Szukaj

Informacje o Renault Espace IV Van 2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW 2003-2012

Lata produkcji: 2003 – 2012
Segment: VANy
Produkowana w latach 2002-2014 czwarta generacja modelu. Inaczej niż w przypadku poprzednich generacji, Renault Espace czwartej generacji był pierwszym od podstaw projektowanym i wytwarzanym przez Renault. Poprzednie generacje auta, na zlecenie Renault, produkowane były w fabrykach firmy Matra. Renault Espace IV powstał na tej samej platformie podłogowej co modele Vel Satis oraz Laguna drugiej generacji. Samochód aż trzykrotnie poddawano modernizacji, co miało miejsce w następujących latach: 2006, 2010 i 2012. Auto było ostatnim klasycznym vanem Espace, przed przeobrażeniem modelu w samochód typu crossover.
czytaj więcej
Powagosław
Espace pierwotnie był rewolucją i przypomina o czasach, w których hasło „Renault” kojarzyło się z odważnymi projektami i innowacją. Dziś Espace znów wieszczy rewolucyjną zmianę. Nie wiadomo jeszcze, co z niej wyniknie. Na razie wiemy, że pod względem wizualnym wyszło na światowym poziomie. ~Powagosław
Luzacjusz
Aż tak nowatorski jak Renault go określa to nie jest. Ale dość zgrabny i całkiem efektowny, to i tak sporo przy aucie rodzinnym. No i plus za reklamę z Kevinem Spacey. Świetna. Wyguglujcie sobie ;) ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 3250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność

Wady

- Układ jezdny - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Renault Espace IV Van 2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW 2003-2012
11,6
l/100 km
12,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,7
Renault Espace IV
Van 2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW
Auto posiadam od 3 miesięcy, jeżdżę tylko na PB trasa nie udało mi się zejść poniżej 9L,ale to powód jest wiadomy nie jeździ się z powietrzem, i z prędkościami 90km/h, miasto ( z tym że wylotówki bo taki mam kierunek do pracy to 11 L/100) Mimo to nie jestem zszokowany ze spalania, w końcu to auto też waży i opory ( gabaryt). Jedyne co od siebie zauważyłem to na 5 biegu spokojniejsze jest spalanie niż na 6. Reasumując auto godne uwagi, tak jak już ktoś napisał i piękne i brzydkie, ale w miarę komfortowe, przyjemne na co dzień.
10,8
Renault Espace IV
Van 2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW
Auto niemałe i dość ciężkie, jednak dające możliwości uzyskania naprawdę sensownych wyników spalania. Jeździłem jakiś czas na benzynie, wg moich obserwacji spalanie wg komputera jest b. zbliżone do rzeczywistego. Na benzynie na trasie 300 km udało mi się najniżej zejść do 6,2. Jazda autostradowa 120-140 to spalanie ok. 9-9,5. Przy ostrym grzaniu z pedałem w podłodze 180-200 spalanie wzrasta w moim egzemplarzu do 14-14,5. Na gazie wyniki rosną praktycznie równo o 40 %. Na co dzień jeżdżąc po mieście pali mi 11-12 gazu i jest to wynik w pełni akceptowalny. Dodam, że przejechałem już na lpg ponad 80 tys. km i nie dostrzegam żadnych ujemnych skutków jazdy na gazie. Instalacja Lovato smart, filtr gazu wymieniany raz w roku, inne elementy eksploatacyjne regularnie i na bieżąco. Auto ma obecnie przebieg 190 tys.
11,4
Renault Espace IV
Van 2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW
Podałem spalanie kalkulacyjne, na pewno nie będzie dokładne, jeżeli chodzi o sztywne rubryki, wszystko zależy od warunków na drodze, od samej drogi oraz stylu jazdy. Proste, kręte, stop, gaz, zmiana biegów, redukcja, wyprzedzanie, itd., itp. Podam spalanie ze swoich obserwacji. Jadąc spokojnie w trasie samochód potrafi spalić 8-9 litrów na 100 kilometrów przy prędkościach 70-110 km/h, ale można też ostro przyciskać, wówczas zje 15-16 litrów na 100 kilometrów przy prędkościach 140-205 km/h. Tak jechałem cały czas nad morze 240 kilometrów w 2 godziny z maluteńkim haczykiem i aż dziwię się, że nie przyszedł żaden śmietnikowy mandat. W mieście spalanie oscyluje w granicach 11-14 litrów na 100 kilometrów. Zależy jakie miasto, jakie natężenie ruchu, korków, świateł, itd. Waga pojazdu 1685 kilogramów, auto lżejsze od silników dieslowskich ze skrzyniami automatycznymi (=1800 kg). Kolega ma 2.2 dCi w automacie, w normalnej jeździe miastowej pali mu do 9 litrów ropy na 100 kilometrów, w zimne dni potrafi wskazywać nawet 10,6 litra na 100 kilometrów, tak więc myślę, że motor benzynowy nie pali tak źle. Bierze benzyny tyle ilu musi, leję 95 oraz 98.

Usterki Renault Espace IV

Liczba wpisów: 22
Silnik - gaśnie na niskich obrotach tylko wtedy jak jest rozgrzany
  • Renault Espace IV Van 2.2 dCi 150KM 110kW 2002-2012
  • silnik
Witam. Od niedawna mam problem z silnikiem. Gaśnie, gdy się rozgrzeje do wyższej temperatury (5 kresek). Na autostradzie padła mi pompa wtryskowa, taką diagnozę postawili niemieccy mechanicy oraz mój mechanik. Pompa wysokiego ciśnienia została wymieniona (używka). Zrobiłem ok. 1000 km i zaczął gasnąć silnik na niskich obrotach, do tego falują niskie obroty i słabnie. Co ciekawe na zimnym silniku wszystko jest ok. Czujnik położenia wału sprawdzony na zimnym i ciepłym czujniku. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Proszę o pomoc, kończą mi się pomysły.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Koło zębate pośrednie rozrządu 2.2 Dci.
  • Renault Espace IV
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 2
Dzien dobry!Sprawa dotyczy kola zebatego,posredniego w rozrzadzie-popularnie nazywanego \\\"kasatorem luzow miedzyzebnych\\\".Pomysl dobry,natomiast jakosc materialu niestety nie.Po latach jakosc sie poprawila ale bywa tak jak mialo tomiejsce w moim aucie-161.000km wymiana rozrzadu+pompa wody+\\\"slynne\\\" kolo(faktury z Renault).Zakupilem auto u znajomego mechanika i sprzedawcy aut uzywanych w Marsylii z przebiegiem 164.000km-jazda probna-1/pedal sprzegla zostajacy od czasu do czasu w podlodze 2/dziwne gruchotanie slyszalne na wolnych obr. lub w czasie jazdy ze st. predkoscia ok.100/110 km/h z prawego przodu(lekko przytlumione).Zrodlem tego bylo w/w kolo z zaledwie 3 tys.km.Mam juz 190.000km, przeszkadza ale nic sie nie dzieje.
Mała pojemność miski olejowej.
  • Renault Espace IV
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
wada fabryczna silnika 2,2dci za mała pojemność miski olejowej i zbyt długie przebiegi zalecane przez fabrykę dot. wymiany oleju{30 000km} to wina zatarcia panewek na wale oraz uszkodzeń turbiny.Nie ma takiego oleju syntetycznego który to wytrzyma.Jestem w temacie bo kupiłem takie auto z Austii z książką serisową-wymiany oleju co 30 000km i efekt uszkodzona turbina i oczywiście zatarta{obrócona} panewka. Wału się nie szlifuje.Naprawa to kosztowna impreza.radzę wymieniać olej co 10000km.pozdrawiam toma
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 6
5,0
Renault Espace IV
Van 2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW
homologacja: AUTO GAZ HOLANDIA
instalacja: BRC
przebieg: 1 tys. km
użytkowana przez: 360 tys. km
Auto kupiłem z instalacją BRC założoną u dilera do nowego samochodu w Holandii Pierwszy właściciel Niemiec przejechał ok 120000 km głównie po niemieckich autostradach. Ja jestem drugim właścicielem i przez ostatnie 240000 km katowałem ten samochód na polskich drogach głównie Podróżując po miastach autostradach trasach szybkiego ruchu i po górskich drogach Beskidu . Miałem...
2,3
Renault Espace IV
Van 2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW
homologacja: D.T. GAS SYSTEM SPÓŁKA JAWNA
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 187 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
zmarnowałem 2,500pln, instalacja działała ok 1-1,5 lat. Montaż metodą trytki i taśmy izolacyjnej pcv, po ok roku izolacja z przewodów zlazła zaczęły się zwarcia a pan Norbert t. powiada że trzeba przyjechać jutro i zostawić samochód. ręce i cycki opadają. parownik alaska at09 ;D do 170 konnego silnika. zwykły naciągacz i fuszerkowicz instalacja założona na odpierdol się....
5,0
Renault Espace IV
Van 2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW
homologacja: P.H.U. MIMAR, MICHAŁ MARCHELA
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 205 tys. km
użytkowana przez: 15 tys. km
Przy odpowiednim doborze reduktora i listwy wtryskowej dla mechanika nie ma problemów z ustawieniem elektroniki , mam ato w automacie średnie spalanie to 9.2, a w mieście 11.5- 12,5l. przy takim gabarycie pojazdu to świetny wynik, pamiętamy o wymianie filtrów razem z wymianą oleju i ten serwis gazowy będzie wystarczający,
Renault Espace IV Van