Szukaj

Informacje o Renault Espace

Lata produkcji: 1984 – teraz
Segment: VANy
Produkowany od 1984 roku model zaliczany do klasy vanów (segment K), a począwszy od piątej generacji – crossoverów (segment I). Renault Espace był pierwszym europejskim samochodem rodzinnym tego typu w historii (w Stanach Zjednoczonych zadebiutował kilka miesięcy wcześniej Chrysler Voyager), stając się pionierem nowego trendu w motoryzacji. Inni producenci dopiero dekadę po pojawieniu się Espace, prezentować zaczęli swoje modele vanów. Idea modelu miała swój początek już w roku 1970 – opracowana została przez Fergusa Pollocka. Z początkiem debiutu piątej, najnowszej generacji Renault Espace, model poddano radykalnym zmianom i został przekształcony w crossovera, mającego łączyć właściwości SUV-a i vana.
czytaj więcej
Powagosław
Espace pierwotnie był rewolucją i przypomina o czasach, w których hasło „Renault” kojarzyło się z odważnymi projektami i innowacją. Dziś Espace znów wieszczy rewolucyjną zmianę. Nie wiadomo jeszcze, co z niej wyniknie. Na razie wiemy, że pod względem wizualnym wyszło na światowym poziomie. ~Powagosław
Luzacjusz
Aż tak nowatorski jak Renault go określa to nie jest. Ale dość zgrabny i całkiem efektowny, to i tak sporo przy aucie rodzinnym. No i plus za reklamę z Kevinem Spacey. Świetna. Wyguglujcie sobie ;) ~Luzacjusz

Renault Espace – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Renault Espace

Liczba ocen: 485
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Karoseria + Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,4
~Krzysiek
Renault Espace IV
Van 2.0 16v 140KM 103kW
Kupiłem coś co miało być kompromisem pomiędzy osobówką a małą furgonetką i nie ɓędzie wozem drabiniastym w stylu T4 z silnikiem diesla.Udało się prawie w 100%.Auto wielkie i przestronne.Miejsca dość dla pięciu osób,przy siedmiu już się robi ciasno.Genialnie demontowane tylne siedzenia.W około dwie minuty fotele są wyjęte i można wozić n.p. cement.Albo cztery rowery.Schowków dość,bagażnik przy konfiguracji 2+3 wielki.Silnik 140kM może trochę za słaby ale daje radę jeżeli ktoś nie usiłuje robić z tego auta bolidu F1.Jak to w renault szwankuje tu i ówdzie wyposażenie elektryczne i tak programowanie szyb żyje własnym życiem otwierają i zamykają się jak chcą ale tak w ogóle otwierają się i zamykają.Wentylator ogrzewania pracował na dziwnych obrotach wymiana rezystorów pomogła.Sensor deszczu umarł i już go nie reanimowałem.Z drogich gratów wyłamały się zęby na kole zamachowym i to już trochę koszyowało.Ogólnie auto kupione za 13 tys.+ wymiana rozrządu,oleju i takie tam za jakieś 2500.Z naprawą tego koła zamachowego (w tym wymiana kompletengo sprzęgła) które padło po roku od zakupu mam duże,dobrze wyposażony samochód(wersja Tech Run z video w zagłowkach,grzane fotele,klimatronic II strfowy)za niecałe 20 tys.Spalanie miasto zima 12,3;lato ok.11,3,trasa 8.5 przy jeździe przepisowej i 13.5 po autostradzie z predkością 140-150 km/h
4,4
~Jarek
Renault Espace V
Van 1.6 Energy dCi 160KM 118kW
Potrzebowałem samochodu który miałby 3 osobne fotele z tyłu z możliwością podpięcia fotelika pod ISOFIX, a na rynku jest takich naprawdę mało. Także samochód kupiony bardziej z rozsądku i bardziej dla rodziny niż dla mnie. Nie mogę powiedzieć że jestem w każdym aspekcie z niego zadowolony. Ale po kolei. Jeśli chodzi o praktyczność jest naprawdę pojemny, ma ogromny bagażnik, łatwo składane fotele, chowany hak wszystko super, ale brakuje schowków z przodu i przede wszystkim uchwytów czy też miejsca na kubki z przodu, nie wiem co projektanci mieli w głowie bo za każdym razem kiedy podjeżdżam po mcdrive odczuwam frustracje, co zrobię z kubkiem. Jakość wykonania naprawdę na wysokim poziomie, nie mam zastrzeżeń a pisze to z pozycji kierowcy który jeździł dotychczas Audi Q5 i Volvo XC60. Natomiast jeżeli chodzi o prowadzenie trochę mu brakuje do Audi Q5, trochę dużo.... Buja się na zakrętach, zawieszenie nastawione na komfort a nie frajdę z jazdy. Jeśli chodzi o moc myślę że nie jest źle, lepiej gdyby miał silnik 2,0 ale ten 1,6 daje radę. Spalanie wychodzi mi średnio 6,8l/100km także super. Najgorzej chyba wypada skrzynia biegów, niby dwusprzęgłowa a pracuje bardziej jak hydrokinetyk. Do Stronica jej daleko. Wyciszenie dobre, można jechać 130-140km/h i normalnie rozmawiać. Widoczność mogła by być lepsza, zdecydowanie za małe lusterka. Jeśli chodzi o awarie owszem się zdarzały, ale były to drobnostki, których naprawa niebyła kosztowna. Ogólnie samochód jest tani w eksploatacji. Natomiast zdarzyło mi się, że rozładowała się bateria od karty, wyjąłem grot z środka, otworzyłem samochód, włączył się alarm , wsiadam i szukam miejsca gdzie włożyć grot i gdzie położyć kartę, nie ma, dzwonie do serwisu a oni że nie odpale, muszę wymienić baterie, albo samochód na lawetę, dramat.
4,8
~albert
Renault Espace IV
Van 2.0 dCi 150KM 110kW
auto kupione na dobicie , do pracy a zostało przyjacielem tak najkrócej okreslić mojego especa. juz 7 lat w domu i dalej sprawia przyjemnosć . owszem plastkiki we wnętrzu to nie ta epoka trochę trzeszczą ale nie z powodu spasowania tylko wyboru samego materiału, który jest sztywny pamietajmy ta generacja powstała w 2000roku to dwie dekady do tyłu . ale od początku , nadwozie bez rdzy bo to plastik i aluminium , podwozie dobrze zabezpieczone równiez bez szalejącej rdzy jak w japonczykach, wnętrze wygodne zwłaszcza fotele bo jestem osobą wysoką, duzo miejsca i cisza nawet powyzej 160km/h dobre nagłosnienie (głosniki zmieniłem na jvc) nawigacja , zestaw głosnomówiący do telefonu automatycznie sie paruujący , automat wygodny nie szarpie wrecz delikatnie zmieniający biegi choc potrafi pokazać pazura przy depnięciu gazu do konca . wentylacją pokladowa wysmienita klimatronik ze sterowaniem dla tylnych siedzen , wentylator mało głowy nie urwie bardzo silnie dmucha , w zimie wspaniale szybko sie ogrzewa - fabryczne webasto wspołpracujące z klimatyzacją do tego grzałki elektryczne równiez fabryczne wspomagające szybkie ogrzewanie . duzomiejsca w srodku bardzo ustewne 7 foteli, silnik 2.0 dci fap mimo duzego przebiegu bezawaryjny , turbospręzarka chłodzona płynem jeszcze nie naprawiana , rozrząd fabryczny nie zmieniany w silniku nikt jeszcze nie grzebał mówiąc najkrócej bardzo udana konstrukcja . auto trochę prądozerne co 4 lata akumulator do zmiany wiec warto pamiętać o jego doladowaniu . w tym roku pewnie amortyzatory do wymiany bo to juz 400 tys. mimo ze na badaniach pokazują 70 % sprawnosci to mam wrazenie ze tłoki wytarły cylindry i postukują . auto sprawia przyjemnosc w prowadzeniu , jest ciezkie opony szerokie . system start stop to wygoda i wrazenie auta wspolczesnego nie nosisz kluczyków , sam sie otwiera po dotnieciu której kolwiek klamki drzwi czy bagaznika i sam sie zamyka trąbiąc gdy odchodzisz , ma funkcje domknięcia szyb i złozenia lusterek .... nie jedno wspoczesne auto tego nie ma spalanie to trudny temat bo rozrzut jest duzy , w trasie przy spokojnej jezdzie to 6,1 tak do 110km/h ( czuć ze brakuje 7 biegu bo 6tke automa włacza przy 87km/h , srednia w miescie 7-8l ale to automat i trzeba mu wybaczyć , przy silnych mrozach w miescie nawet do 11l ale tutaj podkrada paliwo webasto i tez trzeba być wyrozumiałym , predkosc max to 202km/h ale to okupione jest paliwem 12-14l na 100km

Usterki Renault Espace

Liczba wpisów: 67
Uszkodzenie silnika
  • Renault Espace V Van 1.6 Energy dCi 160KM 118kW 2014-2019
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 2
Silnik wytrzymał 198 000km. Niestety już padł. Brak kompresji oraz bierze olej. Nie da się tym jechać. Ktoś Francuzom wcisnął, że downsizing jest dobrym trendem. Niestety 1,6l ,nie idzie w parze z 160km. Ciężkie i duże auto wykańcza ten motorek. Wcześniej nie zdawałem sobie sprawy, że te silniki są dobrze obliczone. Przejadą gwarancję i te 100 000 km a później z tym "na drzewo". Niemcy do 150k km się tego pozbywają. Dużo później jeździ tego w Polsce. Każdy myśli, że te 150k km, to diesel się dopiero dotarł. Niestety, to nie jest pojedynczy przypadek. Są ogłoszenia ze sprzedażą tych wersji z uszkodzonym silnikiem. Widziałem także ogłoszeniua, że właśnie jest po wymianie silnika samochód do sprzedania. Zatem nie dajcie się zwieźć pięknym nadwoziem. Renault niestety nie do końca odrobiło lekcję po "królowej lawet", gdzie turbiny padały na gwarancji a co dopiero po...
1 komentarz
Silnik - gaśnie na niskich obrotach tylko wtedy jak jest rozgrzany
  • Renault Espace IV Van 2.2 dCi 150KM 110kW 2002-2012
  • silnik
Witam. Od niedawna mam problem z silnikiem. Gaśnie, gdy się rozgrzeje do wyższej temperatury (5 kresek). Na autostradzie padła mi pompa wtryskowa, taką diagnozę postawili niemieccy mechanicy oraz mój mechanik. Pompa wysokiego ciśnienia została wymieniona (używka). Zrobiłem ok. 1000 km i zaczął gasnąć silnik na niskich obrotach, do tego falują niskie obroty i słabnie. Co ciekawe na zimnym silniku wszystko jest ok. Czujnik położenia wału sprawdzony na zimnym i ciepłym czujniku. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Proszę o pomoc, kończą mi się pomysły.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Koło zębate pośrednie rozrządu 2.2 Dci.
  • Renault Espace IV
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 2
Dzien dobry!Sprawa dotyczy kola zebatego,posredniego w rozrzadzie-popularnie nazywanego \\\"kasatorem luzow miedzyzebnych\\\".Pomysl dobry,natomiast jakosc materialu niestety nie.Po latach jakosc sie poprawila ale bywa tak jak mialo tomiejsce w moim aucie-161.000km wymiana rozrzadu+pompa wody+\\\"slynne\\\" kolo(faktury z Renault).Zakupilem auto u znajomego mechanika i sprzedawcy aut uzywanych w Marsylii z przebiegiem 164.000km-jazda probna-1/pedal sprzegla zostajacy od czasu do czasu w podlodze 2/dziwne gruchotanie slyszalne na wolnych obr. lub w czasie jazdy ze st. predkoscia ok.100/110 km/h z prawego przodu(lekko przytlumione).Zrodlem tego bylo w/w kolo z zaledwie 3 tys.km.Mam juz 190.000km, przeszkadza ale nic sie nie dzieje.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 22
5,0
Renault Espace IV
Van 2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW
homologacja: AUTO GAZ HOLANDIA
instalacja: BRC
przebieg: 1 tys. km
użytkowana przez: 360 tys. km
Auto kupiłem z instalacją BRC założoną u dilera do nowego samochodu w Holandii Pierwszy właściciel Niemiec przejechał ok 120000 km głównie po niemieckich autostradach. Ja jestem drugim właścicielem i przez ostatnie 240000 km katowałem ten samochód na polskich drogach głównie Podróżując po miastach autostradach trasach szybkiego ruchu i po górskich drogach Beskidu . Miałem...
2,3
Renault Espace IV
Van 2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW
homologacja: D.T. GAS SYSTEM SPÓŁKA JAWNA
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 187 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
zmarnowałem 2,500pln, instalacja działała ok 1-1,5 lat. Montaż metodą trytki i taśmy izolacyjnej pcv, po ok roku izolacja z przewodów zlazła zaczęły się zwarcia a pan Norbert t. powiada że trzeba przyjechać jutro i zostawić samochód. ręce i cycki opadają. parownik alaska at09 ;D do 170 konnego silnika. zwykły naciągacz i fuszerkowicz instalacja założona na odpierdol się....
5,0
Renault Espace IV
Grand Espace 2.0 Turbo 170KM 125kW
homologacja: "GAŁKA" SPÓŁKA PRAWA CYWILNEGO EMAJ GAŁKA
instalacja: ELPIGAZ STELLA
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Silnik pracuje rewelacyjnie. Nie ma żadnej różnicy w mocy. Jeśli pojawił sie jakikolwiek problem to w przypadku kiepskiej jakości gazu. Wtedy instalacja wariuje (2 razy się tak zdarzyło) ale na jakość gazu nie mamy wpływu więc pozostaje tankowac na markowych stacjach i regularnie wymieniać filtr gazu i świece. Uwaga: Auto jest cholernie wrażliwe na stan zużycia świec. Mnie...
Renault Espace