Gorące tematy

Nasze testy

Wszystkie modele

Galerie

Renault Laguna II

Laguna II pojawiła się w sprzedaży w 2001 roku. Zbudowano ją na tej samej platformie podłogowej, co Nissana Primerę. Sylwetka modelu stała się znacznie bardziej dynamiczna, nawiązująca do prototypu Renault Initiale. Laguna II była pierwszym samochodem dostępnym w Europie, który zdobył pięć gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP. Charakterystyczną cechą auta był system „keyless” – otwierało się go, zamykało i uruchamiało przy pomocy karty. W 2005 roku Laguna II została poddana liftingowi, po którym upodobniła się do modelu Megane. Dwa lata później zakończyła się jej produkcja.

Generacje Renault Laguna

  • Laguna II   2001 - 2007
    Renault Laguna II
    • Wybierz generację

    • Laguna III (2007 - teraz)
    • Laguna II (2001 - 2007)
    • Laguna I (1993 - 2001)

Komentarze redakcji

Powagosław: Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.
Luzacjusz: Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

Wersje nadwozia Renault Laguna II

Silniki Renault Laguna II

Lista silników:
1.6 i 16V (107KM), 1.6 i 16V (115KM), 1.8 16V (120KM), 2.0 i 16V (135KM), 2.0 IDE 16V (140KM), 2.0 i 16V GT (205KM), 2.0 i 16V Turbo (170KM), 2.0 i T 16V (165KM), 3.0 V6 24V (207KM), 1.9 dCi (100KM), 1.9 dCi (130KM), 1.9 dCi (110KM), 1.9 dCi (95KM), 1.9 dCi (120KM), 2.0 dCi (175KM), 2.0 dCi (150KM), 2.0 dCi FAP (175KM), 2.2 dCi (150KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.

Publikacje o Renault Laguna

Renault Laguna Coupe GT - piękna harmonia
 
Nasz test Renault Laguna Coupe GT 2.0 dCi 180 KM

Samochody tworzone w duchu Gran Turismo z reguły kosztują setki tysięcy, choć ich ceny mogą mieć nawet sześć zer. Istnieje jednak samochód, który zabierze Was do tego świata za o wiele mniejsze pieniądze. Czy to dobry pomysł?

Renault Laguna III - niedoceniona?

Zaufanie buduje się latami i tak naprawdę wystarczy chwila nieuwagi, żeby wszystko wzięło w łeb. Renault dobrze wie jak to boli, bo dzięki wizjonerskim inżynierom i wrednym księgowym zraziło własnych klientów do swojej limuzyny. Czy następca, Renault Laguna III, jest już bardziej dopracowana i stanowi...

Lepsza od konkurentów - Renault Laguna III (2007- )

Poszukując używanego, kilkuletniego samochodu segmentu D wielu kierowców z premedytacją pomija Lagunę III. To błąd. Auto jest wygodne i bezpieczne. Co ważne, pozytywnie zaskakuje trwałością i kosztuje dużo mniej od niemieckich lub japońskich konkurentów.

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora Renault Laguna komfort w korzystnej cenie

Na początku 1994 roku w salonach sprzedaży Renault zadebiutował model Laguna, który zastąpił mocno wysłużonego poprzednika. Nowy pojazd o zaokrąglonych kształtach karoserii z mocno opadającą maską przednią oraz wąskimi reflektorami odpowiadał trendom początku lat 90-tych.

Renault Laguna 2.0: Czasy świetności ma już za sobą...

W kilkunastoletniej Lagunie może zawieść niemal wszystko, ale na silnik benzynowy 2.0 wciąż można liczyć.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Laguna

Renault Laguna na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault LagunaautoWcentrum - społeczność Renault Laguna

najwyższe oktanyAuta - Renault Laguna

Renault Laguna Błękitna Odyseja 72,70

Renault Laguna II FL 1.9 dCi 81,97

Renault Laguna Initiale 77,77

Renault Laguna Blue Lala 76,05

Renault Laguna 76,58

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Laguna

sienolot 60,92

Kajto 64,23

miniek202 63,37

lukas_auto 87,67

marek520 48,15

axelsjoblom 93,97

czarekpiekos 65,08

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Laguna

Dawno mnie tu nie było ...
Dawno mnie tu nie było ... W ostatnim czasie u Reni sporo się działo... Po za amortyzatorami zostało wymien...
Wymiana ekploatacyjna
Wymiana ekploatacyjna Witam Dzisiaj zmusiłem się i zabrałem za wymianę oleju Valvoline Max Life 10W-...
TURBO PORTFEL
TURBO PORTFEL Zmieniłem sprzęgło, amortyzatory, sprężyny, stabilizatory, założyłem zimówki. Au...
Przygotowanie do zimy
Przygotowanie do zimy Wczoraj zmieniłem olej w silniku, wszystkie filtry oraz płyn chłodnicy i nabiłem...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Laguna

od 85 800 zł do 129 400

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (140 KM): 2.0 16v E85 eco2

 

Diesel (110 - 175 KM): 1.5 dCi eco2, 2.0 dCi

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna: 6-stopniowa
Katalog nowych aut Renault Laguna
 

Najpopularniejsza wersja Renault Laguna

Renault Laguna 2.0 16v E85 eco2 140KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
czujnik parkowania

Dostępne kolory

Wybrane pakiety dealerskie

Pakiet Widoczność 2 - 4 990
Pakiet Widoczność 1 - 3 490
Pakiet Komfort 3 - 1 150

Cena katalogowa

97 900

Zobacz ofertę Renault Laguna 2.0 16v E85 eco2 140KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Renault Laguna najczęściej porównywane z:

Opel Insignia
2.0 CDTI ECOFLEX (140 KM)
Citroen C5
2.2 HDi (204 KM)
Honda Accord
2.0 VTEC (156 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Renault Laguna III Authetique Renault Laguna III Authetique
Rocznik: 2010. Przebieg: 102 505 km. Silnik: 1.5 81KM .
Cena: 30 800 zł
Nissan Pulsar Acenta Pakiet IT (nawigacja, 4 kamery 360) Nissan Pulsar Acenta Pakiet IT (nawigacja, 4 kamery 360)
Rocznik: 2014. Silnik: 1.2 81KM .
Cena: 69 900 zł
Zyskujesz: 12 800 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Laguna

Renault Laguna
1.9 benzyna 120 KM
112 500 km, 2004
11 900 PLN
Renault Laguna
1.6 benzyna 110 KM
224 000 km, 1999
6 700 PLN
Renault Laguna
2.9 benzyna 206 KM
135 000 km, 2001
12 500 PLN
Renault Laguna
2.0 benzyna 134 KM
170 500 km, 2005
11 700 PLN

Ocena auta Renault Laguna II

  • Średnia ocena
    na podstawie 1292 opinii
  • 4,01
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

Renault Laguna Hatchback 2.2 dCi (150 KM)

Auto, psujące się ~ 2 razy w mieś. za ponad 100000 złotych to paranoja. Strach wyjechać poza miasto bo może się popsuć. Renault twierdzi, że auto może się psuć nieokreśloną ilość razy podczas trwania gwarancji ( np. 50 ?!!! ) i wszystko jest zgodne z normami jakości Renault !!! - mam to na piśmie. Ponadto warunki Assistance obowiązujące w Renault są inne niż dostaje klient w karcie gwarancyjnej !!! - niemożliwe - patrz ostatnie zdanie w warunkach assistance z karty gwarancyjnej - mówi ono, że w razie rozbieżności między dokumentem assistance z karty gwarancyjnej a warunkami Renault Assistance moc wiążącą mają te drugie. Na moją pisemną prośbę o udostępnienie ich ( po tym jak spotkały mnie problemy z otrzymaniem auta zastępczego ) salon gdzie kupiłem auto odmówił mi udostępnienia warunków "tych wiążących". - mam to na piśmie. Od miesięcy (!!!) czekam na odpowiedź z Renault na temat tego co psuje się w moim aucie bo chcę je wymienić na nowe, niestety Renault nie informuje mnie o rodzajach...

dodał: okima@wp.pl
Renault Laguna Kombi 1.9 dCi (120 KM)

Ogolnie samochod porazka - bardzo sie ciesz e ze udalo mi sie go pozbyc bo jest to typowa studnia bez dna - strach bylo tym gdziekolwiek jezdzic - bo zaliczylem juz kilka powrotow na lawecie - a potem miesiacami nikt nie mogl dojsc co jej jest - wymiana komputera tez byla, po licznych naprawach wymiana silka, i nadal strach bylo tym jesdzic - utrata mocy przy wyprzedzaniu mogla przeciez doprowadzic do nieszczescia - sprzedalem go w pelni sprawnego - bo chcialem miec czyste sumienie ze nikt przezemnie nie zginie - ale balem sie go trzymac dalej bo kto wie kiedy znow sie popsuje - nie ufam juz Pana z Renault- nigdy wiuecej tej marki - to tylko kupa zlomu - wszystko ladne fajne - przyjemne ale nietrfale- lepiej go nie ogladac bo mozna sie w nim zakochac z wygladu ale to bedzie milosc bez wzajemnosci - to tak jak bys wziol dziwke pod swoj dach - zawsze bedziesz slono jej placil- TRZYMAJCIE SIE Z DALA OD TEGO AUTA !!!!!!!

dodał: Pawcio
Renault Laguna Hatchback 1.9 dCi (110 KM)

Potwierdzam opinie o stukach w układzie kierowniczym.Serwis nie stwierdza usterek-świadczyć to może jedynie o wadzie konstrukcyjnej, która w przypadku niemożności usunięcia jest np.podstawą do upustu w cenie.Zawieszenie wydaje się być żle zestrojone-zbyt twarde przy małej prędkości aż do przechyłów pow.150 km/h.Plusem jest brak tzw nurkowania przy ostrym hamowaniu.Wykończenie-Daewo potrafiło lepiej.(po misiącu eksploatacji wymieniono pokrycie fotela kierowcy,do wymiany jeszcze kilka elementów tapicerki - zwykła szmata-wersja Galileo).Marnie spasowane elementy karoserii-wypada lewe nadkole, odstają błotniki,świszcze w kabinie.Osiągi niezłe po 6000 poszła 210.Jest to mój 43-ci samochód.Ogólnie może być ale jak za 76500 (Galileo,salon) mogłoby być lepiej.Zobaczymy po kilku następnych tysiącach km.Vectra B 2,0 b -salon 1997 rozpadła się po 12400 km.(silnik ,zawieszenie)Rdzewieć zaczęła zaraz po zakupie.

dodał: wt3@interia.pl
Renault Laguna Hatchback 1.8 16V (120 KM)

Wiekszosc zlych komentarzy do tego auta jest wystawiona dla aut z rocznika 2001. Tak sie sklada ze faktycznie jeszcze w tym roku auto bylo "swieze" i czesc servisantow nie miala bladego pojecia jak sie zabrac do tej nowinki i dlatego tak duzo aut z tego rocznika ma problemy. Ale do rzeczy .. auto generalnie z tym silnikiem jest spoko, chyba ze ktos ma zaciecie sportowe to nie poszaleje sobie tym silnikiem gdyz zalapuje on z "opoznieniem" ale bez przesady jak sie czlowiek przyzwyczai i nauczy to i tym mozna troche poszalec. Spalanie w normie choc co ja moge powiedziec gdzie caly czas uzywam klimy .... Jazda cichutka , ergonomia OK , troche malo miejsca z tylu .. no ale ja przeciez tam nie siedze (190 cm wzrostu). W kazdym razie za te cene zaden samochod (dostalem b. duzy upust) nie posiada tyle dodtakow a te sa w standardzie (PRIVILEGE) brakuje tylko kontroli trakcji. Polecam.

dodał: czadar@o2.pl
Renault Laguna Hatchback 1.9 dCi (120 KM)

