Szukaj

Informacje o Renault Koleos II

Lata produkcji: 2017 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Debiutująca na rynku w roku 2017, najnowsza, druga generacja modelu. Najistotniejszą zmianą było (wobec znacznego zwiększenia wymiarów) – przeniesienie Koleosa z klasy kompaktowych SUV-ów do SUV-ów klasy średniej. Renault Koleos drugiej generacji nie jest bezpośrednim następcą Koleosa I – to przypadło w udziale modelowi Kadjar – klasycznemu kompaktowemu crossoverowi SUV. Stylistycznie auto jest kontynuacją nowej linii francuskiego producenta, której początek wyznaczyły modele Megane oraz Talisman. Koleos II powstał na platformie podłogowej Renault-Nissan Common Module Family (CMF), podobnie jak m.in. Renault Talisman oraz Scenic IV generacji.

 

Nowy Koleos to ważny model dla Renault. Uzupełnia on ofertę francuskiego producenta w której są już mały crossover Captur i większy Kadjar. Druga generacja Renault Koleosa wpisuje się w proces odnowy stylistycznej samochodów francuskiego producenta. Już na pierwszy rzut oka widać, że jest to model właśnie tej marki. Podobieństwa do Talismana, Espace'a i Megane'a widać z zewnątrz. SUV bazuje na modułowej platformie CMF-C/D Renault-Nissan. Jest ona obecnie wykorzystywana między innymi w Espace, Talismanie czy Kadjarze oraz bazują na niej Nissan X-Trail czy Qashqai. Renault Koleos ma jeden z największych rozstawów osi w swojej klasie wynoszący 2 710 mm. Pojemność bagażnika wynosi 542 litry.

czytaj więcej
Powagosław

Kuracji upiększającej Renault ciąg dalszy. Poprzedni Koleos już w momencie debiutu wyglądał dość archaicznie, więc metamorfoza jest imponująca. Dziś ten samochód to piękna, niezwykle harmonijnie skomponowana całość.

~Powagosław
Luzacjusz

W historii Renualt są takie daty, które w monografii marki powinny zostać wyszczególnione wielkimi, ozdobnymi cyframi. Założenie firmy, debiut Renault 5 i dzień, w którym ktoś na spotkaniu zarządu powiedział: „Mon Dieu, jakie te nasze samochody są brzydkie”. Później poszło szybko. Dzięki tej refleksji powstał Koleos.

~Luzacjusz

Renault Koleos II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Układ jezdny - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,9
~Nowy właściciel Koleosa
Renault Koleos II
SUV Facelifting 1.3 TCe 158KM 116kW
Przejechane dopiero 200km. Auto super. Przesiadka z Grupy VAG po wielu latach i po krótkich epizodach z Toyotą. Wersja IP, czyli w pakiecie prawie wszytko, oprócz 4x4 bo w wersji PB nie ma tej opcji. Bardzo dobra jakość materiałów, nic nie piszczy plus auto dobrze wyciszone. Silnik dynamiczny i w pełni ok to spokojnej jazdy, głównie w mieście. Za ten budżet nie kupimy u konkurencji nic podobnego. Chyba, że wydamy grubo ponad 200k PLN. Szkoda tylko, że zakończyła się produkcja Koleosa w 2023, co też widać po małych drobiazgach (głownie multimedia). Ale nam to nie przeszkadza bo byliśmy tego w pełni świadomi kupując to auto.
4,5
~EZOGHUL
Renault Koleos II
SUV Facelifting 2.0 Blue dCi 184KM 135kW
Niestety autocentrum uniemożliwia wybrania osobnej wersji 2021 czyli koleosa po drugim FL gdzie pojawiają się lepsze reflektory LED oraz zmienione tylne oświetlenie na w pełni ledowe - do tego w wersji Initiale Paris tylne kierunkowskazy są sekwencyjne. Ta zmiana na duży plus. Koleos II w porównaniu do pierwszego to dwa różne światy. To jest przeskok co najmniej dwóch dekad. Jest autem dużym, pakownym, zapewniający wygodę podczas długich i bardzo długich tras. Wyróżniający się na drodze, a przy umiejętnym obchodzeniu się z gazem i przewidywaniu sytuacji na drodze bardzo oszczędnym jak na tę wielkość pojazdu. Na długiej trasie zachowuje się trochę jak krążownik :).
4,9
~mienszykow
Renault Koleos II
SUV Facelifting 2.0 Blue dCi 190KM 140kW
Auto użytkuje już ponad rok od nowości - przy wyborze zdecydowanie wygrała relacja jakości do ceny. Renault oferuje zdecydowanie najwięcej w korzystnej cenie. Jakość spasowania materiałów jest naprawdę na bardzo dobrym poziomie. Silnik może nie jest demonem prędkości, ale przy tej masie auta 190 KM zdecydowanie dają radę. Zgadzam się z opiniami, że zawieszenie przy tej klasie auto mogłoby pracować trochę ciszej, ale nie jest to jakoś specjalnie uciążliwe. Generalnie auto super, komfortowe i w dalekich trasach sprawdza się znakomicie. Spalanie przy tej wielkości auta i silniku jest na zdecydowanie akceptowalnym poziomie.

Usterki Renault Koleos II

Liczba wpisów: 11
Awaria skrzyni biegów
  • Renault Koleos II SUV 2.0 dCi 177KM 130kW 2017-2019
  • układ napędowy
  • 170 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 2
Moim zdaniem De facto awaria chyba była konsekwencją wcześniejszej awarii dyferencjału przy 120 tys. km. Skrzynia po naprawie dyfra już lekko szarpała przy ruszaniu, przegazowywała a w późniejszej fazie "gubiła biegi" (symulowane bo to CVT) . Generalnie powrót z wakacji wyglądał nieciekawie . Apogeum się zaczęło będąc 2tys. km od domu. Ale w tej fazie jeszcze wystarczał restart silnika, który kasował błędy. Choć raz się to stało przy wyprzedzaniu. Ostatnie 500 km to zaczęło się wysypywać na ostro i silnik przechodził w chwilowy stan awaryjny bez choinki na zegarach. Jednakże problematyczne było ruszanie oraz max prędkość 110km/h. Cóż naprawa w ASO trwała 1 mies. Na początku na siebie koszt wynajmu wział Renault Polska i auto zamienne z wypożyczalni w klasie. Natomiast ostatnie 2 tyg. auto zastępcze od dealera i już nie spęłniające wymagań dot. odpowiednika w klasie D. Koszt naprawy w ASO +/- 25tys. zł. Pokryte przez Renault Polska - dzieki wykupionemu pakietowi serwisowemu Easy Ride z limitem 5 lat lub 200 tys.km
1 komentarz
Skontroluj wtrysk adBlue
  • Renault Koleos II SUV Facelifting 2.0 Blue dCi 184KM 135kW od 2021
  • układ wtryskowy
  • 8 tys. km
Skontroluj wtrysk adBlue oraz układ wydechowy lampka kontrolna zapalała się co jakiś czas po czym gasła po przejechaniu 20-30 km. Problem zazwyczaj przy jeździe po mieście i małej ilości paliwa w zbiorniku
Problem rozwiązany
1 komentarz
Wymiana łożysk przód
  • Renault Koleos II SUV
  • zawieszenie
  • 70 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Pierwsza wymiana łożysk po 70 k druga po 140 k , więc następna zapewne przy 210k
Renault Koleos II