Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Laguna I Kombi 3.0 V6

Pierwsza generacja Laguny debiutowała w 1993 roku jako następca Renault 21. Model był jednym z nielicznych w swojej klasie, który nie występował w wersji sedan, a jedynie w wersjach liftback i kombi (ta ostatnia na niektórych rynkach była sprzedawana jako Renault Laguna Grandtour; następca modelu Savanna/Nevada). Mimo pozornej niedogodności, Laguna I okazała się sporym sukcesem. Stylistycznie samochód nawiązywał do modelu Safrane. W 1998 Laguna przeszła delikatną modernizację. Jej produkcja zakończyła się w 2001 roku.

Generacje Renault Laguna

  • Laguna I   1993 - 2001
    Renault Laguna I
    • Wybierz generację

    • Laguna III (2007 - teraz)
    • Laguna II (2001 - 2007)
    • Laguna I (1993 - 2001)

Komentarze redakcji

Powagosław: Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.
Luzacjusz: Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

Wersje nadwozia Renault Laguna I

Silniki Renault Laguna I Kombi

Lista silników:
motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Renault Laguna

Lepsza od konkurentów - Renault Laguna III (2007- )

Poszukując używanego, kilkuletniego samochodu segmentu D wielu kierowców z premedytacją pomija Lagunę III. To błąd. Auto jest wygodne i bezpieczne. Co ważne, pozytywnie zaskakuje trwałością i kosztuje dużo mniej od niemieckich lub japońskich konkurentów.

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora Renault Laguna komfort w korzystnej cenie

Na początku 1994 roku w salonach sprzedaży Renault zadebiutował model Laguna, który zastąpił mocno wysłużonego poprzednika. Nowy pojazd o zaokrąglonych kształtach karoserii z mocno opadającą maską przednią oraz wąskimi reflektorami odpowiadał trendom początku lat 90-tych.

Renault Laguna 2.0: Czasy świetności ma już za sobą...

W kilkunastoletniej Lagunie może zawieść niemal wszystko, ale na silnik benzynowy 2.0 wciąż można liczyć.

Renault Laguna po kuracji odmładzającej

Druga generacja Laguny, wprowadzona na rynek w 2000 roku, okazała się dla Renault jedną wielką porażką. Choć oferowała elegancką stylizację i wysoki poziom bezpieczeństwa, swoją awaryjnością i kosztami napraw pozostawiła ogromny niesmak po dziś dzień. Dlatego też projektując Lagunę numer 3, Renault musiało...

Rasowe coupe - test Renault Laguna Coupe

Większość z nas chciałaby mieć w garażu prawdziwe sportowe coupé. Zazwyczaj takie auto jest drugim, zaraz po limuzynie. Z założenia sportowy samochód przewidziany jest dla 2 osób oraz małego bagażu. Czy można jednak połączyć coupé z limuzyną? Niektórym producentom udaje się to doskonale, z jednej strony...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Laguna

Renault Laguna na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault LagunaautoWcentrum - społeczność Renault Laguna

najwyższe oktanyAuta - Renault Laguna

Renault Laguna II FL 1.9 dCi 81,92

Renault Laguna 2.0 16v 83,11

Renault Laguna 83,79

Renault Laguna 80,57

Renault Laguna Confort Dynamique 72,69

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Laguna

damien_r 90,45

damian88max 63,97

Lech-A4 64,98

michal-q 83,10

marek520 64,79

karniszon 84,17

lukas_auto 89,52

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Laguna

Wymiana filtrów
Wymiana filtrów Witam dziś kupiłem i sam wymieniłem filtr powietrza i kabinowy. Kupiłem też ol...
Pół roku z Lolitą i wielkie rozczarowanie
Pół roku z Lolitą i wielkie rozczarowanie Witam. Zleciało jak z bicza strzelił. Pół roku i 12000 przejechanych kilometrów....
Obserwacje ponaprawowe
Obserwacje ponaprawowe Niecały miesiąc temu zmuszony byłem wymienić chłodnicę intercoolera którą dosłow...
Mała kosmetyka na wiosne
Mała kosmetyka na wiosne Małe ogarnięcie karoserii na wiosnę i święta :)...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Laguna

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Renault Laguna
 

Najpopularniejsza wersja Renault Laguna

Renault Laguna

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Renault Laguna
 

Renault Laguna najczęściej porównywane z:

Kia Optima
1.7 VGT CRDi (136 KM)
Mazda 6
2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP (175 KM)
Volkswagen CC
1.4 TSI BlueMotion Technology (160 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i40 Comfort Plus Demonstracyjny Hyundai i40 Comfort Plus
Rocznik: 2014. Przebieg: 10 km. Silnik: 2.0 177KM, benzynowy.
Cena: 102 700 zł 86 900 zł
Zyskujesz: 15 800 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i40 COMFORT Demonstracyjny Hyundai i40 COMFORT
Rocznik: 2013. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 1.7 136KM, diesel.
Cena: 106 100 zł 87 900 zł
Zyskujesz: 18 200 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Laguna

Renault Laguna
1.9 benzyna 120 KM
112 500 km, 2004
11 900 PLN
Renault Laguna
1.6 benzyna 110 KM
224 000 km, 1999
6 700 PLN
Renault Laguna
2.9 benzyna 206 KM
135 000 km, 2001
12 500 PLN
Renault Laguna
2.0 benzyna 134 KM
170 500 km, 2005
11 700 PLN

Ocena auta Renault Laguna I Kombi 3.0 V6

  • Średnia ocena
    na podstawie 3 opinii
  • 4,01
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + jakość/cena
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Renault Laguna

Renault Laguna 2007 Renault Laguna III Grandtour Phase III (Facelifting 2013) Renault Laguna III Kombi Renault Laguna III Liftback Phase III (Facelifting 2013) Renault Laguna III Renault Laguna Coupe Renault Laguna III Grand Tour Renault Laguna GT Renault Laguna Grandtour 1.9 dCi Privilege - galeria redakcyjna Renault Laguna III Facelifting
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Laguna

  • 1.
  • 5,00 Renault Laguna II 2.0 i 16V (135KM) 2003r.
    dodał: kamyk9, 01.06.2010

    Instalacja BRC Sequent24 założona w maju 2010 w Energy Gaz Polska (Warszawa) - jak najbardziej polecam ten typ instalacji na miejscu doradzili mi jaki model instalacji będzie najkorzystniejszy dla tego typu silnika, żadnych problemów z samą instalacją, różnica w spalaniu w normie ~10-20% (na trasie nawet bardziej 10%). Jak na razie przejechane 2000 km na gazie, na początku (od razu po instalacji) zawór odcinający w baku musiał się "ułożyć" na początku nie odcinał dopiero po 3-4 tankowaniu do pełna zaczął poprawnie działać (odcinać) ale generalna uwaga do osób które chcą założyć instalacje gazową - pierwszy 1000 km to swoisty okres testowy instalacji w tym czasie moga sie dziać różne mniejsze albo większe rzeczy z instalacją... ale po to jest przegląd po 1000 km żeby wszystko wyrównać, u mnie to był dziwnie działający zawór ale o dziwo po kilku tankowaniach zaczął działać. Z instalacją gazową jest tak ze po prostu się obserwuje (na słuch na oko, na spalanie) jak działa - organoleptycznie - (poza oczywiście regularnymi przeglądami zgodnie z instrukcją) i to właściwie jedyny sposób na ocenę pracy instalacji przez zwykłego użytkownika LPG, po paru posiedzeniach w necie nad literaturą i pokonywaniem kolejnych kilometrów na LPG będziecie wiedzieć kiedy jest OK. a kiedy coś zaczyna się dziać... Ważna informacja dla osób które posiadają komputer pokładowy w Lagunie (w innych samochodach) - po zainstalowaniu instalacji LPG moze (ale nie musi) byc taka sytuacja że wskazówka paliwa (benzyny) bedzie spadać i z odczytów wskaźników i komputera wynikać bedzie ze normalnie spalamy benzynę... a tak nie jest (zakładając ze z instalacją wszystko OK.) jest to dość denerwujący objaw bo nie wie się dokładnie ile jest benzyny w zbiorniku i nie wiadomo jak się orientować w tym wszystkim. Wtedy trzeba założyć "Emulator wskaźnika benzyny" ~140 zł. wszystkie warsztaty montujące LPG powinny takie emulatory posiadać i montować... niestety jest pewien mały odsetek samochodów gdzie nawet ten Emulator nie działa... u mnie w Lagunie II z komputerem zadziałał.... co prawda komputer dalej pokazuje głupoty jeśli chodzi o obliczenia długości trasy jaką moge zrobic na danym paliwie (reszta wskazań komputera jest OK) ale to jedyny minus zainstalowania LPG i tak naprawdę kompletnie nieznaczący. Polecam również w Lagunie II instalacje wlewu gazu obok wlewu paliwa - pod klapką... jest tam idealne miejsce właśnie na wlew do gazu dzięki temu Laguna z zewnątrz wygląda jak by nie było żadnej instalacji LPG ;] (nie ma żadnych czarnych korków w zderzakach ;]) Podsumowując: Ja tez się długo zastanawiałem czytałem internet znajomych itp. "założyć - nie założyć" ... założyłem i absolutnie nie żałuje, wręcz przeciwnie namawiam na instalacje LPG... ale tylko w dużych, rekomendowanych warsztatach. pozdrawiam.

  • 2.
  • 5,00 Renault Laguna I 1.6 i 16V (107KM) 2000r.
    dodał: carlos, 18.01.2014

    Instalacja była droga - Landi Renzo gotowy zestaw, a nie jakieś zbieraniny na Stagu. Niemalże podwoiłem wartość auta :) ale wiem co mam. Zwróciła się po 18.000km i pracuje bezproblemowo. Zero spadku mocy (ustawiana na hamowni) a przynajmniej ja nie czuję momentu przełączenia. Spalanie 9 litrów czyli tyle samo co benzynki, bez względu czy lato czy zima. Do tego 3-4 pełne zbiorniki benzyny na rok na odpalanie. Jedyna wada to głośno pracujące wtryskiwacze gazu (MADy) - po prostu ten typ tak ma :D ale słychać to oczywiście tylko na zewnątrz pojazdu. Ogólnie jestem mega zadowolony i nie zamierzam się auta pozbywać bo jest tanie w utrzymaniu zwłaszcza teraz z gazem, no i bezawaryjne póki co. Zostanie w rodzinie jak się dorobię czegoś nowszego.

  • 3.
  • 4,50 Renault Laguna I 1.6 i 16V (107KM) 1999r.
    dodał: Rzeszowiak61, 03.03.2011

    jestem zadowolony z tej instalacji. Zużycie gazu porównywalne z benzyną t.j ok. 9l. Tankując gaz w Niemczech zużycie spadło do 7,5 l / trasa /. Tak, więc wszystko zależy od jakości gazu. Podczas eksploatacji / 85000 km./ 2 razy czyściłem wtryskiwacze w wannie ultradźwiękowej z podanym impulsem na wtryskiwacz oraz po tym przebiegu padł parownik / membrana /. Poza tym zero kłopotów. Dbając o wymianę filtrów na czas , dobry gaz oraz gdy się tym zajmuje odpowiedni montażysta -diagnosta / Pozdrawiam Pana -przedstawiciela BRC z Gorlic / można być naprawdę zadowolony z eksploatacji samochodu na LPG. Pozdrawiam

  • 4.
  • 5,00 Renault Laguna I 2.0 (113KM) 1995r.
    dodał: Maccabra, 25.02.2012

    Witam. Ponad rok temu kupiłem dosyć już wiekowe auto 95r. Jako iż silniki Lagun1 phI są starego typu SOHC, więc spalanie PB w trybie mieszanym to okolo 10-11 l/100. Więc nie bylo innego ratunku jak zdecydować się na założenie LPG. Teraz mija roczek, żadnych zmian w głowicy, silnik pracuje niemalże idealnie (podobno mój silnik bardzo dobrze znosi gaz, co się sprawdza). Zero dodatkowych wkładów oczywiście oprócz kosztów instalacji, wymiany przewodów i świec zapłonowych, regulacji zaworów. Na razie jestem na etapie kończenia zwracania kosztów instalacji, teraz to już z górki.

  • 5.
  • 4,50 Renault Laguna I 1.6 i 16V (107KM) 2000r.
    dodał: Michał Gredka, 04.12.2010

    Polecam Firme "KOBA" Piotra Korbanka. W rodzinie mamy 3 auta z gazem robionym u Pana Piotra i nic się z nimi nie dzieje Vectra B z silnikiem 1.8 16V przejechała już 160 tyś km na gazie i żadnego remontu silnika nie miała i jeździ do tej pory. Astra z silnikiem 1.6 przejechała 70 tyś i też nic jej nie jest. Laguna 2000r z silnikiem 1.6 16V przejechała 50 tyś i nic z nią się nie dzieje. Silniki chodzą równo a spalanie w obu oplach jest na poziomie od 7 do max 8,5 litra laguna 7-9 litra. Polecam wszystkim.

  • 6.
  • 5,00 Renault Laguna I 1.8 16V (120KM) 1999r.
    dodał: Adam, 14.10.2010

    Instalacja BRC SEQUENT 24 zamontowana w firmie SEBA w Olsztynie sprawuje się rewelacyjnie. Przez 5 lat użytkowania wymieniałem tylko filtry fazy lotnej oraz oczywiście świece i filtr powietrza. Spalanie- trasa ok. 9 litr. (można zejść do 8 przy bardzo spokojnej jeździe) i do 10,5-11 litrów (autostrada w Chorwacji 140-160 km/h) W mieśce pali ok 11 litrów gazu. W zasadzie gdyby nie kontrolki, to nie wiedziałbym kiedy silnik przełącza się na gaz.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Laguna

Renault Laguna

745 komentarzy

502 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~carisma złom~carisma złom

~carisma złom~carisma złom

~calibrsma~calibrsma

Do ~s: Calibrsma

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
46 196
Przejechany dystans
28 978 630 km
Zatankowanego paliwa
1 500 375 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 335
Wydanych pieniędzy
2 430 671 zł
Średnie wydatki na auto
1 319 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
10 123
Wydanych pieniędzy
2 628 604 zł
Średnie wydatki na auto
1 426 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (1 843)

Testy zderzeniowe Renault Laguna

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Laguna przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Laguna

Renault Laguna
2007

Renault Laguna

Renault Laguna
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Laguna I Kombi 3.0 V6

Na podstawie 3 raportów spalania

Pb
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: slivmaster, dodano: 23.07.2013 14:45

Po kolei. Paliwo - Nie jest źle jak na auto które waży 1500 kg i ma 3 litrowy silnik. włączona klima i trasa 400 km w normalnej jeżdzie czyli trochę autostrada, normalne wyprzedzanie i cztery osoby w aucie pozwoliło mi zejść do 9 litrów. Po mieście z normalna jazdą około 60-70 km/h, światła itp. Auto nie przekracza 11,5 litra, co jest na prawdę extra wynikiem, mój fordzik z 2,5 l v6 i wagą 1300 kg lekko łykał 13,5 litra po mieście. Naprawy - Czytałem bardzo wiele opini na tym portalu, cześć pisała że to auto to porażka, królowa lawet, pewnie to prawda, jak się o auto nie dba i używa się najtańszych części. Czytałem też opinie skrajnie pozytywne i ktoś napisał żeby zobaczyć że u mechaników stoją rożne auta ale nie laguny... to prawda, bo nikt nie chce ich naprawiać, elektryk męczył się półtorej godziny żeby podłączyć sterowanie fotela kierowcy... bezpieczniki i moduły były rozsiane po całym aucie. A był to trzeci elektryk który podjął się naprawy a pozostali dwaj od razu odmówili. Jedna usterka a może być 1500 przyczyn. bez komputera nie podchodź do tego auta bo nic nie zdiagnozujesz. Dobre części są drogie, np z tyłu tarcza jest z piasta i łożyskiem, taki w miarę komplet kosztuje 800 zł.

pełny raport Renault Kombi 3.0 V6 24V

autor: EllFuerte, dodano: 12.04.2011 13:01

W samym mieście 13 litrów pali jak nic. Podczas codziennej jazdy (2 x 33km) wychodzi trochę ponad 9 litrów. Wyjazd w trasę (2 x 140 km ) przy 3 osobach nie przekracza 7.5 litra. Oczywiście idzie osiągnąć wyniki typu 16 w mieście i 11 na trasie ale... po co? Ten silnik jest do toczenia i zwykłej jazdy do 110-120 na trasie a nie bicia rekordów prędkości. Samochód jest ekonomiczny do prędkości ok 117km/h później robi się dziura w baku. 4 lata bezawaryjnej jazdy na gazie, 70.000 na LPG, stan licznika 220.000 prawdziwy. Klima chłodzi silnik nie bierze ani deka oleju. Nadwozie i podwozie bez grama rdzy. Słabym punktem samochodu jest zawieszenie. Praktycznie co 10.000 km trzeba coś poprawiać. Ceny części na bardzo przyzwoitym poziomie, niejednokrotnie tańsze niż do VW. Samochód czołg, 2 razy prałem w sarnę i jak widać żyję :) Zwykła instalacja gazowa co przy dzisiejszych cenach paliw daje tańszą jazdę niż moim 2 samochodem tj Peugeotem 206 2.0 hdi. Szczerze polecam renatke. Pozdrawiam

pełny raport Renault Hatchback 1.8

autor: Podró¿nik, dodano: 13.09.2010 22:20

Kupiłem Lagunkę 3/09/2010, do tej pory 2000 km. Autko kupione w Belfaście od starszego pana. Na trasie 400 km do domu po zakupie spalił około 4,3 l/100km. Jazda po gładkich nawierzchniach dwupasmówkami w prawie zerowym nocnym ruchu sześciobiegowym Dieslem z prędkościami 80-110 km/h... Turbo się troszeczkę poci ale nic poważnego. Na dzień dobry wymieniłem drążki i sworznie. Trafiłem bardzo zadbaną wersję, Autko bardzo wygodne (pierwszy raz mnie plecy po dłuższej jeździe nie bolały) Wcześniej jeździłem m.in. Astra G 99, Passat 130 tdi 03, avensis d4d, mondeo tdci 2.0 04, powiem Wam szczerze, Laga to najwygodniejsze, najoszczędniejsze i najbardziej przestrzenna furka, z tych co do tej pory jeździłem. P.S Autko również anglik z tym że bez przekładki... wolę kółko po prawej stronie ;) Życzę szerokiej drogi koledzy...

pełny raport Renault Kombi 1.9 dCi
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Renault Laguna I Kombi 3.0 V6

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Laguna I Kombi 3.0 V6

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Renault Laguna I Kombi 3.0 V6 194KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Laguna, oglądali także