Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Laguna II Kombi 1.9 dCi

Laguna II pojawiła się w sprzedaży w 2001 roku. Zbudowano ją na tej samej platformie podłogowej, co Nissana Primerę. Sylwetka modelu stała się znacznie bardziej dynamiczna, nawiązująca do prototypu Renault Initiale. Laguna II była pierwszym samochodem dostępnym w Europie, który zdobył pięć gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP. Charakterystyczną cechą auta był system „keyless” – otwierało się go, zamykało i uruchamiało przy pomocy karty. W 2005 roku Laguna II została poddana liftingowi, po którym upodobniła się do modelu Megane. Dwa lata później zakończyła się jej produkcja.

Generacje Renault Laguna

  • Laguna II   2001 - 2007
    Renault Laguna II
    • Wybierz generację

    • Laguna III (2007 - teraz)
    • Laguna II (2001 - 2007)
    • Laguna I (1993 - 2001)

Komentarze redakcji

Powagosław: Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.
Luzacjusz: Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

Wersje nadwozia Renault Laguna II

Silniki Renault Laguna II Kombi

Lista silników:

Publikacje o Renault Laguna

Lepsza od konkurentów - Renault Laguna III (2007- )

Poszukując używanego, kilkuletniego samochodu segmentu D wielu kierowców z premedytacją pomija Lagunę III. To błąd. Auto jest wygodne i bezpieczne. Co ważne, pozytywnie zaskakuje trwałością i kosztuje dużo mniej od niemieckich lub japońskich konkurentów.

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora Renault Laguna komfort w korzystnej cenie

Na początku 1994 roku w salonach sprzedaży Renault zadebiutował model Laguna, który zastąpił mocno wysłużonego poprzednika. Nowy pojazd o zaokrąglonych kształtach karoserii z mocno opadającą maską przednią oraz wąskimi reflektorami odpowiadał trendom początku lat 90-tych.

Renault Laguna 2.0: Czasy świetności ma już za sobą...

W kilkunastoletniej Lagunie może zawieść niemal wszystko, ale na silnik benzynowy 2.0 wciąż można liczyć.

Renault Laguna po kuracji odmładzającej

Druga generacja Laguny, wprowadzona na rynek w 2000 roku, okazała się dla Renault jedną wielką porażką. Choć oferowała elegancką stylizację i wysoki poziom bezpieczeństwa, swoją awaryjnością i kosztami napraw pozostawiła ogromny niesmak po dziś dzień. Dlatego też projektując Lagunę numer 3, Renault musiało...

Rasowe coupe - test Renault Laguna Coupe

Większość z nas chciałaby mieć w garażu prawdziwe sportowe coupé. Zazwyczaj takie auto jest drugim, zaraz po limuzynie. Z założenia sportowy samochód przewidziany jest dla 2 osób oraz małego bagażu. Czy można jednak połączyć coupé z limuzyną? Niektórym producentom udaje się to doskonale, z jednej strony...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Laguna

Renault Laguna na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault LagunaautoWcentrum - społeczność Renault Laguna

najwyższe oktanyAuta - Renault Laguna

Renault Laguna 72,88

Renault Laguna Lala 73,89

Renault Laguna 92,17

Renault Laguna Błękitna Odyseja 72,70

Renault Laguna Blue Lala 75,92

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Laguna

marek520 63,07

czarekpiekos 68,63

arek85 58,55

savvy 49,29

blondyn83_ 78,11

CanUsee666 43,96

Jarod84 88,63

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Laguna

Dawno juz nic nie pisałem..
Dawno juz nic nie pisałem.. ale jakoś nic ciekawego się nie działo. W sumie teraz was zanudzę eco :D jakos ...
podczas hamowania światła pozycyjne i kierunkowskaz się włączały
podczas hamowania światła pozycyjne i kierunkowskaz się włączały Brak masy w lampie powodował miganie kontrolki kierunkowskazu na desce rozdzielc...
Serwisy do Lagunki
Serwisy do Lagunki Witam ostatnio lagunie stuknęło 180 000 km. Ostatnio bezproblemowo pokonała 2 po...
Wymiana filtrów
Wymiana filtrów Witam dziś kupiłem i sam wymieniłem filtr powietrza i kabinowy. Kupiłem też ol...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Laguna

