Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Clio IV

Czwarta, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2012 roku. Koncepcyjnym pierwowzorem Clio IV jest prototyp DeZir Concept zaprezentowany w 2010 roku. Projektantem modelu studyjnego i produkcyjnego Clio jest Laurens van der Acker. Samochód zbudowano na nowej płycie podłogowej Nissan B platform (wspólne dzieło Nissana i Renault). Nowe Clio jest nieco większe, a przede wszystkim – dużo lżejsze od swojego poprzednika (auto odchudzono o 100 kg). W Japonii model sprzedawany jest jako Renault Lutecia.

Renault Clio IV Hatchback 5d - galeria redakcyjna - prawy bok
Renault Clio IV Hatchback 5d - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Renault Clio IV Hatchback 5d - galeria redakcyjna - widok z przodu
Renault Clio IV Hatchback 5d - galeria redakcyjna - prawy bok
Renault Clio IV Hatchback 5d - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Renault Clio IV Hatchback 5d - galeria redakcyjna - zestaw wskaźników
Renault Clio IV Hatchback 5d - galeria redakcyjna - szyba przednia od wewnątrz

Generacje Renault Clio

  • Clio IV   2012 - teraz
    Renault Clio IV
    • Wybierz generację

    • Clio IV (2012 - teraz)
    • Clio III (2005 - teraz)
    • Clio II (1998 - 2010)
    • Clio I (1990 - 1998)

Komentarze redakcji

Powagosław: Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.
Luzacjusz: Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

Wersje nadwozia Renault Clio IV

Silniki Renault Clio IV

Lista silników:
ENERGY TCe 99g (90KM), ENERGY Tce (90KM), TCe (90KM), ENERGY TCe (90KM), 1.2 16V (74KM), TCe 120 EDC (120KM), 1.2 16V (75KM), TCe EDC (120KM), Turbo RS (200KM), dCi (75KM), dCi (90KM), ENERGY dCi 83g (90KM), ENERGY dCi (90KM), dCi (75KM), ENERGY dCi (90KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.
motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Renault Clio

Samochody Renault, które chciałbyś mieć w swoim garażu

Historia marki Renault jest niezwykle bogata. Firma przez lata specjalizowała się w produkcji niewielkich, tanich w zakupie i eksploatacji samochodów, jednak w swojej ofercie zawsze miała ciekawe samochody. Niektóre z nich przyprawiały nawet o palpitację serca. My wybraliśmy kilka "Renówek",...

Szalone modele popularnych marek

Nim kryzys ugodził w świat motoryzacji, wytwórcy samochodów znacznie mniej skrupulatnie liczyli pieniądze. Projektowali modele, których produkcja balansowała na granicy rentowności, a nawet znajdowała się "pod kreską".

Wersja bazowa. Czy jej zakup ma sens?

Klamka zapadła. Kupujesz nowy samochód. Zdecydowałeś się na segment B - auto wystarczająco przestronne, a jednocześnie na tyle małe, by manewrowanie nim nie nastręczało trudności. Silnik podstawowy. Nawet po ostatnich obniżkach ceny paliw do niskich nie należą, a konie pod maską trzeba przecież wykarmić.

Renault Clio - czwarty krok naprzód
 
Nasz test Renault Clio

Minęło przeszło 22 lata od momentu, gdy Renault zaprezentował model Clio, jako następcę kultowego dziś modelu 5. W tym czasie na całym świecie, a konkretniej w aż 115 krajach sprzedało się około 11,5 mln egzemplarzy Clio. Nie dziwi więc, że dla wielu osób niewielka "renówka" jest synonimem...

Francuska ruletka - Renault Clio II (1998-2012)

Ciekawa propozycja na czas kryzysu. Druga generacja Clio jest oszczędna oraz tania w zakupie i późniejszym utrzymaniu. Na rynku wtórnym nie brakuje aut z polskich salonów, a nawet pojazdów z "pierwszej ręki". Niestety z trwałością bywa różnie...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Clio

Renault Clio na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault ClioautoWcentrum - społeczność Renault Clio

najwyższe oktanyAuta - Renault Clio

Renault Clio Czarna Perła 62,47

Renault Clio 64,42

Renault Clio 66,47

Renault Clio 1.5 dCi 70,81

Renault Clio II FL 70,61

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Clio

Morgus 69,01

17damian17 69,11

Krzema 69,91

Pitbull_1983 90,87

Wieszak_2007 54,66

krystek23 43,74

psz3mo 79,81

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Clio

przeglad w aso - czyli serwisowanie auta na fabrycznej gwarancji
przeglad w aso - czyli serwisowanie auta na fabrycznej gwarancji Pomimo ze na liczniku dopiero 17.200 umówiłem się do Aso Przyguccy w Łodzi na pr...
Tydzień z Pszczółką
Tydzień z Pszczółką Witam :) dziś mija tydzień odkąd Clio jest u mnie i dziś to mam chwile czasu wię...
W końcu na oczach
W końcu na oczach Witam :) Wszystkich i pokrótce opiszę i przedstawię na fotkach montaż czujnika i...
Luźne wnioski po latach trzech...
Luźne wnioski po latach trzech... Po około 10 miesiącach zawieszenia korzystania z konta na AC postanowiłem coś ni...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Clio

od 37 700 zł do 89 900

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (74 - 200 KM): 1.2 16V, ENERGY TCe, ENERGY Tce, TCe, TCe 120 EDC, TCe EDC, Turbo RS

 

Diesel (75 - 90 KM): ENERGY dCi, ENERGY dCi 83g, dCi, dCi

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa

 

automatyczna: , 6-stopniowa
Katalog nowych aut Renault Clio
 

Najpopularniejsza wersja Renault Clio

Renault Clio TCe 120 EDC 120KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
komputer
klimatyzacja

Dostępne kolory

Cena katalogowa

67 000

Zobacz ofertę Renault Clio TCe 120 EDC 120KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Renault Clio najczęściej porównywane z:

Volkswagen Polo
1.0 (60 KM)
Toyota Yaris
1.33 Dual VVT-i (99 KM)
Mini Countryman
1.6 (98 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Nissan Micra TEKNA I - KEY Demonstracyjny Nissan Micra TEKNA I - KEY
Rocznik: 2013. Silnik: 1.2 80KM, benzynowy.
Cena: 54 480 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 9 580 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Suzuki Swift 1,2 COMFORT Demonstracyjny Suzuki Swift 1,2 COMFORT
Rocznik: 2013. Przebieg: 358 km. Silnik: 1.2 94KM, benzynowy.
Cena: 52 600 zł 42 900 zł
Zyskujesz: 9 700 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Clio

Renault Clio
1.1 benzyna 60 KM
99 000 km, 2003
11 900 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 82 KM
136 000 km, 2006
13 700 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 68 KM
170 000 km, 2007
12 600 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 48 KM
102 609 km, 2003
10 400 PLN

Ocena auta Renault Clio IV

Galerie Renault Clio

Renault Clio 5D 2010 Renault Clio RS Renault Clio Generation 2004 Renault Clio Grand Tour Renault Clio II Sport Renault Clio IV Renault Clio - galeria redakcyjna Renault Clio IV kombi (2013) Renault Clio IV Hatchback 5d - galeria redakcyjna Renault Clio
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Clio

  • 1.
  • 2,50 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1996r.
    dodał: JPK, 25.01.2011

