Gorące tematy

Nasze testy

Wszystkie modele

Galerie

Renault Clio IV

Czwarta, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2012 roku. Koncepcyjnym pierwowzorem Clio IV jest prototyp DeZir Concept zaprezentowany w 2010 roku. Projektantem modelu studyjnego i produkcyjnego Clio jest Laurens van der Acker. Samochód zbudowano na nowej płycie podłogowej Nissan B platform (wspólne dzieło Nissana i Renault). Nowe Clio jest nieco większe, a przede wszystkim – dużo lżejsze od swojego poprzednika (auto odchudzono o 100 kg). W Japonii model sprzedawany jest jako Renault Lutecia.

Renault Clio IV RS Turbo 200KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Renault Clio IV RS Turbo 200KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Renault Clio IV RS Turbo 200KM - galeria redakcyjna - lewy bok
Renault Clio IV RS Turbo 200KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Renault Clio IV RS Turbo 200KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Renault Clio IV RS Turbo 200KM - galeria redakcyjna - fotel kierowcy, widok z przodu
Renault Clio IV RS Turbo 200KM - galeria redakcyjna - zestaw wskaźników

Generacje Renault Clio

  • Clio IV   2012 - teraz
    Renault Clio IV
    • Wybierz generację

    • Clio IV (2012 - teraz)
    • Clio III (2005 - teraz)
    • Clio II (1998 - 2010)
    • Clio I (1990 - 1998)

Komentarze redakcji

Powagosław: Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.
Luzacjusz: Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

Wersje nadwozia Renault Clio IV

Silniki Renault Clio IV

Lista silników:
ENERGY TCe 99g (90KM), ENERGY Tce (90KM), TCe (90KM), ENERGY TCe (90KM), TCe EDC (120KM), 1.2 16V (74KM), TCe 120 EDC (120KM), 1.2 16V (75KM), Turbo RS (200KM), dCi (90KM), ENERGY dCi 83g (90KM), dCi (75KM), ENERGY dCi (90KM), dCi (75KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.

Publikacje o Renault Clio

Renault Clio R.S. - nowe rozdanie
 
Nasz test Renault Clio R.S. 200 EDC Monaco GP

Turbodoładowany silnik, wyłącznie pięciodrzwiowe nadwozie i tylko dwusprzęgłowa skrzynia. Nowa odsłona Clio R.S. odcina się grubą linią od swojego bezkompromisowego poprzednika. Czy można mówić o zmianach na gorsze?

Renault Clio Grandtour GT - w sportowym stylu
 
Nasz test Renault Clio Grandtour GT 1.2 TCe 120 EDC

Duża doza praktyczności i rozsądku z domieszką sportowych emocji. Tak w telegraficznym skrócie można opisać Clio Grandtour w wersji GT. Szkoda, że dobrze jeżdżące kombi francuska marka wyceniła na okrągłe 70 000 zł.

Samochody Renault, które chciałbyś mieć w swoim garażu

Historia marki Renault jest niezwykle bogata. Firma przez lata specjalizowała się w produkcji niewielkich, tanich w zakupie i eksploatacji samochodów, jednak w swojej ofercie zawsze miała ciekawe samochody. Niektóre z nich przyprawiały nawet o palpitację serca. My wybraliśmy kilka "Renówek",...

Szalone modele popularnych marek

Nim kryzys ugodził w świat motoryzacji, wytwórcy samochodów znacznie mniej skrupulatnie liczyli pieniądze. Projektowali modele, których produkcja balansowała na granicy rentowności, a nawet znajdowała się "pod kreską".

Wersja bazowa. Czy jej zakup ma sens?

Klamka zapadła. Kupujesz nowy samochód. Zdecydowałeś się na segment B - auto wystarczająco przestronne, a jednocześnie na tyle małe, by manewrowanie nim nie nastręczało trudności. Silnik podstawowy. Nawet po ostatnich obniżkach ceny paliw do niskich nie należą, a konie pod maską trzeba przecież wykarmić.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Clio

Renault Clio na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault ClioautoWcentrum - społeczność Renault Clio

najwyższe oktanyAuta - Renault Clio

Renault Clio Baccara 84,82

Renault Clio Klijuś 71,10

Renault Clio Renatka 60,82

Renault Clio 1.8 RSI 109KM 66,41

Renault Clio Frania Bee 78,07

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Clio

june 71,87

mirelli1986 75,34

piotrdemski 71,43

lukas_auto 88,52

Szczypek_WRC 34,85

Dyczu 30,19

bigamek 43,10

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Clio

no i mała usterka- czujnik zewnetrzny temperatury
no i mała usterka- czujnik zewnetrzny temperatury od 2 dni od pierwszych mrozów, temperatura zewnętrzna wyświetlana na wyswietlacz...
Przeglad przeglad i po przegladzie
Przeglad przeglad i po przegladzie tak, tak czas leci nieubłaganie i znów mamy styczeń przebieg auta urósł w poró...
full serwis
full serwis wymiana materiałów eksploatacyjnych a więc wiadomo olej z filtrem ( 4,5 litra) f...
Przegląd
Przegląd po 4 miesiącach posiadania czas na przegląd,no obyło się bez problemów, wszystko...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Clio

od 37 700 zł do 89 900

Dostępne silniki

Benzyna (74 - 200 KM): 1.2 16V, ENERGY Tce, TCe, TCe 120 EDC, TCe EDC, Turbo RS

 

Diesel (75 - 90 KM): ENERGY dCi, dCi, dCi

Skrzynie biegów

manualna: , 5-biegowa

 

automatyczna: , 6-stopniowa
Katalog nowych aut Renault Clio
 

Najpopularniejsza wersja Renault Clio

Renault Clio 1.2 16V 74KM - 5 drzwiowy minivan

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
radio / CD
komputer
klimatyzacja

Dostępne kolory

Wybrane pakiety dealerskie

Pakiet PLUS - 407
Pakiet Klimat - 2 358
Pakiet Komfort - 4 065

Cena katalogowa

37 700

Zobacz ofertę Renault Clio 1.2 16V 74KM - 5 drzwiowy minivan
 

Renault Clio najczęściej porównywane z:

Skoda Fabia
1.4 TDI (105 KM)
Suzuki Swift
1.2 VVT (94 KM)
Skoda Fabia
1.4 TDI (90 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Fiat Punto 1.2 69KM 5DR EASY Fiat Punto 1.2 69KM 5DR EASY
Rocznik: 2015. Silnik: 1.2 51KM .
Cena: 40 850 zł
Zyskujesz: 2 200 zł Zobacz szczegóły »
Suzuki Swift Comfort Suzuki Swift Comfort
Rocznik: 2013. Przebieg: 42 202 km. Silnik: 1.2 69KM .
Cena: 32 900 zł

Używane Renault Clio

Renault Clio
1.1 benzyna 60 KM
99 000 km, 2003
11 900 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 82 KM
136 000 km, 2006
13 700 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 68 KM
170 000 km, 2007
12 600 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 48 KM
102 609 km, 2003
10 400 PLN

Ocena auta Renault Clio IV

Galerie Renault Clio

Renault Clio IV Renault Clio Grandtour 2010 Renault Clio III Kombi Renault Clio III 1.2 75 KM - galeria redakcyjna Renault Clio III Renault Clio - galeria redakcyjna Renault Clio II Hatchback - galeria społeczności Renault Clio Sport Concept Renault Clio III Hatchback 5d - galeria społeczności Renault Clio IV Hatchback 5d - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Clio

  • 1.
  • 2,50 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1996r.
    dodał: JPK, 25.01.2011

    Instalacja Lecho SEC to istna tragedia! W ciągu 2,5 roku eksploatacji zakładane były 4 listwy wtryskiwaczy PlaniJet (każdy zestaw padał, co objawiało się dramatycznym wzrostem spalania [nawet do 12-13 l/100km] i tragiczną pracą silnika - gaśnięcie, "pływanie" obrotów na biegu jałowym). Tuż przed upływem gwarancji padł komputerowy sterownik instalacji - auto nagle przestało palić na jeden cylinder. Kilku gazowników zmagało się z ustawieniem tej instalacji - całkowicie bezskutecznie. Silnik miał tendencje do gaśnięcia, szarpania podczas zmiany biegów i odpuszczania pedału sprzęgła, nawet po wymianie listw wtryskowych. W czasie 2,5 roku eksploatacji instalacja nigdy nie działała dobrze. Lecho SEC to po prostu granda niewarta żadnych pieniędzy! Najgorszemu wrogowi NIE POLECAM!

  • 2.
  • 2,00 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1996r.
    dodał: JPK, 25.01.2011

    Instalacja Lecho SEC to istna tragedia! W ciągu 2,5 roku eksploatacji zakładane były 4 listwy wtryskiwaczy PlaniJet (każdy zestaw padał, co objawiało się dramatycznym wzrostem spalania [nawet do 12-13 l/100km] i tragiczną pracą silnika - gaśnięcie, "pływanie" obrotów na biegu jałowym). Tuż przed upływem gwarancji padł komputerowy sterownik instalacji - auto nagle przestało palić na jeden cylinder. Kilku gazowników zmagało się z ustawieniem tej instalacji - całkowicie bezskutecznie. Silnik miał tendencje do gaśnięcia, szarpania podczas zmiany biegów i odpuszczania pedału sprzęgła, nawet po wymianie listw wtryskowych. W czasie 2,5 roku eksploatacji instalacja nigdy nie działała dobrze. Lecho SEC to po prostu granda niewarta żadnych pieniędzy! Najgorszemu wrogowi NIE POLECAM!

  • 3.
  • 5,00 Renault Clio III 1.4 i 16V (98KM) 2005r.
    dodał: Kurtyzana, 26.01.2012

    Niezdecydowanym polecam montaż instalacji Auto-Gaz. Od trzech lat jeżdżę Renault Clio 1,4 Oczywiście rosnące ceny benzyny skłoniły mnie do montażu instalacji gazowej. W Grudniu 2011 pojechałam do kilku punktów montażu, najlepsze wrażenie zrobili na mnie panowie z warsztatu Cito Auto Gaz. Auto jeździ bardzo płynnie, przyśpiesza identycznie jak na benzynie. Zużycie gazu około półtorej litra więcej w stosunku do benzyny. Jestem zadowolona i polecam zakład Cito Wrocław

  • 4.
  • 4,75 Renault Clio II 1.2 (60KM) 2002r.
    dodał: mc, 09.10.2010

    Auto miało zamontowaną instalację III generacji w serwisie R. Nie polecam. Była wadliwa. Po wymianie na IV generacje przejechało ponad 150 tyś. km bezawaryjnie. Wizyty co 20tyś. km w serwisie na wymianę filtrów. Średnie spalanie około 7l/100km. na niemieckich autostradach przy ciągłej jeździe 130km/h spalanie 8l/100km. Polecam.

  • 5.
  • 4,50 Renault Clio II 1.2 (60KM) 2002r.
    dodał: andy, 29.10.2011

    Trochę zajęło (i nerwów zabrało) dobre "ustawienie gazu". Jak już ustawiono - to nie było żadnych problemów czy to na gazie czy na benzynie. Poza jednym wyjątkiem: dokładnie co roku był wymieniany I wtryskiwacz na listwie - zawsze gwarancyjnie (bez wnikania o przyczyny). Innych usterek nie było.

  • 6.
  • 3,00 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1998r.
    dodał: mendryk324, 01.07.2010

    Pan własciciel ma wszystkich za nieuków, tylko on ma rację, nauczył sie socjotechniki spławiania marudnych klientów którzy chcą czegoś ponad montaz instalacji. Dalsze usterki załtwia po łebkach... "jezdzic wszystko jest OK". Zrobie espertyzę i zobaczymy. Na razie nikt mu nosa nie utarł....

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Clio

Renault Clio

394 komentarze

321 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Elza~Elza

witam. mam problem z renault clio 1991r. nie wiem co może być przyczyną że nie odpala a w momencie kręcenia gaśnie kontrolka od akumlatora a jest naładowany. co mam robić?

~patryk~patryk

ile litrów ma rezerwa w renault clio I z 1996r.?????

~Gie~Gie

Płyta podłogowa w bagażniku w Clio III jest w kolorze karoserii czy srebrna?

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
58 477
Przejechany dystans
35 421 427 km
Zatankowanego paliwa
1 924 254 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 810
Wydanych pieniędzy
3 008 370 zł
Średnie wydatki na auto
1 346 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
12 518
Wydanych pieniędzy
3 371 418 zł
Średnie wydatki na auto
1 508 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (2 235)

Testy zderzeniowe Renault Clio

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Clio przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Clio 1.0 base grade, LHD
2012

Renault Clio
Renault Clio

Renault Clio
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Clio IV

Na podstawie 57 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Piotrek, dodano: 27.10.2011 12:11

witam fanów 1.9D to moje 6 takie auto i najbardziej niezawodne oraz ekonomiczne przeczytałem kilka komentarzy i spróbowałem się pobawić instalując ledy mam tylko długie i pozycje na żarówkach żarnikowych ale eco reszta 100% ledy akumulator 70Ah i magnetyzer powietrza wody i paliwa zamontowałem również porcelanowe łożyska auto przyspiesza w 11s do 100 i osiąga 175w 24s ostatnio na pełnym baku pod korek zrobiłem 1725km 54,5L spalanie 3,16 80% trasa prędkość 90km\h +/-5km przy jeździe 100-110 3,5-4L 130-150 5L nie wiem co spowodowało takie osiągi ale w przyszłym roku to sprawdzę teraz zima i na pewno spalanie wzrasta

pełny raport Renault Hatchback 1.9 D

autor: Piotr, dodano: 08.03.2015 22:12

Samochód przy spokojnej jeździe w cyklu mieszanym zapewnia naprawdę godziwe wyniki spalania. Skrzynia zestrojona typowo miejsko - to też przy ~62km/h komputer prosi o wrzucenie 5'tego biegu. Niestety przy jeździe powyżej 120km/h brakuje 6'tki co odczuwalne jest poprzez głośną pracę silnika ( ponad 3.5 tyś obrotów ) oraz wir w baku ( spalanie 7.08 jest wynikiem jazdy miejskiej + trasy prędkością 140km/h i więcej ) Dziennik tankowania rzetelnie prowadzony od zakupu samochodu z użyciem aplikacji Fuelio. Możliwość pobrania do wglądu -

pełny raport Renault Hatchback 5d TCe

autor: gosc, dodano: 04.04.2010 19:21

Jestem posiadaczem Renault Clio I od prawie roku.Jestem zadowolony z tego samochodu,nie mialem z nim problemów wiadomo przy zakupie należało wymienić paski płyny itp. to podstawa,poza tym spisuje się ok.Spalanie i tu właśnie duży minus.Jak na takie auto to dużo.W mieście jeszcze zazwyczaj dosyć oszczednie nie wskakuje powyżej 3 tys obrotów i spalanie nie schodzi i tak niżej niż 7.5l/100km.Na początku myślałem że może to świece,czy filtr powietrza lub inne tzw "pierdoły" lecz spalanie bez zmian. W trasie owszem przy jezdzie średnio 110-120km/h mieści się w 5.5-5.6l powyżej 120km/h juz wskakuje na 6litrow i wiecej... Gdyby mieścił sie w 6l/100km w miescie bylo by całkiem lepiej.

pełny raport Renault Hatchback 1.4

Skarbnica wiedzy o Renault Clio IV

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Clio IV

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Renault Clio IV
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Renault Clio IV TCe EDC 120KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Renault Clio IV Turbo RS 200KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Clio, oglądali także