Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Clio IV

Czwarta, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2012 roku. Koncepcyjnym pierwowzorem Clio IV jest prototyp DeZir Concept zaprezentowany w 2010 roku. Projektantem modelu studyjnego i produkcyjnego Clio jest Laurens van der Acker. Samochód zbudowano na nowej płycie podłogowej Nissan B platform (wspólne dzieło Nissana i Renault). Nowe Clio jest nieco większe, a przede wszystkim – dużo lżejsze od swojego poprzednika (auto odchudzono o 100 kg). W Japonii model sprzedawany jest jako Renault Lutecia.

Renault Clio IV Grandtour TCe EDC - galeria redakcyjna - widok z przodu
Renault Clio IV Grandtour TCe EDC - galeria redakcyjna - lewy bok
Renault Clio IV Grandtour TCe EDC - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Renault Clio IV Grandtour TCe EDC - galeria redakcyjna - widok z przodu
Renault Clio IV Grandtour TCe EDC - galeria redakcyjna - relingi dachowe
Renault Clio IV Grandtour TCe EDC - galeria redakcyjna - kokpit
Renault Clio IV Grandtour TCe EDC - galeria redakcyjna - zestaw wskaźników

Generacje Renault Clio

  • Clio IV   2012 - teraz
    Renault Clio IV
    • Wybierz generację

    • Clio IV (2012 - teraz)
    • Clio III (2005 - teraz)
    • Clio II (1998 - 2010)
    • Clio I (1990 - 1998)

Komentarze redakcji

Powagosław: Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.
Luzacjusz: Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

Wersje nadwozia Renault Clio IV

Silniki Renault Clio IV

Lista silników:
ENERGY Tce (90KM), TCe (90KM), ENERGY TCe (90KM), ENERGY TCe 99g (90KM), TCe EDC (120KM), 1.2 16V (74KM), TCe 120 EDC (120KM), 1.2 16V (75KM), Turbo RS (200KM), ENERGY dCi (90KM), dCi (75KM), dCi (90KM), ENERGY dCi 83g (90KM), ENERGY dCi (90KM), dCi (75KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.

Publikacje o Renault Clio

Renault Clio Grandtour GT - w sportowym stylu
 
Nasz test Renault Clio Grandtour GT 1.2 TCe 120 EDC

Duża doza praktyczności i rozsądku z domieszką sportowych emocji. Tak w telegraficznym skrócie można opisać Clio Grandtour w wersji GT. Szkoda, że dobrze jeżdżące kombi francuska marka wyceniła na okrągłe 70 000 zł.

Samochody Renault, które chciałbyś mieć w swoim garażu

Historia marki Renault jest niezwykle bogata. Firma przez lata specjalizowała się w produkcji niewielkich, tanich w zakupie i eksploatacji samochodów, jednak w swojej ofercie zawsze miała ciekawe samochody. Niektóre z nich przyprawiały nawet o palpitację serca. My wybraliśmy kilka "Renówek",...

Szalone modele popularnych marek

Nim kryzys ugodził w świat motoryzacji, wytwórcy samochodów znacznie mniej skrupulatnie liczyli pieniądze. Projektowali modele, których produkcja balansowała na granicy rentowności, a nawet znajdowała się "pod kreską".

Wersja bazowa. Czy jej zakup ma sens?

Klamka zapadła. Kupujesz nowy samochód. Zdecydowałeś się na segment B - auto wystarczająco przestronne, a jednocześnie na tyle małe, by manewrowanie nim nie nastręczało trudności. Silnik podstawowy. Nawet po ostatnich obniżkach ceny paliw do niskich nie należą, a konie pod maską trzeba przecież wykarmić.

Renault Clio - czwarty krok naprzód
 
Nasz test Renault Clio

Minęło przeszło 22 lata od momentu, gdy Renault zaprezentował model Clio, jako następcę kultowego dziś modelu 5. W tym czasie na całym świecie, a konkretniej w aż 115 krajach sprzedało się około 11,5 mln egzemplarzy Clio. Nie dziwi więc, że dla wielu osób niewielka "renówka" jest synonimem...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Clio

Renault Clio na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault ClioautoWcentrum - społeczność Renault Clio

najwyższe oktanyAuta - Renault Clio

Renault Clio Clio XXL 72,78

Renault Clio 63,68

Renault Clio II FairWay 72,69

Renault Clio 1.5dCi 91,64

Renault Clio 72,66

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Clio

Labusch_ 51,98

warschanovsky 44,04

zbroszki 81,74

psz3mo 82,64

StoneCold 67,64

bigamek 54,21

Morgus 59,97

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Clio

Przed chwilą kupiłem nowe kołpaki ;-)
Przed chwilą kupiłem nowe kołpaki ;-) Zapewne wielu z Was powie, że to drobiazg, ale ja uważam, iż zaszalałem! ;-) Mia...
new car
new car Jestem szczęśliwym ( mam nadzieję) posiadaczem nowego Clio 4. Wybrałem ten mo...
Podwórkowy wetlook
Podwórkowy wetlook W zasadzie nie interesuje się auto- detailing`iem ale raz mnie naszło i kupiłem...
Drugie wakacje
Drugie wakacje dziennik jak widać nie cierpi z nadmiaru moich wpisów, ale to nie znaczy że autk...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Clio

od 37 700 zł do 94 900

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (74 - 200 KM): 1.2 16V, ENERGY TCe, ENERGY Tce, TCe, TCe 120 EDC, TCe EDC, Turbo RS

 

Diesel (75 - 90 KM): ENERGY dCi, ENERGY dCi 83g, dCi, dCi

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa

 

automatyczna: , 6-stopniowa
Katalog nowych aut Renault Clio
 

Najpopularniejsza wersja Renault Clio

Renault Clio TCe 120 EDC 120KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
komputer
klimatyzacja

Dostępne kolory

Cena katalogowa

67 000

Zobacz ofertę Renault Clio TCe 120 EDC 120KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Renault Clio najczęściej porównywane z:

Audi A1
1.4 TFSI 119g (122 KM)
Skoda Fabia
1.6 TDI CR DPF (105 KM)
Skoda Fabia
1.2 HTP (70 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 3 500 km. Silnik: 1.1 75KM, diesel.
Cena: 53 900 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 9 000 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!! Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!!
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 500 km. Silnik: 1.2 85KM, benzynowy.
Cena: 51 100 zł 43 900 zł
Zyskujesz: 7 200 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Clio

Renault Clio
1.1 benzyna 60 KM
99 000 km, 2003
11 900 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 82 KM
136 000 km, 2006
13 700 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 68 KM
170 000 km, 2007
12 600 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 48 KM
102 609 km, 2003
10 400 PLN

Ocena auta Renault Clio IV

Galerie Renault Clio

Renault Clio IV GT (2013) Renault Clio IV RS 200 (2013) Renault Clio 3D 2010 Renault Clio IV kombi (2013) Renault Clio III Hatchback 5d - galeria społeczności Renault Clio III Kombi Renault Clio I  - galeria społeczności Renault Clio Grandtour 2010 Renault Clio II Sport Renault Clio Sport Concept
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Clio

  • 1.
  • 2,50 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1996r.
    dodał: JPK, 25.01.2011

    Instalacja Lecho SEC to istna tragedia! W ciągu 2,5 roku eksploatacji zakładane były 4 listwy wtryskiwaczy PlaniJet (każdy zestaw padał, co objawiało się dramatycznym wzrostem spalania [nawet do 12-13 l/100km] i tragiczną pracą silnika - gaśnięcie, "pływanie" obrotów na biegu jałowym). Tuż przed upływem gwarancji padł komputerowy sterownik instalacji - auto nagle przestało palić na jeden cylinder. Kilku gazowników zmagało się z ustawieniem tej instalacji - całkowicie bezskutecznie. Silnik miał tendencje do gaśnięcia, szarpania podczas zmiany biegów i odpuszczania pedału sprzęgła, nawet po wymianie listw wtryskowych. W czasie 2,5 roku eksploatacji instalacja nigdy nie działała dobrze. Lecho SEC to po prostu granda niewarta żadnych pieniędzy! Najgorszemu wrogowi NIE POLECAM!

