Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Laguna I Kombi 3.0 V6

Pierwsza generacja Laguny debiutowała w 1993 roku jako następca Renault 21. Model był jednym z nielicznych w swojej klasie, który nie występował w wersji sedan, a jedynie w wersjach liftback i kombi (ta ostatnia na niektórych rynkach była sprzedawana jako Renault Laguna Grandtour; następca modelu Savanna/Nevada). Mimo pozornej niedogodności, Laguna I okazała się sporym sukcesem. Stylistycznie samochód nawiązywał do modelu Safrane. W 1998 Laguna przeszła delikatną modernizację. Jej produkcja zakończyła się w 2001 roku.

Generacje Renault Laguna

  • Laguna I   1993 - 2001
    Renault Laguna I
    • Wybierz generację

    • Laguna III (2007 - teraz)
    • Laguna II (2001 - 2007)
    • Laguna I (1993 - 2001)

Komentarze redakcji

Powagosław: Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.
Luzacjusz: Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

Wersje nadwozia Renault Laguna I

Silniki Renault Laguna I Kombi

Lista silników:

Publikacje o Renault Laguna

Lepsza od konkurentów - Renault Laguna III (2007- )

Poszukując używanego, kilkuletniego samochodu segmentu D wielu kierowców z premedytacją pomija Lagunę III. To błąd. Auto jest wygodne i bezpieczne. Co ważne, pozytywnie zaskakuje trwałością i kosztuje dużo mniej od niemieckich lub japońskich konkurentów.

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora Renault Laguna komfort w korzystnej cenie

Na początku 1994 roku w salonach sprzedaży Renault zadebiutował model Laguna, który zastąpił mocno wysłużonego poprzednika. Nowy pojazd o zaokrąglonych kształtach karoserii z mocno opadającą maską przednią oraz wąskimi reflektorami odpowiadał trendom początku lat 90-tych.

Renault Laguna 2.0: Czasy świetności ma już za sobą...

W kilkunastoletniej Lagunie może zawieść niemal wszystko, ale na silnik benzynowy 2.0 wciąż można liczyć.

Renault Laguna po kuracji odmładzającej

Druga generacja Laguny, wprowadzona na rynek w 2000 roku, okazała się dla Renault jedną wielką porażką. Choć oferowała elegancką stylizację i wysoki poziom bezpieczeństwa, swoją awaryjnością i kosztami napraw pozostawiła ogromny niesmak po dziś dzień. Dlatego też projektując Lagunę numer 3, Renault musiało...

Rasowe coupe - test Renault Laguna Coupe

Większość z nas chciałaby mieć w garażu prawdziwe sportowe coupé. Zazwyczaj takie auto jest drugim, zaraz po limuzynie. Z założenia sportowy samochód przewidziany jest dla 2 osób oraz małego bagażu. Czy można jednak połączyć coupé z limuzyną? Niektórym producentom udaje się to doskonale, z jednej strony...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Laguna

Renault Laguna na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault LagunaautoWcentrum - społeczność Renault Laguna

najwyższe oktanyAuta - Renault Laguna

Renault Laguna DYNAMIQUE 72,62

Renault Laguna 83,55

Renault Laguna 1.9dCi 90,34

Renault Laguna II FL 1.9 dCi 81,92

Renault Laguna Turbo Aniołek 71,03

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Laguna

kazik52 47,61

savvy 52,61

marek520 65,36

mateo_2388 46,03

Artes48 45,03

Szczupok 48,51

Stuntmar 71,50

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Laguna

Serwisy do Lagunki
Serwisy do Lagunki Witam ostatnio lagunie stuknęło 180 000 km. Ostatnio bezproblemowo pokonała 2 po...
Dawno juz nic nie pisałem..
Dawno juz nic nie pisałem.. ale jakoś nic ciekawego się nie działo. W sumie teraz was zanudzę eco :D jakos ...
Laguna wraca do formy... czyli malujemy pyszczek
Laguna wraca do formy... czyli malujemy pyszczek Laguna w zeszłym roku uległa małemu wypadkowi ... ale w szczegóły nie będę się w...
Pierwszy serwis ;)
Pierwszy serwis ;) Dziś mój nowy samochód przeszedł pierwszą naprawę, a raczej wymianę (oprócz wcze...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Laguna

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Renault Laguna
 

Najpopularniejsza wersja Renault Laguna

Renault Laguna

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Renault Laguna
 

Renault Laguna najczęściej porównywane z:

Hyundai i40
2.0 GDI (178 KM)
Hyundai i40
1.6 GDI (135 KM)
Ford Mondeo
2.0 Duratorq TDCi DPF (163 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i40 Comfort Plus Demonstracyjny Hyundai i40 Comfort Plus
Rocznik: 2014. Przebieg: 10 km. Silnik: 2.0 177KM, benzynowy.
Cena: 102 700 zł 86 900 zł
Zyskujesz: 15 800 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD
Rocznik: 2013. Przebieg: 9 200 km. Silnik: 2.1 170KM, diesel.
Cena: 217 390 zł 179 900 zł
Zyskujesz: 37 490 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Laguna

Renault Laguna
1.9 benzyna 120 KM
112 500 km, 2004
11 900 PLN
Renault Laguna
1.6 benzyna 110 KM
224 000 km, 1999
6 700 PLN
Renault Laguna
2.9 benzyna 206 KM
135 000 km, 2001
12 500 PLN
Renault Laguna
2.0 benzyna 134 KM
170 500 km, 2005
11 700 PLN

Ocena auta Renault Laguna I Kombi 3.0 V6

  • Średnia ocena
    na podstawie 3 opinii
  • 4,01
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + jakość/cena
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Renault Laguna

Renault Laguna I Hatchback - galeria społeczności Renault Laguna III Coupe Phase III (Facelifting 2013) Renault Laguna 2007 Renault Laguna Hatchback 2011 Renault Laguna Coupe Renault Laguna III Kombi Renault Laguna III Coupe 2012 Renault Laguna I Kombi - galeria społeczności Renault Laguna III Facelifting Renault Laguna III Grandtour Phase III (Facelifting 2013)
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Laguna

  • 1.
  • 5,00 Renault Laguna II 2.0 i 16V (135KM) 2003r.
    dodał: kamyk9, 01.06.2010

    Instalacja BRC Sequent24 założona w maju 2010 w Energy Gaz Polska (Warszawa) - jak najbardziej polecam ten typ instalacji na miejscu doradzili mi jaki model instalacji będzie najkorzystniejszy dla tego typu silnika, żadnych problemów z samą instalacją, różnica w spalaniu w normie ~10-20% (na trasie nawet bardziej 10%). Jak na razie przejechane 2000 km na gazie, na początku (od razu po instalacji) zawór odcinający w baku musiał się "ułożyć" na początku nie odcinał dopiero po 3-4 tankowaniu do pełna zaczął poprawnie działać (odcinać) ale generalna uwaga do osób które chcą założyć instalacje gazową - pierwszy 1000 km to swoisty okres testowy instalacji w tym czasie moga sie dziać różne mniejsze albo większe rzeczy z instalacją... ale po to jest przegląd po 1000 km żeby wszystko wyrównać, u mnie to był dziwnie działający zawór ale o dziwo po kilku tankowaniach zaczął działać. Z instalacją gazową jest tak ze po prostu się obserwuje (na słuch na oko, na spalanie) jak działa - organoleptycznie - (poza oczywiście regularnymi przeglądami zgodnie z instrukcją) i to właściwie jedyny sposób na ocenę pracy instalacji przez zwykłego użytkownika LPG, po paru posiedzeniach w necie nad literaturą i pokonywaniem kolejnych kilometrów na LPG będziecie wiedzieć kiedy jest OK. a kiedy coś zaczyna się dziać... Ważna informacja dla osób które posiadają komputer pokładowy w Lagunie (w innych samochodach) - po zainstalowaniu instalacji LPG moze (ale nie musi) byc taka sytuacja że wskazówka paliwa (benzyny) bedzie spadać i z odczytów wskaźników i komputera wynikać bedzie ze normalnie spalamy benzynę... a tak nie jest (zakładając ze z instalacją wszystko OK.) jest to dość denerwujący objaw bo nie wie się dokładnie ile jest benzyny w zbiorniku i nie wiadomo jak się orientować w tym wszystkim. Wtedy trzeba założyć "Emulator wskaźnika benzyny" ~140 zł. wszystkie warsztaty montujące LPG powinny takie emulatory posiadać i montować... niestety jest pewien mały odsetek samochodów gdzie nawet ten Emulator nie działa... u mnie w Lagunie II z komputerem zadziałał.... co prawda komputer dalej pokazuje głupoty jeśli chodzi o obliczenia długości trasy jaką moge zrobic na danym paliwie (reszta wskazań komputera jest OK) ale to jedyny minus zainstalowania LPG i tak naprawdę kompletnie nieznaczący. Polecam również w Lagunie II instalacje wlewu gazu obok wlewu paliwa - pod klapką... jest tam idealne miejsce właśnie na wlew do gazu dzięki temu Laguna z zewnątrz wygląda jak by nie było żadnej instalacji LPG ;] (nie ma żadnych czarnych korków w zderzakach ;]) Podsumowując: Ja tez się długo zastanawiałem czytałem internet znajomych itp. "założyć - nie założyć" ... założyłem i absolutnie nie żałuje, wręcz przeciwnie namawiam na instalacje LPG... ale tylko w dużych, rekomendowanych warsztatach. pozdrawiam.

  • 2.
  • 5,00 Renault Laguna I 1.6 i 16V (107KM) 2000r.
    dodał: carlos, 18.01.2014

    Instalacja była droga - Landi Renzo gotowy zestaw, a nie jakieś zbieraniny na Stagu. Niemalże podwoiłem wartość auta :) ale wiem co mam. Zwróciła się po 18.000km i pracuje bezproblemowo. Zero spadku mocy (ustawiana na hamowni) a przynajmniej ja nie czuję momentu przełączenia. Spalanie 9 litrów czyli tyle samo co benzynki, bez względu czy lato czy zima. Do tego 3-4 pełne zbiorniki benzyny na rok na odpalanie. Jedyna wada to głośno pracujące wtryskiwacze gazu (MADy) - po prostu ten typ tak ma :D ale słychać to oczywiście tylko na zewnątrz pojazdu. Ogólnie jestem mega zadowolony i nie zamierzam się auta pozbywać bo jest tanie w utrzymaniu zwłaszcza teraz z gazem, no i bezawaryjne póki co. Zostanie w rodzinie jak się dorobię czegoś nowszego.

  • 3.
  • 4,50 Renault Laguna I 1.6 i 16V (107KM) 1999r.
    dodał: Rzeszowiak61, 03.03.2011

    jestem zadowolony z tej instalacji. Zużycie gazu porównywalne z benzyną t.j ok. 9l. Tankując gaz w Niemczech zużycie spadło do 7,5 l / trasa /. Tak, więc wszystko zależy od jakości gazu. Podczas eksploatacji / 85000 km./ 2 razy czyściłem wtryskiwacze w wannie ultradźwiękowej z podanym impulsem na wtryskiwacz oraz po tym przebiegu padł parownik / membrana /. Poza tym zero kłopotów. Dbając o wymianę filtrów na czas , dobry gaz oraz gdy się tym zajmuje odpowiedni montażysta -diagnosta / Pozdrawiam Pana -przedstawiciela BRC z Gorlic / można być naprawdę zadowolony z eksploatacji samochodu na LPG. Pozdrawiam

  • 4.
  • 5,00 Renault Laguna I 2.0 (113KM) 1995r.
    dodał: Maccabra, 25.02.2012

    Witam. Ponad rok temu kupiłem dosyć już wiekowe auto 95r. Jako iż silniki Lagun1 phI są starego typu SOHC, więc spalanie PB w trybie mieszanym to okolo 10-11 l/100. Więc nie bylo innego ratunku jak zdecydować się na założenie LPG. Teraz mija roczek, żadnych zmian w głowicy, silnik pracuje niemalże idealnie (podobno mój silnik bardzo dobrze znosi gaz, co się sprawdza). Zero dodatkowych wkładów oczywiście oprócz kosztów instalacji, wymiany przewodów i świec zapłonowych, regulacji zaworów. Na razie jestem na etapie kończenia zwracania kosztów instalacji, teraz to już z górki.

  • 5.
  • 4,50 Renault Laguna I 1.6 i 16V (107KM) 2000r.
    dodał: Michał Gredka, 04.12.2010

    Polecam Firme "KOBA" Piotra Korbanka. W rodzinie mamy 3 auta z gazem robionym u Pana Piotra i nic się z nimi nie dzieje Vectra B z silnikiem 1.8 16V przejechała już 160 tyś km na gazie i żadnego remontu silnika nie miała i jeździ do tej pory. Astra z silnikiem 1.6 przejechała 70 tyś i też nic jej nie jest. Laguna 2000r z silnikiem 1.6 16V przejechała 50 tyś i nic z nią się nie dzieje. Silniki chodzą równo a spalanie w obu oplach jest na poziomie od 7 do max 8,5 litra laguna 7-9 litra. Polecam wszystkim.

  • 6.
  • 5,00 Renault Laguna I 1.8 16V (120KM) 1999r.
    dodał: Adam, 14.10.2010

    Instalacja BRC SEQUENT 24 zamontowana w firmie SEBA w Olsztynie sprawuje się rewelacyjnie. Przez 5 lat użytkowania wymieniałem tylko filtry fazy lotnej oraz oczywiście świece i filtr powietrza. Spalanie- trasa ok. 9 litr. (można zejść do 8 przy bardzo spokojnej jeździe) i do 10,5-11 litrów (autostrada w Chorwacji 140-160 km/h) W mieśce pali ok 11 litrów gazu. W zasadzie gdyby nie kontrolki, to nie wiedziałbym kiedy silnik przełącza się na gaz.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Laguna

