Szukaj

Informacje o Renault Espace IV Van 2.2 dCi 150KM 110kW 2002-2012

Lata produkcji: 2002 – 2012
Segment: VANy
Produkowana w latach 2002-2014 czwarta generacja modelu. Inaczej niż w przypadku poprzednich generacji, Renault Espace czwartej generacji był pierwszym od podstaw projektowanym i wytwarzanym przez Renault. Poprzednie generacje auta, na zlecenie Renault, produkowane były w fabrykach firmy Matra. Renault Espace IV powstał na tej samej platformie podłogowej co modele Vel Satis oraz Laguna drugiej generacji. Samochód aż trzykrotnie poddawano modernizacji, co miało miejsce w następujących latach: 2006, 2010 i 2012. Auto było ostatnim klasycznym vanem Espace, przed przeobrażeniem modelu w samochód typu crossover.
czytaj więcej
Powagosław
Espace pierwotnie był rewolucją i przypomina o czasach, w których hasło „Renault” kojarzyło się z odważnymi projektami i innowacją. Dziś Espace znów wieszczy rewolucyjną zmianę. Nie wiadomo jeszcze, co z niej wyniknie. Na razie wiemy, że pod względem wizualnym wyszło na światowym poziomie. ~Powagosław
Luzacjusz
Aż tak nowatorski jak Renault go określa to nie jest. Ale dość zgrabny i całkiem efektowny, to i tak sporo przy aucie rodzinnym. No i plus za reklamę z Kevinem Spacey. Świetna. Wyguglujcie sobie ;) ~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2012 roku
Pojemność skokowa 2185 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 87 x 92 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Karoseria + Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

3,7
~Wład
Renault Espace IV
Van 2.2 dCi 150KM 110kW
Ogólnie samochód dobry, a może nawet b.dobry. Są małe mankamenty przy użytkowaniu , ale które auto ich nie ma. Znajomy ma 3-letnią RAV-kę od nowości i klnie jak szewc na nią, a ceny w Toyocie w porównaniu z Renault to kosmos. Ostatni zacząłem się zastanawiać nad nowszym innym VANem i powiem szczerze lipa. Nowy Sharan nie ma startu do Espace, jedyna jego przewaga to DSG i boczne drzwi przesuwane, reszta zalatuje tanim chińskim plastikiem. Ford niezły, ale szału nie ma. Także ESPACE mimo zaawansowanego wieku, to naprawdę kawał dobrego wartego polecenia auta i mocno bym się zastanawiał, czy jeszcze raz nie wybrać go jako nowe auto. Gdybym miał wybór ESPACE vs SHARAN, biorę ESPACE. Samochód jest komfortowy,(jedziesz 1000 km i nie czujesz zmęczenia), duży a przy tym zwrotny o dużym prześwicie, b.duża ładowność(moja wersja 750 kg), bardzo bezpieczny i przy tym wciąż świeża i ładna linia. Ciężko będzie zrobić następcę.
4,5
~Artur
Renault Espace IV
Van 2.2 dCi 150KM 110kW
Kupilem auto uzywane160.000km i "serwisowane" w Marsylii. Olej nie byl zmieniany od "x" czasu, filtr paliwa oryginal, filtr oleju i powietrza jak u mojego wujka w ciagniku. Zaopiekowalem sie nia, a ona odwdzieczyla mi sie bezawaryjna, komfortowa i bezpieczna jazda. Zmienilem auto na mniejsze ale teraz wroce do Reni tylko, ze z silnikiem 2.0 dci od Nissana, bedzie to Espace po lifcie. Polecam
4,5
~e-simson@wp.pl
Renault Espace IV
Van 2.2 dCi 150KM 110kW
Autko moich marzeń, mam 185 cm i jest dla mnie stworzone jak uszyty na miarę garnitur. Wszystko na swoim miejscu i można się nim pochwalić...Gadżety na wysokim poziomie. Jazda majestatyczna a jak trzeba to i zbudzisz bestię. Gdy masz max wyposażenie, to masz wszystko co potrzeba.
Średnie spalanie dla Renault Espace IV Van 2.2 dCi 150KM 110kW 2002-2012
8,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Renault Espace IV
Van 2.2 dCi 150KM 110kW
Lekkie gorki (świętokrzyskie), miasto/trasa 50/50%, i jest 8,4(zimą) średnia z 2mc, latem 8.2. Auto uwielbia 80-130kmh, na trasie tak 110 i mamy 5,5-7L a przez wioski 60-70 przy tym samym spalaniu, jak na te wage cudów nie można się spodziewać. Jako ciekawostka zawsze sprawdzam czy komputer mowi prawde, i tankujac do pelna zawsze na tej samej stacji wychodzi ta sama srednia!!! Po takim tankowaniu komputer podaje zasieg 1000km z groszem. Polecam i pozdrawiam. Jeszcze jedno nie kupujcie u handlarzy... oni zawsze sprowadzaja zapuszczone auta, troszke kosmetyki i potem rozpacz szczesliwego kupca przy pierwszej awari...
9,9
Renault Espace IV
Van 2.2 dCi 150KM 110kW
Ten silnik z automatem to łyka wszystko co mu wlejesz jak pelikan. Zacznę od dobrej strony 6.8l/100 to najniższe zużycie jaki udało mi się osiągnąć jadąc trasą o tzw. kropelce. Po mieście przy niedogrzanym silniku i w korkach 14 l. to standard. Średni trzeba liczyć ok. 12l/100. moim zdaniem to za dużo. Ceny przeglądów co 30 tys. ok 1300 PLN, wymiana tylnych tarcz ham. + klocki 1600 zł brutto w autoryzowanym serwisie. Przy dobrym mechaniku i zamiennikach ceny spadają o ok. 40 proc. czyli nie jest źle.
8,2
Renault Espace IV
Van 2.2 dCi 150KM 110kW
spalanie - moim zdaniem jak na mase auta jest bardzo dobrze. Zaladowany w miescie w lecie spala 8,5L. W zimie w miescie pali sporo ok 11L (zanim sie nagrzeje troche to trwa). Najwiecej pali na zimnym silniku na krotkich dystansach. Na trasie zaladowany ok 7L. Bez obciazenia (towaru) mozna zejsc przy ekonomicznej jeździe do 5,5L. Ceny - wymiana oleju 280zł. Rozrzad - czesci 600zl + wymiana, naprawa ukladu kierowniczego - 1000zł. Po 200tys mialem spory wyciek ze skrzyni i rozrzadu, uszczelnianie skrzyni biegow wraz z wymiana rozrzadu - ok 1700zł. Jak dla mnie, troche drogie jesli chodzi o naprawy.

Usterki Renault Espace IV

Liczba wpisów: 22
Silnik - gaśnie na niskich obrotach tylko wtedy jak jest rozgrzany
  • Renault Espace IV Van 2.2 dCi 150KM 110kW 2002-2012
  • silnik
Witam. Od niedawna mam problem z silnikiem. Gaśnie, gdy się rozgrzeje do wyższej temperatury (5 kresek). Na autostradzie padła mi pompa wtryskowa, taką diagnozę postawili niemieccy mechanicy oraz mój mechanik. Pompa wysokiego ciśnienia została wymieniona (używka). Zrobiłem ok. 1000 km i zaczął gasnąć silnik na niskich obrotach, do tego falują niskie obroty i słabnie. Co ciekawe na zimnym silniku wszystko jest ok. Czujnik położenia wału sprawdzony na zimnym i ciepłym czujniku. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Proszę o pomoc, kończą mi się pomysły.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Koło zębate pośrednie rozrządu 2.2 Dci.
  • Renault Espace IV
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 2
Dzien dobry!Sprawa dotyczy kola zebatego,posredniego w rozrzadzie-popularnie nazywanego \\\"kasatorem luzow miedzyzebnych\\\".Pomysl dobry,natomiast jakosc materialu niestety nie.Po latach jakosc sie poprawila ale bywa tak jak mialo tomiejsce w moim aucie-161.000km wymiana rozrzadu+pompa wody+\\\"slynne\\\" kolo(faktury z Renault).Zakupilem auto u znajomego mechanika i sprzedawcy aut uzywanych w Marsylii z przebiegiem 164.000km-jazda probna-1/pedal sprzegla zostajacy od czasu do czasu w podlodze 2/dziwne gruchotanie slyszalne na wolnych obr. lub w czasie jazdy ze st. predkoscia ok.100/110 km/h z prawego przodu(lekko przytlumione).Zrodlem tego bylo w/w kolo z zaledwie 3 tys.km.Mam juz 190.000km, przeszkadza ale nic sie nie dzieje.
Mała pojemność miski olejowej.
  • Renault Espace IV
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
wada fabryczna silnika 2,2dci za mała pojemność miski olejowej i zbyt długie przebiegi zalecane przez fabrykę dot. wymiany oleju{30 000km} to wina zatarcia panewek na wale oraz uszkodzeń turbiny.Nie ma takiego oleju syntetycznego który to wytrzyma.Jestem w temacie bo kupiłem takie auto z Austii z książką serisową-wymiany oleju co 30 000km i efekt uszkodzona turbina i oczywiście zatarta{obrócona} panewka. Wału się nie szlifuje.Naprawa to kosztowna impreza.radzę wymieniać olej co 10000km.pozdrawiam toma
1 komentarz
Renault Espace IV Van