Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Clio IV Grandtour

Czwarta, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2012 roku. Koncepcyjnym pierwowzorem Clio IV jest prototyp DeZir Concept zaprezentowany w 2010 roku. Projektantem modelu studyjnego i produkcyjnego Clio jest Laurens van der Acker. Samochód zbudowano na nowej płycie podłogowej Nissan B platform (wspólne dzieło Nissana i Renault). Nowe Clio jest nieco większe, a przede wszystkim – dużo lżejsze od swojego poprzednika (auto odchudzono o 100 kg). W Japonii model sprzedawany jest jako Renault Lutecia.

Renault Clio IV Grandtour TCe EDC - galeria redakcyjna - widok z przodu
Renault Clio IV Grandtour TCe EDC - galeria redakcyjna - lewy bok
Renault Clio IV Grandtour TCe EDC - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Renault Clio IV Grandtour TCe EDC - galeria redakcyjna - widok z przodu
Renault Clio IV Grandtour TCe EDC - galeria redakcyjna - relingi dachowe
Renault Clio IV Grandtour TCe EDC - galeria redakcyjna - kokpit
Renault Clio IV Grandtour TCe EDC - galeria redakcyjna - zestaw wskaźników

Generacje Renault Clio

  • Clio IV   2012 - teraz
    Renault Clio IV
    • Wybierz generację

    • Clio IV (2012 - teraz)
    • Clio III (2005 - teraz)
    • Clio II (1998 - 2010)
    • Clio I (1990 - 1998)

Komentarze redakcji

Powagosław: Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.
Luzacjusz: Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

Wersje nadwozia Renault Clio IV

Silniki Renault Clio IV Grandtour

Lista silników:

Publikacje o Renault Clio

Renault Clio R.S. - nowe rozdanie
 
Nasz test Renault Clio R.S. 200 EDC Monaco GP

Turbodoładowany silnik, wyłącznie pięciodrzwiowe nadwozie i tylko dwusprzęgłowa skrzynia. Nowa odsłona Clio R.S. odcina się grubą linią od swojego bezkompromisowego poprzednika. Czy można mówić o zmianach na gorsze?

Renault Clio Grandtour GT - w sportowym stylu
 
Nasz test Renault Clio Grandtour GT 1.2 TCe 120 EDC

Duża doza praktyczności i rozsądku z domieszką sportowych emocji. Tak w telegraficznym skrócie można opisać Clio Grandtour w wersji GT. Szkoda, że dobrze jeżdżące kombi francuska marka wyceniła na okrągłe 70 000 zł.

Samochody Renault, które chciałbyś mieć w swoim garażu

Historia marki Renault jest niezwykle bogata. Firma przez lata specjalizowała się w produkcji niewielkich, tanich w zakupie i eksploatacji samochodów, jednak w swojej ofercie zawsze miała ciekawe samochody. Niektóre z nich przyprawiały nawet o palpitację serca. My wybraliśmy kilka "Renówek",...

Szalone modele popularnych marek

Nim kryzys ugodził w świat motoryzacji, wytwórcy samochodów znacznie mniej skrupulatnie liczyli pieniądze. Projektowali modele, których produkcja balansowała na granicy rentowności, a nawet znajdowała się "pod kreską".

Wersja bazowa. Czy jej zakup ma sens?

Klamka zapadła. Kupujesz nowy samochód. Zdecydowałeś się na segment B - auto wystarczająco przestronne, a jednocześnie na tyle małe, by manewrowanie nim nie nastręczało trudności. Silnik podstawowy. Nawet po ostatnich obniżkach ceny paliw do niskich nie należą, a konie pod maską trzeba przecież wykarmić.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Clio

Renault Clio na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault ClioautoWcentrum - społeczność Renault Clio

najwyższe oktanyAuta - Renault Clio

Renault Clio 69,47

Renault Clio Borsuczek 75,23

Renault Clio 61,53

Renault Clio II Expression 70,99

Renault Clio CZUB@SS 1,4 RT 84,68

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Clio

Qchar 97,65

warschanovsky 47,81

piotrjaskula 45,64

jarecki25 30,88

miniek202 50,35

nestle 31,18

june 75,63

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Clio

Luźne wnioski po latach trzech...
Luźne wnioski po latach trzech... Po około 10 miesiącach zawieszenia korzystania z konta na AC postanowiłem coś ni...
W końcu na oczach
W końcu na oczach Witam :) Wszystkich i pokrótce opiszę i przedstawię na fotkach montaż czujnika i...
Podwórkowy wetlook
Podwórkowy wetlook W zasadzie nie interesuje się auto- detailing`iem ale raz mnie naszło i kupiłem...
Awaria linki sprzegła
Awaria linki sprzegła Witam :) Tak jak wspominałem w sobotnim wpisie z Alfy dziś kilka słów w dzie...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Clio

od 37 700 zł do 94 900

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (74 - 200 KM): 1.2 16V, ENERGY TCe, ENERGY Tce, TCe, TCe 120 EDC, TCe EDC, Turbo RS

 

Diesel (75 - 90 KM): ENERGY dCi, ENERGY dCi 83g, dCi, dCi

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa

 

automatyczna: , 6-stopniowa
Katalog nowych aut Renault Clio
 

Najpopularniejsza wersja Renault Clio

Renault Clio 1.2 16V 74KM - 5 drzwiowe kombi

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
radio / CD
komputer
klimatyzacja

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet Klimat - 2 900
Pakiet Plus - 600

Cena katalogowa

44 450

Zobacz ofertę Renault Clio 1.2 16V 74KM - 5 drzwiowe kombi
 

Renault Clio najczęściej porównywane z:

Citroen C3
1.4 (95 KM)
Mini Countryman
1.6 (190 KM)
Volkswagen Polo
1.2 TSI BlueMotion Technology (110 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Suzuki Swift Comfort 1,2 94KM Demonstracyjny Suzuki Swift Comfort 1,2 94KM
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 500 km. Silnik: 1.2 94KM, benzynowy.
Cena: 51 690 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 6 790 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!! Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!!
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 500 km. Silnik: 1.2 85KM, benzynowy.
Cena: 51 100 zł 43 900 zł
Zyskujesz: 7 200 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Clio

Renault Clio
1.1 benzyna 60 KM
99 000 km, 2003
11 900 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 82 KM
136 000 km, 2006
13 700 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 68 KM
170 000 km, 2007
12 600 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 48 KM
102 609 km, 2003
10 400 PLN

Ocena auta Renault Clio IV Grandtour

Galerie Renault Clio

Renault Clio IV RS Turbo 200KM - galeria redakcyjna Renault Clio Generation 2004 Renault Clio III Hatchback 5d - galeria społeczności Renault Clio IV Renault Clio III Renault Clio Mercosur Renault Clio II Hatchback - galeria społeczności Renault Clio Grand Tour Renault Clio Storia Renault Clio I  - galeria społeczności
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Clio

  • 1.
  • 2,50 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1996r.
    dodał: JPK, 25.01.2011

    Instalacja Lecho SEC to istna tragedia! W ciągu 2,5 roku eksploatacji zakładane były 4 listwy wtryskiwaczy PlaniJet (każdy zestaw padał, co objawiało się dramatycznym wzrostem spalania [nawet do 12-13 l/100km] i tragiczną pracą silnika - gaśnięcie, "pływanie" obrotów na biegu jałowym). Tuż przed upływem gwarancji padł komputerowy sterownik instalacji - auto nagle przestało palić na jeden cylinder. Kilku gazowników zmagało się z ustawieniem tej instalacji - całkowicie bezskutecznie. Silnik miał tendencje do gaśnięcia, szarpania podczas zmiany biegów i odpuszczania pedału sprzęgła, nawet po wymianie listw wtryskowych. W czasie 2,5 roku eksploatacji instalacja nigdy nie działała dobrze. Lecho SEC to po prostu granda niewarta żadnych pieniędzy! Najgorszemu wrogowi NIE POLECAM!

  • 2.
  • 2,00 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1996r.
    dodał: JPK, 25.01.2011

    Instalacja Lecho SEC to istna tragedia! W ciągu 2,5 roku eksploatacji zakładane były 4 listwy wtryskiwaczy PlaniJet (każdy zestaw padał, co objawiało się dramatycznym wzrostem spalania [nawet do 12-13 l/100km] i tragiczną pracą silnika - gaśnięcie, "pływanie" obrotów na biegu jałowym). Tuż przed upływem gwarancji padł komputerowy sterownik instalacji - auto nagle przestało palić na jeden cylinder. Kilku gazowników zmagało się z ustawieniem tej instalacji - całkowicie bezskutecznie. Silnik miał tendencje do gaśnięcia, szarpania podczas zmiany biegów i odpuszczania pedału sprzęgła, nawet po wymianie listw wtryskowych. W czasie 2,5 roku eksploatacji instalacja nigdy nie działała dobrze. Lecho SEC to po prostu granda niewarta żadnych pieniędzy! Najgorszemu wrogowi NIE POLECAM!

  • 3.
  • 5,00 Renault Clio III 1.4 i 16V (98KM) 2005r.
    dodał: Kurtyzana, 26.01.2012

    Niezdecydowanym polecam montaż instalacji Auto-Gaz. Od trzech lat jeżdżę Renault Clio 1,4 Oczywiście rosnące ceny benzyny skłoniły mnie do montażu instalacji gazowej. W Grudniu 2011 pojechałam do kilku punktów montażu, najlepsze wrażenie zrobili na mnie panowie z warsztatu Cito Auto Gaz. Auto jeździ bardzo płynnie, przyśpiesza identycznie jak na benzynie. Zużycie gazu około półtorej litra więcej w stosunku do benzyny. Jestem zadowolona i polecam zakład Cito Wrocław

  • 4.
  • 4,75 Renault Clio II 1.2 (60KM) 2002r.
    dodał: mc, 09.10.2010

    Auto miało zamontowaną instalację III generacji w serwisie R. Nie polecam. Była wadliwa. Po wymianie na IV generacje przejechało ponad 150 tyś. km bezawaryjnie. Wizyty co 20tyś. km w serwisie na wymianę filtrów. Średnie spalanie około 7l/100km. na niemieckich autostradach przy ciągłej jeździe 130km/h spalanie 8l/100km. Polecam.

  • 5.
  • 4,50 Renault Clio II 1.2 (60KM) 2002r.
    dodał: andy, 29.10.2011

    Trochę zajęło (i nerwów zabrało) dobre "ustawienie gazu". Jak już ustawiono - to nie było żadnych problemów czy to na gazie czy na benzynie. Poza jednym wyjątkiem: dokładnie co roku był wymieniany I wtryskiwacz na listwie - zawsze gwarancyjnie (bez wnikania o przyczyny). Innych usterek nie było.

  • 6.
  • 3,00 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1998r.
    dodał: mendryk324, 01.07.2010

    Pan własciciel ma wszystkich za nieuków, tylko on ma rację, nauczył sie socjotechniki spławiania marudnych klientów którzy chcą czegoś ponad montaz instalacji. Dalsze usterki załtwia po łebkach... "jezdzic wszystko jest OK". Zrobie espertyzę i zobaczymy. Na razie nikt mu nosa nie utarł....

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Clio

Renault Clio

394 komentarze

321 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Elza~Elza

witam. mam problem z renault clio 1991r. nie wiem co może być przyczyną że nie odpala a w momencie kręcenia gaśnie kontrolka od akumlatora a jest naładowany. co mam robić?

~patryk~patryk

ile litrów ma rezerwa w renault clio I z 1996r.?????

~Gie~Gie

Płyta podłogowa w bagażniku w Clio III jest w kolorze karoserii czy srebrna?

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
50 637
Przejechany dystans
31 422 758 km
Zatankowanego paliwa
1 655 031 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 839
Wydanych pieniędzy
2 612 613 zł
Średnie wydatki na auto
1 324 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
11 010
Wydanych pieniędzy
2 907 434 zł
Średnie wydatki na auto
1 473 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (1 974)

Testy zderzeniowe Renault Clio

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Clio przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Clio 1.0 base grade, LHD
2012

Renault Clio
Renault Clio

Renault Clio
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Clio IV Grandtour

Na podstawie 4 raportów spalania

Pb
ON
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: bumtararabum, dodano: 31.07.2009 23:20

Spalanie benzyny w cyklu miejskim to ok. 7-8 litrów więc bez rewelacji, gazu pali tyle samo w zasadzie. TERAZ AWARYJNOŚĆ. Ten samochód to kpina pod względem napraw i awaryjności, non stop coś się psuje, części drogie i niskiej jakości, zawieszenie pada całkowicie po niedużym przebiegu od wymiany(części wymieniane już parokrotnie), po kilku latach cieknie jak dziurawe wiadro z każdego w zasadzie możliwego miejsca. U mnie padło HCU, sterownik silnika, koszt 1400zł,wentylator chłodnicy, problemy z rozruchem w zimę, silnik napakowany marnej jakości elektroniką ( w tym silniku są cuda na kiju) wielu mechaników odmawia naprawiania tego auta i namawia aby się go pozbyć. W zasadzie co miesiąc można jeździć na komputer i kasować jakieś dziwaczne błędy jakichś dziwacznych czujników które są na diabła potrzebne. Dodam że mało jest mechaników co naprawdę znają się na tych silnikach (przynajmniej tak zaobserwowałem). Po ośmiu latach jazdy wymieniłem masę rzeczy, aktualnie całkowicie rozsypał się ABS,świecą się kontrolki od poduszek powietrznych, czek silnika, od jakiegoś czasu silnikiem coraz częściej szarpie i prawie całkowicie traci moc (żaden mechanik nie wie co się dzieje, łącznie z serwisem gdzie oczywiście też pojechałem), nie da się wtedy jechać, bardzo ciężko ruszyć z miejsca, jest tak trochę po czym wszystko wraca na jakiś czas do normy. Po 4 latach silnik pordzewiał w wielu miejscach (serwis stwierdził że są tylko 3 lata gwarancji), przednia szyba pęka, uszczelki odpadają, w środku plastiki się rozłażą, krzywią, tapicerka się poprzecierała w kilku miejscach, pękł plastik tylnej wycieraczki (sparciał)i odpadła. Zresztą plastiki są niskiej jakości, pękają i szybko się utleniają. Pewnie po części to wina dziurawych dróg, jest bardzo wrażliwy, najlepiej jakby jeździć nim po stole. Generalnie boję się tym samochodem jechać dalej niż 10 km od domu, żyje swoim życiem i nie wiesz nigdy co "tym razem". Tragedia, odradzam, skarbonka nic więcej. Kupiłem bo wcześniej miałem 19-stkę, tamto to była bajka i pomyślałem że też będzie ok ale nie jest, bardzo nie jest ok. Auto jest przekombinowane, zrobili by prostsze i byłoby lepiej. Szkoda na to auto czasu pieniędzy i nerwów, czym prędzej się pozbyłem (byłem gotów oddać nawet za cenę złomu aby pozbyć się zakażenia)

pełny raport Renault Hatchback 1.2 i 16V

autor: bekspejs, dodano: 22.10.2011 10:33

Samochodzik jest fajny, jeździ się nim przyjemnie. Duży komfort jazdy jak na małe autko (dużo większy niż np. w Pandzie, czy starszym Punto). Szkoda tylko, że silnik cierpi na permamentny brak mocy. Co do spalania, to trzyma się średniej. Przy jeździe miasto/trasa wychodzi około 6.4 latem, wiosną i jesienią 6.7, a zimą 7-7.2 w zależności od mrozów. Najwięcej spalił w trzaskające mrozy 7.8 l. Litrażowany jest regularnie, zalewany bak zawsze na full i liczone spalani z proporcji na 100km. Główna jazda tego samochodu to jak miasto/trasa w Sosnowcu i okolicach (głównie 2-pasami od czasu do czasu światła). Nie litrażowałem go na długiej trasie, bo nie jeżdżę tym bzykiem w takie trasy (samochód żony). Dla kobiety na dojazdy do pracy jest ok, ale żona nawet narzeka na słaby silnik, więc polecam mocniejszą wersję... ale będzie troszke wiecej palił...

pełny raport Renault Hatchback 1.2

autor: WTF??, dodano: 30.05.2008 21:35

dobrze oceniam niezawodność ale koszty serwisu są za wysokie jak na auto tej klasy... niemieckie auta są o wiele tańsze i do nich cały wachlarz zamienników. Spalanie też potrafi niemiło zasoczyć... Jednak naprawdę podkreślam wysoką niezawodność... może i w tym aucie nie ma co się psuć (zupełny golas) ale o autach francuskich nie krążą pozytywne opinie... ja temu mogę zaprzeczyć... chociaż niewątpliwie faktem jest, że moje Clio ma bardzo mały przebieg i niezawodność powinna być oczywista. Po prostu podsumowując uważam, że koszty serwisu są trochę za wysokie... nie mam ochoty tyle płacić za gołe i niskiej klasy auto... ale niedługo zmieniam na 407:)

pełny raport Renault Hatchback 1.2

Skarbnica wiedzy o Renault Clio IV Grandtour

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Clio IV Grandtour

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Renault Clio IV Grandtour
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Renault Clio IV TCe EDC 120KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Clio, oglądali także