Szukaj

Informacje o Renault Clio IV RS

Lata produkcji: 2013 – 2016
Segment: Auta małe
Debiutująca na rynku w roku 2012, najnowsza i obecnie produkowana, czwarta generacja Renault Clio dostępna jest w odmianie pięciodrzwiowej oraz kombi. Pierwowzorem koncepcyjnym auta, był zaprezentowany w roku 2010, prototyp o nazwie DeZir Concept. Zarówno model studyjny, jak i wersję produkcyjną zaprojektował Laurens van der Acker. Renault Clio IV powstał na nowej platformie podłogowej Nissan B platform (stworzonej we współpracy Renault i Nissana).W porównaniu do poprzednika nowe Clio jest odrobinę większe, ale co ważniejsze – dużo lżejsze (o 100 kilogramów). W Kraju Kwitnącej Wiśni auto oferowane jest pod nazwą Renault Lutecia.
czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz

Renault Clio IV RS – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4062 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1945 mm
Wysokość 1448 mm
Rozstaw osi 2589 mm
Rozstaw kół - przód 1506 mm
Rozstaw kół - tył 1506 mm
Zwis przedni 851 mm
Zwis tylny 622 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 300 l
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Bezawaryjność (drobiazgi) + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~tikej
Renault Clio IV
RS TCe 120 EDC 120KM 88kW
Silnik bardzo dynamiczny i elastyczny. Przyspieszenie jest praktycznie od około 2 tys obrotów, aż do 6,5-7 tys. bardzo dynamiczne i sprawne. Powyżej 7 tys przyspieszenie gwałtownie spada, ale zakres 2-7 tys. daje naprawdę dobre wrażenie. Jak na tak mały silnik, moc posiada wystarczającą do wyprzedania. Zawieszenie jest dość twarde. Ma to swoje plusy i minusy. Jeżeli ktoś lubi wrażenia i dynamiczną jazdę to samochód bardzo dobrze trzyma się zakrętów na niemal każdej nawierzchni. Twardość staje się minusem gdy jedziemy spokojniej, chcielibyśmy przewieźć małe dziecko lub starszą osobę. Polskie nierówne drogi dają się wtedy we znaki rzucając pasażerami w każdą stronę, dając do tego niezapomniane wrażenia dźwiękowe. Minusem jest też mało przestrzeni i bagażnik. Dla 2 osób ujdzie, 2 małych dzieci też - pod warunkiem, że mamy do dyspozycji drogi w dobrym stanie. Idealny dla osób, które po prostu lubią dynamikę, ładny wygląd samochodu i nie wożą często pasażerów. Dla 2 osób w dłuższe trasy też się sprawdzi. Jeżeli bagażnik okaże się za mały, zostają tylne fotele, ale wożenie 4ki dorosłych może być na dłuższych trasach mało komfortowe. Ogólnie samochód daje przyjemność. Skrzynia biegów automatyczna działa bardzo sprawnie. Ma niemal te same mankamenty co odpowiedniki DSG, że z czasem zaczyna szarpać - ale dzieje się to głównie przy okolicy 2 tys obrotów, ale ogólnie przełącza biegi całkiem nieźle i zachowuje dynamikę, a przy przyspieszaniu wyprzedzaniu, gdy utrzymuje większe obroty - to skrzynia działa bezproblemowo.
4,4
~Dominikb
Renault Clio IV
RS 1.6 220KM 162kW
Bardzo fajne autko, do miasta w sam raz., 5 drzwi, zwinne. 4/5
4,8
~robik
Renault Clio IV
RS 1.6 220KM 162kW
Robi to do czego zostało stworzone. Daje całą masę frajdy z jazdy :)))
Średnie spalanie dla Renault Clio IV RS
8,8 – 10,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
Renault Clio IV
RS TCe 120 EDC 120KM 88kW
W trasie, z mniejszą ilością miejskiej da się uzyskać średnio 7.6, ale przy jeździe znacznie w mieście to raczej trzeba liczyć koło 8-8.5 litra. Na dlugiej trasie przy w miarę stałej prędkości przy 90-100 km/h spalanie wskazuje nawet koło 6,4-6,6 - ale w polsce się tak nie da. Na autostradzie jazda 120-130km/h jest najoszczędniejsza. Spalanie około 7,5l, ale już powyżej 130 rośnie znacznie. Przy 140 to jest koło 8,5-9 litrów przy stałej prędkości. Przyspieszanie, zwalnianie winduje już do 11-12 litrów. Większe ewentualnie prędkości rzędu 150-160 km to wynik nawet 14-16 litrów.
9,8
Renault Clio IV
RS 1.6 200KM 147kW
Przeglądy w cenie normalnego Clio, pije trochę więcej, ale kieszeni nie rujnuje. Mam biały lakier matowy, fajnie wygląda, ale jego utrzymanie to koszmar, pomimo, że został zabezpieczony specjalną powłoką w profesjonalnej filrmie detalingowej, to i tak trzeba pilnować aby bród nie przysechł na dłużej. Bez powłoki ochronnej kompletnie nie szło go domyć, teraz jest lepiej, ale zwykły lakier jest znacznie łatwiejszy w utrzymaniu. Na dokładkę producent nie pozwala używać myjek ciśnienowych, daje jakieś kosmetyki w zestawie, ale są średnie. Stosując się do jego zaleceń trzeba by było tylko patrzeć na auto, zamiast nim jeździć.
12,4
Renault Clio IV
RS 1.6 220KM 162kW
Miasto zima jak sie malo jezdzi potrafi spokojnie wciagnac i 16 litrow/100 kmbez jakiegos pałowania. Co ciekawe trasa jak sie jezdzi np 110km/h bierze w okolicach 9 litrow, a jak sie jezdzi 140 to w przedziale 140-180 wlasiciwie jest roznica okolo 0,5 litra ( pol litra) jak jezdzisz tak okolo 140 to pali srednio 10, a jak jezdzisz 170-180 to pali 10.2-10,5... Niw nadazam czasem za spalaniem. Samochodem zrobilem troche ponad 30 tys km
Renault Clio IV RS