Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Renault Fluence

Lata produkcji: 2009 - teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Kompaktowy sedan klasyfikowany w niższej klasie średniej (segment C), produkowany od 2009 roku we współpracy z koreańską marką Samsung Motors. Jego bliźniaczym modelem, przeznaczonym na rynek azjatycki, jest Samsung SM3. W ofercie Renault, Fluence zastąpił model Megane II w wersji sedan. Megane III produkowane jest od tego czasu tylko w wersji hatchback i kombi. Auto (Fluence) nie ma nic wspólnego z prototypem o nazwie Fluence Concept z 2004 roku, który był raczej zapowiedzią Laguny Coupe.

Komentarze redakcji

Powagosław: Jeden rzut oka na to auto i od razu można powiedzieć, że decyzja o separacji sedana i hatchbacka w modelu Megane była słuszna. Co więcej, Fluence wygląda dziś dużo ciekawiej nie tylko od swojego poprzednika, ale i bardziej prestiżowej Laguny.
Luzacjusz: Pokażcie mi kompaktowego sedana, który nie przypomina „zemsty kreślarza”. Jakoś nie widzę. No, może jest parę wyjątków, ale one tylko potwierdzają regułę. A reguła jest taka, że konkurencja w tym podsegmencie jest marna jak emerytura z ZUS-u. Fluence to żaden cud, ale rywale bywają znacznie gorsi. Dlatego Renault w końcu może się coś udać.

Kompaktowym sedanom często zarzuca się brak stylistycznej spójności oraz widoczny gołym okiem budżetowy charakter. Tego problemu nie ma jednak Renault Fluence. Model ten nie dość, że ma bardzo harmonijną sylwetkę i ładnie wkomponowane, eleganckie detale, to jeszcze sprawia wrażenie auta znacznie droższego niż jest w rzeczywistości. W 2012 roku jego nadwozie przeszło face-lifting, który gruntownie odmienił stylistykę przodu.

Zajmując miejsce w środku, od razu dostrzegamy, że francuski sedan został opracowany na bazie modelu Megane. Deska rozdzielcza jest więc ładna, materiały wykończeniowe dobrej jakości, a zegary awangardowe, choć wymagające przyzwyczajenia. Dobra informacja jest taka, że Fluence góruje nad swoim kompaktowym bratem starannością montażu. Obsługa kokpitu nie stanowi problemu, choć niektóre przełączniki mogłyby być rozlokowane lepiej.

Trójbryłowe Renault jest dość okazałym samochodem, co przekłada się na obszerność jego wnętrza. Pomijając miejsce nad głowami pasażerów tylnych siedzeń, przestrzeni w kabinie jest pod dostatkiem. Powody do zadowolenia daje też funkcjonalność, bo schowków, skrytek i komfortowych udogodnień nie brakuje. Bagażnik okazuje się bardzo pojemny, lecz korzystanie z niego utrudniają wielkie zawiasy.

Jak przystało na auto aspirujące do miana limuzyny, Renault Fluence gwarantuje wysoki komfort jazdy. Niezależnie od tego, czy pokonujemy krótkie nierówności, czy prawdziwe kratery, zawieszenie dobrze izoluje nas od niedoskonałości drogi. Miękkie nastawy podwozia negatywnie wpływają na własności trakcyjne, ale mimo to samochód prowadzi się przewidywalnie. Szkoda tylko, że nie ma bardziej precyzyjnego układu kierowniczego.

Śladem modelu Megane, który jest jedną z najtańszych propozycji w klasie, bohater naszego opisu przyciąga do siebie rozsądnie skalkulowaną ceną. Wprawdzie konkurencja potrafi kosztować jeszcze mniej, jednakże biorąc pod uwagę wyposażenie, francuska oferta prezentuje się atrakcyjnie. Potencjalnych nabywców jednak ostrzegamy, że najdroższe odmiany wkraczają w cenowe rewiry sedanów klasy średniej.

Dane techniczne Renault Fluence

Silniki

Moc silników 85-140 KM

Poj. silników 1 461-1 997 cm3

Prędkość maks. 135-200 km/h

Przyspieszenia 0-100 9,8-13,4 s

zobacz dane techniczne

Oceny Renault Fluence

Średnia ocena modelu

na podstawie 69 opinii

4.20

Średnia dla segmentu: Niższa klasa średnia 4.06

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Stosunek jakość/cena

Wady

- Silnik

- Wyciszenie

- Skrzynia biegów

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (83%)
NIE (17%)

Wybrane oceny kierowców Renault Fluence

Samochód ma dość dynamiczny silnik który był już sprawdzony w renówkach przy wadze pojazdu 1200 kg samochód dobrze się rozpędza ... więcejzajmuje mu to 11,5 sekundy do setki czas zmierzony.Moment obrotowy mógłby być trochę większy. W wersji Privilege samochód jest bardzo dobrze wyposażony, duży plus ma system odpalania pojazdu bezkluczykowego jak i inne funkcje jak ABS, ESC czy np: czujniki parkowania bądz elektrochromatyczne lusteko wsteczne lub nawet rolety przeciw słoneczne na tylnich szybach zabezpieczające dzieci przed słońcem. ukryj
dodano 15.06.2011 przez
Podsumowując: do słabszych punktów auta należy nieco za słaby i nieco za głośny silnik oraz skrzynia biegów bez szóstego biegu. ... więcejNie jest to jakiś duży problem, ale jak napisałem na co dzień jeżdżę też 6-biegowym dieslem i pewnie to mnie nastawiło nieco negatywnie. Cała reszta natomiast to już dobrze/bardzo dobrze. Wersja po liftingu jest ładniejsza, wyposażenie rewelacyjne, wygoda podróżowania wysoka, spalanie niezbyt duże. ukryj
dodano 22.10.2013 przez
W segmencie cenowym do ~55 tyś zł nie ma samochodu podobnych rozmiarów i ze zbliżonym wyposażeniem. Oceniam tu limitowaną serię TechnoFeel. ... więcejWyposażenie to: pół-skórzana tapicerka, progresywny układ kierowniczy, cyfrowe zegary, tempomat oraz znakomity system klimatyzacji z nadmuchami na tylny rząd siedzeń i schładzanym schowkiem. Do tego skórzana kierownica i dźwignia zmiany biegów. Dwie poduszki z przodu, w fotelach przednich oraz kurtyny. Rozbudowany system kontroli trakcji. Np. na śniegu śniegu przyhamowuje koło które traci przyczepność, dzięki temu samochód dużo lepiej radzi sobie w zimie. W porównaniu do samochodów w tej kategorii cenowej wyciszenie kabiny jest na wysokim poziomie. Zawieszenie nie jest takie kanapowate jak miało to miejsce w starszych modelach Renault. Zapewnia wygodę i pewność prowadzenia, dobrze tłumi nierównośći, a jego praca jest cicha. Nie polecam 17" felg, znacząco utwardzają wrażenia z jazdy. Samochód jest komfortowy, jadąc w nim odpoczywam. Prowadzenie go sprawia przyjemność. Zwolennicy sportowego charakteru raczej nie mają czego szukać. ukryj
dodano 10.11.2013 przez
Jestem raczej zadowolony, ale naprawdę przekonam się o wartości tego samochodu za kilka lat i kilkadziesiąt kkm.
dodano 09.06.2010 przez
Zobacz oceny Renault Fluence Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Renault Fluence

Pb
6,50 - 11,40
Na podstawie 54 raportów spalania
ON
4,33 - 7,43
Na podstawie 26 raportów spalania
LPG
7,70 - 10,00
Na podstawie 8 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Renault Fluence

Może mam zbyt wygórowane oczekiwania, ale po doświadczeniach z Megane II z niemal tym samym silnikiem jestem rozczarowany. Fluence miał ... więcejpalić mniej (vide komentarz nt. silnika) a pali o dobre 0,5 l więcej (ten sam kierowca, ten sam styl jazdy). W M II jak się człowiek bardzo postarał to na trasie przy małym ruchu (np. Oława - Opole) można było zejść poniżej 5 l/100 km (średnia prędkość wg komputera 67 km/h). Tu trudno jest zejść poniżej 6 l. W normalnej jeździe jest to o 0,5 - 1 l więcej niż dla M II (im szybciej tym różnica większa). Może jeszcze się trochę dotrze, pierwsze wyniki były znacznie gorsze. ukryj
dodano 09.06.2010 przez
Obecnie po przejechaniu 5 tys. spalanie jest całkiem przyzwoite. W cyklu pozamiejskim z jazdą do 100 km/h spalanie może spaść ... więcejponiżej 6,0 l/100 km. Przy jeździe bardziej dynamicznej będzie ok. 8.0 l/100 km. Średnie spalanie w trasie bez jazdy autostradą waha się w okolicy 7.0. W mieście nie przekracza 8.5 l. Dodam że dane te dotyczą jazdy bez klimatyzacji w okresie zimowym i wczesnowiosennym. Komputer idealnie wskazuje i jest zgodny z moimi obliczeniami na piechotę. Zdecydowanie najekonomiczniejszą jest jazda rzędu 70-80 km ale ciężko jest przyzwoicie jeździć z tą prędkością. ukryj
dodano 22.04.2014 przez
Jeśli ktoś jeździ zgodnie z zasadami eco-drivingu (tak jak ja) to można osiągnąc zużycie paliwa na poziomie ok.6,5 litra.Pomaga w ... więcejtym wskaźnik optymalnej zmiany biegów.Mój wynik przy codziennych dojazdach do pracy (zmiana biegów przy 2300 obr/min, 22 km w jedną stronę, aglomeracja katowicka) to średnia 6,3 litra.Jestem bardzo zaskoczony in plus, gdyż mniejszą i lżejszą astrą II 1.4 16V na tej samej trasie nie zszedłem poniżej 7,3 litra, przy słabszej dynamice i elastyczności ukryj
dodano 08.12.2011 przez
Zwykle jeżdżę szybko i pełnym samochodem, przy takich założeniach robię około 400 - 450km na bak. W przeliczeniu daje około ... więcejśrednio około 10L/100km. Moim zdaniem wynik ok. Przy prędkościach powyżej 160/170km/h spalanie wzrasta do około 12-13L/100km co wcale nie wydaje mi się być pzerażającym wynikiem jak na tą prędkość. Myślę, że 6-biegowa skrzynia biegów w tym aucie nie tylko obniżyła by spalanie ale też poprawiła comfort jazdy (duży hałas pomiędzy 110 a 150km/h). ukryj
dodano 04.12.2014 przez
Co do części i przeglądów, nie mam jeszcze wiedzy. Jeśli chodzi o zużycie paliwa, to wszystko zależy od natężenia ruchu, ... więcejpokonywanej jednorazowo odległości, włączonej klimatyzacji i techniki jazdy. Generalnie w mieście nie przekracza 8,8 L/100 z klimą. Można osiągnąć również wynik 6,5 L/100 bez klimy i przy niewielkiej liczbie świateł po drodze. W trasie można zejść do ok. 6 L bez klimy, lub ok. 6,9 z klimą przy jeździe bez fajerwerków, do 100km/h. ukryj
dodano 25.07.2011 przez
Zobacz raporty spalania Renault Fluence Dodaj raport spalania

Publikacje o Renault Fluence

Newsy o Renault Fluence

Przeczytaj pozostały 1 news o Renault Fluence

Nowe Renault Fluence

nowe Renault Fluence
Renault Fluence
ceny od 56 000 zł do 84 500

Renault Fluence Sedan Facelifting 1.6 16V 110KM od 2013

w pakiecie Start

w cenie katalogowej brutto

56 000 zł

Wyposażenie standardowe
lusterko wewnętrzne o 2 położeniach (dzień / noc)
Ręczny hamulec postojowy
Klimatyzacja manualna
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet bezpieczeństwa (1 600 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet bezpieczeństwa (1 600 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 12 oferty Renault Fluence

Dealerzy Renault

DECAR

DECAR SP. Z O.O. Renault Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Modlińska 154B

Więcej

AMS CHRÓŚCICKI SP. Z O.O.

AMS CHRÓŚCICKI SP. Z O.O. Renault Siedlce

mazowieckie, Siedlce, Brzeska 178

Więcej

ANTONI ŁYKO SP Z O.O.

ANTONI ŁYKO SP. Z O.O. Renault Kraków

małopolskie, Kraków, Aleja Pokoju 63

Więcej

ANTONI ŁYKO SP Z O.O.

ANTONI ŁYKO SP. Z O.O. Renault Zabierzów

małopolskie, Zabierzów, Krakowska 253

Więcej

ASO DYSZKIEWICZ

DYSZKIEWICZ SP. Z O.O. Renault Konstancin-Jeziorna

mazowieckie, Konstancin-Jeziorna, Warszawska 84

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Renault Fluence

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

613

Przejechany dystans

112 613 zł

Zatankowanego paliwa

23 095 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

36

Wydanych pieniędzy

17 882 zł

Średnie wydatki na auto

1 192 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

83

Wydanych pieniędzy

86 903 zł

Średnie wydatki na auto

5 794 zł

ZOBACZ 15 dzienników kosztów Renault Fluence Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Renault Fluence

Liczba wpisów: 8
komentarzy(5)
komentarzy(0)
komentarzy(15)
komentarzy(2)
komentarzy(1)
komentarzy(1)
Zobacz inne typowe słabe punkty Renault Fluence dodaj typowy słaby punkt

Opinie o instalacjach LPG w Renault Fluence

Liczba wpisów: 3
Lekkie falowanie wolnych obrotów ale bez problemów. Liczę oszczędności bo wiem że są - to moje trzecie auto z LPG. ... więcej ukryj
dodano 30.07.2015 przez
nic dodać nic ująć pełen profesjonalizm.polecam
dodano 10.05.2013 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Fluence

Skarbnica wiedzy o Renault Fluence

Ciekawostki
dodano 22.08.2011 przez
W 2010 zaprezentowano wersję elektryczną auta pod nazwą Renault Fluence Z.E., która zostanie wprowadzona do produkcji seryjnej w 2011. Za napęd auta odpowiedzialny będzie 94-konny…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą