Szukaj

Informacje o Renault Laguna I Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW 1997-2000

Lata produkcji: 1997 – 2000
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja Laguny debiutowała w 1993 roku jako następca Renault 21. Model był jednym z nielicznych w swojej klasie, który nie występował w wersji sedan, a jedynie w wersjach liftback i kombi (ta ostatnia na niektórych rynkach była sprzedawana jako Renault Laguna Grandtour; następca modelu Savanna/Nevada). Mimo pozornej niedogodności, Laguna I okazała się sporym sukcesem. Stylistycznie samochód nawiązywał do modelu Safrane. W 1998 Laguna przeszła delikatną modernizację. Jej produkcja zakończyła się w 2001 roku.
czytaj więcej
Powagosław

Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.

~Powagosław
Luzacjusz

Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 148 Nm przy 3750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Całokształt - Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,1
~Przemo
Renault Laguna I
Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW
Jestem posiadaczem Laguny 1.6 rok 1999r (rodzinnego wozu) od niedawna ale przyznam szczerze, że jestem pod dużym wrażeniem tego samochodu. W porównaniu do VW Passata 1.9 td B4 z 1994r oraz Opla Vectry B 1.6 benzyna które ostatnio miałem to jak dla mnie o niebo lepszy pojazd. Mam tu na myśli przede wszystkim komfort podróży, dobrą jakość użytych do wykończenia materiałów, silnik charakteryzujący się jak dla mnie bardzo dobrą kulturą pracy może dlatego że nie widział nigdy gazu, a także niezbyt wygurowane ceny części zamiennych. Powyższe czynniki przekonały mnie że zakup tego auta był dla mnie strzałęm w dzisiątkę.
4,2
~carlos
Renault Laguna I
Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW
Mam ją 3 lata a nadal podchodząc do niej zawsze się uśmiecham patrząc na jej kształt - zboczenie? Wiem że to kwestia gustu. W środku laguna jest komfortowa, bardzo przyjemne fotele, ładna deska rozdzielcza, sporo schowków - no inny świat w porównaniu do aut niemieckich, następny też będzie francuz. Auto bardzo ekonomiczne przy tych gabarytach. Serwis też na mnie dużo nie zarobił. Instalacja LPG spisuje się bezproblemowo. Aha - gdyby komuś w mroźny poranek auto nie odpaliło mimo że kręci, a po chwili będzie słychać syczenie to znaczy że zamarzła woda w kolanku przy tłumiku (co za patent!) - po rozgrzaniu auta w garażu i zrobieniu małej dziurki wyleciało 2 litry wody - teraz zimą mam spokój. Ogólnie polecam auto z tym silnikiem (znajomy ma z dieslem i jest strasznie głośny i \"rozdygotany\" więc raczej dla miłośników). Ma kilka drobnych wad - elektryka, duże przednie słupki zasłaniające widoczność, ale plusów jest znacznie więcej.
4,7
~piasek787
Renault Laguna I
Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW
Przez 5 lat eksploatacji spodziewałem się że auto będzie awaryjne bo to w końcu francuz a tu taka niespodzianka. Wystarczy wymieniać, ole,j klocki, rozrząd i jechać dalej. Polecam to auto szczególnie po liftingu gdyż zostało dopracowane i jest bezawaryjne.
Åšrednie spalanie dla Renault Laguna I Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW 1997-2000
7,9
l/100 km
8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,3
Renault Laguna I
Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW
Naparwde oszczedne autko. Pozyczyłem kiedyś to autko od ojca. POjechałem w trase dosyć górzystą ( południowa cześć Woj. Podkarpackiego) jechałem spokojnnie i zachowując zasady oszczedneij jazdy- wynik 6,4 l/100km z właczona klimatyzacja- mysle że to nie wymaga komentarza. W miescie pomiedzy 8 a 9. a na trasie rzewszow krakow jak nie ma korkow ( pozniym iweczorem) i jazdo ok 100-110 to wychodzi pomiedzy 7-7,2 a jaks sa korki to 7,5 max 8. Osobiscie jezdze dci, ale powiem szczerze, zejka ktos duzo nie jezdi to lepiej kupic benzynke i miec spokoj.
7,9
Renault Laguna I
Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW
Wspaniałe,duże rodzinne kombi i bardzo oszczędne.Zainwestowałem w sekwencję i nie żałuję.Trasa,którą czesto robię tj Warszawa-Kozienice 6.7l gazu!!! W mieście z klima non stop max 9.5 gazu.Porównujac jazdę na benzynie lub ropie to jazda za darmo-komunikacja miejska więcej by wyniosła.Jest to moja druga laguna,jeżdżę nią dwa lata i oprócz świec,filtrów,płynów,serwisu klimy nie robiłem nic przy niej.Jeśli chodzi o komfort podróżowania to bajka.Nie jest to rakieta i nie należy liczyc na przyspieszenia wgniatające w fotel ale za to odpłaca się swoim bardzo niskim spalaniem.Naprawdę polecam autko!!!
10,7
Renault Laguna I
Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW
Zastanawiam się nad opiniami, że to oszczędne auto. Moim zdaniem nie jest biorąc pod uwagę moc i osiągi (elastyczność słabiutka), bo pali średnio co najmniej 10l/100km, a w zimie na krótkich dystansach: 14l//100km. Właściwie tylko jadąc w trasie stylem emeryt na wakacjach da się zejść w okolice deklarowanych przez producenta 7-8l/100km. Realnie 9-10l/100km. Jest sprawny technicznie. Benzyna 2.0 16V paliła podobnie, ale była wyraźnie szybsza. Może taki egzemplarz...

Usterki Renault Laguna I

Liczba wpisów: 77
Stukanie przy skręcaniu oraz ciężko pracujące wspomaganie.
  • Renault Laguna I Hatchback 1.8 16V 120KM 88kW 1998-2000
  • zawieszenie
Podczas ruchów kierownicą, słyszalne były wyraźne stuki/strzały z okolic amortyzatora. Z wcześniejszych doświadczeń samochodowych, byłem pewien, że są to łożyska amortyzatorów/ McPhersona. Postanowiłem nie dawać mechanikowi zarobić tym razem :) Zaopatrzyłem się w ściągacze do sprężyn, klucze i do dzieła. Po zdjęciu koła pojawił się pierwszy problem. Śruby trzymające były strasznie zapieczone. Po wylaniu ogromnych ilośći WD40 i ostukiwaniu śrub , puściło ! (wiem ze by poszło po podgrzaniu śruby , ale nie bylemw posiadaniu palnika). Po odkręceniu amortyzatora, zaznaczyłem sobie położenie kielicha ( ważne aby to zaznaczyc , istotna sprawa przy składaniu). Trochę się namęczyłem , ze ściśnięciem sprężyn, ale w końcu udało się :). Po rozebraniu kolumny Mc Phersona każdy element dokładnie przeczyściłem każdy element benzyna ekstrakcyjna. Po wyjęciu starego łożyska( które było w opłakanym stanie), gniazdo łożyska dla pewności posmarowałem gniazdo smarem do łożysk. Po złożeniu i skręceniu wszystkiego, kierownica działa idealnie :> Cała operacja zajęła mi około 5 godzin , a to ze względu , że klucze gięły się w rękach i ( takie dobre :)) To na tyle z opisu naprawy. Dobra sprawa i satysfakcja nie do opisanie z odniesionego sukcesu :>
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Wadliwa turbina
  • Renault Laguna I
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
witam.a ja musze pochwalic lagune 1.9 ,bo jest bardzo przyjemnym autkiem pod warunkiem ze nie kupi sie jakiejs miny.ja pzywiozlem z anglii,zrobilem przekladke i 2 lata cieszylem sie bezawaryjna jazda.pierwsza podstawowa zasada to zmiana oleju NIE TAK JAK ZALECA SERVIS co 30 tys tylko 12-15.wiadoma sprawa ze od razu z filtrami.dobry olej polsyntetyk i wszystko chodzi jak nalezy.a jesli chodzi o wymiane turbiny to przy tym zabiegu nalezy wymienic olej na nowy,nowy filtr powietrza,filtr oleju,wyplukac IC z oleju i wszystkie rury turbo-IC-silnik.wydmuchac uklad dolotowy bo moga byc opilki rozwalonego wirnika.przeczyscic rurke zasilania oleju i wymienic na niej oringi.no i podstawa jesli chodzi o turbo.jesli zregenerujecie turbo i zaplacicie 700 zl to macie na bank chinskie czesci w srodku a to dlugo nie pochodzi.za dobrze zrobione turbo trzeba dac 1000.pozdrawiam.
Jak odblokować immobilizer (uruchomić silnik), gdy kluczyk nie działa?
  • Renault Laguna I
Porada dotyczy aut z kluczykiem na podczerwień i immobilizerem. Jeśli posiadamy kluczyk na podczerwień, immobilizer w aucie odblokowywany jest kodem przesyłanym przez podczerwień. Problem pojawia się gdy kluczyk uszkodzimy (utopimy, rozjedziemy :D), lub po prostu rozładują się baterie. Auto otworzymy przez przekręcenie kluczyka w drzwiach ale po włożeniu go do stacyjki nie będziemy mogli uruchomić silnika. Kupując auto w salonie powinniśmy dostać kartę, na której znajduje się kod awaryjny. Jeśli jednak kupiliśmy auto jako używane i nie dostaliśmy kodu, należy go wygenerować używając programu: [http://www.4shared.com/file/HPD7J4f-/RenaultKey.html] (działa tylko pod Windows XP). Serwisy Renault za podanie kodu życzą sobie od 100 do ponad 300 PLN! 1. Rozkręcamy kluczyk i odczytujemy kod z żółtej naklejki w pilocie. 2. Uruchamiamy program (hasło zapisane jest w pliku tekstowym w archiwum) i podajemy w programie typ pojazdu (w moim przypadku B56H - odczytujemy go z numeru nadwozia, po literach "VF1") 3. Podajemy kod z kluczyka w programie (np. 123456A7) 4. Program w czerwonej ramce wyświetli 4-cyfrowy kod do odblokowania immo. (Code Securite Antidemarrage) 5. Wkładamy kluczyk do stacyjki, przekręcamy w pozycję zapłonu. Mruga żółta kontrolka immo (błyskawica). Immobilizer jest zablokowany. 6. Wciskamy gaz do oporu (kontrolka gaśnie), podajemy 1-szą cyfrę kodu odpowiednią ilością wciśnięć przycisku komputera (przy dźwigni wycieraczek) np. jeśli kod to 2468, wciskamy przycisk 2 razy (kontrolka immo mignie przy każdym naciśnięciu przycisku). 7. Puszczamy gaz. Wciskamy gaz ponownie, podajemy 2-gą cyfrę kodu (np. 4 wciśnięcia). Puszczamy gaz. 8. Powtarzamy punkt 6 i 7 aż do ostatniej cyfry kodu. 9. Po podaniu ostatniej cyfry kodu i puszczeniu gazu, kontrolka immo zgaśnie, możemy odpalić auto. 10. Uwaga! Mamy teraz cały czas odblokowany immobilizer! 11. Aby go zablokować ponownie, musimy otworzyć drzwi nadajnikiem podczerwieni, włożyć kluczyk i przekręcić w zapłon. Wyjąć kluczyk i zamknąć auto. Od tej pory immobilizer znów działa tak jak wcześniej. Kod najlepiej zapisać sobie gdzieś, gdzie będziemy mogli go użyć w awaryjnej sytuacji.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
52 komentarze
Renault Laguna I Kombi