Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Renault Fluence

Lata produkcji: 2009 - teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Kompaktowy sedan klasyfikowany w niższej klasie średniej (segment C), produkowany od 2009 roku we współpracy z koreańską marką Samsung Motors. Jego bliźniaczym modelem, przeznaczonym na rynek azjatycki, jest Samsung SM3. W ofercie Renault, Fluence zastąpił model Megane II w wersji sedan. Megane III produkowane jest od tego czasu tylko w wersji hatchback i kombi. Auto (Fluence) nie ma nic wspólnego z prototypem o nazwie Fluence Concept z 2004 roku, który był raczej zapowiedzią Laguny Coupe.

Komentarze redakcji

Powagosław: Jeden rzut oka na to auto i od razu można powiedzieć, że decyzja o separacji sedana i hatchbacka w modelu Megane była słuszna. Co więcej, Fluence wygląda dziś dużo ciekawiej nie tylko od swojego poprzednika, ale i bardziej prestiżowej Laguny.
Luzacjusz: Pokażcie mi kompaktowego sedana, który nie przypomina „zemsty kreślarza”. Jakoś nie widzę. No, może jest parę wyjątków, ale one tylko potwierdzają regułę. A reguła jest taka, że konkurencja w tym podsegmencie jest marna jak emerytura z ZUS-u. Fluence to żaden cud, ale rywale bywają znacznie gorsi. Dlatego Renault w końcu może się coś udać.

Dane techniczne Renault Fluence

Silniki

Moc silników 85-140 KM

Poj. silników 1 461-1 997 cm3

Prędkość maks. 135-200 km/h

Przyspieszenia 0-100 9,8-13,4 s

zobacz dane techniczne

Oceny Renault Fluence

Średnia ocena modelu

na podstawie 83 opinii

4.22

Średnia dla segmentu: Niższa klasa średnia 4.06

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Stosunek jakość/cena

Wady

- Silnik

- Wyciszenie

- Skrzynia biegów

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (83%)
NIE (17%)

Wybrane oceny kierowców Renault Fluence

Samochód ma dość dynamiczny silnik który był już sprawdzony w renówkach przy wadze pojazdu 1200 kg samochód dobrze się rozpędza ... więcejzajmuje mu to 11,5 sekundy do setki czas zmierzony.Moment obrotowy mógłby być trochę większy. W wersji Privilege samochód jest bardzo dobrze wyposażony, duży plus ma system odpalania pojazdu bezkluczykowego jak i inne funkcje jak ABS, ESC czy np: czujniki parkowania bądz elektrochromatyczne lusteko wsteczne lub nawet rolety przeciw słoneczne na tylnich szybach zabezpieczające dzieci przed słońcem. ukryj
dodano 15.06.2011 przez
Podsumowując: do słabszych punktów auta należy nieco za słaby i nieco za głośny silnik oraz skrzynia biegów bez szóstego biegu. ... więcejNie jest to jakiś duży problem, ale jak napisałem na co dzień jeżdżę też 6-biegowym dieslem i pewnie to mnie nastawiło nieco negatywnie. Cała reszta natomiast to już dobrze/bardzo dobrze. Wersja po liftingu jest ładniejsza, wyposażenie rewelacyjne, wygoda podróżowania wysoka, spalanie niezbyt duże. ukryj
dodano 22.10.2013 przez
W segmencie cenowym do ~55 tyś zł nie ma samochodu podobnych rozmiarów i ze zbliżonym wyposażeniem. Oceniam tu limitowaną serię TechnoFeel. ... więcejWyposażenie to: pół-skórzana tapicerka, progresywny układ kierowniczy, cyfrowe zegary, tempomat oraz znakomity system klimatyzacji z nadmuchami na tylny rząd siedzeń i schładzanym schowkiem. Do tego skórzana kierownica i dźwignia zmiany biegów. Dwie poduszki z przodu, w fotelach przednich oraz kurtyny. Rozbudowany system kontroli trakcji. Np. na śniegu śniegu przyhamowuje koło które traci przyczepność, dzięki temu samochód dużo lepiej radzi sobie w zimie. W porównaniu do samochodów w tej kategorii cenowej wyciszenie kabiny jest na wysokim poziomie. Zawieszenie nie jest takie kanapowate jak miało to miejsce w starszych modelach Renault. Zapewnia wygodę i pewność prowadzenia, dobrze tłumi nierównośći, a jego praca jest cicha. Nie polecam 17" felg, znacząco utwardzają wrażenia z jazdy. Samochód jest komfortowy, jadąc w nim odpoczywam. Prowadzenie go sprawia przyjemność. Zwolennicy sportowego charakteru raczej nie mają czego szukać. ukryj
dodano 10.11.2013 przez
Jestem raczej zadowolony, ale naprawdę przekonam się o wartości tego samochodu za kilka lat i kilkadziesiąt kkm.
dodano 09.06.2010 przez
Zobacz oceny Renault Fluence Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Renault Fluence

Pb
6,50 - 11,40
Na podstawie 59 raportów spalania
ON
4,33 - 7,43
Na podstawie 29 raportów spalania
LPG
7,27 - 12,40
Na podstawie 14 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Renault Fluence

Może mam zbyt wygórowane oczekiwania, ale po doświadczeniach z Megane II z niemal tym samym silnikiem jestem rozczarowany. Fluence miał ... więcejpalić mniej (vide komentarz nt. silnika) a pali o dobre 0,5 l więcej (ten sam kierowca, ten sam styl jazdy). W M II jak się człowiek bardzo postarał to na trasie przy małym ruchu (np. Oława - Opole) można było zejść poniżej 5 l/100 km (średnia prędkość wg komputera 67 km/h). Tu trudno jest zejść poniżej 6 l. W normalnej jeździe jest to o 0,5 - 1 l więcej niż dla M II (im szybciej tym różnica większa). Może jeszcze się trochę dotrze, pierwsze wyniki były znacznie gorsze. ukryj
dodano 09.06.2010 przez
Obecnie po przejechaniu 5 tys. spalanie jest całkiem przyzwoite. W cyklu pozamiejskim z jazdą do 100 km/h spalanie może spaść ... więcejponiżej 6,0 l/100 km. Przy jeździe bardziej dynamicznej będzie ok. 8.0 l/100 km. Średnie spalanie w trasie bez jazdy autostradą waha się w okolicy 7.0. W mieście nie przekracza 8.5 l. Dodam że dane te dotyczą jazdy bez klimatyzacji w okresie zimowym i wczesnowiosennym. Komputer idealnie wskazuje i jest zgodny z moimi obliczeniami na piechotę. Zdecydowanie najekonomiczniejszą jest jazda rzędu 70-80 km ale ciężko jest przyzwoicie jeździć z tą prędkością. ukryj
dodano 22.04.2014 przez
Jeśli ktoś jeździ zgodnie z zasadami eco-drivingu (tak jak ja) to można osiągnąc zużycie paliwa na poziomie ok.6,5 litra.Pomaga w ... więcejtym wskaźnik optymalnej zmiany biegów.Mój wynik przy codziennych dojazdach do pracy (zmiana biegów przy 2300 obr/min, 22 km w jedną stronę, aglomeracja katowicka) to średnia 6,3 litra.Jestem bardzo zaskoczony in plus, gdyż mniejszą i lżejszą astrą II 1.4 16V na tej samej trasie nie zszedłem poniżej 7,3 litra, przy słabszej dynamice i elastyczności ukryj
dodano 08.12.2011 przez
Zwykle jeżdżę szybko i pełnym samochodem, przy takich założeniach robię około 400 - 450km na bak. W przeliczeniu daje około ... więcejśrednio około 10L/100km. Moim zdaniem wynik ok. Przy prędkościach powyżej 160/170km/h spalanie wzrasta do około 12-13L/100km co wcale nie wydaje mi się być pzerażającym wynikiem jak na tą prędkość. Myślę, że 6-biegowa skrzynia biegów w tym aucie nie tylko obniżyła by spalanie ale też poprawiła comfort jazdy (duży hałas pomiędzy 110 a 150km/h). ukryj
dodano 04.12.2014 przez
Co do części i przeglądów, nie mam jeszcze wiedzy. Jeśli chodzi o zużycie paliwa, to wszystko zależy od natężenia ruchu, ... więcejpokonywanej jednorazowo odległości, włączonej klimatyzacji i techniki jazdy. Generalnie w mieście nie przekracza 8,8 L/100 z klimą. Można osiągnąć również wynik 6,5 L/100 bez klimy i przy niewielkiej liczbie świateł po drodze. W trasie można zejść do ok. 6 L bez klimy, lub ok. 6,9 z klimą przy jeździe bez fajerwerków, do 100km/h. ukryj
dodano 25.07.2011 przez
Zobacz raporty spalania Renault Fluence Dodaj raport spalania

Publikacje o Renault Fluence

Newsy o Renault Fluence

Przeczytaj pozostały 1 news o Renault Fluence

Auta Nowe: Renault Fluence

nowe Renault Fluence
Renault Fluence
ceny od 56 700 zł do 78 400

Renault Fluence Sedan Facelifting 1.6 114KM od 2015

w pakiecie Start

w cenie katalogowej brutto

56 700 zł

Wyposażenie standardowe
Boczne listwy ochronne drzwi w kolorze czarnym
Kierownica z regulacją wysokości
Stalowe obręcze kół 15"
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet bezpieczeństwa (1 600 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet bezpieczeństwa (1 600 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 8 oferty Renault Fluence
Używane Pewne oferty od dealerów
Znajdź auto używane Sprawdź VIN Raport o stanie technicznym
Super oferty
Ford Kuga
Ford Kuga
cena 64 900 PLN
Nissan Juke
Nissan Juke
cena 64 900 PLN
Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
cena 31 900 PLN

Dealerzy Renault

AMS CHRÓŚCICKI SP. Z O.O.

AMS CHRÓŚCICKI SP. Z O.O. Renault Siedlce

mazowieckie, Siedlce, Brzeska 178

Więcej

ANTONI ŁYKO SP Z O.O.

ANTONI ŁYKO SP. Z O.O. Renault Kraków

małopolskie, Kraków, Aleja Pokoju 63

Więcej

ANTONI ŁYKO SP Z O.O.

ANTONI ŁYKO SP. Z O.O. Renault Zabierzów

małopolskie, Zabierzów, Krakowska 253

Więcej

ASO DYSZKIEWICZ

DYSZKIEWICZ SP. Z O.O. Renault Konstancin-Jeziorna

mazowieckie, Konstancin-Jeziorna, Warszawska 84

Więcej

DECAR

DECAR SP. Z O.O. Renault Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Modlińska 154B

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Dziennik kosztów Renault Fluence

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

972

Przejechany dystans

143 666 zł

Zatankowanego paliwa

34 893 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

50

Wydanych pieniędzy

24 994 zł

Średnie wydatki na auto

1 470 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

161

Wydanych pieniędzy

100 044 zł

Średnie wydatki na auto

5 885 zł

ZOBACZ 17 dzienników kosztów Renault Fluence Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Renault Fluence

Liczba wpisów: 8
komentarzy(5)
komentarzy(0)
komentarzy(17)
komentarzy(2)
komentarzy(1)
komentarzy(1)
Zobacz inne typowe słabe punkty Renault Fluence dodaj typowy słaby punkt

Opinie o instalacjach LPG w Renault Fluence

Liczba wpisów: 8
Ogólnie do samej instalacji nie mam zastrzeżeń. Po przejechaniu 7 tys. kilometrów padł czujnik temperatury i to była bardzo nie ... więcejprzyjemna wizyta w tym serwisie z kasowali mnie na kwotę 140 zł. pod pretekstem wykonania przeglądu na który nie wyraziłem zgody po 10000 km. chociaż auto od ostatniego przeglądu przejechało tylko 6600 km. i dodatkowo zostawili samochód na kolejny dzień. Zdzierstwo szukanie głupszych od siebie i bardzo niemiła obsługa nastawiona na wyciągnięcie pieniędzy samo wydanie samochodu odbyło się na zasiądzie masz kluczyki i zapłać za to czego nie chciałem rezygnuje z ich gwarancji i już tam więcej nie pojadę. Szczerze nie polecam warsztatu przy ulicy Dojnoskiej 67 w Białymstoku Ludzie proszę omijajcie to miejsce z DALEKA!!! ukryj
dodano 10.02.2016 przez
Dobrze pracuje nie ma idealnych rozwiązań. Spalanie przy silniku benzynowym 1.6 mam na poziomie 7,8 przy gazie 9,2 średnio przy ... więcejruchu w małym nie zatłoczonym mieście i bez zabaw o kropelce. Dwa razy dostrajałem LPG w ASO i już tam nie pojadę tylko do niezależnego więc będzie to trzeci raz w roku. ukryj
dodano 12.01.2016 przez
Silnik ma bardzo ładną kulturę pracy z tą instalacją, spalanie zależy od trasy ale zadowalające. Instalacja wymaga tylko serwisowania, nie ... więcejodczuwam żadnych spadków mocy. ukryj
dodano 14.09.2015 przez
Lekkie falowanie wolnych obrotów ale bez problemów. Liczę oszczędności bo wiem że są - to moje trzecie auto z LPG. ... więcej ukryj
dodano 30.07.2015 przez
Gdyby nie kontrolka LPG i lekko słyszalne wtryskiwacze gazu to brak różnic w stosunku do pracy na benzynie.
dodano 25.02.2016 przez
nic dodać nic ująć pełen profesjonalizm.polecam
dodano 10.05.2013 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Fluence

Skarbnica wiedzy o Renault Fluence

Ciekawostki
dodano 22.08.2011 przez
W 2010 zaprezentowano wersję elektryczną auta pod nazwą Renault Fluence Z.E., która zostanie wprowadzona do produkcji seryjnej w 2011. Za napęd auta odpowiedzialny będzie 94-konny…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą