Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Renault Clio IV

Lata produkcji: 2012 - teraz
Segment: Auta małe
Czwarta, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2012 roku. Koncepcyjnym pierwowzorem Clio IV jest prototyp DeZir Concept zaprezentowany w 2010 roku. Projektantem modelu studyjnego i produkcyjnego Clio jest Laurens van der Acker. Samochód zbudowano na nowej płycie podłogowej Nissan B platform (wspólne dzieło Nissana i Renault). Nowe Clio jest nieco większe, a przede wszystkim – dużo lżejsze od swojego poprzednika (auto odchudzono o 100 kg). W Japonii model sprzedawany jest jako Renault Lutecia.

Komentarze redakcji

Powagosław: Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.
Luzacjusz: Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

Dane techniczne Renault Clio IV

Silniki

Moc silników 73-200 KM

Poj. silników 898-1 618 cm3

Prędkość maks. 167-230 km/h

Przyspieszenia 0-100 6,7-14,5 s

zobacz dane techniczne

Oceny Renault Clio IV

Średnia ocena modelu

na podstawie 39 opinii

4.09

Średnia dla segmentu: Auta małe 3.96

Zalety

+ Układ jezdny

+ Drobne usterki

+ Koszty utrzymania

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

- Widoczność

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (77%)
NIE (23%)

Wybrane oceny kierowców Renault Clio IV

Zakupiony przeze mnie samochod to Reno Clio z Silnikiem benzynowym 1.2 w wersji Expression z dokupionymi swiatlami przeciwmglienymi i pakietem ... więcejklimatyzacja + radio. Jak kazdy samochod ma on swoje wady i zalety, ktore pokrotcce tu wymienie: Zaczynajac od zalet: bardzo ladnyi nowoczesny wyglad samochodu, nie wydajc duzo otrzymujemy samochod, ktory wyglada na duzo drozszy. Warto tu wspomniec o: swiatlach LED do jazdy dziennej, uruchamianiu samochodu za pomoca przacisku (kluczyk jako karta), wbudowanej nawigacji, radiu z bluetooth, zestawem glosnomowiacym i usb, tempomatem i ogranicznikiem predkosci, Ponadto auto posiada klimatyzacje, dzielona tylna kanapa, kierunkowskazy w lusterkach, ukryte tylnie klamki drzwi. Samochod ma wystarczajaco miejsca w dla kierowcy i pasazerow oraz w pelni wystarczajacy bagaznik oraz wg. mnie bardzo przyjemne wnetrze: czarne obicie fotelow z czerwonymi elementami oraz plastiki w kolorze ciemno szarym, ktore wygladaja bardzo dobrze. Kolejna zaleta to na pewno dosc dobre oryginalne opony Bridgestone. Jesli chodzi o dzwiek z glosnikow to jest na przyzwoitym poziomie (glosniki maja bass reflex) - jednak istnieje spory potencjal poprawy dzwieku. Dobre glosniki moglyby wiele zmienic. Sampochod dobrze wyglada w kolorze bilaym za ktory nie trzeba doplacac. Koputer pokladowy pokazuje wszystkie potrzebne informacje (srednie i aktualne spalanie, temp zew, sr. predkosc, zurzycie paliwa od tankowania itp). Koszt czesci zamiennych nie jest wysoki - wiele czesci mozna kupic od Daci. Wady samochodu to: niezbyt dynamiczny silnik i jego slabe wyciszenie. Brak mocy zaskoczyl zwlaszcza po odbraniu samochodu z salonu kiedy przez pierwsze 1500 km silnik byl jeszcze na dotarciu. Wersja Expresion z silinikiem 1.2 nie posiada ponadto kilku funkcji np: trybu ECO, funkcji Start/Stop, pogrzewanych foteli, nieco uszczuplona wersje komputera pokladowego tj brak mozliwosci kupowania/pobieranii aplikacji, brak slota na karty SD (aktualizacja map GPS nastepuje za pomoca pomoca USB i jest darmowa przez 90 dni od daty kupienia samochodu). Dodatkowe mapy do nawigacji sa bardzo drogie. Trzeba tez wspomniej ze w wyniku braku kilku funkcji/przyciskow jest w samochodzie kilka zaslepek lecz nie sa one widoczne. Instrukcja do samochodu nie informuje jaki olej nalerzy wlewac do silnika. Dla osob korzystajach z samochodu w miescie i od czasu do czasu na trasie bedzie na pewno wystarczajacy. Ja polecam przede wszystkim za nowczesny wyglad. ukryj
dodano 26.08.2014 przez
Przez całe życie Niemcy golf 3 , 4 potem Polo , Golf 5 i znowu Polo a tu nagle ... więcejFrancuz i co? To naprawde doskonały wybór oglądałem nowe Polo , 208 , Corse ale Renault pobiło ich całkowicie sylwetka prosta a zarazem agresywna wnetrze powala wersja Dynamique ( cena 50.000 ) ma wszystko klimatroniki ,sensory ,ledy , esc ,abs , tempomat itp. a za tą kwotę np w polo to sobie mogę pomażyć oczym kolwiek ( w dodatku opinie o silnikach VW są jednoznaczne czy to disel czy benzyna i tak się "spierdoli" wpisując chasło najgorsze silniki swiata bummm z 10 najgorszych 5 to VW a poza tym sam miałem przygodę z golfem 5 1.4 TSI przy przebiegu 58 tyś motor się rozleciał) Auto dobre dla rodziny ale maks 2 + 2 bo 2 + 3 nie z tym autem za małe . POLECAM były zwolenik VW ( z latami człowiek zaczyna rozumieć , że stare opinie nie mają uzasadnienia w rzeczywistości a to co było dobre kiedyś nie koniecznie jest dobre teraz i odwrotnie) ukryj
dodano 10.05.2013 przez
Mimo przywiązania do marki (jeździłem już Laguną oraz Clio, ale dużo starszym, które było znakomite)- dam jedynie 3 gwiazdki. Spodziewałem ... więcejsię po nim dużo więcej. Samochód wygląda zarówno z zewnątrz jak i w środku ładnie (choć w środku królują twarde plastiki). Ma dość przyzwoity silnik (choć o dynamicznej jeździe można pomarzyć)i dobre właściwości jezdne. Nawigacja oraz cały system multimedialny działa poprawnie (czasami potrzebuje trochę czasu). Ale ma też kilka wad, czasami bardzo irytujących. Czujniki cofania jedynie akustyczne - bez wykorzystania wyświetlacza - do tego radio nie ścisza się automatycznie. Przednie fotele osadzone są zbyt blisko słupków bocznych - w efekcie tego, gdy odepniemy pas i pozwolimy by ściągacz zabrał swobodnie zapięcie, będzie ono uderzało o plastikową obudowę słupka. Mało tego czasami zapięcie się tak okantuje, że trudno je wydostać. Na centralnym wyświetlaczu brakuje tak podstawowych informacji jak data czy temperatura - to już nie jest niedopatrzenie, a głupota. System start-stop po wyłączeniu go przyciskiem po ponownym uruchomieniu silnika automatycznie się aktywuje - na pytanie w serwisie - czy można to zupełnie wyłączyć?, usłyszałem - nie wiem. Składane elektrycznie lusterka - które trzeba za każdym razem składać przy użyciu kretyńskiej niewygodnej dźwigienki. Nie można zaprogramować tego tak by składały się automatycznie po zamknięciu pojazdu. Elementy nadwozia z lakierowanego, czarnego tworzywa wymagają specjalnej troski. Szybko pojawiają się małe zarysowania mimo stosowania myjki wysokociśnieniowej i wełnianej rękawicy do mycia. ukryj
dodano 26.01.2013 przez
Przystępna ceną, żwawy silnik dzięki któremu bez duszy na ramieniu wyprzedzisz każdą zawalidrogę. Do 60 tys zł nie ma dla ... więcejniego alternatywy biorąc pod uwagę maksymalne wyposażenie, prócz skóry i ksenonów. Jedynym poważnym niedociągnięciem jest mechacąca się wykładzina w bagazniku. Gumowe korytko powstrzymało destrukcję:) ukryj
dodano 21.04.2013 przez
Zobacz oceny Renault Clio IV Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Renault Clio IV

Pb
5,23 - 8,00
Na podstawie 46 raportów spalania
ON
3,50 - 5,83
Na podstawie 12 raportów spalania
LPG
6,33 - 6,47
Na podstawie 3 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Renault Clio IV

Wcześniej jeździłem tylko silnikami benzynowi (+lpg). Tutaj zapłaciłem kilka tys. więcej za diesla. Na początku miałem wiele wątpliwości co do ... więcejsłuszności wyboru. Wszyscy namawiali mnie na benzynę. Teraz jednak mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że w żadnym stopniu nie żałuję zakupu diesla. Zwróci mi się szybciej niż sądziłem. Do tego oduczcie momentu obr. - bezcenne. Przez pierwsze 2 tys. silnik dość mocno klekotał, ale w miarę czasu ułożył się i pracuje naprawdę bardzo cicho. Kultura pracy na wysokim poziomie + dobre wyciszenie wnętrza. Jeden z najcichszych diesli jakie miałem okazję słuchać. Nie wiem skąd kolega @M.G wziął tak wysokie spalanie, ale chyba trafił na wadliwy egzemplarz tego silnika (może warto udać się do ASO? - poważnie, to jest nienormalne spalanie). Zrobiłem dopiero ponad 6500 tys km., z czego średnia prędkość to 39,1 km/h (czyli przewaga miasta i korków). Średnie spalanie wynosi mnie 4,2l. Jeżdżę bardzo dynamicznie, przyspieszam pod spore górki, nie przejmuję się spalaniem, itd. Niedawno miałem sporą trasę (ciągłe przyspieszania, wyprzedzania, hamowania, prędkości od 40 do 150). Powiem szczerze, że jestem w szoku po tej wyprawie. Przy 4 osobach + bagaże spalanie wyszło mnie 4,3l. Przy spokojnej jeździe, np. tempomat 80-110 km, na prostej drodze, spalanie wynosi około 2-2,5l (lepiej jechać te 110-120, bo spalanie minimalnie wzrasta w porównaniu do np. 80). Tak więc dane producenta są jak najbardziej osiągalne i realne, ale auto i silnik zachęcają do dynamicznej jazdy :). Na dowód niskiego spalanie, polecam popatrzeć np. na poprzednią generację Clio i silnik bodajże 86 KM (konstrukcyjnie i technologicznie to ten sam silnik). ukryj
dodano 17.02.2014 przez
Nie wiem jak koledze ponizej udalo sie uzyskac tak male spalanie w cyklu miejskim czy autostradowym. Pomijam fakt, ze u ... więcejmnie komputer pokladowy jest bardzo niedokladny i zawsze przeklamuje realne, koncowe zyzycie paliwa (myli sie w granicach 1-4 litrow przy baku 45 litrow pojemnosci), to mi w cyklu przewaznie autostradowym/jazda po wolniejszych drogach i malo jazdy po miescie, wynosi ciagle bite 5-5.2 litra na 100 km... Owszem, jesli bede jechal 60-80 na godzine, to komputer pokladowy pokazuje w graniach 3 litrow na 100, jesli bede jechal max 100-120 na godzine (po rowni albo lekko z gorki) to jestem w stanie osiagnac 4 litry na 100 km. Wszystko jednak powyzej sumuje sie w granicach 5 litrow z hakiem. Nie bede owijal w bawelne jednak, na autostradzie docieram autko troche agresywnie teraz bardziej, ma przejechane 11000 km i rozpedzam sie czasem do 170 zeby je przedmuchac. Zazdroszcze jednak koledze silnika w jego aucie, chcialbym, aby moje bylo tak oszczedne przy takiej jezdzie jak kolega opisal! ukryj
dodano 28.01.2015 przez
Samochód użytkowany od miesiąca, przejechałem 3400 km. Spalanie może być naprawdę niskie przy spokojnej jeździe, górna granica zależy od fantazji ... więceji ciężkości nogi. Średnie maksymalne spalanie, to 30% jazda po terenach górzystych, ze średnią prędkością ok. 50km/h i 70% autostrada przy V około 130km/h. Na trasie przy prędkościach 70-90, bez gwałtownego przyśpieszania i rzadkim wyprzedzaniu można zejść poniżej 5l/100. W mojej codziennej jeździe (20% miasto, 45% trasa 60-100km/h, 35% autostrada ok. 110-130km/h) mam spalanie przeważnie w okolicach 5,8. Dane są z wyliczeń po tankowaniu. Przekłamanie komputera w ilości zużytego paliwa i/lub średniej prędkości to ok 2%. Czyli średnie komputerowe może się różnić o 0,1 litra, a wskazywane zużycie paliwa na kompie o ok. 1 litr. Moc jest wystarczająca do komfortowej jazdy i przyśpieszenia kiedy trzeba. ukryj
dodano 04.07.2015 przez
Autko ma dopiero 2700km z każdym przejechanym kilometrem daje się zauważyć spadek zużycia paliwa oraz większą dynamikę silnika. 1.2 16V ... więcej75KM nie jest to silnik który zapewnia sportowe osiągi lecz można nim przyjemnie podróżować. Skrzynia biegów posiada typowo miejskie przełożenie - 5 bieg już przy prędkości 50km/h. Na trasie myślę że brakuje 6-go biegu, autko staje się głośne, prędkość 130km/h uzyskuje się przy około 3750obr/min. Na trasie rzeczywiście daje się osiągnąć średnie spalanie na poziomie 5,5l/100km (trasa Bydgoszcz-Gdańsk średnia prędkość z komputera 70km/h. Ogólna ocena pojazdu bardzo pozytywna na pochwałę zasługuje układ kierowniczy wraz z wspomaganiem oraz wyposażenie (nawigacja, usb, bluetooth). Wszelkie pytania proszę kierować na maila. ukryj
dodano 11.11.2012 przez
Nowe Clio w wersji GT, od kupna przejechane ok. 650km. W mieście przejechane ok. 100km (niedużym, praktycznie bez korków) swoje ... więcejpali, coś ok. 8-10 litrów i to przy spokojnej jeździe, poza miastem jest spokojniej bo w pierwszej trasie z salonu do domu (ok. 400km) spalił 6,3 litra przy jeździe pomiędzy 90 a 130 km/h. Ostatnia trasa 120 km - bardzo spokojna między 70, a 100 km/h wyszło 6 litrów. Generalnie z tego co widzę to pali tyle ile silnik 1,6 bez turbiny. Cudów ze spalaniem nie ma, ale nie jest też źle i przynajmniej żadnym FAPEM się martwić nie trzeba... A co do skrzyni edc to w porównaniu do automatu citroena c2 vtr (115km) to jest inna bajka. Osobiście POLECAM. ukryj
dodano 10.03.2014 przez
Zobacz raporty spalania Renault Clio IV Dodaj raport spalania

