Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Laguna II Kombi 2.2 dCi

Laguna II pojawiła się w sprzedaży w 2001 roku. Zbudowano ją na tej samej platformie podłogowej, co Nissana Primerę. Sylwetka modelu stała się znacznie bardziej dynamiczna, nawiązująca do prototypu Renault Initiale. Laguna II była pierwszym samochodem dostępnym w Europie, który zdobył pięć gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP. Charakterystyczną cechą auta był system „keyless” – otwierało się go, zamykało i uruchamiało przy pomocy karty. W 2005 roku Laguna II została poddana liftingowi, po którym upodobniła się do modelu Megane. Dwa lata później zakończyła się jej produkcja.

Generacje Renault Laguna

  • Laguna II   2001 - 2007
    Renault Laguna II
    • Wybierz generację

    • Laguna III (2007 - teraz)
    • Laguna II (2001 - 2007)
    • Laguna I (1993 - 2001)

Komentarze redakcji

Powagosław: Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.
Luzacjusz: Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

Wersje nadwozia Renault Laguna II

Silniki Renault Laguna II Kombi

Lista silników:

Publikacje o Renault Laguna

Lepsza od konkurentów - Renault Laguna III (2007- )

Poszukując używanego, kilkuletniego samochodu segmentu D wielu kierowców z premedytacją pomija Lagunę III. To błąd. Auto jest wygodne i bezpieczne. Co ważne, pozytywnie zaskakuje trwałością i kosztuje dużo mniej od niemieckich lub japońskich konkurentów.

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora Renault Laguna komfort w korzystnej cenie

Na początku 1994 roku w salonach sprzedaży Renault zadebiutował model Laguna, który zastąpił mocno wysłużonego poprzednika. Nowy pojazd o zaokrąglonych kształtach karoserii z mocno opadającą maską przednią oraz wąskimi reflektorami odpowiadał trendom początku lat 90-tych.

Renault Laguna 2.0: Czasy świetności ma już za sobą...

W kilkunastoletniej Lagunie może zawieść niemal wszystko, ale na silnik benzynowy 2.0 wciąż można liczyć.

Renault Laguna po kuracji odmładzającej

Druga generacja Laguny, wprowadzona na rynek w 2000 roku, okazała się dla Renault jedną wielką porażką. Choć oferowała elegancką stylizację i wysoki poziom bezpieczeństwa, swoją awaryjnością i kosztami napraw pozostawiła ogromny niesmak po dziś dzień. Dlatego też projektując Lagunę numer 3, Renault musiało...

Rasowe coupe - test Renault Laguna Coupe

Większość z nas chciałaby mieć w garażu prawdziwe sportowe coupé. Zazwyczaj takie auto jest drugim, zaraz po limuzynie. Z założenia sportowy samochód przewidziany jest dla 2 osób oraz małego bagażu. Czy można jednak połączyć coupé z limuzyną? Niektórym producentom udaje się to doskonale, z jednej strony...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Laguna

Renault Laguna na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault LagunaautoWcentrum - społeczność Renault Laguna

najwyższe oktanyAuta - Renault Laguna

Renault Laguna Maleństwo 85,27

Renault Laguna Confort Dynamique 72,69

Renault Laguna 80,57

Renault Laguna 76,59

Renault Laguna lalunia 77,19

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Laguna

marek520 63,79

Wieszak_2007 45,34

francuzz 47,83

RafiZet 43,30

Jarod84 89,16

slavo1 87,81

czarekpiekos 69,17

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Laguna

No i się zaczęło..... Laguna III wymień klocki sam...
No i się zaczęło..... Laguna III wymień klocki sam... Witam. Po prawie roku od stycznia br. odkąd jeżdżę Lolitą zaczęły się pierwsze w...
Mała kosmetyka na wiosne
Mała kosmetyka na wiosne Małe ogarnięcie karoserii na wiosnę i święta :)...
Pierwszy serwis ;)
Pierwszy serwis ;) Dziś mój nowy samochód przeszedł pierwszą naprawę, a raczej wymianę (oprócz wcze...
Znalazłem swoją byłą perełkę... nie jeżdżona od roku...
Znalazłem swoją byłą perełkę... nie jeżdżona od roku...  Znalazłem swoją byłą perełkę w jednym z garaży warszawskich, która sprzedałem ki...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Laguna

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Renault Laguna
 

Najpopularniejsza wersja Renault Laguna

Renault Laguna

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Renault Laguna
 

Renault Laguna najczęściej porównywane z:

Audi A4
2.0 TFSI (225 KM)
Ford Mondeo
2.0 Duratorq TDCi DPF (140 KM)
Opel Insignia
2.0 CDTI ECOTEC (163 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD
Rocznik: 2014. Przebieg: 5 000 km. Silnik: 2.1 170KM, diesel.
Cena: 224 937 zł 191 000 zł
Zyskujesz: 33 937 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Infiniti Q50 Q50 S Hybrid AWD Demonstracyjny Infiniti Q50 Q50 S Hybrid AWD
Rocznik: 2014. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 3.5 364KM, .
Cena: 256 551 zł 229 000 zł
Zyskujesz: 27 551 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Laguna

Renault Laguna
1.9 benzyna 120 KM
112 500 km, 2004
11 900 PLN
Renault Laguna
1.6 benzyna 110 KM
224 000 km, 1999
6 700 PLN
Renault Laguna
2.9 benzyna 206 KM
135 000 km, 2001
12 500 PLN
Renault Laguna
2.0 benzyna 134 KM
170 500 km, 2005
11 700 PLN

Ocena auta Renault Laguna II Kombi 2.2 dCi

  • Średnia ocena
    na podstawie 50 opinii
  • 3,78
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

Renault Laguna Kombi 2.2 dCi (150 KM)

Za ponad 100.000 mysle ze mozna wymagac lepszej jakosci. Na pewno duzo w tym zaslugi serwisu, ktory pewnie z niedouczenia nie potrafi naprawic zgloszonych usterek. Zauwazylem ze niemozma zglaszac im wiecej niz 3 niedomagan - i tak nie zajma sie dalszymi pozycjami. Nie raz odbieralem auto w ktorym nie sprawdzono zgloszonych usterek!!! WOlalbym aby juz sie cos popsulo porzadnego i dobrze naprawione niz jezdzenie do erwisu i walka z wszystkowiedzacymi naprawiaczami, ktorzy naprawiac nie umieja!!

dodał: jjr@xl.wp.pl
Renault Laguna Kombi 2.2 dCi (150 KM)

Ogólnie ocena bardzo pozytywna, auto bardzo bezpieczne, bogato wyposażone w komplet elektronicznych aniołów stróży /pomagają oj, pomagają/, pewnie zachowujące się na drodze, komfortowe, w sumie niezawodne. Polecam model Privillage z wnętrzem z Dynamique, głównie ze względu na rewelacyjne fotele przednie i bardzo bogate wyposażenie auta w cenie. Jeśli jesteś audiofilem zamów sobie za dopłatą radio z cd i zmieniarką marki Cabasse, naprawdę warto.

dodał: lechnowak@poczta.fm
Renault Laguna Kombi 2.2 dCi (150 KM)

jak najbardziej polecam to auto, silnik żwawy, czuje się bezpieczeństwo w aucie, nieprawdopodobne rozwiązanie elektroniczne, czy potrzebne to się okazuje podczas użytkowania, jak dla mnie jak najbardziej zwłaszcza tempomat, samościemniające sie lusterka i czujniki parkowania, niesamowity system audio z 8 głośnikami i soobwoferem system cabasse, w VW Pasacie za zwykłe radio trzeba dopłacić 2000 koła ?!

dodał:
Renault Laguna Kombi 2.2 dCi (150 KM)

Od 2000 do 2003 jeździłem Laguną kombi 1,8 benz. - było super !(zresztą ta laguna jeździ dalej u nas w firmie - zrobiła 225000 km i nadal jest bezproblemowo). Teraz od 2003 jeżdżę Laguną II kombi - też jest super ! Może nawet lepiej. Samochody serwisujemy u dobrego dealera.

dodał: Artur aga@artservice.com.pl
Renault Laguna Kombi 2.2 dCi (150 KM)

TRAGEDIA - w renault zrzucali mnie na drzewo, serwisowałem w reanult przez ponad 2 lata, a samochód tylko gorzej i gorzej. Na moje prośby odpowiedź standardowa 1- nasi najlepsi specjaliści się tym zajumą 2 (po dwóch tygodniach) Gwarancja się skończyła więc spadaj.

