Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Clio IV

Czwarta, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2012 roku. Koncepcyjnym pierwowzorem Clio IV jest prototyp DeZir Concept zaprezentowany w 2010 roku. Projektantem modelu studyjnego i produkcyjnego Clio jest Laurens van der Acker. Samochód zbudowano na nowej płycie podłogowej Nissan B platform (wspólne dzieło Nissana i Renault). Nowe Clio jest nieco większe, a przede wszystkim – dużo lżejsze od swojego poprzednika (auto odchudzono o 100 kg). W Japonii model sprzedawany jest jako Renault Lutecia.

Renault Clio IV RS Turbo 200KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Renault Clio IV RS Turbo 200KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Renault Clio IV RS Turbo 200KM - galeria redakcyjna - lewy bok
Renault Clio IV RS Turbo 200KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Renault Clio IV RS Turbo 200KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Renault Clio IV RS Turbo 200KM - galeria redakcyjna - fotel kierowcy, widok z przodu
Renault Clio IV RS Turbo 200KM - galeria redakcyjna - zestaw wskaźników

Generacje Renault Clio

  • Clio IV   2012 - teraz
    Renault Clio IV
    • Wybierz generację

    • Clio IV (2012 - teraz)
    • Clio III (2005 - teraz)
    • Clio II (1998 - 2010)
    • Clio I (1990 - 1998)

Komentarze redakcji

Powagosław: Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.
Luzacjusz: Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

Wersje nadwozia Renault Clio IV

Silniki Renault Clio IV

Lista silników:
ENERGY TCe 99g (90KM), ENERGY Tce (90KM), TCe (90KM), ENERGY TCe (90KM), TCe EDC (120KM), 1.2 16V (74KM), TCe 120 EDC (120KM), 1.2 16V (75KM), Turbo RS (200KM), dCi (75KM), ENERGY dCi (90KM), dCi (75KM), dCi (90KM), ENERGY dCi 83g (90KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.

Publikacje o Renault Clio

Renault Clio R.S. - nowe rozdanie
 
Nasz test Renault Clio R.S. 200 EDC Monaco GP

Turbodoładowany silnik, wyłącznie pięciodrzwiowe nadwozie i tylko dwusprzęgłowa skrzynia. Nowa odsłona Clio R.S. odcina się grubą linią od swojego bezkompromisowego poprzednika. Czy można mówić o zmianach na gorsze?

Renault Clio Grandtour GT - w sportowym stylu
 
Nasz test Renault Clio Grandtour GT 1.2 TCe 120 EDC

Duża doza praktyczności i rozsądku z domieszką sportowych emocji. Tak w telegraficznym skrócie można opisać Clio Grandtour w wersji GT. Szkoda, że dobrze jeżdżące kombi francuska marka wyceniła na okrągłe 70 000 zł.

Samochody Renault, które chciałbyś mieć w swoim garażu

Historia marki Renault jest niezwykle bogata. Firma przez lata specjalizowała się w produkcji niewielkich, tanich w zakupie i eksploatacji samochodów, jednak w swojej ofercie zawsze miała ciekawe samochody. Niektóre z nich przyprawiały nawet o palpitację serca. My wybraliśmy kilka "Renówek",...

Szalone modele popularnych marek

Nim kryzys ugodził w świat motoryzacji, wytwórcy samochodów znacznie mniej skrupulatnie liczyli pieniądze. Projektowali modele, których produkcja balansowała na granicy rentowności, a nawet znajdowała się "pod kreską".

Wersja bazowa. Czy jej zakup ma sens?

Klamka zapadła. Kupujesz nowy samochód. Zdecydowałeś się na segment B - auto wystarczająco przestronne, a jednocześnie na tyle małe, by manewrowanie nim nie nastręczało trudności. Silnik podstawowy. Nawet po ostatnich obniżkach ceny paliw do niskich nie należą, a konie pod maską trzeba przecież wykarmić.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Clio

Renault Clio na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault ClioautoWcentrum - społeczność Renault Clio

najwyższe oktanyAuta - Renault Clio

Renault Clio 72,66

Renault Clio Ferrari 71,98

Renault Clio Czarna Perła 62,47

Renault Clio plastik fantastyk 62,23

Renault Clio II FairWay 72,69

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Clio

Labusch_ 51,93

catriona1 35,01

dmitruk 46,29

Cromm 36,67

Pitbull_1983 83,62

daniel89_Lb 30,96

Todeskult 68,30

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Clio

Druga wymiana po zakupie
Druga wymiana po zakupie By w papierach wszystko grało :) dziś piszę zaległy wpis z dnia 30.12.2013 z wy...
Do trzech razy sztuka
Do trzech razy sztuka Witam Wszystkich :) Tytuł dziennika przyszedł mi do głowy ot tak po tym jak Ps...
Tydzień z Pszczółką
Tydzień z Pszczółką Witam :) dziś mija tydzień odkąd Clio jest u mnie i dziś to mam chwile czasu wię...
Pszczółka nie daje za wygraną
Pszczółka nie daje za wygraną Witam i jak w tytule dziennika Pszczółka nie daje za wygraną i co tylko coś przy...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Clio

od 37 700 zł do 94 900

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (74 - 200 KM): 1.2 16V, ENERGY TCe, ENERGY Tce, TCe, TCe 120 EDC, TCe EDC, Turbo RS

 

Diesel (75 - 90 KM): ENERGY dCi, ENERGY dCi 83g, dCi, dCi

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa

 

automatyczna: , 6-stopniowa
Katalog nowych aut Renault Clio
 

Najpopularniejsza wersja Renault Clio

Renault Clio TCe 120 EDC 120KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
komputer
klimatyzacja

Dostępne kolory

Cena katalogowa

67 000

Zobacz ofertę Renault Clio TCe 120 EDC 120KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Renault Clio najczęściej porównywane z:

Citroen C3
1.6 VTi (120 KM)
Ford Fiesta
1.25 Duratec (82 KM)
Skoda Fabia
1.4 16V (85 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Suzuki Swift Comfort 1,2 94KM Demonstracyjny Suzuki Swift Comfort 1,2 94KM
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 500 km. Silnik: 1.2 94KM, benzynowy.
Cena: 51 690 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 6 790 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 3 500 km. Silnik: 1.1 75KM, diesel.
Cena: 53 900 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 9 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Clio

Renault Clio
1.1 benzyna 60 KM
99 000 km, 2003
11 900 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 82 KM
136 000 km, 2006
13 700 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 68 KM
170 000 km, 2007
12 600 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 48 KM
102 609 km, 2003
10 400 PLN

Ocena auta Renault Clio IV

Galerie Renault Clio

Renault Clio RS Renault Clio III Hatchback 5d - galeria społeczności Renault Clio IV RS Monaco GP (2014) Renault Clio IV Grandtour TCe EDC 120KM - galeria redakcyjna Renault Clio IV kombi GT (2013) Renault Clio II Hatchback - galeria społeczności Renault Clio IV RS Turbo 200KM - galeria redakcyjna Renault Clio Mercosur Renault Clio Sport Concept Renault Clio Grandtour 2010
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Clio

  • 1.
  • 2,50 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1996r.
    dodał: JPK, 25.01.2011

    Instalacja Lecho SEC to istna tragedia! W ciągu 2,5 roku eksploatacji zakładane były 4 listwy wtryskiwaczy PlaniJet (każdy zestaw padał, co objawiało się dramatycznym wzrostem spalania [nawet do 12-13 l/100km] i tragiczną pracą silnika - gaśnięcie, "pływanie" obrotów na biegu jałowym). Tuż przed upływem gwarancji padł komputerowy sterownik instalacji - auto nagle przestało palić na jeden cylinder. Kilku gazowników zmagało się z ustawieniem tej instalacji - całkowicie bezskutecznie. Silnik miał tendencje do gaśnięcia, szarpania podczas zmiany biegów i odpuszczania pedału sprzęgła, nawet po wymianie listw wtryskowych. W czasie 2,5 roku eksploatacji instalacja nigdy nie działała dobrze. Lecho SEC to po prostu granda niewarta żadnych pieniędzy! Najgorszemu wrogowi NIE POLECAM!

  • 2.
  • 2,00 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1996r.
    dodał: JPK, 25.01.2011

    Instalacja Lecho SEC to istna tragedia! W ciągu 2,5 roku eksploatacji zakładane były 4 listwy wtryskiwaczy PlaniJet (każdy zestaw padał, co objawiało się dramatycznym wzrostem spalania [nawet do 12-13 l/100km] i tragiczną pracą silnika - gaśnięcie, "pływanie" obrotów na biegu jałowym). Tuż przed upływem gwarancji padł komputerowy sterownik instalacji - auto nagle przestało palić na jeden cylinder. Kilku gazowników zmagało się z ustawieniem tej instalacji - całkowicie bezskutecznie. Silnik miał tendencje do gaśnięcia, szarpania podczas zmiany biegów i odpuszczania pedału sprzęgła, nawet po wymianie listw wtryskowych. W czasie 2,5 roku eksploatacji instalacja nigdy nie działała dobrze. Lecho SEC to po prostu granda niewarta żadnych pieniędzy! Najgorszemu wrogowi NIE POLECAM!

  • 3.
  • 5,00 Renault Clio III 1.4 i 16V (98KM) 2005r.
    dodał: Kurtyzana, 26.01.2012

    Niezdecydowanym polecam montaż instalacji Auto-Gaz. Od trzech lat jeżdżę Renault Clio 1,4 Oczywiście rosnące ceny benzyny skłoniły mnie do montażu instalacji gazowej. W Grudniu 2011 pojechałam do kilku punktów montażu, najlepsze wrażenie zrobili na mnie panowie z warsztatu Cito Auto Gaz. Auto jeździ bardzo płynnie, przyśpiesza identycznie jak na benzynie. Zużycie gazu około półtorej litra więcej w stosunku do benzyny. Jestem zadowolona i polecam zakład Cito Wrocław

  • 4.
  • 4,75 Renault Clio II 1.2 (60KM) 2002r.
    dodał: mc, 09.10.2010

    Auto miało zamontowaną instalację III generacji w serwisie R. Nie polecam. Była wadliwa. Po wymianie na IV generacje przejechało ponad 150 tyś. km bezawaryjnie. Wizyty co 20tyś. km w serwisie na wymianę filtrów. Średnie spalanie około 7l/100km. na niemieckich autostradach przy ciągłej jeździe 130km/h spalanie 8l/100km. Polecam.

  • 5.
  • 4,50 Renault Clio II 1.2 (60KM) 2002r.
    dodał: andy, 29.10.2011

    Trochę zajęło (i nerwów zabrało) dobre "ustawienie gazu". Jak już ustawiono - to nie było żadnych problemów czy to na gazie czy na benzynie. Poza jednym wyjątkiem: dokładnie co roku był wymieniany I wtryskiwacz na listwie - zawsze gwarancyjnie (bez wnikania o przyczyny). Innych usterek nie było.

  • 6.
  • 3,00 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1998r.
    dodał: mendryk324, 01.07.2010

    Pan własciciel ma wszystkich za nieuków, tylko on ma rację, nauczył sie socjotechniki spławiania marudnych klientów którzy chcą czegoś ponad montaz instalacji. Dalsze usterki załtwia po łebkach... "jezdzic wszystko jest OK". Zrobie espertyzę i zobaczymy. Na razie nikt mu nosa nie utarł....

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Clio

Renault Clio

394 komentarze

321 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Elza~Elza

witam. mam problem z renault clio 1991r. nie wiem co może być przyczyną że nie odpala a w momencie kręcenia gaśnie kontrolka od akumlatora a jest naładowany. co mam robić?

~patryk~patryk

ile litrów ma rezerwa w renault clio I z 1996r.?????

~Gie~Gie

Płyta podłogowa w bagażniku w Clio III jest w kolorze karoserii czy srebrna?

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
50 307
Przejechany dystans
31 335 191 km
Zatankowanego paliwa
1 645 741 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 791
Wydanych pieniędzy
2 599 339 zł
Średnie wydatki na auto
1 319 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
11 011
Wydanych pieniędzy
2 907 176 zł
Średnie wydatki na auto
1 475 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (1 971)

Testy zderzeniowe Renault Clio

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Clio przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Clio 1.0 base grade, LHD
2012

Renault Clio
Renault Clio

Renault Clio
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Clio IV

Na podstawie 34 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: trawi, dodano: 26.08.2011 06:27

ta jednostka jest piękna jeśli ktoś myśli ze 1,9d to sportowe auto to się myli polecam normalną jazdę i lżejsze ciśniecie gazu na pierwszym i drugim biegu reszta do 2200 obr no i nie przekraczać 3000obr na 5 biegu to gwarantuje sukces ja najczęściej 2500 i polecam diody led mała moc oszczędność około 0,5L choć przyznaje że czasem staram się wszystkich odstawić na światłach i wiem że mój wynik da się poprawić ciśnienie opon dla tego modelu to 2,4p 2,1t zalecam pilnować od 1-10 daje autu za te pieniądze i w nienagannym stanie 9 troszkę więcej mocy ale nie jest źle

pełny raport Renault Hatchback 1.9 D

autor: bekspejs, dodano: 22.10.2011 10:33

Samochodzik jest fajny, jeździ się nim przyjemnie. Duży komfort jazdy jak na małe autko (dużo większy niż np. w Pandzie, czy starszym Punto). Szkoda tylko, że silnik cierpi na permamentny brak mocy. Co do spalania, to trzyma się średniej. Przy jeździe miasto/trasa wychodzi około 6.4 latem, wiosną i jesienią 6.7, a zimą 7-7.2 w zależności od mrozów. Najwięcej spalił w trzaskające mrozy 7.8 l. Litrażowany jest regularnie, zalewany bak zawsze na full i liczone spalani z proporcji na 100km. Główna jazda tego samochodu to jak miasto/trasa w Sosnowcu i okolicach (głównie 2-pasami od czasu do czasu światła). Nie litrażowałem go na długiej trasie, bo nie jeżdżę tym bzykiem w takie trasy (samochód żony). Dla kobiety na dojazdy do pracy jest ok, ale żona nawet narzeka na słaby silnik, więc polecam mocniejszą wersję... ale będzie troszke wiecej palił...

pełny raport Renault Hatchback 1.2

autor: bazyl123, dodano: 07.04.2012 08:50

Jak dla mnie to doskonałe, ze świeczką szukać auta o tych gabarytach z silnikiem benzynowym o tak małym spalaniu. Oczywiście trzeba umieć wykorzystać możliwości silnika by był ekonomiczny. W nowszych silnikach bywają jakieś strzałki do informacji kiedy zmienić bieg by mało spalił. Tutaj trzeba się nauczyć. Może dam prę rad bo tak jak ktoś zwyczajnie jeździ to w mieście mu spali 7.5 a jak się nauczy to 6-6.5l. A jak mało w korkach się stoi to i 5.5l. To tak : zmieniamy biegi szybko, tj. jak tylko ruszy auto to zaraz 2 i do 2000obr. następnie 3 i do 2000obr. na 4 można trochę pociągnąć do 2400obr. by auto nabrało prędkości i 5. Nie wciskamy gazu tak jak piszą do 3/4 ! bo auto od groma nam spali, więc gaz do max. 1/2. Dla porównania jeździłem Toyotą IQ z silnikiem 3cyl. 1.0 i nie udało mi się spalić mniej niż Clio.

pełny raport Renault Hatchback 1.2 i 16V

Skarbnica wiedzy o Renault Clio IV

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Clio IV

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Renault Clio IV
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Renault Clio IV TCe EDC 120KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Renault Clio IV Turbo RS 200KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Clio, oglądali także