Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Renault Laguna II

Lata produkcji: 2001 - 2007
Segment: Klasa średnia
Laguna II pojawiła się w sprzedaży w 2001 roku. Zbudowano ją na tej samej platformie podłogowej, co Nissana Primerę. Sylwetka modelu stała się znacznie bardziej dynamiczna, nawiązująca do prototypu Renault Initiale. Laguna II była pierwszym samochodem dostępnym w Europie, który zdobył pięć gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP. Charakterystyczną cechą auta był system „keyless” – otwierało się go, zamykało i uruchamiało przy pomocy karty. W 2005 roku Laguna II została poddana liftingowi, po którym upodobniła się do modelu Megane. Dwa lata później zakończyła się jej produkcja.

Komentarze redakcji

Powagosław: Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.
Luzacjusz: Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

Dane techniczne Renault Laguna II

Silniki

Moc silników 95-207 KM

Poj. silników 1 598-2 946 cm3

Prędkość maks. 179-235 km/h

Przyspieszenia 0-100 7,2-13,9 s

Szkic techniczny:
zobacz dane techniczne

Oceny Renault Laguna II

Średnia ocena modelu

na podstawie 1382 opinii

4.01

Średnia dla segmentu: Klasa średnia 4.18

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Ergonomia

+ Silnik

Wady

- Stosunek jakość/cena

- Koszty utrzymania

- Drobne usterki

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (75%)
NIE (25%)

Wybrane oceny kierowców Renault Laguna II

Ogólnie samochód jest okej, nie ma co narzekać, jest w stanie przejechać kupę kilometrów bez jęknięcia. Super silnik. Super auto. ewentualny ... więcejkontakt puchatymisio@wp.pl ukryj
dodano 21.02.2010 przez
Laguna nie jest złym autem. Zapewni Ci komfort i przyjemność z jazdy jak mało który inny samochód i jeśli będziesz ... więcejo nią dbał odwdzięczy się tym niezawodnością. Mity biorą powstają tak, że właściciele doprowadzają swoje Laguny do takiego stany, że przyjeżdżają do serwisu dopiero jak im amortyzatory wyjdą przez masę. A przecież można było to naprawić wcześniej niewielkim kosztem, jak zaczęło tylko stukać. ukryj
dodano 28.03.2010 przez
Ogolnie samochod porazka - bardzo sie ciesz e ze udalo mi sie go pozbyc bo jest to typowa studnia bez ... więcejdna - strach bylo tym gdziekolwiek jezdzic - bo zaliczylem juz kilka powrotow na lawecie - a potem miesiacami nikt nie mogl dojsc co jej jest - wymiana komputera tez byla, po licznych naprawach wymiana silka, i nadal strach bylo tym jesdzic - utrata mocy przy wyprzedzaniu mogla przeciez doprowadzic do nieszczescia - sprzedalem go w pelni sprawnego - bo chcialem miec czyste sumienie ze nikt przezemnie nie zginie - ale balem sie go trzymac dalej bo kto wie kiedy znow sie popsuje - nie ufam juz Pana z Renault- nigdy wiuecej tej marki - to tylko kupa zlomu - wszystko ladne fajne - przyjemne ale nietrfale- lepiej go nie ogladac bo mozna sie w nim zakochac z wygladu ale to bedzie milosc bez wzajemnosci - to tak jak bys wziol dziwke pod swoj dach - zawsze bedziesz slono jej placil- TRZYMAJCIE SIE Z DALA OD TEGO AUTA !!!!!!! ukryj
dodano 29.12.2007 przez
będę szczery! po przeczytaniu opinii innych użytkowników bałem się zakupu laguny, dlatego kupiłem wersję po liftingu z nowym silnikiem 2.0 ... więcejdci i muszę powiedzieć, że jestem bardzo miło zaskoczony :) miałem wiele samochodów ( z tej klasy miałem Vectre, Passata B5, Mondeo MK3 ) i nie podzielam opinii o ponadprzeciętnej awaryjności Laguny, z pojazdów wymienionych najbardziej awaryjnym był Passat! a zaznaczam, że był kupiony w salonie nowy! ( częste awarie zwieszenia, przepustnicy, skrzyni biegów! ) ukryj
dodano 06.09.2010 przez
Zobacz oceny Renault Laguna II Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Renault Laguna II

