Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Laguna II Kombi 1.8 16V

Laguna II pojawiła się w sprzedaży w 2001 roku. Zbudowano ją na tej samej platformie podłogowej, co Nissana Primerę. Sylwetka modelu stała się znacznie bardziej dynamiczna, nawiązująca do prototypu Renault Initiale. Laguna II była pierwszym samochodem dostępnym w Europie, który zdobył pięć gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP. Charakterystyczną cechą auta był system „keyless” – otwierało się go, zamykało i uruchamiało przy pomocy karty. W 2005 roku Laguna II została poddana liftingowi, po którym upodobniła się do modelu Megane. Dwa lata później zakończyła się jej produkcja.

Generacje Renault Laguna

  • Laguna II   2001 - 2007
    Renault Laguna II
    • Wybierz generację

    • Laguna III (2007 - teraz)
    • Laguna II (2001 - 2007)
    • Laguna I (1993 - 2001)

Komentarze redakcji

Powagosław: Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.
Luzacjusz: Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

Wersje nadwozia Renault Laguna II

Silniki Renault Laguna II Kombi

Lista silników:
motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Renault Laguna

Lepsza od konkurentów - Renault Laguna III (2007- )

Poszukując używanego, kilkuletniego samochodu segmentu D wielu kierowców z premedytacją pomija Lagunę III. To błąd. Auto jest wygodne i bezpieczne. Co ważne, pozytywnie zaskakuje trwałością i kosztuje dużo mniej od niemieckich lub japońskich konkurentów.

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora Renault Laguna komfort w korzystnej cenie

Na początku 1994 roku w salonach sprzedaży Renault zadebiutował model Laguna, który zastąpił mocno wysłużonego poprzednika. Nowy pojazd o zaokrąglonych kształtach karoserii z mocno opadającą maską przednią oraz wąskimi reflektorami odpowiadał trendom początku lat 90-tych.

Renault Laguna 2.0: Czasy świetności ma już za sobą...

W kilkunastoletniej Lagunie może zawieść niemal wszystko, ale na silnik benzynowy 2.0 wciąż można liczyć.

Renault Laguna po kuracji odmładzającej

Druga generacja Laguny, wprowadzona na rynek w 2000 roku, okazała się dla Renault jedną wielką porażką. Choć oferowała elegancką stylizację i wysoki poziom bezpieczeństwa, swoją awaryjnością i kosztami napraw pozostawiła ogromny niesmak po dziś dzień. Dlatego też projektując Lagunę numer 3, Renault musiało...

Rasowe coupe - test Renault Laguna Coupe

Większość z nas chciałaby mieć w garażu prawdziwe sportowe coupé. Zazwyczaj takie auto jest drugim, zaraz po limuzynie. Z założenia sportowy samochód przewidziany jest dla 2 osób oraz małego bagażu. Czy można jednak połączyć coupé z limuzyną? Niektórym producentom udaje się to doskonale, z jednej strony...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Laguna

Renault Laguna na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault LagunaautoWcentrum - społeczność Renault Laguna

najwyższe oktanyAuta - Renault Laguna

Renault Laguna 80,44

Renault Laguna Turbo Aniołek 70,67

Renault Laguna Błękitna Odyseja 72,70

Renault Laguna 73,44

Renault Laguna Lala 74,21

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Laguna

fryzjer1981 72,76

damian88max 63,97

zlosnik 73,91

czarekpiekos 71,25

Wieszak_2007 55,03

arek85 72,22

axelsjoblom 92,53

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Laguna

Samochodowe spa
Samochodowe spa Witam dziś moje autko dostało trochę przyjemności. Najpierw go umyłem. Niestet...
Test prędkości Lolity
Test prędkości Lolity Witam. Jadąc dziś do pracy na dłuższym kawałku trasy dość wcześnie bo o 7:45 pos...
Kupka :/
Kupka :/ Wsiadając do samochodu , zauważyłem okropny widok. Białą plamę na błotniku która...
Ile mozna zaoszczedzic na OC?
Ile mozna zaoszczedzic na OC? Witam właśnie kończy mi się polisa OC. Z racji tego kupuje tylko OC zalezało mi...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Laguna

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Renault Laguna
 

Najpopularniejsza wersja Renault Laguna

Renault Laguna

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Renault Laguna
 

Renault Laguna najczęściej porównywane z:

Opel Insignia
2.0 CDTI BiTurbo ECOTEC (195 KM)
Mazda 6
2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP (192 KM)
Opel Cascada
1.4 Turbo (140 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i40 COMFORT Demonstracyjny Hyundai i40 COMFORT
Rocznik: 2013. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 1.7 136KM, diesel.
Cena: 106 100 zł 87 900 zł
Zyskujesz: 18 200 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i40 Comfort Plus Demonstracyjny Hyundai i40 Comfort Plus
Rocznik: 2014. Przebieg: 10 km. Silnik: 2.0 177KM, benzynowy.
Cena: 102 700 zł 86 900 zł
Zyskujesz: 15 800 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Laguna

Renault Laguna
1.9 benzyna 120 KM
112 500 km, 2004
11 900 PLN
Renault Laguna
1.6 benzyna 110 KM
224 000 km, 1999
6 700 PLN
Renault Laguna
2.9 benzyna 206 KM
135 000 km, 2001
12 500 PLN
Renault Laguna
2.0 benzyna 134 KM
170 500 km, 2005
11 700 PLN

Ocena auta Renault Laguna II Kombi 1.8 16V

  • Średnia ocena
    na podstawie 64 opinii
  • 4,08
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

Renault Laguna Kombi 1.8 16V (120 KM)

Nie było problemów,samochód działa, denerwuje gadanie komputera o każdej spalonej żarówce, braku płynu w spryskiwaczu itp. przy drobiazgach zawsze wyświetla się napis service co denerwuje i zmusza do utrzymania pojazdu w idealnym stanie. Informacje o drogim serwisie są mocno przesadzone, przeglądy co 30000km w tym czasie ubytek oleju jest minimalny. Komputer zawsze informuje o stanie płynów i się nie myli.

dodał: jenot
Renault Laguna Kombi 1.8 16V (120 KM)

nie ma samochodów które się nie psują ale ja z renault jestem rozczarowany i nie polecam tego samochodu nikomu-mam to auto dopiero 1 rok i wiele przygód+pusty "portfel", ciągle daje mu szanse na poprawe etc. ? zastanawiam sie poważnie nad zmianą auta na nowego passata-ale zawsze jest to ryzyko to kompletnie nowe auto-następny królik doświatrzalmy, może avensis albo sprawdzone 3 letnie audi a6 z Niemiec

dodał: tomek-wskarz model godny polecenia nie awaryjny
Renault Laguna Kombi 1.8 16V (120 KM)

Auto komfortowe, miekki. Leci sie tym na autostradzie bardzo przyjemnie. Troche moze za glosny. 1,9 dCi 120 KM jezdzi lepiej niz 1.8 benzyna, ale to zadne odkrycie. Silnik troche za slaby i nieekonomiczny. Mile welury w srodku i ladny design. Ford Mondeo w srodu wydaje sie duzo brzydszy i mniej przytulny, ale oczywiscie nie mam do Forda zadnych zarzutow.

dodał: uli
Renault Laguna Kombi 1.8 16V (120 KM)

CHCESZ KUPIC PRZECZYTAJ !!! ja osobiście nie polecam plus to wygląd, bezpieczeństwo komfort jazdy a minusów całe mnustwo, zawieszeni strasznie sie sypie elektryki nawalili i ma sie co psuć , silnik ze skrzynią ma się jak wilk i owca... niestety ja bym już nie kupił

dodał: tores@interia.pl
Renault Laguna Kombi 1.8 16V (120 KM)

Fajne auto ale zawieszenie nie nadaje sie na polskie drogi, piekne auto i design, jezdze firmowym, serwis raczej jest drogi, pali przecietnie mozna nawet zejsc do 6,7 l przy 100 km w lecie przecietnie 7,5 w zimie 8,5 l, prywatnie kupil byl auto japonskie

dodał: przemeg
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + widoczność
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - skrzynia biegów
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Renault Laguna

Renault Laguna III Renault Laguna Grandtour 1.9 dCi Privilege - galeria redakcyjna Renault Laguna GT Renault Laguna I Kombi - galeria społeczności Renault Laguna III Kombi Renault Laguna III Coupe 2012 Renault Laguna 2007 Renault Laguna III Facelifting Renault Laguna II Renault Laguna Hatchback 2011
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Laguna

  • 1.
  • 5,00 Renault Laguna II 2.0 i 16V (135KM) 2003r.
    dodał: kamyk9, 01.06.2010