TYLKO RENAULT LAGUNA!!!! Posiadam Lagunę jako drugi pojazd marki Renault. Poprzedni mnie nie zawodzi, więc jestem pewien, że ten też będzie w porządku. Odnośnie Laguny: Kupiłem ją ze względu na komfort, wygląd, silnik i zaufanie do marki Renault. Jest to wersja 1,9 dCi Confort Dynamique. Samochód prezentuje się wspaniale. Moi znajomi nie kryją zazdrości i zaskoczenia co do samochodu. Czarna perła, ksenony, 17" felgi aluminiowe Silverstone (opony 225/45), spojler na klapie bagażnika, tapicerka skórzano- materiałowa i... ogólnie wszystko to sprawia, że Laguna na pewno może zaspokoić a gusta wielu odbiorców. Design delikatnie sportowy, komfort... francuski (uwielbiam :)). Jest to samochód klasy średniej, a jak wygląda!!! Extra. Do pełni szczęścia brakuje mi już tylko ponad 200 KM pod maską... :):):):) P.S. Na silnik nie narzekam. Hej! Pozdrawiam wszystkich... :)

dodał: Arek
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + ergonomia
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - jakość/cena
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Renault Laguna

Renault Laguna III Coupe Phase III (Facelifting 2013) Renault Laguna II Hatchback - galeria społeczności Renault Laguna Coupe Renault Laguna II Renault Laguna III Facelifting Renault Laguna 2007 Renault Laguna III Liftback Phase III (Facelifting 2013) Renault Laguna III Grand Tour Renault Laguna III Renault Laguna I Kombi - galeria społeczności
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Laguna

  • 1.
  • 5,00 Renault Laguna II (KM) 2003r.
    dodał: kamyk9, 01.06.2010

    Instalacja BRC Sequent24 założona w maju 2010 w Energy Gaz Polska (Warszawa) - jak najbardziej polecam ten typ instalacji na miejscu doradzili mi jaki model instalacji będzie najkorzystniejszy dla tego typu silnika, żadnych problemów z samą instalacją, różnica w spalaniu w normie ~10-20% (na trasie nawet bardziej 10%). Jak na razie przejechane 2000 km na gazie, na początku (od razu po instalacji) zawór odcinający w baku musiał się "ułożyć" na początku nie odcinał dopiero po 3-4 tankowaniu do pełna zaczął poprawnie działać (odcinać) ale generalna uwaga do osób które chcą założyć instalacje gazową - pierwszy 1000 km to swoisty okres testowy instalacji w tym czasie moga sie dziać różne mniejsze albo większe rzeczy z instalacją... ale po to jest przegląd po 1000 km żeby wszystko wyrównać, u mnie to był dziwnie działający zawór ale o dziwo po kilku tankowaniach zaczął działać. Z instalacją gazową jest tak ze po prostu się obserwuje (na słuch na oko, na spalanie) jak działa - organoleptycznie - (poza oczywiście regularnymi przeglądami zgodnie z instrukcją) i to właściwie jedyny sposób na ocenę pracy instalacji przez zwykłego użytkownika LPG, po paru posiedzeniach w necie nad literaturą i pokonywaniem kolejnych kilometrów na LPG będziecie wiedzieć kiedy jest OK. a kiedy coś zaczyna się dziać... Ważna informacja dla osób które posiadają komputer pokładowy w Lagunie (w innych samochodach) - po zainstalowaniu instalacji LPG moze (ale nie musi) byc taka sytuacja że wskazówka paliwa (benzyny) bedzie spadać i z odczytów wskaźników i komputera wynikać bedzie ze normalnie spalamy benzynę... a tak nie jest (zakładając ze z instalacją wszystko OK.) jest to dość denerwujący objaw bo nie wie się dokładnie ile jest benzyny w zbiorniku i nie wiadomo jak się orientować w tym wszystkim. Wtedy trzeba założyć "Emulator wskaźnika benzyny" ~140 zł. wszystkie warsztaty montujące LPG powinny takie emulatory posiadać i montować... niestety jest pewien mały odsetek samochodów gdzie nawet ten Emulator nie działa... u mnie w Lagunie II z komputerem zadziałał.... co prawda komputer dalej pokazuje głupoty jeśli chodzi o obliczenia długości trasy jaką moge zrobic na danym paliwie (reszta wskazań komputera jest OK) ale to jedyny minus zainstalowania LPG i tak naprawdę kompletnie nieznaczący. Polecam również w Lagunie II instalacje wlewu gazu obok wlewu paliwa - pod klapką... jest tam idealne miejsce właśnie na wlew do gazu dzięki temu Laguna z zewnątrz wygląda jak by nie było żadnej instalacji LPG ;] (nie ma żadnych czarnych korków w zderzakach ;]) Podsumowując: Ja tez się długo zastanawiałem czytałem internet znajomych itp. "założyć - nie założyć" ... założyłem i absolutnie nie żałuje, wręcz przeciwnie namawiam na instalacje LPG... ale tylko w dużych, rekomendowanych warsztatach. pozdrawiam.

  • 2.
  • 5,00 Renault Laguna I 1.6 i 16V (107KM) 2000r.
    dodał: carlos, 18.01.2014

    Instalacja była droga - Landi Renzo gotowy zestaw, a nie jakieś zbieraniny na Stagu. Niemalże podwoiłem wartość auta :) ale wiem co mam. Zwróciła się po 18.000km i pracuje bezproblemowo. Zero spadku mocy (ustawiana na hamowni) a przynajmniej ja nie czuję momentu przełączenia. Spalanie 9 litrów czyli tyle samo co benzynki, bez względu czy lato czy zima. Do tego 3-4 pełne zbiorniki benzyny na rok na odpalanie. Jedyna wada to głośno pracujące wtryskiwacze gazu (MADy) - po prostu ten typ tak ma :D ale słychać to oczywiście tylko na zewnątrz pojazdu. Ogólnie jestem mega zadowolony i nie zamierzam się auta pozbywać bo jest tanie w utrzymaniu zwłaszcza teraz z gazem, no i bezawaryjne póki co. Zostanie w rodzinie jak się dorobię czegoś nowszego.

  • 3.
  • 4,50 Renault Laguna I 1.6 i 16V (107KM) 1999r.
    dodał: Rzeszowiak61, 03.03.2011

    jestem zadowolony z tej instalacji. Zużycie gazu porównywalne z benzyną t.j ok. 9l. Tankując gaz w Niemczech zużycie spadło do 7,5 l / trasa /. Tak, więc wszystko zależy od jakości gazu. Podczas eksploatacji / 85000 km./ 2 razy czyściłem wtryskiwacze w wannie ultradźwiękowej z podanym impulsem na wtryskiwacz oraz po tym przebiegu padł parownik / membrana /. Poza tym zero kłopotów. Dbając o wymianę filtrów na czas , dobry gaz oraz gdy się tym zajmuje odpowiedni montażysta -diagnosta / Pozdrawiam Pana -przedstawiciela BRC z Gorlic / można być naprawdę zadowolony z eksploatacji samochodu na LPG. Pozdrawiam

  • 4.
  • 5,00 Renault Laguna I 2.0 (113KM) 1995r.
    dodał: Maccabra, 25.02.2012

    Witam. Ponad rok temu kupiłem dosyć już wiekowe auto 95r. Jako iż silniki Lagun1 phI są starego typu SOHC, więc spalanie PB w trybie mieszanym to okolo 10-11 l/100. Więc nie bylo innego ratunku jak zdecydować się na założenie LPG. Teraz mija roczek, żadnych zmian w głowicy, silnik pracuje niemalże idealnie (podobno mój silnik bardzo dobrze znosi gaz, co się sprawdza). Zero dodatkowych wkładów oczywiście oprócz kosztów instalacji, wymiany przewodów i świec zapłonowych, regulacji zaworów. Na razie jestem na etapie kończenia zwracania kosztów instalacji, teraz to już z górki.

  • 5.
  • 4,50 Renault Laguna I 1.6 i 16V (107KM) 2000r.
    dodał: Michał Gredka, 04.12.2010

    Polecam Firme "KOBA" Piotra Korbanka. W rodzinie mamy 3 auta z gazem robionym u Pana Piotra i nic się z nimi nie dzieje Vectra B z silnikiem 1.8 16V przejechała już 160 tyś km na gazie i żadnego remontu silnika nie miała i jeździ do tej pory. Astra z silnikiem 1.6 przejechała 70 tyś i też nic jej nie jest. Laguna 2000r z silnikiem 1.6 16V przejechała 50 tyś i nic z nią się nie dzieje. Silniki chodzą równo a spalanie w obu oplach jest na poziomie od 7 do max 8,5 litra laguna 7-9 litra. Polecam wszystkim.

  • 6.
  • 5,00 Renault Laguna I 1.8 16V (120KM) 1999r.
    dodał: Adam, 14.10.2010

    Instalacja BRC SEQUENT 24 zamontowana w firmie SEBA w Olsztynie sprawuje się rewelacyjnie. Przez 5 lat użytkowania wymieniałem tylko filtry fazy lotnej oraz oczywiście świece i filtr powietrza. Spalanie- trasa ok. 9 litr. (można zejść do 8 przy bardzo spokojnej jeździe) i do 10,5-11 litrów (autostrada w Chorwacji 140-160 km/h) W mieśce pali ok 11 litrów gazu. W zasadzie gdyby nie kontrolki, to nie wiedziałbym kiedy silnik przełącza się na gaz.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Laguna

Renault Laguna

745 komentarzy

502 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~carisma złom~carisma złom

~carisma złom~carisma złom

~calibrsma~calibrsma

Do ~s: Calibrsma

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
58 596
Przejechany dystans
35 439 032 km
Zatankowanego paliwa
1 927 307 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 828
Wydanych pieniędzy
3 017 100 zł
Średnie wydatki na auto
1 346 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
12 547
Wydanych pieniędzy
3 373 529 zł
Średnie wydatki na auto
1 505 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (2 242)

Testy zderzeniowe Renault Laguna

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Laguna przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Laguna

Renault Laguna
2007

Renault Laguna

Renault Laguna
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Laguna II

Na podstawie 1324 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Adiuno, dodano: 14.03.2010 09:09

spalanie tego auta na ten silnik 1.8 16 v to jak sokowiruwki z duzym wylotem stosunkowo do mocy ... auto pali ze tak powiem durzo jak na pojemnosc 1.8 i tylko 120 km .. mieszkam w UK auto porusza sie wiecej po miescie niz po trasie .. w korkahc i miescie bez klimy (zima ) 9 l na 100 lato z z klima 9.5 nawed 10 miasto 30 ml/h cykl pozamijski troche lepiej 8.5 L ma 100 na krudkich trasach M4 autostrada 8 L trasa UK reading polska zywiec 7.5 lita na bardzo dlugiej trasie w zakresie 120-130 km/h tyle co moge powiedziec auto jezdzi na casrol 0w-40w ful syntetyk nie bierze okelu ani troche od wymiany do wymiany silnik pracuej w zakresie obrotuw od 0 do 4000 tys max na liczniku juz 12500 ML a co da sie wyciagna z tego auta to 185 km/h trzeba bardzo dlugos ie kulac zeby wyciagnac 200 to juz moja 2 laguna z tej seri sinkim czulu bardzo na paliwo jelsi wlejesz paliwo do bani od razu kontrolka check engine leje tylko +99 V-power na bardzo dlubich trasach potrafi sie zaswiecic lampka od sondy lambda przegrzanie katalizatora jazda bez postoju do pl tylko 2 jazdy na cpn na zbirniku jestem wstanie przejechac 800-900 km wienc powiem tylko tyle diesel wychodzi zancznie lepoej w miscie i na trasie do poslki jedno tankowanie po wyjezdzie z promu dunkerke i ciagne na zbirniku pod opole... jelsi chodzi o awaryjnosc to bez usterek mankament to kluczyk lubia sie psuc przyciski nowy kosztuje 230 F jakiesj 800-850 zl z tym jest poraszka ale jak ma ktos znajomego eneltronika mozna zaszczedzic troche kasy 25 F jakies 100 zl mankament to blacharka odbruskuej gurna warstwa lakieru .. od slonca nie tylko ja tak mam ale ien laguny tez prawie 80% aut stoi na ulicach 365 dni w roku widzialem ine laguny ztego rocznika wienc nie jest to jeden wyjatek.. ale co tu sie oszukiwac jak w uk auto srednio jezdzi po ukicy 5-6 lat potem idzie na scrap ( zlom )dostajesz 2000F od panstwa za zlomowanie swojego auta na nowe auto

