Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Renault Clio III

Lata produkcji: 2005 - 2013
Segment: Auta małe
Trzecia generacja modelu produkowana w latach 2005-2012. W porównaniu do swoich poprzedników, sylwetka Clio III została gruntownie zmieniona, znacznie zwiększyły się też rozmiary nadwozia. Auto zostało zbudowane platformie podłogowej B stworzonej wspólnie przez Nissana i Renault, a dzielił ją m.in. z Renault Modus oraz Nissanami: Micrą i Note. W roku 2006 Clio III zostało nagrodzone tytułem „Samochodu Roku” stając się pierwszym w historii modelem, który otrzymał tę nagrodę dwukrotnie. W 2009 roku auto zostało poddane faceliftingowi. W Japonii oferowany pod nazwą Lutecia.

Komentarze redakcji

Powagosław: Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.
Luzacjusz: Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

Jaki slinik wybrać?

Silników benzynowych jest klika i mają po parę wariantów mocy. Najmniejszy 1.2l 65KM odnajdzie się w mieście. Toczenie auta od świateł do świateł dobrze mu wychodzi, przy niskich obrotach nie bombarduje uszu nadmiernym hałasem, ale jeśli mówić o przyspieszaniu, to jako takie istnieje dopiero powyżej 3 500 – 4 000 obr./min. Trochę lepiej jeździ wersja 75-konna, a najlepiej – 100-konna. Dzięki małej pojemności cała ta drużyna jest dość oszczędna. Fani mocnych doznań mogą zajrzeć na koniec cennika – tam króluje 2-litrowa „benzyna” o mocy 200KM, która zmienia to małe autko w coś naprawdę wrednego i szybkiego. Za dużo? Są też motory 1.6l i 1.4l o mocach 98-110KM. Szczególnie 1.4l jest trochę słaby przy niskich obrotach, ale i tak okaże się dość dobry, jeśli zdecydujecie się jeździć też poza miastem. Diesel ma 1.5l i spory rozrzut mocy. Najsłabsza, 68-konna wersja generuje takie odczucia jak najsłabsza „benzyna” z tym, że zimna jest dodatkowo głośna i cała drży. Wariant 86-konny powinien już zadowolić większość osób, a jeśli nie – jest też 106-konny. Zrywny i drogi.

Dane techniczne Renault Clio III

Silniki

Moc silników 65-203 KM

Poj. silników 1 149-1 998 cm3

Prędkość maks. 156-225 km/h

Przyspieszenia 0-100 6,9-15,3 s

Szkic techniczny:
zobacz dane techniczne

Oceny Renault Clio III

Średnia ocena modelu

na podstawie 241 opinii

4.07

Średnia dla segmentu: Auta małe 3.96

Zalety

+ Układ jezdny

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Ergonomia

Wady

- Skrzynia biegów

- Wyciszenie

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (78%)
NIE (22%)

Wybrane oceny kierowców Renault Clio III

Generalnie auto spelnilo moje oczekiwania. Wszystkie wypisane przeze mnie wady mialy na celu przyblizenie potencjalnym uzytkownikom co trapi ten model, ... więcejw rozrachunku zalet i wad zdecydowanie wiecej jest tych pierwszych. Autko jest bardzo dobrze wykonane, z miekkich materialow (wersja RipCurl), bardzo przyjemna skorzana kierownica. Ogolnie dalsze wyjazdy tym autem to naprawde przyjemnosc. Takze ja osobiscie polecam. ukryj
dodano 16.03.2010 przez
Kupiłem auto z Francji, z małym przebiegiem. Mamy jakąś taką bogatą wesję 1,6 16 V 110 KM, półskóra, automat, tempomat, ... więcejklimatronik, pełna elektryka, navi Carminat Tomtom, 6 PP, ISOFIX, ale brak w nim ESP, taka dziwna kompletacja. Jest to 5-ty samochód w domu, na zakupy dla dziewczyn i one sa zadowolone. Auto typowo miejskie, naturalne środowisko to korki, łatwo zmienić pas, wcisnąć się wszedzie i zaparkować. ukryj
dodano 04.06.2012 przez
Ogólnie nie jest tragicznie, dopiero się zaczyna chyba. Jeśli chodzi o samą jazdę tym samochodem to naprawdę lubię nim jeździć. ... więcejJest wystarczająco dynamiczny, da się sprawnie poruszać po mieście i w trasie. Przejechałem nim całą Polskę i troche Europy i nie narzekałem. Z chęcią przejechałbym nim 200tys km, ale nie wiem czy wytrzymam, bo te wycieki oleju zaczynają mnie denerwować ukryj
dodano 12.01.2011 przez
Zobacz oceny Renault Clio III Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Renault Clio III

Pb
4,67 - 10,73
Na podstawie 225 raportów spalania
ON
3,60 - 6,87
Na podstawie 100 raportów spalania
LPG
6,17 - 10,53
Na podstawie 20 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Renault Clio III

Na wstępie powiem, że mam auto z tempomatem i używam tej funkcji często, więc pomiary zużycia paliwa co do prędkości ... więcejsą raczej dokładne i wiarygodne. Renault Clio 1.2 TCE 105KM, 2011r ze skrzynią o wydłużonych przełożeniach. Auto mam od nowości, po dobrym ułożeniu i nauczeniu się auta spalania średnie spadły o prawie 1 litr. Przy 100km/h mam zaledwie 2200 obrotów na "piątce". Biegi zmieniam następująco: 3-ka przy 40 km/h, 4-ka przy 65 km/h, 5-ka przy 90km/h. Średnie od 6.1 do 6.7 mam z dojazdów do pracy (20km): odpalenie, małe miasto 20%, trasa 80% (tempomat 90km/h), minuta na wystudzenie turbo. Przy 80km/h auto pali 4.5-4.9, przy 90km/h ok 5.5, przy 100km/h ok 6.0 i tak mniej więcej pół litra co 10km więcej. Ale kiedyś zimą trasę 1400km(100% autostrada) jechałem 95% na tempomacie 110km/h i wyszło 5.9, najniższe 4.9 ustawiając na 5-tce tempomat 86km/h (1950 obrotów, mniej na 5-ce nigdy nie jadę), pusta droga nocą. Ta sama autostrada 130-140 daje wyniki od 6.7 do 7.3. Trzymając 150 km/h spalanie średnie wychodzi 8.0, czyli tyle co przy dynamicznej jeździe po mieście. Nigdy nie udało mi się przekroczyć 10.0, nawet przy naprawdę agresywnej jeździe, a frajdy jest przy tym całkiem sporo w tym zgrabnym autku. ukryj
dodano 26.11.2013 przez
Średnie min.spalanie (7,8) - 70% miasto / 30% trasa. W mieście styl jazdy - zmiana biegu w okolicach 3000 do ... więcej3500 obrotów. Można oczywiście oszczędniej ale silnik tak słaby w porównaniu do masy auta że robisz za zawalidrogę. W trasie styl jazdy ten sam, piąty bieg przy 70 km/h jeśli płasko, redukcje i gaz w podłogę przy wyprzedzaniu ale zapasu mocy to to nie ma więc nie można inaczej. Prędkości podróżna w zależności od warunków od 120 do 150 km/h. Dystans pomiarowy 10000 km. Dane z komputera pokładowego. Najczęściej dwie osoby w samochodzie o łącznej masie 130kg. Średnie max spalanie (8,2) - 100% miasto. Styl jazdy jak wyżej w mieście czyli w miarę możliwości dynamicznie ale bez zbędnych szaleństw. Dystans pomiarowy 500 km. Wskazania komputera pokładowego. Obciążenie jak wyżej. Minimalne spalanie (5,8) - 100% trasa. Styl bardzo oszczędny. Zmiany biegów przy 2500 obrotów, przyspieszanie bardzo łagodne, prędkość podróżna w okolicach 100 km/h. Raczej bez wyprzedzania - to Ciebie wyprzedzają. Odcinek pomiarowy 200 km. Wskazania komputera pokładowego. Ociążenie jak wyżej. ukryj
dodano 07.03.2008 przez
Renault Clio III dynamique S, 1.4 16v 98km, rocznik 2005 , 122,800 mil czli 203 tys km, kola- 195/45/16 , ... więcej3 drzwiowe. w miescie 8l, autostrada przy 130km/h 7l. nie mam mozliwosci sprawdzic minimalnego spalania bo 2500 obrotow a na liczniku 83 km/h ...nie da rady autostrada no chyba ,ze z tirami ;) auto jezdzi super. dobra amortyzacja , wygodne, wszystko dziala lekko i sprawnie. wczesniej jezdzilem vectra 1,8 16v 2001, mondeo mk3 2001 1,8 16v i astra 2008 1,7 cdti 101km. w porownaniu to tylko trakcja jest naprawde ok. w ciasnych zakretach i na autostradzie zachowuje sie jak duzo wieksze auto niz jest. Czuc brak schowkow no i smieszne miejsce na kubki z kawa. duze sie nie mieszcza a o 2 na raz mozna zapomniec ;) kierownica idealna , doswietlanie poboczy spoko, idealne dla 2 osob bo miejsca z tylo tylko wieksze zakupy i to trzeba sie gimnastykowac ,zeby je z tamtad wygrzebac. idealny na miasto, na autostradzie ok ale brak nad biegu bo silnik chce wyskoczyc przy 4000tys obr. na 5 biegu no i to spalanie. mam nadzieje ,ze bylem pomocny . ukryj
dodano 13.11.2014 przez
Spalanie ok 9 litrów miasto, trasa 6-7 litrów, fatalne przyspieszenie, bardzo zła jakość materiałów, drogie przeglądy (750 zł z wymiana ... więcejoleju) Mam to auto od nowości od 4 lat i zrobiłem 57000km. Poza eksploatacją podstawową wymieniłem: - Osłona(mieszek) lewarka biegów bo popękał plastik mocujący (250 zł) - poduszka silnika bo przenosiło wibracje (300 zł) - manetki przy kierownicy (bo światła i wycieraczki się same włączały i wyłączały) 1300 zł - tuleje mocujące sanki zawieszenia (bo się tukły) 850 zł - smarowałem przekładnę kierowniczą bo trzeszczała - 200 zł - końcówkę drążka kierowniczego bo się zapiekła i skrzypiała - 200 zł - 2 razy termostat (bo puszczał) - 500 zł - aktualnie do wymiany siłownik centralnego zamka w drzwiach kierowcy - 700 zł - taśma airbagu pod kierownicą (zaczęła trzeszczeć i podczas obrotu kierownicą tarła i czasem zapalała się kontrolka airbagu) - 1000 zł - nie wspomnę o ciągle przepalających się żarówkach H7 i trudnością ich wymiany ukryj
dodano 11.04.2013 przez
do spalania w tym samochodziku nie można się przyczepić, robię ok. 4500 km miesięcznie i średnie spalanie miesięczne wychodzi na ... więcejpoziomie 4,6 L/100km. Po kupnie miałem małe problemy z samochodem (wymieniłem wtryskiwacze, turbinę - jak później okazało się niepotrzebnie, ponieważ za kopcenie odpowiadało niesprawne odpowietrzanie silnika), ale nie było tak aby samochód odmówił posłuszeństwa, oczywiście zaraz po kupnie zmieniłem rozrząd, filtr paliwa i olej z filtrem oraz katalizator (ponieważ kupiłem bardzo okazyjnie z malutkim przebiegiem 11tyś. km)- od marca przejechałem 27 tyś. km i mimo wszystko jestem zadowolony z żaby, przede wszystkim niskie spalanie i przy tankowaniu jej pod korek na baku robię ok. 1300 km, a więc na stacji jestem rzadkim bywalcem. ukryj
dodano 16.10.2010 przez
Zobacz raporty spalania Renault Clio III Dodaj raport spalania

Publikacje o Renault Clio

Przeczytaj pozostałe 19 publikacje o Renault Clio

Newsy o Renault Clio

Przeczytaj pozostałe 34 newsy o Renault Clio

Nowe Renault Clio

nowe Renault Clio
Renault Clio
ceny od 37 700 zł do 89 900

Renault Clio IV Societe 1.2 16V 74KM od 2013

w pakiecie Life

w cenie katalogowej brutto

37 700 zł

Wyposażenie standardowe
Wewnętrzne klamki drzwi chromowane
Szyby przednie regulowane elektrycznie
Instalacja do montażu radioodtwarzacza
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Komfort (4 065 zł)
Pakiet PLUS (407 zł)
Pakiet Klimat (2 358 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Komfort (4 065 zł)
Pakiet PLUS (407 zł)
Pakiet Klimat (2 358 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 44 oferty Renault Clio

Dealerzy Renault

DECAR

DECAR SP. Z O.O. Renault Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Modlińska 154B

Więcej

AMS CHRÓŚCICKI SP. Z O.O.

AMS CHRÓŚCICKI SP. Z O.O. Renault Siedlce

mazowieckie, Siedlce, Brzeska 178

Więcej

ANTONI ŁYKO SP Z O.O.

ANTONI ŁYKO SP. Z O.O. Renault Kraków

małopolskie, Kraków, Aleja Pokoju 63

Więcej

ANTONI ŁYKO SP Z O.O.

ANTONI ŁYKO SP. Z O.O. Renault Zabierzów

małopolskie, Zabierzów, Krakowska 253

Więcej

ASO DYSZKIEWICZ

DYSZKIEWICZ SP. Z O.O. Renault Konstancin-Jeziorna

mazowieckie, Konstancin-Jeziorna, Warszawska 84

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Renault Clio

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

7 320

Przejechany dystans

947 646 zł

Zatankowanego paliwa

206 770 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

1 217

Wydanych pieniędzy

328 308 zł

Średnie wydatki na auto

871 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

1 904

Wydanych pieniędzy

358 974 zł

Średnie wydatki na auto

952 zł

ZOBACZ 377 dzienników kosztów Renault Clio Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Renault Clio III

Liczba wpisów: 65
komentarzy(8)
komentarzy(3)
komentarzy(7)
komentarzy(13)
komentarzy(9)
Zobacz inne typowe słabe punkty Renault Clio III dodaj typowy słaby punkt

Opinie o instalacjach LPG w Renault Clio III

Liczba wpisów: 11
Niezdecydowanym polecam montaż instalacji Auto-Gaz. Od trzech lat jeżdżę Renault Clio 1,4 Oczywiście rosnące ceny benzyny skłoniły mnie do montażu ... więcejinstalacji gazowej. W Grudniu 2011 pojechałam do kilku punktów montażu, najlepsze wrażenie zrobili na mnie panowie z warsztatu Cito Auto Gaz. Auto jeździ bardzo płynnie, przyśpiesza identycznie jak na benzynie. Zużycie gazu około półtorej litra więcej w stosunku do benzyny. Jestem zadowolona i polecam zakład Cito Wrocław ukryj
dodano 26.01.2012 przez
Nauka jazdy, prawie 5 lat na gazie. Regeneracja reduktora - jedyna rzecz jaką trzeba było zrobić po 4 latach. Jestem ... więcejbardzo zadowolony. Minus jest taki, że ten silnik jest słaby i niestety miałem już remont głowicy i pierścienie wymienione przy 186000km. ukryj
dodano 15.03.2015 przez
Auto użytkuje jako pojazd do nauki jazdy, ja jak również moi kursanci nie mamy problemów z jazdą i eksploatacją. Gwarancja ... więcejobejmuje 2 letni okres bez limitu kilometrów co w przypadku mojej działalności jest bardzo ważne. ukryj
dodano 13.01.2010 przez
Ze względu na Charakter pracy (dużo podróżuje), musiałam zdecydować się na LPG , Decyzja Bardzo korzystna dla mnie , zaoszczędziłam ... więcejsporo gotówki . Instalacja firmy Lovato sprawuje się tak samo jak na benzynie. ukryj
dodano 12.11.2014 przez
Instalacja BRC Sequent 32 - jak na razie sprawuje się bez zarzutu. Spalanie w normie, moc ok. Zakład też dotrzymuje ... więcejterminów i warunków ukryj
dodano 30.08.2015 przez
Jestem bardzo zadowolony i polecam innym
dodano 26.02.2013 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Clio III

Skarbnica wiedzy o Renault Clio

Ciekawostki
dodano 17.01.2012 przez
Wielu użytkowników Renault Clio II przed liftingiem narzeka na klakson umieszczony w dźwigni przy kierownicy. Często jest to wymieniane jako wada tego modelu w prasie…
dodano 22.08.2011 przez
Pojazd zyskał duże uznanie w oczach dziennikarzy, którzy nagrodzili go tytułem "Samochód roku 1991". Auto miało nadwozie typu hatchback o trzech lub pięciu drzwiach.
dodano 22.08.2011 przez
Samochód został wprowadzony jako następca modelu Renault 5. Był to pierwszy od lat model, w którym Renault odeszło od konwencji nazywania samochodów symbolami liczbowymi. Nazwa…
dodano 27.07.2011 przez
W wersji 3D jak się zamykają drzwi - plastiki na końcu drzwi są czasem niedopasowane i trzeszczą (słychać to po sposobie jak się zamykają -…
Sposoby wykonania czynności
dodano 21.01.2012 przez
Witam Mam nadzieję, że wpis dotrze do właścicieli samochodów z silnikami TCE i ogólnie Turbo Benzyn Renault. Wbrew temu co mówią obiegowe opinie, że wszystkie…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą