Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Laguna I Kombi 3.0 V6

Pierwsza generacja Laguny debiutowała w 1993 roku jako następca Renault 21. Model był jednym z nielicznych w swojej klasie, który nie występował w wersji sedan, a jedynie w wersjach liftback i kombi (ta ostatnia na niektórych rynkach była sprzedawana jako Renault Laguna Grandtour; następca modelu Savanna/Nevada). Mimo pozornej niedogodności, Laguna I okazała się sporym sukcesem. Stylistycznie samochód nawiązywał do modelu Safrane. W 1998 Laguna przeszła delikatną modernizację. Jej produkcja zakończyła się w 2001 roku.

Generacje Renault Laguna

  • Laguna I   1993 - 2001
    Renault Laguna I
    • Wybierz generację

    • Laguna III (2007 - teraz)
    • Laguna II (2001 - 2007)
    • Laguna I (1993 - 2001)

Komentarze redakcji

Powagosław: Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.
Luzacjusz: Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

Wersje nadwozia Renault Laguna I

Silniki Renault Laguna I Kombi

Lista silników:

Publikacje o Renault Laguna

Lepsza od konkurentów - Renault Laguna III (2007- )

Poszukując używanego, kilkuletniego samochodu segmentu D wielu kierowców z premedytacją pomija Lagunę III. To błąd. Auto jest wygodne i bezpieczne. Co ważne, pozytywnie zaskakuje trwałością i kosztuje dużo mniej od niemieckich lub japońskich konkurentów.

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora Renault Laguna komfort w korzystnej cenie

Na początku 1994 roku w salonach sprzedaży Renault zadebiutował model Laguna, który zastąpił mocno wysłużonego poprzednika. Nowy pojazd o zaokrąglonych kształtach karoserii z mocno opadającą maską przednią oraz wąskimi reflektorami odpowiadał trendom początku lat 90-tych.

Renault Laguna 2.0: Czasy świetności ma już za sobą...

W kilkunastoletniej Lagunie może zawieść niemal wszystko, ale na silnik benzynowy 2.0 wciąż można liczyć.

Renault Laguna po kuracji odmładzającej

Druga generacja Laguny, wprowadzona na rynek w 2000 roku, okazała się dla Renault jedną wielką porażką. Choć oferowała elegancką stylizację i wysoki poziom bezpieczeństwa, swoją awaryjnością i kosztami napraw pozostawiła ogromny niesmak po dziś dzień. Dlatego też projektując Lagunę numer 3, Renault musiało...

Rasowe coupe - test Renault Laguna Coupe

Większość z nas chciałaby mieć w garażu prawdziwe sportowe coupé. Zazwyczaj takie auto jest drugim, zaraz po limuzynie. Z założenia sportowy samochód przewidziany jest dla 2 osób oraz małego bagażu. Czy można jednak połączyć coupé z limuzyną? Niektórym producentom udaje się to doskonale, z jednej strony...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Laguna

Renault Laguna na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault LagunaautoWcentrum - społeczność Renault Laguna

najwyższe oktanyAuta - Renault Laguna

Renault Laguna 72,12

Renault Laguna Coupe GT 2.0T 204KM 75,41

Renault Laguna Lala 73,01

Renault Laguna lalunia 76,98

Renault Laguna 72,14

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Laguna

Slimk 45,75

Lech-A4 65,06

fascination13 70,72

miniek202 44,73

piotrbard 43,58

jorgen1971 51,42

sujek 47,09

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Laguna

Serwisy do Lagunki
Serwisy do Lagunki Witam ostatnio lagunie stuknęło 180 000 km. Ostatnio bezproblemowo pokonała 2 po...
Dawno mnie tu nie było ...
Dawno mnie tu nie było ... W ostatnim czasie u Reni sporo się działo... Po za amortyzatorami zostało wymien...
Osłona termiczna wydechu
Osłona termiczna wydechu Witam bylem na wymianie oleju i przy okazji obejrzałem auto od spodu. kilka ...
Drobny serwis
Drobny serwis Witam z autem dawno nic się nie działo i odpukać oby tak dalej. Jednak ostatnio ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Laguna

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Renault Laguna
 

Najpopularniejsza wersja Renault Laguna

Renault Laguna

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Renault Laguna
 

Renault Laguna najczęściej porównywane z:

Ford Mondeo
2.0 Duratorq TDCi DPF (163 KM)
Volkswagen Passat
2.0 TDI CR DPF BlueMotion (140 KM)
Opel Insignia
2.0 CDTI ECOTEC (163 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Renault Laguna III Expression Renault Laguna III Expression
Rocznik: 2011. Przebieg: 89 433 km. Silnik: 1.5 81KM .
Cena: 38 900 zł 38 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »
Renault Laguna Expression Renault Laguna Expression
Rocznik: 2010. Przebieg: 60 200 km. Silnik: 1.5 81KM .
Cena: 39 900 zł 39 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Laguna

Renault Laguna
1.9 benzyna 120 KM
112 500 km, 2004
11 900 PLN
Renault Laguna
1.6 benzyna 110 KM
224 000 km, 1999
6 700 PLN
Renault Laguna
2.9 benzyna 206 KM
135 000 km, 2001
12 500 PLN
Renault Laguna
2.0 benzyna 134 KM
170 500 km, 2005
11 700 PLN

Ocena auta Renault Laguna I Kombi 3.0 V6

  • Średnia ocena
    na podstawie 3 opinii
  • 4,01
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + jakość/cena
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Renault Laguna

Renault Laguna III Facelifting Renault Laguna III Grandtour Phase III (Facelifting 2013) Renault Laguna Grandtour 1.9 dCi Privilege - galeria redakcyjna Renault Laguna GT Renault Laguna Hatchback 2011 Renault Laguna Coupe Renault Laguna III Coupe Phase III (Facelifting 2013) Renault Laguna I Kombi - galeria społeczności Renault Laguna III Grand Tour Renault Laguna Grandtour 2011
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Laguna

  • 1.
  • 5,00 Renault Laguna II (KM) 2003r.
    dodał: kamyk9, 01.06.2010

    Instalacja BRC Sequent24 założona w maju 2010 w Energy Gaz Polska (Warszawa) - jak najbardziej polecam ten typ instalacji na miejscu doradzili mi jaki model instalacji będzie najkorzystniejszy dla tego typu silnika, żadnych problemów z samą instalacją, różnica w spalaniu w normie ~10-20% (na trasie nawet bardziej 10%). Jak na razie przejechane 2000 km na gazie, na początku (od razu po instalacji) zawór odcinający w baku musiał się "ułożyć" na początku nie odcinał dopiero po 3-4 tankowaniu do pełna zaczął poprawnie działać (odcinać) ale generalna uwaga do osób które chcą założyć instalacje gazową - pierwszy 1000 km to swoisty okres testowy instalacji w tym czasie moga sie dziać różne mniejsze albo większe rzeczy z instalacją... ale po to jest przegląd po 1000 km żeby wszystko wyrównać, u mnie to był dziwnie działający zawór ale o dziwo po kilku tankowaniach zaczął działać. Z instalacją gazową jest tak ze po prostu się obserwuje (na słuch na oko, na spalanie) jak działa - organoleptycznie - (poza oczywiście regularnymi przeglądami zgodnie z instrukcją) i to właściwie jedyny sposób na ocenę pracy instalacji przez zwykłego użytkownika LPG, po paru posiedzeniach w necie nad literaturą i pokonywaniem kolejnych kilometrów na LPG będziecie wiedzieć kiedy jest OK. a kiedy coś zaczyna się dziać... Ważna informacja dla osób które posiadają komputer pokładowy w Lagunie (w innych samochodach) - po zainstalowaniu instalacji LPG moze (ale nie musi) byc taka sytuacja że wskazówka paliwa (benzyny) bedzie spadać i z odczytów wskaźników i komputera wynikać bedzie ze normalnie spalamy benzynę... a tak nie jest (zakładając ze z instalacją wszystko OK.) jest to dość denerwujący objaw bo nie wie się dokładnie ile jest benzyny w zbiorniku i nie wiadomo jak się orientować w tym wszystkim. Wtedy trzeba założyć "Emulator wskaźnika benzyny" ~140 zł. wszystkie warsztaty montujące LPG powinny takie emulatory posiadać i montować... niestety jest pewien mały odsetek samochodów gdzie nawet ten Emulator nie działa... u mnie w Lagunie II z komputerem zadziałał.... co prawda komputer dalej pokazuje głupoty jeśli chodzi o obliczenia długości trasy jaką moge zrobic na danym paliwie (reszta wskazań komputera jest OK) ale to jedyny minus zainstalowania LPG i tak naprawdę kompletnie nieznaczący. Polecam również w Lagunie II instalacje wlewu gazu obok wlewu paliwa - pod klapką... jest tam idealne miejsce właśnie na wlew do gazu dzięki temu Laguna z zewnątrz wygląda jak by nie było żadnej instalacji LPG ;] (nie ma żadnych czarnych korków w zderzakach ;]) Podsumowując: Ja tez się długo zastanawiałem czytałem internet znajomych itp. "założyć - nie założyć" ... założyłem i absolutnie nie żałuje, wręcz przeciwnie namawiam na instalacje LPG... ale tylko w dużych, rekomendowanych warsztatach. pozdrawiam.

  • 2.
  • 5,00 Renault Laguna I 1.6 i 16V (107KM) 2000r.
    dodał: carlos, 18.01.2014

    Instalacja była droga - Landi Renzo gotowy zestaw, a nie jakieś zbieraniny na Stagu. Niemalże podwoiłem wartość auta :) ale wiem co mam. Zwróciła się po 18.000km i pracuje bezproblemowo. Zero spadku mocy (ustawiana na hamowni) a przynajmniej ja nie czuję momentu przełączenia. Spalanie 9 litrów czyli tyle samo co benzynki, bez względu czy lato czy zima. Do tego 3-4 pełne zbiorniki benzyny na rok na odpalanie. Jedyna wada to głośno pracujące wtryskiwacze gazu (MADy) - po prostu ten typ tak ma :D ale słychać to oczywiście tylko na zewnątrz pojazdu. Ogólnie jestem mega zadowolony i nie zamierzam się auta pozbywać bo jest tanie w utrzymaniu zwłaszcza teraz z gazem, no i bezawaryjne póki co. Zostanie w rodzinie jak się dorobię czegoś nowszego.

  • 3.
  • 4,50 Renault Laguna I 1.6 i 16V (107KM) 1999r.
    dodał: Rzeszowiak61, 03.03.2011

    jestem zadowolony z tej instalacji. Zużycie gazu porównywalne z benzyną t.j ok. 9l. Tankując gaz w Niemczech zużycie spadło do 7,5 l / trasa /. Tak, więc wszystko zależy od jakości gazu. Podczas eksploatacji / 85000 km./ 2 razy czyściłem wtryskiwacze w wannie ultradźwiękowej z podanym impulsem na wtryskiwacz oraz po tym przebiegu padł parownik / membrana /. Poza tym zero kłopotów. Dbając o wymianę filtrów na czas , dobry gaz oraz gdy się tym zajmuje odpowiedni montażysta -diagnosta / Pozdrawiam Pana -przedstawiciela BRC z Gorlic / można być naprawdę zadowolony z eksploatacji samochodu na LPG. Pozdrawiam

  • 4.
  • 5,00 Renault Laguna I 2.0 (113KM) 1995r.
    dodał: Maccabra, 25.02.2012

    Witam. Ponad rok temu kupiłem dosyć już wiekowe auto 95r. Jako iż silniki Lagun1 phI są starego typu SOHC, więc spalanie PB w trybie mieszanym to okolo 10-11 l/100. Więc nie bylo innego ratunku jak zdecydować się na założenie LPG. Teraz mija roczek, żadnych zmian w głowicy, silnik pracuje niemalże idealnie (podobno mój silnik bardzo dobrze znosi gaz, co się sprawdza). Zero dodatkowych wkładów oczywiście oprócz kosztów instalacji, wymiany przewodów i świec zapłonowych, regulacji zaworów. Na razie jestem na etapie kończenia zwracania kosztów instalacji, teraz to już z górki.

  • 5.
  • 4,50 Renault Laguna I 1.6 i 16V (107KM) 2000r.
    dodał: Michał Gredka, 04.12.2010

    Polecam Firme "KOBA" Piotra Korbanka. W rodzinie mamy 3 auta z gazem robionym u Pana Piotra i nic się z nimi nie dzieje Vectra B z silnikiem 1.8 16V przejechała już 160 tyś km na gazie i żadnego remontu silnika nie miała i jeździ do tej pory. Astra z silnikiem 1.6 przejechała 70 tyś i też nic jej nie jest. Laguna 2000r z silnikiem 1.6 16V przejechała 50 tyś i nic z nią się nie dzieje. Silniki chodzą równo a spalanie w obu oplach jest na poziomie od 7 do max 8,5 litra laguna 7-9 litra. Polecam wszystkim.

  • 6.
  • 5,00 Renault Laguna I 1.8 16V (120KM) 1999r.
    dodał: Adam, 14.10.2010

    Instalacja BRC SEQUENT 24 zamontowana w firmie SEBA w Olsztynie sprawuje się rewelacyjnie. Przez 5 lat użytkowania wymieniałem tylko filtry fazy lotnej oraz oczywiście świece i filtr powietrza. Spalanie- trasa ok. 9 litr. (można zejść do 8 przy bardzo spokojnej jeździe) i do 10,5-11 litrów (autostrada w Chorwacji 140-160 km/h) W mieśce pali ok 11 litrów gazu. W zasadzie gdyby nie kontrolki, to nie wiedziałbym kiedy silnik przełącza się na gaz.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Laguna

Renault Laguna

745 komentarzy

502 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~carisma złom~carisma złom

~carisma złom~carisma złom

~calibrsma~calibrsma

Do ~s: Calibrsma

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
52 260
Przejechany dystans
32 334 108 km
Zatankowanego paliwa
1 716 887 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 008
Wydanych pieniędzy
2 702 302 zł
Średnie wydatki na auto
1 329 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
11 266
Wydanych pieniędzy
3 015 485 zł
Średnie wydatki na auto
1 483 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (2 034)

Testy zderzeniowe Renault Laguna

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Laguna przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Laguna

Renault Laguna
2007

Renault Laguna

Renault Laguna
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Laguna I Kombi 3.0 V6

Na podstawie 3 raportów spalania

Pb
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: robert79, dodano: 06.08.2014 14:43

Witam! Auto w rodzinie od przebiegu 110 tys (sprowadzone od pierwszego właściciela. Obecnie jest 350 tys. z czego ja 80 tys. a wcześniej mój ojciec 160 tys. Zawsze mierzę średnie spalanie z całego sezonu i tak: wiosna, lato, jesień - 5,5 l. zima - o litr więcej. Zawsze jeżdżę na włączonym climatroniku. Sprawdzałem komputer kilkakrotnie ze spalaniem liczonym dokładnie przy dystrybutorze i rozjazd jest o 0,1 do maksymalnie 0,2 l. na zbiorniku (70 l.). Zawieszenie dość delikatne. Reszta w miarę ok - nic poważnego nie działo się. Model miał wadliwe turbiny, w moim egzemplarzu wymieniona w ASO przy 80 tys przez I właśc. i do tej pory ok. Żadnych problemów z elektroniką. Jeżdżę głównie do pracy (dojazdy 30km w jedną), wkoło komina, raz w miesiącu trasa + autostrada (prędkość przelotowa 130km/h) - jak na tą masę 5,5 litra uważam za dobry wynik.

pełny raport Renault Hatchback 1.9 dCi

autor: misio, dodano: 13.06.2009 00:47

Laguna bardzo pozytywnie mnie zaskoczyla (mam ja 2,5 roku), to nie jest rozdmuchany Hatchback tylko duzy wygodny samochod. glownie uzywam samochodu do pracy a mam 80 km w jedna strone (autostarada i czesc prawie 2 milionowego miasta) tak wiec do pracy jade z predkosciami 90-100 km/h, a z pracy predkosciami 120-140 km/h oprocz tego zakupy wyjazdy do lekaza i w plener i srednia wychodzi mi ok 6,1-6,2 na 100 km. samo miasto przy ciezkiej nodze wychodzi ok 8 a sama trasa (autostrada) przy predkosciach 80-90 km/h mozna zejsci nawet ok 4 litrow ale to jest nie do wytrzymania psychicznie. rozsadnie jadac nie przyspieszajac i liczac tylko autostarade mysle ze mozna zejsc ponizej 5,5 (predkosci 120-150). pozatym to kochany samochod naprawde polecam bo jest wart swoich pieniedzy i nie jest "szary"

pełny raport Renault Hatchback 1.9 dCi

autor: D, dodano: 20.07.2011 13:47

Ogólnie to jest bardzo dobrze - średnie spalanie z całego przebiegu gdzie 20% miasto 80% trasa wg komuptera 6.6l/100km. Zazwyczaj jeżdżę sam + bagaż, ale 50%-70% przebiegu pokonałem z jednym lub kilkoma pasażerami. Poniżej szczegółowo: * odcinek 230km, trochę przez wioski ale głównie S3 i obwodnice, czas przejazdu 2h50min średnia prędkość 83km/h, momentami na S3 130-150km/h, sporo wyprzedzania - średnie 6.5l/100km. * odcinek 250km (20km po Wrocławiu reszta S3 i wioski) średnia prędkość 71km/h - 6.6l/100km * odcinek 260km (z czego 140km po A4) - 6.6l/100km * na A4 przy prędkość 140km/h i dwóch-trzech osobach z bagażami - chwilowe spalanie przy utrzymywaniu stałej prędkości 140km/h 7.5-8.5l/100km, te +-1l to zależy czy pod górkę czy z górki:) * 5 dorosłych osób w samochodzie, bagażnik po brzegi bo jechaliśmy nad morze, odcinek Myślibórz - Szczecin, prędkość 130-160km/h 8.5-9.5l/100km, średnie spalanie z całego przebiegu skoczyło do 6.7l/100km, a później na odcinku 250km który pokonałem tylko z jednym pasażerem spadło do 6.6. Obecnie komputer wskazuje 6.6l/100km dla przejechanych 10tys km. Jakieś 10tys km temu zresetowały się poprzednie statystyki a było 6.9l/100km 20tys km ale zimą. Ze spalania jestem zadowolony a jeżdżę szybko ale i oszczędnie.

pełny raport Renault Hatchback 1.6 i 16V
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Renault Laguna I Kombi 3.0 V6

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Laguna I Kombi 3.0 V6

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Renault Laguna I Kombi 3.0 V6 194KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Laguna, oglądali także