Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Clio IV RS

Czwarta, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2012 roku. Koncepcyjnym pierwowzorem Clio IV jest prototyp DeZir Concept zaprezentowany w 2010 roku. Projektantem modelu studyjnego i produkcyjnego Clio jest Laurens van der Acker. Samochód zbudowano na nowej płycie podłogowej Nissan B platform (wspólne dzieło Nissana i Renault). Nowe Clio jest nieco większe, a przede wszystkim – dużo lżejsze od swojego poprzednika (auto odchudzono o 100 kg). W Japonii model sprzedawany jest jako Renault Lutecia.

Renault Clio IV RS Turbo 200KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Renault Clio IV RS Turbo 200KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Renault Clio IV RS Turbo 200KM - galeria redakcyjna - lewy bok
Renault Clio IV RS Turbo 200KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Renault Clio IV RS Turbo 200KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Renault Clio IV RS Turbo 200KM - galeria redakcyjna - fotel kierowcy, widok z przodu
Renault Clio IV RS Turbo 200KM - galeria redakcyjna - zestaw wskaźników

Generacje Renault Clio

  • Clio IV   2012 - teraz
    Renault Clio IV
    • Wybierz generację

    • Clio IV (2012 - teraz)
    • Clio III (2005 - teraz)
    • Clio II (1998 - 2010)
    • Clio I (1990 - 1998)

Komentarze redakcji

Powagosław: Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.
Luzacjusz: Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

Wersje nadwozia Renault Clio IV

Silniki Renault Clio IV RS

Lista silników:

Publikacje o Renault Clio

Renault Clio R.S. - nowe rozdanie
 
Nasz test Renault Clio R.S. 200 EDC Monaco GP

Turbodoładowany silnik, wyłącznie pięciodrzwiowe nadwozie i tylko dwusprzęgłowa skrzynia. Nowa odsłona Clio R.S. odcina się grubą linią od swojego bezkompromisowego poprzednika. Czy można mówić o zmianach na gorsze?

Renault Clio Grandtour GT - w sportowym stylu
 
Nasz test Renault Clio Grandtour GT 1.2 TCe 120 EDC

Duża doza praktyczności i rozsądku z domieszką sportowych emocji. Tak w telegraficznym skrócie można opisać Clio Grandtour w wersji GT. Szkoda, że dobrze jeżdżące kombi francuska marka wyceniła na okrągłe 70 000 zł.

Samochody Renault, które chciałbyś mieć w swoim garażu

Historia marki Renault jest niezwykle bogata. Firma przez lata specjalizowała się w produkcji niewielkich, tanich w zakupie i eksploatacji samochodów, jednak w swojej ofercie zawsze miała ciekawe samochody. Niektóre z nich przyprawiały nawet o palpitację serca. My wybraliśmy kilka "Renówek",...

Szalone modele popularnych marek

Nim kryzys ugodził w świat motoryzacji, wytwórcy samochodów znacznie mniej skrupulatnie liczyli pieniądze. Projektowali modele, których produkcja balansowała na granicy rentowności, a nawet znajdowała się "pod kreską".

Wersja bazowa. Czy jej zakup ma sens?

Klamka zapadła. Kupujesz nowy samochód. Zdecydowałeś się na segment B - auto wystarczająco przestronne, a jednocześnie na tyle małe, by manewrowanie nim nie nastręczało trudności. Silnik podstawowy. Nawet po ostatnich obniżkach ceny paliw do niskich nie należą, a konie pod maską trzeba przecież wykarmić.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Clio

Renault Clio na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault ClioautoWcentrum - społeczność Renault Clio

najwyższe oktanyAuta - Renault Clio

Renault Clio 61,21

Renault Clio Gerappa 93,21

Renault Clio Klijuś 71,28

Renault Clio 1.5 dCi 70,08

Renault Clio Renatka 60,82

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Clio

daniel89_Lb 33,09

dmitruk 43,75

Todeskult 67,27

kratylos 81,92

miniek202 46,42

lukas_auto 90,81

bandit_bb 90,25

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Clio

Kolejna styczniowa wizyta przeglądowa
Kolejna styczniowa wizyta przeglądowa Ponieważ auto ma przedłużona gwarancje pojechałem wczoraj na 2 w historii mojej ...
full serwis
full serwis wymiana materiałów eksploatacyjnych a więc wiadomo olej z filtrem ( 4,5 litra) f...
klima nabita
klima nabita klima pusta więc trza było jechać nabić i sprawdzić czy dobrze działa - no i dzi...
Drugie wakacje
Drugie wakacje dziennik jak widać nie cierpi z nadmiaru moich wpisów, ale to nie znaczy że autk...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Clio

od 37 700 zł do 94 900

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (74 - 200 KM): 1.2 16V, ENERGY TCe, ENERGY Tce, TCe, TCe 120 EDC, TCe EDC, Turbo RS

 

Diesel (75 - 90 KM): ENERGY dCi, ENERGY dCi 83g, dCi, dCi

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa

 

automatyczna: , 6-stopniowa
Katalog nowych aut Renault Clio
 

Najpopularniejsza wersja Renault Clio

Renault Clio Turbo RS 200KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
komputer
klimatyzacja

