Szukaj

Informacje o Renault Clio III

Lata produkcji: 2005 – 2013
Segment: Auta małe
Produkowana w latach 2005-2012 trzecia generacja Renault Clio w porównaniu do poprzedników miała dogłębnie zmienioną sylwetkę, znacząco powiększyły się także wymiary nadwozia. Renault Clio III powstało na płycie podłogowej B (opracowanej we współpracy Renault z Nissanem), tak jak m.in. Renault Modus oraz Nissany Micra oraz Note. W ofercie po raz pierwszy obok 3- i 5-drzwiowych odmian pojawiła się również wersja kombi. Trzecia generacja Clio zdobyła w roku 2006 tytuł „Samochodu Roku”, będąc pierwszym w dziejach samochodem, który sięgnął po niego dwukrotnie. Auto przeszło facelifting w roku 2009. W Kraju Kwitnącej Wiśni sprzedawane jest pod nazwą Lutecia.
czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz

Oceny Renault Clio III

Liczba ocen: 321
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~suwalki1211
Renault Clio III
Grandtour 1.2 TCE 101KM 74kW
Auto jest idealnym kompromisem między "czymś do miasta", a "trzeba zrobić trasę". Nigdy mnie nie zawiodło, ale muszę przyznać że o nie dbałem. Regularna wymiana oleju czyni te jednostkę niezniszczalną. Żona obecnie użytkuje również clio, 3 drzwiowe z jednostką 1.2Tce i jeśli ten silnik przekroczy 200k i był zadbany to spokojnie bez problemów dociągnie drugie tyle. Nie można też narzekać na karoserię, która pomimo mojej małej przygody na początku użytkowania, po fachowej naprawie nie miała śladów rdzy. Warto zwrócić uwagę na elektronikę owianą mitami. Otóż komputer informuje nas o przeglądach które należy wykonać, co mój pierwszy mechanik interpretował jako usterkę do naprawy. Kabelki czasem żyją swoim życiem, jednak nie jest to groźne i można się przyzwyczaić ;) Niestety trwałość gałki zmiany biegów, jaka by nie była oceniam na max 50k km. Jeździć, ale dbać i posłuży lata.
4,5
~Andrzej
Renault Clio III
Hatchback 3d 1.2 i 16V 75KM 55kW
jeśli niewielkim nakładem będziesz dbał o auto (wymieniał płyny, filtry itp. na czas), odwdzięczy się bezawaryjną pracą na długie lata. Wyraz korozja jest mi nieznany, mimo 15 lat które minęły. Z wielkich "napraw" to ostatnio wymieniony rozrząd i sprzęgło. Ten miejski szczur potrafi zaskoczyć, nie nastawiaj się na dalekie podróże bo się umęczysz. Typowy mieszczuch, to jego naturalne środowisko. Spalanie na poziomie 7,5 do 8 litrów w korkach, na dłuższych dystansach potrafi zejść do 5,5 litra. Przestronny wewnątrz, jak jeszcze masz elektryczne szyby, radio, klime, central, to jesteś gość. Jest wyższy od aut w tej klasie, więc wchodzenie/wychodzenie z auta jest super wygodne. Wybieranie nierówności na drodze przyzwoite, ale brakuje tej miękkości znanej mi np. z clio II Jestem mega zadowolony, dojazdy do pracy i szybkie wyskoki w miasto na zakupy, załatwianie spraw, itp. to super sprawa. Nie oczekuj dynamiki po tym silniku, to auto ma w miarę sprawnie się przemieszczać z punktu A do punktu B i robi to celująco.
4,6
~Pszemeg771
Renault Clio III
Hatchback 3d Phase II 1.2 TCe 16v 100KM 74kW
Zanim zaczniemy oceniać ten samochód, trzeba spojrzeć przez pryzmat ceny i segmentu w jakim się znajduje. Jeśli ktoś będzie chciał porównywać go do samochodów z segmentu C lub wyżej (nawet starsze rocznikowo) to niestety Clio wypadnie słabo. Natomiast trzymając się sprawiedliwej opinii i pozostając w segmencie B to jest naprawdę przyjemny fur! Moja wersja to 20th Anniversary więc posiada trochę lepsze materiały, przeszycia, panoramiczny dach i klime automatyczną. Naprawdę jest całkiem komfortowy, pomimo, że jest to raczej tanie auto to nie zauważyłem jakiś problemów ze skrzypieniem, zużywaniem się części czy cokolwiek. Antykorozyjnie jest zabezpieczony wyśmienicie, fotele raczej miękkie, niezbyt szerokie i średnio trzymają w zakrętach ale bardzo ładnie wyglądają. Podsumowując - do jazd miejskich i podmiejskich jest wyśmienity, zwarty bardzo łatwy w prowadzeniu. Oczywiście ma też swoje wady o których poniżej.
Średnie spalanie dla Renault Clio III
5,5 – 11,0
l/100 km
4,3 – 5,6
l/100 km
6,1 – 10,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,4
Renault Clio III
Hatchback 5d Phase II 1.5 dCi 75KM 55kW
Przejechałem nim 100tys km (obecny przebieg 233tys km) Średnią podaję z tankowań nie z komputera. Przy dynamicznej jeździe 4.8. ale odkąd paliwo zdrożało jeżdżę spokojniej i obniżyłem spalanie do ok 4.2 (max udało mi się zejść do 3.9) najważniejsza zasada delikatnie operować gazem 4 nie wrzucam poniżej 60 ale przeważnie później a piąty bieg przy minimum 90. Powyżej 100km/h to pali duuuuuuzo więcej. Na trasie do Warszawy trasa 300km przy prędkości 120-130 spalił 5.5. Auto trochę za słabe na piąty bieg więc go unikam (zamierzam zrobić chipa). Auto poza manetka migaczy nigdy się mi nie zepsuło. Turbo, dpf (wypala się co 1100-1200km), sprzęgło i wtryski fabryczne!
6,3
Renault Clio III
Hatchback 3d 1.2 i 16V 75KM 55kW
Dzień Dobry! Spalanie różni się zima/lato o mniej więcej 0,5l - pomiary przy 2 dorosłych osobach, przy sporym zapasie paliwa, bez bagażu. Lato: miasto ok. 6,3l// trasa 120km/h=6,8l // trasa 90km/h=5,4l. Zima: miasto 6,8l// trasa 120 km/h=7,3l // trasa 90km/h = 5,8l. Dość precyzyjny pomiar komputera ilości spalonego paliwa. Przy oszczędnej jeździe ciężko zejść poniżej 6,0 l w mieście, ale także trudno tak "piłować", aby przekroczyć 7,0l. PS. zauważalna poprawa dynamiki i osiągów po wymianie cewek zapłonowych, świec i kabli - przy tak niskiej mocy każdy km na wage złota :) Samochód godny polecenia. Pozdrawiam
6,5
Renault Clio III
Hatchback 5d 1.2 16V eco2 75KM 55kW
Mój to rok 2007, ale się nie da wybrać z listy. Najwyższe spalanie średnie miał zimą - 7.2. Po naprawie elementu klimy wchodzi max na 6.6. Nawet mimo niezbyt ekonomicznego traktowania bo mało jeżdżony, w mieście zwykle krótkie trasy 4-6 km, więc silnik raczej nie ma czasu osiągnąć optymalnej temperatury. Na autostradzie przy 120-130 km/h średnie zeszło do 5.9.

Usterki Renault Clio III

Liczba wpisów: 28
Jaki olej lać do silnika TCE
  • Renault Clio III Grandtour Phase II 1.2 TCe 16v 100KM 74kW 2010-2012
Witam Mam nadzieję, że wpis dotrze do właścicieli samochodów z silnikami TCE i ogólnie Turbo Benzyn Renault. Wbrew temu co mówią obiegowe opinie, że wszystkie oleje są takie same w praktyce różnią się dość znacznie. Mówię tu tylko o syntetykach. Inny olej jest potrzebny do Renault TCe a inny do silników Mazdy czy Forda. Jeśli chodzi o Turbo Renault olej MUSI spełniać normę RN710: ELF Evolution 5w40 {nie excellium), Castrol Edge 5w40. Te marki sprawdziłem, wersje 5w30 tych olei nie spełniają tej normy. Pozdrawiam
Problem rozwiązany
3 komentarze
wycieraczki nie działają
  • Renault Clio III Hatchback 5d Phase II 1.2 TCe 16v 100KM 74kW 2010-2012
  • instalacja elektryczna
Wycieraczki przestały działać. Powód - spalenie silnika wycieraczek, a praprzyczyną było zatkanie odpływu przedniego podszybia spowodowane resztkami zgniłych liści, nasion i kurzu. Tak kończy się parkowanie pod drzewami. Naprawa (czyli wymiana silnika wycieraczek) 2000 zł. Samo oczyszczenie podszybia 150 zł. Najpewniej bez rozkręcania kratki podszybia można by przetykać odpływ odpowiednio długą i odpowiednio sztywną plastikową rurką o średnicy do 2 mm. Odpływ jest z lewej strony podszybia.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Usterka wrtysku, lampka stop, brak mocy
  • Renault Clio III Hatchback 3d 1.5 dCi 68KM 50kW 2005-2010
  • układ wtryskowy
Witam. Posiadam Reno Clio III 1.5 dci. Przy przebiegu silnika 45000 km (2009) w trakcie jazdy pojawił się komunikat "USTERKA WTRYSKU" , pojawiła się kontrolka "STOP" na desce oraz brak mocy silnika (pedał gazu do oporu a silnik jakby coraz mniej mocy dostawał). Okazało się, że muszę wymienić wszystkie wtryski, ponieważ nie trzymają ciśnienia w układzie. Nowe wtryski kosztowały 1300 zł kupiłem 2 sztuki, a z pozostałymi dwoma zregenerowałem za 600 zł. Łącznie cały koszt z diagnostyką, wymianą filtra paliwa oraz dowozem wtrysków do regeneracji wyniosła mnie 4500 zł. Mamy luty 2011 i podobne objawy ukazują się. Ropę tankuje na jednych z renomowanych stacji (OxxxN - nazwę producenta ropy nie podaje relkama/antyreklama)
Problem rozwiązany
11 komentarzy
Renault Clio III