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Renault Laguna
 

Najpopularniejsza wersja Renault Laguna

Renault Laguna

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Renault Laguna
 

Renault Laguna najczęściej porównywane z:

Ford Mondeo
2.2 Duratorq TDCi DPF (200 KM)
Opel Insignia
1.4 Turbo ECOTEC (140 KM)
BMW Seria 3
335i (306 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD
Rocznik: 2013. Przebieg: 9 200 km. Silnik: 2.1 170KM, diesel.
Cena: 217 390 zł 179 900 zł
Zyskujesz: 37 490 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid
Rocznik: 2014. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 3.5 364KM, .
Cena: 256 551 zł 229 000 zł
Zyskujesz: 27 551 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Laguna

Renault Laguna
1.9 benzyna 120 KM
112 500 km, 2004
11 900 PLN
Renault Laguna
1.6 benzyna 110 KM
224 000 km, 1999
6 700 PLN
Renault Laguna
2.9 benzyna 206 KM
135 000 km, 2001
12 500 PLN
Renault Laguna
2.0 benzyna 134 KM
170 500 km, 2005
11 700 PLN

Ocena auta Renault Laguna II Kombi 1.9 dCi

  • Średnia ocena
    na podstawie 169 opinii
  • 4,04
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

Renault Laguna Kombi 1.9 dCi (120 KM)

Ogolnie samochod porazka - bardzo sie ciesz e ze udalo mi sie go pozbyc bo jest to typowa studnia bez dna - strach bylo tym gdziekolwiek jezdzic - bo zaliczylem juz kilka powrotow na lawecie - a potem miesiacami nikt nie mogl dojsc co jej jest - wymiana komputera tez byla, po licznych naprawach wymiana silka, i nadal strach bylo tym jesdzic - utrata mocy przy wyprzedzaniu mogla przeciez doprowadzic do nieszczescia - sprzedalem go w pelni sprawnego - bo chcialem miec czyste sumienie ze nikt przezemnie nie zginie - ale balem sie go trzymac dalej bo kto wie kiedy znow sie popsuje - nie ufam juz Pana z Renault- nigdy wiuecej tej marki - to tylko kupa zlomu - wszystko ladne fajne - przyjemne ale nietrfale- lepiej go nie ogladac bo mozna sie w nim zakochac z wygladu ale to bedzie milosc bez wzajemnosci - to tak jak bys wziol dziwke pod swoj dach - zawsze bedziesz slono jej placil- TRZYMAJCIE SIE Z DALA OD TEGO AUTA !!!!!!!

dodał: Pawcio
Renault Laguna Kombi 1.9 dCi (120 KM)

Mysle ze samochod calkiem ok - mialem passata 1.9 tdi rocznik 1998 no to jest to porownanie jak dzien do nocy na kozysc laguny, passat sprawia wrazenie samochodu duzo bardziej jednak masywniejszego i trwalego, choc jest to chyba tylko takie wrazenie bo laguna okazala sie byc naprawde trwalym samochodem i nie rozumiem naprawde skad biora sie te zle opinie na jego temat , kupilem ten amochod kiedy mial okolo 1 roku z przebiegiem niecale 20 000km , teraz ma o ponad 100 000 km wiecej i nie mialem z nim zadnych problemow , gdy sie o niego dba samochod ten potrafi sie odwdzieczyc :) , choc przyznam ze passat nie wymagal tyle uwagi , o lagunie trzeba czesciej myslec , zeby dopilnowac wszystkich przegladow i wymiany materialow eksploatacyjnych , jesli pisa w ksiazce ze cos po takim przebiegu trzeba wymienic to trzeba sie tego trzymac,

dodał: Radoslaw Waliszewski
Renault Laguna Kombi 1.9 dCi (120 KM)

za 90tyś zł dastajemy auto bardzo ładne ale nic po za tym awaryjność w moim prypadku strzaszna bez przyczyn auto nie odpalało gasło dymiło traciło moc . Byłem załamany i sprzedałem z duża stratą.Jednak teraz się cieszę bo nie wiem co by byló jak się skończy gwarancjia??? a jest na 1rok a potem serwis strasznie drogi a samochód się bardzo psuje.Teraz zmieniłem na Mazde 6 i jest to trochę droższy samochód ale ma 3 lata gwarancji jest lepiej wyposażony narazie ma taki praebieg jak renault i nic sie nie działo a tam juz na drugi dzień po zakupie byłem w serwisie.

dodał: Grzes
Renault Laguna Kombi 1.9 dCi (120 KM)

przed kupnem myslalem ze zlapie Pana Boga za nogi..okazalo sie ze jestem w klasie Daewoo....TICO, chociaz nie, TICO nigdy mi sie nie zepsulo!!! Ogolnie: SZMIRA SZMIRA SZMIRA, mam dosc cotygodniowego odwiedzania ASO renault , niestety przez najblizsze kilka lat bede na nie skazany :(( Chcialem miec fantazje to kupilem sobie france.. :( trzeba bylo brac niemca, albo zostac jeszcze kilka lat przy Vectrze B 2.0 -> to auto moge Wam polecic!!! NIGDY WIECEJ RENAULT

dodał: dab
Renault Laguna Kombi 1.9 dCi (120 KM)

nigdy wiecje nie chce miec do czynienia z tym autem ani zadnym innym renaul - choc wyglad i wnetrze atrakcyjne - do jego awaryjnosc psuje ta cala piekna bajke - gdyz wiecje sie naogladasz serwisow - tego co jest po pokrywa silnika niz wnetrza - ludzie z serwisow zamykaja juz przed toba dzwi bo nie ca juz cie znac - nie sa w stanie ci pomoc - mase utopionych bezpowrotnie pieniedzy w cos co nie potrafi ci sie odwdzieczyc - zdecydowanie nie polecam

dodał: Waldemar S
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + widoczność
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - skrzynia biegów
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Renault Laguna

Renault Laguna III Kombi Renault Laguna Coupe Renault Laguna III Coupe Phase III (Facelifting 2013) Renault Laguna Grandtour 1.9 dCi Privilege - galeria redakcyjna Renault Laguna III Renault Laguna III Grandtour Phase III (Facelifting 2013) Renault Laguna II Renault Laguna 2007 Renault Laguna III Coupe 2012 Renault Laguna I Kombi - galeria społeczności
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Laguna

  • 1.
  • 5,00 Renault Laguna II (KM) 2003r.
    dodał: kamyk9, 01.06.2010

    Instalacja BRC Sequent24 założona w maju 2010 w Energy Gaz Polska (Warszawa) - jak najbardziej polecam ten typ instalacji na miejscu doradzili mi jaki model instalacji będzie najkorzystniejszy dla tego typu silnika, żadnych problemów z samą instalacją, różnica w spalaniu w normie ~10-20% (na trasie nawet bardziej 10%). Jak na razie przejechane 2000 km na gazie, na początku (od razu po instalacji) zawór odcinający w baku musiał się "ułożyć" na początku nie odcinał dopiero po 3-4 tankowaniu do pełna zaczął poprawnie działać (odcinać) ale generalna uwaga do osób które chcą założyć instalacje gazową - pierwszy 1000 km to swoisty okres testowy instalacji w tym czasie moga sie dziać różne mniejsze albo większe rzeczy z instalacją... ale po to jest przegląd po 1000 km żeby wszystko wyrównać, u mnie to był dziwnie działający zawór ale o dziwo po kilku tankowaniach zaczął działać. Z instalacją gazową jest tak ze po prostu się obserwuje (na słuch na oko, na spalanie) jak działa - organoleptycznie - (poza oczywiście regularnymi przeglądami zgodnie z instrukcją) i to właściwie jedyny sposób na ocenę pracy instalacji przez zwykłego użytkownika LPG, po paru posiedzeniach w necie nad literaturą i pokonywaniem kolejnych kilometrów na LPG będziecie wiedzieć kiedy jest OK. a kiedy coś zaczyna się dziać... Ważna informacja dla osób które posiadają komputer pokładowy w Lagunie (w innych samochodach) - po zainstalowaniu instalacji LPG moze (ale nie musi) byc taka sytuacja że wskazówka paliwa (benzyny) bedzie spadać i z odczytów wskaźników i komputera wynikać bedzie ze normalnie spalamy benzynę... a tak nie jest (zakładając ze z instalacją wszystko OK.) jest to dość denerwujący objaw bo nie wie się dokładnie ile jest benzyny w zbiorniku i nie wiadomo jak się orientować w tym wszystkim. Wtedy trzeba założyć "Emulator wskaźnika benzyny" ~140 zł. wszystkie warsztaty montujące LPG powinny takie emulatory posiadać i montować... niestety jest pewien mały odsetek samochodów gdzie nawet ten Emulator nie działa... u mnie w Lagunie II z komputerem zadziałał.... co prawda komputer dalej pokazuje głupoty jeśli chodzi o obliczenia długości trasy jaką moge zrobic na danym paliwie (reszta wskazań komputera jest OK) ale to jedyny minus zainstalowania LPG i tak naprawdę kompletnie nieznaczący. Polecam również w Lagunie II instalacje wlewu gazu obok wlewu paliwa - pod klapką... jest tam idealne miejsce właśnie na wlew do gazu dzięki temu Laguna z zewnątrz wygląda jak by nie było żadnej instalacji LPG ;] (nie ma żadnych czarnych korków w zderzakach ;]) Podsumowując: Ja tez się długo zastanawiałem czytałem internet znajomych itp. "założyć - nie założyć" ... założyłem i absolutnie nie żałuje, wręcz przeciwnie namawiam na instalacje LPG... ale tylko w dużych, rekomendowanych warsztatach. pozdrawiam.

  • 2.
  • 5,00 Renault Laguna I 1.6 i 16V (107KM) 2000r.
    dodał: carlos, 18.01.2014

    Instalacja była droga - Landi Renzo gotowy zestaw, a nie jakieś zbieraniny na Stagu. Niemalże podwoiłem wartość auta :) ale wiem co mam. Zwróciła się po 18.000km i pracuje bezproblemowo. Zero spadku mocy (ustawiana na hamowni) a przynajmniej ja nie czuję momentu przełączenia. Spalanie 9 litrów czyli tyle samo co benzynki, bez względu czy lato czy zima. Do tego 3-4 pełne zbiorniki benzyny na rok na odpalanie. Jedyna wada to głośno pracujące wtryskiwacze gazu (MADy) - po prostu ten typ tak ma :D ale słychać to oczywiście tylko na zewnątrz pojazdu. Ogólnie jestem mega zadowolony i nie zamierzam się auta pozbywać bo jest tanie w utrzymaniu zwłaszcza teraz z gazem, no i bezawaryjne póki co. Zostanie w rodzinie jak się dorobię czegoś nowszego.

  • 3.
  • 4,50 Renault Laguna I 1.6 i 16V (107KM) 1999r.
    dodał: Rzeszowiak61, 03.03.2011

    jestem zadowolony z tej instalacji. Zużycie gazu porównywalne z benzyną t.j ok. 9l. Tankując gaz w Niemczech zużycie spadło do 7,5 l / trasa /. Tak, więc wszystko zależy od jakości gazu. Podczas eksploatacji / 85000 km./ 2 razy czyściłem wtryskiwacze w wannie ultradźwiękowej z podanym impulsem na wtryskiwacz oraz po tym przebiegu padł parownik / membrana /. Poza tym zero kłopotów. Dbając o wymianę filtrów na czas , dobry gaz oraz gdy się tym zajmuje odpowiedni montażysta -diagnosta / Pozdrawiam Pana -przedstawiciela BRC z Gorlic / można być naprawdę zadowolony z eksploatacji samochodu na LPG. Pozdrawiam

  • 4.
  • 5,00 Renault Laguna I 2.0 (113KM) 1995r.
    dodał: Maccabra, 25.02.2012

    Witam. Ponad rok temu kupiłem dosyć już wiekowe auto 95r. Jako iż silniki Lagun1 phI są starego typu SOHC, więc spalanie PB w trybie mieszanym to okolo 10-11 l/100. Więc nie bylo innego ratunku jak zdecydować się na założenie LPG. Teraz mija roczek, żadnych zmian w głowicy, silnik pracuje niemalże idealnie (podobno mój silnik bardzo dobrze znosi gaz, co się sprawdza). Zero dodatkowych wkładów oczywiście oprócz kosztów instalacji, wymiany przewodów i świec zapłonowych, regulacji zaworów. Na razie jestem na etapie kończenia zwracania kosztów instalacji, teraz to już z górki.

  • 5.
  • 4,50 Renault Laguna I 1.6 i 16V (107KM) 2000r.
    dodał: Michał Gredka, 04.12.2010

    Polecam Firme "KOBA" Piotra Korbanka. W rodzinie mamy 3 auta z gazem robionym u Pana Piotra i nic się z nimi nie dzieje Vectra B z silnikiem 1.8 16V przejechała już 160 tyś km na gazie i żadnego remontu silnika nie miała i jeździ do tej pory. Astra z silnikiem 1.6 przejechała 70 tyś i też nic jej nie jest. Laguna 2000r z silnikiem 1.6 16V przejechała 50 tyś i nic z nią się nie dzieje. Silniki chodzą równo a spalanie w obu oplach jest na poziomie od 7 do max 8,5 litra laguna 7-9 litra. Polecam wszystkim.

  • 6.
  • 5,00 Renault Laguna I 1.8 16V (120KM) 1999r.
    dodał: Adam, 14.10.2010

    Instalacja BRC SEQUENT 24 zamontowana w firmie SEBA w Olsztynie sprawuje się rewelacyjnie. Przez 5 lat użytkowania wymieniałem tylko filtry fazy lotnej oraz oczywiście świece i filtr powietrza. Spalanie- trasa ok. 9 litr. (można zejść do 8 przy bardzo spokojnej jeździe) i do 10,5-11 litrów (autostrada w Chorwacji 140-160 km/h) W mieśce pali ok 11 litrów gazu. W zasadzie gdyby nie kontrolki, to nie wiedziałbym kiedy silnik przełącza się na gaz.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Laguna

Renault Laguna

745 komentarzy

502 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~carisma złom~carisma złom

~carisma złom~carisma złom

~calibrsma~calibrsma

Do ~s: Calibrsma

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
49 997
Przejechany dystans
31 218 695 km
Zatankowanego paliwa
1 636 890 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 763
Wydanych pieniędzy
2 591 391 zł
Średnie wydatki na auto
1 327 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
10 915
Wydanych pieniędzy
2 890 830 zł
Średnie wydatki na auto
1 480 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (1 953)

Testy zderzeniowe Renault Laguna

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Laguna przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Laguna

Renault Laguna
2007

Renault Laguna

Renault Laguna
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Laguna II Kombi 1.9 dCi

Na podstawie 231 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: laguna 2.0 113K, dodano: 06.10.2010 18:32

nie wiem kazdy tu pisze ze w trasie 8-9 litrów. moja nie dość ze olej pozera przez pierscienie, przebieg rzedu 300tyskm.to przy naprawde oszczednej jezdzie 90-100km/godz nie wezmie nawet 7 litrow benzyny ,chyba ze 5 osob siedzi i bagaznik zaladowany jest to wtedy tak. powiem tak. Ełk-Białystok(100km) bez problemu zrobie za 70zł w obie strony tankujac Pb 98(200km na 14 litrach) a Ełk-Warszawa tez w obie strony ale tu tez z jazda po miescie zrobilem za 200zł(42l PB98 ) a wyszlo łacznie jakos kolo 590km a po S8 wolno nie jechalem napewno. zawsze mi tak wychodzi trasa ok7 litrow spalanie i pozniej. natomiast jesli chodzi o miasto tylko i wylacznie to potwierdzam. pozniej 11 litrow ciezko jest zejsc:)

pełny raport Renault Hatchback 2.0

autor: Chris, dodano: 27.01.2009 18:21

Lagunkę mam od roku. Jeżeli chodzi o spalanie to na długiej trasie (ok. 500km) udaje mi sie zejść poniżej 6.5l/100km. W mieście troche więcej ale jak na samochód o takich gabarytach jest całkiem nieźle ok 8,5l/100km. Przy dość "konkredtnej" jeżdzie komputer pokładowy pokazał mi 12,5l/100km. Ale to była trochę ekstremalna jazda. Jeżeli chodzi o serwis to ceny za oryginalne częsci mają z kosmosu. Na szczęscie w moim mieście jest autoryzowany serwis gdzie można dostać zamienniki (TRW AUTOMOTIVE - firmy która produkuje częsci dla Renault) które kosztują około 50% mniej niż oryginały. Dają 12 miesięczną gwarancję na usługę i częsci. Więc nie ma po co jećdzić do pana Ziutka....hehhe. Czego nie lubię w tym samochodzie??? chyba tego co wszyscy - dziadowska lampka z napisem SERW...która zapala się przy byle g.... Ogólnie jako uzytkownik tego samochodu na codzień jestem zadowolony. Przy moim rocznym użytkowaniu tego auta jedyne co musiałem zrobić to wymiana tarcz i klocków hamulcowych oraz sinenbloków tylniego wału. Reszta puki co działa bez zarzutów...

pełny raport Renault Hatchback 1.6 i 16V

autor: Anonim, dodano: 27.06.2009 18:26

Witam! Mój tata ma wątpliwą przyjemność posiadania wyżej wymienionego samochodu. Zgodzę się z moim przedmówcą, że spalanie w mieście faktycznie jest znaczne, ale niestety fizyki nie da się oszukać i 6 pracujących cylindrów musi spalić - niestety;/. Ja już gruntownie przebadałem spalanie naszej lagunki. - w mieście dziecinka w zależności "od stopy" potrafi spalić od 14,1 do uwaga niemal 41,2 l/100 km:D. Kosmos to ostatnia wartość tak tak to średnie spalanie na 800 m przy ostrej kosmicznie ostrej jeździe: ze 3 sprinty 10-90 km/h raz spod świateł:P i wkręcaniu silnika pod skrajne wartości obrotowe --> 6500 obr/min. - ale jak zdarzają mi się jazdy typu Bemowo-Ursus to w mieście potrafię spalić 12 l/100 km, albo Łomianki-Ursus 11,2 l/ 100 km - traska wygląda duuużo lepiej, z resztą taki jest zamysł silników V6 i V8 nawet --> zostały stworzone do jeżdżenia po trasie - bo dlaczego np pomijając fakt taniego paliwa Amerykanie jeżdżą takimi potworami? W europie to ekstrawagancja ale USA - czemu nie? Przecież obecnie galon(3,78 l) paliwa kosztuje średnio $2.648! W trasie Warszawa-Bydgoszcz-Warszawa (niemal 600 km) jechałem dość spokojnie to średnie spalanie wyszło mi ok 8 l/ 100 km. Ale eco-driving też jest wykonalny. Komputer pokładowy przy prędkości 56 km/h z tempomatem pokazuje zaledwie 5,2-5,6 i zauważyłem, że najkorzystniej mu sie jedzie 78-90 wtedy mamy 6-6,5-7!. Da się zrobić, ale nie oszukujmy się, kto kupuje 200 konny silnik żeby uprawiać eco-driving:P. Pozdrawiam

pełny raport Renault Hatchback 3.0 V6 24V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Renault Laguna II Kombi 1.9 dCi

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Laguna II Kombi 1.9 dCi

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Renault Laguna II

Renault Laguna 2 to bardzo udana kontynuacja pierwszego modelu w stosunku do poprzednika. Samochód znacznie ulepszono, zastosowano więcej elektroniki, co ma swoje dobre i złe strony ze względu na częste awarie niektórych elektronicznych podzespołów. Zmienił się znacząco wygląd zewnętrzny, miedzy innymi...

Zobacz dane techniczne Renault Laguna II Kombi 1.9 dCi 120KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Laguna, oglądali także