Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Clio IV

Czwarta, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2012 roku. Koncepcyjnym pierwowzorem Clio IV jest prototyp DeZir Concept zaprezentowany w 2010 roku. Projektantem modelu studyjnego i produkcyjnego Clio jest Laurens van der Acker. Samochód zbudowano na nowej płycie podłogowej Nissan B platform (wspólne dzieło Nissana i Renault). Nowe Clio jest nieco większe, a przede wszystkim – dużo lżejsze od swojego poprzednika (auto odchudzono o 100 kg). W Japonii model sprzedawany jest jako Renault Lutecia.

Renault Clio IV RS Turbo 200KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Renault Clio IV RS Turbo 200KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Renault Clio IV RS Turbo 200KM - galeria redakcyjna - lewy bok
Renault Clio IV RS Turbo 200KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Renault Clio IV RS Turbo 200KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Renault Clio IV RS Turbo 200KM - galeria redakcyjna - fotel kierowcy, widok z przodu
Renault Clio IV RS Turbo 200KM - galeria redakcyjna - zestaw wskaźników

Generacje Renault Clio

  • Clio IV   2012 - teraz
    Renault Clio IV
    • Wybierz generację

    • Clio IV (2012 - teraz)
    • Clio III (2005 - teraz)
    • Clio II (1998 - 2010)
    • Clio I (1990 - 1998)

Komentarze redakcji

Powagosław: Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.
Luzacjusz: Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

Wersje nadwozia Renault Clio IV

Silniki Renault Clio IV

Lista silników:
ENERGY Tce (90KM), TCe (90KM), ENERGY TCe (90KM), ENERGY TCe 99g (90KM), TCe EDC (120KM), 1.2 16V (74KM), TCe 120 EDC (120KM), 1.2 16V (75KM), Turbo RS (200KM), dCi (75KM), ENERGY dCi (90KM), dCi (75KM), dCi (90KM), ENERGY dCi 83g (90KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.

Publikacje o Renault Clio

Renault Clio R.S. - nowe rozdanie
 
Nasz test Renault Clio R.S. 200 EDC Monaco GP

Turbodoładowany silnik, wyłącznie pięciodrzwiowe nadwozie i tylko dwusprzęgłowa skrzynia. Nowa odsłona Clio R.S. odcina się grubą linią od swojego bezkompromisowego poprzednika. Czy można mówić o zmianach na gorsze?

Renault Clio Grandtour GT - w sportowym stylu
 
Nasz test Renault Clio Grandtour GT 1.2 TCe 120 EDC

Duża doza praktyczności i rozsądku z domieszką sportowych emocji. Tak w telegraficznym skrócie można opisać Clio Grandtour w wersji GT. Szkoda, że dobrze jeżdżące kombi francuska marka wyceniła na okrągłe 70 000 zł.

Samochody Renault, które chciałbyś mieć w swoim garażu

Historia marki Renault jest niezwykle bogata. Firma przez lata specjalizowała się w produkcji niewielkich, tanich w zakupie i eksploatacji samochodów, jednak w swojej ofercie zawsze miała ciekawe samochody. Niektóre z nich przyprawiały nawet o palpitację serca. My wybraliśmy kilka "Renówek",...

Szalone modele popularnych marek

Nim kryzys ugodził w świat motoryzacji, wytwórcy samochodów znacznie mniej skrupulatnie liczyli pieniądze. Projektowali modele, których produkcja balansowała na granicy rentowności, a nawet znajdowała się "pod kreską".

Wersja bazowa. Czy jej zakup ma sens?

Klamka zapadła. Kupujesz nowy samochód. Zdecydowałeś się na segment B - auto wystarczająco przestronne, a jednocześnie na tyle małe, by manewrowanie nim nie nastręczało trudności. Silnik podstawowy. Nawet po ostatnich obniżkach ceny paliw do niskich nie należą, a konie pod maską trzeba przecież wykarmić.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Clio

Renault Clio na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault ClioautoWcentrum - społeczność Renault Clio

najwyższe oktanyAuta - Renault Clio

Renault Clio Clio XXL 74,31

Renault Clio 1.5dCi 91,67

Renault Clio II Expression 70,99

Renault Clio Ferrari 71,98

Renault Clio Klijuś 71,28

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Clio

holeek 42,70

Qchar 97,70

Labusch_ 43,25

komik 65,61

lukas_auto 91,53

warschanovsky 42,13

cytrynowy_mis 49,04

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Clio

W ostatnią podróż
W ostatnią podróż Witam :) Kupując Clio " Pszczółkę" wiedziałem że wcześniej czy później trafi n...
No i znów dała znać o sobie
No i znów dała znać o sobie Witam :) Tak po krotce opiszę co i jak :) tak więc Pszczółka znów dała znać o ...
Druga wymiana po zakupie
Druga wymiana po zakupie By w papierach wszystko grało :) dziś piszę zaległy wpis z dnia 30.12.2013 z wy...
sworzeń wahacza
sworzeń wahacza To co w ubiegłym tygodniu zalecono dziś zrobiono sworzeń wymieniony. Po wymnie ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Clio

od 37 700 zł do 89 900

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (74 - 200 KM): 1.2 16V, ENERGY TCe, ENERGY Tce, TCe, TCe 120 EDC, TCe EDC, Turbo RS

 

Diesel (75 - 90 KM): ENERGY dCi, ENERGY dCi 83g, dCi, dCi

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa

 

automatyczna: , 6-stopniowa
Katalog nowych aut Renault Clio
 

Najpopularniejsza wersja Renault Clio

Renault Clio TCe 120 EDC 120KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
komputer
klimatyzacja

Dostępne kolory

Cena katalogowa

67 000

Zobacz ofertę Renault Clio TCe 120 EDC 120KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Renault Clio najczęściej porównywane z:

Audi A1
1.6 TDI (116 KM)
Smart Forfour
1.0 mhd (71 KM)
Opel Corsa
1.4 (90 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Renault Clio III Alize Grandtour Renault Clio III Alize Grandtour
Rocznik: 2011. Przebieg: 85 797 km. Silnik: 1.5 65KM .
Cena: 25 900 zł
Renault Clio III Alize Renault Clio III Alize
Rocznik: 2011. Przebieg: 82 223 km. Silnik: 1.5 55KM .
Cena: 25 900 zł

Używane Renault Clio

Renault Clio
1.1 benzyna 60 KM
99 000 km, 2003
11 900 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 82 KM
136 000 km, 2006
13 700 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 68 KM
170 000 km, 2007
12 600 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 48 KM
102 609 km, 2003
10 400 PLN

Ocena auta Renault Clio IV

Galerie Renault Clio

Renault Clio RS Renault Clio I  - galeria społeczności Renault Clio III Kombi Renault Clio Storia Renault Clio IV kombi GT (2013) Renault Clio IV RS Turbo 200KM - galeria redakcyjna Renault Clio IV kombi (2013) Renault Clio 5D 2010 Renault Clio Grand Tour Renault Clio
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Clio

  • 1.
  • 2,50 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1996r.
    dodał: JPK, 25.01.2011

    Instalacja Lecho SEC to istna tragedia! W ciągu 2,5 roku eksploatacji zakładane były 4 listwy wtryskiwaczy PlaniJet (każdy zestaw padał, co objawiało się dramatycznym wzrostem spalania [nawet do 12-13 l/100km] i tragiczną pracą silnika - gaśnięcie, "pływanie" obrotów na biegu jałowym). Tuż przed upływem gwarancji padł komputerowy sterownik instalacji - auto nagle przestało palić na jeden cylinder. Kilku gazowników zmagało się z ustawieniem tej instalacji - całkowicie bezskutecznie. Silnik miał tendencje do gaśnięcia, szarpania podczas zmiany biegów i odpuszczania pedału sprzęgła, nawet po wymianie listw wtryskowych. W czasie 2,5 roku eksploatacji instalacja nigdy nie działała dobrze. Lecho SEC to po prostu granda niewarta żadnych pieniędzy! Najgorszemu wrogowi NIE POLECAM!

