Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Clio IV Grandtour

Czwarta, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2012 roku. Koncepcyjnym pierwowzorem Clio IV jest prototyp DeZir Concept zaprezentowany w 2010 roku. Projektantem modelu studyjnego i produkcyjnego Clio jest Laurens van der Acker. Samochód zbudowano na nowej płycie podłogowej Nissan B platform (wspólne dzieło Nissana i Renault). Nowe Clio jest nieco większe, a przede wszystkim – dużo lżejsze od swojego poprzednika (auto odchudzono o 100 kg). W Japonii model sprzedawany jest jako Renault Lutecia.

Renault Clio IV kombi GT (2013) - widok z przodu
Renault Clio IV kombi GT (2013) - widok z przodu
Renault Clio IV kombi GT (2013) - prawy bok
Renault Clio IV kombi GT (2013) - prawy bok

Generacje Renault Clio

  • Clio IV   2012 - teraz
    Renault Clio IV
    • Wybierz generację

    • Clio IV (2012 - teraz)
    • Clio III (2005 - teraz)
    • Clio II (1998 - 2010)
    • Clio I (1990 - 1998)

Komentarze redakcji

Powagosław: Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.
Luzacjusz: Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

Wersje nadwozia Renault Clio IV

Silniki Renault Clio IV Grandtour

Lista silników:
motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Renault Clio

Samochody Renault, które chciałbyś mieć w swoim garażu

Historia marki Renault jest niezwykle bogata. Firma przez lata specjalizowała się w produkcji niewielkich, tanich w zakupie i eksploatacji samochodów, jednak w swojej ofercie zawsze miała ciekawe samochody. Niektóre z nich przyprawiały nawet o palpitację serca. My wybraliśmy kilka "Renówek",...

Szalone modele popularnych marek

Nim kryzys ugodził w świat motoryzacji, wytwórcy samochodów znacznie mniej skrupulatnie liczyli pieniądze. Projektowali modele, których produkcja balansowała na granicy rentowności, a nawet znajdowała się "pod kreską".

Wersja bazowa. Czy jej zakup ma sens?

Klamka zapadła. Kupujesz nowy samochód. Zdecydowałeś się na segment B - auto wystarczająco przestronne, a jednocześnie na tyle małe, by manewrowanie nim nie nastręczało trudności. Silnik podstawowy. Nawet po ostatnich obniżkach ceny paliw do niskich nie należą, a konie pod maską trzeba przecież wykarmić.

Renault Clio - czwarty krok naprzód
 
Nasz test Renault Clio

Minęło przeszło 22 lata od momentu, gdy Renault zaprezentował model Clio, jako następcę kultowego dziś modelu 5. W tym czasie na całym świecie, a konkretniej w aż 115 krajach sprzedało się około 11,5 mln egzemplarzy Clio. Nie dziwi więc, że dla wielu osób niewielka "renówka" jest synonimem...

Francuska ruletka - Renault Clio II (1998-2012)

Ciekawa propozycja na czas kryzysu. Druga generacja Clio jest oszczędna oraz tania w zakupie i późniejszym utrzymaniu. Na rynku wtórnym nie brakuje aut z polskich salonów, a nawet pojazdów z "pierwszej ręki". Niestety z trwałością bywa różnie...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Clio

Renault Clio na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault ClioautoWcentrum - społeczność Renault Clio

najwyższe oktanyAuta - Renault Clio

Renault Clio Baccara 84,78

Renault Clio 69,47

Renault Clio Czarna Perła 62,47

Renault Clio Klijuś 71,28

Renault Clio Frania Bee 80,39

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Clio

kuchar 42,73

kratylos 79,12

Lilaa 80,82

StoneCold 69,82

warschanovsky 42,35

Wieszak_2007 54,66

bandit_bb 88,61

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Clio

No i znów dała znać o sobie
No i znów dała znać o sobie Witam :) Tak po krotce opiszę co i jak :) tak więc Pszczółka znów dała znać o ...
brak mocy podczas deszczu
brak mocy podczas deszczu Podczas deszczowych dni pojawiło się dziwne zjawisko: samochód nie chce jechać. ...
Druga wymiana po zakupie
Druga wymiana po zakupie By w papierach wszystko grało :) dziś piszę zaległy wpis z dnia 30.12.2013 z wy...
Pechowiec...
Pechowiec... Ostanie dwa dni trochę się mojemu auto obrywa. Wczoraj z wieczora po pracy jak ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Clio

od 37 700 zł do 89 900

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (74 - 200 KM): 1.2 16V, ENERGY TCe, ENERGY Tce, TCe, TCe 120 EDC, TCe EDC, Turbo RS

 

Diesel (75 - 90 KM): ENERGY dCi, ENERGY dCi 83g, dCi, dCi

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa

 

automatyczna: , 6-stopniowa
Katalog nowych aut Renault Clio
 

Najpopularniejsza wersja Renault Clio

Renault Clio 1.2 16V 74KM - 5 drzwiowe kombi

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
radio / CD
komputer
klimatyzacja

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet Klimat - 2 900
Pakiet Plus - 600

Cena katalogowa

44 450

Zobacz ofertę Renault Clio 1.2 16V 74KM - 5 drzwiowe kombi
 

Renault Clio najczęściej porównywane z:

Toyota Yaris
1.0 VVT-i (69 KM)
Hyundai i20
1.4 CVVT (100 KM)
Skoda Fabia
1.2 TSI (105 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 3 500 km. Silnik: 1.1 75KM, diesel.
Cena: 53 900 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 9 000 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!! Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!!
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 500 km. Silnik: 1.2 85KM, benzynowy.
Cena: 51 100 zł 43 900 zł
Zyskujesz: 7 200 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Clio

Renault Clio
1.1 benzyna 60 KM
99 000 km, 2003
11 900 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 82 KM
136 000 km, 2006
13 700 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 68 KM
170 000 km, 2007
12 600 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 48 KM
102 609 km, 2003
10 400 PLN

Ocena auta Renault Clio IV Grandtour

Galerie Renault Clio

Renault Clio 3D 2010 Renault Clio II Sport Renault Clio II Hatchback - galeria społeczności Renault Clio Renault Clio IV RS Monaco GP (2014) Renault Clio III 1.2 75 KM - galeria redakcyjna Renault Clio IV Hatchback 5d - galeria redakcyjna Renault Clio I  - galeria społeczności Renault Clio II V6 Renault Clio Grand Tour
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Clio

  • 1.
  • 2,50 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1996r.
    dodał: JPK, 25.01.2011

    Instalacja Lecho SEC to istna tragedia! W ciągu 2,5 roku eksploatacji zakładane były 4 listwy wtryskiwaczy PlaniJet (każdy zestaw padał, co objawiało się dramatycznym wzrostem spalania [nawet do 12-13 l/100km] i tragiczną pracą silnika - gaśnięcie, "pływanie" obrotów na biegu jałowym). Tuż przed upływem gwarancji padł komputerowy sterownik instalacji - auto nagle przestało palić na jeden cylinder. Kilku gazowników zmagało się z ustawieniem tej instalacji - całkowicie bezskutecznie. Silnik miał tendencje do gaśnięcia, szarpania podczas zmiany biegów i odpuszczania pedału sprzęgła, nawet po wymianie listw wtryskowych. W czasie 2,5 roku eksploatacji instalacja nigdy nie działała dobrze. Lecho SEC to po prostu granda niewarta żadnych pieniędzy! Najgorszemu wrogowi NIE POLECAM!

  • 2.
  • 2,00 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1996r.
    dodał: JPK, 25.01.2011

    Instalacja Lecho SEC to istna tragedia! W ciągu 2,5 roku eksploatacji zakładane były 4 listwy wtryskiwaczy PlaniJet (każdy zestaw padał, co objawiało się dramatycznym wzrostem spalania [nawet do 12-13 l/100km] i tragiczną pracą silnika - gaśnięcie, "pływanie" obrotów na biegu jałowym). Tuż przed upływem gwarancji padł komputerowy sterownik instalacji - auto nagle przestało palić na jeden cylinder. Kilku gazowników zmagało się z ustawieniem tej instalacji - całkowicie bezskutecznie. Silnik miał tendencje do gaśnięcia, szarpania podczas zmiany biegów i odpuszczania pedału sprzęgła, nawet po wymianie listw wtryskowych. W czasie 2,5 roku eksploatacji instalacja nigdy nie działała dobrze. Lecho SEC to po prostu granda niewarta żadnych pieniędzy! Najgorszemu wrogowi NIE POLECAM!

  • 3.
  • 5,00 Renault Clio III 1.4 i 16V (98KM) 2005r.
    dodał: Kurtyzana, 26.01.2012

    Niezdecydowanym polecam montaż instalacji Auto-Gaz. Od trzech lat jeżdżę Renault Clio 1,4 Oczywiście rosnące ceny benzyny skłoniły mnie do montażu instalacji gazowej. W Grudniu 2011 pojechałam do kilku punktów montażu, najlepsze wrażenie zrobili na mnie panowie z warsztatu Cito Auto Gaz. Auto jeździ bardzo płynnie, przyśpiesza identycznie jak na benzynie. Zużycie gazu około półtorej litra więcej w stosunku do benzyny. Jestem zadowolona i polecam zakład Cito Wrocław

  • 4.
  • 4,75 Renault Clio II 1.2 (60KM) 2002r.
    dodał: mc, 09.10.2010

    Auto miało zamontowaną instalację III generacji w serwisie R. Nie polecam. Była wadliwa. Po wymianie na IV generacje przejechało ponad 150 tyś. km bezawaryjnie. Wizyty co 20tyś. km w serwisie na wymianę filtrów. Średnie spalanie około 7l/100km. na niemieckich autostradach przy ciągłej jeździe 130km/h spalanie 8l/100km. Polecam.

  • 5.
  • 4,50 Renault Clio II 1.2 (60KM) 2002r.
    dodał: andy, 29.10.2011

    Trochę zajęło (i nerwów zabrało) dobre "ustawienie gazu". Jak już ustawiono - to nie było żadnych problemów czy to na gazie czy na benzynie. Poza jednym wyjątkiem: dokładnie co roku był wymieniany I wtryskiwacz na listwie - zawsze gwarancyjnie (bez wnikania o przyczyny). Innych usterek nie było.

  • 6.
  • 3,00 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1998r.
    dodał: mendryk324, 01.07.2010

    Pan własciciel ma wszystkich za nieuków, tylko on ma rację, nauczył sie socjotechniki spławiania marudnych klientów którzy chcą czegoś ponad montaz instalacji. Dalsze usterki załtwia po łebkach... "jezdzic wszystko jest OK". Zrobie espertyzę i zobaczymy. Na razie nikt mu nosa nie utarł....

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Clio

Renault Clio

393 komentarze

320 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~patryk~patryk

ile litrów ma rezerwa w renault clio I z 1996r.?????

~Gie~Gie

Płyta podłogowa w bagażniku w Clio III jest w kolorze karoserii czy srebrna?

~pawkowal75~pawkowal75

Mam zamiar w niedziele zakupic clio 2 1.4 za ok 4.600 pl 5 drzwiowy czy ktos powie czy warto ten model ??

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
46 099
Przejechany dystans
29 149 361 km
Zatankowanego paliwa
1 496 882 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 329
Wydanych pieniędzy
2 426 295 zł
Średnie wydatki na auto
1 322 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
10 119
Wydanych pieniędzy
2 624 499 zł
Średnie wydatki na auto
1 430 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (1 835)

Testy zderzeniowe Renault Clio

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Clio przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Clio 1.0 base grade, LHD
2012

Renault Clio
Renault Clio

Renault Clio
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Clio IV Grandtour

Na podstawie 2 raportów spalania

Pb
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: buc, dodano: 07.03.2008 19:48

Średnie min.spalanie (7,8) - 70% miasto / 30% trasa. W mieście styl jazdy - zmiana biegu w okolicach 3000 do 3500 obrotów. Można oczywiście oszczędniej ale silnik tak słaby w porównaniu do masy auta że robisz za zawalidrogę. W trasie styl jazdy ten sam, piąty bieg przy 70 km/h jeśli płasko, redukcje i gaz w podłogę przy wyprzedzaniu ale zapasu mocy to to nie ma więc nie można inaczej. Prędkości podróżna w zależności od warunków od 120 do 150 km/h. Dystans pomiarowy 10000 km. Dane z komputera pokładowego. Najczęściej dwie osoby w samochodzie o łącznej masie 130kg. Średnie max spalanie (8,2) - 100% miasto. Styl jazdy jak wyżej w mieście czyli w miarę możliwości dynamicznie ale bez zbędnych szaleństw. Dystans pomiarowy 500 km. Wskazania komputera pokładowego. Obciążenie jak wyżej. Minimalne spalanie (5,8) - 100% trasa. Styl bardzo oszczędny. Zmiany biegów przy 2500 obrotów, przyspieszanie bardzo łagodne, prędkość podróżna w okolicach 100 km/h. Raczej bez wyprzedzania - to Ciebie wyprzedzają. Odcinek pomiarowy 200 km. Wskazania komputera pokładowego. Ociążenie jak wyżej.

pełny raport Renault Hatchback 5d 1.2 i 16V

autor: pb, dodano: 11.01.2012 13:38

Głównie jeżdżę w cyklu miejsko-pozamiejskim, ale nie na trasie. Dojazd do pracy to 50% czasu miasto, 50% czasu przedmieścia (teren zabudowany, ale bez skrzyżowań,itd). Średnia prędkość przemieszczania ok 25km/h. Po kupieniu samochodu spalanie miałem na poziomie 7.2l. Obecnie zszedłem do 6.7 (zima, więc latem może dojdę do 6.5). Technika jazdy: zdecydowane przyspieszanie (ale bez turbo) i maksymalne wykorzystywanie drogi na hamowanie silnikiem po zauważeniu np. czerwonego światła (aby stać jak najmniej i jak najwięcej jechać ze spalaniem 0l/100). W trasie narazie byłem raz, krótkiej. Przy 100km/h spalanie ok 5-5.5l/100. Przy wyższych prędkościach spalanie szybko rosło, więc nie sprawdzałem.

pełny raport Renault Grandtour Phase II 1.2 TCe 16v

autor: Kuza, dodano: 08.01.2009 12:48

Ekonomiczny silnik. W emeryckim stylu przy obrotach do 2000 do 90 km/h bardzo symaptycznie 4,5 l- 5,0 l na trasie.Niestety żeby jakoś żwawiej jechał trzeba trochę podociskać pedał. W mieści też całkiem niźle nie pamiętam żeby wchłonął więcej niz 7l. Na trasie (autostrada) powyżej 100k-130 m/h i włączonej klimie 6- 6,5l. Rekord to 3,7 w trasie (krótkiej). Autostrada pełen but 140-150 bierze staje na 12-13l. Generalnie przyjemne auto bardzo ekonomiczne przy rozsądnej spokojnej jeździe. Kobiece miejskie auto o bardzo słabym promieniu skrętu.

pełny raport Renault Hatchback 1.2 i 16V

Skarbnica wiedzy o Renault Clio IV Grandtour

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Clio IV Grandtour

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Renault Clio IV Grandtour

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Clio, oglądali także