Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Renault Laguna II Kombi 1.9 dCi 120KM 2001-2007

Lata produkcji: 2001 - 2007
Segment: Klasa średnia
Laguna II pojawiła się w sprzedaży w 2001 roku. Zbudowano ją na tej samej platformie podłogowej, co Nissana Primerę. Sylwetka modelu stała się znacznie bardziej dynamiczna, nawiązująca do prototypu Renault Initiale. Laguna II była pierwszym samochodem dostępnym w Europie, który zdobył pięć gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP. Charakterystyczną cechą auta był system „keyless” – otwierało się go, zamykało i uruchamiało przy pomocy karty. W 2005 roku Laguna II została poddana liftingowi, po którym upodobniła się do modelu Megane. Dwa lata później zakończyła się jej produkcja.

Komentarze redakcji

Powagosław: Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.
Luzacjusz: Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

Dane techniczne Renault Laguna II Kombi 1.9 dCi 120KM 2001-2007

Podstawowe parametry Renault Laguna II Kombi 1.9 dCi 120KM

Produkowany
od 2001 do 2007 roku
Pojemność skokowa
1870 cm3
Typ silnika
diesel
Moc silnika
120 KM przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy
300 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika
z przodu, poprzecznie
Doładowanie
turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu
SOHC (OHC)
Liczba cylindrów
4
Układ cylindrów
rzędowy
Liczba zaworów
8
Stopień sprężania
19,0 : 1 : 1
Typ wtrysku
bezpośredni Common Rail
Pojemność zbiornika paliwa
70 l

Przeniesienie napędu Renault Laguna II Kombi 1.9 dCi 120KM

Manualna skrzynia biegów
6-biegowa
Rodzaj napędu
na przednią oś
zobacz dane techniczne

Zużycie paliwa Renault Laguna II Kombi 1.9 dCi 120KM 2001-2007

Wybrane raporty spalania Renault Laguna II Kombi 1.9 dCi 120KM 2001-2007

Przy zakupie zależało mi na żeby samochód był oszczędny. Teraz po ponad dwóch latach wiem że był to dobry wybór. ... więcejNajmniejsze spalanie jakie odnotowałem wg. komputera to 4,8 po trasie, i da się ten wynik osiągnąć nawet zimą - wymaga jednak dużej wytrwałości. Średnio spalanie po przejechaniu 50tys. km wg komputera wynosi 6,0. Wg. ilości zatankowanego paliwa 6,3 - tankuję zawsze pod korek więc wyliczenia są miarodajne. Raz osiągnąłem na trasie 8l ale się spieszyłem. Koszty utrzymania przez 2 lata około 4500zl. Wymieniając tylko to co potrzebne, filtry, olej co 10tys. ok. 300zl, raz klocki kpl. 180zl i tylne tarcze 690zl, świece żarowe 290zl, rozrząd 1000zl, akumulator 450zl, końcówki, drążki, tulejki belki 700zl, podnośnik szyby 200zl, 2 nowe opony 600zl - czyli jak widać normalne koszty eksploatacyjne jak w każdym samochodzie. Z auta jestem zadowolony. Jak na 4os. rodzinę wygoda podróżowania, duża pojemność bagażnika, nawet pies ma swoje miejsce - ekonomiczne i nie wierzcie że jest drogi bo to francuz. To mój drugi, poprzednio miałem R21 i taż mnie nie zawiodła. Kolejny też taki raczej będzie. Minusy - ?, może nie zawsze zapalające się światła w drzwiach po ich otwarciu - czytałem na forach, można naprawić ale nie jest to takie pilne. Inne nie widzę i nie wiem skąd się biorą negatywne opinie - jak się nie dba to się nie ma to moja opinia. ukryj
dodano 27.01.2012 przez
Jestem świeżo po wyjeździe w góry, średnie spalanie z 700km drogi do i z powrotem wliczając w to 200km po ... więcejzakopanem i okolicach to 5,8l/100km. Przed wyjazdem tankowałem jak zwykle do pełna i tu uzyskałem najniższe spalanie jak dotychczas - 5,4l/100km. Jazda głownie pozamiejskimi jednopasmówkami + 20% miasta. Jeżdzę umiarkowanie i spokojnie aczkolwiek lubię też pojechać szybciej jeżeli jest ku temu sposobność. Minimalne spalanie mogę podać z obserwacji i odczytu danych z 30 kilometrowego odcinka który przejeżdzam płynnie z prędkościami od 70km/h do 110km/h bawiąc się w ecodriving (4,2l/100km). Podaje minimalne z takiej trasy, gdyż z autostrady spalanie wychodzi wyższe. Przyczyna jest prosta nie chce się "wlec" i oszczędzać pół litra na 100km tracąc frajdę z jazdy. Moje wyniki są wiarygodne gdyż zawszę tankuję pod sam korek i konfrontuję wyniki ze wskazaniami komputera. Tym autkiem da się oszczędnie jeździć, trzeba mieć troszeczkę wyczucia, poza tym prócz blisko 1,5 tony masy to w końcu 6-cio biegowy diesel co należy wykorzystywać. ukryj
dodano 11.07.2011 przez
Kupiłem Lagunkę 3/09/2010, do tej pory 2000 km. Autko kupione w Belfaście od starszego pana. Na trasie 400 km do ... więcejdomu po zakupie spalił około 4,3 l/100km. Jazda po gładkich nawierzchniach dwupasmówkami w prawie zerowym nocnym ruchu sześciobiegowym Dieslem z prędkościami 80-110 km/h... Turbo się troszeczkę poci ale nic poważnego. Na dzień dobry wymieniłem drążki i sworznie. Trafiłem bardzo zadbaną wersję, Autko bardzo wygodne (pierwszy raz mnie plecy po dłuższej jeździe nie bolały) Wcześniej jeździłem m.in. Astra G 99, Passat 130 tdi 03, avensis d4d, mondeo tdci 2.0 04, powiem Wam szczerze, Laga to najwygodniejsze, najoszczędniejsze i najbardziej przestrzenna furka, z tych co do tej pory jeździłem. P.S Autko również anglik z tym że bez przekładki... wolę kółko po prawej stronie ;) Życzę szerokiej drogi koledzy... ukryj
dodano 13.09.2010 przez
zużycie paliwa to bajka. Przy tak dużym samochodzie zużycie nawet do 5,4 (jak jechała moja żona). Maksymalne zużycie na poziomie ... więcej7,4 l było jak jakiś zaworek padł. Koszty napraw w aso duże. Części dość drogie (chociaż porównywalne do innych samochodów w tym roczniku). Awaryjność była zaskakująco mała (nawet jak kiedyś miałem pasata to niby taki nieawaryjny a psuł się o wiele częściej). Padł mi silniczek tylniej wycieraczki, ciągle mam komunikat o braku łądowania (podobno jakiś kabelek się przetarł). Z rzeczy upierdliwych to jak miałem już dwa lata ten samochód to dwa razy zepsuł mi się egr. Dziwne. Aso mnie olało mimo, że to oni wymieniali; mechanik zaufany źle zdiagnozował usterkę i padła turbina. A taka dobra była:/ koszt w sumie poza aso 4500 z wymianą. ukryj
dodano 27.10.2009 przez
Bardzo przyjemne podróżowanie autkiem a nie oszukujmy sie znacznych gabarytach i niskim spalaniu. Motor 1.9 dCi w moim przypadku i ... więcej6cio stopniowa skrzynia idealna na dluższe trasy. Przy pełnym obładunku tzn. 4 dorosłe osoby (śr. 85 kg) wraz z bagażami każdego z nich, spalanie na trasie z użyciem klimy 5.3 l/100 km. Spalanie mieszane w okresie letnim 5.7 l natomiast zima 6.2 l z dluzszymi postojami na rozgrzanie autka i siebie przy okazji. Jazda typowo miejska owocowała spalaniem na poziomie 7.0 l ropy co wydaje mi sie byc dobrym wynikiem dla takiego autka. Obecnie sprzadalem z mysla zamiany na po liftingu. Mam nadzieje, że bede równie zadowolony jak do tej pory. ukryj
dodano 02.09.2011 przez
Zobacz raporty spalania Renault Laguna II Kombi 1.9 dCi 120KM 2001-2007 Dodaj raport spalania

Publikacje o Renault Laguna

Przeczytaj pozostałe 19 publikacje o Renault Laguna

Nowe Renault Laguna

nowe Renault Laguna
Renault Laguna
ceny od 85 800 zł do 129 400

Renault Laguna III Hatchback Phase II 2.0 16v E85 eco2 140KM od 2011

w pakiecie BOSE EDITION

w cenie katalogowej brutto

97 900 zł

Wyposażenie standardowe
Układ kontroli toru jazdy ESP + ABS + AFU
Tylny podłokietnik z wbudowanym schowkiem i wgłębieniem na kubki
Podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Komfort 3 (1 150 zł)
Pakiet Widoczność 2 (4 990 zł)
Pakiet Widoczność 1 (3 490 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Komfort 3 (1 150 zł)
Pakiet Widoczność 2 (4 990 zł)
Pakiet Widoczność 1 (3 490 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 15 oferty Renault Laguna

Dealerzy Renault

DECAR

DECAR SP. Z O.O. Renault Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Modlińska 154B

Więcej

AMS CHRÓŚCICKI SP. Z O.O.

AMS CHRÓŚCICKI SP. Z O.O. Renault Siedlce

mazowieckie, Siedlce, Brzeska 178

Więcej

ANTONI ŁYKO SP Z O.O.

ANTONI ŁYKO SP. Z O.O. Renault Kraków

małopolskie, Kraków, Aleja Pokoju 63

Więcej

ANTONI ŁYKO SP Z O.O.

ANTONI ŁYKO SP. Z O.O. Renault Zabierzów

małopolskie, Zabierzów, Krakowska 253

Więcej

ASO DYSZKIEWICZ

DYSZKIEWICZ SP. Z O.O. Renault Konstancin-Jeziorna

mazowieckie, Konstancin-Jeziorna, Warszawska 84

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Renault Laguna

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

11 052

Przejechany dystans

1 498 933 zł

Zatankowanego paliwa

368 118 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

1 619

Wydanych pieniędzy

557 133 zł

Średnie wydatki na auto

1 241 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

2 348

Wydanych pieniędzy

682 079 zł

Średnie wydatki na auto

1 519 zł

ZOBACZ 449 dzienników kosztów Renault Laguna Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Renault Laguna

Liczba wpisów: 55
komentarzy(28)
komentarzy(56)
komentarzy(9)
komentarzy(26)
komentarzy(18)
komentarzy(2)
Zobacz inne typowe słabe punkty Renault Laguna dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Renault Laguna

Liczba wpisów: 124
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Renault Laguna Dodaj wpis do autodiagnozy

Skarbnica wiedzy o Renault Laguna

Sposoby wykonania czynności
dodano 09.08.2011 przez
Porada dotyczy aut z kluczykiem na podczerwień i immobilizerem. Jeśli posiadamy kluczyk na podczerwień, immobilizer w aucie odblokowywany jest kodem przesyłanym przez podczerwień. Problem pojawia…
dodano 09.08.2011 przez
Dotyczy tylko modeli Phase I z komputerem pokładowym (2 wyświetlacze i gadaczka). Aby wejść do trybu serwisowego zegarów należy przytrzymać przycisk komputera przy dźwigni wycieraczek…
dodano 27.07.2011 przez
Przemyśl jedna rzecz - układ dolotowy to nie rura od kibelka. Długość dolotów, ich przekrój i kształt jest precyzyjnie obliczany w celu spełnienia wielu często…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą