Szukaj

Informacje o Renault Clio III Hatchback 5d

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Auta małe
Produkowana w latach 2005-2012 trzecia generacja Renault Clio w porównaniu do poprzedników miała dogłębnie zmienioną sylwetkę, znacząco powiększyły się także wymiary nadwozia. Renault Clio III powstało na płycie podłogowej B (opracowanej we współpracy Renault z Nissanem), tak jak m.in. Renault Modus oraz Nissany Micra oraz Note. W ofercie po raz pierwszy obok 3- i 5-drzwiowych odmian pojawiła się również wersja kombi. Trzecia generacja Clio zdobyła w roku 2006 tytuł „Samochodu Roku”, będąc pierwszym w dziejach samochodem, który sięgnął po niego dwukrotnie. Auto przeszło facelifting w roku 2009. W Kraju Kwitnącej Wiśni sprzedawane jest pod nazwą Lutecia.
czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,3 m
Promień skrętu 5,15 m
Długość 3986 mm
Szerokość 1707 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 2025 mm
Wysokość 1493 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 2003 mm
Rozstaw osi 2575 mm
Rozstaw kół - przód 1472 mm
Rozstaw kół - tył 1471 mm
Prześwit 118 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1038 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 288 l
Długość ze złożoną tylną kanapą 1322 mm
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wyciszenie - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~Faza11
Renault Clio III
Hatchback 5d 1.5 dCi 68KM 50kW
Silnik OK, 2 razy wymiana wahacza (luzy). Eksploatacja, jak na razie bezproblemowa, ale: 1-wymiana żarówek z przodu to horror, Lewy reflektor to konieczność wyjęcia akumulatora i plastikowej obudowy. Prawa strona całkiem niedostępna - nie dość, że głęboko schowane dojście, to dostęp blokowany przez przewód klimatyzacji lub wlew płynu do spryskiwacza. Lepiej na podnośnik i zdjąć zderzak i całą lampę. Tylny klosz trzega wazeliną nasmarować, bo ciężko wychodzi z gniazda. Zużycie paliwa też za duże, bo w mieście 6-6,5 l/100km. W trasie od 5 l/100km - albo inni podają bzdury, albo mój jest wyjątkowy. Pasek rozrządu wymieniłem po 11 latach, wyglądał jak nowy. Przydałaby się skrzynia 6 biegowa, bo przy 120 km/h trzyma już duże obroty. Do miasta OK.
4,6
~Kamilloski
Renault Clio III
Hatchback 5d 1.2 i 16V 75KM 55kW
Samochód może się podobać lecz nie musi. Mnie się podoba i komfort jazdy jest bardzo dobry jak na auto miejskie byłem bardzo pozytywnie zaskoczy. Wygodne fotele i widoczność sorawiają że nie ma problemu z poruszaniem się samochodem w ciasnych uliczkach. Moja wersja Alizee ma wszystko co uważam za standard wyposażenia na dzisiejsze czasy. Duży plus za radio które automatycznie się zgłaśnia gdy zwiekszamy prędkość a zmniejsza gdy zwalniamy. Tak samo wycieraczki przednich szyb na 2 biegu szybko chodzą a gdy już na czerwonym świetle staniemy przechodzą automatycznie w stan najwooniejszech a gdy ruszymy ze świateł wracają do stanu pierwotnego. Dobrze że radio ma opcję AUX ale trzeba dokupić przejściowkę w zasadzie za grosze. Sterowanie pod kierownicą radiem też sie przydaje. Miejsca dla 4 dorosłych jest zupelnie wytarczająco a bagaznik mozna roznie wykorzystac Spalanie też jest dobre a jeszcze lepsze na LPG.
2,9
~Patryk
Renault Clio III
Hatchback 5d 1.2 i 16V 75KM 55kW
Kupiłem auto od swojego dziadka w stanie idealnym i z bardzo małym przebiegiem - wcześniej jeździłem też takim na elce z LPG. Dla odmiany po poprzednim Renault - fajnym ale bardzo zawodnym, Clio miało być bezawaryjne i tańsze w utrzymaniu - i było. Samochód mimo, że z małym silnikiem i niskim wyposażeniem dość mi się podobał, ale entuzjazm po kupnie szybko minął, w zasadzie - im dłużej posiadam to auto, tym mnie bardziej irytuje. Główne minusy to fatalne wykonanie - zarówno materiały jak i mnóstwo uciążliwych w użytkowaniu mankamentów i rozwiązań, bardzo słaby silnik połączony do tego z wadliwą w konstrukcji i niskiej jakości skrzynią biegów, do tego wysokie spalanie. Za to plusy - dobre wspomaganie, hamulce, widoczność i przestronne wnętrze.
Średnie spalanie dla Renault Clio III Hatchback 5d
6,5 – 11,0
l/100 km
4,3 – 4,7
l/100 km
7,4 – 8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Renault Clio III
Hatchback 5d 1.2 16V eco2 75KM 55kW
Mój to rok 2007, ale się nie da wybrać z listy. Najwyższe spalanie średnie miał zimą - 7.2. Po naprawie elementu klimy wchodzi max na 6.6. Nawet mimo niezbyt ekonomicznego traktowania bo mało jeżdżony, w mieście zwykle krótkie trasy 4-6 km, więc silnik raczej nie ma czasu osiągnąć optymalnej temperatury. Na autostradzie przy 120-130 km/h średnie zeszło do 5.9.
3,7
Renault Clio III
Hatchback 5d 1.5 dCi 86KM 63kW
Bardzo oszczędny silniczek, przejechane prawie 300 tys i póki co bezawaryjny. Mało pali, jeżeli jedzie się na niskich obrotach i bez zbędnego, nadmiernego przyspieszania, spalanie może zejść nawet do 3,1 L/100. Tyle ostatnio mi wyszło po przejechaniu 150 km.
7,9
Renault Clio III
Hatchback 5d 1.2 i 16V 75KM 55kW
Samochód spala zdecydowanie za dużo jak na tak niewielką pojemność, a silnik do normalnego poruszania się często wymaga wysokich obrotów, co podbija mocno spalanie i zużywa części. Pomimo tego, jest dość tani w utrzymaniu, jednak przy niektórych, z natury nawet bardzo prostych naprawach, płaci podwójnie za robociznę ze względu na trudy dostęp do elementów auta. Nie wszystkie też części są tanie i dostępne od ręki.

Usterki Renault Clio III

Liczba wpisów: 28
Jaki olej lać do silnika TCE
  • Renault Clio III Grandtour Phase II 1.2 TCe 16v 100KM 74kW 2010-2012
Witam Mam nadzieję, że wpis dotrze do właścicieli samochodów z silnikami TCE i ogólnie Turbo Benzyn Renault. Wbrew temu co mówią obiegowe opinie, że wszystkie oleje są takie same w praktyce różnią się dość znacznie. Mówię tu tylko o syntetykach. Inny olej jest potrzebny do Renault TCe a inny do silników Mazdy czy Forda. Jeśli chodzi o Turbo Renault olej MUSI spełniać normę RN710: ELF Evolution 5w40 {nie excellium), Castrol Edge 5w40. Te marki sprawdziłem, wersje 5w30 tych olei nie spełniają tej normy. Pozdrawiam
Problem rozwiązany
3 komentarze
wycieraczki nie działają
  • Renault Clio III Hatchback 5d Phase II 1.2 TCe 16v 100KM 74kW 2010-2012
  • instalacja elektryczna
Wycieraczki przestały działać. Powód - spalenie silnika wycieraczek, a praprzyczyną było zatkanie odpływu przedniego podszybia spowodowane resztkami zgniłych liści, nasion i kurzu. Tak kończy się parkowanie pod drzewami. Naprawa (czyli wymiana silnika wycieraczek) 2000 zł. Samo oczyszczenie podszybia 150 zł. Najpewniej bez rozkręcania kratki podszybia można by przetykać odpływ odpowiednio długą i odpowiednio sztywną plastikową rurką o średnicy do 2 mm. Odpływ jest z lewej strony podszybia.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Usterka wrtysku, lampka stop, brak mocy
  • Renault Clio III Hatchback 3d 1.5 dCi 68KM 50kW 2005-2010
  • układ wtryskowy
Witam. Posiadam Reno Clio III 1.5 dci. Przy przebiegu silnika 45000 km (2009) w trakcie jazdy pojawił się komunikat "USTERKA WTRYSKU" , pojawiła się kontrolka "STOP" na desce oraz brak mocy silnika (pedał gazu do oporu a silnik jakby coraz mniej mocy dostawał). Okazało się, że muszę wymienić wszystkie wtryski, ponieważ nie trzymają ciśnienia w układzie. Nowe wtryski kosztowały 1300 zł kupiłem 2 sztuki, a z pozostałymi dwoma zregenerowałem za 600 zł. Łącznie cały koszt z diagnostyką, wymianą filtra paliwa oraz dowozem wtrysków do regeneracji wyniosła mnie 4500 zł. Mamy luty 2011 i podobne objawy ukazują się. Ropę tankuje na jednych z renomowanych stacji (OxxxN - nazwę producenta ropy nie podaje relkama/antyreklama)
Problem rozwiązany
11 komentarzy
Renault Clio III Hatchback 5d