Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Clio IV

Czwarta, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2012 roku. Koncepcyjnym pierwowzorem Clio IV jest prototyp DeZir Concept zaprezentowany w 2010 roku. Projektantem modelu studyjnego i produkcyjnego Clio jest Laurens van der Acker. Samochód zbudowano na nowej płycie podłogowej Nissan B platform (wspólne dzieło Nissana i Renault). Nowe Clio jest nieco większe, a przede wszystkim – dużo lżejsze od swojego poprzednika (auto odchudzono o 100 kg). W Japonii model sprzedawany jest jako Renault Lutecia.

Renault Clio IV RS Turbo 200KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Renault Clio IV RS Turbo 200KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Renault Clio IV RS Turbo 200KM - galeria redakcyjna - lewy bok
Renault Clio IV RS Turbo 200KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Renault Clio IV RS Turbo 200KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Renault Clio IV RS Turbo 200KM - galeria redakcyjna - fotel kierowcy, widok z przodu
Renault Clio IV RS Turbo 200KM - galeria redakcyjna - zestaw wskaźników

Generacje Renault Clio

  • Clio IV   2012 - teraz
    Renault Clio IV
    • Wybierz generację

    • Clio IV (2012 - teraz)
    • Clio III (2005 - teraz)
    • Clio II (1998 - 2010)
    • Clio I (1990 - 1998)

Komentarze redakcji

Powagosław: Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.
Luzacjusz: Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

Wersje nadwozia Renault Clio IV

Silniki Renault Clio IV

Lista silników:
ENERGY TCe 99g (90KM), ENERGY Tce (90KM), TCe (90KM), ENERGY TCe (90KM), TCe EDC (120KM), 1.2 16V (74KM), TCe 120 EDC (120KM), 1.2 16V (75KM), Turbo RS (200KM), ENERGY dCi 83g (90KM), dCi (75KM), ENERGY dCi (90KM), dCi (75KM), dCi (90KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.

Publikacje o Renault Clio

Renault Clio R.S. - nowe rozdanie
 
Nasz test Renault Clio R.S. 200 EDC Monaco GP

Turbodoładowany silnik, wyłącznie pięciodrzwiowe nadwozie i tylko dwusprzęgłowa skrzynia. Nowa odsłona Clio R.S. odcina się grubą linią od swojego bezkompromisowego poprzednika. Czy można mówić o zmianach na gorsze?

Renault Clio Grandtour GT - w sportowym stylu
 
Nasz test Renault Clio Grandtour GT 1.2 TCe 120 EDC

Duża doza praktyczności i rozsądku z domieszką sportowych emocji. Tak w telegraficznym skrócie można opisać Clio Grandtour w wersji GT. Szkoda, że dobrze jeżdżące kombi francuska marka wyceniła na okrągłe 70 000 zł.

Samochody Renault, które chciałbyś mieć w swoim garażu

Historia marki Renault jest niezwykle bogata. Firma przez lata specjalizowała się w produkcji niewielkich, tanich w zakupie i eksploatacji samochodów, jednak w swojej ofercie zawsze miała ciekawe samochody. Niektóre z nich przyprawiały nawet o palpitację serca. My wybraliśmy kilka "Renówek",...

Szalone modele popularnych marek

Nim kryzys ugodził w świat motoryzacji, wytwórcy samochodów znacznie mniej skrupulatnie liczyli pieniądze. Projektowali modele, których produkcja balansowała na granicy rentowności, a nawet znajdowała się "pod kreską".

Wersja bazowa. Czy jej zakup ma sens?

Klamka zapadła. Kupujesz nowy samochód. Zdecydowałeś się na segment B - auto wystarczająco przestronne, a jednocześnie na tyle małe, by manewrowanie nim nie nastręczało trudności. Silnik podstawowy. Nawet po ostatnich obniżkach ceny paliw do niskich nie należą, a konie pod maską trzeba przecież wykarmić.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Clio

Renault Clio na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault ClioautoWcentrum - społeczność Renault Clio

najwyższe oktanyAuta - Renault Clio

Renault Clio II FairWay 72,69

Renault Clio plastik fantastyk 61,66

Renault Clio Rakieta już NIE 1,2 66,39

Renault Clio II FL 70,61

Renault Clio Baccara 84,78

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Clio

sylver31 73,18

Lenivietz 34,26

Bakus 31,78

piotrjaskula 42,40

Qchar 97,52

17damian17 45,57

holeek 49,81

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Clio

Kolejna styczniowa wizyta przeglądowa
Kolejna styczniowa wizyta przeglądowa Ponieważ auto ma przedłużona gwarancje pojechałem wczoraj na 2 w historii mojej ...
Pechowiec...
Pechowiec... Ostanie dwa dni trochę się mojemu auto obrywa. Wczoraj z wieczora po pracy jak ...
full serwis
full serwis wymiana materiałów eksploatacyjnych a więc wiadomo olej z filtrem ( 4,5 litra) f...
W ostatnią podróż
W ostatnią podróż Witam :) Kupując Clio " Pszczółkę" wiedziałem że wcześniej czy później trafi n...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Clio

od 37 700 zł do 89 900

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (74 - 200 KM): 1.2 16V, ENERGY TCe, ENERGY Tce, TCe, TCe 120 EDC, TCe EDC, Turbo RS

 

Diesel (75 - 90 KM): ENERGY dCi, ENERGY dCi 83g, dCi, dCi

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa

 

automatyczna: , 6-stopniowa
Katalog nowych aut Renault Clio
 

Najpopularniejsza wersja Renault Clio

Renault Clio TCe 120 EDC 120KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
komputer
klimatyzacja

Dostępne kolory

Cena katalogowa

67 000

Zobacz ofertę Renault Clio TCe 120 EDC 120KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Renault Clio najczęściej porównywane z:

Ford Fiesta
1.6 Duratorq TDCi (95 KM)
Opel Corsa
1.3 CDTI ecoFLEX (95 KM)
Opel Corsa
1.0 Ecotec (90 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Renault Clio III Alize Renault Clio III Alize
Rocznik: 2011. Przebieg: 82 280 km. Silnik: 1.5 55KM .
Cena: 24 900 zł 24 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »
Renault Clio Alize Renault Clio Alize
Rocznik: 2011. Przebieg: 82 271 km. Silnik: 1.5 55KM .
Cena: 24 900 zł 24 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Clio

Renault Clio
1.1 benzyna 60 KM
99 000 km, 2003
11 900 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 82 KM
136 000 km, 2006
13 700 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 68 KM
170 000 km, 2007
12 600 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 48 KM
102 609 km, 2003
10 400 PLN

Ocena auta Renault Clio IV

Galerie Renault Clio

Renault Clio 5D 2010 Renault Clio II Hatchback - galeria społeczności Renault Clio IV kombi GT (2013) Renault Clio RS Renault Clio I  - galeria społeczności Renault Clio II V6 Renault Clio Renault Clio IV Grandtour TCe EDC 120KM - galeria redakcyjna Renault Clio IV Initiale Paris (2015) Renault Clio III Kombi
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Clio

  • 1.
  • 2,50 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1996r.
    dodał: JPK, 25.01.2011

    Instalacja Lecho SEC to istna tragedia! W ciągu 2,5 roku eksploatacji zakładane były 4 listwy wtryskiwaczy PlaniJet (każdy zestaw padał, co objawiało się dramatycznym wzrostem spalania [nawet do 12-13 l/100km] i tragiczną pracą silnika - gaśnięcie, "pływanie" obrotów na biegu jałowym). Tuż przed upływem gwarancji padł komputerowy sterownik instalacji - auto nagle przestało palić na jeden cylinder. Kilku gazowników zmagało się z ustawieniem tej instalacji - całkowicie bezskutecznie. Silnik miał tendencje do gaśnięcia, szarpania podczas zmiany biegów i odpuszczania pedału sprzęgła, nawet po wymianie listw wtryskowych. W czasie 2,5 roku eksploatacji instalacja nigdy nie działała dobrze. Lecho SEC to po prostu granda niewarta żadnych pieniędzy! Najgorszemu wrogowi NIE POLECAM!

  • 2.
  • 2,00 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1996r.
    dodał: JPK, 25.01.2011

    Instalacja Lecho SEC to istna tragedia! W ciągu 2,5 roku eksploatacji zakładane były 4 listwy wtryskiwaczy PlaniJet (każdy zestaw padał, co objawiało się dramatycznym wzrostem spalania [nawet do 12-13 l/100km] i tragiczną pracą silnika - gaśnięcie, "pływanie" obrotów na biegu jałowym). Tuż przed upływem gwarancji padł komputerowy sterownik instalacji - auto nagle przestało palić na jeden cylinder. Kilku gazowników zmagało się z ustawieniem tej instalacji - całkowicie bezskutecznie. Silnik miał tendencje do gaśnięcia, szarpania podczas zmiany biegów i odpuszczania pedału sprzęgła, nawet po wymianie listw wtryskowych. W czasie 2,5 roku eksploatacji instalacja nigdy nie działała dobrze. Lecho SEC to po prostu granda niewarta żadnych pieniędzy! Najgorszemu wrogowi NIE POLECAM!

  • 3.
  • 5,00 Renault Clio III 1.4 i 16V (98KM) 2005r.
    dodał: Kurtyzana, 26.01.2012

    Niezdecydowanym polecam montaż instalacji Auto-Gaz. Od trzech lat jeżdżę Renault Clio 1,4 Oczywiście rosnące ceny benzyny skłoniły mnie do montażu instalacji gazowej. W Grudniu 2011 pojechałam do kilku punktów montażu, najlepsze wrażenie zrobili na mnie panowie z warsztatu Cito Auto Gaz. Auto jeździ bardzo płynnie, przyśpiesza identycznie jak na benzynie. Zużycie gazu około półtorej litra więcej w stosunku do benzyny. Jestem zadowolona i polecam zakład Cito Wrocław

  • 4.
  • 4,75 Renault Clio II 1.2 (60KM) 2002r.
    dodał: mc, 09.10.2010

    Auto miało zamontowaną instalację III generacji w serwisie R. Nie polecam. Była wadliwa. Po wymianie na IV generacje przejechało ponad 150 tyś. km bezawaryjnie. Wizyty co 20tyś. km w serwisie na wymianę filtrów. Średnie spalanie około 7l/100km. na niemieckich autostradach przy ciągłej jeździe 130km/h spalanie 8l/100km. Polecam.

  • 5.
  • 4,50 Renault Clio II 1.2 (60KM) 2002r.
    dodał: andy, 29.10.2011

    Trochę zajęło (i nerwów zabrało) dobre "ustawienie gazu". Jak już ustawiono - to nie było żadnych problemów czy to na gazie czy na benzynie. Poza jednym wyjątkiem: dokładnie co roku był wymieniany I wtryskiwacz na listwie - zawsze gwarancyjnie (bez wnikania o przyczyny). Innych usterek nie było.

  • 6.
  • 3,00 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1998r.
    dodał: mendryk324, 01.07.2010

    Pan własciciel ma wszystkich za nieuków, tylko on ma rację, nauczył sie socjotechniki spławiania marudnych klientów którzy chcą czegoś ponad montaz instalacji. Dalsze usterki załtwia po łebkach... "jezdzic wszystko jest OK". Zrobie espertyzę i zobaczymy. Na razie nikt mu nosa nie utarł....

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Clio

Renault Clio

394 komentarze

321 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Elza~Elza

witam. mam problem z renault clio 1991r. nie wiem co może być przyczyną że nie odpala a w momencie kręcenia gaśnie kontrolka od akumlatora a jest naładowany. co mam robić?

~patryk~patryk

ile litrów ma rezerwa w renault clio I z 1996r.?????

~Gie~Gie

Płyta podłogowa w bagażniku w Clio III jest w kolorze karoserii czy srebrna?

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
52 317
Przejechany dystans
32 298 789 km
Zatankowanego paliwa
1 718 169 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 008
Wydanych pieniędzy
2 698 548 zł
Średnie wydatki na auto
1 325 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
11 265
Wydanych pieniędzy
3 011 701 zł
Średnie wydatki na auto
1 478 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (2 037)

Testy zderzeniowe Renault Clio

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Clio przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Clio 1.0 base grade, LHD
2012

Renault Clio
Renault Clio

Renault Clio
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Clio IV

Na podstawie 38 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Daro1980, dodano: 13.11.2014 02:29

Renault Clio III dynamique S, 1.4 16v 98km, rocznik 2005 , 122,800 mil czli 203 tys km, kola- 195/45/16 , 3 drzwiowe. w miescie 8l, autostrada przy 130km/h 7l. nie mam mozliwosci sprawdzic minimalnego spalania bo 2500 obrotow a na liczniku 83 km/h ...nie da rady autostrada no chyba ,ze z tirami ;) auto jezdzi super. dobra amortyzacja , wygodne, wszystko dziala lekko i sprawnie. wczesniej jezdzilem vectra 1,8 16v 2001, mondeo mk3 2001 1,8 16v i astra 2008 1,7 cdti 101km. w porownaniu to tylko trakcja jest naprawde ok. w ciasnych zakretach i na autostradzie zachowuje sie jak duzo wieksze auto niz jest. Czuc brak schowkow no i smieszne miejsce na kubki z kawa. duze sie nie mieszcza a o 2 na raz mozna zapomniec ;) kierownica idealna , doswietlanie poboczy spoko, idealne dla 2 osob bo miejsca z tylo tylko wieksze zakupy i to trzeba sie gimnastykowac ,zeby je z tamtad wygrzebac. idealny na miasto, na autostradzie ok ale brak nad biegu bo silnik chce wyskoczyc przy 4000tys obr. na 5 biegu no i to spalanie. mam nadzieje ,ze bylem pomocny .

pełny raport Renault Hatchback 3d 1.4 i 16V

autor: der, dodano: 26.08.2012 14:47

auto super ... kupiłem 5 miesiące temu clio z 2007 roku (miało 115 000 .... przejechałem już 20000 na początku wymieniłem ( profilaktycznie rozrząd ... okazało się że już była ostania chwila , płyny filtry tz to co się wymienia po eksplatacji poszło 1000 zł ...... po 10 000 kolejny przegląd dodatkowo ciekły hamulce z tyłu (chyba zaworki ) + wymieniłem krzyżak kierownicy poszło 1000 zł .... teraz znowu będzie trzeba zrobić przegląd i niestety znowu jest luz na krzyżaku no i wymieniłem teraz akumulator tj koszt 250 zł ........ podsumowując użytkowanie wynosi średnio 25 zł na paliwo bo pali mi średnio 4,7 on na /100 + koło 8 zł na naprawy na 100 km średnio czyli taje to koło 33 zł za 100 km , jak na razie jestem zadowolony bo fajnie się jeździ

pełny raport Renault Hatchback 1.5 dCi

autor: pb, dodano: 11.01.2012 13:38

Głównie jeżdżę w cyklu miejsko-pozamiejskim, ale nie na trasie. Dojazd do pracy to 50% czasu miasto, 50% czasu przedmieścia (teren zabudowany, ale bez skrzyżowań,itd). Średnia prędkość przemieszczania ok 25km/h. Po kupieniu samochodu spalanie miałem na poziomie 7.2l. Obecnie zszedłem do 6.7 (zima, więc latem może dojdę do 6.5). Technika jazdy: zdecydowane przyspieszanie (ale bez turbo) i maksymalne wykorzystywanie drogi na hamowanie silnikiem po zauważeniu np. czerwonego światła (aby stać jak najmniej i jak najwięcej jechać ze spalaniem 0l/100). W trasie narazie byłem raz, krótkiej. Przy 100km/h spalanie ok 5-5.5l/100. Przy wyższych prędkościach spalanie szybko rosło, więc nie sprawdzałem.

pełny raport Renault Grandtour Phase II 1.2 TCe 16v

Skarbnica wiedzy o Renault Clio IV

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Clio IV

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Renault Clio IV
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Renault Clio IV TCe EDC 120KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Renault Clio IV Turbo RS 200KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Clio, oglądali także