

Wersja bazowa. Czy jej zakup ma sens?

Klamka zapadła. Kupujesz nowy samochód. Zdecydowałeś się na segment B - auto wystarczająco przestronne, a jednocześnie na tyle małe, by manewrowanie nim nie nastręczało trudności. Silnik podstawowy. Nawet po ostatnich obniżkach ceny paliw do niskich nie należą, a konie pod maską trzeba przecież wykarmić.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Clio

Renault Clio na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault ClioautoWcentrum - społeczność Renault Clio

najwyższe oktanyAuta - Renault Clio

Renault Clio 61,21

Renault Clio Gerappa 93,21

Renault Clio Klijuś 71,28

Renault Clio 1.5 dCi 70,08

Renault Clio Renatka 60,82

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Clio

daniel89_Lb 33,09

dmitruk 43,75

Todeskult 67,27

kratylos 81,92

miniek202 46,42

lukas_auto 90,81

bandit_bb 90,25

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Clio

Kolejna styczniowa wizyta przeglądowa
Kolejna styczniowa wizyta przeglądowa Ponieważ auto ma przedłużona gwarancje pojechałem wczoraj na 2 w historii mojej ...
full serwis
full serwis wymiana materiałów eksploatacyjnych a więc wiadomo olej z filtrem ( 4,5 litra) f...
klima nabita
klima nabita klima pusta więc trza było jechać nabić i sprawdzić czy dobrze działa - no i dzi...
Drugie wakacje
Drugie wakacje dziennik jak widać nie cierpi z nadmiaru moich wpisów, ale to nie znaczy że autk...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Clio

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Renault Clio
 

Najpopularniejsza wersja Renault Clio

Renault Clio

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Renault Clio
 

Renault Clio najczęściej porównywane z:

Dacia Sandero
1.5 dCi (90 KM)
Toyota Yaris
Hybrid (100 KM)
Audi A1
1.6 TDI (105 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Suzuki Swift Comfort 1,2 94KM Demonstracyjny Suzuki Swift Comfort 1,2 94KM
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 500 km. Silnik: 1.2 94KM, benzynowy.
Cena: 51 690 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 6 790 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!! Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!!
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 500 km. Silnik: 1.2 85KM, benzynowy.
Cena: 51 100 zł 43 900 zł
Zyskujesz: 7 200 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Clio

Renault Clio
1.1 benzyna 60 KM
99 000 km, 2003
11 900 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 82 KM
136 000 km, 2006
13 700 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 68 KM
170 000 km, 2007
12 600 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 48 KM
102 609 km, 2003
10 400 PLN

Ocena auta Renault Clio II Hatchback 1.5 dCi

  • Średnia ocena
    na podstawie 78 opinii
  • 3,99
  • Średnia dla segmentu
    Auta małe: 3,94

Wybrane opinie

Renault Clio Hatchback 1.5 dCi (65 KM)

klima sie prosi ; mam 180 wzrostu i siedzenia foteli mają za krótkie siedziska ; zagłówki mam nie odchylane w poziomie ---niewygodne ; ale z reszty jestem zadowolony nawet ,nawet ../po 75 tkm : na pewno następne auto z dłuższą gwarancją - ciekaw jestem czy na zachodzie standart kultury , fachowości i rzeczywistej pomocy klientowi w ASO jest wyższy niż u nas...po gwarancji jak człowiek nie szasta kasą przy naprawach w serwisach autoryzowanych i dochodzi swoich praw to jest traktowany jak NATRĘT... ja już na pewno nie kupię w tym samym salonie auta

dodał: madek@pf.pl
Renault Clio Hatchback 1.5 dCi (65 KM)

Auto jest takie jakie oczekiwałem, że będzie za te pieniądze. Wozi mnie wszędzie i zawsze i do tego bardzo tanio, a do tego go kupiłem. Mimo opisanych powyżej wad nie mogę narzekać, bo co można oczekiwać po samochodzie tej klasy. Na pewno jest lepszy od jakiegoś Opla, czy Daewoo.

dodał: jacekjelonka
Renault Clio Hatchback 1.5 dCi (65 KM)

Spalanie ok 5,5 jazda na maxa do 150km/h z włączoną klimą. Przy jeździe do 110km/h i w miare spokojnej jezdzie to 4,5l na 100. A jak sie jezdzi jeszcze spokojniej to 4litrow sie nie przekracza. Samochodzik super, nawet z tym najslabszym slinikiem.

dodał: Bujo
Renault Clio Hatchback 1.5 dCi (65 KM)

Ten silnik ma zajeb..... spalanie, przy jeździe do 90 km/h pali tak jak w katalogu 4,3 l na 100 km, troche słaba jakość plastików, silnik 1,5 dci (65 koni) to troszkę za mało, przydało by się 80, mało miejsca z tyłu, ogólnie jestem zadowolony.

dodał: prezes
Renault Clio Hatchback 1.5 dCi (65 KM)

Samochód idealny jak na polskie warunki. Małe spalanie i sporo miejsca jak na 2 osoby (tak przeważnie jeźdzę) choć przy 4 tez spoko. Przyspieszenie wystarczające a rozmary też pozwalają spokojnie parkować w miescie

dodał: Marcin

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Renault Clio

Renault Clio IV Initiale Paris (2015) Renault Clio IV Renault Clio III Kombi Renault Clio III Hatchback 5d - galeria społeczności Renault Clio IV kombi (2013) Renault Clio IV RS Monaco GP (2014) Renault Clio II V6 Renault Clio - galeria redakcyjna Renault Clio IV kombi GT (2013) Renault Clio
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Clio

  • 1.
  • 2,50 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1996r.
    dodał: JPK, 25.01.2011

    Instalacja Lecho SEC to istna tragedia! W ciągu 2,5 roku eksploatacji zakładane były 4 listwy wtryskiwaczy PlaniJet (każdy zestaw padał, co objawiało się dramatycznym wzrostem spalania [nawet do 12-13 l/100km] i tragiczną pracą silnika - gaśnięcie, "pływanie" obrotów na biegu jałowym). Tuż przed upływem gwarancji padł komputerowy sterownik instalacji - auto nagle przestało palić na jeden cylinder. Kilku gazowników zmagało się z ustawieniem tej instalacji - całkowicie bezskutecznie. Silnik miał tendencje do gaśnięcia, szarpania podczas zmiany biegów i odpuszczania pedału sprzęgła, nawet po wymianie listw wtryskowych. W czasie 2,5 roku eksploatacji instalacja nigdy nie działała dobrze. Lecho SEC to po prostu granda niewarta żadnych pieniędzy! Najgorszemu wrogowi NIE POLECAM!

  • 2.
  • 2,00 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1996r.
    dodał: JPK, 25.01.2011

    Instalacja Lecho SEC to istna tragedia! W ciągu 2,5 roku eksploatacji zakładane były 4 listwy wtryskiwaczy PlaniJet (każdy zestaw padał, co objawiało się dramatycznym wzrostem spalania [nawet do 12-13 l/100km] i tragiczną pracą silnika - gaśnięcie, "pływanie" obrotów na biegu jałowym). Tuż przed upływem gwarancji padł komputerowy sterownik instalacji - auto nagle przestało palić na jeden cylinder. Kilku gazowników zmagało się z ustawieniem tej instalacji - całkowicie bezskutecznie. Silnik miał tendencje do gaśnięcia, szarpania podczas zmiany biegów i odpuszczania pedału sprzęgła, nawet po wymianie listw wtryskowych. W czasie 2,5 roku eksploatacji instalacja nigdy nie działała dobrze. Lecho SEC to po prostu granda niewarta żadnych pieniędzy! Najgorszemu wrogowi NIE POLECAM!

  • 3.
  • 5,00 Renault Clio III 1.4 i 16V (98KM) 2005r.
    dodał: Kurtyzana, 26.01.2012

    Niezdecydowanym polecam montaż instalacji Auto-Gaz. Od trzech lat jeżdżę Renault Clio 1,4 Oczywiście rosnące ceny benzyny skłoniły mnie do montażu instalacji gazowej. W Grudniu 2011 pojechałam do kilku punktów montażu, najlepsze wrażenie zrobili na mnie panowie z warsztatu Cito Auto Gaz. Auto jeździ bardzo płynnie, przyśpiesza identycznie jak na benzynie. Zużycie gazu około półtorej litra więcej w stosunku do benzyny. Jestem zadowolona i polecam zakład Cito Wrocław

  • 4.
  • 4,75 Renault Clio II 1.2 (60KM) 2002r.
    dodał: mc, 09.10.2010

    Auto miało zamontowaną instalację III generacji w serwisie R. Nie polecam. Była wadliwa. Po wymianie na IV generacje przejechało ponad 150 tyś. km bezawaryjnie. Wizyty co 20tyś. km w serwisie na wymianę filtrów. Średnie spalanie około 7l/100km. na niemieckich autostradach przy ciągłej jeździe 130km/h spalanie 8l/100km. Polecam.

  • 5.
  • 4,50 Renault Clio II 1.2 (60KM) 2002r.
    dodał: andy, 29.10.2011

    Trochę zajęło (i nerwów zabrało) dobre "ustawienie gazu". Jak już ustawiono - to nie było żadnych problemów czy to na gazie czy na benzynie. Poza jednym wyjątkiem: dokładnie co roku był wymieniany I wtryskiwacz na listwie - zawsze gwarancyjnie (bez wnikania o przyczyny). Innych usterek nie było.

  • 6.
  • 3,00 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1998r.
    dodał: mendryk324, 01.07.2010

    Pan własciciel ma wszystkich za nieuków, tylko on ma rację, nauczył sie socjotechniki spławiania marudnych klientów którzy chcą czegoś ponad montaz instalacji. Dalsze usterki załtwia po łebkach... "jezdzic wszystko jest OK". Zrobie espertyzę i zobaczymy. Na razie nikt mu nosa nie utarł....

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Clio

Renault Clio

394 komentarze

321 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Elza~Elza

witam. mam problem z renault clio 1991r. nie wiem co może być przyczyną że nie odpala a w momencie kręcenia gaśnie kontrolka od akumlatora a jest naładowany. co mam robić?

~patryk~patryk

ile litrów ma rezerwa w renault clio I z 1996r.?????

~Gie~Gie

Płyta podłogowa w bagażniku w Clio III jest w kolorze karoserii czy srebrna?

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
51 780
Przejechany dystans
32 189 010 km
Zatankowanego paliwa
1 700 194 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 952
Wydanych pieniędzy
2 679 021 zł
Średnie wydatki na auto
1 335 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
11 178
Wydanych pieniędzy
2 994 424 zł
Średnie wydatki na auto
1 492 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (2 007)

Testy zderzeniowe Renault Clio

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Clio przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Clio 1.0 base grade, LHD
2012

Renault Clio
Renault Clio

Renault Clio
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Clio II Hatchback 1.5 dCi

Na podstawie 108 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Michał, dodano: 20.10.2014 14:13

Podane spalanie przy zachowaniu zasad ecodrivingu, ze sporadycznie włączaną klimatyzacją oraz oponach letnich. Polecam dynamicznie przyspieszać i jechać na wyższym biegu. Na drogach krajowych, przy ecodrivingu i prędkości ok. 90km /h autko pali średnio 3,4-3,5l na 100km. Wynik robi wrażenie na znajomych - zdecydowanie polecam na takie trasy i do miasta! Na autostradzie, przy prędkościach powyżej 140 km/h spalanie drastycznie rośnie, ale to jak w każdym aucie (duży opór powietrza, wysokie obroty). Polecam używać zalecanego oleju Elfa - przystępny kosztowo, a spalanie jakby minimalnie mniejsze niż na Castrolu. Nie wspominam o regularnej wymianie filtrów :-)

pełny raport Renault Hatchback 3d Phase II 1.5 dCi

autor: pb, dodano: 11.01.2012 13:38

Głównie jeżdżę w cyklu miejsko-pozamiejskim, ale nie na trasie. Dojazd do pracy to 50% czasu miasto, 50% czasu przedmieścia (teren zabudowany, ale bez skrzyżowań,itd). Średnia prędkość przemieszczania ok 25km/h. Po kupieniu samochodu spalanie miałem na poziomie 7.2l. Obecnie zszedłem do 6.7 (zima, więc latem może dojdę do 6.5). Technika jazdy: zdecydowane przyspieszanie (ale bez turbo) i maksymalne wykorzystywanie drogi na hamowanie silnikiem po zauważeniu np. czerwonego światła (aby stać jak najmniej i jak najwięcej jechać ze spalaniem 0l/100). W trasie narazie byłem raz, krótkiej. Przy 100km/h spalanie ok 5-5.5l/100. Przy wyższych prędkościach spalanie szybko rosło, więc nie sprawdzałem.

pełny raport Renault Grandtour Phase II 1.2 TCe 16v

autor: bazyl123, dodano: 07.04.2012 08:50

Jak dla mnie to doskonałe, ze świeczką szukać auta o tych gabarytach z silnikiem benzynowym o tak małym spalaniu. Oczywiście trzeba umieć wykorzystać możliwości silnika by był ekonomiczny. W nowszych silnikach bywają jakieś strzałki do informacji kiedy zmienić bieg by mało spalił. Tutaj trzeba się nauczyć. Może dam prę rad bo tak jak ktoś zwyczajnie jeździ to w mieście mu spali 7.5 a jak się nauczy to 6-6.5l. A jak mało w korkach się stoi to i 5.5l. To tak : zmieniamy biegi szybko, tj. jak tylko ruszy auto to zaraz 2 i do 2000obr. następnie 3 i do 2000obr. na 4 można trochę pociągnąć do 2400obr. by auto nabrało prędkości i 5. Nie wciskamy gazu tak jak piszą do 3/4 ! bo auto od groma nam spali, więc gaz do max. 1/2. Dla porównania jeździłem Toyotą IQ z silnikiem 3cyl. 1.0 i nie udało mi się spalić mniej niż Clio.

pełny raport Renault Hatchback 1.2 i 16V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Renault Clio II Hatchback 1.5 dCi

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Clio II Hatchback 1.5 dCi

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Renault Clio II Hatchback 1.5 dCi 65KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Clio, oglądali także