Publikacje o Renault Clio

Przeczytaj pozostałe 19 publikacje o Renault Clio

Newsy o Renault Clio

Przeczytaj pozostałe 34 newsy o Renault Clio

Nowe Renault Clio

nowe Renault Clio
Renault Clio IV
ceny od 37 700 zł do 89 900

Renault Clio IV Hatchback 5d ENERGY TCe 90KM od 2012

w pakiecie Intens+

w cenie katalogowej brutto

56 350 zł

Wyposażenie standardowe
Uchwyt po stronie pasażera z przodu i na dwóch bocznych miejscach z tyłu
Tylne pasy bezpieczeństwa: 3-punktowe, z ogranicznikami napięcia na bocznych miejscach
Komputer pokładowy
Wyposażenie opcjonalne
PAKIET LOOK TRENDY RED light (1 000 zł)
Pakiet look IVORY (1 500 zł)
Pakiet Komfort 2 (1 000 zł)
Pakiety dealerskie
PAKIET LOOK TRENDY RED light (1 000 zł)
Pakiet look IVORY (1 500 zł)
Pakiet Komfort 2 (1 000 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 44 oferty Renault Clio

Dealerzy Renault

DECAR

DECAR SP. Z O.O. Renault Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Modlińska 154B

Więcej

AMS CHRÓŚCICKI SP. Z O.O.

AMS CHRÓŚCICKI SP. Z O.O. Renault Siedlce

mazowieckie, Siedlce, Brzeska 178

Więcej

ANTONI ŁYKO SP Z O.O.

ANTONI ŁYKO SP. Z O.O. Renault Kraków

małopolskie, Kraków, Aleja Pokoju 63

Więcej

ANTONI ŁYKO SP Z O.O.

ANTONI ŁYKO SP. Z O.O. Renault Zabierzów

małopolskie, Zabierzów, Krakowska 253

Więcej

ASO DYSZKIEWICZ

DYSZKIEWICZ SP. Z O.O. Renault Konstancin-Jeziorna

mazowieckie, Konstancin-Jeziorna, Warszawska 84

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Renault Clio

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

7 285

Przejechany dystans

943 217 zł

Zatankowanego paliwa

205 734 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

1 213

Wydanych pieniędzy

325 368 zł

Średnie wydatki na auto

868 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

1 874

Wydanych pieniędzy

354 969 zł

Średnie wydatki na auto

947 zł

ZOBACZ 375 dzienników kosztów Renault Clio Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Renault Clio

Liczba wpisów: 65
komentarzy(6)
komentarzy(2)
komentarzy(15)
komentarzy(6)
komentarzy(25)
komentarzy(14)
Zobacz inne typowe słabe punkty Renault Clio dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Renault Clio

Liczba wpisów: 60
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Renault Clio Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Renault Clio IV

Liczba wpisów: 3
Gaz zakładany w serwisie Renault. Warsztatu Renault brak w wykazie automatycznym więc wybrałem Gaz Auto-nie pomylić!! Super chodzi na gazie, ... więcejżadnych różnic w mocy a jazda za 13 zł/100km. Silnik pracuje równo bez falowania obrotów. Polecam. ukryj
dodano 10.03.2015 przez
Jestem w 100% zadowolony z instalacji założonej w Skrzyszowie, fachowa obsługa, montaż bez zarzutu, na gazie przejechane już ponad 10tyś ... więcejkm. Jestem pod wrażeniem! ukryj
dodano 07.07.2014 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Clio IV

Skarbnica wiedzy o Renault Clio

Ciekawostki
dodano 17.01.2012 przez
Wielu użytkowników Renault Clio II przed liftingiem narzeka na klakson umieszczony w dźwigni przy kierownicy. Często jest to wymieniane jako wada tego modelu w prasie…
dodano 22.08.2011 przez
Pojazd zyskał duże uznanie w oczach dziennikarzy, którzy nagrodzili go tytułem "Samochód roku 1991". Auto miało nadwozie typu hatchback o trzech lub pięciu drzwiach.
dodano 22.08.2011 przez
Samochód został wprowadzony jako następca modelu Renault 5. Był to pierwszy od lat model, w którym Renault odeszło od konwencji nazywania samochodów symbolami liczbowymi. Nazwa…
dodano 27.07.2011 przez
W wersji 3D jak się zamykają drzwi - plastiki na końcu drzwi są czasem niedopasowane i trzeszczą (słychać to po sposobie jak się zamykają -…
Sposoby wykonania czynności
dodano 21.01.2012 przez
Witam Mam nadzieję, że wpis dotrze do właścicieli samochodów z silnikami TCE i ogólnie Turbo Benzyn Renault. Wbrew temu co mówią obiegowe opinie, że wszystkie…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą