Gorące tematy

Nasze testy

Wszystkie modele

Galerie

Renault Clio III

Trzecia generacja modelu produkowana w latach 2005-2012. W porównaniu do swoich poprzedników, sylwetka Clio III została gruntownie zmieniona, znacznie zwiększyły się też rozmiary nadwozia. Auto zostało zbudowane platformie podłogowej B stworzonej wspólnie przez Nissana i Renault, a dzielił ją m.in. z Renault Modus oraz Nissanami: Micrą i Note. W roku 2006 Clio III zostało nagrodzone tytułem „Samochodu Roku” stając się pierwszym w historii modelem, który otrzymał tę nagrodę dwukrotnie. W 2009 roku auto zostało poddane faceliftingowi. W Japonii oferowany pod nazwą Lutecia.

Renault Clio III 1.2 75 KM - widok z tyłu
Renault Clio III 1.2 75 KM - widok z tyłu
Renault Clio III 1.2 75 KM - prawy bok
Renault Clio III 1.2 75 KM - widok z przodu
Renault Clio III 1.2 75 KM - schowek przedni otwarty
Renault Clio III 1.2 75 KM - kokpit
Renault Clio III 1.2 75 KM - widok ogólny wnętrza z przodu

Generacje Renault Clio

  • Clio III   2005 - teraz
    Renault Clio III
    • Wybierz generację

    • Clio IV (2012 - teraz)
    • Clio III (2005 - teraz)
    • Clio II (1998 - 2010)
    • Clio I (1990 - 1998)

Komentarze redakcji

Powagosław: Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.
Luzacjusz: Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

Wersje nadwozia Renault Clio III

Silniki Renault Clio III

Lista silników:
1.2 i 16V (75KM), 1.2 16V eco2 (75KM), 1.2 TCe eco2 (100KM), 1.2 i 16V (78KM), 1.2TCe eco2 (100KM), 1.2 i (75KM), 1.2 16V (101KM), 1.2 i 16V (65KM), 1.4 i 16V (98KM), 1.6 i (110KM), 1.6 i 16V (88KM), 1.6 16v (125KM), 1.6 16V (125KM), 1.6 i 16V (110KM), 2.0 i 16V (197KM), 2.0 16V (140KM), 1.5 dCi (105KM), 1.5 dCi (65KM), 1.5 dCi (68KM), 1.5 dCi (75KM), 1.5 dCi eco2 (70KM), 1.5 dCi (86KM), 1.5 dCi (85KM), 1.5dCi eco2 (70KM), 1.5 dCi (106KM), 1.5 dCi eco2 (85KM), 1.5 dCi (88KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.
Jaki silnik wybrać?

Silników benzynowych jest klika i mają po parę wariantów mocy. Najmniejszy 1.2l 65KM odnajdzie się w mieście. Toczenie auta od świateł do świateł dobrze mu wychodzi, przy niskich obrotach nie bombarduje uszu nadmiernym hałasem, ale jeśli mówić o przyspieszaniu, to jako takie istnieje dopiero powyżej 3 500 – 4 000 obr./min. Trochę lepiej jeździ wersja 75-konna, a najlepiej – 100-konna. Dzięki małej pojemności cała ta drużyna jest dość oszczędna. Fani mocnych doznań mogą zajrzeć na koniec cennika – tam króluje 2-litrowa „benzyna” o mocy 200KM, która zmienia to małe autko w coś naprawdę wrednego i szybkiego. Za dużo? Są też motory 1.6l i 1.4l o mocach 98-110KM. Szczególnie 1.4l jest trochę słaby przy niskich obrotach, ale i tak okaże się dość dobry, jeśli zdecydujecie się jeździć też poza miastem. Diesel ma 1.5l i spory rozrzut mocy. Najsłabsza, 68-konna wersja generuje takie odczucia jak najsłabsza „benzyna” z tym, że zimna jest dodatkowo głośna i cała drży. Wariant 86-konny powinien już zadowolić większość osób, a jeśli nie – jest też 106-konny. Zrywny i drogi.

Publikacje o Renault Clio

Renault Clio R.S. - nowe rozdanie
 
Nasz test Renault Clio R.S. 200 EDC Monaco GP

Turbodoładowany silnik, wyłącznie pięciodrzwiowe nadwozie i tylko dwusprzęgłowa skrzynia. Nowa odsłona Clio R.S. odcina się grubą linią od swojego bezkompromisowego poprzednika. Czy można mówić o zmianach na gorsze?

