Szukaj

Informacje o Renault Fluence Sedan 1.6 16V 110KM 81kW od 2009

Lata produkcji: 2009 – 2013
Segment: Niższa klasa średnia

Kompaktowy sedan niższej klasy średniej (segment C), produkowany w latach 2009-2016. Następca modelu Megane II generacji w wersji sedan. Fluence powstał we współpracy z koreańską marką Samsung Motors (nie miał nic wspólnego z prototypem Fluence Concept z 2004 roku). Jego bliźniaczym modelem, przeznaczonym na rynek azjatycki, był Samsung SM3. Auto powstało na płycie podłogowej Renault/Nissan C, którą dzieliło m.in. z Renault Megane III i Nissanem X-Trail II. W 2012 roku Fluence został poddany face-liftingowi. Wraz z debiutem IV generacji Megane, Renault wróciło do jego wersji sedan, która zastąpiła wycofany model Fluence.

czytaj więcej
Powagosław

Jeden rzut oka na to auto i od razu można powiedzieć, że decyzja o separacji sedana i hatchbacka w modelu Megane była słuszna. Co więcej, Fluence wygląda dziś dużo ciekawiej nie tylko od swojego poprzednika, ale i bardziej prestiżowej Laguny.

~Powagosław
Luzacjusz

Pokażcie mi kompaktowego sedana, który nie przypomina „zemsty kreślarza”. Jakoś nie widzę. No, może jest parę wyjątków, ale one tylko potwierdzają regułę. A reguła jest taka, że konkurencja w tym podsegmencie jest marna jak emerytura z ZUS-u. Fluence to żaden cud, ale rywale bywają znacznie gorsi. Dlatego Renault w końcu może się coś udać.

~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 151 Nm przy 4250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Liczba cylindrów 4
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 80,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,6
~Kamo
Renault Fluence
Sedan 1.6 16V 110KM 81kW
Bardzo porządne auto. Mocno niedoceniona. Jakbym miał kupić auto dla syna to byłby najlepszy wybór. Mój Fluence jest na gaz kupiłem auto gdy miało 6 lat i przebieg 36 000 km prawdziwy bo auto odkupione z salonu obecnie ma 182 000 km przegląd gazu co 15 000 wymiana oleju 10 000 wymiana świec 40 000 rozrząd nie jest oryginalny więc co 80 000 km. Auto jest naprawdę wdzięczne karoseria mimo rys nie ma znaków korozji silnik radzi sobie dobrze skrzynia biegów mogłyby być sześciostopniowa. Jakby było 15 koni więcej byłoby lepiej ale jest nie najgorzej. Auto godne polecenia jeśli ktoś dbał to następny użytkownik będzie zadowolony. Nie wiem jak innym ale mi się bardzo podobają kształty Fluence a. I muszę powiedzieć że ma bardzo wygodne fotele moje najdłuższa trasa jaką zrobiłem to było 5 500 km w 6 dni naprawdę nie było odczuwać zmęczenia wiadomo pozycja za kierownicą jest męczące ale fotele były naprawdę mega wygodne było to lato skwar klimatyzacja sobie super radzi ma naprawdę mocno sprężarkę i podróżuje się z nim naprawdę wygodnie i przyjemnie.
4,4
~Zakrześ
Renault Fluence
Sedan 1.6 16V 110KM 81kW
Strasznie niedocenione auto, choć to nie jest samochód dla każdego. Jest specyficzne i lubi raczej spokojnych kierowców, przedkładających komfort i delektowanie się spokojną jazdą nad przyspieszeniem, oraz pokonywaniem zakrętów z odczuwalnym przeciążeniem 3 G. Pomimo tego, że Renault Fluence to tylko namiastka prawdziwej limuzyny - potrafi naprawdę cieszyć jazdą i całkiem komfortowym wnętrzem, jak na tą klasę - jest bardzo dobrze. Pomimo tego że mam to auto już ponad 2 lata, codziennie jeżdżę nim z "bananem" na twarzy, wciąż cieszy mnie jego posiadanie. To jedno z tych aut, które wyciszają umysł w drodze do domu po nerwowym dniu w pracy. W trasie pozwoli odpocząć w przyzwoicie wyciszonym wnętrzu a dzięki miękkiemu zestrojeniu zawieszenia dowiezie cię na miejsce bez wstrząsu mózgu i bólu głowy. Jeśli po przejechaniu 350km wysiądziesz pod hotelem nad morzem, i stwierdzisz że właściwie to nie czujesz się zmęczony - to znaczy że jest na prawdę dobrze :-) Kto by pomyślał, taka niepozorna, francusko-turecka "żaba", może troszkę pokraczna - a tu proszę - naprawdę można to auto polubić. W życiu bym nie pomyślał że będę takim jeździł. A gdyby ktoś powiedział jeszcze że to jeszcze będzie skręcana w Turcji francuska myśl techniczna - no to ze śmiechu normalnie puściłby mi chyba zwieracze - cytując klasyka. Wcześniej miałem porządnego, niemieckiego diesla, jeszcze z tych bezawaryjnych. Potem potężne, amerykańskie V6 , a teraz Fluence. I choć żaden z nich nie sprawiał problemów,to tylko Fluence z jakiegoś niewytłumaczalnego powodu podbił moje motoryzacyjne serce - można ? Można ! Jeśli nie przeszkadza ci nadwozie typu "sedan", i szukasz auta o takim charakterze - w cenie ok. 55-60 tyś PLN za nowe auto - nie znajdziesz nic lepszego o podobnej ilości miejsca w środku i w bagażniku. Jeśli ciągle gdzieś się spieszysz, masz 1000 spraw do załatwienia, wszędzie cię pełno i lubisz adrenalinę w trakcie jazdy - odpuść sobie. Potrzebujesz mocnego kompakta - a nie czegoś takiego.
4,3
~Tomek
Renault Fluence
Sedan 1.6 16V 110KM 81kW
W segmencie cenowym do ~55 tyś zł nie ma samochodu podobnych rozmiarów i ze zbliżonym wyposażeniem. Oceniam tu limitowaną serię TechnoFeel. Wyposażenie to: pół-skórzana tapicerka, progresywny układ kierowniczy, cyfrowe zegary, tempomat oraz znakomity system klimatyzacji z nadmuchami na tylny rząd siedzeń i schładzanym schowkiem. Do tego skórzana kierownica i dźwignia zmiany biegów. Dwie poduszki z przodu, w fotelach przednich oraz kurtyny. Rozbudowany system kontroli trakcji. Np. na śniegu śniegu przyhamowuje koło które traci przyczepność, dzięki temu samochód dużo lepiej radzi sobie w zimie. W porównaniu do samochodów w tej kategorii cenowej wyciszenie kabiny jest na wysokim poziomie. Zawieszenie nie jest takie kanapowate jak miało to miejsce w starszych modelach Renault. Zapewnia wygodę i pewność prowadzenia, dobrze tłumi nierównośći, a jego praca jest cicha. Nie polecam 17" felg, znacząco utwardzają wrażenia z jazdy. Samochód jest komfortowy, jadąc w nim odpoczywam. Prowadzenie go sprawia przyjemność. Zwolennicy sportowego charakteru raczej nie mają czego szukać.
Średnie spalanie dla Renault Fluence Sedan 1.6 16V 110KM 81kW od 2009
7,6
l/100 km
8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,6
Renault Fluence
Sedan 1.6 16V 110KM 81kW
Spalanie gazu na przyzwoitym poziomie. Przy prędkościach autostradowych posiłkuje się benzyną. W aucie poza normalnymi zużyciami brak awarii. Części stosunkowo tanie wszędzie dostępne. Pilnować tylko wymian oleju i jeździć
6,5
Renault Fluence
Sedan 1.6 16V 110KM 81kW
Samochód na trasie Olsztyn - Katowice na załączonym tempomacie 100 km/h (średnia z całej trasy 77.3 km/h) spalił 5.1 litra benzyny. Na upartego dałbym radę zejść poniżej 5 litrów ale to wiązałoby się już z męczarnią w postaci jazdy za ciężarówkami i obniżeniem prędkości na tempomacie do 90 km/h. Zatankowałem go do pełna (218 zł) pokazał zasięg 1290 km. Po mieście jak na razie mam średnią 6.8 ale myślę że realnym jest zejście do 6.5.
8,8
Renault Fluence
Sedan 1.6 16V 110KM 81kW
Bardzo oszczędny samochód, na trasie przy spokojnej jeździe 90-110 minimalnie spala niewiele ponad 8 litrów LPG. Przy prędkościach autostradowych około 10 litrów LPG. Mam instalację STAGa - najwyższą wersję silników 4-cylindrowych. W miejsce koła zapasowego wchodzi zbiornik 46l (bez żadnych modyfikacji bagażnika). Po niespełna dwóch latach użytkowania samochodu z instalacją LPG muszę napisać, że chodzi idealnie i bezproblemowo (sprawdzona, prosta konstrukcja silnika).

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 7
4,3
Renault Fluence
Sedan 1.6 16V 110KM 81kW
homologacja: LPGTECH Sp. z o.o. (od 06.2013)
instalacja: LPGTECH
przebieg: 26 tys. km
użytkowana przez: 7 tys. km
Ogólnie do samej instalacji nie mam zastrzeżeń. Po przejechaniu 7 tys. kilometrów padł czujnik temperatury i to była bardzo nie przyjemna wizyta w tym serwisie z kasowali mnie na kwotę 140 zł. pod pretekstem wykonania przeglądu na który nie wyraziłem zgody po 10000 km. chociaż auto od ostatniego przeglądu przejechało tylko 6600 km. i dodatkowo zostawili samochód na kolejny...
5,0
Renault Fluence
Sedan 1.6 16V 110KM 81kW
homologacja: "AUTOGAZ" DOMAŃSKI
instalacja: AC STAG 200
przebieg: 95 tys. km
użytkowana przez: 95 tys. km
Jestem bardzo zadowolony, nie ma żadnej różnicy w jeździe czy to na benzynie czy na gazie, silnik zachowuje się tak samo, Zamontowana duża butla w miejscu koła zapasowego, prosty w obsłudze "grzybek" do wlewu gazu do zbiornika, obsługa klienta bardzo dobra, służą pomocą, mają system system przypominania o serwisie i przeglądzie okresowym, system zniżek przy płatnościach,...
5,0
Renault Fluence
Sedan 1.6 16V 110KM 81kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 115 tys. km
użytkowana przez: 25 tys. km
Generalnie nie odczuwam różnicy w jeździe na LPG a na Pb. Auto zachowuje się tak samo. Przyspieszenie jest, równa praca silnika jest, brak szarpnięć. Jedyna różnica tak naprawdę to cena paliwa. Instalacja BRC SQ 24 montowana 2 lata temu jak na razie działa niezawodnie.
Renault Fluence Sedan