Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Fluence

Kompaktowy sedan klasyfikowany w niższej klasie średniej (segment C), produkowany od 2009 roku we współpracy z koreańską marką Samsung Motors. Jego bliźniaczym modelem, przeznaczonym na rynek azjatycki, jest Samsung SM3. W ofercie Renault, Fluence zastąpił model Megane II w wersji sedan. Megane III produkowane jest od tego czasu tylko w wersji hatchback i kombi. Auto (Fluence) nie ma nic wspólnego z prototypem o nazwie Fluence Concept z 2004 roku, który był raczej zapowiedzią Laguny Coupe.

Renault Fluence Facelifting - widok z przodu
Renault Fluence Facelifting - widok z przodu
Renault Fluence Facelifting - przód - reflektory wyłączone
Renault Fluence Facelifting - prawy bok
Renault Fluence Facelifting - pełny panel przedni
Renault Fluence Facelifting - nawigacja gps
Renault Fluence Facelifting - skrzynia biegów

Zastanawiacie się dlaczego 4-drzwiowa wersja Megane’a II nie zawojowała rynku kompaktowych sedanów? Powód jest prosty – kierowcy decydujący się na model z tego segmentu stawiają na klasyczną, elegancką linię nadwozia, a Renault zaproponowało im nowoczesnego, chyba za bardzo „udziwnionego” sedana. Aby nie powtórzyć tego błędu, przygotowując ofertę Megane’a III zrezygnowano z 4-drzwiowej wersji, a zamiast tego stworzony osobny model – bazujący na tych samych podzespołach, ale o zgoła odmiennej stylistyce. W efekcie powstał Fluence, który choć pozycjonowany w segmencie kompaktów, swoją dostojną sylwetką aspiruje do miana reprezentacyjnej limuzyny.

Powiew luksusu czuć zresztą nie tylko na zewnątrz, ale i w środku. Po zajęciu miejsca za „kółkiem” kierowca otaczany jest przez elegancko wystylizowany kokpit, który wykończono pierwszorzędnymi materiałami i starannie poskładano. Prowadzący powinien pochwalić ponadto wzorowo czytelne zegary, skrytykować zaś może miniaturowe przyciski służące do obsługi radia. Samo rozplanowanie elementów obsługi jest bez zarzutu, podobnie zresztą jak widoczność zapewniona z miejsca kierowcy.

Pomimo, że styliści Fluence opatrzyli jego nadwozie w klasyczną, trójbryłową formę, pokusili się o zastosowanie wyraźnie opadającego dachu. Ten coraz chętniej wykorzystywany zabieg designerski dodał karoserii uroku, ale sprawił, że wsiadanie do tyłu to dla wyższych osób spore wyzwanie. Na ten mankament można jednak spokojnie machnąć ręką wiedząc, że kabina pasażerska oferuje swoim użytkownikom dużą ilość miejsca oraz wygodne siedzenia. Do wielogodzinnego podróżowania z całą rodziną zachęca ponadto pokaźna liczba funkcjonalnych schowków na drobiazgi oraz okazały luk bagażowy. Podobnie jak u konkurentów, wykorzystanie kufra utrudniają zawiasy wnikające do jego wnętrza.

Wygląd zewnętrzny mówi wszystko – Fluence nie nadaje się do agresywnej jazdy w ciasnych łukach, za to jest wręcz stworzony do spokojnego pokonywania długich, prostych tras. Wszystko za sprawą zawieszenia, którego konstruktorzy wyraźnie postawili na komfort jazdy. Miękkie nastawy wyśmienicie sprawdzają się w konfrontacji z niedoskonałościami polskich dróg, ale powodują, że szybkie pokonywanie zakrętów wiąże się z niezbyt stabilną pracą podwozia i sporymi przechyłami karoserii. Podczas dynamicznej jazdy na jaw wychodzi też niedostateczna precyzja pracy układu kierowniczego.

Kompaktowy sedan rodem z Francji jest niedościgniony w kwestii kosztów zakupu. Samochód może pochwalić się zarówno rozsądnie skalkulowanymi cenami, jak i bogatym wyposażeniem seryjnym. Za takie elementy jak kurtyny powietrzne, klimatyzacja czy radio CD/MP3 z 4 głośnikami producent nie każe płacić ekstra. I jakby tego było mało, ofertę rynkową uatrakcyjniają pakiety dodatków dostępne w atrakcyjnych cenach.

Komentarze redakcji

Powagosław: Jeden rzut oka na to auto i od razu można powiedzieć, że decyzja o separacji sedana i hatchbacka w modelu Megane była słuszna. Co więcej, Fluence wygląda dziś dużo ciekawiej nie tylko od swojego poprzednika, ale i bardziej prestiżowej Laguny.
Luzacjusz: Pokażcie mi kompaktowego sedana, który nie przypomina „zemsty kreślarza”. Jakoś nie widzę. No, może jest parę wyjątków, ale one tylko potwierdzają regułę. A reguła jest taka, że konkurencja w tym podsegmencie jest marna jak emerytura z ZUS-u. Fluence to żaden cud, ale rywale bywają znacznie gorsi. Dlatego Renault w końcu może się coś udać.

Wersje nadwozia Renault Fluence

Silniki Renault Fluence

Lista silników:
Elektryczny 70kW (95KM), 1.6 16V (110KM), 2.0 16V (140KM), dCi (110KM), 1.5 dCi FAP (110KM), 1.5 dCi (105KM), dCi (90KM), 1.5 dCi FAP (90KM), 1.5 dCi (85KM), dCi (130KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.
Jaki silnik wybrać?

Diesel 1.5dCi 85KM wcale nie jest taki tani, a napędzanie samochodu idzie mu tak dobrze, jak większości facetom gotowanie obiadu. Fakt, jest całkiem oszczędny, ale wóz trochę waży i ciężko polecić taką mieszankę na trasę. Na niej zdecydowanie lepiej sprawdzi się mocniejszy 1.5dCi 105KM, bo generuje podobne odczucia do benzynowego 1.6l 110KM, ale ma jedną, dużą przewagę – 240Nm momentu obrotowego dostępnego na dole obrotomierza. A to oznacza, że jeździ się nim po prostu łatwiej. Choć nie ma nic za darmo - różnica w cenie pomiędzy tymi motorami jest koszmarna. Dla poszukiwaczy jest przeznaczona 2-litrowa jednostka benzynowa 2.0l 140KM. Nie ma nic bardziej „hot” we Fluence, dlatego 9.9s do 100km/h musi wystarczyć.

Publikacje o Renault Fluence

Renault Fluence - jak sok z marketu
 
Nasz test Renault Fluence – jak sok z marketu

Według kobiet zapewnie idealny mężczyzna nie pije, nie pali, nie włóczy się po nocach, nie uprawia hazardu i po prostu nie istnieje. A idealny samochód rodzinny? Renault postanowiło pójść śladem promocyjnych opakowań soków owocowych i może nie tyle, co zaoferować 20% więcej, ale zaserwować na rynku spore...

Z żebra Megane - Renault Fluence

Obecnie jakoś nikt nie chce być przypisany do istniejących już podziałów. Każdy chce być trendsetterem, a nie trendbeneficjentem. Firmy samochodowe szybko dostosowały się do tych warunków. Stąd przez ostatnie lata zatarły się granice między kombi a hatchbackami, sedanami a coupé, samochody wędrują między...

Tureckie sedany
 
Nasz test

Kompaktowe trójbryłowce z roku na rok tracą nad Wisla popularność na rzecz bardziej funkcjonalnych hatchbacków, kombi i crossoverów. Modele Linea i Fluence nie dają jednak za wygraną - kuszą rozsądnie skalkulowanymi cenami i obszernymi nadwoziami, które ocierają się wielkością o segment D.

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora Renault Fluence - nie ma nic za darmo

W życiu nie ma nic za darmo. I nawet nie łudźmy się, że ta maksyma kiedykolwiek się zmieni. Ot, choćby w przyrodzie - już na pierwszych zajęciach z biologii uczono nas o łańcuchach pokarmowych i przepływie energii: wszystko zaczyna się od roślin i "czegoś zielonego" w nich zawartych, co zwie...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Fluence

Renault Fluence na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault FluenceautoWcentrum - społeczność Renault Fluence

najwyższe oktanyAuta - Renault Fluence

Renault Fluence 53,89

Renault Fluence 63,38

Renault Fluence czarna perła 63,76

Renault Fluence 1.6 16V  PRIVILEGE 48,51

Renault Fluence Privilege Automat 59,85

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Fluence

Jarowit 30,11

janutek1 30,03

litwak 33,28

-maxim- 30,01

ziomal10000 30,14

bovima 30,00

więcej kierowców

Katalog nowych aut

Renault Fluence

od 48 900 zł do 77 500

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (110 KM): 1.6 16V

 

Diesel (90 - 130 KM): dCi

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa, 6-biegowa

 

automatyczna:
Katalog nowych aut Renault Fluence
 

Najpopularniejsza wersja Renault Fluence

Renault Fluence 1.6 16V 110KM - 4 drzwiowy sedan

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
komputer
klimatyzacja
centralny zamek

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet bezpieczeństwa - 1 600

Cena katalogowa

48 900

Zobacz ofertę Renault Fluence 1.6 16V 110KM - 4 drzwiowy sedan
 

Renault Fluence najczęściej porównywane z:

Hyundai i30
1.4 CVVT (100 KM)
Opel Astra
1.7 CDTI ECOTEC (130 KM)
Volvo V40
2.0 D3 (150 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Mitsubishi Lancer 1,8 140KM Sportback Invite Demonstracyjny Mitsubishi Lancer 1,8 140KM Sportback Invite
Rocznik: 2014. Przebieg: 200 km. Silnik: 1.8 140KM, benzynowy.
Cena: 70 890 zł 61 900 zł
Zyskujesz: 8 990 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 1.4 90KM, diesel.
Cena: 70 500 zł 59 900 zł
Zyskujesz: 10 600 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Fluence

Renault Fluence
1.5 diesel 90 KM
44 100 km, 2012
45 500 PLN
Renault Fluence
1.6 benzyna 110 KM
5 km, 2013
59 900 PLN
Renault Fluence
1.6 benzyna 110 KM
2013
58 400 PLN
Renault Fluence
1.6 benzyna 110 KM
42 500 km, 2011
39 900 PLN

Ocena auta Renault Fluence

Opinie o instalacji LPG

Renault Fluence

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Fluence

Renault Fluence

11 komentarzy

11 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Toomm~Toomm

Auto w wersji poliftingowej posiadamy od 9 mcy - zrobione przeszło 10 tys. km, silnik 1.6 benzyna. Zalet cała masa - głownie dotyczą one komfortu jazdy i bardzo bogatego wyposażenia wersji Privilege. Skupię się na wadach: mi osobiście przeszkadza najbardziej brak 6 biegu, skutkiem czego powyżej 110 km/h robi się głośno w kabinie. Natomiast stosunek ceny do tego co się otrzymuje jest bezkonkurencyjny - rozważałem inne firmy ale trzeba było dołożyć (za podobne wyposażenie) ok. 15 tys.zł!

~DSD~DSD

Autkiem z dCi 1,5 - 105 KM jeżdżę od kwietnia 2010. Przebieg 90 tys. km. Silnik mało dynamiczny, ale nikt nie obiecał, że będzie to ferrari. Tym samym nie jest to zdobywca gór - tu zdecydowanie brakuje mocy. Za to średnie spalanie zima 5,0 lato 4,4. Da się zrobić nawet poniżej 3,5 litra na 100 na trasie (i to nie z górki). Przez cztery lata żadnej awarii. Na gwarancji wymieniłem poszycie siedzenia kierowcy (pęka ekologiczna skóra), niby chromy przeciwmgielnych, tak jak zwykle robi się to na gwarancji - na siłę. Wyciera się skóra kierownicy i dźwigni zmiany biegów (jak to skóra). Komfort jazdy bardzo dobry, oczywiście jeśli akceptuje się możliwości auta, a nie chce robić z niego rajdówki. Cichutko, nawigacja Carminat, jeśli nauczyć się ją posługiwać - niezawodna. Bagażnik wystarczający z plusem - miesięczna rodzinna czteroosobowa (3 kobiety!!!) objazdówka z namiotem obchodzi się bez boxa. Zakładany tylko zimą na narty. Jeśli wykorzystasz go do tego, do czego został stworzony - pojeździsz długo i bezawaryjnie.

~bosman~bosman

W okresie gwarancji miałem problem z odpaleniem, komputer pokazuje po teście urządzen pokładowych OK a on jak zaklęty klik, klik i nic pozostała laweta i do serwisu trzymali tydzien. Mineły 3 lata startuje po pracy a ona wpada w starą chorobę test Ok komunikat sprawdz układ wtryskowy, zamawiam lawete przyjeżdza i co odpalił - głupio podziekowałem pojechałem do serwisu zrobili test za 100 zł i nic nie wykazało,niby oprogramowanie chcieli ściągnąć aaale łącza do francji wypadały i tak dali spokój uczciwie mówiąc że nic nie grzebali . Tak pojezdziłem kilka miesiecy jade z Torunia do Gdańska robiąć przerwe na autostradzie i ponowny objaw test OK a znajomy dzwiek jak z klawiatury komputera klik klik i znany komunikat "sprawdz układ wtryskowy" cos tym rodzaju. Szlak mnie trafił ale pochopnie już nie wołam lawety mam ubezpieczenie z odpowiednia obcja pomocy dla uspokojenia poszedłem i drugą kawe zamówiłm. Teraz zostało albo lawetą do Gdańska daleko do domu bo na Półwysep jeszcze dalej, podchodze wciskam starter odpalił a dzis rano to samo wiec szukam podobnych objawów na stronach i "lekarza" dla mego francuza ... silnik chodzi jak muszka na trasie ...

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
50 699
Przejechany dystans
31 473 914 km
Zatankowanego paliwa
1 658 188 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 860
Wydanych pieniędzy
2 617 184 zł
Średnie wydatki na auto
1 324 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
11 018
Wydanych pieniędzy
2 908 709 zł
Średnie wydatki na auto
1 472 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (1 976)

Testy zderzeniowe Renault Fluence

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Fluence przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Fluence ZE, 'Expression', LHD
2011

Renault Fluence
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Fluence

Na podstawie 79 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Jacek, dodano: 30.03.2013 22:08

Jeżdżę delikatnie. Po założeniu tempomatu frajda. Pali mało.

pełny raport Renault Sedan 1.6 16V

autor: m, dodano: 06.10.2013 07:54

Spore spalanie w miescie

pełny raport Renault Sedan 1.6 16V

autor: opat, dodano: 24.09.2013 10:28

7 litrów to dobry wynik. Zapewne w jeździe miejskiej żłopałby jak smok, ale średnia za cykl mieszany jest niezła. Po prostu w mieście trzeba jeździć tramwajem, a nie pakować się w korki i siedzieć samemu w pięcioosobowym aucie.

pełny raport Renault Sedan 2.0 16V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Renault Fluence

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Fluence

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Renault Fluence
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Fluence, oglądali także