dodał: yodamaster@gazeta.pl
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + widoczność
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - skrzynia biegów
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Renault Laguna

Renault Laguna III Liftback Phase III (Facelifting 2013) Renault Laguna III Facelifting Renault Laguna III Renault Laguna III Grandtour Phase III (Facelifting 2013) Renault Laguna 2007 Renault Laguna II Hatchback - galeria społeczności Renault Laguna I Kombi - galeria społeczności Renault Laguna Grandtour 2011 Renault Laguna GT Renault Laguna Grandtour 1.9 dCi Privilege - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Laguna

  • 1.
  • 5,00 Renault Laguna II (KM) 2003r.
    dodał: kamyk9, 01.06.2010

    Instalacja BRC Sequent24 założona w maju 2010 w Energy Gaz Polska (Warszawa) - jak najbardziej polecam ten typ instalacji na miejscu doradzili mi jaki model instalacji będzie najkorzystniejszy dla tego typu silnika, żadnych problemów z samą instalacją, różnica w spalaniu w normie ~10-20% (na trasie nawet bardziej 10%). Jak na razie przejechane 2000 km na gazie, na początku (od razu po instalacji) zawór odcinający w baku musiał się "ułożyć" na początku nie odcinał dopiero po 3-4 tankowaniu do pełna zaczął poprawnie działać (odcinać) ale generalna uwaga do osób które chcą założyć instalacje gazową - pierwszy 1000 km to swoisty okres testowy instalacji w tym czasie moga sie dziać różne mniejsze albo większe rzeczy z instalacją... ale po to jest przegląd po 1000 km żeby wszystko wyrównać, u mnie to był dziwnie działający zawór ale o dziwo po kilku tankowaniach zaczął działać. Z instalacją gazową jest tak ze po prostu się obserwuje (na słuch na oko, na spalanie) jak działa - organoleptycznie - (poza oczywiście regularnymi przeglądami zgodnie z instrukcją) i to właściwie jedyny sposób na ocenę pracy instalacji przez zwykłego użytkownika LPG, po paru posiedzeniach w necie nad literaturą i pokonywaniem kolejnych kilometrów na LPG będziecie wiedzieć kiedy jest OK. a kiedy coś zaczyna się dziać... Ważna informacja dla osób które posiadają komputer pokładowy w Lagunie (w innych samochodach) - po zainstalowaniu instalacji LPG moze (ale nie musi) byc taka sytuacja że wskazówka paliwa (benzyny) bedzie spadać i z odczytów wskaźników i komputera wynikać bedzie ze normalnie spalamy benzynę... a tak nie jest (zakładając ze z instalacją wszystko OK.) jest to dość denerwujący objaw bo nie wie się dokładnie ile jest benzyny w zbiorniku i nie wiadomo jak się orientować w tym wszystkim. Wtedy trzeba założyć "Emulator wskaźnika benzyny" ~140 zł. wszystkie warsztaty montujące LPG powinny takie emulatory posiadać i montować... niestety jest pewien mały odsetek samochodów gdzie nawet ten Emulator nie działa... u mnie w Lagunie II z komputerem zadziałał.... co prawda komputer dalej pokazuje głupoty jeśli chodzi o obliczenia długości trasy jaką moge zrobic na danym paliwie (reszta wskazań komputera jest OK) ale to jedyny minus zainstalowania LPG i tak naprawdę kompletnie nieznaczący. Polecam również w Lagunie II instalacje wlewu gazu obok wlewu paliwa - pod klapką... jest tam idealne miejsce właśnie na wlew do gazu dzięki temu Laguna z zewnątrz wygląda jak by nie było żadnej instalacji LPG ;] (nie ma żadnych czarnych korków w zderzakach ;]) Podsumowując: Ja tez się długo zastanawiałem czytałem internet znajomych itp. "założyć - nie założyć" ... założyłem i absolutnie nie żałuje, wręcz przeciwnie namawiam na instalacje LPG... ale tylko w dużych, rekomendowanych warsztatach. pozdrawiam.

  • 2.
  • 5,00 Renault Laguna I 1.6 i 16V (107KM) 2000r.
    dodał: carlos, 18.01.2014

    Instalacja była droga - Landi Renzo gotowy zestaw, a nie jakieś zbieraniny na Stagu. Niemalże podwoiłem wartość auta :) ale wiem co mam. Zwróciła się po 18.000km i pracuje bezproblemowo. Zero spadku mocy (ustawiana na hamowni) a przynajmniej ja nie czuję momentu przełączenia. Spalanie 9 litrów czyli tyle samo co benzynki, bez względu czy lato czy zima. Do tego 3-4 pełne zbiorniki benzyny na rok na odpalanie. Jedyna wada to głośno pracujące wtryskiwacze gazu (MADy) - po prostu ten typ tak ma :D ale słychać to oczywiście tylko na zewnątrz pojazdu. Ogólnie jestem mega zadowolony i nie zamierzam się auta pozbywać bo jest tanie w utrzymaniu zwłaszcza teraz z gazem, no i bezawaryjne póki co. Zostanie w rodzinie jak się dorobię czegoś nowszego.

  • 3.
  • 4,50 Renault Laguna I 1.6 i 16V (107KM) 1999r.
    dodał: Rzeszowiak61, 03.03.2011

    jestem zadowolony z tej instalacji. Zużycie gazu porównywalne z benzyną t.j ok. 9l. Tankując gaz w Niemczech zużycie spadło do 7,5 l / trasa /. Tak, więc wszystko zależy od jakości gazu. Podczas eksploatacji / 85000 km./ 2 razy czyściłem wtryskiwacze w wannie ultradźwiękowej z podanym impulsem na wtryskiwacz oraz po tym przebiegu padł parownik / membrana /. Poza tym zero kłopotów. Dbając o wymianę filtrów na czas , dobry gaz oraz gdy się tym zajmuje odpowiedni montażysta -diagnosta / Pozdrawiam Pana -przedstawiciela BRC z Gorlic / można być naprawdę zadowolony z eksploatacji samochodu na LPG. Pozdrawiam

  • 4.
  • 5,00 Renault Laguna I 2.0 (113KM) 1995r.
    dodał: Maccabra, 25.02.2012

    Witam. Ponad rok temu kupiłem dosyć już wiekowe auto 95r. Jako iż silniki Lagun1 phI są starego typu SOHC, więc spalanie PB w trybie mieszanym to okolo 10-11 l/100. Więc nie bylo innego ratunku jak zdecydować się na założenie LPG. Teraz mija roczek, żadnych zmian w głowicy, silnik pracuje niemalże idealnie (podobno mój silnik bardzo dobrze znosi gaz, co się sprawdza). Zero dodatkowych wkładów oczywiście oprócz kosztów instalacji, wymiany przewodów i świec zapłonowych, regulacji zaworów. Na razie jestem na etapie kończenia zwracania kosztów instalacji, teraz to już z górki.

  • 5.
  • 4,50 Renault Laguna I 1.6 i 16V (107KM) 2000r.
    dodał: Michał Gredka, 04.12.2010

    Polecam Firme "KOBA" Piotra Korbanka. W rodzinie mamy 3 auta z gazem robionym u Pana Piotra i nic się z nimi nie dzieje Vectra B z silnikiem 1.8 16V przejechała już 160 tyś km na gazie i żadnego remontu silnika nie miała i jeździ do tej pory. Astra z silnikiem 1.6 przejechała 70 tyś i też nic jej nie jest. Laguna 2000r z silnikiem 1.6 16V przejechała 50 tyś i nic z nią się nie dzieje. Silniki chodzą równo a spalanie w obu oplach jest na poziomie od 7 do max 8,5 litra laguna 7-9 litra. Polecam wszystkim.

  • 6.
  • 5,00 Renault Laguna I 1.8 16V (120KM) 1999r.
    dodał: Adam, 14.10.2010

    Instalacja BRC SEQUENT 24 zamontowana w firmie SEBA w Olsztynie sprawuje się rewelacyjnie. Przez 5 lat użytkowania wymieniałem tylko filtry fazy lotnej oraz oczywiście świece i filtr powietrza. Spalanie- trasa ok. 9 litr. (można zejść do 8 przy bardzo spokojnej jeździe) i do 10,5-11 litrów (autostrada w Chorwacji 140-160 km/h) W mieśce pali ok 11 litrów gazu. W zasadzie gdyby nie kontrolki, to nie wiedziałbym kiedy silnik przełącza się na gaz.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Laguna

Renault Laguna

745 komentarzy

502 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~carisma złom~carisma złom

~carisma złom~carisma złom

~calibrsma~calibrsma

Do ~s: Calibrsma

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
51 931
Przejechany dystans
32 254 989 km
Zatankowanego paliwa
1 705 275 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 979
Wydanych pieniędzy
2 687 587 zł
Średnie wydatki na auto
1 332 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
11 217
Wydanych pieniędzy
3 010 701 zł
Średnie wydatki na auto
1 493 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (2 017)

Testy zderzeniowe Renault Laguna

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Laguna przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Laguna

Renault Laguna
2007

Renault Laguna

Renault Laguna
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Laguna II Kombi 2.2 dCi

Na podstawie 61 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: karooolas, dodano: 16.03.2011 19:38

bardzo dobre auto, nawet bez ESP swietnie trzyma sie drogi, mega komfortowe, bardzo przytulnie w srodku, idealnie wykonane wnetrze, relaks w długiej podrózy gwarantowany, wszystko pod ręka przyjemne wykończenie, z awarii przez 7 lat 2 jakies pierdólki.. z benzyniakami nie ma problemów, nie wierzcie w stereotypy zakompleksionych kierowców wieswagena !! ponadto z pomoca forum mozna naprawic kazda drobna usterke w kilka minut za darmo. niektórzy narzekaja na zawieszenie ze szybko pada.. nonsens zalezy jakiej firmy sie kupi czesci, bo to zwykły mcperson i niby dlaczego koncówka drazka firmy TRW ma w lagunie wytrzymac krócej niz np w golfie tej samej firmy prawie tak samo wygladajaca? czesci sa bardzo tanie i ogolnodostepne, auto wygodne, bezpieczne, nowoczesne.. cóz chciec wiecej? 0-100 ok 10s, da sie spokojnie wyprzedzac a jak trzeba to i ekonomicznie podrózowac, mimo wszystko 8litrów srednio trzeba liczyc, to jednak kawał auta..

pełny raport Renault Hatchback 1.8 16V

autor: Wojt_77, dodano: 24.08.2014 13:40

MIARODAJNY POMIAR! Posiadam auto z 2008r. - piękna wersja Initiale Paris z dobrej klasy instalacją gazową BRS Sequent24. Spalanie wydaje się być adekwatne do pojemności silnika i masy auta. Na wstępie pragnę zaznaczyć, że dokonany przeze mnie pomiar zużycia paliwa jest BARDZO DOKŁADNY - przez niemal rok notowałem każde tankowanie i na tej podstawie wyliczyłem z wykorzystaniem Excela RZECZYWISTE ZUŻYCIE PALIWA. W omawianym okresie auto przejechało 15324 km zużywając 1572 l LPG oraz 191 l benzyny. Co to oznacza? Wynika z powyższego, że średnie spalanie wyniosło 11,5 l / 100 km, na co składa się 10,26 l LPG oraz 1,24 l benzyny. Biorąc pod uwagę średnie ceny w omawianym okresie koszt przejechania tym autem 100 km wynosi 32,3 zł / 100 km. Powyższy pomiar jest miarodajny również z tego względu, że był przeprowadzany w różnych porach roku oraz w różnych warunkach drogowych. Ponadto mniej więcej równomiernie rozkłada się podział tras miasto - trasa - długie trasy - krótkie odcinki. Co ciekawe nie zauważyłem jakiś specjalnych różnic w zużyciu paliwa zimą i latem, ponadto nie ma też specjalnych różnic, gdy staram się jeździć oszczędnie i mniej oszczędnie. Po prostu auto musi spalić swoje i nie ma na to rady. Poprzednim moim autem było Renault Megane kombi z 2007r. (również z LPG) z silnikiem 1.6 (112 KM). Średnie spalanie liczony w tym aucie było o około 3 litry niższe niż w Lagunie (7,46 l gazu + 1,1 l benzyny = 8,56 l /100 km). Koszt przejechania 100 km - ok. 7 zł niższy. Wracając jednak do oceny samej Laguny. Auto kupiłem w 2013r. sprowadzane z Niemiec z zakładaną tam instalacją gazową i przebiegiem (!) 38 tys km. Przebieg okazał się prawdziwy, co potwierdził serwis Renault w Polsce. Auto w najbogatszej wersji Initiale Paris (w 2008r. kosztowało jako nowe 125 tys zł). Samochód bardzo ładny, wygodny, choć sama kabina jest raczej kompaktowa i nie należy do najbardziej obszernych w tej klasie. Żonie znakomicie jeździ się automatem, mi on nie przeszkadza. Jeśli chodzi o mankamenty pojazdu to razi mnie jakość spasowania niektórych elementów wnętrza (skrzypiące kratki wentylacyjne, czy środkowa część konsoli). Poza tym - w porównaniu z Meganką - wewnątrz jest dużo mniej schowków i są dużo mniejsze. Ale generalnie auto godne polecenia, a silnik typu F4R 2.0T 170 KM, który pochodzi z Laguny II, jest idealny do zagazowania. Prosta, bezawaryjna konstrukcja, która może nie rzuca na kolana osiągami, ale sprawdza się w codziennym użytkowaniu znakomicie. Podstawowy benzynowy silnik Laguny III - 2.0 140 KM - jest znakomity, ale zdania na temat założenia w nim LPG są bardzo podzielone. Wersja Initiale Paris to m. in. ksenony skrętne, elektryczna regulacja foteli, system hand free, kimatronic, navi, skóra + drewno, 18 calowe alufelgi i wiele, wiele innych. POLECAM!

pełny raport Renault Hatchback 2.0T 16v

autor: Anonim, dodano: 27.06.2009 18:26

Witam! Mój tata ma wątpliwą przyjemność posiadania wyżej wymienionego samochodu. Zgodzę się z moim przedmówcą, że spalanie w mieście faktycznie jest znaczne, ale niestety fizyki nie da się oszukać i 6 pracujących cylindrów musi spalić - niestety;/. Ja już gruntownie przebadałem spalanie naszej lagunki. - w mieście dziecinka w zależności "od stopy" potrafi spalić od 14,1 do uwaga niemal 41,2 l/100 km:D. Kosmos to ostatnia wartość tak tak to średnie spalanie na 800 m przy ostrej kosmicznie ostrej jeździe: ze 3 sprinty 10-90 km/h raz spod świateł:P i wkręcaniu silnika pod skrajne wartości obrotowe --> 6500 obr/min. - ale jak zdarzają mi się jazdy typu Bemowo-Ursus to w mieście potrafię spalić 12 l/100 km, albo Łomianki-Ursus 11,2 l/ 100 km - traska wygląda duuużo lepiej, z resztą taki jest zamysł silników V6 i V8 nawet --> zostały stworzone do jeżdżenia po trasie - bo dlaczego np pomijając fakt taniego paliwa Amerykanie jeżdżą takimi potworami? W europie to ekstrawagancja ale USA - czemu nie? Przecież obecnie galon(3,78 l) paliwa kosztuje średnio $2.648! W trasie Warszawa-Bydgoszcz-Warszawa (niemal 600 km) jechałem dość spokojnie to średnie spalanie wyszło mi ok 8 l/ 100 km. Ale eco-driving też jest wykonalny. Komputer pokładowy przy prędkości 56 km/h z tempomatem pokazuje zaledwie 5,2-5,6 i zauważyłem, że najkorzystniej mu sie jedzie 78-90 wtedy mamy 6-6,5-7!. Da się zrobić, ale nie oszukujmy się, kto kupuje 200 konny silnik żeby uprawiać eco-driving:P. Pozdrawiam

pełny raport Renault Hatchback 3.0 V6 24V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Renault Laguna II Kombi 2.2 dCi

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Laguna II Kombi 2.2 dCi

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Renault Laguna II

Renault Laguna 2 to bardzo udana kontynuacja pierwszego modelu w stosunku do poprzednika. Samochód znacznie ulepszono, zastosowano więcej elektroniki, co ma swoje dobre i złe strony ze względu na częste awarie niektórych elektronicznych podzespołów. Zmienił się znacząco wygląd zewnętrzny, miedzy innymi...

Zobacz dane techniczne Renault Laguna II Kombi 2.2 dCi 150KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Laguna, oglądali także