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

PAKIET CUP - 4 000

Cena katalogowa

89 900

Zobacz ofertę Renault Clio Turbo RS 200KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Renault Clio najczęściej porównywane z:

Suzuki Swift
1.2 VVT (94 KM)
Seat Ibiza
1.2 TSI (105 KM)
Toyota Yaris
1.4 D-4D (90 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Suzuki Swift Comfort 1,2 94KM Demonstracyjny Suzuki Swift Comfort 1,2 94KM
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 500 km. Silnik: 1.2 94KM, benzynowy.
Cena: 51 690 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 6 790 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!! Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!!
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 500 km. Silnik: 1.2 85KM, benzynowy.
Cena: 51 100 zł 43 900 zł
Zyskujesz: 7 200 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Clio

Renault Clio
1.1 benzyna 60 KM
99 000 km, 2003
11 900 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 82 KM
136 000 km, 2006
13 700 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 68 KM
170 000 km, 2007
12 600 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 48 KM
102 609 km, 2003
10 400 PLN

Ocena auta Renault Clio IV RS

Galerie Renault Clio

Renault Clio II Hatchback - galeria społeczności Renault Clio III Renault Clio Grand Tour Renault Clio 5D 2010 Renault Clio IV Renault Clio IV GT (2013) Renault Clio III Kombi Renault Clio Renault Clio II Sport Renault Clio IV Initiale Paris (2015)
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Clio

  • 1.
  • 2,50 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1996r.
    dodał: JPK, 25.01.2011

    Instalacja Lecho SEC to istna tragedia! W ciągu 2,5 roku eksploatacji zakładane były 4 listwy wtryskiwaczy PlaniJet (każdy zestaw padał, co objawiało się dramatycznym wzrostem spalania [nawet do 12-13 l/100km] i tragiczną pracą silnika - gaśnięcie, "pływanie" obrotów na biegu jałowym). Tuż przed upływem gwarancji padł komputerowy sterownik instalacji - auto nagle przestało palić na jeden cylinder. Kilku gazowników zmagało się z ustawieniem tej instalacji - całkowicie bezskutecznie. Silnik miał tendencje do gaśnięcia, szarpania podczas zmiany biegów i odpuszczania pedału sprzęgła, nawet po wymianie listw wtryskowych. W czasie 2,5 roku eksploatacji instalacja nigdy nie działała dobrze. Lecho SEC to po prostu granda niewarta żadnych pieniędzy! Najgorszemu wrogowi NIE POLECAM!

  • 2.
  • 2,00 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1996r.
    dodał: JPK, 25.01.2011

    Instalacja Lecho SEC to istna tragedia! W ciągu 2,5 roku eksploatacji zakładane były 4 listwy wtryskiwaczy PlaniJet (każdy zestaw padał, co objawiało się dramatycznym wzrostem spalania [nawet do 12-13 l/100km] i tragiczną pracą silnika - gaśnięcie, "pływanie" obrotów na biegu jałowym). Tuż przed upływem gwarancji padł komputerowy sterownik instalacji - auto nagle przestało palić na jeden cylinder. Kilku gazowników zmagało się z ustawieniem tej instalacji - całkowicie bezskutecznie. Silnik miał tendencje do gaśnięcia, szarpania podczas zmiany biegów i odpuszczania pedału sprzęgła, nawet po wymianie listw wtryskowych. W czasie 2,5 roku eksploatacji instalacja nigdy nie działała dobrze. Lecho SEC to po prostu granda niewarta żadnych pieniędzy! Najgorszemu wrogowi NIE POLECAM!

  • 3.
  • 5,00 Renault Clio III 1.4 i 16V (98KM) 2005r.
    dodał: Kurtyzana, 26.01.2012

    Niezdecydowanym polecam montaż instalacji Auto-Gaz. Od trzech lat jeżdżę Renault Clio 1,4 Oczywiście rosnące ceny benzyny skłoniły mnie do montażu instalacji gazowej. W Grudniu 2011 pojechałam do kilku punktów montażu, najlepsze wrażenie zrobili na mnie panowie z warsztatu Cito Auto Gaz. Auto jeździ bardzo płynnie, przyśpiesza identycznie jak na benzynie. Zużycie gazu około półtorej litra więcej w stosunku do benzyny. Jestem zadowolona i polecam zakład Cito Wrocław

  • 4.
  • 4,75 Renault Clio II 1.2 (60KM) 2002r.
    dodał: mc, 09.10.2010

    Auto miało zamontowaną instalację III generacji w serwisie R. Nie polecam. Była wadliwa. Po wymianie na IV generacje przejechało ponad 150 tyś. km bezawaryjnie. Wizyty co 20tyś. km w serwisie na wymianę filtrów. Średnie spalanie około 7l/100km. na niemieckich autostradach przy ciągłej jeździe 130km/h spalanie 8l/100km. Polecam.

