Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Laguna I Kombi 3.0 V6

Pierwsza generacja Laguny debiutowała w 1993 roku jako następca Renault 21. Model był jednym z nielicznych w swojej klasie, który nie występował w wersji sedan, a jedynie w wersjach liftback i kombi (ta ostatnia na niektórych rynkach była sprzedawana jako Renault Laguna Grandtour; następca modelu Savanna/Nevada). Mimo pozornej niedogodności, Laguna I okazała się sporym sukcesem. Stylistycznie samochód nawiązywał do modelu Safrane. W 1998 Laguna przeszła delikatną modernizację. Jej produkcja zakończyła się w 2001 roku.

Generacje Renault Laguna

  • Laguna I   1993 - 2001
    Renault Laguna I
    • Wybierz generację

    • Laguna III (2007 - teraz)
    • Laguna II (2001 - 2007)
    • Laguna I (1993 - 2001)

Komentarze redakcji

Powagosław: Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.
Luzacjusz: Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

Wersje nadwozia Renault Laguna I

Silniki Renault Laguna I Kombi

Lista silników:
motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Renault Laguna

Lepsza od konkurentów - Renault Laguna III (2007- )

Poszukując używanego, kilkuletniego samochodu segmentu D wielu kierowców z premedytacją pomija Lagunę III. To błąd. Auto jest wygodne i bezpieczne. Co ważne, pozytywnie zaskakuje trwałością i kosztuje dużo mniej od niemieckich lub japońskich konkurentów.

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora Renault Laguna komfort w korzystnej cenie

Na początku 1994 roku w salonach sprzedaży Renault zadebiutował model Laguna, który zastąpił mocno wysłużonego poprzednika. Nowy pojazd o zaokrąglonych kształtach karoserii z mocno opadającą maską przednią oraz wąskimi reflektorami odpowiadał trendom początku lat 90-tych.

Renault Laguna 2.0: Czasy świetności ma już za sobą...

W kilkunastoletniej Lagunie może zawieść niemal wszystko, ale na silnik benzynowy 2.0 wciąż można liczyć.

Renault Laguna po kuracji odmładzającej

Druga generacja Laguny, wprowadzona na rynek w 2000 roku, okazała się dla Renault jedną wielką porażką. Choć oferowała elegancką stylizację i wysoki poziom bezpieczeństwa, swoją awaryjnością i kosztami napraw pozostawiła ogromny niesmak po dziś dzień. Dlatego też projektując Lagunę numer 3, Renault musiało...

Rasowe coupe - test Renault Laguna Coupe

Większość z nas chciałaby mieć w garażu prawdziwe sportowe coupé. Zazwyczaj takie auto jest drugim, zaraz po limuzynie. Z założenia sportowy samochód przewidziany jest dla 2 osób oraz małego bagażu. Czy można jednak połączyć coupé z limuzyną? Niektórym producentom udaje się to doskonale, z jednej strony...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Laguna

Renault Laguna na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault LagunaautoWcentrum - społeczność Renault Laguna

najwyższe oktanyAuta - Renault Laguna

Renault Laguna 73,54

Renault Laguna Błękitna Odyseja 72,70

Renault Laguna Lala 74,31

Renault Laguna 80,45

Renault Laguna Coupe GT 2.0T 204KM 75,41

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Laguna

Artur 126097 80,36

tkm2004 90,85

emacezar 58,86

mateo_2388 56,51

CuteTommy85 54,52

blondyn83_ 77,76

jointano 51,96

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Laguna

ZIMA-ZMIANA KÓŁ
ZIMA-ZMIANA KÓŁ Dziś wymieniłem opony letnie na opony zimowe z felgami Opony Nokian. Już jestem ...
Samodzielny montaż Haka do Laguny 3
Samodzielny montaż Haka do Laguny 3 Z montażem haka nosiłem się od momentu kupna Lolity, ponieważ podczas rejestracj...
Dawno juz nic nie pisałem..
Dawno juz nic nie pisałem.. ale jakoś nic ciekawego się nie działo. W sumie teraz was zanudzę eco :D jakos ...
Buzia Renatki naprawiona
Buzia Renatki naprawiona Zabieg trwał od 13 do 19 operacje przeprowadzał jak że kto inny jak nie mój szwa...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Laguna

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Renault Laguna
 

Najpopularniejsza wersja Renault Laguna

Renault Laguna

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Renault Laguna
 

Renault Laguna najczęściej porównywane z:

Opel Insignia
2.0 CDTI ECOTEC (163 KM)
Lexus IS
300h (223 KM)
BMW Seria 3
320d (184 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i40 COMFORT Demonstracyjny Hyundai i40 COMFORT
Rocznik: 2013. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 1.7 136KM, diesel.
Cena: 106 100 zł 87 900 zł
Zyskujesz: 18 200 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Nowa Micra ACENTA + AUTOMATYCZNA KLIMATYZACJA Nissan Nowa Micra ACENTA + AUTOMATYCZNA KLIMATYZACJA
Rocznik: 2013. Silnik: 1.2 80KM, benzynowy.
Cena: 50 890 zł 42 500 zł
Zyskujesz: 8 390 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Laguna

Renault Laguna
1.9 benzyna 120 KM
112 500 km, 2004
11 900 PLN
Renault Laguna
1.6 benzyna 110 KM
224 000 km, 1999
6 700 PLN
Renault Laguna
2.9 benzyna 206 KM
135 000 km, 2001
12 500 PLN
Renault Laguna
2.0 benzyna 134 KM
170 500 km, 2005
11 700 PLN

Ocena auta Renault Laguna I Kombi 3.0 V6

  • Średnia ocena
    na podstawie 3 opinii
  • 4,01
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + jakość/cena
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Renault Laguna

Renault Laguna II Hatchback - galeria społeczności Renault Laguna 2007 Renault Laguna II Renault Laguna Hatchback 2011 Renault Laguna Grandtour 2011 Renault Laguna III Liftback Phase III (Facelifting 2013) Renault Laguna III Grand Tour Renault Laguna III Coupe 2012 Renault Laguna III Facelifting Renault Laguna III Kombi
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Laguna

  • 1.
  • 5,00 Renault Laguna II 2.0 i 16V (135KM) 2003r.
    dodał: kamyk9, 01.06.2010

    Instalacja BRC Sequent24 założona w maju 2010 w Energy Gaz Polska (Warszawa) - jak najbardziej polecam ten typ instalacji na miejscu doradzili mi jaki model instalacji będzie najkorzystniejszy dla tego typu silnika, żadnych problemów z samą instalacją, różnica w spalaniu w normie ~10-20% (na trasie nawet bardziej 10%). Jak na razie przejechane 2000 km na gazie, na początku (od razu po instalacji) zawór odcinający w baku musiał się "ułożyć" na początku nie odcinał dopiero po 3-4 tankowaniu do pełna zaczął poprawnie działać (odcinać) ale generalna uwaga do osób które chcą założyć instalacje gazową - pierwszy 1000 km to swoisty okres testowy instalacji w tym czasie moga sie dziać różne mniejsze albo większe rzeczy z instalacją... ale po to jest przegląd po 1000 km żeby wszystko wyrównać, u mnie to był dziwnie działający zawór ale o dziwo po kilku tankowaniach zaczął działać. Z instalacją gazową jest tak ze po prostu się obserwuje (na słuch na oko, na spalanie) jak działa - organoleptycznie - (poza oczywiście regularnymi przeglądami zgodnie z instrukcją) i to właściwie jedyny sposób na ocenę pracy instalacji przez zwykłego użytkownika LPG, po paru posiedzeniach w necie nad literaturą i pokonywaniem kolejnych kilometrów na LPG będziecie wiedzieć kiedy jest OK. a kiedy coś zaczyna się dziać... Ważna informacja dla osób które posiadają komputer pokładowy w Lagunie (w innych samochodach) - po zainstalowaniu instalacji LPG moze (ale nie musi) byc taka sytuacja że wskazówka paliwa (benzyny) bedzie spadać i z odczytów wskaźników i komputera wynikać bedzie ze normalnie spalamy benzynę... a tak nie jest (zakładając ze z instalacją wszystko OK.) jest to dość denerwujący objaw bo nie wie się dokładnie ile jest benzyny w zbiorniku i nie wiadomo jak się orientować w tym wszystkim. Wtedy trzeba założyć "Emulator wskaźnika benzyny" ~140 zł. wszystkie warsztaty montujące LPG powinny takie emulatory posiadać i montować... niestety jest pewien mały odsetek samochodów gdzie nawet ten Emulator nie działa... u mnie w Lagunie II z komputerem zadziałał.... co prawda komputer dalej pokazuje głupoty jeśli chodzi o obliczenia długości trasy jaką moge zrobic na danym paliwie (reszta wskazań komputera jest OK) ale to jedyny minus zainstalowania LPG i tak naprawdę kompletnie nieznaczący. Polecam również w Lagunie II instalacje wlewu gazu obok wlewu paliwa - pod klapką... jest tam idealne miejsce właśnie na wlew do gazu dzięki temu Laguna z zewnątrz wygląda jak by nie było żadnej instalacji LPG ;] (nie ma żadnych czarnych korków w zderzakach ;]) Podsumowując: Ja tez się długo zastanawiałem czytałem internet znajomych itp. "założyć - nie założyć" ... założyłem i absolutnie nie żałuje, wręcz przeciwnie namawiam na instalacje LPG... ale tylko w dużych, rekomendowanych warsztatach. pozdrawiam.

  • 2.
  • 5,00 Renault Laguna I 1.6 i 16V (107KM) 2000r.
    dodał: carlos, 18.01.2014

    Instalacja była droga - Landi Renzo gotowy zestaw, a nie jakieś zbieraniny na Stagu. Niemalże podwoiłem wartość auta :) ale wiem co mam. Zwróciła się po 18.000km i pracuje bezproblemowo. Zero spadku mocy (ustawiana na hamowni) a przynajmniej ja nie czuję momentu przełączenia. Spalanie 9 litrów czyli tyle samo co benzynki, bez względu czy lato czy zima. Do tego 3-4 pełne zbiorniki benzyny na rok na odpalanie. Jedyna wada to głośno pracujące wtryskiwacze gazu (MADy) - po prostu ten typ tak ma :D ale słychać to oczywiście tylko na zewnątrz pojazdu. Ogólnie jestem mega zadowolony i nie zamierzam się auta pozbywać bo jest tanie w utrzymaniu zwłaszcza teraz z gazem, no i bezawaryjne póki co. Zostanie w rodzinie jak się dorobię czegoś nowszego.

  • 3.
  • 4,50 Renault Laguna I 1.6 i 16V (107KM) 1999r.
    dodał: Rzeszowiak61, 03.03.2011

    jestem zadowolony z tej instalacji. Zużycie gazu porównywalne z benzyną t.j ok. 9l. Tankując gaz w Niemczech zużycie spadło do 7,5 l / trasa /. Tak, więc wszystko zależy od jakości gazu. Podczas eksploatacji / 85000 km./ 2 razy czyściłem wtryskiwacze w wannie ultradźwiękowej z podanym impulsem na wtryskiwacz oraz po tym przebiegu padł parownik / membrana /. Poza tym zero kłopotów. Dbając o wymianę filtrów na czas , dobry gaz oraz gdy się tym zajmuje odpowiedni montażysta -diagnosta / Pozdrawiam Pana -przedstawiciela BRC z Gorlic / można być naprawdę zadowolony z eksploatacji samochodu na LPG. Pozdrawiam

  • 4.
  • 5,00 Renault Laguna I 2.0 (113KM) 1995r.
    dodał: Maccabra, 25.02.2012

    Witam. Ponad rok temu kupiłem dosyć już wiekowe auto 95r. Jako iż silniki Lagun1 phI są starego typu SOHC, więc spalanie PB w trybie mieszanym to okolo 10-11 l/100. Więc nie bylo innego ratunku jak zdecydować się na założenie LPG. Teraz mija roczek, żadnych zmian w głowicy, silnik pracuje niemalże idealnie (podobno mój silnik bardzo dobrze znosi gaz, co się sprawdza). Zero dodatkowych wkładów oczywiście oprócz kosztów instalacji, wymiany przewodów i świec zapłonowych, regulacji zaworów. Na razie jestem na etapie kończenia zwracania kosztów instalacji, teraz to już z górki.

  • 5.
  • 4,50 Renault Laguna I 1.6 i 16V (107KM) 2000r.
    dodał: Michał Gredka, 04.12.2010

    Polecam Firme "KOBA" Piotra Korbanka. W rodzinie mamy 3 auta z gazem robionym u Pana Piotra i nic się z nimi nie dzieje Vectra B z silnikiem 1.8 16V przejechała już 160 tyś km na gazie i żadnego remontu silnika nie miała i jeździ do tej pory. Astra z silnikiem 1.6 przejechała 70 tyś i też nic jej nie jest. Laguna 2000r z silnikiem 1.6 16V przejechała 50 tyś i nic z nią się nie dzieje. Silniki chodzą równo a spalanie w obu oplach jest na poziomie od 7 do max 8,5 litra laguna 7-9 litra. Polecam wszystkim.

  • 6.
  • 5,00 Renault Laguna I 1.8 16V (120KM) 1999r.
    dodał: Adam, 14.10.2010

    Instalacja BRC SEQUENT 24 zamontowana w firmie SEBA w Olsztynie sprawuje się rewelacyjnie. Przez 5 lat użytkowania wymieniałem tylko filtry fazy lotnej oraz oczywiście świece i filtr powietrza. Spalanie- trasa ok. 9 litr. (można zejść do 8 przy bardzo spokojnej jeździe) i do 10,5-11 litrów (autostrada w Chorwacji 140-160 km/h) W mieśce pali ok 11 litrów gazu. W zasadzie gdyby nie kontrolki, to nie wiedziałbym kiedy silnik przełącza się na gaz.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Laguna

Renault Laguna

745 komentarzy

502 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~carisma złom~carisma złom

~carisma złom~carisma złom

~calibrsma~calibrsma

Do ~s: Calibrsma

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
46 099
Przejechany dystans
29 149 361 km
Zatankowanego paliwa
1 496 882 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 329
Wydanych pieniędzy
2 426 295 zł
Średnie wydatki na auto
1 322 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
10 120
Wydanych pieniędzy
2 624 503 zł
Średnie wydatki na auto
1 430 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (1 835)

Testy zderzeniowe Renault Laguna

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Laguna przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Laguna

Renault Laguna
2007

Renault Laguna

Renault Laguna
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Laguna I Kombi 3.0 V6

Na podstawie 3 raportów spalania

Pb
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Mariusz, dodano: 11.04.2013 20:23

Jednym slowem mistrz. Kupujac te samochod nie spodziewalem sie takich rezultatow spalania. W trasie na 1866 km z calosci srednie spalanie to 7,8 l/100km dodam ze bagaznik byl pelen i w samochodzie jechaly w sumie 3 dorosle osoby i 3 letnie dziecko. predkosci wahaly sie po miedzy 130 a 145 km/h. W cyklu miejskim to 9.2 l/100km. Dodam ze te wartosci pochodza z moich obliczen a nie z tego co podaje komputer. Zbiornik 65 l na ktorym maksymalnie zrobilem 850 km oczywiscie w trasie:) przed trasa zmieniam zawsze filtr powietrza oleju, olej i uzupelniam wszystkie plyny. Koszta takiego przegladu to w granicach 300 do 350 zlotych. Polecam i stwierdzam jasno ze to jednak nie krolowa lawet poniewaz zrobilem w ciagu 1,5 roku 60000 km i robie tylko takie przeglady plus wymiana klockow i lacznikow stabilizatora i gum pod stabilizatorem (koszt ok. 450 pln robocizna+czesci). Czesci nie sa tanie ale jesli poszukacie dobrych zamiennikow bedziecie zadowoleni z ceny i z jakosci. Klocki przod 150 zl, klocki hamulcowe tyl, 70zl, laczniki stabilizatora 33zl/szt. Rozrzad raz na 90000 km to tez duzy plus, koszta wymiany to okolo 1800 do 2000zl (komplet).

pełny raport Renault Hatchback 1.8 16V

autor: Kusy, dodano: 18.01.2010 21:53

Średnie minimalne spalanie jest to minimalne spalanie jaki uzyskałem w cyklu mieszanym przy delikatnym operowaniu padału gazu. Natomiast średnie maksymalne spalanie to jest spalanie jakie mi sie udało uzyskać przy wykorzystaniu maksymalnych możliwości silnika, naprawdę musialem sie namęczyć żeby takie średnie spalanie wycisnąć. Minimalne srednie spalanie jakie uzyskalem to 5,8 przy stałej predkosci około 80 km/h, jest to realne zużycie, ale cięzko się tak jedzie mając świadomośc jakie ma mozliwości ten silnik. Ogolnie duży pozytyw za kulturę pracy - i jak ktoś umie się obchodzić z tym silnikiem to naprawdę mało pali.

pełny raport Renault Hatchback 2.0 IDE 16V

autor: Chris, dodano: 27.01.2009 18:21

Lagunkę mam od roku. Jeżeli chodzi o spalanie to na długiej trasie (ok. 500km) udaje mi sie zejść poniżej 6.5l/100km. W mieście troche więcej ale jak na samochód o takich gabarytach jest całkiem nieźle ok 8,5l/100km. Przy dość "konkredtnej" jeżdzie komputer pokładowy pokazał mi 12,5l/100km. Ale to była trochę ekstremalna jazda. Jeżeli chodzi o serwis to ceny za oryginalne częsci mają z kosmosu. Na szczęscie w moim mieście jest autoryzowany serwis gdzie można dostać zamienniki (TRW AUTOMOTIVE - firmy która produkuje częsci dla Renault) które kosztują około 50% mniej niż oryginały. Dają 12 miesięczną gwarancję na usługę i częsci. Więc nie ma po co jećdzić do pana Ziutka....hehhe. Czego nie lubię w tym samochodzie??? chyba tego co wszyscy - dziadowska lampka z napisem SERW...która zapala się przy byle g.... Ogólnie jako uzytkownik tego samochodu na codzień jestem zadowolony. Przy moim rocznym użytkowaniu tego auta jedyne co musiałem zrobić to wymiana tarcz i klocków hamulcowych oraz sinenbloków tylniego wału. Reszta puki co działa bez zarzutów...

pełny raport Renault Hatchback 1.6 i 16V
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Renault Laguna I Kombi 3.0 V6

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Laguna I Kombi 3.0 V6

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Renault Laguna I Kombi 3.0 V6 194KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Laguna, oglądali także