Renault Clio Grandtour GT - w sportowym stylu
 
Nasz test Renault Clio Grandtour GT 1.2 TCe 120 EDC

Duża doza praktyczności i rozsądku z domieszką sportowych emocji. Tak w telegraficznym skrócie można opisać Clio Grandtour w wersji GT. Szkoda, że dobrze jeżdżące kombi francuska marka wyceniła na okrągłe 70 000 zł.

Samochody Renault, które chciałbyś mieć w swoim garażu

Historia marki Renault jest niezwykle bogata. Firma przez lata specjalizowała się w produkcji niewielkich, tanich w zakupie i eksploatacji samochodów, jednak w swojej ofercie zawsze miała ciekawe samochody. Niektóre z nich przyprawiały nawet o palpitację serca. My wybraliśmy kilka "Renówek",...

Szalone modele popularnych marek

Nim kryzys ugodził w świat motoryzacji, wytwórcy samochodów znacznie mniej skrupulatnie liczyli pieniądze. Projektowali modele, których produkcja balansowała na granicy rentowności, a nawet znajdowała się "pod kreską".

Wersja bazowa. Czy jej zakup ma sens?

Klamka zapadła. Kupujesz nowy samochód. Zdecydowałeś się na segment B - auto wystarczająco przestronne, a jednocześnie na tyle małe, by manewrowanie nim nie nastręczało trudności. Silnik podstawowy. Nawet po ostatnich obniżkach ceny paliw do niskich nie należą, a konie pod maską trzeba przecież wykarmić.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Clio

Renault Clio na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault ClioautoWcentrum - społeczność Renault Clio

najwyższe oktanyAuta - Renault Clio

Renault Clio 72,66

Renault Clio II Expression 70,99

Renault Clio Borsuczek 75,55

Renault Clio Renatka 60,82

Renault Clio Ferrari 71,98

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Clio

Labusch_ 40,48

Mbenek 41,22

piotrdemski 70,32

espacefan 55,63

sylver31 61,28

Lilaa 71,27

Todeskult 69,24

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Clio

I w końcu ktoś kompetentny:)
I w końcu ktoś kompetentny:) Usterka znaleziona:) okazało się że całemu złu winne było niewielkie pękniecie n...
klima nabita
klima nabita klima pusta więc trza było jechać nabić i sprawdzić czy dobrze działa - no i dzi...
Druga wymiana po zakupie
Druga wymiana po zakupie By w papierach wszystko grało :) dziś piszę zaległy wpis z dnia 30.12.2013 z wy...
czas zmienić blaszki - przerejestrowanie
czas zmienić blaszki - przerejestrowanie jak to zawsze trzeba pare urzędów przejść 7:00-9:00 US-PCC3 - pare minut Wydzia...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Clio

od 37 700 zł do 89 900

Dostępne silniki

Benzyna (74 - 200 KM): 1.2 16V, ENERGY Tce, TCe, TCe 120 EDC, TCe EDC, Turbo RS

 

Diesel (75 - 90 KM): ENERGY dCi, dCi, dCi

Skrzynie biegów

manualna: , 5-biegowa

 

automatyczna: , 6-stopniowa
Katalog nowych aut Renault Clio
 

Najpopularniejsza wersja Renault Clio

Renault Clio 1.2 16V 74KM - 5 drzwiowy minivan

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
radio / CD
komputer
klimatyzacja

Dostępne kolory

Wybrane pakiety dealerskie

Pakiet PLUS - 407
Pakiet Klimat - 2 358
Pakiet Komfort - 4 065

Cena katalogowa

37 700

Zobacz ofertę Renault Clio 1.2 16V 74KM - 5 drzwiowy minivan
 

Renault Clio najczęściej porównywane z:

Audi A1
1.6 TDI (116 KM)
Opel Corsa
1.3 CDTI ECOTEC (95 KM)
Mini Mini
1.5 D (95 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Ford Fiesta Trend Silver X 1.25 82 Ford Fiesta Trend Silver X 1.25 82
Rocznik: 2015. Silnik: 1.3 60KM .
Cena: 47 800 zł
Zyskujesz: 7 300 zł Zobacz szczegóły »
Ford Fiesta Silver X 1.25 Duratec 82 KM Ford Fiesta Silver X 1.25 Duratec 82 KM
Rocznik: 2015. Silnik: 1.2 60KM .
Cena: 59 900 zł
Zyskujesz: 4 170 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Clio

Renault Clio
1.1 benzyna 60 KM
99 000 km, 2003
11 900 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 82 KM
136 000 km, 2006
13 700 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 68 KM
170 000 km, 2007
12 600 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 48 KM
102 609 km, 2003
10 400 PLN

Ocena auta Renault Clio III

Wybrane opinie

Renault Clio Hatchback 5d 1.4 i 16V (98 KM)

Poprzednio miałem CLIO II 1,4 na którym przejachałem 185.000 km w 8 lat. Jak każdy samochód miał swoje wady i zalety. Zdecydowałem się na jego następcę, chociaż miałem zamiar kupić SUZUKI SWIFT. Poddałem się woli rodziny i teraz żałuję. Trzeszczące plastiki, mało komfortowe fotele i tragiczny silnik 1,4 16V . Czytałem komentarze poprzedników i nie wiem czym jeździli skoro tak się zachwycali tym samochodem. Jeśli chcesz poczuć, że jedziesz to musisz wybrać. Albo duże zużycie paliwa albo jazda flegmatyczna.

dodał: candino@autograf.pl
Renault Clio Hatchback 5d 1.5 dCi (68 KM)

Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony tym samochodem. Co prawda jego głównym użytkownikiem jest żona, ale trochę nim jednak jeżdżę i jestem pod wrażeniem, że taki mały samochodzik, z małym silniczkiem zapewnia w miarę komfortowe i zdecydowanie ekonomiczne podróżowanie. Oczywiście w kategoriach absolutnych są samochody wygodniejsze i bardziej dynamiczne, ale kosztują one sporo więcej. W swojej klasie ten mały Clio to dla mnie na pewno "best buy".

dodał: ammarda@gmail.com
Renault Clio Hatchback 5d 1.2 i 16V (75 KM)

Autko może być, niestety przeżyłem przykrą przygodę kilka dni po wyjeździe z salonu. Okazało się że dostałem zużyte lub uszkodzone wycieraczki, podczas deszczu nie widać było zupełnie nic. Podejrzewam że jakiś przedsiębiorczy jegomość wymienił je w drodze auta z fabryki do salonu, ale to nie wina samochodu tylko wyboru salonu. Ja kupowałem w małej mieścinie i to chyba zaważyło. Chamstwo, niestety nie do udowodnienia.

dodał: danhiel@op.pl
Renault Clio Hatchback 5d 1.5 dCi (86 KM)

linia moze sie podobac ale reszta jest przypozadkowana karoserii czyli brak miejsca i inne takie nie dopracowany model wg mnie mam nadzieje ze sie nie bedzie psuł i zawieszenie w polsce wytrzyma troce bez remontu ma sie wrazenie ze renault chcialo zrobic model powyzej segmentu i potem przyszedl pan ksiegowy i wywalil wszystkich dokonczyli chinczycy

dodał: pavulon_81@tlen.pl
Renault Clio Hatchback 5d 1.2 i 16V (75 KM)

Auto solidnie wykonane, nic nie trzeszczy, nie stuka, nie ma żadnych luzów w zawieszeniu. Parametry spalania w normie. Tydzień temu auto przeszło szczegółowe badanie techniczne. Samochód prezentowany to model salonowy, naprawy wykonywane w "warsztatach", napewno nie zapewniea tak wysokiej jakości co fabryka.

dodał: Slawek.33@op.pl

Galerie Renault Clio

Renault Clio IV Hatchback 5d - galeria redakcyjna Renault Clio II Hatchback - galeria społeczności Renault Clio Storia Renault Clio Generation 2004 Renault Clio III 1.2 75 KM - galeria redakcyjna Renault Clio IV RS Monaco GP (2014) Renault Clio IV R.S. 220 EDC Trophy (2015) Renault Clio IV Grandtour TCe EDC 120KM - galeria redakcyjna Renault Clio Mercosur Renault Clio III
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Clio

  • 1.
  • 2,50 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1996r.
    dodał: JPK, 25.01.2011

    Instalacja Lecho SEC to istna tragedia! W ciągu 2,5 roku eksploatacji zakładane były 4 listwy wtryskiwaczy PlaniJet (każdy zestaw padał, co objawiało się dramatycznym wzrostem spalania [nawet do 12-13 l/100km] i tragiczną pracą silnika - gaśnięcie, "pływanie" obrotów na biegu jałowym). Tuż przed upływem gwarancji padł komputerowy sterownik instalacji - auto nagle przestało palić na jeden cylinder. Kilku gazowników zmagało się z ustawieniem tej instalacji - całkowicie bezskutecznie. Silnik miał tendencje do gaśnięcia, szarpania podczas zmiany biegów i odpuszczania pedału sprzęgła, nawet po wymianie listw wtryskowych. W czasie 2,5 roku eksploatacji instalacja nigdy nie działała dobrze. Lecho SEC to po prostu granda niewarta żadnych pieniędzy! Najgorszemu wrogowi NIE POLECAM!

  • 2.
  • 2,00 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1996r.
    dodał: JPK, 25.01.2011

    Instalacja Lecho SEC to istna tragedia! W ciągu 2,5 roku eksploatacji zakładane były 4 listwy wtryskiwaczy PlaniJet (każdy zestaw padał, co objawiało się dramatycznym wzrostem spalania [nawet do 12-13 l/100km] i tragiczną pracą silnika - gaśnięcie, "pływanie" obrotów na biegu jałowym). Tuż przed upływem gwarancji padł komputerowy sterownik instalacji - auto nagle przestało palić na jeden cylinder. Kilku gazowników zmagało się z ustawieniem tej instalacji - całkowicie bezskutecznie. Silnik miał tendencje do gaśnięcia, szarpania podczas zmiany biegów i odpuszczania pedału sprzęgła, nawet po wymianie listw wtryskowych. W czasie 2,5 roku eksploatacji instalacja nigdy nie działała dobrze. Lecho SEC to po prostu granda niewarta żadnych pieniędzy! Najgorszemu wrogowi NIE POLECAM!

  • 3.
  • 5,00 Renault Clio III 1.4 i 16V (98KM) 2005r.
    dodał: Kurtyzana, 26.01.2012

    Niezdecydowanym polecam montaż instalacji Auto-Gaz. Od trzech lat jeżdżę Renault Clio 1,4 Oczywiście rosnące ceny benzyny skłoniły mnie do montażu instalacji gazowej. W Grudniu 2011 pojechałam do kilku punktów montażu, najlepsze wrażenie zrobili na mnie panowie z warsztatu Cito Auto Gaz. Auto jeździ bardzo płynnie, przyśpiesza identycznie jak na benzynie. Zużycie gazu około półtorej litra więcej w stosunku do benzyny. Jestem zadowolona i polecam zakład Cito Wrocław

  • 4.
  • 4,75 Renault Clio II 1.2 (60KM) 2002r.
    dodał: mc, 09.10.2010

    Auto miało zamontowaną instalację III generacji w serwisie R. Nie polecam. Była wadliwa. Po wymianie na IV generacje przejechało ponad 150 tyś. km bezawaryjnie. Wizyty co 20tyś. km w serwisie na wymianę filtrów. Średnie spalanie około 7l/100km. na niemieckich autostradach przy ciągłej jeździe 130km/h spalanie 8l/100km. Polecam.

  • 5.
  • 4,50 Renault Clio II 1.2 (60KM) 2002r.
    dodał: andy, 29.10.2011

    Trochę zajęło (i nerwów zabrało) dobre "ustawienie gazu". Jak już ustawiono - to nie było żadnych problemów czy to na gazie czy na benzynie. Poza jednym wyjątkiem: dokładnie co roku był wymieniany I wtryskiwacz na listwie - zawsze gwarancyjnie (bez wnikania o przyczyny). Innych usterek nie było.

  • 6.
  • 3,00 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1998r.
    dodał: mendryk324, 01.07.2010

    Pan własciciel ma wszystkich za nieuków, tylko on ma rację, nauczył sie socjotechniki spławiania marudnych klientów którzy chcą czegoś ponad montaz instalacji. Dalsze usterki załtwia po łebkach... "jezdzic wszystko jest OK". Zrobie espertyzę i zobaczymy. Na razie nikt mu nosa nie utarł....

