Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Clio IV

Czwarta, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2012 roku. Koncepcyjnym pierwowzorem Clio IV jest prototyp DeZir Concept zaprezentowany w 2010 roku. Projektantem modelu studyjnego i produkcyjnego Clio jest Laurens van der Acker. Samochód zbudowano na nowej płycie podłogowej Nissan B platform (wspólne dzieło Nissana i Renault). Nowe Clio jest nieco większe, a przede wszystkim – dużo lżejsze od swojego poprzednika (auto odchudzono o 100 kg). W Japonii model sprzedawany jest jako Renault Lutecia.

Renault Clio IV RS Turbo 200KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Renault Clio IV RS Turbo 200KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Renault Clio IV RS Turbo 200KM - galeria redakcyjna - lewy bok
Renault Clio IV RS Turbo 200KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Renault Clio IV RS Turbo 200KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Renault Clio IV RS Turbo 200KM - galeria redakcyjna - fotel kierowcy, widok z przodu
Renault Clio IV RS Turbo 200KM - galeria redakcyjna - zestaw wskaźników

Generacje Renault Clio

  • Clio IV   2012 - teraz
    Renault Clio IV
    • Wybierz generację

    • Clio IV (2012 - teraz)
    • Clio III (2005 - teraz)
    • Clio II (1998 - 2010)
    • Clio I (1990 - 1998)

Komentarze redakcji

Powagosław: Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.
Luzacjusz: Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

Wersje nadwozia Renault Clio IV

Silniki Renault Clio IV

Lista silników:
ENERGY TCe 99g (90KM), ENERGY Tce (90KM), TCe (90KM), ENERGY TCe (90KM), TCe EDC (120KM), 1.2 16V (74KM), TCe 120 EDC (120KM), 1.2 16V (75KM), Turbo RS (200KM), dCi (75KM), dCi (90KM), ENERGY dCi 83g (90KM), dCi (75KM), ENERGY dCi (90KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.

Publikacje o Renault Clio

Renault Clio R.S. - nowe rozdanie
 
Nasz test Renault Clio R.S. 200 EDC Monaco GP

Turbodoładowany silnik, wyłącznie pięciodrzwiowe nadwozie i tylko dwusprzęgłowa skrzynia. Nowa odsłona Clio R.S. odcina się grubą linią od swojego bezkompromisowego poprzednika. Czy można mówić o zmianach na gorsze?

Renault Clio Grandtour GT - w sportowym stylu
 
Nasz test Renault Clio Grandtour GT 1.2 TCe 120 EDC

Duża doza praktyczności i rozsądku z domieszką sportowych emocji. Tak w telegraficznym skrócie można opisać Clio Grandtour w wersji GT. Szkoda, że dobrze jeżdżące kombi francuska marka wyceniła na okrągłe 70 000 zł.

Samochody Renault, które chciałbyś mieć w swoim garażu

Historia marki Renault jest niezwykle bogata. Firma przez lata specjalizowała się w produkcji niewielkich, tanich w zakupie i eksploatacji samochodów, jednak w swojej ofercie zawsze miała ciekawe samochody. Niektóre z nich przyprawiały nawet o palpitację serca. My wybraliśmy kilka "Renówek",...

Szalone modele popularnych marek

Nim kryzys ugodził w świat motoryzacji, wytwórcy samochodów znacznie mniej skrupulatnie liczyli pieniądze. Projektowali modele, których produkcja balansowała na granicy rentowności, a nawet znajdowała się "pod kreską".

Wersja bazowa. Czy jej zakup ma sens?

Klamka zapadła. Kupujesz nowy samochód. Zdecydowałeś się na segment B - auto wystarczająco przestronne, a jednocześnie na tyle małe, by manewrowanie nim nie nastręczało trudności. Silnik podstawowy. Nawet po ostatnich obniżkach ceny paliw do niskich nie należą, a konie pod maską trzeba przecież wykarmić.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Clio

Renault Clio na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault ClioautoWcentrum - społeczność Renault Clio

najwyższe oktanyAuta - Renault Clio

Renault Clio II FL  PRIVILEGE 70,22

Renault Clio Pszczółka 78,87

Renault Clio Frania Bee 78,07

Renault Clio 1,2 75 km RED PEKAES 76,18

Renault Clio Baccara 84,82

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Clio

magisterek 43,09

espacefan 60,35

kratylos 83,92

marszand 66,31

Lilaa 80,98

123koala 75,64

sylver31 65,36

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Clio

świrują obroty
świrują obroty Clio znów zwariowało. Obroty nie spadają poniżej 2000. Ciekawe co tym razem zawi...
Przeglad przeglad i po przegladzie
Przeglad przeglad i po przegladzie tak, tak czas leci nieubłaganie i znów mamy styczeń przebieg auta urósł w poró...
Znów awaria
Znów awaria Dziś autko postanowiło postrzelać w tłumik, po prychać i dać odpocząć jednemu z ...
ukryte głeboko niespodzianki
ukryte głeboko niespodzianki Pewien czas temu, jeszcze zimną przy okazji podglądania mechanika przy prozaiczn...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Clio

od 37 700 zł do 89 900

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (74 - 200 KM): 1.2 16V, ENERGY TCe, ENERGY Tce, TCe, TCe 120 EDC, TCe EDC, Turbo RS

 

Diesel (75 - 90 KM): ENERGY dCi, ENERGY dCi 83g, dCi, dCi

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa

 

automatyczna: , 6-stopniowa
Katalog nowych aut Renault Clio
 

Najpopularniejsza wersja Renault Clio

Renault Clio TCe 120 EDC 120KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
komputer
klimatyzacja

Dostępne kolory

Cena katalogowa

67 000

Zobacz ofertę Renault Clio TCe 120 EDC 120KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Renault Clio najczęściej porównywane z:

Volkswagen Polo
1.0 (75 KM)
Opel Corsa
1.4 Twinport (90 KM)
Seat Ibiza
1.2 TDI CR (75 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Renault Clio III 1.5 DCi alize Renault Clio III 1.5 DCi alize
Rocznik: 2011. Przebieg: 94 695 km. Silnik: 1.5 55KM .
Cena: 21 900 zł
Ford Fiesta Silver X Ford Fiesta Silver X
Rocznik: 2011. Przebieg: 94 324 km. Silnik: 1.2 44KM .
Cena: 27 400 zł

Używane Renault Clio

Renault Clio
1.1 benzyna 60 KM
99 000 km, 2003
11 900 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 82 KM
136 000 km, 2006
13 700 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 68 KM
170 000 km, 2007
12 600 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 48 KM
102 609 km, 2003
10 400 PLN

Ocena auta Renault Clio IV

Galerie Renault Clio

Renault Clio Renault Clio IV RS 200 (2013) Renault Clio IV Renault Clio IV GT (2013) Renault Clio IV R.S. 220 EDC Trophy (2015) Renault Clio - galeria redakcyjna Renault Clio II V6 Renault Clio IV RS Monaco GP (2014) Renault Clio 3D 2010 Renault Clio I  - galeria społeczności
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Clio

  • 1.
  • 2,50 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1996r.
    dodał: JPK, 25.01.2011

    Instalacja Lecho SEC to istna tragedia! W ciągu 2,5 roku eksploatacji zakładane były 4 listwy wtryskiwaczy PlaniJet (każdy zestaw padał, co objawiało się dramatycznym wzrostem spalania [nawet do 12-13 l/100km] i tragiczną pracą silnika - gaśnięcie, "pływanie" obrotów na biegu jałowym). Tuż przed upływem gwarancji padł komputerowy sterownik instalacji - auto nagle przestało palić na jeden cylinder. Kilku gazowników zmagało się z ustawieniem tej instalacji - całkowicie bezskutecznie. Silnik miał tendencje do gaśnięcia, szarpania podczas zmiany biegów i odpuszczania pedału sprzęgła, nawet po wymianie listw wtryskowych. W czasie 2,5 roku eksploatacji instalacja nigdy nie działała dobrze. Lecho SEC to po prostu granda niewarta żadnych pieniędzy! Najgorszemu wrogowi NIE POLECAM!

  • 2.
  • 2,00 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1996r.
    dodał: JPK, 25.01.2011

    Instalacja Lecho SEC to istna tragedia! W ciągu 2,5 roku eksploatacji zakładane były 4 listwy wtryskiwaczy PlaniJet (każdy zestaw padał, co objawiało się dramatycznym wzrostem spalania [nawet do 12-13 l/100km] i tragiczną pracą silnika - gaśnięcie, "pływanie" obrotów na biegu jałowym). Tuż przed upływem gwarancji padł komputerowy sterownik instalacji - auto nagle przestało palić na jeden cylinder. Kilku gazowników zmagało się z ustawieniem tej instalacji - całkowicie bezskutecznie. Silnik miał tendencje do gaśnięcia, szarpania podczas zmiany biegów i odpuszczania pedału sprzęgła, nawet po wymianie listw wtryskowych. W czasie 2,5 roku eksploatacji instalacja nigdy nie działała dobrze. Lecho SEC to po prostu granda niewarta żadnych pieniędzy! Najgorszemu wrogowi NIE POLECAM!

  • 3.
  • 5,00 Renault Clio III 1.4 i 16V (98KM) 2005r.
    dodał: Kurtyzana, 26.01.2012

    Niezdecydowanym polecam montaż instalacji Auto-Gaz. Od trzech lat jeżdżę Renault Clio 1,4 Oczywiście rosnące ceny benzyny skłoniły mnie do montażu instalacji gazowej. W Grudniu 2011 pojechałam do kilku punktów montażu, najlepsze wrażenie zrobili na mnie panowie z warsztatu Cito Auto Gaz. Auto jeździ bardzo płynnie, przyśpiesza identycznie jak na benzynie. Zużycie gazu około półtorej litra więcej w stosunku do benzyny. Jestem zadowolona i polecam zakład Cito Wrocław

  • 4.
  • 4,75 Renault Clio II 1.2 (60KM) 2002r.
    dodał: mc, 09.10.2010

    Auto miało zamontowaną instalację III generacji w serwisie R. Nie polecam. Była wadliwa. Po wymianie na IV generacje przejechało ponad 150 tyś. km bezawaryjnie. Wizyty co 20tyś. km w serwisie na wymianę filtrów. Średnie spalanie około 7l/100km. na niemieckich autostradach przy ciągłej jeździe 130km/h spalanie 8l/100km. Polecam.

  • 5.
  • 4,50 Renault Clio II 1.2 (60KM) 2002r.
    dodał: andy, 29.10.2011

    Trochę zajęło (i nerwów zabrało) dobre "ustawienie gazu". Jak już ustawiono - to nie było żadnych problemów czy to na gazie czy na benzynie. Poza jednym wyjątkiem: dokładnie co roku był wymieniany I wtryskiwacz na listwie - zawsze gwarancyjnie (bez wnikania o przyczyny). Innych usterek nie było.

  • 6.
  • 3,00 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1998r.
    dodał: mendryk324, 01.07.2010

    Pan własciciel ma wszystkich za nieuków, tylko on ma rację, nauczył sie socjotechniki spławiania marudnych klientów którzy chcą czegoś ponad montaz instalacji. Dalsze usterki załtwia po łebkach... "jezdzic wszystko jest OK". Zrobie espertyzę i zobaczymy. Na razie nikt mu nosa nie utarł....

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Clio

Renault Clio

394 komentarze

321 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Elza~Elza

witam. mam problem z renault clio 1991r. nie wiem co może być przyczyną że nie odpala a w momencie kręcenia gaśnie kontrolka od akumlatora a jest naładowany. co mam robić?

~patryk~patryk

ile litrów ma rezerwa w renault clio I z 1996r.?????

~Gie~Gie

Płyta podłogowa w bagażniku w Clio III jest w kolorze karoserii czy srebrna?

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
56 004
Przejechany dystans
34 482 875 km
Zatankowanego paliwa
1 847 583 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 483
Wydanych pieniędzy
2 873 979 zł
Średnie wydatki na auto
1 335 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
11 992
Wydanych pieniędzy
3 209 865 zł
Średnie wydatki na auto
1 491 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (2 153)

Testy zderzeniowe Renault Clio

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Clio przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Clio 1.0 base grade, LHD
2012

Renault Clio
Renault Clio

Renault Clio
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Clio IV

Na podstawie 48 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: ket, dodano: 08.01.2011 22:50

BARDZO WYSOKIE SPALANIE!!! Producent zapewnia o niskim spalaniu, to samo dilerzy, jednak auto w tej wersji silnikowej pali jak smok. Mieszkamy w dużym mieście (Gdańsk) i tam głównie autko jeździ, nie lubi krótkich dystansów, spalanie mocno wzrasta w zimę. Tej zimy, przy krótkich dystansach (5-15km) rekordowe spalanie wyniosło 10l/100km. Generalnie w tą zimę po mieście mniej niż 9l nie pali. W lato, w cyklu mieszanym ok 7,5-8l. W lato, w trasie najniżej spadło do 5,6l. Sąsiedzi mają ten sam model, z tym silnikiem i pali też tak dużo (Clio II paliło zdecydowanie mniej). Podobno wersja 100KM pali mniej niż ten silnik 75KM. Silnik mulasty i bardzo dużo pali - odradzam, lepiej dopłacić za 100 konną wersję.

pełny raport Renault Hatchback 5d Phase II 1.2 16v

autor: der, dodano: 26.08.2012 14:47

auto super ... kupiłem 5 miesiące temu clio z 2007 roku (miało 115 000 .... przejechałem już 20000 na początku wymieniłem ( profilaktycznie rozrząd ... okazało się że już była ostania chwila , płyny filtry tz to co się wymienia po eksplatacji poszło 1000 zł ...... po 10 000 kolejny przegląd dodatkowo ciekły hamulce z tyłu (chyba zaworki ) + wymieniłem krzyżak kierownicy poszło 1000 zł .... teraz znowu będzie trzeba zrobić przegląd i niestety znowu jest luz na krzyżaku no i wymieniłem teraz akumulator tj koszt 250 zł ........ podsumowując użytkowanie wynosi średnio 25 zł na paliwo bo pali mi średnio 4,7 on na /100 + koło 8 zł na naprawy na 100 km średnio czyli taje to koło 33 zł za 100 km , jak na razie jestem zadowolony bo fajnie się jeździ

pełny raport Renault Hatchback 1.5 dCi

autor: fikmikcyk, dodano: 08.06.2013 11:23

Samochód w jednych rękach od 2002. Stosunkowo mały przebieg - obecnie 110k km. Spalanie zadowalające wynik 8,6l/100 przydarzył się raz. Była zima, jazda niemal 100% miejska, stanie w korku przez większość czasu. Średnio przy jeździe mieszanej spala w okolicach 5,6-6,5 w zależności od pory roku. Nie jeżdżę specjalnie eko. Awaryjność a raczej jej brak: -do wymiany czujnik temp. zewnętrznej przy przebiegu ok 25k km -odklejona okładzina szczęki - laweta (przy przebiegu ok 60k km) -do poprawy kostka wiązki od potencjometru pedału gazu ok 70k km -do poprawy kostka wiązki airbag pod fotelami przednimi ok 70k km -klocki przy ok. 70k km -tarcze fabryczne 90k km -urwany przewód od przeciwmgielnych przy manetce ok.80k km -do wymiany stopa anteny ze wzmacniaczem (dostała się tam woda) ok 100k km -wkładka zamka kierowcy nie działa -wydech na złączu elastycznym pobrzękuje w pewnym zakresie obrotów - skorodowany -zawieszenie nie ruszane do tej pory - lekko rozwulkanizowane tuleje tylnych wahaczy bez luzu, tuleje lewego przedniego wahacza odrobinę się poddają na szarpakach - jeszcze pojeździ. -skorodowany pierścień ABS trzeba oczyścić lub wymienić jak pęknie -po 11 latach brzęczy obicie drzwi pasażera, słaba jakość tapicerki foteli(kierowcy przetarty) -do zrobienia regulacja zaworów, uszczelka pod pokrywą zaworów, do wypolerowania lampa przednia lewa - zmatowiona więcej grzechów nie pamiętam i na 99,9% to wszystko do przebiegu 110k km... .

pełny raport Renault Hatchback 1.2 i 16V

Skarbnica wiedzy o Renault Clio IV

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Clio IV

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Renault Clio IV
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Renault Clio IV TCe EDC 120KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Renault Clio IV Turbo RS 200KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Clio, oglądali także