  • 5.
  • 4,50 Renault Clio II 1.2 (60KM) 2002r.
    dodał: andy, 29.10.2011

    Trochę zajęło (i nerwów zabrało) dobre "ustawienie gazu". Jak już ustawiono - to nie było żadnych problemów czy to na gazie czy na benzynie. Poza jednym wyjątkiem: dokładnie co roku był wymieniany I wtryskiwacz na listwie - zawsze gwarancyjnie (bez wnikania o przyczyny). Innych usterek nie było.

  • 6.
  • 3,00 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1998r.
    dodał: mendryk324, 01.07.2010

    Pan własciciel ma wszystkich za nieuków, tylko on ma rację, nauczył sie socjotechniki spławiania marudnych klientów którzy chcą czegoś ponad montaz instalacji. Dalsze usterki załtwia po łebkach... "jezdzic wszystko jest OK". Zrobie espertyzę i zobaczymy. Na razie nikt mu nosa nie utarł....

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Clio

Renault Clio

394 komentarze

321 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Elza~Elza

witam. mam problem z renault clio 1991r. nie wiem co może być przyczyną że nie odpala a w momencie kręcenia gaśnie kontrolka od akumlatora a jest naładowany. co mam robić?

~patryk~patryk

ile litrów ma rezerwa w renault clio I z 1996r.?????

~Gie~Gie

Płyta podłogowa w bagażniku w Clio III jest w kolorze karoserii czy srebrna?

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
51 766
Przejechany dystans
32 183 515 km
Zatankowanego paliwa
1 699 937 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 949
Wydanych pieniędzy
2 677 891 zł
Średnie wydatki na auto
1 336 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
11 166
Wydanych pieniędzy
2 989 681 zł
Średnie wydatki na auto
1 492 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (2 004)

Testy zderzeniowe Renault Clio

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Clio przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Clio 1.0 base grade, LHD
2012

Renault Clio
Renault Clio

Renault Clio
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Clio IV RS

Na podstawie 1 raportu spalania

Pb
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: gosc, dodano: 04.04.2010 19:21

Jestem posiadaczem Renault Clio I od prawie roku.Jestem zadowolony z tego samochodu,nie mialem z nim problemów wiadomo przy zakupie należało wymienić paski płyny itp. to podstawa,poza tym spisuje się ok.Spalanie i tu właśnie duży minus.Jak na takie auto to dużo.W mieście jeszcze zazwyczaj dosyć oszczednie nie wskakuje powyżej 3 tys obrotów i spalanie nie schodzi i tak niżej niż 7.5l/100km.Na początku myślałem że może to świece,czy filtr powietrza lub inne tzw "pierdoły" lecz spalanie bez zmian. W trasie owszem przy jezdzie średnio 110-120km/h mieści się w 5.5-5.6l powyżej 120km/h juz wskakuje na 6litrow i wiecej... Gdyby mieścił sie w 6l/100km w miescie bylo by całkiem lepiej.

pełny raport Renault Hatchback 1.4

autor: Konrad.84 toste, dodano: 27.02.2011 11:58

Tankowanie zawsze do drugiego odbicia pistoletu, zawsze ta sama stacja Shell, benzyna 95. Najniższe spalanie na odcinku Łowicz - Olsztyn - Łowicz (5,2 l/100km), jedna osoba, delikatna jazda 80-100km/h, max do 120km/h. Najwyższe spalanie (7,2 l/100km) zimą, drogi nieodśnieżone, jazda 40-60km/h, często w śniegu 10-20 cm, dużo gazu, odcinek 22 km, codzienne dojazdy z wioski do miasta, cykl mieszany. Średnie spalanie (6,34 l/100km) to średnia z okresu styczeń - czerwiec 2010, w sumie 384 litry, przejechane nieco ponad 6 tys km, jazda głównie po wioskach (65%), trochę miasta (25%), tras mało (10%), tylko polskie krajówki, bez autostrad. Jak dla mnie SPALANIE TO NAJWIĘKSZA ZALETA TEGO SAMOCHODU.

pełny raport Renault Hatchback 1.4

autor: GluÂś, dodano: 25.03.2009 22:53

Zużycie paliwa na poziomie idealnym- pomiędzy 5,5 a 6,5 l w lecie w mieście i 6,5- 7 l w zimie w mieście. Na trasie niezależnie od pory roku w okolicach 5,2l/100. Ceny napraw na ogół nie są szokujące, części dostępne i tanie. Swój wizerunek auto zepsuło u mnie 2 razy- uszkodzony immobiliser przy ok. 100000km (naprawa w serwisie miałaby kosztować 1200 zł, został w końcu dezaktywaowany u "magika- elektryka"), naprawa belki skrętnej przy 130 tys. kosztowała 550 zł po stargowaniu. Po 150 tys zaczęły się pojawiać drobne usterki- rozrusznik, pompa wspomagania.

pełny raport Renault Hatchback 1.2 i

Skarbnica wiedzy o Renault Clio IV RS

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Clio IV RS

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500
Zobacz dane techniczne Renault Clio IV RS
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Renault Clio IV Turbo RS 200KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Clio, oglądali także