    Instalacja BRC Sequent24 założona w maju 2010 w Energy Gaz Polska (Warszawa) - jak najbardziej polecam ten typ instalacji na miejscu doradzili mi jaki model instalacji będzie najkorzystniejszy dla tego typu silnika, żadnych problemów z samą instalacją, różnica w spalaniu w normie ~10-20% (na trasie nawet bardziej 10%). Jak na razie przejechane 2000 km na gazie, na początku (od razu po instalacji) zawór odcinający w baku musiał się "ułożyć" na początku nie odcinał dopiero po 3-4 tankowaniu do pełna zaczął poprawnie działać (odcinać) ale generalna uwaga do osób które chcą założyć instalacje gazową - pierwszy 1000 km to swoisty okres testowy instalacji w tym czasie moga sie dziać różne mniejsze albo większe rzeczy z instalacją... ale po to jest przegląd po 1000 km żeby wszystko wyrównać, u mnie to był dziwnie działający zawór ale o dziwo po kilku tankowaniach zaczął działać. Z instalacją gazową jest tak ze po prostu się obserwuje (na słuch na oko, na spalanie) jak działa - organoleptycznie - (poza oczywiście regularnymi przeglądami zgodnie z instrukcją) i to właściwie jedyny sposób na ocenę pracy instalacji przez zwykłego użytkownika LPG, po paru posiedzeniach w necie nad literaturą i pokonywaniem kolejnych kilometrów na LPG będziecie wiedzieć kiedy jest OK. a kiedy coś zaczyna się dziać... Ważna informacja dla osób które posiadają komputer pokładowy w Lagunie (w innych samochodach) - po zainstalowaniu instalacji LPG moze (ale nie musi) byc taka sytuacja że wskazówka paliwa (benzyny) bedzie spadać i z odczytów wskaźników i komputera wynikać bedzie ze normalnie spalamy benzynę... a tak nie jest (zakładając ze z instalacją wszystko OK.) jest to dość denerwujący objaw bo nie wie się dokładnie ile jest benzyny w zbiorniku i nie wiadomo jak się orientować w tym wszystkim. Wtedy trzeba założyć "Emulator wskaźnika benzyny" ~140 zł. wszystkie warsztaty montujące LPG powinny takie emulatory posiadać i montować... niestety jest pewien mały odsetek samochodów gdzie nawet ten Emulator nie działa... u mnie w Lagunie II z komputerem zadziałał.... co prawda komputer dalej pokazuje głupoty jeśli chodzi o obliczenia długości trasy jaką moge zrobic na danym paliwie (reszta wskazań komputera jest OK) ale to jedyny minus zainstalowania LPG i tak naprawdę kompletnie nieznaczący. Polecam również w Lagunie II instalacje wlewu gazu obok wlewu paliwa - pod klapką... jest tam idealne miejsce właśnie na wlew do gazu dzięki temu Laguna z zewnątrz wygląda jak by nie było żadnej instalacji LPG ;] (nie ma żadnych czarnych korków w zderzakach ;]) Podsumowując: Ja tez się długo zastanawiałem czytałem internet znajomych itp. "założyć - nie założyć" ... założyłem i absolutnie nie żałuje, wręcz przeciwnie namawiam na instalacje LPG... ale tylko w dużych, rekomendowanych warsztatach. pozdrawiam.

  • 2.
  • 5,00 Renault Laguna I 1.6 i 16V (107KM) 2000r.
    dodał: carlos, 18.01.2014

    Instalacja była droga - Landi Renzo gotowy zestaw, a nie jakieś zbieraniny na Stagu. Niemalże podwoiłem wartość auta :) ale wiem co mam. Zwróciła się po 18.000km i pracuje bezproblemowo. Zero spadku mocy (ustawiana na hamowni) a przynajmniej ja nie czuję momentu przełączenia. Spalanie 9 litrów czyli tyle samo co benzynki, bez względu czy lato czy zima. Do tego 3-4 pełne zbiorniki benzyny na rok na odpalanie. Jedyna wada to głośno pracujące wtryskiwacze gazu (MADy) - po prostu ten typ tak ma :D ale słychać to oczywiście tylko na zewnątrz pojazdu. Ogólnie jestem mega zadowolony i nie zamierzam się auta pozbywać bo jest tanie w utrzymaniu zwłaszcza teraz z gazem, no i bezawaryjne póki co. Zostanie w rodzinie jak się dorobię czegoś nowszego.

  • 3.
  • 4,50 Renault Laguna I 1.6 i 16V (107KM) 1999r.
    dodał: Rzeszowiak61, 03.03.2011

    jestem zadowolony z tej instalacji. Zużycie gazu porównywalne z benzyną t.j ok. 9l. Tankując gaz w Niemczech zużycie spadło do 7,5 l / trasa /. Tak, więc wszystko zależy od jakości gazu. Podczas eksploatacji / 85000 km./ 2 razy czyściłem wtryskiwacze w wannie ultradźwiękowej z podanym impulsem na wtryskiwacz oraz po tym przebiegu padł parownik / membrana /. Poza tym zero kłopotów. Dbając o wymianę filtrów na czas , dobry gaz oraz gdy się tym zajmuje odpowiedni montażysta -diagnosta / Pozdrawiam Pana -przedstawiciela BRC z Gorlic / można być naprawdę zadowolony z eksploatacji samochodu na LPG. Pozdrawiam

  • 4.
  • 5,00 Renault Laguna I 2.0 (113KM) 1995r.
    dodał: Maccabra, 25.02.2012

    Witam. Ponad rok temu kupiłem dosyć już wiekowe auto 95r. Jako iż silniki Lagun1 phI są starego typu SOHC, więc spalanie PB w trybie mieszanym to okolo 10-11 l/100. Więc nie bylo innego ratunku jak zdecydować się na założenie LPG. Teraz mija roczek, żadnych zmian w głowicy, silnik pracuje niemalże idealnie (podobno mój silnik bardzo dobrze znosi gaz, co się sprawdza). Zero dodatkowych wkładów oczywiście oprócz kosztów instalacji, wymiany przewodów i świec zapłonowych, regulacji zaworów. Na razie jestem na etapie kończenia zwracania kosztów instalacji, teraz to już z górki.

  • 5.
  • 4,50 Renault Laguna I 1.6 i 16V (107KM) 2000r.
    dodał: Michał Gredka, 04.12.2010

    Polecam Firme "KOBA" Piotra Korbanka. W rodzinie mamy 3 auta z gazem robionym u Pana Piotra i nic się z nimi nie dzieje Vectra B z silnikiem 1.8 16V przejechała już 160 tyś km na gazie i żadnego remontu silnika nie miała i jeździ do tej pory. Astra z silnikiem 1.6 przejechała 70 tyś i też nic jej nie jest. Laguna 2000r z silnikiem 1.6 16V przejechała 50 tyś i nic z nią się nie dzieje. Silniki chodzą równo a spalanie w obu oplach jest na poziomie od 7 do max 8,5 litra laguna 7-9 litra. Polecam wszystkim.

  • 6.
  • 5,00 Renault Laguna I 1.8 16V (120KM) 1999r.
    dodał: Adam, 14.10.2010

    Instalacja BRC SEQUENT 24 zamontowana w firmie SEBA w Olsztynie sprawuje się rewelacyjnie. Przez 5 lat użytkowania wymieniałem tylko filtry fazy lotnej oraz oczywiście świece i filtr powietrza. Spalanie- trasa ok. 9 litr. (można zejść do 8 przy bardzo spokojnej jeździe) i do 10,5-11 litrów (autostrada w Chorwacji 140-160 km/h) W mieśce pali ok 11 litrów gazu. W zasadzie gdyby nie kontrolki, to nie wiedziałbym kiedy silnik przełącza się na gaz.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Laguna

Renault Laguna

745 komentarzy

502 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~carisma złom~carisma złom

~carisma złom~carisma złom

~calibrsma~calibrsma

Do ~s: Calibrsma

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
46 241
Przejechany dystans
28 992 638 km
Zatankowanego paliwa
1 501 616 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 349
Wydanych pieniędzy
2 433 415 zł
Średnie wydatki na auto
1 320 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
10 135
Wydanych pieniędzy
2 629 542 zł
Średnie wydatki na auto
1 426 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (1 844)

Testy zderzeniowe Renault Laguna

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Laguna przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Laguna

Renault Laguna
2007

Renault Laguna

Renault Laguna
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Laguna II Kombi 1.8 16V

Na podstawie 65 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: EllFuerte, dodano: 12.04.2011 13:01

W samym mieście 13 litrów pali jak nic. Podczas codziennej jazdy (2 x 33km) wychodzi trochę ponad 9 litrów. Wyjazd w trasę (2 x 140 km ) przy 3 osobach nie przekracza 7.5 litra. Oczywiście idzie osiągnąć wyniki typu 16 w mieście i 11 na trasie ale... po co? Ten silnik jest do toczenia i zwykłej jazdy do 110-120 na trasie a nie bicia rekordów prędkości. Samochód jest ekonomiczny do prędkości ok 117km/h później robi się dziura w baku. 4 lata bezawaryjnej jazdy na gazie, 70.000 na LPG, stan licznika 220.000 prawdziwy. Klima chłodzi silnik nie bierze ani deka oleju. Nadwozie i podwozie bez grama rdzy. Słabym punktem samochodu jest zawieszenie. Praktycznie co 10.000 km trzeba coś poprawiać. Ceny części na bardzo przyzwoitym poziomie, niejednokrotnie tańsze niż do VW. Samochód czołg, 2 razy prałem w sarnę i jak widać żyję :) Zwykła instalacja gazowa co przy dzisiejszych cenach paliw daje tańszą jazdę niż moim 2 samochodem tj Peugeotem 206 2.0 hdi. Szczerze polecam renatke. Pozdrawiam

pełny raport Renault Hatchback 1.8

autor: Podró¿nik, dodano: 13.09.2010 22:20

Kupiłem Lagunkę 3/09/2010, do tej pory 2000 km. Autko kupione w Belfaście od starszego pana. Na trasie 400 km do domu po zakupie spalił około 4,3 l/100km. Jazda po gładkich nawierzchniach dwupasmówkami w prawie zerowym nocnym ruchu sześciobiegowym Dieslem z prędkościami 80-110 km/h... Turbo się troszeczkę poci ale nic poważnego. Na dzień dobry wymieniłem drążki i sworznie. Trafiłem bardzo zadbaną wersję, Autko bardzo wygodne (pierwszy raz mnie plecy po dłuższej jeździe nie bolały) Wcześniej jeździłem m.in. Astra G 99, Passat 130 tdi 03, avensis d4d, mondeo tdci 2.0 04, powiem Wam szczerze, Laga to najwygodniejsze, najoszczędniejsze i najbardziej przestrzenna furka, z tych co do tej pory jeździłem. P.S Autko również anglik z tym że bez przekładki... wolę kółko po prawej stronie ;) Życzę szerokiej drogi koledzy...

pełny raport Renault Kombi 1.9 dCi

autor: Mariusz, dodano: 11.04.2013 20:23

Jednym slowem mistrz. Kupujac te samochod nie spodziewalem sie takich rezultatow spalania. W trasie na 1866 km z calosci srednie spalanie to 7,8 l/100km dodam ze bagaznik byl pelen i w samochodzie jechaly w sumie 3 dorosle osoby i 3 letnie dziecko. predkosci wahaly sie po miedzy 130 a 145 km/h. W cyklu miejskim to 9.2 l/100km. Dodam ze te wartosci pochodza z moich obliczen a nie z tego co podaje komputer. Zbiornik 65 l na ktorym maksymalnie zrobilem 850 km oczywiscie w trasie:) przed trasa zmieniam zawsze filtr powietrza oleju, olej i uzupelniam wszystkie plyny. Koszta takiego przegladu to w granicach 300 do 350 zlotych. Polecam i stwierdzam jasno ze to jednak nie krolowa lawet poniewaz zrobilem w ciagu 1,5 roku 60000 km i robie tylko takie przeglady plus wymiana klockow i lacznikow stabilizatora i gum pod stabilizatorem (koszt ok. 450 pln robocizna+czesci). Czesci nie sa tanie ale jesli poszukacie dobrych zamiennikow bedziecie zadowoleni z ceny i z jakosci. Klocki przod 150 zl, klocki hamulcowe tyl, 70zl, laczniki stabilizatora 33zl/szt. Rozrzad raz na 90000 km to tez duzy plus, koszta wymiany to okolo 1800 do 2000zl (komplet).

pełny raport Renault Hatchback 1.8 16V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Renault Laguna II Kombi 1.8 16V

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Laguna II Kombi 1.8 16V

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Renault Laguna II

Renault Laguna 2 to bardzo udana kontynuacja pierwszego modelu w stosunku do poprzednika. Samochód znacznie ulepszono, zastosowano więcej elektroniki, co ma swoje dobre i złe strony ze względu na częste awarie niektórych elektronicznych podzespołów. Zmienił się znacząco wygląd zewnętrzny, miedzy innymi...

Zobacz dane techniczne Renault Laguna II Kombi 1.8 16V 120KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Laguna, oglądali także