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Clio

Renault Clio

394 komentarze

321 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Elza~Elza

witam. mam problem z renault clio 1991r. nie wiem co może być przyczyną że nie odpala a w momencie kręcenia gaśnie kontrolka od akumlatora a jest naładowany. co mam robić?

~patryk~patryk

ile litrów ma rezerwa w renault clio I z 1996r.?????

~Gie~Gie

Płyta podłogowa w bagażniku w Clio III jest w kolorze karoserii czy srebrna?

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
58 596
Przejechany dystans
35 439 032 km
Zatankowanego paliwa
1 927 307 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 828
Wydanych pieniędzy
3 017 100 zł
Średnie wydatki na auto
1 346 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
12 547
Wydanych pieniędzy
3 373 529 zł
Średnie wydatki na auto
1 505 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (2 242)

Testy zderzeniowe Renault Clio

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Clio przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Clio 1.0 base grade, LHD
2012

Renault Clio
Renault Clio

Renault Clio
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Clio III

Na podstawie 337 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: RafaÂł, dodano: 28.03.2011 22:28

Renault Clio II z tym silnikiem (1.9D wolnossący, 64KM), jak na jednostkę wysokoprężną spala wcale nie mało. Przy oszczędnej jeździe w cyklu mieszanym (z przewagą jazdy po mieście) wynosi ok. 7L ON (w zimie). I na prawdę nie jest łatwo zejść poniżej tego wyniku. W dodatku silnik nie należy do atletycznych jednostek - co jednak powinno być zrozumiałe, w końcu to stosunkowo stara, wolnossąca jednostka - za to na pewno bardzo wytrzymała, w odróżnieniu od obecnych, nowych motorów Renault 1.5dCi, które potrafią być bardzo wrażliwe na złej jakości paliwo. Mimo wszystko silnik i jego spalanie mieści się w akceptowalnych granicach.

pełny raport Renault Hatchback 1.9 D

autor: arturroc@wp.pl, dodano: 07.03.2012 09:59

Jestem właścicielem Clio III z najmocniejszym silnikiem diesla 106 KM. Liczba biegów:6. Maksymalne spalanie zanotowałem w tym roku, tj. 2012 podczas panujących ponad 10-o stopniowych mrozów. Auto użytkuję od kwietnia 2009. Od tego czasu nie mam z nim problemów. Średnie spalanie oscyluje w okolicach 4,6 zależnie od cyklu w jakim się poruszam - przewaga miejskiego. W trasie (nie autostrada) spada do maksymalnej wartości 4,4. Najekonomiczniej wypada na 6 biegu prędkość 110km/h - można zejść poniżej 4,0 l/100km. Na autostradzie pali w granicach 4,8 ale przy prędkościach powyżej 140km/h. Oczywiście można się postarać o spalanie grubo powyżej 6l/100km ale przy zachowaniu wykraczającym poza granice rozsądku i bezpieczeństwa.

pełny raport Renault Hatchback 5d 1.5 dCi

autor: marcinwilczak@t, dodano: 11.11.2012 08:34

Autko ma dopiero 2700km z każdym przejechanym kilometrem daje się zauważyć spadek zużycia paliwa oraz większą dynamikę silnika. 1.2 16V 75KM nie jest to silnik który zapewnia sportowe osiągi lecz można nim przyjemnie podróżować. Skrzynia biegów posiada typowo miejskie przełożenie - 5 bieg już przy prędkości 50km/h. Na trasie myślę że brakuje 6-go biegu, autko staje się głośne, prędkość 130km/h uzyskuje się przy około 3750obr/min. Na trasie rzeczywiście daje się osiągnąć średnie spalanie na poziomie 5,5l/100km (trasa Bydgoszcz-Gdańsk średnia prędkość z komputera 70km/h. Ogólna ocena pojazdu bardzo pozytywna na pochwałę zasługuje układ kierowniczy wraz z wspomaganiem oraz wyposażenie (nawigacja, usb, bluetooth). Wszelkie pytania proszę kierować na maila.

pełny raport Renault Hatchback 5d 1.2 16V
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Renault Clio III

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Clio III

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Renault Clio III

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Clio, oglądali także