Szukaj

Informacje o Renault Clio II Hatchback 1.5 dCi 80KM 59kW 2002-2010

Lata produkcji: 2002 – 2010
Segment: Auta małe
Druga generacja Renault Clio zadebiutowała na rynku w 1998 r. Model zaprojektowano w zasadzie od podstaw, chociaż sylwetka auta, pomimo jego większych wymiarów, wyraźnie przywoływała na myśl ostatnią wersję modelu pierwszej generacji. Clio II w roku 2011 przeszło pierwszą z trzech modernizacji (następne miały miejsce w latach 2003 oraz 2005). W tym samym roku zadebiutowała na rynku także odmiana sedan samochodu, nosząca nazwę Thalia (w innych krajach także Clio Sedam i Clio Symbol oraz Nissan Platina). Pomimo że w roku 2005 produkcja Renault Clio II generacji została zakończona, to do dziś na niektórych rynkach auto nadal jest oferowane pod nazwami Clio Storia lub Clio Campus.
czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1461 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 80 KM (59 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 184 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Karoseria + Silnik

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

3,4
~tylko nowe CLIO!
Renault Clio II
Hatchback 1.5 dCi 80KM 59kW
Autko kupiłem z przebiegiem 130 tys. i zrobiłem prawie 100 tys.. Pierwsze 50 tys. bajka zero roboty tylko jazda i przeglądy (raz wymieniłem łożysko z tyłu, ale to drobiazg). Zabawa zaczęła się po 180 tys. wtryski, regeneracja pompy, czyszczenie układu paliwowego... kilka tys. zł na naprawę. Po 200 tys. panewki... znowu koszty. Kupiłbym ten samochód jeszcze raz, ale tylko jako nowy. Nówką można zrobić ok. 200 tys. bez najmniejszych dokładek finansowych. Mimo wszystko dam 4,0 za całokształt. Silnik zrywny dynamiczny, świetnie się prowadzi, dobre d wyprzedzania. Idealne na miasto.
3,2
~Wader
Renault Clio II
Hatchback 1.5 dCi 80KM 59kW
Niskie spalanie, ok 5L/100km, to jedyna zaleta tego silnika. Zimą przy największych mrozach odpalało bez problemu, i podczas 2 lat eksploatacji nie musiałem wymienić ani jednej żarówki oraz nie miałem większych problemów z zawieszeniem... Tyle jeśli chodzi o plusy. Niestety największą WADĄ jest AWARYJNY SILNIK, na dzień dobry \"remont\" silnika za 1 500 zł, a po niespełna roku znowu zaczął \"ciec\", z miesiąca na miesiąc coraz bardziej, aż w końcu zdecydowałem się go sprzedać. Poza tym rocznik produkcji 2001, a nie 2002 (ale 2001 nie mogłem zaznaczyć w formularzu). UWAŻAJCIE na RENAULT CLIO z tym silnikiem o ŻÓŁTYM KOLORZE karoserii, macie bardzo duże szanse naciąć się, tak jak ja na zajechany egzemplarz przez przedstawiciela handlowego francuskiej firmy LA POSTE (wpiszcie sobie w gooogle, wyszukiwarka grafiki: LA POSTE renault clio ). Teraz kupiłem AUDI A3 1998 1.9 TDI 110 KM, spalanie niewiele większe (o jakieś 0,5 L... ale jazda z klimą), komfort o wiele większy i po wstępnych \"poprawkach\" już ponad pół roku chodzi bez zarzutu, polecam. Pozdrawiam :)
4,6
~jablkowy
Renault Clio II
Hatchback 1.5 dCi 80KM 59kW
Zacznę od podsumowań,bardzo żwawy, kulturalny, stosunkowo cichy, ciagnie to malutkie auto on niskoch obrotów, jestem bardzo pozytywnie zaskoczony! najlepszy wybór w tej cenie, niskie koszty ekspoatacji, dostepnośc częsci i bardz niskie spalanie! Ten samochód nie pali prawie nic! mieszkam w górzystym terenie, bez autostrad , ciasne dróżki pomiędzy wsiami i ciagłe wzniesienia a wynik spalania nie przekrasza 4,4L, podczas podróży do Francji jazda z prędkością max 120km/h i spalanie 3,7L. a można spalać nawet mniej. Jak na takie gabaryty przestrzeni jest bardzo dużo! może być tylko nieco ciasno gdy w tyle zamontujemy fotelik, poza tym naprawdę można podrózować! zwłaszcza gdy posiadamy wersję z kubełkowymi fotelami na przykłas \"Chiemmse\". Clio jest doskonałą opcją dla niskozamożnych singli, małej rodzinki, emerytów, czy do pracy, dobre wyposażenie-klima, radio ze sterowaniem przy kierownicy, bardzo dobre kubełkowe fotele, bogady w opcje komputer pokładowy. spodziewałem się ,czytając oopinie, że będą ciągłe problemy z elektroniką, nic z tych rzeczy . Zdarzyła mi sie jedna powazniejsza usterka, mianowicie coś w głowicy i kosz 2000zł, da się przełknąć
Średnie spalanie dla Renault Clio II Hatchback 1.5 dCi 80KM 59kW 2002-2010
4,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,4
Renault Clio II
Hatchback 1.5 dCi 80KM 59kW
Maksymalne średnie spalanie to zima. Minimalne średnie spalanie to lato cykl mieszany. Ogólnie im żwawiej sie jeździ tym samochód mniej pali a jego przyspieszenie jest wręcz nienaturalne. 80 KM przy małej masie daje przyspieszenie porównywalne z większymi samochodami o mocach około 150 -180 KM, sprawdzane na trasie. Silnik robi robote lecz wymaga zadbania - głównie wymieny oleju , cała reszta ok. Zaskakuje wygoda nawet na dłuższych trasach lecz takie robie sporadycznie, na częste długie wyjazdy polecał bym coś większego.
4,1
Renault Clio II
Hatchback 1.5 dCi 80KM 59kW
Od stycznia tego roku posiadam to autko z tym silnikiem. Poprzedni właściciel - wujek osiągał średnio 4.6l/100 i nie robił dłuższych tras. Osobiście od stycznia zrobiłem jakieś 15 tyś km. Przy 160 km/h komputer pokazuje 8.6l/100 - jak na taki silnik, rewelacja. Z wyprzedzaniem nie ma najmniejszego problemu. Na autostradzie na trasie Poznań-Świecko - decha cały czas pali ok 8 litrów i max rozpędza się do ~170-180 przy dobrych wiatrach. Przy bardzo ekonomicznej jeździe na tej samej trasie alternatywną drogą komputer pokazywał 3.7, zapewne realnie wyszło trochę mniej. Ostatnio na trasie Poznań - Kraków wyszło 3.9l/100... I to wszystko oczywiście przy włączonej klimatyzacji.
4,5
Renault Clio II
Hatchback 1.5 dCi 80KM 59kW
Witam jestem właścicielem tego auta już od ponad 2 lat. Jest to silnik 1.5dci 82KM. wg mnie ten silnik zapewnia niezłe osiągi do 150KM/h ciagnie bardzo dobrze spokojnie można wyprzedzać tiry i inne auta. Moja trasa to Andrychów-Tychy 55/km w jedną stronę( 4 osoby na pokładzie ) . przy oszczędnej jeździe 70-90(km-h) komputer pokazuje mi 4.1 lecz po zatankowaniu do pełna ( aż po brzeg nie do pierwszego cyknięcia obliczenia wskazał 4.4 l) Natomiast przy małych szaleństwach wyprzedzanie jazda 85-110 to spalanie wychodzi około 4,4 -4,5 na komputerze czyli w rzeczywistości po maksymalnym zatankowaniu pod sam korek około 4.9 l na 100km. Najwięcej ile mi się udało osiągnąć to 5.5 l spalania rzeczywistego ale to przy szybkiej jeździe i dużej ilości wyprzedzonych aut. Tak wiec z auta jestem zadowolony. ( średni zasięg jaki nim robię na jednym baku to 1000-1100km

Usterki Renault Clio II

Liczba wpisów: 99
Wyciek spod uszczelki głowicy silnika czy na simmeringu wałka rozrządu?
  • Renault Clio II Hatchback 1.2 60KM 44kW 1998-2010
  • silnik
  • 266 tys. km
Witam, Miał może ktoś z Was podobny problem, przebieg Reni to już 266 000 km (mocno wyeksploatowany). Częste wycieki, ostatnio była wymieniana uszczelka pokrywy zaworów i uszczelniana odma, po przejechaniu może z 200kmwyciek oleju znowu się pojawił. Cieknie z tylnej części od strony pasażera, diagnoza mechanika to wyciek spod uszczelki głowicy. Za jakiś czas jednak planuje sprzedać samochód, bo po przekalkulowaniu kosztów napraw ( a ciągle się coś sypie) stwierdziłem, że to skarbonka bez dna. Mieliście może podobny problem, jak długo można mniej więcej jeździć z takim wyciekiem? Innych objawów od strony uszczelki pod głowicą nie mam. Pozdrawiam wszystkich.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Sprzęgło
  • Renault Clio II Hatchback 1.2 60KM 44kW 1998-2010
  • układ napędowy
Witam.Mam problem z kultura pracy sprzęgła i reakcja pojazdu na zmianę biegów.Szarpie autem przy zmianie biegów,przy dynamicznym zmianie biegów szarpanie jest mniejsze natomiast przy wolnym falują a pojazd jakby miał opóźniona reakcje na zmianę biegów.Biegi wchodzą normalnie bez otarć,zgrzytania,bardzo lekko.Podczas jazdy przy lekkim odpuszczeniu gazu szarpie mocno gałka zmiany biegu do przodu,jest bo bardzo wyczuwalne przy położeniu na biegu 2 i 4,kiedy gałka jest na 1,3,5 szarpanie jest mniejsze.Ostatnio co robiłem to wymieniałem poduszkę przy lewarku bo szarpała na biegu jałowym,teraz jest ok.Kolejnym dziwna reakcja auta jest poszarpywanie przy wolej jeździe przy redukcji na bieg 2 np podjeżdżając pod próg zwalniający.Auto posiada instalacje gazowa ale i na gazie i na benzynie problemy są takie same.Co może być przyczyna takiej pracy sprzęgła i pojazdu,proszę o jakaś opinie,dziękuje za uwagę.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Brak reakcji na pedał gazy przy ciepłym silniku
  • Renault Clio II Hatchback 1.2 i 16V 75KM 55kW 1999-2010
  • instalacja elektryczna
Samochód po przejechaniu odcinka drogi i zatrzymaniu odpala ale nie reaguje na pedał gazu. Po 3-4 godzinach po schłodzeniu silnika wraca reakcja na pedal gazu. Wcześniej zapala się kontrolka uszkodzenia elektronicznego - spiralka z zygzakiem.Usterka wystąpiła latem ubiegłego roku i nie pojawia się zimą.W sevisie poczatkowo stwierdzono, że przyczyna jest przepustnica,przeczyszczenie jej nie usunęło problemu. W servisie autoryzowanym stwiedzono uszkodzenie komputera, ktorego wymiana nie zmieniła sytuacji.proszę o poradę jesli ktoś miał podobny problem i go rozwiązał.
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Renault Clio II Hatchback