pełny raport Renault Hatchback 1.8 16V

autor: laguna 2.0 113K, dodano: 06.10.2010 18:32

nie wiem kazdy tu pisze ze w trasie 8-9 litrów. moja nie dość ze olej pozera przez pierscienie, przebieg rzedu 300tyskm.to przy naprawde oszczednej jezdzie 90-100km/godz nie wezmie nawet 7 litrow benzyny ,chyba ze 5 osob siedzi i bagaznik zaladowany jest to wtedy tak. powiem tak. Ełk-Białystok(100km) bez problemu zrobie za 70zł w obie strony tankujac Pb 98(200km na 14 litrach) a Ełk-Warszawa tez w obie strony ale tu tez z jazda po miescie zrobilem za 200zł(42l PB98 ) a wyszlo łacznie jakos kolo 590km a po S8 wolno nie jechalem napewno. zawsze mi tak wychodzi trasa ok7 litrow spalanie i pozniej. natomiast jesli chodzi o miasto tylko i wylacznie to potwierdzam. pozniej 11 litrow ciezko jest zejsc:)

pełny raport Renault Hatchback 2.0

autor: Aquantor, dodano: 07.04.2015 19:11

Laguną jeżdżę już ponad rok w większości po 60tyś mieście i sporadycznie w trasy - zazwyczaj na wakacje. Staram się jeździć ekonomicznie. Mam taki zwyczaj, że auto tankuję do pełna na początku każdego miesiąca i na tej podstawie obliczam zużycie. Najwyższe zużycie jakie zanotowałem miało miejsce w zimie - 15.3l/100km (jazda tylko po mieście na krótkich dystansach - silnik nie rozgrzany, grzanie na postoju). Normalne średnie zużycie w moim mieście to 12,5 - 14,0 w zależności od rozgrzania silnika. Gdyby Laguna jeździła po większym mieście to zużycie z pewnością było by mniejsze. Najniższe średnie zużycie w cyklu mieszanym wyszło mi 10.2 z przewagą trasy. Najniższe średnie zużycie w trasie to 6.4 (włączony tempomat, mały ruch na drodze, max prędkość 96km/h). Normalnie w trasie bez ecodivingu pali około 7,5l. Najdłuższą trasę jaką pokonałem to 1300km do Włoch autostradami 4 osoby na pokładzie, dużo bagażu i 4 rowery na dachu i tempomatem ustawionym na 108km/h - auto spaliło średnio 9,65 l/100km. Jestem zadowolony z Laguny III generacji, jak na razie brak usterek, auto ma 103000km przebiegu. Auto testowałem na hamowni i wyszło że ma 146,6KM. Z czystym sumieniem polecam wszystkim model z silnikiem 2.0 16V 140KM bo jest tani w eksploatacji i bezawaryjny. Pewne jest że pali więcej niż wersje diesel, ale biorąc pod uwagę koszty serwisowania jest tańszy w utrzymaniu ;-)

pełny raport Renault Grandtour 2.0 16v

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Renault Laguna II

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Laguna II

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Renault Laguna II

Renault Laguna 2 to bardzo udana kontynuacja pierwszego modelu w stosunku do poprzednika. Samochód znacznie ulepszono, zastosowano więcej elektroniki, co ma swoje dobre i złe strony ze względu na częste awarie niektórych elektronicznych podzespołów. Zmienił się znacząco wygląd zewnętrzny, miedzy innymi...

Zobacz dane techniczne Renault Laguna II
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Laguna, oglądali także