Gorące tematy

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Fluence

Kompaktowy sedan klasyfikowany w niższej klasie średniej (segment C), produkowany od 2009 roku we współpracy z koreańską marką Samsung Motors. Jego bliźniaczym modelem, przeznaczonym na rynek azjatycki, jest Samsung SM3. W ofercie Renault, Fluence zastąpił model Megane II w wersji sedan. Megane III produkowane jest od tego czasu tylko w wersji hatchback i kombi. Auto (Fluence) nie ma nic wspólnego z prototypem o nazwie Fluence Concept z 2004 roku, który był raczej zapowiedzią Laguny Coupe.

Renault Fluence Facelifting dCi - galeria redakcyjna - widok z przodu
Renault Fluence Facelifting dCi - galeria redakcyjna - lewy bok
Renault Fluence Facelifting dCi - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Renault Fluence Facelifting dCi - galeria redakcyjna - koło
Renault Fluence Facelifting dCi - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Renault Fluence Facelifting dCi - galeria redakcyjna - fotel kierowcy, widok z przodu
Renault Fluence Facelifting dCi - galeria redakcyjna - pełny panel przedni

Kompaktowym sedanom często zarzuca się brak stylistycznej spójności oraz widoczny gołym okiem budżetowy charakter. Tego problemu nie ma jednak Renault Fluence. Model ten nie dość, że ma bardzo harmonijną sylwetkę i ładnie wkomponowane, eleganckie detale, to jeszcze sprawia wrażenie auta znacznie droższego niż jest w rzeczywistości. W 2012 roku jego nadwozie przeszło face-lifting, który gruntownie odmienił stylistykę przodu.

Zajmując miejsce w środku, od razu dostrzegamy, że francuski sedan został opracowany na bazie modelu Megane. Deska rozdzielcza jest więc ładna, materiały wykończeniowe dobrej jakości, a zegary awangardowe, choć wymagające przyzwyczajenia. Dobra informacja jest taka, że Fluence góruje nad swoim kompaktowym bratem starannością montażu. Obsługa kokpitu nie stanowi problemu, choć niektóre przełączniki mogłyby być rozlokowane lepiej.

Trójbryłowe Renault jest dość okazałym samochodem, co przekłada się na obszerność jego wnętrza. Pomijając miejsce nad głowami pasażerów tylnych siedzeń, przestrzeni w kabinie jest pod dostatkiem. Powody do zadowolenia daje też funkcjonalność, bo schowków, skrytek i komfortowych udogodnień nie brakuje. Bagażnik okazuje się bardzo pojemny, lecz korzystanie z niego utrudniają wielkie zawiasy.

Jak przystało na auto aspirujące do miana limuzyny, Renault Fluence gwarantuje wysoki komfort jazdy. Niezależnie od tego, czy pokonujemy krótkie nierówności, czy prawdziwe kratery, zawieszenie dobrze izoluje nas od niedoskonałości drogi. Miękkie nastawy podwozia negatywnie wpływają na własności trakcyjne, ale mimo to samochód prowadzi się przewidywalnie. Szkoda tylko, że nie ma bardziej precyzyjnego układu kierowniczego.

Śladem modelu Megane, który jest jedną z najtańszych propozycji w klasie, bohater naszego opisu przyciąga do siebie rozsądnie skalkulowaną ceną. Wprawdzie konkurencja potrafi kosztować jeszcze mniej, jednakże biorąc pod uwagę wyposażenie, francuska oferta prezentuje się atrakcyjnie. Potencjalnych nabywców jednak ostrzegamy, że najdroższe odmiany wkraczają w cenowe rewiry sedanów klasy średniej.

Komentarze redakcji

Powagosław: Jeden rzut oka na to auto i od razu można powiedzieć, że decyzja o separacji sedana i hatchbacka w modelu Megane była słuszna. Co więcej, Fluence wygląda dziś dużo ciekawiej nie tylko od swojego poprzednika, ale i bardziej prestiżowej Laguny.
Luzacjusz: Pokażcie mi kompaktowego sedana, który nie przypomina „zemsty kreślarza”. Jakoś nie widzę. No, może jest parę wyjątków, ale one tylko potwierdzają regułę. A reguła jest taka, że konkurencja w tym podsegmencie jest marna jak emerytura z ZUS-u. Fluence to żaden cud, ale rywale bywają znacznie gorsi. Dlatego Renault w końcu może się coś udać.

Wersje nadwozia Renault Fluence

Silniki Renault Fluence

Lista silników:
Elektryczny 70kW (95KM), 1.6 16V (110KM), 2.0 16V (140KM), 1.5 dCi (105KM), dCi (90KM), 1.5 dCi FAP (90KM), 1.5 dCi (85KM), dCi (110KM), 1.5 dCi FAP (110KM), dCi (130KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.
Jaki silnik wybrać?

Diesel 1.5dCi 85KM wcale nie jest taki tani, a napędzanie samochodu idzie mu tak dobrze, jak większości facetom gotowanie obiadu. Fakt, jest całkiem oszczędny, ale wóz trochę waży i ciężko polecić taką mieszankę na trasę. Na niej zdecydowanie lepiej sprawdzi się mocniejszy 1.5dCi 105KM, bo generuje podobne odczucia do benzynowego 1.6l 110KM, ale ma jedną, dużą przewagę – 240Nm momentu obrotowego dostępnego na dole obrotomierza. A to oznacza, że jeździ się nim po prostu łatwiej. Choć nie ma nic za darmo - różnica w cenie pomiędzy tymi motorami jest koszmarna. Dla poszukiwaczy jest przeznaczona 2-litrowa jednostka benzynowa 2.0l 140KM. Nie ma nic bardziej „hot” we Fluence, dlatego 9.9s do 100km/h musi wystarczyć.

Publikacje o Renault Fluence

Renault Fluence 1.6 dCi - szukając prestiżu
 
Nasz test Renault Fluence 1.6 dCi Intens

Klasyczna linia nadwozia, przestronne wnętrze, bogate wyposażenie oraz oszczędny silnik Diesla to niektóre z atutów Renault Fluence - czterodrzwiowej mutacji kompaktowego Megane.

Renault Fluence - jak sok z marketu
 
Nasz test Renault Fluence – jak sok z marketu

Według kobiet zapewnie idealny mężczyzna nie pije, nie pali, nie włóczy się po nocach, nie uprawia hazardu i po prostu nie istnieje. A idealny samochód rodzinny? Renault postanowiło pójść śladem promocyjnych opakowań soków owocowych i może nie tyle, co zaoferować 20% więcej, ale zaserwować na rynku spore...

Z żebra Megane - Renault Fluence

Obecnie jakoś nikt nie chce być przypisany do istniejących już podziałów. Każdy chce być trendsetterem, a nie trendbeneficjentem. Firmy samochodowe szybko dostosowały się do tych warunków. Stąd przez ostatnie lata zatarły się granice między kombi a hatchbackami, sedanami a coupé, samochody wędrują między...

Tureckie sedany
 
Nasz test

Kompaktowe trójbryłowce z roku na rok tracą nad Wisla popularność na rzecz bardziej funkcjonalnych hatchbacków, kombi i crossoverów. Modele Linea i Fluence nie dają jednak za wygraną - kuszą rozsądnie skalkulowanymi cenami i obszernymi nadwoziami, które ocierają się wielkością o segment D.

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora Renault Fluence - nie ma nic za darmo

W życiu nie ma nic za darmo. I nawet nie łudźmy się, że ta maksyma kiedykolwiek się zmieni. Ot, choćby w przyrodzie - już na pierwszych zajęciach z biologii uczono nas o łańcuchach pokarmowych i przepływie energii: wszystko zaczyna się od roślin i "czegoś zielonego" w nich zawartych, co zwie...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Fluence

Renault Fluence na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault FluenceautoWcentrum - społeczność Renault Fluence

najwyższe oktanyAuta - Renault Fluence

Renault Fluence Privilege 1.6 45,99

Renault Fluence 64,06

Renault Fluence Grypiszon 69,63

Renault Fluence Privilege Automat 60,32

Renault Fluence 55,22

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Fluence

krzych-wwa 52,45

-maxim- 30,09

bovima 30,00

Jarowit 30,11

litwak 32,65

ziomal10000 30,14

janutek1 30,03

więcej kierowców

Katalog nowych aut

Renault Fluence

od 56 000 zł do 84 500

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (110 KM): 1.6 16V

 

Diesel (90 - 130 KM): dCi

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa, 6-biegowa

 

automatyczna:
Katalog nowych aut Renault Fluence
 

Najpopularniejsza wersja Renault Fluence

Renault Fluence 1.6 16V 110KM - 4 drzwiowy sedan

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
komputer
klimatyzacja
centralny zamek

Dostępne kolory

Wybrane pakiety dealerskie

Pakiet bezpieczeństwa - 1 600

Cena katalogowa

56 000

Zobacz ofertę Renault Fluence 1.6 16V 110KM - 4 drzwiowy sedan
 

Renault Fluence najczęściej porównywane z:

Ford Focus
1.5 TDCi (120 KM)
Ford Focus
1.6 Ti-VCT (125 KM)
Dacia Logan
1.2 16V LPG (75 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Renault Fluence Expresion Renault Fluence Expresion
Rocznik: 2013. Przebieg: 45 855 km. Silnik: 1.5 66KM .
Cena: 39 900 zł
Hyundai i30 CLASSIC PLUS Hyundai i30 CLASSIC PLUS
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 000 km. Silnik: 1.6 88KM .
Cena: 57 900 zł
Zyskujesz: 9 300 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Fluence

Renault Fluence
1.5 diesel 90 KM
44 100 km, 2012
45 500 PLN
Renault Fluence
1.6 benzyna 110 KM
5 km, 2013
59 900 PLN
Renault Fluence
1.6 benzyna 110 KM
2013
58 400 PLN
Renault Fluence
1.6 benzyna 110 KM
42 500 km, 2011
39 900 PLN

Ocena auta Renault Fluence

Galerie Renault Fluence

Renault Fluence 2010 Renault Fluence Facelifting dCi 130KM - galeria redakcyjna Renault Fluence Facelifting
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Fluence

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Fluence

Renault Fluence

11 komentarzy

11 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Toomm~Toomm

Auto w wersji poliftingowej posiadamy od 9 mcy - zrobione przeszło 10 tys. km, silnik 1.6 benzyna. Zalet cała masa - głownie dotyczą one komfortu jazdy i bardzo bogatego wyposażenia wersji Privilege. Skupię się na wadach: mi osobiście przeszkadza najbardziej brak 6 biegu, skutkiem czego powyżej 110 km/h robi się głośno w kabinie. Natomiast stosunek ceny do tego co się otrzymuje jest bezkonkurencyjny - rozważałem inne firmy ale trzeba było dołożyć (za podobne wyposażenie) ok. 15 tys.zł!

~DSD~DSD

Autkiem z dCi 1,5 - 105 KM jeżdżę od kwietnia 2010. Przebieg 90 tys. km. Silnik mało dynamiczny, ale nikt nie obiecał, że będzie to ferrari. Tym samym nie jest to zdobywca gór - tu zdecydowanie brakuje mocy. Za to średnie spalanie zima 5,0 lato 4,4. Da się zrobić nawet poniżej 3,5 litra na 100 na trasie (i to nie z górki). Przez cztery lata żadnej awarii. Na gwarancji wymieniłem poszycie siedzenia kierowcy (pęka ekologiczna skóra), niby chromy przeciwmgielnych, tak jak zwykle robi się to na gwarancji - na siłę. Wyciera się skóra kierownicy i dźwigni zmiany biegów (jak to skóra). Komfort jazdy bardzo dobry, oczywiście jeśli akceptuje się możliwości auta, a nie chce robić z niego rajdówki. Cichutko, nawigacja Carminat, jeśli nauczyć się ją posługiwać - niezawodna. Bagażnik wystarczający z plusem - miesięczna rodzinna czteroosobowa (3 kobiety!!!) objazdówka z namiotem obchodzi się bez boxa. Zakładany tylko zimą na narty. Jeśli wykorzystasz go do tego, do czego został stworzony - pojeździsz długo i bezawaryjnie.

~bosman~bosman

W okresie gwarancji miałem problem z odpaleniem, komputer pokazuje po teście urządzen pokładowych OK a on jak zaklęty klik, klik i nic pozostała laweta i do serwisu trzymali tydzien. Mineły 3 lata startuje po pracy a ona wpada w starą chorobę test Ok komunikat sprawdz układ wtryskowy, zamawiam lawete przyjeżdza i co odpalił - głupio podziekowałem pojechałem do serwisu zrobili test za 100 zł i nic nie wykazało,niby oprogramowanie chcieli ściągnąć aaale łącza do francji wypadały i tak dali spokój uczciwie mówiąc że nic nie grzebali . Tak pojezdziłem kilka miesiecy jade z Torunia do Gdańska robiąć przerwe na autostradzie i ponowny objaw test OK a znajomy dzwiek jak z klawiatury komputera klik klik i znany komunikat "sprawdz układ wtryskowy" cos tym rodzaju. Szlak mnie trafił ale pochopnie już nie wołam lawety mam ubezpieczenie z odpowiednia obcja pomocy dla uspokojenia poszedłem i drugą kawe zamówiłm. Teraz zostało albo lawetą do Gdańska daleko do domu bo na Półwysep jeszcze dalej, podchodze wciskam starter odpalił a dzis rano to samo wiec szukam podobnych objawów na stronach i "lekarza" dla mego francuza ... silnik chodzi jak muszka na trasie ...

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
57 619
Przejechany dystans
34 968 098 km
Zatankowanego paliwa
1 903 129 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 702
Wydanych pieniędzy
2 964 655 zł
Średnie wydatki na auto
1 346 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
12 389
Wydanych pieniędzy
3 365 852 zł
Średnie wydatki na auto
1 528 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (2 203)

Testy zderzeniowe Renault Fluence

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Fluence przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Fluence ZE, 'Expression', LHD
2011

Renault Fluence
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Fluence

Na podstawie 86 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: sharpeek, dodano: 20.11.2012 07:15

Spalanie zdecydowanie poprawiło się po przejechaniu 1300 km. Zacząłem bardziej deptać pedał gazu, Renia stała się bardziej dynamiczna a moje samopoczucie się poprawiło :) Samochód jak na razie bez zastrzeżeń. Komputer przekłamuje ilość zużytego paliwa (przy wlaniu "pod korek") o 1 litr za dużo. Polecam, naprawdę fajne autko!

pełny raport Renault Sedan 1.6 16V

autor: Mario, dodano: 07.10.2013 10:38

Średnie spalanie to 4.9l/100km Pierwszy przegląd po przejechaniu 30000 lub po upływie roku. W octavii było wg wskazań, czyli w praktyce co ok. 27000tkm.

pełny raport Renault Sedan Facelifting dCi

autor: krzysiek, dodano: 28.07.2010 15:21

Po 2200 km średnie spalanie jest zadowalające. Korki w Warszawie powodują wzrost spalania do prawie 10 l/100km (klima chodzi non-stop). Na trasie jest już dużo lepiej i zrobienie 700 km na jednym baku przy dość dynamicznej jeździe nie jest problemem.

pełny raport Renault Sedan 1.6 16V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Renault Fluence

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Fluence

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Renault Fluence
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Fluence, oglądali także