Renault Laguna

745 komentarzy

502 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~carisma złom~carisma złom

~carisma złom~carisma złom

~calibrsma~calibrsma

Do ~s: Calibrsma

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
48 998
Przejechany dystans
30 540 278 km
Zatankowanego paliwa
1 602 627 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 699
Wydanych pieniędzy
2 561 880 zł
Średnie wydatki na auto
1 327 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
10 526
Wydanych pieniędzy
2 821 393 zł
Średnie wydatki na auto
1 461 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (1 931)

Testy zderzeniowe Renault Laguna

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Laguna przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Laguna

Renault Laguna
2007

Renault Laguna

Renault Laguna
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Laguna I Kombi 3.0 V6

Na podstawie 3 raportów spalania

Pb
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Zegarmistrz, dodano: 28.06.2011 01:50

To nie autko do jeżdżenia po bułki do sklepu. Zużycie paliwa uspokaja się na 4 biegu. Poniżej nawet przy spokojnej jeździe auto pali sporo. Momentu obrotowego jest sporo już przy niskich obrotach i do tego świetny tempomat który wspomaga oszczędną jazdę. Zużycie na trasie (Warszawa-Wrocław)dosyć dynamiczna jazda z kilkoma szybkimi odcinkami i kilkoma testami oszczędnościowymi - nieco ponad 9/100km. Jazda po mieście z korzystaniem z pełnej mocy 17/100 (czuję, że spokojnie można więcej). Oszczędna jazda po mieście z obserwowaniem chwilowego zużycia i tempomatem - ok 11/100. Jazda autostradą 130km/h około 8,5/100. Jazda na zwykłaj szosie 90km/h - około nieco mniej niż 8/100.

pełny raport Renault Kombi 2.0 i 16V GT

autor: misio, dodano: 13.06.2009 00:47

Laguna bardzo pozytywnie mnie zaskoczyla (mam ja 2,5 roku), to nie jest rozdmuchany Hatchback tylko duzy wygodny samochod. glownie uzywam samochodu do pracy a mam 80 km w jedna strone (autostarada i czesc prawie 2 milionowego miasta) tak wiec do pracy jade z predkosciami 90-100 km/h, a z pracy predkosciami 120-140 km/h oprocz tego zakupy wyjazdy do lekaza i w plener i srednia wychodzi mi ok 6,1-6,2 na 100 km. samo miasto przy ciezkiej nodze wychodzi ok 8 a sama trasa (autostrada) przy predkosciach 80-90 km/h mozna zejsci nawet ok 4 litrow ale to jest nie do wytrzymania psychicznie. rozsadnie jadac nie przyspieszajac i liczac tylko autostarade mysle ze mozna zejsc ponizej 5,5 (predkosci 120-150). pozatym to kochany samochod naprawde polecam bo jest wart swoich pieniedzy i nie jest "szary"

pełny raport Renault Hatchback 1.9 dCi

autor: Mariusz, dodano: 11.04.2013 20:23

Jednym slowem mistrz. Kupujac te samochod nie spodziewalem sie takich rezultatow spalania. W trasie na 1866 km z calosci srednie spalanie to 7,8 l/100km dodam ze bagaznik byl pelen i w samochodzie jechaly w sumie 3 dorosle osoby i 3 letnie dziecko. predkosci wahaly sie po miedzy 130 a 145 km/h. W cyklu miejskim to 9.2 l/100km. Dodam ze te wartosci pochodza z moich obliczen a nie z tego co podaje komputer. Zbiornik 65 l na ktorym maksymalnie zrobilem 850 km oczywiscie w trasie:) przed trasa zmieniam zawsze filtr powietrza oleju, olej i uzupelniam wszystkie plyny. Koszta takiego przegladu to w granicach 300 do 350 zlotych. Polecam i stwierdzam jasno ze to jednak nie krolowa lawet poniewaz zrobilem w ciagu 1,5 roku 60000 km i robie tylko takie przeglady plus wymiana klockow i lacznikow stabilizatora i gum pod stabilizatorem (koszt ok. 450 pln robocizna+czesci). Czesci nie sa tanie ale jesli poszukacie dobrych zamiennikow bedziecie zadowoleni z ceny i z jakosci. Klocki przod 150 zl, klocki hamulcowe tyl, 70zl, laczniki stabilizatora 33zl/szt. Rozrzad raz na 90000 km to tez duzy plus, koszta wymiany to okolo 1800 do 2000zl (komplet).

pełny raport Renault Hatchback 1.8 16V
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Renault Laguna I Kombi 3.0 V6

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Laguna I Kombi 3.0 V6

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Renault Laguna I Kombi 3.0 V6 194KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Laguna, oglądali także