  • 2.
  • 2,00 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1996r.
    dodał: JPK, 25.01.2011

    Instalacja Lecho SEC to istna tragedia! W ciągu 2,5 roku eksploatacji zakładane były 4 listwy wtryskiwaczy PlaniJet (każdy zestaw padał, co objawiało się dramatycznym wzrostem spalania [nawet do 12-13 l/100km] i tragiczną pracą silnika - gaśnięcie, "pływanie" obrotów na biegu jałowym). Tuż przed upływem gwarancji padł komputerowy sterownik instalacji - auto nagle przestało palić na jeden cylinder. Kilku gazowników zmagało się z ustawieniem tej instalacji - całkowicie bezskutecznie. Silnik miał tendencje do gaśnięcia, szarpania podczas zmiany biegów i odpuszczania pedału sprzęgła, nawet po wymianie listw wtryskowych. W czasie 2,5 roku eksploatacji instalacja nigdy nie działała dobrze. Lecho SEC to po prostu granda niewarta żadnych pieniędzy! Najgorszemu wrogowi NIE POLECAM!

  • 3.
  • 5,00 Renault Clio III 1.4 i 16V (98KM) 2005r.
    dodał: Kurtyzana, 26.01.2012

    Niezdecydowanym polecam montaż instalacji Auto-Gaz. Od trzech lat jeżdżę Renault Clio 1,4 Oczywiście rosnące ceny benzyny skłoniły mnie do montażu instalacji gazowej. W Grudniu 2011 pojechałam do kilku punktów montażu, najlepsze wrażenie zrobili na mnie panowie z warsztatu Cito Auto Gaz. Auto jeździ bardzo płynnie, przyśpiesza identycznie jak na benzynie. Zużycie gazu około półtorej litra więcej w stosunku do benzyny. Jestem zadowolona i polecam zakład Cito Wrocław

  • 4.
  • 4,75 Renault Clio II 1.2 (60KM) 2002r.
    dodał: mc, 09.10.2010

    Auto miało zamontowaną instalację III generacji w serwisie R. Nie polecam. Była wadliwa. Po wymianie na IV generacje przejechało ponad 150 tyś. km bezawaryjnie. Wizyty co 20tyś. km w serwisie na wymianę filtrów. Średnie spalanie około 7l/100km. na niemieckich autostradach przy ciągłej jeździe 130km/h spalanie 8l/100km. Polecam.

  • 5.
  • 4,50 Renault Clio II 1.2 (60KM) 2002r.
    dodał: andy, 29.10.2011

    Trochę zajęło (i nerwów zabrało) dobre "ustawienie gazu". Jak już ustawiono - to nie było żadnych problemów czy to na gazie czy na benzynie. Poza jednym wyjątkiem: dokładnie co roku był wymieniany I wtryskiwacz na listwie - zawsze gwarancyjnie (bez wnikania o przyczyny). Innych usterek nie było.

  • 6.
  • 3,00 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1998r.
    dodał: mendryk324, 01.07.2010

    Pan własciciel ma wszystkich za nieuków, tylko on ma rację, nauczył sie socjotechniki spławiania marudnych klientów którzy chcą czegoś ponad montaz instalacji. Dalsze usterki załtwia po łebkach... "jezdzic wszystko jest OK". Zrobie espertyzę i zobaczymy. Na razie nikt mu nosa nie utarł....

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Clio

Renault Clio

394 komentarze

321 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Elza~Elza

witam. mam problem z renault clio 1991r. nie wiem co może być przyczyną że nie odpala a w momencie kręcenia gaśnie kontrolka od akumlatora a jest naładowany. co mam robić?

~patryk~patryk

ile litrów ma rezerwa w renault clio I z 1996r.?????

~Gie~Gie

Płyta podłogowa w bagażniku w Clio III jest w kolorze karoserii czy srebrna?

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
49 160
Przejechany dystans
30 857 564 km
Zatankowanego paliwa
1 609 172 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 725
Wydanych pieniędzy
2 569 462 zł
Średnie wydatki na auto
1 325 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
10 547
Wydanych pieniędzy
2 825 453 zł
Średnie wydatki na auto
1 457 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (1 939)

Testy zderzeniowe Renault Clio

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Clio przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Clio 1.0 base grade, LHD
2012

Renault Clio
Renault Clio

Renault Clio
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Clio IV

Na podstawie 33 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: mat990@wp.pl, dodano: 08.07.2010 12:35

Autko fajne i bezawaryjne i nie dla idiotów zarzynających silniki i jeżdżących po 200km/h non stop.W cyklu mieszanym w granicach 8.6 litra na gazie(jakieś 30 km trasy ,15 km miasta).Maksymalne spalanie jakie uzyskałem to 10 litrów(dużo jazdy po mieście,ostre przyspieszanie i dużo wyprzedzania, jazdy na mały zasięg np do sklepu).Jak jeździ się do 110 km/h czyli prawie 3 tys obrotów spalanie jest naprawdę zadowalające.Miałem clio 1.2 60 KM i paliło minimum 10 litrów.Można mieć więc auto sportowe i jednocześnie ekonomiczne, oczywiście mówię o dobrym i niezajeżdżonym egzemplarzu.Pozdrawiam wszystkich właścicieli tego wspaniałego samochodzika ;).

pełny raport Renault Hatchback 1.8 16V

autor: Adam, dodano: 18.04.2011 19:31

Na początku - 16, 17 l/100 km, później uszczelnienie wydechu + wymiana tłumika tył oraz regulacja gazu, wymiana filtra - i palił 11-13 l/100 km. Nie mogłem znaleźć przez dłuuugi czas przyczyny aż do stycznia 2011 kiedy to robiłem przegląd i obeznany i bardzo kulturalny diagnosta (ludzki, powiedział co mam do wymiany i gdzie co zrobić żeby po prostu jeździło się lepiej, a nie tak jak te chamy z VW poznań - wzięli kasę niezależnie od wyniku i oczywiście nie puścili przeglądu... :| ) powiedział mi, że ulatuje mi gaz na przewodzie koło filtra - zrobiłem to (-200zł) i od wtedy spalanie było strasznie niskie, w trasie zdołałem zejść leciutko poniżej 7l /100 (da się ale trzeba wiedzieć co znaczy eco driving a nie np. dojeżdżać do skrzyżowania "na luzie" - jak ja tego nienawidzę, albo bezsensowne hamowanie, bo autu przede mną na chwilkę zaświeciły się światła stop´u...)

pełny raport Renault Hatchback 1.4

autor: Kuza, dodano: 08.01.2009 12:48

Ekonomiczny silnik. W emeryckim stylu przy obrotach do 2000 do 90 km/h bardzo symaptycznie 4,5 l- 5,0 l na trasie.Niestety żeby jakoś żwawiej jechał trzeba trochę podociskać pedał. W mieści też całkiem niźle nie pamiętam żeby wchłonął więcej niz 7l. Na trasie (autostrada) powyżej 100k-130 m/h i włączonej klimie 6- 6,5l. Rekord to 3,7 w trasie (krótkiej). Autostrada pełen but 140-150 bierze staje na 12-13l. Generalnie przyjemne auto bardzo ekonomiczne przy rozsądnej spokojnej jeździe. Kobiece miejskie auto o bardzo słabym promieniu skrętu.

pełny raport Renault Hatchback 1.2 i 16V

Skarbnica wiedzy o Renault Clio IV

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Clio IV

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Renault Clio IV
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Renault Clio IV TCe EDC 120KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Clio, oglądali także