Szukaj

Informacje o Renault Espace IV Van 2.0 dCi 150KM 110kW 2003-2012

Lata produkcji: 2003 – 2012
Segment: VANy
Produkowana w latach 2002-2014 czwarta generacja modelu. Inaczej niż w przypadku poprzednich generacji, Renault Espace czwartej generacji był pierwszym od podstaw projektowanym i wytwarzanym przez Renault. Poprzednie generacje auta, na zlecenie Renault, produkowane były w fabrykach firmy Matra. Renault Espace IV powstał na tej samej platformie podłogowej co modele Vel Satis oraz Laguna drugiej generacji. Samochód aż trzykrotnie poddawano modernizacji, co miało miejsce w następujących latach: 2006, 2010 i 2012. Auto było ostatnim klasycznym vanem Espace, przed przeobrażeniem modelu w samochód typu crossover.
czytaj więcej
Powagosław
Espace pierwotnie był rewolucją i przypomina o czasach, w których hasło „Renault” kojarzyło się z odważnymi projektami i innowacją. Dziś Espace znów wieszczy rewolucyjną zmianę. Nie wiadomo jeszcze, co z niej wyniknie. Na razie wiemy, że pod względem wizualnym wyszło na światowym poziomie. ~Powagosław
Luzacjusz
Aż tak nowatorski jak Renault go określa to nie jest. Ale dość zgrabny i całkiem efektowny, to i tak sporo przy aucie rodzinnym. No i plus za reklamę z Kevinem Spacey. Świetna. Wyguglujcie sobie ;) ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~albert
Renault Espace IV
Van 2.0 dCi 150KM 110kW
auto kupione na dobicie , do pracy a zostało przyjacielem tak najkrócej okreslić mojego especa. juz 7 lat w domu i dalej sprawia przyjemnosć . owszem plastkiki we wnętrzu to nie ta epoka trochę trzeszczą ale nie z powodu spasowania tylko wyboru samego materiału, który jest sztywny pamietajmy ta generacja powstała w 2000roku to dwie dekady do tyłu . ale od początku , nadwozie bez rdzy bo to plastik i aluminium , podwozie dobrze zabezpieczone równiez bez szalejącej rdzy jak w japonczykach, wnętrze wygodne zwłaszcza fotele bo jestem osobą wysoką, duzo miejsca i cisza nawet powyzej 160km/h dobre nagłosnienie (głosniki zmieniłem na jvc) nawigacja , zestaw głosnomówiący do telefonu automatycznie sie paruujący , automat wygodny nie szarpie wrecz delikatnie zmieniający biegi choc potrafi pokazać pazura przy depnięciu gazu do konca . wentylacją pokladowa wysmienita klimatronik ze sterowaniem dla tylnych siedzen , wentylator mało głowy nie urwie bardzo silnie dmucha , w zimie wspaniale szybko sie ogrzewa - fabryczne webasto wspołpracujące z klimatyzacją do tego grzałki elektryczne równiez fabryczne wspomagające szybkie ogrzewanie . duzomiejsca w srodku bardzo ustewne 7 foteli, silnik 2.0 dci fap mimo duzego przebiegu bezawaryjny , turbospręzarka chłodzona płynem jeszcze nie naprawiana , rozrząd fabryczny nie zmieniany w silniku nikt jeszcze nie grzebał mówiąc najkrócej bardzo udana konstrukcja . auto trochę prądozerne co 4 lata akumulator do zmiany wiec warto pamiętać o jego doladowaniu . w tym roku pewnie amortyzatory do wymiany bo to juz 400 tys. mimo ze na badaniach pokazują 70 % sprawnosci to mam wrazenie ze tłoki wytarły cylindry i postukują . auto sprawia przyjemnosc w prowadzeniu , jest ciezkie opony szerokie . system start stop to wygoda i wrazenie auta wspolczesnego nie nosisz kluczyków , sam sie otwiera po dotnieciu której kolwiek klamki drzwi czy bagaznika i sam sie zamyka trąbiąc gdy odchodzisz , ma funkcje domknięcia szyb i złozenia lusterek .... nie jedno wspoczesne auto tego nie ma spalanie to trudny temat bo rozrzut jest duzy , w trasie przy spokojnej jezdzie to 6,1 tak do 110km/h ( czuć ze brakuje 7 biegu bo 6tke automa włacza przy 87km/h , srednia w miescie 7-8l ale to automat i trzeba mu wybaczyć , przy silnych mrozach w miescie nawet do 11l ale tutaj podkrada paliwo webasto i tez trzeba być wyrozumiałym , predkosc max to 202km/h ale to okupione jest paliwem 12-14l na 100km
4,9
~Luk_ns
Renault Espace IV
Van 2.0 dCi 150KM 110kW
Jest doskonale. Auto spisuje się geniealnie. Geniealnie się prowadzi jest oszczędne i maksymalnie komfortowe i wyposażone. Aczkolwiek brakuje szklanego dachu i wersji Initiale ale następny taki właśnie będzie gdyż nie zamierzam przesiadać się na coś innego:)
4,5
~Piotr
Renault Espace IV
Van 2.0 dCi 150KM 110kW
Bardzo dobre, wygodne, przestronne auto. Szczególnie dobrze sprawuje się w długich trasach. Według mnie świetny wybór dla rodzin z trójką dzieci.

Usterki Renault Espace IV

Liczba wpisów: 22
Silnik - gaśnie na niskich obrotach tylko wtedy jak jest rozgrzany
  • Renault Espace IV Van 2.2 dCi 150KM 110kW 2002-2012
  • silnik
Witam. Od niedawna mam problem z silnikiem. Gaśnie, gdy się rozgrzeje do wyższej temperatury (5 kresek). Na autostradzie padła mi pompa wtryskowa, taką diagnozę postawili niemieccy mechanicy oraz mój mechanik. Pompa wysokiego ciśnienia została wymieniona (używka). Zrobiłem ok. 1000 km i zaczął gasnąć silnik na niskich obrotach, do tego falują niskie obroty i słabnie. Co ciekawe na zimnym silniku wszystko jest ok. Czujnik położenia wału sprawdzony na zimnym i ciepłym czujniku. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Proszę o pomoc, kończą mi się pomysły.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Koło zębate pośrednie rozrządu 2.2 Dci.
  • Renault Espace IV
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 2
Dzien dobry!Sprawa dotyczy kola zebatego,posredniego w rozrzadzie-popularnie nazywanego \\\"kasatorem luzow miedzyzebnych\\\".Pomysl dobry,natomiast jakosc materialu niestety nie.Po latach jakosc sie poprawila ale bywa tak jak mialo tomiejsce w moim aucie-161.000km wymiana rozrzadu+pompa wody+\\\"slynne\\\" kolo(faktury z Renault).Zakupilem auto u znajomego mechanika i sprzedawcy aut uzywanych w Marsylii z przebiegiem 164.000km-jazda probna-1/pedal sprzegla zostajacy od czasu do czasu w podlodze 2/dziwne gruchotanie slyszalne na wolnych obr. lub w czasie jazdy ze st. predkoscia ok.100/110 km/h z prawego przodu(lekko przytlumione).Zrodlem tego bylo w/w kolo z zaledwie 3 tys.km.Mam juz 190.000km, przeszkadza ale nic sie nie dzieje.
Mała pojemność miski olejowej.
  • Renault Espace IV
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
wada fabryczna silnika 2,2dci za mała pojemność miski olejowej i zbyt długie przebiegi zalecane przez fabrykę dot. wymiany oleju{30 000km} to wina zatarcia panewek na wale oraz uszkodzeń turbiny.Nie ma takiego oleju syntetycznego który to wytrzyma.Jestem w temacie bo kupiłem takie auto z Austii z książką serisową-wymiany oleju co 30 000km i efekt uszkodzona turbina i oczywiście zatarta{obrócona} panewka. Wału się nie szlifuje.Naprawa to kosztowna impreza.radzę wymieniać olej co 10000km.pozdrawiam toma
1 komentarz
Renault Espace IV Van