Szukaj

Informacje o Renault Laguna

Lata produkcji: 1993 – 2015
Segment: Klasa średnia

Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w Europie w latach 1993-2015. W ofercie francuskiej zastąpił niezbyt udany (duża awaryjność) model Renault 21. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, Laguna zdobyła mocną pozycję na rynku (w Polsce przez kilka lat była liderem swojej klasy). Charakterystyczne dla modelu jest to, że nie był on nigdy produkowany w wersji sedan (jedynie liftback, a do tego wersje kombi lub coupe). Po trzech generacjach Laguny (ostatnia debiutowała w 2007 roku), Renault zdecydował się zastąpić ją globalnym modelem Talisman.

 

czytaj więcej
Powagosław

Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.

~Powagosław
Luzacjusz

Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

~Luzacjusz

Renault Laguna – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Renault Laguna

Liczba ocen: 3 176
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,4
~Marcin S.
Renault Laguna II
Hatchback 3.0 V6 24V 207KM 152kW
Jeśli zadbane i nie zajeżdżone bez serwisów to służy długo i nie rdzewieje. Po kompletnym przeglądzie uszczelek, zapłonu, wężów itp. jeździło z 6 lat bez wymiany ani świecy ani filtra paliwa, powietrza gazu chociaż większość na trasie. Po wymianie termostatu lepiej się chodził a zimą zawsze od pstryczka przy -20 a czym zimniej tym lepiej odpalał nawet. Jeśli dobre części wrzucane a nie najtańsze po normalnej eksploatacji to zadowolenie. Jeśli ktoś kupił bo tanie i nie serwisował nie dbał o nic byle kilometrów narobić to napewno auto odpłaciło się kopniakiem w tyłek. Elektryka nawet ok czasami tylko szyberek czy kontrolka poduszki się załączyla po zatkanych odpływach przez co woda się lała w elektronikę i trzeba było to pilnować bo spod przedn. nadkola syf zatykał szyber to wtedy mogła być tragedia. Czyścić dbać i klocki firmowe kilka lat bez zużycia. Żarówki załączaly błąd po przepaleniu ale to akurat dobrze przypomina odrazu. Po 24 latach silnik nic oleju nie bierze. Wcześniej jeden właściciel jednak a nie 7miu jak inne co każdy kupił bez serwisu i sprzedawał bo niby się psuje. Uszczelka pod głowicą raz na 20 lat napewno ma prawo paść i Dobrze zrobić nie na byle silnikon to dożywocie pojeździ. 340 tys i nawet automat jeśli szarpał to przez za późną wymianę oleju i po prawidłowej adaptacji jeździ ciągle staruch mimo że raz wrzuciłem wsteczny podczas jazdy, myśląc że jest w trybie manual a przycisk blokady nie trzymał już bo sprężynka spadła. Wystarczy czasami przejrzeć i dobry regularny serwis to żyje długo. Nie garażowana połowę życia i bez rdzy nawet pryszcza.
4,8
~Artur
Renault Laguna III
Hatchback 2.0 16v 140KM 103kW
Nie żałuję zakupu tego samochodu, zamierzam zachować go na dłużej. Karoseria nie rdzewieje jest bardzo dobrze zabezpieczona przed korozją a to wg. mnie w kilkunastoletnim aucie jest najważniejsze. Konstrukcja mechaniczna auta jest prosta i trwała. Np. tylna belka skrętna a nie zawieszenie wielowahaczowe, łatwo dostępne i niedrogie części zamienne. Nawet jak się coś zepsuje, jak jest zdrowa blacha, to praktycznie wszystko inne można wymienić. Bardzo przyjemny jest ten samochód w prowadzeniu, daje poczucie kontroli w każdych warunkach. Nawet dzisiaj, jego linia nadwozia, szczególnie w wersji hatchback, może się podobać. Podsumowując - jeśli ktoś rozważa zakup tej wersji Laguny, zdecydowanie mogę to auto polecić. Myślę że pozostanie ze mną na dłużej...
4,7
~Piotr P.
Renault Laguna III
Grandtour Phase II 2.0 dCi 150KM 110kW
W mojej opinii jest to samochód bardzo wygodny i przyjemny w użytkowaniu. Pomimo że z pozoru mniejszy od konkurencji np. citroena C5 ma dobre rozwiązania użytkowe takie jak bagaznik, jego rozkładanie, ale także multimedia czy wyciszenie. Samochód pokazuje swoje możliwości jako regularnie użytkowany w długiej trasie a mam na myśli bardzo niski hałas który nie powoduje zmęczenia w czasie jazdy w przeciwieństwo do no audi A8 qutro gdzie hałas był nieznosny. Niby go nie było, a nie dało się wytrzymac.

Raporty spalania Renault Laguna

Liczba raportów: 3 341
Średnie spalanie dla Renault Laguna
7,9 – 12,8
l/100 km
4,9 – 9,2
l/100 km
8,5 – 14,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,9
Renault Laguna III
Coupe 2.0T 205KM 151kW
W ciepłe pory roku w przy normalnej jeździe zgodnie z przepisami w cyklu mieszanym pali 8,5-9,0L. Na trasie z odrobiną jazdy po stolicy(~35%) wyszło mi 7,7L. Najwyższe spalanie średnie uzyskałem zimą w cyklu mieszanym ze znaczną przewagą miasta (~90%) wyszło 10,5. Jeżdżąc płynnie (sprawne korzystanie z dynamiki auta ale nie traktowanie gazu 0-1kowo bo trzeba być pierwszym na światłach itp.) i zgodnie z przepisami spalanie wypada moim zdaniem całkiem nieźle lecz gdy "damy jej" to swoje wypije.
6,0
Renault Laguna III
Hatchback 1.5 dCi 110KM 81kW
Silnik do spokojnej jazdy w trasy. Przy spokojnej jeździe z prędkościami 90km/h spalanie 3.8-4 litry. Na drogach ekspresowych i autostradach spalanie 5.2-5,5 litra za to w mieście potrafi spalić między 7 a 8 litrów na 100km.
6,2
Renault Laguna III
Grandtour 1.5 dCi 110KM 81kW
W mieście nie ma cudów, zależnie od ilości korków spalanie na poziomie 8,3-8,6 l/100 km. Na trasie przy 100km/h ok 4,5l/100, 120km/h ok 5,5l/100 i 140km/h ok 6,5l/100. Przy delikatnej nodze można jeszcze z tego coś urwać. Ogolnie auto wdzięczne dla portfela, nie rakieta choć najwolniejsze też nie jest. Do 150 dobrze się zbiera. Potem tragedia i wir w zbiorniku :)

Usterki Renault Laguna

Liczba wpisów: 213
Dym spod silnika
  • Renault Laguna III Grandtour 2.0 16v dCi 180KM 132kW 2007-2011
  • inne
  • 400 tys. km
Po jeździe na wysokich prędkościach (ponad 100 km/h), a następnie na niskich prędkościach (do 20 km/h) co pewien czas pojawia się dym spod maski. Na pewno nie jest to para wodna - czuć że coś się ewidentnie przypala. Objawy: - dym zza silnika (spod silnika od strony szyby) - po zdjęciu pokrywy silnika słychać (ciche strzelanie) i czuć bardzo wysoką temperaturę, podczas gdy wskaźnik temperatury pokazuje normę (oraz za każdym razem po odstaniu samochodu temperatura jest niska i dopiero wskutek rozgrzania "dochodzi" do normy - czujnik w tym zakresie działa) Próba rozpoznania przez mechanika opierała się na hipotezie, że pali się gdzieś olej silnikowy (wyciek przez korek lub inną nieszczelność). Cały silnik został umyty, zostały wymienione korki do oleju oraz do płynu chłodniczego (ten został uzupełniony i pozostaje w normie) i auto ponownie zostało przeglądnięte - mechanik nic nie stwierdził... Sytuacja powtórzyła się już kilkanaście razy na przestrzeni około pół roku. Zawsze ma miejsce w momencie bardzo powolnej jazdy (np parkowanie), po jeździe z wyższymi prędkościami (około 100 km/h). Mechanik próbował wywołać podobny efekt, ale bez skutku... Co to może być? W razie potrzeby mam filmik nagrany telefonem, gdzie widać mniej więcej z której strony silnika wydobywa się dym.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Einspritzung defekt
  • Renault Laguna II Hatchback 1.6 i 16V 107KM 79kW 2001-2007
  • silnik
  • 211 tys. km
Witam, posiadam lagune II 1.6 benzyna/gaz 2002rok, wczoraj wyskoczył mi komunikat einspritzung defekt oraz pali sie dioda silnika, auto straciło moc maksymalna prędkość jaką można osiągnąć jest 90km/h, a maksymalna ilość obrotów na tak zwanym luzie wynosi maksymalnie 3500. Podczas ruszania i zmieniania biegu na dwójkę auto tak jakby sie zadusiło. Wczoraj znajomy usunął mi ten błąd i wszystko było dobrze, lecz wieczorem jak musialem jechać znów sie to zadziało, a dzis gdy jechalem na stacje bylo dobrze świeciła tylko dioda silnika, a gdy wracałem, znów pojawił sie komunikat i paliła sie dioda i auto znow nie mialo mocy czy ktoś wie co się mogło zadziać? Dodam ze auto stało dlugi czas nieużywane.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Faul on girl injection
  • Renault Laguna II Kombi 2.0 IDE 16V 140KM 103kW 2002-2005
  • układ wtryskowy
  • 187 tys. km
Witam w renault laguna 2 2.0 16v pojawił się błąd..na ciepłym silniku wyskoczyło na pomarańczowo fault on fuel injection jedzie do 3 tys obrotów a późnej odcina moc ..co to może być i czy mogę dalej tak jeździć nie zepsuje się przez to cos jeszcze..?
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 124
5,0
Renault Laguna II
Hatchback 2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 55 tys. km
Butla 55l wchodzi robiąc górkę w bagażniku. Przy wlewie paliwa mieści się pełnowymiarowy wlew gazu. Aluminiowy kolektor dolotowy wymaga demontażu. Wtryski zazwyczaj montuje się od dołu. Standardowe miejsca na fabryczny wtrysk bardzo ciężko rozwiercić. Trzeba pamiętać o filtrze gazu fazy lotnej najlepiej odstojnikowym - powinien dłużej pożyć i więcej mułu wyłapać niż...
4,0
Renault Laguna II
Kombi 2.0 i 16V 135KM 99kW
homologacja: AUTOGAZ PRINS Sp. z o.o
instalacja: PRINS VSI
przebieg: 30 tys. km
użytkowana przez: 4 tys. km
Instalacja prinsa w tym aucie, jak działała to była świetna, brak spadków mocy, zero problemów z przełączaniem itd. Natomiast auto stało w niemczech dosyć dlugo i reduktor skorodował, osadziła sie w nim jakas maź, filtry sie pozapychały, ogolnie istalacja do rementu, więc długo się nią nie nacieszyłem. Koszt eksploatacji dosyc wysoki, nowy reduktor 840 zl, filtry 100, zestaw...
5,0
Renault Laguna II
Kombi 2.0 i 16V 135KM 99kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC Sequent P&D
przebieg: 240 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Instalacja BRC SQ P&D zakładana przy przebiegu 240 tys.km. Obecnie na liczniki 302 tys.km. Silnik na LPG pracuje bez zarzutu. Przed montażem przeszedł jednak przegląd i niezbędne naprawy. Spalanie w granicach 11l/100km. Moc pozostała, nawet przy dynamicznej jeździe i wkręcaniu na wysokie obroty silnik dalej pracuje na LPG tak jak ma być.
Renault Laguna