  • 2.
  • 2,00 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1996r.
    dodał: JPK, 25.01.2011

    Instalacja Lecho SEC to istna tragedia! W ciągu 2,5 roku eksploatacji zakładane były 4 listwy wtryskiwaczy PlaniJet (każdy zestaw padał, co objawiało się dramatycznym wzrostem spalania [nawet do 12-13 l/100km] i tragiczną pracą silnika - gaśnięcie, "pływanie" obrotów na biegu jałowym). Tuż przed upływem gwarancji padł komputerowy sterownik instalacji - auto nagle przestało palić na jeden cylinder. Kilku gazowników zmagało się z ustawieniem tej instalacji - całkowicie bezskutecznie. Silnik miał tendencje do gaśnięcia, szarpania podczas zmiany biegów i odpuszczania pedału sprzęgła, nawet po wymianie listw wtryskowych. W czasie 2,5 roku eksploatacji instalacja nigdy nie działała dobrze. Lecho SEC to po prostu granda niewarta żadnych pieniędzy! Najgorszemu wrogowi NIE POLECAM!

  • 3.
  • 5,00 Renault Clio III 1.4 i 16V (98KM) 2005r.
    dodał: Kurtyzana, 26.01.2012

    Niezdecydowanym polecam montaż instalacji Auto-Gaz. Od trzech lat jeżdżę Renault Clio 1,4 Oczywiście rosnące ceny benzyny skłoniły mnie do montażu instalacji gazowej. W Grudniu 2011 pojechałam do kilku punktów montażu, najlepsze wrażenie zrobili na mnie panowie z warsztatu Cito Auto Gaz. Auto jeździ bardzo płynnie, przyśpiesza identycznie jak na benzynie. Zużycie gazu około półtorej litra więcej w stosunku do benzyny. Jestem zadowolona i polecam zakład Cito Wrocław

  • 4.
  • 4,75 Renault Clio II 1.2 (60KM) 2002r.
    dodał: mc, 09.10.2010

    Auto miało zamontowaną instalację III generacji w serwisie R. Nie polecam. Była wadliwa. Po wymianie na IV generacje przejechało ponad 150 tyś. km bezawaryjnie. Wizyty co 20tyś. km w serwisie na wymianę filtrów. Średnie spalanie około 7l/100km. na niemieckich autostradach przy ciągłej jeździe 130km/h spalanie 8l/100km. Polecam.

  • 5.
  • 4,50 Renault Clio II 1.2 (60KM) 2002r.
    dodał: andy, 29.10.2011

    Trochę zajęło (i nerwów zabrało) dobre "ustawienie gazu". Jak już ustawiono - to nie było żadnych problemów czy to na gazie czy na benzynie. Poza jednym wyjątkiem: dokładnie co roku był wymieniany I wtryskiwacz na listwie - zawsze gwarancyjnie (bez wnikania o przyczyny). Innych usterek nie było.

  • 6.
  • 3,00 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1998r.
    dodał: mendryk324, 01.07.2010

    Pan własciciel ma wszystkich za nieuków, tylko on ma rację, nauczył sie socjotechniki spławiania marudnych klientów którzy chcą czegoś ponad montaz instalacji. Dalsze usterki załtwia po łebkach... "jezdzic wszystko jest OK". Zrobie espertyzę i zobaczymy. Na razie nikt mu nosa nie utarł....

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Clio

Renault Clio

394 komentarze

321 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Elza~Elza

witam. mam problem z renault clio 1991r. nie wiem co może być przyczyną że nie odpala a w momencie kręcenia gaśnie kontrolka od akumlatora a jest naładowany. co mam robić?

~patryk~patryk

ile litrów ma rezerwa w renault clio I z 1996r.?????

~Gie~Gie

Płyta podłogowa w bagażniku w Clio III jest w kolorze karoserii czy srebrna?

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
55 160
Przejechany dystans
34 197 764 km
Zatankowanego paliwa
1 818 519 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 362
Wydanych pieniędzy
2 830 417 zł
Średnie wydatki na auto
1 325 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
11 920
Wydanych pieniędzy
3 217 594 zł
Średnie wydatki na auto
1 506 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (2 136)

Testy zderzeniowe Renault Clio

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Clio przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Clio 1.0 base grade, LHD
2012

Renault Clio
Renault Clio

Renault Clio
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Clio IV

Na podstawie 42 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Kamil, dodano: 03.09.2014 01:52

Od stycznia tego roku posiadam to autko z tym silnikiem. Poprzedni właściciel - wujek osiągał średnio 4.6l/100 i nie robił dłuższych tras. Osobiście od stycznia zrobiłem jakieś 15 tyś km. Przy 160 km/h komputer pokazuje 8.6l/100 - jak na taki silnik, rewelacja. Z wyprzedzaniem nie ma najmniejszego problemu. Na autostradzie na trasie Poznań-Świecko - decha cały czas pali ok 8 litrów i max rozpędza się do ~170-180 przy dobrych wiatrach. Przy bardzo ekonomicznej jeździe na tej samej trasie alternatywną drogą komputer pokazywał 3.7, zapewne realnie wyszło trochę mniej. Ostatnio na trasie Poznań - Kraków wyszło 3.9l/100... I to wszystko oczywiście przy włączonej klimatyzacji.

pełny raport Renault Hatchback 1.5 dCi

autor: fabrycy, dodano: 23.04.2010 22:07

Świetne auto pod tym względem. Zużycie paliwa na poziomie idealnym- pomiędzy 5,5 a 6,5 l w lecie w mieście i 6,5- 7 l w zimie w mieście. Na trasie niezależnie od pory roku w okolicach 5,2l/100. Ceny napraw na ogół nie są szokujące, części dostępne i tanie. Swój wizerunek auto zepsuło u mnie 2 razy- uszkodzony immobiliser przy ok. 100000km (naprawa w serwisie miałaby kosztować 1200 zł, został w końcu dezaktywaowany u "magika- elektryka"), naprawa belki skrętnej przy 130 tys. kosztowała 550 zł po stargowaniu. Po 150 tys zaczęły się pojawiać drobne usterki- rozrusznik, pompa wspomagania.

pełny raport Renault Hatchback 1.2 i

autor: Ryszard, dodano: 24.01.2010 19:30

Średnio pali 4,1 - 4,2 przy normalnej jeździe /lubię jazdę dynamiczną /. Na autostradzie, jadąc ostro średnie spalanie skoczy do 4,8 i więcej.W Listopadzie spróbowałem jazdy bardzo oszczędnej / rozpędzanie do określonej prędkości szybkimi zmianami biegów i podtrzymywanie prędkości/. Fakt, że była to jazda bez dynamiki i taka "łajzowska", ale na 50 litrach ON zrobiłem 1300 km. Średnie zużycie 3,8 l. Autko przejechało 40 tys. km po Polsce, odwiedziło Włochy i Niemcy a pali w zależności od tego ile patrzy się na chwilowe zużycie i jaki czas został do celu. Maksymalna prędkość z jaką jechało to 170 km/h /producent podaje 156/. Mam też Lagunę 1,6/16V. Oszczędności przy jeździe codziennej Clio czuje się w portfelu. Lalunia to komfort, a Clio oszczędność kasy.

pełny raport Renault Hatchback 5d 1.5 dCi

Skarbnica wiedzy o Renault Clio IV

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Clio IV

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Renault Clio IV
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Renault Clio IV TCe EDC 120KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Renault Clio IV Turbo RS 200KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Clio, oglądali także