Gorące tematy

Nasze testy

Wszystkie modele

Galerie

Renault Clio III Grandtour 1.2 TCE

Trzecia generacja modelu produkowana w latach 2005-2012. W porównaniu do swoich poprzedników, sylwetka Clio III została gruntownie zmieniona, znacznie zwiększyły się też rozmiary nadwozia. Auto zostało zbudowane platformie podłogowej B stworzonej wspólnie przez Nissana i Renault, a dzielił ją m.in. z Renault Modus oraz Nissanami: Micrą i Note. W roku 2006 Clio III zostało nagrodzone tytułem „Samochodu Roku” stając się pierwszym w historii modelem, który otrzymał tę nagrodę dwukrotnie. W 2009 roku auto zostało poddane faceliftingowi. W Japonii oferowany pod nazwą Lutecia.

Renault Clio III Kombi - lewy bok
Renault Clio III Kombi - prawy bok
Renault Clio III Kombi - widok z przodu
Renault Clio III Kombi - widok z tyłu
Renault Clio III Kombi - tylna kanapa złożona, widok z bagażnika
Renault Clio III Kombi - tylna kanapa złożona, widok z bagażnika
Renault Clio III Kombi - bagażnik

Generacje Renault Clio

  • Clio III   2005 - teraz
    Renault Clio III
    • Wybierz generację

    • Clio IV (2012 - teraz)
    • Clio III (2005 - teraz)
    • Clio II (1998 - 2010)
    • Clio I (1990 - 1998)

Komentarze redakcji

Powagosław: Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.
Luzacjusz: Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

Wersje nadwozia Renault Clio III

Silniki Renault Clio III Grandtour

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Silników benzynowych jest klika i mają po parę wariantów mocy. Najmniejszy 1.2l 65KM odnajdzie się w mieście. Toczenie auta od świateł do świateł dobrze mu wychodzi, przy niskich obrotach nie bombarduje uszu nadmiernym hałasem, ale jeśli mówić o przyspieszaniu, to jako takie istnieje dopiero powyżej 3 500 – 4 000 obr./min. Trochę lepiej jeździ wersja 75-konna, a najlepiej – 100-konna. Dzięki małej pojemności cała ta drużyna jest dość oszczędna. Fani mocnych doznań mogą zajrzeć na koniec cennika – tam króluje 2-litrowa „benzyna” o mocy 200KM, która zmienia to małe autko w coś naprawdę wrednego i szybkiego. Za dużo? Są też motory 1.6l i 1.4l o mocach 98-110KM. Szczególnie 1.4l jest trochę słaby przy niskich obrotach, ale i tak okaże się dość dobry, jeśli zdecydujecie się jeździć też poza miastem. Diesel ma 1.5l i spory rozrzut mocy. Najsłabsza, 68-konna wersja generuje takie odczucia jak najsłabsza „benzyna” z tym, że zimna jest dodatkowo głośna i cała drży. Wariant 86-konny powinien już zadowolić większość osób, a jeśli nie – jest też 106-konny. Zrywny i drogi.

Publikacje o Renault Clio

Renault Clio R.S. - nowe rozdanie
 
Nasz test Renault Clio R.S. 200 EDC Monaco GP

Turbodoładowany silnik, wyłącznie pięciodrzwiowe nadwozie i tylko dwusprzęgłowa skrzynia. Nowa odsłona Clio R.S. odcina się grubą linią od swojego bezkompromisowego poprzednika. Czy można mówić o zmianach na gorsze?

Renault Clio Grandtour GT - w sportowym stylu
 
Nasz test Renault Clio Grandtour GT 1.2 TCe 120 EDC

Duża doza praktyczności i rozsądku z domieszką sportowych emocji. Tak w telegraficznym skrócie można opisać Clio Grandtour w wersji GT. Szkoda, że dobrze jeżdżące kombi francuska marka wyceniła na okrągłe 70 000 zł.

Samochody Renault, które chciałbyś mieć w swoim garażu

Historia marki Renault jest niezwykle bogata. Firma przez lata specjalizowała się w produkcji niewielkich, tanich w zakupie i eksploatacji samochodów, jednak w swojej ofercie zawsze miała ciekawe samochody. Niektóre z nich przyprawiały nawet o palpitację serca. My wybraliśmy kilka "Renówek",...

Szalone modele popularnych marek

Nim kryzys ugodził w świat motoryzacji, wytwórcy samochodów znacznie mniej skrupulatnie liczyli pieniądze. Projektowali modele, których produkcja balansowała na granicy rentowności, a nawet znajdowała się "pod kreską".

Wersja bazowa. Czy jej zakup ma sens?

Klamka zapadła. Kupujesz nowy samochód. Zdecydowałeś się na segment B - auto wystarczająco przestronne, a jednocześnie na tyle małe, by manewrowanie nim nie nastręczało trudności. Silnik podstawowy. Nawet po ostatnich obniżkach ceny paliw do niskich nie należą, a konie pod maską trzeba przecież wykarmić.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Clio

Renault Clio na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault ClioautoWcentrum - społeczność Renault Clio

najwyższe oktanyAuta - Renault Clio

Renault Clio 1.8 RSI 109KM 66,41

Renault Clio Pszczółka 78,63

Renault Clio Rakieta już NIE 1,2 66,39

Renault Clio Frania Bee 78,07

Renault Clio II FairWay 72,92

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Clio

cytrynowy_mis 49,73

mirelli1986 75,17

miniek202 63,85

Mateusz_P11_144 45,41

sauber5 91,80

GYROS 89,54

123koala 76,94

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Clio

ukryte głeboko niespodzianki
ukryte głeboko niespodzianki Pewien czas temu, jeszcze zimną przy okazji podglądania mechanika przy prozaiczn...
Przegląd
Przegląd po 4 miesiącach posiadania czas na przegląd,no obyło się bez problemów, wszystko...
No i znów dała znać o sobie
No i znów dała znać o sobie Witam :) Tak po krotce opiszę co i jak :) tak więc Pszczółka znów dała znać o ...
sworzeń wahacza
sworzeń wahacza To co w ubiegłym tygodniu zalecono dziś zrobiono sworzeń wymieniony. Po wymnie ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Clio

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Renault Clio
 

Najpopularniejsza wersja Renault Clio

Renault Clio

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Renault Clio
 

Renault Clio najczęściej porównywane z:

Seat Ibiza
1.4 TDI (90 KM)
Mazda 2
1.5 SKY-G (90 KM)
Skoda Fabia
1.2 TSI (90 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Ford Fiesta Trend Silver X 1.25 82 Ford Fiesta Trend Silver X 1.25 82
Rocznik: 2015. Silnik: 1.3 60KM .
Cena: 47 800 zł
Zyskujesz: 7 300 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Micra ACENTA Nissan Micra ACENTA
Rocznik: 2015. Silnik: 1.2 59KM .
Cena: 42 390 zł
Zyskujesz: 8 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Clio

Renault Clio
1.1 benzyna 60 KM
99 000 km, 2003
11 900 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 82 KM
136 000 km, 2006
13 700 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 68 KM
170 000 km, 2007
12 600 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 48 KM
102 609 km, 2003
10 400 PLN

Ocena auta Renault Clio III Grandtour 1.2 TCE

  • Średnia ocena
    na podstawie 5 opinii
  • 4,40
  • Średnia dla segmentu
    Auta małe: 3,94

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Renault Clio

Renault Clio IV kombi (2013) Renault Clio Generation 2004 Renault Clio Grandtour 2010 Renault Clio IV Hatchback 5d - galeria redakcyjna Renault Clio 3D 2010 Renault Clio IV Grandtour TCe EDC 120KM - galeria redakcyjna Renault Clio Renault Clio III Hatchback 5d - galeria społeczności Renault Clio RS Renault Clio Mercosur
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Clio

  • 1.
  • 2,50 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1996r.
    dodał: JPK, 25.01.2011

    Instalacja Lecho SEC to istna tragedia! W ciągu 2,5 roku eksploatacji zakładane były 4 listwy wtryskiwaczy PlaniJet (każdy zestaw padał, co objawiało się dramatycznym wzrostem spalania [nawet do 12-13 l/100km] i tragiczną pracą silnika - gaśnięcie, "pływanie" obrotów na biegu jałowym). Tuż przed upływem gwarancji padł komputerowy sterownik instalacji - auto nagle przestało palić na jeden cylinder. Kilku gazowników zmagało się z ustawieniem tej instalacji - całkowicie bezskutecznie. Silnik miał tendencje do gaśnięcia, szarpania podczas zmiany biegów i odpuszczania pedału sprzęgła, nawet po wymianie listw wtryskowych. W czasie 2,5 roku eksploatacji instalacja nigdy nie działała dobrze. Lecho SEC to po prostu granda niewarta żadnych pieniędzy! Najgorszemu wrogowi NIE POLECAM!

  • 2.
  • 2,00 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1996r.
    dodał: JPK, 25.01.2011

    Instalacja Lecho SEC to istna tragedia! W ciągu 2,5 roku eksploatacji zakładane były 4 listwy wtryskiwaczy PlaniJet (każdy zestaw padał, co objawiało się dramatycznym wzrostem spalania [nawet do 12-13 l/100km] i tragiczną pracą silnika - gaśnięcie, "pływanie" obrotów na biegu jałowym). Tuż przed upływem gwarancji padł komputerowy sterownik instalacji - auto nagle przestało palić na jeden cylinder. Kilku gazowników zmagało się z ustawieniem tej instalacji - całkowicie bezskutecznie. Silnik miał tendencje do gaśnięcia, szarpania podczas zmiany biegów i odpuszczania pedału sprzęgła, nawet po wymianie listw wtryskowych. W czasie 2,5 roku eksploatacji instalacja nigdy nie działała dobrze. Lecho SEC to po prostu granda niewarta żadnych pieniędzy! Najgorszemu wrogowi NIE POLECAM!

  • 3.
  • 5,00 Renault Clio III 1.4 i 16V (98KM) 2005r.
    dodał: Kurtyzana, 26.01.2012

    Niezdecydowanym polecam montaż instalacji Auto-Gaz. Od trzech lat jeżdżę Renault Clio 1,4 Oczywiście rosnące ceny benzyny skłoniły mnie do montażu instalacji gazowej. W Grudniu 2011 pojechałam do kilku punktów montażu, najlepsze wrażenie zrobili na mnie panowie z warsztatu Cito Auto Gaz. Auto jeździ bardzo płynnie, przyśpiesza identycznie jak na benzynie. Zużycie gazu około półtorej litra więcej w stosunku do benzyny. Jestem zadowolona i polecam zakład Cito Wrocław

  • 4.
  • 4,75 Renault Clio II 1.2 (60KM) 2002r.
    dodał: mc, 09.10.2010

    Auto miało zamontowaną instalację III generacji w serwisie R. Nie polecam. Była wadliwa. Po wymianie na IV generacje przejechało ponad 150 tyś. km bezawaryjnie. Wizyty co 20tyś. km w serwisie na wymianę filtrów. Średnie spalanie około 7l/100km. na niemieckich autostradach przy ciągłej jeździe 130km/h spalanie 8l/100km. Polecam.

  • 5.
  • 4,50 Renault Clio II 1.2 (60KM) 2002r.
    dodał: andy, 29.10.2011

    Trochę zajęło (i nerwów zabrało) dobre "ustawienie gazu". Jak już ustawiono - to nie było żadnych problemów czy to na gazie czy na benzynie. Poza jednym wyjątkiem: dokładnie co roku był wymieniany I wtryskiwacz na listwie - zawsze gwarancyjnie (bez wnikania o przyczyny). Innych usterek nie było.

  • 6.
  • 3,00 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1998r.
    dodał: mendryk324, 01.07.2010

    Pan własciciel ma wszystkich za nieuków, tylko on ma rację, nauczył sie socjotechniki spławiania marudnych klientów którzy chcą czegoś ponad montaz instalacji. Dalsze usterki załtwia po łebkach... "jezdzic wszystko jest OK". Zrobie espertyzę i zobaczymy. Na razie nikt mu nosa nie utarł....

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Clio

Renault Clio

394 komentarze

321 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Elza~Elza

witam. mam problem z renault clio 1991r. nie wiem co może być przyczyną że nie odpala a w momencie kręcenia gaśnie kontrolka od akumlatora a jest naładowany. co mam robić?

~patryk~patryk

ile litrów ma rezerwa w renault clio I z 1996r.?????

~Gie~Gie

Płyta podłogowa w bagażniku w Clio III jest w kolorze karoserii czy srebrna?

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
58 500
Przejechany dystans
35 429 815 km
Zatankowanego paliwa
1 925 031 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 813
Wydanych pieniędzy
3 010 054 zł
Średnie wydatki na auto
1 345 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
12 520
Wydanych pieniędzy
3 371 429 zł
Średnie wydatki na auto
1 506 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (2 238)

Testy zderzeniowe Renault Clio

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Clio przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Clio 1.0 base grade, LHD
2012

Renault Clio
Renault Clio

Renault Clio
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Clio III Grandtour 1.2 TCE

Na podstawie 7 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Dariusz, dodano: 14.01.2012 14:45

Witam jestem właścicielem tego auta już od ponad 2 lat. Jest to silnik 1.5dci 82KM. wg mnie ten silnik zapewnia niezłe osiągi do 150KM/h ciagnie bardzo dobrze spokojnie można wyprzedzać tiry i inne auta. Moja trasa to Andrychów-Tychy 55/km w jedną stronę( 4 osoby na pokładzie ) . przy oszczędnej jeździe 70-90(km-h) komputer pokazuje mi 4.1 lecz po zatankowaniu do pełna ( aż po brzeg nie do pierwszego cyknięcia obliczenia wskazał 4.4 l) Natomiast przy małych szaleństwach wyprzedzanie jazda 85-110 to spalanie wychodzi około 4,4 -4,5 na komputerze czyli w rzeczywistości po maksymalnym zatankowaniu pod sam korek około 4.9 l na 100km. Najwięcej ile mi się udało osiągnąć to 5.5 l spalania rzeczywistego ale to przy szybkiej jeździe i dużej ilości wyprzedzonych aut. Tak wiec z auta jestem zadowolony. ( średni zasięg jaki nim robię na jednym baku to 1000-1100km

pełny raport Renault Hatchback 1.5 dCi

autor: Kaka´, dodano: 17.02.2014 22:52

Wcześniej jeździłem tylko silnikami benzynowi (+lpg). Tutaj zapłaciłem kilka tys. więcej za diesla. Na początku miałem wiele wątpliwości co do słuszności wyboru. Wszyscy namawiali mnie na benzynę. Teraz jednak mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że w żadnym stopniu nie żałuję zakupu diesla. Zwróci mi się szybciej niż sądziłem. Do tego oduczcie momentu obr. - bezcenne. Przez pierwsze 2 tys. silnik dość mocno klekotał, ale w miarę czasu ułożył się i pracuje naprawdę bardzo cicho. Kultura pracy na wysokim poziomie + dobre wyciszenie wnętrza. Jeden z najcichszych diesli jakie miałem okazję słuchać. Nie wiem skąd kolega @M.G wziął tak wysokie spalanie, ale chyba trafił na wadliwy egzemplarz tego silnika (może warto udać się do ASO? - poważnie, to jest nienormalne spalanie). Zrobiłem dopiero ponad 6500 tys km., z czego średnia prędkość to 39,1 km/h (czyli przewaga miasta i korków). Średnie spalanie wynosi mnie 4,2l. Jeżdżę bardzo dynamicznie, przyspieszam pod spore górki, nie przejmuję się spalaniem, itd. Niedawno miałem sporą trasę (ciągłe przyspieszania, wyprzedzania, hamowania, prędkości od 40 do 150). Powiem szczerze, że jestem w szoku po tej wyprawie. Przy 4 osobach + bagaże spalanie wyszło mnie 4,3l. Przy spokojnej jeździe, np. tempomat 80-110 km, na prostej drodze, spalanie wynosi około 2-2,5l (lepiej jechać te 110-120, bo spalanie minimalnie wzrasta w porównaniu do np. 80). Tak więc dane producenta są jak najbardziej osiągalne i realne, ale auto i silnik zachęcają do dynamicznej jazdy :). Na dowód niskiego spalanie, polecam popatrzeć np. na poprzednią generację Clio i silnik bodajże 86 KM (konstrukcyjnie i technologicznie to ten sam silnik).

pełny raport Renault Hatchback 5d ENERGY dCi

autor: fikmikcyk, dodano: 08.06.2013 11:23

Samochód w jednych rękach od 2002. Stosunkowo mały przebieg - obecnie 110k km. Spalanie zadowalające wynik 8,6l/100 przydarzył się raz. Była zima, jazda niemal 100% miejska, stanie w korku przez większość czasu. Średnio przy jeździe mieszanej spala w okolicach 5,6-6,5 w zależności od pory roku. Nie jeżdżę specjalnie eko. Awaryjność a raczej jej brak: -do wymiany czujnik temp. zewnętrznej przy przebiegu ok 25k km -odklejona okładzina szczęki - laweta (przy przebiegu ok 60k km) -do poprawy kostka wiązki od potencjometru pedału gazu ok 70k km -do poprawy kostka wiązki airbag pod fotelami przednimi ok 70k km -klocki przy ok. 70k km -tarcze fabryczne 90k km -urwany przewód od przeciwmgielnych przy manetce ok.80k km -do wymiany stopa anteny ze wzmacniaczem (dostała się tam woda) ok 100k km -wkładka zamka kierowcy nie działa -wydech na złączu elastycznym pobrzękuje w pewnym zakresie obrotów - skorodowany -zawieszenie nie ruszane do tej pory - lekko rozwulkanizowane tuleje tylnych wahaczy bez luzu, tuleje lewego przedniego wahacza odrobinę się poddają na szarpakach - jeszcze pojeździ. -skorodowany pierścień ABS trzeba oczyścić lub wymienić jak pęknie -po 11 latach brzęczy obicie drzwi pasażera, słaba jakość tapicerki foteli(kierowcy przetarty) -do zrobienia regulacja zaworów, uszczelka pod pokrywą zaworów, do wypolerowania lampa przednia lewa - zmatowiona więcej grzechów nie pamiętam i na 99,9% to wszystko do przebiegu 110k km... .

pełny raport Renault Hatchback 1.2 i 16V
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Renault Clio III Grandtour 1.2 TCE

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Clio III Grandtour 1.2 TCE

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Renault Clio III Grandtour 1.2 TCE 101KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Clio, oglądali także