Szukaj

Informacje o Renault Laguna I Kombi 2.0 115KM 85kW 1995-2000

Lata produkcji: 1995 – 2000
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja Laguny debiutowała w 1993 roku jako następca Renault 21. Model był jednym z nielicznych w swojej klasie, który nie występował w wersji sedan, a jedynie w wersjach liftback i kombi (ta ostatnia na niektórych rynkach była sprzedawana jako Renault Laguna Grandtour; następca modelu Savanna/Nevada). Mimo pozornej niedogodności, Laguna I okazała się sporym sukcesem. Stylistycznie samochód nawiązywał do modelu Safrane. W 1998 Laguna przeszła delikatną modernizację. Jej produkcja zakończyła się w 2001 roku.
czytaj więcej
Powagosław

Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.

~Powagosław
Luzacjusz

Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 5250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 168 Nm przy 4250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,5
~Bastmano
Renault Laguna I
Kombi 2.0 115KM 85kW
Kupilem troche dobite auto za nieduze pieniazki, pare rzeczy zrobilem i w zasadzie caly czas smigam. Autko przezylo mrozy po -20 i nie bylo problemow z odpalaniem. Podejrzewam, ze gdybym kupil zadbany egzemplarz za oczywiscie wieksze pieniazki, zalozl gaz to chwalil bym to jak tylko mozna, z racji, ze jezdze trupkiem jest troche gorzej ale jestem zadowolony. Przede wszystkim przestronnosc, ogromny bagaznik, komfort podrozowania. Denerwuja psujace sie pierdoly. Drugi raz raczej bym nie kupil ale jednak zostal przy francuzach, 406 bedzie nastepny :)
4,4
Renault Laguna I
Kombi 2.0 115KM 85kW
Wielkie, wygodne, ladne kombi. Swietne zawieszenie ktore sprawia ze w lagunce mozna sie zakochac ;) Pokonywanie dlugich tras jest nie tylko malo meczace ale i bardzo przyjemne. Fotele, kanapa i cale wnetrze jest bardzo, bardzo wygodne, wrecz rozleniwiajace. Wyposazenie bardzo fajne, malo ktora marka za podobna cene oferuje nam az tyle. Usterkowosc? - Jak dbasz tak masz. Mnie przy 330 tys przebiegu, regularnych wymianach eksploatacyjnych czesci, trzynastoletnie auto nigdy nie zawiodlo! Ci ktorzy mysla ze do kilkunastoletniego auta mozna tylko lac paliwo i sie niczym nie przejmowac niech sobie kupia trabanta! Jesli o auto zadbamy i nie bedziemy odkladac bierzacych napraw to laguna napewno sie odwdzieczy niezawodnoscia. Mimo wieku i przebiegu wiem ze laguna bedzie u mnie mozliwie dlugo jak sie da, a po niej nastepna!
4,2
~Marcin
Renault Laguna I
Kombi 2.0 115KM 85kW
Auto nigdy nie zawiodło w trasie. Jest wygodne. Naprawy nie są bardzo uciążliwe. Generalnie bardzo dobrze jak na 9 lat eksploatacji. Od 1,5 roku trochę je znielubiłem: 1. skrzynia biegów wymieniona w wyniku uszkodzenia, ta wymieniona cieknie 1L/rok. 2. Wypalony zawór i remont głowicy(pewnie przez gaz) 3. Problemy z elektryką(jakieś otarcia kabli i błędy tym spowodowane). Zdecydowanie za mało dynamiczne.
Średnie spalanie dla Renault Laguna I Kombi 2.0 115KM 85kW 1995-2000
9,4
l/100 km
10,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,8
Renault Laguna I
Kombi 2.0 115KM 85kW
Po przeprowadzce jeżdżę w koło komina odcinki najczęściej po zaledwie 2-3km i przy raczej ciężkiej nodze i często niedogrzanym silniku. i zwykłej instalacji gazowej auto pali średnio zawsze 13 z haczykiem. Bardzo rzadko 12 z przodu. Należy więc założyć to jako cykl miejski bez korków. Ewentualne szlabany na odpalonym czasami silniku. Na trasie od 8,2 (bardzo wolna jazda na odcinku ok 250km w Polsce) i podobnie 8 o 9 z haczykiem na niemieckich autostradach bez przekraczania 120km/h. ok 13-14l na niemieckiej autostradzie przy 120-165km/h. Dla porównania Trasy Bydgoszcz Toruń przy deptaniu 160km/h co się wiązało z notorycznym wyprzedzaniem i hamowaniem spaliła ok 15l.
10,2
Renault Laguna I
Kombi 2.0 115KM 85kW
8 zaworówka super sobie radzi ze zwykłą instalacją gazową i potrafi spalić na trasie od 8,l gazu przy 90km/h bez klimy jak i do 12 (z klimą przy deptaniu (też na trasie). W mieście ok 12-13l łyknie latem z klimą więc ja wiem czy bez sekwencji to aby tak źle?? Można przyznać że tym autem dobrze się jeździ do 120-130km/h potem robi się głośno. Następne auto musi mieć 6 biegów i więcej mocy ale to jak by nie patrzeć 13 latek dla którego z tym wyposażeniem w tej cenie nie widzę konkurencji. Chciałem Omegę i cieszę się że nie kupiłem. Wypiła by 15-18 w mieście.
10,2
Renault Laguna I
Kombi 2.0 115KM 85kW
Lala zawsze pali sporo. Urok auta. Nie polecam eco drivingu i oszczedzania za wszelka cene, bo autu robi sie krzywde. To tylko zamula silnik, a pozorna oszczednosc odbija sie pozniej na "leczeniu" auta... Polecam jazde spokojna, acz stanowcza. Zmiana biegu w granicah 3-4 tys obraotow i bedzie o.k. Przy 6 tys jest ociecie. Powyzej 5 juz zlopie strasznie, co da sie zaobserwowac, gdy strzalka zjedzie nam w dol ale wir wywolany w baku powoduje ze plywak schodzi nizej... Ten efekt czasto wplywa na zmiane stylu jazdy...:P (zdejmuje noge z gazu)

Usterki Renault Laguna I

Liczba wpisów: 77
Stukanie przy skręcaniu oraz ciężko pracujące wspomaganie.
  • Renault Laguna I Hatchback 1.8 16V 120KM 88kW 1998-2000
  • zawieszenie
Podczas ruchów kierownicą, słyszalne były wyraźne stuki/strzały z okolic amortyzatora. Z wcześniejszych doświadczeń samochodowych, byłem pewien, że są to łożyska amortyzatorów/ McPhersona. Postanowiłem nie dawać mechanikowi zarobić tym razem :) Zaopatrzyłem się w ściągacze do sprężyn, klucze i do dzieła. Po zdjęciu koła pojawił się pierwszy problem. Śruby trzymające były strasznie zapieczone. Po wylaniu ogromnych ilośći WD40 i ostukiwaniu śrub , puściło ! (wiem ze by poszło po podgrzaniu śruby , ale nie bylemw posiadaniu palnika). Po odkręceniu amortyzatora, zaznaczyłem sobie położenie kielicha ( ważne aby to zaznaczyc , istotna sprawa przy składaniu). Trochę się namęczyłem , ze ściśnięciem sprężyn, ale w końcu udało się :). Po rozebraniu kolumny Mc Phersona każdy element dokładnie przeczyściłem każdy element benzyna ekstrakcyjna. Po wyjęciu starego łożyska( które było w opłakanym stanie), gniazdo łożyska dla pewności posmarowałem gniazdo smarem do łożysk. Po złożeniu i skręceniu wszystkiego, kierownica działa idealnie :> Cała operacja zajęła mi około 5 godzin , a to ze względu , że klucze gięły się w rękach i ( takie dobre :)) To na tyle z opisu naprawy. Dobra sprawa i satysfakcja nie do opisanie z odniesionego sukcesu :>
Oczekuje na rozwiązanie
Wadliwa turbina
  • Renault Laguna I
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
witam.a ja musze pochwalic lagune 1.9 ,bo jest bardzo przyjemnym autkiem pod warunkiem ze nie kupi sie jakiejs miny.ja pzywiozlem z anglii,zrobilem przekladke i 2 lata cieszylem sie bezawaryjna jazda.pierwsza podstawowa zasada to zmiana oleju NIE TAK JAK ZALECA SERVIS co 30 tys tylko 12-15.wiadoma sprawa ze od razu z filtrami.dobry olej polsyntetyk i wszystko chodzi jak nalezy.a jesli chodzi o wymiane turbiny to przy tym zabiegu nalezy wymienic olej na nowy,nowy filtr powietrza,filtr oleju,wyplukac IC z oleju i wszystkie rury turbo-IC-silnik.wydmuchac uklad dolotowy bo moga byc opilki rozwalonego wirnika.przeczyscic rurke zasilania oleju i wymienic na niej oringi.no i podstawa jesli chodzi o turbo.jesli zregenerujecie turbo i zaplacicie 700 zl to macie na bank chinskie czesci w srodku a to dlugo nie pochodzi.za dobrze zrobione turbo trzeba dac 1000.pozdrawiam.
Jak odblokować immobilizer (uruchomić silnik), gdy kluczyk nie działa?
  • Renault Laguna I
Porada dotyczy aut z kluczykiem na podczerwień i immobilizerem. Jeśli posiadamy kluczyk na podczerwień, immobilizer w aucie odblokowywany jest kodem przesyłanym przez podczerwień. Problem pojawia się gdy kluczyk uszkodzimy (utopimy, rozjedziemy :D), lub po prostu rozładują się baterie. Auto otworzymy przez przekręcenie kluczyka w drzwiach ale po włożeniu go do stacyjki nie będziemy mogli uruchomić silnika. Kupując auto w salonie powinniśmy dostać kartę, na której znajduje się kod awaryjny. Jeśli jednak kupiliśmy auto jako używane i nie dostaliśmy kodu, należy go wygenerować używając programu: [http://www.4shared.com/file/HPD7J4f-/RenaultKey.html] (działa tylko pod Windows XP). Serwisy Renault za podanie kodu życzą sobie od 100 do ponad 300 PLN! 1. Rozkręcamy kluczyk i odczytujemy kod z żółtej naklejki w pilocie. 2. Uruchamiamy program (hasło zapisane jest w pliku tekstowym w archiwum) i podajemy w programie typ pojazdu (w moim przypadku B56H - odczytujemy go z numeru nadwozia, po literach "VF1") 3. Podajemy kod z kluczyka w programie (np. 123456A7) 4. Program w czerwonej ramce wyświetli 4-cyfrowy kod do odblokowania immo. (Code Securite Antidemarrage) 5. Wkładamy kluczyk do stacyjki, przekręcamy w pozycję zapłonu. Mruga żółta kontrolka immo (błyskawica). Immobilizer jest zablokowany. 6. Wciskamy gaz do oporu (kontrolka gaśnie), podajemy 1-szą cyfrę kodu odpowiednią ilością wciśnięć przycisku komputera (przy dźwigni wycieraczek) np. jeśli kod to 2468, wciskamy przycisk 2 razy (kontrolka immo mignie przy każdym naciśnięciu przycisku). 7. Puszczamy gaz. Wciskamy gaz ponownie, podajemy 2-gą cyfrę kodu (np. 4 wciśnięcia). Puszczamy gaz. 8. Powtarzamy punkt 6 i 7 aż do ostatniej cyfry kodu. 9. Po podaniu ostatniej cyfry kodu i puszczeniu gazu, kontrolka immo zgaśnie, możemy odpalić auto. 10. Uwaga! Mamy teraz cały czas odblokowany immobilizer! 11. Aby go zablokować ponownie, musimy otworzyć drzwi nadajnikiem podczerwieni, włożyć kluczyk i przekręcić w zapłon. Wyjąć kluczyk i zamknąć auto. Od tej pory immobilizer znów działa tak jak wcześniej. Kod najlepiej zapisać sobie gdzieś, gdzie będziemy mogli go użyć w awaryjnej sytuacji.
Oczekuje na rozwiązanie
52 komentarze
Renault Laguna I Kombi