Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Laguna II

Laguna II pojawiła się w sprzedaży w 2001 roku. Zbudowano ją na tej samej platformie podłogowej, co Nissana Primerę. Sylwetka modelu stała się znacznie bardziej dynamiczna, nawiązująca do prototypu Renault Initiale. Laguna II była pierwszym samochodem dostępnym w Europie, który zdobył pięć gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP. Charakterystyczną cechą auta był system „keyless” – otwierało się go, zamykało i uruchamiało przy pomocy karty. W 2005 roku Laguna II została poddana liftingowi, po którym upodobniła się do modelu Megane. Dwa lata później zakończyła się jej produkcja.

Generacje Renault Laguna

  • Laguna II   2001 - 2007
    Renault Laguna II
    • Wybierz generację

    • Laguna III (2007 - teraz)
    • Laguna II (2001 - 2007)
    • Laguna I (1993 - 2001)

Komentarze redakcji

Powagosław: Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.
Luzacjusz: Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

Wersje nadwozia Renault Laguna II

Silniki Renault Laguna II

Lista silników:
1.6 i 16V (107KM), 1.6 i 16V (115KM), 1.8 16V (120KM), 2.0 i T 16V (165KM), 2.0 i 16V (135KM), 2.0 IDE 16V (140KM), 2.0 i 16V GT (205KM), 2.0 i 16V Turbo (170KM), 3.0 V6 24V (207KM), 1.9 dCi (120KM), 1.9 dCi (100KM), 1.9 dCi (130KM), 1.9 dCi (110KM), 1.9 dCi (95KM), 2.0 dCi FAP (175KM), 2.0 dCi (175KM), 2.0 dCi (150KM), 2.2 dCi (150KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.

Publikacje o Renault Laguna

Lepsza od konkurentów - Renault Laguna III (2007- )

Poszukując używanego, kilkuletniego samochodu segmentu D wielu kierowców z premedytacją pomija Lagunę III. To błąd. Auto jest wygodne i bezpieczne. Co ważne, pozytywnie zaskakuje trwałością i kosztuje dużo mniej od niemieckich lub japońskich konkurentów.

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora Renault Laguna komfort w korzystnej cenie

Na początku 1994 roku w salonach sprzedaży Renault zadebiutował model Laguna, który zastąpił mocno wysłużonego poprzednika. Nowy pojazd o zaokrąglonych kształtach karoserii z mocno opadającą maską przednią oraz wąskimi reflektorami odpowiadał trendom początku lat 90-tych.

Renault Laguna 2.0: Czasy świetności ma już za sobą...

W kilkunastoletniej Lagunie może zawieść niemal wszystko, ale na silnik benzynowy 2.0 wciąż można liczyć.

Renault Laguna po kuracji odmładzającej

Druga generacja Laguny, wprowadzona na rynek w 2000 roku, okazała się dla Renault jedną wielką porażką. Choć oferowała elegancką stylizację i wysoki poziom bezpieczeństwa, swoją awaryjnością i kosztami napraw pozostawiła ogromny niesmak po dziś dzień. Dlatego też projektując Lagunę numer 3, Renault musiało...

Rasowe coupe - test Renault Laguna Coupe

Większość z nas chciałaby mieć w garażu prawdziwe sportowe coupé. Zazwyczaj takie auto jest drugim, zaraz po limuzynie. Z założenia sportowy samochód przewidziany jest dla 2 osób oraz małego bagażu. Czy można jednak połączyć coupé z limuzyną? Niektórym producentom udaje się to doskonale, z jednej strony...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Laguna

Renault Laguna na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault LagunaautoWcentrum - społeczność Renault Laguna

najwyższe oktanyAuta - Renault Laguna

Renault Laguna Lala 73,01

Renault Laguna Turbo Aniołek 70,39

Renault Laguna Coupe GT 2.0T 204KM 75,41

Renault Laguna 70,20

Renault Laguna II FL 1.9 dCi 81,90

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Laguna

sujek 46,96

RafiZet 42,58

Wieszak_2007 51,87

lukas_auto 91,02

slavo1 88,13

misioq 85,14

francuzz 47,38

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Laguna

TURBO PORTFEL
TURBO PORTFEL Zmieniłem sprzęgło, amortyzatory, sprężyny, stabilizatory, założyłem zimówki. Au...
REGENERACJA TURBINY
REGENERACJA TURBINY Demontaż turbiny - powiedzieli 250 zł. Pomyślałem, że to złodziejstwo... Zresztą...
Przygotowanie do zimy
Przygotowanie do zimy Wczoraj zmieniłem olej w silniku, wszystkie filtry oraz płyn chłodnicy i nabiłem...
Wkładać kasę w samochód, czy zmienić auto na inne?
Wkładać kasę w samochód, czy zmienić auto na inne? Takie dręczy mnie pytanie od co najmniej dwóch miesięcy. Każdemu, kto musi wydać...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Laguna

od 77 220 zł do 129 200

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (140 KM): 2.0 16v E85 eco2

 

Diesel (110 - 180 KM): 1.5 dCi eco2, 2.0 dCi

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna: 6-stopniowa
Katalog nowych aut Renault Laguna
 

Najpopularniejsza wersja Renault Laguna

Renault Laguna 2.0 dCi 180KM - 2 drzwiowe coupe

Najważniejsze wyposażenie

klimatyzacja
podgrzewane fotele
centralny zamek

Dostępne kolory

Cena katalogowa

123 210

Zobacz ofertę Renault Laguna 2.0 dCi 180KM - 2 drzwiowe coupe
 

Renault Laguna najczęściej porównywane z:

Opel Insignia
2.0 CDTI ECOFLEX (140 KM)
Subaru Legacy Outback
2.0 D (150 KM)
Opel Insignia
2.0 CDTI ECOTEC (130 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Renault Laguna III Expression Renault Laguna III Expression
Rocznik: 2011. Przebieg: 89 433 km. Silnik: 1.5 81KM .
Cena: 38 900 zł 38 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »
Renault Laguna Expression Renault Laguna Expression
Rocznik: 2010. Przebieg: 60 200 km. Silnik: 1.5 81KM .
Cena: 39 900 zł 39 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Laguna

Renault Laguna
1.9 benzyna 120 KM
112 500 km, 2004
11 900 PLN
Renault Laguna
1.6 benzyna 110 KM
224 000 km, 1999
6 700 PLN
Renault Laguna
2.9 benzyna 206 KM
135 000 km, 2001
12 500 PLN
Renault Laguna
2.0 benzyna 134 KM
170 500 km, 2005
11 700 PLN

Ocena auta Renault Laguna II

  • Średnia ocena
    na podstawie 1292 opinii
  • 4,01
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

Renault Laguna Hatchback 2.2 dCi (150 KM)

Auto, psujące się ~ 2 razy w mieś. za ponad 100000 złotych to paranoja. Strach wyjechać poza miasto bo może się popsuć. Renault twierdzi, że auto może się psuć nieokreśloną ilość razy podczas trwania gwarancji ( np. 50 ?!!! ) i wszystko jest zgodne z normami jakości Renault !!! - mam to na piśmie. Ponadto warunki Assistance obowiązujące w Renault są inne niż dostaje klient w karcie gwarancyjnej !!! - niemożliwe - patrz ostatnie zdanie w warunkach assistance z karty gwarancyjnej - mówi ono, że w razie rozbieżności między dokumentem assistance z karty gwarancyjnej a warunkami Renault Assistance moc wiążącą mają te drugie. Na moją pisemną prośbę o udostępnienie ich ( po tym jak spotkały mnie problemy z otrzymaniem auta zastępczego ) salon gdzie kupiłem auto odmówił mi udostępnienia warunków "tych wiążących". - mam to na piśmie. Od miesięcy (!!!) czekam na odpowiedź z Renault na temat tego co psuje się w moim aucie bo chcę je wymienić na nowe, niestety Renault nie informuje mnie o rodzajach...

dodał: okima@wp.pl
Renault Laguna Kombi 1.9 dCi (120 KM)

Ogolnie samochod porazka - bardzo sie ciesz e ze udalo mi sie go pozbyc bo jest to typowa studnia bez dna - strach bylo tym gdziekolwiek jezdzic - bo zaliczylem juz kilka powrotow na lawecie - a potem miesiacami nikt nie mogl dojsc co jej jest - wymiana komputera tez byla, po licznych naprawach wymiana silka, i nadal strach bylo tym jesdzic - utrata mocy przy wyprzedzaniu mogla przeciez doprowadzic do nieszczescia - sprzedalem go w pelni sprawnego - bo chcialem miec czyste sumienie ze nikt przezemnie nie zginie - ale balem sie go trzymac dalej bo kto wie kiedy znow sie popsuje - nie ufam juz Pana z Renault- nigdy wiuecej tej marki - to tylko kupa zlomu - wszystko ladne fajne - przyjemne ale nietrfale- lepiej go nie ogladac bo mozna sie w nim zakochac z wygladu ale to bedzie milosc bez wzajemnosci - to tak jak bys wziol dziwke pod swoj dach - zawsze bedziesz slono jej placil- TRZYMAJCIE SIE Z DALA OD TEGO AUTA !!!!!!!

dodał: Pawcio
Renault Laguna Hatchback 1.9 dCi (110 KM)

Potwierdzam opinie o stukach w układzie kierowniczym.Serwis nie stwierdza usterek-świadczyć to może jedynie o wadzie konstrukcyjnej, która w przypadku niemożności usunięcia jest np.podstawą do upustu w cenie.Zawieszenie wydaje się być żle zestrojone-zbyt twarde przy małej prędkości aż do przechyłów pow.150 km/h.Plusem jest brak tzw nurkowania przy ostrym hamowaniu.Wykończenie-Daewo potrafiło lepiej.(po misiącu eksploatacji wymieniono pokrycie fotela kierowcy,do wymiany jeszcze kilka elementów tapicerki - zwykła szmata-wersja Galileo).Marnie spasowane elementy karoserii-wypada lewe nadkole, odstają błotniki,świszcze w kabinie.Osiągi niezłe po 6000 poszła 210.Jest to mój 43-ci samochód.Ogólnie może być ale jak za 76500 (Galileo,salon) mogłoby być lepiej.Zobaczymy po kilku następnych tysiącach km.Vectra B 2,0 b -salon 1997 rozpadła się po 12400 km.(silnik ,zawieszenie)Rdzewieć zaczęła zaraz po zakupie.

dodał: wt3@interia.pl
Renault Laguna Hatchback 1.8 16V (120 KM)

Wiekszosc zlych komentarzy do tego auta jest wystawiona dla aut z rocznika 2001. Tak sie sklada ze faktycznie jeszcze w tym roku auto bylo "swieze" i czesc servisantow nie miala bladego pojecia jak sie zabrac do tej nowinki i dlatego tak duzo aut z tego rocznika ma problemy. Ale do rzeczy .. auto generalnie z tym silnikiem jest spoko, chyba ze ktos ma zaciecie sportowe to nie poszaleje sobie tym silnikiem gdyz zalapuje on z "opoznieniem" ale bez przesady jak sie czlowiek przyzwyczai i nauczy to i tym mozna troche poszalec. Spalanie w normie choc co ja moge powiedziec gdzie caly czas uzywam klimy .... Jazda cichutka , ergonomia OK , troche malo miejsca z tylu .. no ale ja przeciez tam nie siedze (190 cm wzrostu). W kazdym razie za te cene zaden samochod (dostalem b. duzy upust) nie posiada tyle dodtakow a te sa w standardzie (PRIVILEGE) brakuje tylko kontroli trakcji. Polecam.

dodał: czadar@o2.pl
Renault Laguna Hatchback 1.9 dCi (120 KM)

TYLKO RENAULT LAGUNA!!!! Posiadam Lagunę jako drugi pojazd marki Renault. Poprzedni mnie nie zawodzi, więc jestem pewien, że ten też będzie w porządku. Odnośnie Laguny: Kupiłem ją ze względu na komfort, wygląd, silnik i zaufanie do marki Renault. Jest to wersja 1,9 dCi Confort Dynamique. Samochód prezentuje się wspaniale. Moi znajomi nie kryją zazdrości i zaskoczenia co do samochodu. Czarna perła, ksenony, 17" felgi aluminiowe Silverstone (opony 225/45), spojler na klapie bagażnika, tapicerka skórzano- materiałowa i... ogólnie wszystko to sprawia, że Laguna na pewno może zaspokoić a gusta wielu odbiorców. Design delikatnie sportowy, komfort... francuski (uwielbiam :)). Jest to samochód klasy średniej, a jak wygląda!!! Extra. Do pełni szczęścia brakuje mi już tylko ponad 200 KM pod maską... :):):):) P.S. Na silnik nie narzekam. Hej! Pozdrawiam wszystkich... :)

dodał: Arek
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + ergonomia
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - jakość/cena
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Renault Laguna

Renault Laguna I Hatchback - galeria społeczności Renault Laguna II Renault Laguna II Hatchback - galeria społeczności Renault Laguna III Liftback Phase III (Facelifting 2013) Renault Laguna Hatchback 2011 Renault Laguna III Kombi Renault Laguna III Renault Laguna III Coupe Phase III (Facelifting 2013) Renault Laguna III Grand Tour Renault Laguna III Facelifting
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Laguna

  • 1.
  • 5,00 Renault Laguna II (KM) 2003r.
    dodał: kamyk9, 01.06.2010

    Instalacja BRC Sequent24 założona w maju 2010 w Energy Gaz Polska (Warszawa) - jak najbardziej polecam ten typ instalacji na miejscu doradzili mi jaki model instalacji będzie najkorzystniejszy dla tego typu silnika, żadnych problemów z samą instalacją, różnica w spalaniu w normie ~10-20% (na trasie nawet bardziej 10%). Jak na razie przejechane 2000 km na gazie, na początku (od razu po instalacji) zawór odcinający w baku musiał się "ułożyć" na początku nie odcinał dopiero po 3-4 tankowaniu do pełna zaczął poprawnie działać (odcinać) ale generalna uwaga do osób które chcą założyć instalacje gazową - pierwszy 1000 km to swoisty okres testowy instalacji w tym czasie moga sie dziać różne mniejsze albo większe rzeczy z instalacją... ale po to jest przegląd po 1000 km żeby wszystko wyrównać, u mnie to był dziwnie działający zawór ale o dziwo po kilku tankowaniach zaczął działać. Z instalacją gazową jest tak ze po prostu się obserwuje (na słuch na oko, na spalanie) jak działa - organoleptycznie - (poza oczywiście regularnymi przeglądami zgodnie z instrukcją) i to właściwie jedyny sposób na ocenę pracy instalacji przez zwykłego użytkownika LPG, po paru posiedzeniach w necie nad literaturą i pokonywaniem kolejnych kilometrów na LPG będziecie wiedzieć kiedy jest OK. a kiedy coś zaczyna się dziać... Ważna informacja dla osób które posiadają komputer pokładowy w Lagunie (w innych samochodach) - po zainstalowaniu instalacji LPG moze (ale nie musi) byc taka sytuacja że wskazówka paliwa (benzyny) bedzie spadać i z odczytów wskaźników i komputera wynikać bedzie ze normalnie spalamy benzynę... a tak nie jest (zakładając ze z instalacją wszystko OK.) jest to dość denerwujący objaw bo nie wie się dokładnie ile jest benzyny w zbiorniku i nie wiadomo jak się orientować w tym wszystkim. Wtedy trzeba założyć "Emulator wskaźnika benzyny" ~140 zł. wszystkie warsztaty montujące LPG powinny takie emulatory posiadać i montować... niestety jest pewien mały odsetek samochodów gdzie nawet ten Emulator nie działa... u mnie w Lagunie II z komputerem zadziałał.... co prawda komputer dalej pokazuje głupoty jeśli chodzi o obliczenia długości trasy jaką moge zrobic na danym paliwie (reszta wskazań komputera jest OK) ale to jedyny minus zainstalowania LPG i tak naprawdę kompletnie nieznaczący. Polecam również w Lagunie II instalacje wlewu gazu obok wlewu paliwa - pod klapką... jest tam idealne miejsce właśnie na wlew do gazu dzięki temu Laguna z zewnątrz wygląda jak by nie było żadnej instalacji LPG ;] (nie ma żadnych czarnych korków w zderzakach ;]) Podsumowując: Ja tez się długo zastanawiałem czytałem internet znajomych itp. "założyć - nie założyć" ... założyłem i absolutnie nie żałuje, wręcz przeciwnie namawiam na instalacje LPG... ale tylko w dużych, rekomendowanych warsztatach. pozdrawiam.

  • 2.
  • 5,00 Renault Laguna I 1.6 i 16V (107KM) 2000r.
    dodał: carlos, 18.01.2014

    Instalacja była droga - Landi Renzo gotowy zestaw, a nie jakieś zbieraniny na Stagu. Niemalże podwoiłem wartość auta :) ale wiem co mam. Zwróciła się po 18.000km i pracuje bezproblemowo. Zero spadku mocy (ustawiana na hamowni) a przynajmniej ja nie czuję momentu przełączenia. Spalanie 9 litrów czyli tyle samo co benzynki, bez względu czy lato czy zima. Do tego 3-4 pełne zbiorniki benzyny na rok na odpalanie. Jedyna wada to głośno pracujące wtryskiwacze gazu (MADy) - po prostu ten typ tak ma :D ale słychać to oczywiście tylko na zewnątrz pojazdu. Ogólnie jestem mega zadowolony i nie zamierzam się auta pozbywać bo jest tanie w utrzymaniu zwłaszcza teraz z gazem, no i bezawaryjne póki co. Zostanie w rodzinie jak się dorobię czegoś nowszego.

  • 3.
  • 4,50 Renault Laguna I 1.6 i 16V (107KM) 1999r.
    dodał: Rzeszowiak61, 03.03.2011

    jestem zadowolony z tej instalacji. Zużycie gazu porównywalne z benzyną t.j ok. 9l. Tankując gaz w Niemczech zużycie spadło do 7,5 l / trasa /. Tak, więc wszystko zależy od jakości gazu. Podczas eksploatacji / 85000 km./ 2 razy czyściłem wtryskiwacze w wannie ultradźwiękowej z podanym impulsem na wtryskiwacz oraz po tym przebiegu padł parownik / membrana /. Poza tym zero kłopotów. Dbając o wymianę filtrów na czas , dobry gaz oraz gdy się tym zajmuje odpowiedni montażysta -diagnosta / Pozdrawiam Pana -przedstawiciela BRC z Gorlic / można być naprawdę zadowolony z eksploatacji samochodu na LPG. Pozdrawiam

  • 4.
  • 5,00 Renault Laguna I 2.0 (113KM) 1995r.
    dodał: Maccabra, 25.02.2012

    Witam. Ponad rok temu kupiłem dosyć już wiekowe auto 95r. Jako iż silniki Lagun1 phI są starego typu SOHC, więc spalanie PB w trybie mieszanym to okolo 10-11 l/100. Więc nie bylo innego ratunku jak zdecydować się na założenie LPG. Teraz mija roczek, żadnych zmian w głowicy, silnik pracuje niemalże idealnie (podobno mój silnik bardzo dobrze znosi gaz, co się sprawdza). Zero dodatkowych wkładów oczywiście oprócz kosztów instalacji, wymiany przewodów i świec zapłonowych, regulacji zaworów. Na razie jestem na etapie kończenia zwracania kosztów instalacji, teraz to już z górki.

  • 5.
  • 4,50 Renault Laguna I 1.6 i 16V (107KM) 2000r.
    dodał: Michał Gredka, 04.12.2010

    Polecam Firme "KOBA" Piotra Korbanka. W rodzinie mamy 3 auta z gazem robionym u Pana Piotra i nic się z nimi nie dzieje Vectra B z silnikiem 1.8 16V przejechała już 160 tyś km na gazie i żadnego remontu silnika nie miała i jeździ do tej pory. Astra z silnikiem 1.6 przejechała 70 tyś i też nic jej nie jest. Laguna 2000r z silnikiem 1.6 16V przejechała 50 tyś i nic z nią się nie dzieje. Silniki chodzą równo a spalanie w obu oplach jest na poziomie od 7 do max 8,5 litra laguna 7-9 litra. Polecam wszystkim.

  • 6.
  • 5,00 Renault Laguna I 1.8 16V (120KM) 1999r.
    dodał: Adam, 14.10.2010

    Instalacja BRC SEQUENT 24 zamontowana w firmie SEBA w Olsztynie sprawuje się rewelacyjnie. Przez 5 lat użytkowania wymieniałem tylko filtry fazy lotnej oraz oczywiście świece i filtr powietrza. Spalanie- trasa ok. 9 litr. (można zejść do 8 przy bardzo spokojnej jeździe) i do 10,5-11 litrów (autostrada w Chorwacji 140-160 km/h) W mieśce pali ok 11 litrów gazu. W zasadzie gdyby nie kontrolki, to nie wiedziałbym kiedy silnik przełącza się na gaz.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Laguna

Renault Laguna

745 komentarzy

502 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~carisma złom~carisma złom

~carisma złom~carisma złom

~calibrsma~calibrsma

Do ~s: Calibrsma

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
52 277
Przejechany dystans
32 335 705 km
Zatankowanego paliwa
1 717 492 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 006
Wydanych pieniędzy
2 702 923 zł
Średnie wydatki na auto
1 330 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
11 266
Wydanych pieniędzy
3 013 763 zł
Średnie wydatki na auto
1 483 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (2 032)

Testy zderzeniowe Renault Laguna

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Laguna przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Laguna

Renault Laguna
2007

Renault Laguna

Renault Laguna
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Laguna II

Na podstawie 1291 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Shan, dodano: 29.09.2014 02:40

Jako, że dużo jeżdżę w trasie miałem okazję sprawdzić ile pali to auto przy różnych prędkościach z wynikiem następującym (gaz II generacji na mixerze): 90-100kmh 7.7l 110kmh 8.5l 120kmh 9.1l 130-150 11.5l Ogólnie wynik uważam za dobry, jednak wcześniej jeździłem bmw e34 2.5l również w gazie, jednak sekwencyjnym. przy prędkości 130-150kmh bmw paliło 10-11l co jest lepszym wynikiem niż w przypadku laguny. Wyciszenie auta na + jednak w moim przypadku powyżej 110kmh na 5 biegu już głośno słychać silnik przez co rozważam wyciszenie komory silnika. Średni dostęp do części zamiennych, w serwisach kosmiczne ceny. Komplet 6 uszczelek do klimatyzacji 100zł, tuleje kołyski są dostępne jedynie z całą kołyską, jednak da rade dostać części jeśli się trochę poszuka :)

pełny raport Renault Hatchback 1.8 16V

autor: D, dodano: 20.07.2011 13:47

Ogólnie to jest bardzo dobrze - średnie spalanie z całego przebiegu gdzie 20% miasto 80% trasa wg komuptera 6.6l/100km. Zazwyczaj jeżdżę sam + bagaż, ale 50%-70% przebiegu pokonałem z jednym lub kilkoma pasażerami. Poniżej szczegółowo: * odcinek 230km, trochę przez wioski ale głównie S3 i obwodnice, czas przejazdu 2h50min średnia prędkość 83km/h, momentami na S3 130-150km/h, sporo wyprzedzania - średnie 6.5l/100km. * odcinek 250km (20km po Wrocławiu reszta S3 i wioski) średnia prędkość 71km/h - 6.6l/100km * odcinek 260km (z czego 140km po A4) - 6.6l/100km * na A4 przy prędkość 140km/h i dwóch-trzech osobach z bagażami - chwilowe spalanie przy utrzymywaniu stałej prędkości 140km/h 7.5-8.5l/100km, te +-1l to zależy czy pod górkę czy z górki:) * 5 dorosłych osób w samochodzie, bagażnik po brzegi bo jechaliśmy nad morze, odcinek Myślibórz - Szczecin, prędkość 130-160km/h 8.5-9.5l/100km, średnie spalanie z całego przebiegu skoczyło do 6.7l/100km, a później na odcinku 250km który pokonałem tylko z jednym pasażerem spadło do 6.6. Obecnie komputer wskazuje 6.6l/100km dla przejechanych 10tys km. Jakieś 10tys km temu zresetowały się poprzednie statystyki a było 6.9l/100km 20tys km ale zimą. Ze spalania jestem zadowolony a jeżdżę szybko ale i oszczędnie.

pełny raport Renault Hatchback 1.6 i 16V

autor: sebeq, dodano: 24.08.2012 11:58

Oczywiście! Samochód jest kapryśny i delikatny, nie jest to ani rajdówka ani czołg. Może i jest nawet awaryjny? Osobiście jeszcze nic mi się z nim nie stało... nawet jeżeli, generalnie wydaje mi się, że jej awaryjność wzięła się z początkowych lat produkcji, kiedy to każda część elektroniczna kosztowała krocie i żeby ją dostać należało odczekać swoje w serwisie. Ale dziś? Dziś za to każdy jej elektroniczny kaprys można naprawić za 50 zł, obojętnie czy to karta, czytnik czy wyświetlacz. Zawieszenie pewnie, słabe... ale jego remont robi się za 1,5k zł. Wszystko to rekompensuje (mnie)jazda tym samochodem, jadąc do pracy czuje się jak na fotelu w salonie klera... aaa i chyba już nie kupie innego samochodu niż francuski :)

pełny raport Renault Kombi 1.6 i 16V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Renault Laguna II

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Laguna II

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Renault Laguna II

Renault Laguna 2 to bardzo udana kontynuacja pierwszego modelu w stosunku do poprzednika. Samochód znacznie ulepszono, zastosowano więcej elektroniki, co ma swoje dobre i złe strony ze względu na częste awarie niektórych elektronicznych podzespołów. Zmienił się znacząco wygląd zewnętrzny, miedzy innymi...

Zobacz dane techniczne Renault Laguna II
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Laguna, oglądali także