Szukaj

Informacje o Renault Laguna I Kombi 1.8 90KM 66kW 1995-2000

Lata produkcji: 1995 – 2000
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja Laguny debiutowała w 1993 roku jako następca Renault 21. Model był jednym z nielicznych w swojej klasie, który nie występował w wersji sedan, a jedynie w wersjach liftback i kombi (ta ostatnia na niektórych rynkach była sprzedawana jako Renault Laguna Grandtour; następca modelu Savanna/Nevada). Mimo pozornej niedogodności, Laguna I okazała się sporym sukcesem. Stylistycznie samochód nawiązywał do modelu Safrane. W 1998 Laguna przeszła delikatną modernizację. Jej produkcja zakończyła się w 2001 roku.
czytaj więcej
Powagosław

Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.

~Powagosław
Luzacjusz

Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1783 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 144 Nm przy 2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(97%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

3,3
~xoxo@plusnet.pl
Renault Laguna I
Kombi 1.8 90KM 66kW
Dla ustalenia uwagi: jestem po przesiadce z BMW 520iA z 1993 r. Jak na mój gust samochód przeciętny, moja żona już zapowiedziała, że następna ma być BMW kombi - co już o czymś świadczy, generalnie za delikatny samochód na nasze drogi, po dobrych drogach ok a le po polskich słabo, trzęsie się i zjest za głośny. NAjwiększa zaleta to kufer w kombi - sprawdza się rewelacyjnie brak występów, błotników i innych nierówności w bagażniku po prostu proste ściany - rewelacja. Droga instalacja gazowa ze wwzględu na słaby plastikowy kolektor silnika. Da się jeździć, klima to podstawa, kombi przy dwójce dzieci też, samochód miał być tani i jest tani, lekki brak komfortu i psujące się detale psują trochę krwi ale ujdzie. Reasumując przeciętnej jakości auto za śmieszną cenę.
4,3
~obserwator drogi
Renault Laguna I
Kombi 1.8 90KM 66kW
W 2022 roku jako samochód na co dzień, sprawdza się bez zarzutu. Stosunek jakość - cena 5/5 pod warunkiem zakupu rozsądnego egzemplarza. Przebieg to sprawa drugorzędna w aucie, które ma ponad 20 lat. Konstrukcyjnie samochód prosty i w miarę przemyślany. Wymiana żarówek nie stanowi problemu. Z wyposażenia mój egzemplarz za wiele nie posiada, ale wszystko działa.
3,2
~sylvec
Renault Laguna I
Kombi 1.8 90KM 66kW
Auto mam od nowosci czyi od 15lat. Ma przejechane 345000. Generalnie jestem z samochodu bardzo zadowolony. Zawsze wraca, latwo go naprawic jak sie cos popsuje. Silnik toleruje LPG. Najslabsza strona samochodu jest zawieszenie. Jest to wygodny samochod, w kombi pakowny i oszczedny na gazie jak na swoje gabaryty.
Średnie spalanie dla Renault Laguna I Kombi 1.8 90KM 66kW 1995-2000
8,4
l/100 km
9,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,5
Renault Laguna I
Kombi 1.8 90KM 66kW
Mam taką Lagunke pół roku jestem bardzo zadowolony spalanie tak jak widać nie za wysokie. Zapakowałem 5 osób pełen bagażnik i pojechałem nad może zmieściła mi sie w granicach 7,5litra. Średnie spalanie to 8 litra. Jeśli chodzi o jazde to cięzko wchodzą biegi generalnie jedynka ale idzie sie przyzwyczaić. samochód zrywny 90kM ale zamiesza i nawet szybko ruszy na światłach. Naprawde polecam cześci są tanie i pełen dostęp, problem jest tylko w wersji kombi z szybami jeśli by ktoś wymieniał, miałem taką przygode gościu kosił trawnik i zbił mi szybe. Szyby boczne bagażnika jak i klapy są tylko dostępne na rynku wtórnym i za boczną komisy cenią sobie 300zł w serwisie 1200zł. Jest ich mało wiec kupisz nawet za 300zł w porównaniu moge napisać że przednia szyba do Laguny kosztuje 100zł ;] wiec widać różnice. Autko godne polecenia!!!
8,3
Renault Laguna I
Kombi 1.8 90KM 66kW
Z początku trudno o konkretne dane, krótkie trasy od sklepu, szkoły itp wychodziło mi nawet 10-12 litrów benzyny na 100km. (niestety mam górzysty teren) ale nauczyłem się upchać lagunę w 9 litrach. Na trasie kilkaset kilometrów potrafi przy delikatnym traktowaniu zjeść ciut poniżej 7 litrów.
10,3
Renault Laguna I
Kombi 1.8 90KM 66kW
Jest OK. Nie należy oczekiwać od takiego samochodu spalania na poziome Seicento. Silnik ma mało mocy w stosunku do masy, ale nie ma co narzekać. Jak dla mnie całkiem nieźle, uwzględniając wielkość. No i jest to samochód bardzo wygodny. To czwarty mój samochód z gazem i kolejny potwierdzający zalety tego paliwa.

Usterki Renault Laguna I

Liczba wpisów: 77
Stukanie przy skręcaniu oraz ciężko pracujące wspomaganie.
  • Renault Laguna I Hatchback 1.8 16V 120KM 88kW 1998-2000
  • zawieszenie
Podczas ruchów kierownicą, słyszalne były wyraźne stuki/strzały z okolic amortyzatora. Z wcześniejszych doświadczeń samochodowych, byłem pewien, że są to łożyska amortyzatorów/ McPhersona. Postanowiłem nie dawać mechanikowi zarobić tym razem :) Zaopatrzyłem się w ściągacze do sprężyn, klucze i do dzieła. Po zdjęciu koła pojawił się pierwszy problem. Śruby trzymające były strasznie zapieczone. Po wylaniu ogromnych ilośći WD40 i ostukiwaniu śrub , puściło ! (wiem ze by poszło po podgrzaniu śruby , ale nie bylemw posiadaniu palnika). Po odkręceniu amortyzatora, zaznaczyłem sobie położenie kielicha ( ważne aby to zaznaczyc , istotna sprawa przy składaniu). Trochę się namęczyłem , ze ściśnięciem sprężyn, ale w końcu udało się :). Po rozebraniu kolumny Mc Phersona każdy element dokładnie przeczyściłem każdy element benzyna ekstrakcyjna. Po wyjęciu starego łożyska( które było w opłakanym stanie), gniazdo łożyska dla pewności posmarowałem gniazdo smarem do łożysk. Po złożeniu i skręceniu wszystkiego, kierownica działa idealnie :> Cała operacja zajęła mi około 5 godzin , a to ze względu , że klucze gięły się w rękach i ( takie dobre :)) To na tyle z opisu naprawy. Dobra sprawa i satysfakcja nie do opisanie z odniesionego sukcesu :>
Oczekuje na rozwiązanie
Wadliwa turbina
  • Renault Laguna I
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
witam.a ja musze pochwalic lagune 1.9 ,bo jest bardzo przyjemnym autkiem pod warunkiem ze nie kupi sie jakiejs miny.ja pzywiozlem z anglii,zrobilem przekladke i 2 lata cieszylem sie bezawaryjna jazda.pierwsza podstawowa zasada to zmiana oleju NIE TAK JAK ZALECA SERVIS co 30 tys tylko 12-15.wiadoma sprawa ze od razu z filtrami.dobry olej polsyntetyk i wszystko chodzi jak nalezy.a jesli chodzi o wymiane turbiny to przy tym zabiegu nalezy wymienic olej na nowy,nowy filtr powietrza,filtr oleju,wyplukac IC z oleju i wszystkie rury turbo-IC-silnik.wydmuchac uklad dolotowy bo moga byc opilki rozwalonego wirnika.przeczyscic rurke zasilania oleju i wymienic na niej oringi.no i podstawa jesli chodzi o turbo.jesli zregenerujecie turbo i zaplacicie 700 zl to macie na bank chinskie czesci w srodku a to dlugo nie pochodzi.za dobrze zrobione turbo trzeba dac 1000.pozdrawiam.
Jak odblokować immobilizer (uruchomić silnik), gdy kluczyk nie działa?
  • Renault Laguna I
Porada dotyczy aut z kluczykiem na podczerwień i immobilizerem. Jeśli posiadamy kluczyk na podczerwień, immobilizer w aucie odblokowywany jest kodem przesyłanym przez podczerwień. Problem pojawia się gdy kluczyk uszkodzimy (utopimy, rozjedziemy :D), lub po prostu rozładują się baterie. Auto otworzymy przez przekręcenie kluczyka w drzwiach ale po włożeniu go do stacyjki nie będziemy mogli uruchomić silnika. Kupując auto w salonie powinniśmy dostać kartę, na której znajduje się kod awaryjny. Jeśli jednak kupiliśmy auto jako używane i nie dostaliśmy kodu, należy go wygenerować używając programu: [http://www.4shared.com/file/HPD7J4f-/RenaultKey.html] (działa tylko pod Windows XP). Serwisy Renault za podanie kodu życzą sobie od 100 do ponad 300 PLN! 1. Rozkręcamy kluczyk i odczytujemy kod z żółtej naklejki w pilocie. 2. Uruchamiamy program (hasło zapisane jest w pliku tekstowym w archiwum) i podajemy w programie typ pojazdu (w moim przypadku B56H - odczytujemy go z numeru nadwozia, po literach "VF1") 3. Podajemy kod z kluczyka w programie (np. 123456A7) 4. Program w czerwonej ramce wyświetli 4-cyfrowy kod do odblokowania immo. (Code Securite Antidemarrage) 5. Wkładamy kluczyk do stacyjki, przekręcamy w pozycję zapłonu. Mruga żółta kontrolka immo (błyskawica). Immobilizer jest zablokowany. 6. Wciskamy gaz do oporu (kontrolka gaśnie), podajemy 1-szą cyfrę kodu odpowiednią ilością wciśnięć przycisku komputera (przy dźwigni wycieraczek) np. jeśli kod to 2468, wciskamy przycisk 2 razy (kontrolka immo mignie przy każdym naciśnięciu przycisku). 7. Puszczamy gaz. Wciskamy gaz ponownie, podajemy 2-gą cyfrę kodu (np. 4 wciśnięcia). Puszczamy gaz. 8. Powtarzamy punkt 6 i 7 aż do ostatniej cyfry kodu. 9. Po podaniu ostatniej cyfry kodu i puszczeniu gazu, kontrolka immo zgaśnie, możemy odpalić auto. 10. Uwaga! Mamy teraz cały czas odblokowany immobilizer! 11. Aby go zablokować ponownie, musimy otworzyć drzwi nadajnikiem podczerwieni, włożyć kluczyk i przekręcić w zapłon. Wyjąć kluczyk i zamknąć auto. Od tej pory immobilizer znów działa tak jak wcześniej. Kod najlepiej zapisać sobie gdzieś, gdzie będziemy mogli go użyć w awaryjnej sytuacji.
Oczekuje na rozwiązanie
52 komentarze
Renault Laguna I Kombi