Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Clio IV Grandtour

Czwarta, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2012 roku. Koncepcyjnym pierwowzorem Clio IV jest prototyp DeZir Concept zaprezentowany w 2010 roku. Projektantem modelu studyjnego i produkcyjnego Clio jest Laurens van der Acker. Samochód zbudowano na nowej płycie podłogowej Nissan B platform (wspólne dzieło Nissana i Renault). Nowe Clio jest nieco większe, a przede wszystkim – dużo lżejsze od swojego poprzednika (auto odchudzono o 100 kg). W Japonii model sprzedawany jest jako Renault Lutecia.

Renault Clio IV Grandtour TCe EDC - galeria redakcyjna - widok z przodu
Renault Clio IV Grandtour TCe EDC - galeria redakcyjna - lewy bok
Renault Clio IV Grandtour TCe EDC - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Renault Clio IV Grandtour TCe EDC - galeria redakcyjna - widok z przodu
Renault Clio IV Grandtour TCe EDC - galeria redakcyjna - relingi dachowe
Renault Clio IV Grandtour TCe EDC - galeria redakcyjna - kokpit
Renault Clio IV Grandtour TCe EDC - galeria redakcyjna - zestaw wskaźników

Generacje Renault Clio

  • Clio IV   2012 - teraz
    Renault Clio IV
    • Wybierz generację

    • Clio IV (2012 - teraz)
    • Clio III (2005 - teraz)
    • Clio II (1998 - 2010)
    • Clio I (1990 - 1998)

Komentarze redakcji

Powagosław: Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.
Luzacjusz: Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

Wersje nadwozia Renault Clio IV

Silniki Renault Clio IV Grandtour

Lista silników:

Publikacje o Renault Clio

Renault Clio R.S. - nowe rozdanie
 
Nasz test Renault Clio R.S. 200 EDC Monaco GP

Turbodoładowany silnik, wyłącznie pięciodrzwiowe nadwozie i tylko dwusprzęgłowa skrzynia. Nowa odsłona Clio R.S. odcina się grubą linią od swojego bezkompromisowego poprzednika. Czy można mówić o zmianach na gorsze?

Renault Clio Grandtour GT - w sportowym stylu
 
Nasz test Renault Clio Grandtour GT 1.2 TCe 120 EDC

Duża doza praktyczności i rozsądku z domieszką sportowych emocji. Tak w telegraficznym skrócie można opisać Clio Grandtour w wersji GT. Szkoda, że dobrze jeżdżące kombi francuska marka wyceniła na okrągłe 70 000 zł.

Samochody Renault, które chciałbyś mieć w swoim garażu

Historia marki Renault jest niezwykle bogata. Firma przez lata specjalizowała się w produkcji niewielkich, tanich w zakupie i eksploatacji samochodów, jednak w swojej ofercie zawsze miała ciekawe samochody. Niektóre z nich przyprawiały nawet o palpitację serca. My wybraliśmy kilka "Renówek",...

Szalone modele popularnych marek

Nim kryzys ugodził w świat motoryzacji, wytwórcy samochodów znacznie mniej skrupulatnie liczyli pieniądze. Projektowali modele, których produkcja balansowała na granicy rentowności, a nawet znajdowała się "pod kreską".

Wersja bazowa. Czy jej zakup ma sens?

Klamka zapadła. Kupujesz nowy samochód. Zdecydowałeś się na segment B - auto wystarczająco przestronne, a jednocześnie na tyle małe, by manewrowanie nim nie nastręczało trudności. Silnik podstawowy. Nawet po ostatnich obniżkach ceny paliw do niskich nie należą, a konie pod maską trzeba przecież wykarmić.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Clio

Renault Clio na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault ClioautoWcentrum - społeczność Renault Clio

najwyższe oktanyAuta - Renault Clio

Renault Clio II Expression 70,99

Renault Clio CZUB@SS 1,4 RT 84,68

Renault Clio 1.5dCi 91,64

Renault Clio 61,32

Renault Clio 63,68

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Clio

magisterek 41,99

zbroszki 79,20

dba38 80,37

mirelli1986 85,09

Labusch_ 51,73

seba51a 68,87

Todeskult 67,09

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Clio

Pszczółka nie daje za wygraną
Pszczółka nie daje za wygraną Witam i jak w tytule dziennika Pszczółka nie daje za wygraną i co tylko coś przy...
Złodziej niepocieszony
Złodziej niepocieszony Dziś jeszcze przed świtem pies wyciągnął mnie na spacerek. Przechodząc obok park...
W końcu na oczach
W końcu na oczach Witam :) Wszystkich i pokrótce opiszę i przedstawię na fotkach montaż czujnika i...
Pechowiec...
Pechowiec... Ostanie dwa dni trochę się mojemu auto obrywa. Wczoraj z wieczora po pracy jak ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Clio

od 37 700 zł do 94 900

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (74 - 200 KM): 1.2 16V, ENERGY TCe, ENERGY Tce, TCe, TCe 120 EDC, TCe EDC, Turbo RS

 

Diesel (75 - 90 KM): ENERGY dCi, ENERGY dCi 83g, dCi, dCi

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa

 

automatyczna: , 6-stopniowa
Katalog nowych aut Renault Clio
 

Najpopularniejsza wersja Renault Clio

Renault Clio 1.2 16V 74KM - 5 drzwiowe kombi

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
radio / CD
komputer
klimatyzacja

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet Klimat - 2 900
Pakiet Plus - 600

Cena katalogowa

44 450

Zobacz ofertę Renault Clio 1.2 16V 74KM - 5 drzwiowe kombi
 

Renault Clio najczęściej porównywane z:

Citroen C3
1.6 HDi (114 KM)
Ford Fiesta
1.5 Duratorq TDCi (75 KM)
Seat Ibiza
1.6 TDI CR (105 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 3 500 km. Silnik: 1.1 75KM, diesel.
Cena: 53 900 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 9 000 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!! Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!!
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 500 km. Silnik: 1.2 85KM, benzynowy.
Cena: 51 100 zł 43 900 zł
Zyskujesz: 7 200 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Clio

Renault Clio
1.1 benzyna 60 KM
99 000 km, 2003
11 900 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 82 KM
136 000 km, 2006
13 700 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 68 KM
170 000 km, 2007
12 600 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 48 KM
102 609 km, 2003
10 400 PLN

Ocena auta Renault Clio IV Grandtour

Galerie Renault Clio

Renault Clio IV Hatchback 5d - galeria redakcyjna Renault Clio IV kombi (2013) Renault Clio Storia Renault Clio IV Initiale Paris (2015) Renault Clio III Kombi Renault Clio Renault Clio IV RS 200 (2013) Renault Clio 5D 2010 Renault Clio RS Renault Clio IV RS Monaco GP (2014)
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Clio

  • 1.
  • 2,50 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1996r.
    dodał: JPK, 25.01.2011

    Instalacja Lecho SEC to istna tragedia! W ciągu 2,5 roku eksploatacji zakładane były 4 listwy wtryskiwaczy PlaniJet (każdy zestaw padał, co objawiało się dramatycznym wzrostem spalania [nawet do 12-13 l/100km] i tragiczną pracą silnika - gaśnięcie, "pływanie" obrotów na biegu jałowym). Tuż przed upływem gwarancji padł komputerowy sterownik instalacji - auto nagle przestało palić na jeden cylinder. Kilku gazowników zmagało się z ustawieniem tej instalacji - całkowicie bezskutecznie. Silnik miał tendencje do gaśnięcia, szarpania podczas zmiany biegów i odpuszczania pedału sprzęgła, nawet po wymianie listw wtryskowych. W czasie 2,5 roku eksploatacji instalacja nigdy nie działała dobrze. Lecho SEC to po prostu granda niewarta żadnych pieniędzy! Najgorszemu wrogowi NIE POLECAM!

  • 2.
  • 2,00 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1996r.
    dodał: JPK, 25.01.2011

    Instalacja Lecho SEC to istna tragedia! W ciągu 2,5 roku eksploatacji zakładane były 4 listwy wtryskiwaczy PlaniJet (każdy zestaw padał, co objawiało się dramatycznym wzrostem spalania [nawet do 12-13 l/100km] i tragiczną pracą silnika - gaśnięcie, "pływanie" obrotów na biegu jałowym). Tuż przed upływem gwarancji padł komputerowy sterownik instalacji - auto nagle przestało palić na jeden cylinder. Kilku gazowników zmagało się z ustawieniem tej instalacji - całkowicie bezskutecznie. Silnik miał tendencje do gaśnięcia, szarpania podczas zmiany biegów i odpuszczania pedału sprzęgła, nawet po wymianie listw wtryskowych. W czasie 2,5 roku eksploatacji instalacja nigdy nie działała dobrze. Lecho SEC to po prostu granda niewarta żadnych pieniędzy! Najgorszemu wrogowi NIE POLECAM!

  • 3.
  • 5,00 Renault Clio III 1.4 i 16V (98KM) 2005r.
    dodał: Kurtyzana, 26.01.2012

    Niezdecydowanym polecam montaż instalacji Auto-Gaz. Od trzech lat jeżdżę Renault Clio 1,4 Oczywiście rosnące ceny benzyny skłoniły mnie do montażu instalacji gazowej. W Grudniu 2011 pojechałam do kilku punktów montażu, najlepsze wrażenie zrobili na mnie panowie z warsztatu Cito Auto Gaz. Auto jeździ bardzo płynnie, przyśpiesza identycznie jak na benzynie. Zużycie gazu około półtorej litra więcej w stosunku do benzyny. Jestem zadowolona i polecam zakład Cito Wrocław

  • 4.
  • 4,75 Renault Clio II 1.2 (60KM) 2002r.
    dodał: mc, 09.10.2010

    Auto miało zamontowaną instalację III generacji w serwisie R. Nie polecam. Była wadliwa. Po wymianie na IV generacje przejechało ponad 150 tyś. km bezawaryjnie. Wizyty co 20tyś. km w serwisie na wymianę filtrów. Średnie spalanie około 7l/100km. na niemieckich autostradach przy ciągłej jeździe 130km/h spalanie 8l/100km. Polecam.

  • 5.
  • 4,50 Renault Clio II 1.2 (60KM) 2002r.
    dodał: andy, 29.10.2011

    Trochę zajęło (i nerwów zabrało) dobre "ustawienie gazu". Jak już ustawiono - to nie było żadnych problemów czy to na gazie czy na benzynie. Poza jednym wyjątkiem: dokładnie co roku był wymieniany I wtryskiwacz na listwie - zawsze gwarancyjnie (bez wnikania o przyczyny). Innych usterek nie było.

  • 6.
  • 3,00 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1998r.
    dodał: mendryk324, 01.07.2010

    Pan własciciel ma wszystkich za nieuków, tylko on ma rację, nauczył sie socjotechniki spławiania marudnych klientów którzy chcą czegoś ponad montaz instalacji. Dalsze usterki załtwia po łebkach... "jezdzic wszystko jest OK". Zrobie espertyzę i zobaczymy. Na razie nikt mu nosa nie utarł....

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Clio

Renault Clio

394 komentarze

321 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Elza~Elza

witam. mam problem z renault clio 1991r. nie wiem co może być przyczyną że nie odpala a w momencie kręcenia gaśnie kontrolka od akumlatora a jest naładowany. co mam robić?

~patryk~patryk

ile litrów ma rezerwa w renault clio I z 1996r.?????

~Gie~Gie

Płyta podłogowa w bagażniku w Clio III jest w kolorze karoserii czy srebrna?

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
51 483
Przejechany dystans
32 045 909 km
Zatankowanego paliwa
1 689 318 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 910
Wydanych pieniędzy
2 654 743 zł
Średnie wydatki na auto
1 329 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
11 129
Wydanych pieniędzy
2 983 180 zł
Średnie wydatki na auto
1 493 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (1 998)

Testy zderzeniowe Renault Clio

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Clio przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Clio 1.0 base grade, LHD
2012

Renault Clio
Renault Clio

Renault Clio
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Clio IV Grandtour

Na podstawie 4 raportów spalania

Pb
ON
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Art, dodano: 05.03.2009 12:24

Wiec sprawa ma sie tak: TRASA- jezeli chcesz jechac z prdekoscia do 90 Km/h, bez gwaltownych przyspieszen schodzisz niewiele ponizej 3L na 100km- naprawde da sie to zrobic. Przy 140 Km/h pali miedzy 4,7L, a 6,0 L na 100km w zaleznosci od uksztaltowania terenu (wiadomo- jazda pod gore potrzebuje wiecej nakladu finansowego ;-)). Dobra elastycznosc - dynamika auta konczy sie dopiero powyzej 150 km/h, a do wyprzedzenia ciezarowki jadacej okolo 90 km/h naprawde nie potrzeba duzo miejsca. MIASTO (Wroclaw) dynamicznie (duzo swiatel + korki, podczas dojazdow do pracy 5km w jedna strone w centrum) kolo 6 litrow. Chwilowe zuzycie paliwa prawie nigdy nie zamyka 18L na 100km - i to juz naprawde trzeba mu dolozyc gaz w podloge 1wszy i 2gi bieg (przepiecia kolo 4000 obr/min) do tego pod gorke ;-). To jest jednak tylko chwilowe zucycie paliwa i nie proponuje sie tym sugerowac co do wartosci przecietnych. Dla porownania A6 2.8 V6 chwilowke w podobnej sytuacji pokazuje na poziomie 40L, a przecietnie pali okolice 14L/100km. Moim zdaniem jest to autko ekonomiczne, zwazywszy ze do dyspozycji pozostawia ponad 80 konikow.

pełny raport Renault Hatchback 1.5 dCi

autor: jarekfrgor@yaho, dodano: 29.06.2008 11:49

Właściwie jestem bardzo zadowolony, ponieważ od momentu zakupu auta okresowo zapisywałem ilość zakupionego paliwa i tym samym wyliczałem zużycie i tak samo tuż po zakupie jak i po 218000 km auto pali 6,5 litra średnio na 100 km, przy oszczędnej jeździe 90 - 110 km/h zanotowałem 6,0 l/100km. Jedna uwaga: gdzieś po 60000 km wymieniłem olej na syntetycznego shella z elf (straszna kaszana ten olej) średnio po 2000 - 3000 tys. km na elfie musiałem dolewać litr oleju po zmianie na shell wszystko wróciło do normy tzn dolewam co 10000 tys. km. Przeglądy zazwyczaj robiłem w ASO, ceny średnio 500 - 1300 (z wymianą paska klinowego). Wymiana przedniej pokrywy silnika (z lakierowaniem) + przedniej szyby kosztowała mnie jakieś 3000 pln. Uwaga na zamek pokrywy silnika (u mnie po przebiegu powyżej 150000 km, niestety zatrzask nie zadziałał i moja głupota z niedomkniętą klapą kosztowała mnie właśnie tyle jak napisałem powyżej)

pełny raport Renault Hatchback 1.2

autor: buc, dodano: 07.03.2008 19:48

Średnie min.spalanie (7,8) - 70% miasto / 30% trasa. W mieście styl jazdy - zmiana biegu w okolicach 3000 do 3500 obrotów. Można oczywiście oszczędniej ale silnik tak słaby w porównaniu do masy auta że robisz za zawalidrogę. W trasie styl jazdy ten sam, piąty bieg przy 70 km/h jeśli płasko, redukcje i gaz w podłogę przy wyprzedzaniu ale zapasu mocy to to nie ma więc nie można inaczej. Prędkości podróżna w zależności od warunków od 120 do 150 km/h. Dystans pomiarowy 10000 km. Dane z komputera pokładowego. Najczęściej dwie osoby w samochodzie o łącznej masie 130kg. Średnie max spalanie (8,2) - 100% miasto. Styl jazdy jak wyżej w mieście czyli w miarę możliwości dynamicznie ale bez zbędnych szaleństw. Dystans pomiarowy 500 km. Wskazania komputera pokładowego. Obciążenie jak wyżej. Minimalne spalanie (5,8) - 100% trasa. Styl bardzo oszczędny. Zmiany biegów przy 2500 obrotów, przyspieszanie bardzo łagodne, prędkość podróżna w okolicach 100 km/h. Raczej bez wyprzedzania - to Ciebie wyprzedzają. Odcinek pomiarowy 200 km. Wskazania komputera pokładowego. Ociążenie jak wyżej.

pełny raport Renault Hatchback 5d 1.2 i 16V

Skarbnica wiedzy o Renault Clio IV Grandtour

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Clio IV Grandtour

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Renault Clio IV Grandtour
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Renault Clio IV TCe EDC 120KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Clio, oglądali także