    Instalacja Lecho SEC to istna tragedia! W ciągu 2,5 roku eksploatacji zakładane były 4 listwy wtryskiwaczy PlaniJet (każdy zestaw padał, co objawiało się dramatycznym wzrostem spalania [nawet do 12-13 l/100km] i tragiczną pracą silnika - gaśnięcie, "pływanie" obrotów na biegu jałowym). Tuż przed upływem gwarancji padł komputerowy sterownik instalacji - auto nagle przestało palić na jeden cylinder. Kilku gazowników zmagało się z ustawieniem tej instalacji - całkowicie bezskutecznie. Silnik miał tendencje do gaśnięcia, szarpania podczas zmiany biegów i odpuszczania pedału sprzęgła, nawet po wymianie listw wtryskowych. W czasie 2,5 roku eksploatacji instalacja nigdy nie działała dobrze. Lecho SEC to po prostu granda niewarta żadnych pieniędzy! Najgorszemu wrogowi NIE POLECAM!

  • 2.
  • 2,00 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1996r.
    dodał: JPK, 25.01.2011

    Instalacja Lecho SEC to istna tragedia! W ciągu 2,5 roku eksploatacji zakładane były 4 listwy wtryskiwaczy PlaniJet (każdy zestaw padał, co objawiało się dramatycznym wzrostem spalania [nawet do 12-13 l/100km] i tragiczną pracą silnika - gaśnięcie, "pływanie" obrotów na biegu jałowym). Tuż przed upływem gwarancji padł komputerowy sterownik instalacji - auto nagle przestało palić na jeden cylinder. Kilku gazowników zmagało się z ustawieniem tej instalacji - całkowicie bezskutecznie. Silnik miał tendencje do gaśnięcia, szarpania podczas zmiany biegów i odpuszczania pedału sprzęgła, nawet po wymianie listw wtryskowych. W czasie 2,5 roku eksploatacji instalacja nigdy nie działała dobrze. Lecho SEC to po prostu granda niewarta żadnych pieniędzy! Najgorszemu wrogowi NIE POLECAM!

  • 3.
  • 5,00 Renault Clio III 1.4 i 16V (98KM) 2005r.
    dodał: Kurtyzana, 26.01.2012

    Niezdecydowanym polecam montaż instalacji Auto-Gaz. Od trzech lat jeżdżę Renault Clio 1,4 Oczywiście rosnące ceny benzyny skłoniły mnie do montażu instalacji gazowej. W Grudniu 2011 pojechałam do kilku punktów montażu, najlepsze wrażenie zrobili na mnie panowie z warsztatu Cito Auto Gaz. Auto jeździ bardzo płynnie, przyśpiesza identycznie jak na benzynie. Zużycie gazu około półtorej litra więcej w stosunku do benzyny. Jestem zadowolona i polecam zakład Cito Wrocław

  • 4.
  • 4,75 Renault Clio II 1.2 (60KM) 2002r.
    dodał: mc, 09.10.2010

    Auto miało zamontowaną instalację III generacji w serwisie R. Nie polecam. Była wadliwa. Po wymianie na IV generacje przejechało ponad 150 tyś. km bezawaryjnie. Wizyty co 20tyś. km w serwisie na wymianę filtrów. Średnie spalanie około 7l/100km. na niemieckich autostradach przy ciągłej jeździe 130km/h spalanie 8l/100km. Polecam.

  • 5.
  • 4,50 Renault Clio II 1.2 (60KM) 2002r.
    dodał: andy, 29.10.2011

    Trochę zajęło (i nerwów zabrało) dobre "ustawienie gazu". Jak już ustawiono - to nie było żadnych problemów czy to na gazie czy na benzynie. Poza jednym wyjątkiem: dokładnie co roku był wymieniany I wtryskiwacz na listwie - zawsze gwarancyjnie (bez wnikania o przyczyny). Innych usterek nie było.

  • 6.
  • 3,00 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1998r.
    dodał: mendryk324, 01.07.2010

    Pan własciciel ma wszystkich za nieuków, tylko on ma rację, nauczył sie socjotechniki spławiania marudnych klientów którzy chcą czegoś ponad montaz instalacji. Dalsze usterki załtwia po łebkach... "jezdzic wszystko jest OK". Zrobie espertyzę i zobaczymy. Na razie nikt mu nosa nie utarł....

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Clio

Renault Clio

393 komentarze

320 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~patryk~patryk

ile litrów ma rezerwa w renault clio I z 1996r.?????

~Gie~Gie

Płyta podłogowa w bagażniku w Clio III jest w kolorze karoserii czy srebrna?

~pawkowal75~pawkowal75

Mam zamiar w niedziele zakupic clio 2 1.4 za ok 4.600 pl 5 drzwiowy czy ktos powie czy warto ten model ??

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
46 063
Przejechany dystans
29 135 136 km
Zatankowanego paliwa
1 495 507 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 324
Wydanych pieniędzy
2 424 575 zł
Średnie wydatki na auto
1 322 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
10 106
Wydanych pieniędzy
2 621 016 zł
Średnie wydatki na auto
1 429 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (1 834)

Testy zderzeniowe Renault Clio

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Clio przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Clio 1.0 base grade, LHD
2012

Renault Clio
Renault Clio

Renault Clio
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Clio IV

Na podstawie 28 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Kuza, dodano: 08.01.2009 12:48

Ekonomiczny silnik. W emeryckim stylu przy obrotach do 2000 do 90 km/h bardzo symaptycznie 4,5 l- 5,0 l na trasie.Niestety żeby jakoś żwawiej jechał trzeba trochę podociskać pedał. W mieści też całkiem niźle nie pamiętam żeby wchłonął więcej niz 7l. Na trasie (autostrada) powyżej 100k-130 m/h i włączonej klimie 6- 6,5l. Rekord to 3,7 w trasie (krótkiej). Autostrada pełen but 140-150 bierze staje na 12-13l. Generalnie przyjemne auto bardzo ekonomiczne przy rozsądnej spokojnej jeździe. Kobiece miejskie auto o bardzo słabym promieniu skrętu.

pełny raport Renault Hatchback 1.2 i 16V

autor: der, dodano: 26.08.2012 14:47

auto super ... kupiłem 5 miesiące temu clio z 2007 roku (miało 115 000 .... przejechałem już 20000 na początku wymieniłem ( profilaktycznie rozrząd ... okazało się że już była ostania chwila , płyny filtry tz to co się wymienia po eksplatacji poszło 1000 zł ...... po 10 000 kolejny przegląd dodatkowo ciekły hamulce z tyłu (chyba zaworki ) + wymieniłem krzyżak kierownicy poszło 1000 zł .... teraz znowu będzie trzeba zrobić przegląd i niestety znowu jest luz na krzyżaku no i wymieniłem teraz akumulator tj koszt 250 zł ........ podsumowując użytkowanie wynosi średnio 25 zł na paliwo bo pali mi średnio 4,7 on na /100 + koło 8 zł na naprawy na 100 km średnio czyli taje to koło 33 zł za 100 km , jak na razie jestem zadowolony bo fajnie się jeździ

pełny raport Renault Hatchback 1.5 dCi

autor: WTF??, dodano: 30.05.2008 21:35

dobrze oceniam niezawodność ale koszty serwisu są za wysokie jak na auto tej klasy... niemieckie auta są o wiele tańsze i do nich cały wachlarz zamienników. Spalanie też potrafi niemiło zasoczyć... Jednak naprawdę podkreślam wysoką niezawodność... może i w tym aucie nie ma co się psuć (zupełny golas) ale o autach francuskich nie krążą pozytywne opinie... ja temu mogę zaprzeczyć... chociaż niewątpliwie faktem jest, że moje Clio ma bardzo mały przebieg i niezawodność powinna być oczywista. Po prostu podsumowując uważam, że koszty serwisu są trochę za wysokie... nie mam ochoty tyle płacić za gołe i niskiej klasy auto... ale niedługo zmieniam na 407:)

pełny raport Renault Hatchback 1.2

Skarbnica wiedzy o Renault Clio IV

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Clio IV

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Renault Clio IV

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Clio, oglądali także