Pb
5,33 - 19,67
Na podstawie 432 raportów spalania
ON
4,53 - 11,47
Na podstawie 820 raportów spalania
LPG
6,43 - 14,33
Na podstawie 114 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Renault Laguna II

Witam! Mój tata ma wątpliwą przyjemność posiadania wyżej wymienionego samochodu. Zgodzę się z moim przedmówcą, że ... więcejspalanie w mieście faktycznie jest znaczne, ale niestety fizyki nie da się oszukać i 6 pracujących cylindrów musi spalić - niestety;/. Ja już gruntownie przebadałem spalanie naszej lagunki. - w mieście dziecinka w zależności "od stopy" potrafi spalić od 14,1 do uwaga niemal 41,2 l/100 km:D. Kosmos to ostatnia wartość tak tak to średnie spalanie na 800 m przy ostrej kosmicznie ostrej jeździe: ze 3 sprinty 10-90 km/h raz spod świateł:P i wkręcaniu silnika pod skrajne wartości obrotowe --> 6500 obr/min. - ale jak zdarzają mi się jazdy typu Bemowo-Ursus to w mieście potrafię spalić 12 l/100 km, albo Łomianki-Ursus 11,2 l/ 100 km - traska wygląda duuużo lepiej, z resztą taki jest zamysł silników V6 i V8 nawet --> zostały stworzone do jeżdżenia po trasie - bo dlaczego np pomijając fakt taniego paliwa Amerykanie jeżdżą takimi potworami? W europie to ekstrawagancja ale USA - czemu nie? Przecież obecnie galon(3,78 l) paliwa kosztuje średnio $2.648! W trasie Warszawa-Bydgoszcz-Warszawa (niemal 600 km) jechałem dość spokojnie to średnie spalanie wyszło mi ok 8 l/ 100 km. Ale eco-driving też jest wykonalny. Komputer pokładowy przy prędkości 56 km/h z tempomatem pokazuje zaledwie 5,2-5,6 i zauważyłem, że najkorzystniej mu sie jedzie 78-90 wtedy mamy 6-6,5-7!. Da się zrobić, ale nie oszukujmy się, kto kupuje 200 konny silnik żeby uprawiać eco-driving:P. Pozdrawiam ukryj
dodano 27.06.2009 przez
Wg poprzedniego samochodu spalanie to rewelacja. Przestraszyłem się trochę jak na komputerze średnie spalanie po poprzedniku wynosiło 7,2 l/100km ale ... więcejwidocznie miał ciężką nogę a robił krótkie trasy. Ogólnie na co dzień jeżdżę oszczędnie do 90km/h ( z ogranicznikiem ponieważ bardzo go polubiłem i dla mnie jest wygodny) w cyklu mieszanym ale raczej po małych miasteczkach gdzie jeździ się dość komfortowo. W takiej jeździe wychodzi te 5,5l/100km nawet przy czasami włączonej klimatyzacji. Jeśli trafiają się jakieś trasy około 60km w jedna stronę spalanie średnie schodzi nawet do 5,2 lub 5,3. Zrobiłem już 40.000km w ciągu 15 m-cy ale tylko raz miałem okazję jechać autostradą długi odcinek ( 520km) i wynik był w zasadzie ten sam na tempomacie na 100km/h, 110km/h i przy momentach wyprzedzania do 120-140max bo 5,2l/100km. W jeździe mieszanej ( bez autostrad ) na odcinku 535 km latem wyszło mi raz 4,8l/100km przy uważnej jeździe eco. Zimą widać wzrost spalania przy niskich temperaturach, dopóki silnik się nie nagrzeje. Niestety nie było tankowania, że jeździłem tylko na krótkie trasy typu po 30km dziennie także wtedy spalanie dochodziło do 6,2l/100km - przy jeździe po mieście na pewno troszkę by podrosło. tankuję średnio raz na 2 tygodnie do pełna i na tej podstawie podaję moje dane. We wszystkich przypadkach jechałem sam i w zasadzie na pusto ponieważ nie wożę ze sobą niczego cięższego. ukryj
dodano 30.07.2015 przez
Przy zakupie zależało mi na żeby samochód był oszczędny. Teraz po ponad dwóch latach wiem że był to dobry wybór. ... więcejNajmniejsze spalanie jakie odnotowałem wg. komputera to 4,8 po trasie, i da się ten wynik osiągnąć nawet zimą - wymaga jednak dużej wytrwałości. Średnio spalanie po przejechaniu 50tys. km wg komputera wynosi 6,0. Wg. ilości zatankowanego paliwa 6,3 - tankuję zawsze pod korek więc wyliczenia są miarodajne. Raz osiągnąłem na trasie 8l ale się spieszyłem. Koszty utrzymania przez 2 lata około 4500zl. Wymieniając tylko to co potrzebne, filtry, olej co 10tys. ok. 300zl, raz klocki kpl. 180zl i tylne tarcze 690zl, świece żarowe 290zl, rozrząd 1000zl, akumulator 450zl, końcówki, drążki, tulejki belki 700zl, podnośnik szyby 200zl, 2 nowe opony 600zl - czyli jak widać normalne koszty eksploatacyjne jak w każdym samochodzie. Z auta jestem zadowolony. Jak na 4os. rodzinę wygoda podróżowania, duża pojemność bagażnika, nawet pies ma swoje miejsce - ekonomiczne i nie wierzcie że jest drogi bo to francuz. To mój drugi, poprzednio miałem R21 i taż mnie nie zawiodła. Kolejny też taki raczej będzie. Minusy - ?, może nie zawsze zapalające się światła w drzwiach po ich otwarciu - czytałem na forach, można naprawić ale nie jest to takie pilne. Inne nie widzę i nie wiem skąd się biorą negatywne opinie - jak się nie dba to się nie ma to moja opinia. ukryj
dodano 27.01.2012 przez
Witam. Mam tą Lagunę od nowości wersja poliftowa. Silnik posiada CHIP zrobiony przy przebiegu 60tyś km na 148KM i 325Nm, ... więcejoryginalne wartości tej jednostki mierzonej na hamowni to 125KM i 290Nm, Katalogowo 120KM i 270Nm. Spalanie jakie udało mi się osiągnąć najniższe bez klimy i jazda zgodna z przepisami na trasie wynoszącej 125km to 3.8l/100 pogoda bezwietrzna teren płaski tyle pokazał komputer. Trasa Wrocław- Ustka i z powrotem to 4.8l/100 przejechane byloby na jednym zbiorniku ale rezerwa zapaliła się jak wracałem w Polkowicach także nie chciałem jechać z Duszą na ramieniu i do tankowałem, rezerwa posiada 10l, maksymalne spalanie jakie uzyskałem to 8.5l/100 na odcinku 100km z prędkością 200km/h - 230km/h wiadomo były małe do hamowania bo ktoś zajedzie drogę z tym że 230km/h to już prędkość maksymalna na prostej. jeżeli chodzi o usterki to oryginalne częsci wytrzymały do 150tyś km chodzi o turbina, sprzeglo z dwumasem, po wymianie tych że części na nowe ale nie kupione w ASO wytrzymały tylko 50 tyś km i znowu turbo do wymiany i sprzęgło z tym że jazda jest sportowa także wybaczam tą bolączkę. Jeżeli miałbym Komuś polecić Lagunę to jak najbardziej w 100% ale kupioną nową w salonie, dlatego że jest dużo lagun na rynku wtórnym z niejasną historią i stąd się bierze awaryjność Laguny. Pozdrawiam ukryj
dodano 16.11.2015 przez
Silnik Laguny nie jest mistrzem w dziedzinie oszczędności, natomiast zapewnia optymalne spalanie w stosunku do osiagów. Minimalne spalanie na odcinku ... więcej100 km, jadąc zgodnie z przepisami (90-100km/h poza terenem zabudowanym), bez gwałtownych przyśpieszen plasuję sie na poziomie 6,4 l/100km. Nieciekawie natomiast robi się gdy wjedziemy do miasta. Zamknięcie się poniżej okrągłych 10 l/100km będzie wymagało umiejętnego muskania gazu oraz znajomości eco-drivingu. Realne liczby w zakorkowanych miastach to 12-14 l/100km. Jeżeli chodzi o drogi ekspresowe lub autostrady bardzo duży skok w spalaniu jest pomiędzy 120 km/h, a 140 km/h. W przypadku tej niższej prędkości spokojnie możemy podróżować nie przekraczając 8,5 l/100km, powyżej 140 km/h Laguna zadawala sie conajmniej 11 l/100km. Wyżej wymienione wartości dotyczą Laguny z 2003 roku na ogumieniu 225/45R17 z przebiegiem 126 tys.km, ale jak wiadomo spalanie w aucie zależy od charakteru jazdy oraz od ilości pasażerów. Reasumując, Renault Laguna II z silnikiem 1,8 16v 120 KM z racji na niskie koszty zakupu oraz eksploatacji jest ciekawą propozycją z racji nienajgorszych osiągów, optymalnego spalania oraz komfortu podróżowania. Pozdrawiam kierowców Lagunek :) ukryj
dodano 08.07.2012 przez
Zobacz raporty spalania Renault Laguna II Dodaj raport spalania

Publikacje o Renault Laguna

Przeczytaj pozostałe 19 publikacje o Renault Laguna

Lista nadwozi Renault Laguna II


Używane Pewne oferty od dealerów
Znajdź auto używane Sprawdź VIN Raport o stanie technicznym
Super oferty
Renault Laguna
Renault Laguna
cena 38 900 PLN
Renault Laguna
Renault Laguna
cena 6 000 PLN
Renault Laguna
Renault Laguna
cena 8 500 PLN

Dealerzy Renault

AMS CHRÓŚCICKI SP. Z O.O.

AMS CHRÓŚCICKI SP. Z O.O. Renault Siedlce

mazowieckie, Siedlce, Brzeska 178

Więcej

ANTONI ŁYKO SP Z O.O.

ANTONI ŁYKO SP. Z O.O. Renault Kraków

małopolskie, Kraków, Aleja Pokoju 63

Więcej

ANTONI ŁYKO SP Z O.O.

ANTONI ŁYKO SP. Z O.O. Renault Zabierzów

małopolskie, Zabierzów, Krakowska 253

Więcej

ASO DYSZKIEWICZ

DYSZKIEWICZ SP. Z O.O. Renault Konstancin-Jeziorna

mazowieckie, Konstancin-Jeziorna, Warszawska 84

Więcej

DECAR

DECAR SP. Z O.O. Renault Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Modlińska 154B

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Dziennik kosztów Renault Laguna

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

12 119

Przejechany dystans

1 666 857 zł

Zatankowanego paliwa

432 450 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

1 753

Wydanych pieniędzy

610 900 zł

Średnie wydatki na auto

1 283 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

2 554

Wydanych pieniędzy

752 608 zł

Średnie wydatki na auto

1 581 zł

ZOBACZ 476 dzienników kosztów Renault Laguna Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Renault Laguna II

Liczba wpisów: 55
komentarzy(28)
komentarzy(64)
komentarzy(10)
komentarzy(27)
komentarzy(18)
komentarzy(2)
Zobacz inne typowe słabe punkty Renault Laguna II dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Renault Laguna II

Liczba wpisów: 129
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Renault Laguna II Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Renault Laguna II

Liczba wpisów: 42
Instalacja prinsa w tym aucie, jak działała to była świetna, brak spadków mocy, zero problemów z przełączaniem itd. Natomiast auto ... więcejstało w niemczech dosyć dlugo i reduktor skorodował, osadziła sie w nim jakas maź, filtry sie pozapychały, ogolnie istalacja do rementu, więc długo się nią nie nacieszyłem. Koszt eksploatacji dosyc wysoki, nowy reduktor 840 zl, filtry 100, zestaw naprawczy 140, wtryski cos ponad 1000 zł. Gdybym ja to montował to zainstalowałbym jakiegoś sredniego staga, bo przy polskich slabym lpg nie ma co inwestować w takie drogie instalacje, bo i tak co chwile trzeba je czyścić i naprawiać. ukryj
dodano 14.10.2015 przez
Instalacja gazowa montowana w tym warsztacie nie sprawiła mi żadnych problemów. Użytkowałem ją przez 5 lat i dokonywałem tylko wymiany ... więcejfiltrów co 25tys km. Samochód już sprzedany (dla sąsiada :) ) a więc jeszcze pohula na pewno w mojej okolicy dobrych pięć lat. Ja już jestem umówiony na montaż instalacji do mojego nowego samochodu w tym samym warsztacie MAR-CAR Autogaz Marek Mańczyk a jak będzie się spisywał na pewno się wypowiem. ukryj
dodano 11.08.2014 przez
Silnik może nie ma takiego "powera" jak na benzynie, chociaż nie odczuwam znaczącego spadku mocy, za to pracuje ciszej i ... więcejjest bardziej elastyczny niż na benzynie. Na początku były dziury mocy przy pewnych zakresach obrotów, ale wystarczyło kilka minut jazdy próbnej z komputerem i silnik pracuje świetnie. Przy samochodzie tej wagi średnie spalanie gazu to 8,5 litra na 100km z zamontowanymi magnetyzerami paliwa. ukryj
dodano 28.12.2008 przez
Auto z bardzo dużym bagażnikiem , idealne na dłuższe wyprawy , auto bardzo ekonomiczne spalanie w granicach 10 litrów , ... więcejbardzo szybko przełącza się na benzynę nie wiem czy to plus instalacji czy szybkiego osiągania temperatury przez silnik w każdym bądź razie jest to spory plus . Polecam częstszą zmianę filtrów ponieważ gaz w Polsce jest bardzo zanieczyszczony . ukryj
dodano 29.02.2016 przez
Niesamowicie płynna instalacja , nic nie czuć podczas przełączania się na gaz , samochód wręcz płynie , Spalanie auta waha ... więcejsię w graniach 9-11 litrów , od początku użytkowania nie miałem z samochodem żadnych problemów , najważniejsze co mówił gazownik żeby dbać o przeglądy i systematycznie wymieniać olej plus filtry. ukryj
dodano 02.02.2015 przez
Czesc Do tego autka to tylko instalacja gazowowa firmy BRC, żadnych problemów jak i spadku mocy nie zauważam spalanie mam ... więcejna poziomie 11-11,5 l/100 km Jeśli ktoś z województwa łódzkiego to zdecydowanie polecam gazownika w Łasku z ulicy Polnej. Pozdrawiam Krzysztof ukryj
dodano 26.05.2012 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Laguna II

Skarbnica wiedzy o Renault Laguna

Sposoby wykonania czynności
dodano 09.08.2011 przez
Porada dotyczy aut z kluczykiem na podczerwień i immobilizerem. Jeśli posiadamy kluczyk na podczerwień, immobilizer w aucie odblokowywany jest kodem przesyłanym przez podczerwień. Problem pojawia…
dodano 09.08.2011 przez
Dotyczy tylko modeli Phase I z komputerem pokładowym (2 wyświetlacze i gadaczka). Aby wejść do trybu serwisowego zegarów należy przytrzymać przycisk komputera przy dźwigni wycieraczek…
dodano 27.07.2011 przez
Przemyśl jedna rzecz - układ dolotowy to nie rura od kibelka. Długość dolotów, ich przekrój i kształt jest precyzyjnie obliczany w celu spełnienia wielu często…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą