Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Laguna III

Trzecia, najnowsza generacja Laguny, która na świecie debiutowała w lecie 2007 roku. Jesienią model trafił również do Polski. Zbudowano go na platformie podłogowej FF-L, na której powstał między innymi Nissan Altima. Sylwetka Laguny znów została solidnie odświeżona, choć próżno szukać w niej stylistycznych innowacji. W porównaniu do poprzedników, zwiększyły się również rozmiary auta. Model tradycyjnie nie jest dostępny w wersji sedan, a jedynie w wersjach liftback i kombi.

Renault Laguna Coupe GT 2.0 dCi - galeria redakcyjna - widok z przodu
Renault Laguna Coupe GT 2.0 dCi - galeria redakcyjna - widok z przodu
Renault Laguna Coupe GT 2.0 dCi - galeria redakcyjna - tył - inne ujęcie
Renault Laguna Coupe GT 2.0 dCi - galeria redakcyjna - lewy bok
Renault Laguna Coupe GT 2.0 dCi - galeria redakcyjna - sterowanie w kierownicy
Renault Laguna Coupe GT 2.0 dCi - galeria redakcyjna - drzwi kierowcy od wewnątrz
Renault Laguna Coupe GT 2.0 dCi - galeria redakcyjna - zestaw wskaźników

Generacje Renault Laguna

  • Laguna III   2007 - teraz
    Renault Laguna III
    • Wybierz generację

    • Laguna III (2007 - teraz)
    • Laguna II (2001 - 2007)
    • Laguna I (1993 - 2001)

Komentarze redakcji

Powagosław: Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.
Luzacjusz: Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

Wersje nadwozia Renault Laguna III

Silniki Renault Laguna III

Lista silników:
1.6 16v (110KM), 2.0T 16v (205KM), 2.0 16v (140KM), 2.0T 16v (170KM), 2.0T (205KM), 3.5 V6 (240KM), 1.5 dCi (130KM), 1.5 dCi (110KM), 2.0 dCi (130KM), 2.0 dCi FAP (180KM), 2.0 dCi (178KM), 2.0 dCi (150KM), 2.0 dCi (180KM), 2.0 dCi (175KM), 3.5 dCi (235KM), 3.0 dCi V6 FAP GT (235KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.
Jaki silnik wybrać?

Dobre osiągi, dobra cena – najlepiej kupić 2-litrową „benzynę” o mocy 140KM. Jest przyjemnie cicha, do „setki” przyspiesza w ponad 9 sekund, ale przy wyższych obrotach jej dźwięk jest dość nieprzyjemny. Silniejszych doznań są w stanie dostarczyć jej wzmocnione wersje – mają 170 i aż 205KM. Renault wrzuciło oczywiście do nich turbosprężarkę, która gdy już się włączy, to życie staje się piękniejsze. Dla oszczędnych – diesle. Najmniejszy 1.5l 110KM celuje w tych najoszczędniejszych, bo nie ma za wiele do zaoferowania, ale już niewiele droży motor 2.0l 130KM jest tym minimum, które sprawdzi się w Lagunie i nie spłucze kierowcy w salonie. Elastyczny, cichy i przyjazny na stacji benzynowej – nie powinien spalać więcej niż 7l paliwa na 100km, a to bez wątpienia cieszy. Radzi sobie z załadowanym autem do 100-120km/h, ale jeśli to mało, to możecie pomyśleć nad mocniejszymi wersjami. 150-konna jest jednym z lepszych kompromisów pomiędzy ceną, dynamiką i całą resztą. Auto żwawo ciągnie aż do odcięcia zapłonu i ma wszystkie zalety mniejszego motoru 130-konnego. Coś jeszcze mocniejszego? Też jest! 180KM i świetne osiągi.

Publikacje o Renault Laguna

Renault Laguna Coupe GT - piękna harmonia
 
Nasz test Renault Laguna Coupe GT 2.0 dCi 180 KM

Samochody tworzone w duchu Gran Turismo z reguły kosztują setki tysięcy, choć ich ceny mogą mieć nawet sześć zer. Istnieje jednak samochód, który zabierze Was do tego świata za o wiele mniejsze pieniądze. Czy to dobry pomysł?

Renault Laguna III - niedoceniona?

Zaufanie buduje się latami i tak naprawdę wystarczy chwila nieuwagi, żeby wszystko wzięło w łeb. Renault dobrze wie jak to boli, bo dzięki wizjonerskim inżynierom i wrednym księgowym zraziło własnych klientów do swojej limuzyny. Czy następca, Renault Laguna III, jest już bardziej dopracowana i stanowi...

Lepsza od konkurentów - Renault Laguna III (2007- )

Poszukując używanego, kilkuletniego samochodu segmentu D wielu kierowców z premedytacją pomija Lagunę III. To błąd. Auto jest wygodne i bezpieczne. Co ważne, pozytywnie zaskakuje trwałością i kosztuje dużo mniej od niemieckich lub japońskich konkurentów.

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora Renault Laguna komfort w korzystnej cenie

Na początku 1994 roku w salonach sprzedaży Renault zadebiutował model Laguna, który zastąpił mocno wysłużonego poprzednika. Nowy pojazd o zaokrąglonych kształtach karoserii z mocno opadającą maską przednią oraz wąskimi reflektorami odpowiadał trendom początku lat 90-tych.

Renault Laguna 2.0: Czasy świetności ma już za sobą...

W kilkunastoletniej Lagunie może zawieść niemal wszystko, ale na silnik benzynowy 2.0 wciąż można liczyć.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Laguna

Renault Laguna na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault LagunaautoWcentrum - społeczność Renault Laguna

najwyższe oktanyAuta - Renault Laguna

Renault Laguna Privilege 2.0dCi 150 73,84

Renault Laguna Coupe GT 2.0T 204KM 75,53

Renault Laguna Maleństwo 84,69

Renault Laguna 87,06

Renault Laguna 76,58

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Laguna

misioq 85,90

tkm2004 80,07

Kajto 54,64

pantego 74,65

Slimk 42,55

fryzjer1981 76,90

dinn_ 46,54

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Laguna

Samochodowe spa
Samochodowe spa Witam dziś moje autko dostało trochę przyjemności. Najpierw go umyłem. Niestet...
Pierwszy serwis ;)
Pierwszy serwis ;) Dziś mój nowy samochód przeszedł pierwszą naprawę, a raczej wymianę (oprócz wcze...
Wkładać kasę w samochód, czy zmienić auto na inne?
Wkładać kasę w samochód, czy zmienić auto na inne? Takie dręczy mnie pytanie od co najmniej dwóch miesięcy. Każdemu, kto musi wydać...
Spalanie
Spalanie Jakiś czas temu buszując po internecie znalazłem ciekawe urządzenie które mnie z...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Laguna

od 72 840 zł do 111 300

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (140 KM): 2.0 16v E85 eco2

 

Diesel (110 - 180 KM): 1.5 dCi eco2, 2.0 dCi

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna: 6-stopniowa
Katalog nowych aut Renault Laguna
 

Najpopularniejsza wersja Renault Laguna

Renault Laguna 2.0 dCi 180KM - 2 drzwiowe coupe

Najważniejsze wyposażenie

klimatyzacja
podgrzewane fotele
centralny zamek

Dostępne kolory

Cena katalogowa

111 300

Zobacz ofertę Renault Laguna 2.0 dCi 180KM - 2 drzwiowe coupe
 

Renault Laguna najczęściej porównywane z:

Opel Insignia
2.0 CDTI ECOTEC (130 KM)
BMW Seria 2
220d (190 KM)
Toyota Avensis
2.2 D-CAT (150 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Nissan Pulsar ACENTA 1.2 DIG-T 115KM + LOOK PACK
Rocznik: 2014. Silnik: 1.2 85KM .
Cena: 75 100 zł 71 100 zł
Zyskujesz: 4 000 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Pulsar ACENTA + PAKIET IT + PAKIET Nissan Pulsar ACENTA + PAKIET IT + PAKIET "ACENTA+"
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 284 km. Silnik: 1.2 85KM .
Cena: 82 700 zł 69 900 zł
Zyskujesz: 12 800 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Laguna

Renault Laguna
1.9 benzyna 120 KM
112 500 km, 2004
11 900 PLN
Renault Laguna
1.6 benzyna 110 KM
224 000 km, 1999
6 700 PLN
Renault Laguna
2.9 benzyna 206 KM
135 000 km, 2001
12 500 PLN
Renault Laguna
2.0 benzyna 134 KM
170 500 km, 2005
11 700 PLN

Ocena auta Renault Laguna III

  • Średnia ocena
    na podstawie 209 opinii
  • 4,49
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

Renault Laguna Grandtour 2.0 16v (140 KM)

W sumie zakup bardzo udany. Wersja Privilage Grandtour ma wszystko poza nawigacją (zrezygnowałem ze względu na niezbyt dokładne mapy Polski) Czarny kolor jest super, ale wymaga stałej pielęgnacji. Widać każdy pyłek i zaciek, niestety o wygląd trzeba dbać, zwłaszcza w deszczowe dni. Podczas jazdy pełny relaks cisza spokój, zestaw audio 230 (9 głośników) spisuje się bardzo dobrze, fotele trzymają dobrze kierownica super leży w dłoniach Bardzo lubię gażdety w stylu karty, przycisku start, podświetlanych lusterek, wyświetlacza Bluetooth itp. Manetka do zmiany nagrań jest jednak bardziej czuła niż w II i czasami przeskakuję o kolejną płytę a nie utwór. Menu w języku polskim przejrzyste ale brakuje mi syntezy mowy poprzednia "kobieta" nawiązywała kontakt w języku francuskim to było coś, ale zawsze jednak rozpraszało. Podsumowując jazda super wykonanie super, wygoda super, jedynie mogłoby być trochę więcej miejsca z tyłu, teraz wybrałbym mocniejszy motor, jak kupowałem leszpych nie było....

dodał: laguś
Renault Laguna Grandtour 2.0 16v (140 KM)

Jeździłem Laguną I, II teraz III w sumie mogę powiedzieć, że auto jest wykonane bardzo dobrze, mi się po prostu podoba ma w sobie to "coś" oczywiście są różne gusta. Oczywiście wersja Privilege Szary Eclips daje w standardzie praktycznie wszystko, ja zainwestowałem dodatkowo w funkcjonalność ciemne szyby rolety otwieraną szybę tylnej klapy, czujniki parkowania z przodu itp. Nie mogła być gorzej wyposażona od poprzednich Walory jezdne bardzo dobre pełna kontrola na autem przy szybkiej jeździe, co do ładowności i pakowności są oczywiście samochody większe, jednak nie każdy wozi w kombi lodówki i pralki. Samochód jest wystarczający jako samochód do użytku codziennego jaki samochód rodzinny w moim przypadku 2+3. Mieściłem się w starej to w nowej również nie będzie żadnego problemu. Przestrzegam przed szybą atermiczną jest zupełnie nie przepuszczalna dla anty... oraz GPS przenośny ma problemy z nastawem później już trzyma bez problemu.

dodał: XL
Renault Laguna Grandtour 2.0 dCi (150 KM)

Jak narazie auto sprawuje się co najmniej dobrze :) najbardziej zadowolony jestem z silnika i zawieszenie. Wygląd jak wiadomo kwestia gustu, ale mi sie auto bardzo podoba. Jak narazie nie zauwazyłem powazniejszych niedociągnieć. Mam nadzieje że 3-letnia gwarancja coś znaczy dla producenta i auto nie będzie awaryjne.

dodał: nowy właściciel
Renault Laguna Hatchback 2.0 16v (140 KM)

Jest jeden problem, który nie daje mi spokoju. Auto z segmentu D, a dość mocno słychć układ przeniesienia napędu. N niskich prędkościach od 70 km w dół bardzo słychać wycie układyu przeniwsienia napędu. W mojej opinii jest skrzynia biegów. Czy Ktoś jeszcze zwrócił na to uwagę. Silnik 2.0 140 km. Czekam na opiniie.

dodał:
Renault Laguna Grandtour 2.0 dCi (150 KM)

Fantastyczne, swietnie wykonczone, wporownaniu do konkurencji auto( wybieralem pomiedzy mondeo, dramatyczny srebrny plastik, i passatem, takoz samo, tylko tu jeszcze cena zkosmosu)

dodał: nestor
  • Zalety
  • + wentylacja i ogrzewanie
  • + jakość/cena
  • Wady
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Renault Laguna

Renault Laguna I Hatchback - galeria społeczności Renault Laguna III Coupe 2012 Renault Laguna Grandtour 2011 Renault Laguna III Coupe Phase II GT 2.0 dCi 180KM - galeria redakcyjna Renault Laguna GT Renault Laguna 2007 Renault Laguna III Liftback Phase III (Facelifting 2013) Renault Laguna II Hatchback - galeria społeczności Renault Laguna III Grandtour Phase III (Facelifting 2013) Renault Laguna III
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Laguna

  • 1.
  • 5,00 Renault Laguna II (KM) 2003r.
    dodał: kamyk9, 01.06.2010

    Instalacja BRC Sequent24 założona w maju 2010 w Energy Gaz Polska (Warszawa) - jak najbardziej polecam ten typ instalacji na miejscu doradzili mi jaki model instalacji będzie najkorzystniejszy dla tego typu silnika, żadnych problemów z samą instalacją, różnica w spalaniu w normie ~10-20% (na trasie nawet bardziej 10%). Jak na razie przejechane 2000 km na gazie, na początku (od razu po instalacji) zawór odcinający w baku musiał się "ułożyć" na początku nie odcinał dopiero po 3-4 tankowaniu do pełna zaczął poprawnie działać (odcinać) ale generalna uwaga do osób które chcą założyć instalacje gazową - pierwszy 1000 km to swoisty okres testowy instalacji w tym czasie moga sie dziać różne mniejsze albo większe rzeczy z instalacją... ale po to jest przegląd po 1000 km żeby wszystko wyrównać, u mnie to był dziwnie działający zawór ale o dziwo po kilku tankowaniach zaczął działać. Z instalacją gazową jest tak ze po prostu się obserwuje (na słuch na oko, na spalanie) jak działa - organoleptycznie - (poza oczywiście regularnymi przeglądami zgodnie z instrukcją) i to właściwie jedyny sposób na ocenę pracy instalacji przez zwykłego użytkownika LPG, po paru posiedzeniach w necie nad literaturą i pokonywaniem kolejnych kilometrów na LPG będziecie wiedzieć kiedy jest OK. a kiedy coś zaczyna się dziać... Ważna informacja dla osób które posiadają komputer pokładowy w Lagunie (w innych samochodach) - po zainstalowaniu instalacji LPG moze (ale nie musi) byc taka sytuacja że wskazówka paliwa (benzyny) bedzie spadać i z odczytów wskaźników i komputera wynikać bedzie ze normalnie spalamy benzynę... a tak nie jest (zakładając ze z instalacją wszystko OK.) jest to dość denerwujący objaw bo nie wie się dokładnie ile jest benzyny w zbiorniku i nie wiadomo jak się orientować w tym wszystkim. Wtedy trzeba założyć "Emulator wskaźnika benzyny" ~140 zł. wszystkie warsztaty montujące LPG powinny takie emulatory posiadać i montować... niestety jest pewien mały odsetek samochodów gdzie nawet ten Emulator nie działa... u mnie w Lagunie II z komputerem zadziałał.... co prawda komputer dalej pokazuje głupoty jeśli chodzi o obliczenia długości trasy jaką moge zrobic na danym paliwie (reszta wskazań komputera jest OK) ale to jedyny minus zainstalowania LPG i tak naprawdę kompletnie nieznaczący. Polecam również w Lagunie II instalacje wlewu gazu obok wlewu paliwa - pod klapką... jest tam idealne miejsce właśnie na wlew do gazu dzięki temu Laguna z zewnątrz wygląda jak by nie było żadnej instalacji LPG ;] (nie ma żadnych czarnych korków w zderzakach ;]) Podsumowując: Ja tez się długo zastanawiałem czytałem internet znajomych itp. "założyć - nie założyć" ... założyłem i absolutnie nie żałuje, wręcz przeciwnie namawiam na instalacje LPG... ale tylko w dużych, rekomendowanych warsztatach. pozdrawiam.

  • 2.
  • 5,00 Renault Laguna I 1.6 i 16V (107KM) 2000r.
    dodał: carlos, 18.01.2014

    Instalacja była droga - Landi Renzo gotowy zestaw, a nie jakieś zbieraniny na Stagu. Niemalże podwoiłem wartość auta :) ale wiem co mam. Zwróciła się po 18.000km i pracuje bezproblemowo. Zero spadku mocy (ustawiana na hamowni) a przynajmniej ja nie czuję momentu przełączenia. Spalanie 9 litrów czyli tyle samo co benzynki, bez względu czy lato czy zima. Do tego 3-4 pełne zbiorniki benzyny na rok na odpalanie. Jedyna wada to głośno pracujące wtryskiwacze gazu (MADy) - po prostu ten typ tak ma :D ale słychać to oczywiście tylko na zewnątrz pojazdu. Ogólnie jestem mega zadowolony i nie zamierzam się auta pozbywać bo jest tanie w utrzymaniu zwłaszcza teraz z gazem, no i bezawaryjne póki co. Zostanie w rodzinie jak się dorobię czegoś nowszego.

  • 3.
  • 4,50 Renault Laguna I 1.6 i 16V (107KM) 1999r.
    dodał: Rzeszowiak61, 03.03.2011

    jestem zadowolony z tej instalacji. Zużycie gazu porównywalne z benzyną t.j ok. 9l. Tankując gaz w Niemczech zużycie spadło do 7,5 l / trasa /. Tak, więc wszystko zależy od jakości gazu. Podczas eksploatacji / 85000 km./ 2 razy czyściłem wtryskiwacze w wannie ultradźwiękowej z podanym impulsem na wtryskiwacz oraz po tym przebiegu padł parownik / membrana /. Poza tym zero kłopotów. Dbając o wymianę filtrów na czas , dobry gaz oraz gdy się tym zajmuje odpowiedni montażysta -diagnosta / Pozdrawiam Pana -przedstawiciela BRC z Gorlic / można być naprawdę zadowolony z eksploatacji samochodu na LPG. Pozdrawiam

  • 4.
  • 5,00 Renault Laguna I 2.0 (113KM) 1995r.
    dodał: Maccabra, 25.02.2012

    Witam. Ponad rok temu kupiłem dosyć już wiekowe auto 95r. Jako iż silniki Lagun1 phI są starego typu SOHC, więc spalanie PB w trybie mieszanym to okolo 10-11 l/100. Więc nie bylo innego ratunku jak zdecydować się na założenie LPG. Teraz mija roczek, żadnych zmian w głowicy, silnik pracuje niemalże idealnie (podobno mój silnik bardzo dobrze znosi gaz, co się sprawdza). Zero dodatkowych wkładów oczywiście oprócz kosztów instalacji, wymiany przewodów i świec zapłonowych, regulacji zaworów. Na razie jestem na etapie kończenia zwracania kosztów instalacji, teraz to już z górki.

  • 5.
  • 4,50 Renault Laguna I 1.6 i 16V (107KM) 2000r.
    dodał: Michał Gredka, 04.12.2010

    Polecam Firme "KOBA" Piotra Korbanka. W rodzinie mamy 3 auta z gazem robionym u Pana Piotra i nic się z nimi nie dzieje Vectra B z silnikiem 1.8 16V przejechała już 160 tyś km na gazie i żadnego remontu silnika nie miała i jeździ do tej pory. Astra z silnikiem 1.6 przejechała 70 tyś i też nic jej nie jest. Laguna 2000r z silnikiem 1.6 16V przejechała 50 tyś i nic z nią się nie dzieje. Silniki chodzą równo a spalanie w obu oplach jest na poziomie od 7 do max 8,5 litra laguna 7-9 litra. Polecam wszystkim.

  • 6.
  • 5,00 Renault Laguna I 1.8 16V (120KM) 1999r.
    dodał: Adam, 14.10.2010

    Instalacja BRC SEQUENT 24 zamontowana w firmie SEBA w Olsztynie sprawuje się rewelacyjnie. Przez 5 lat użytkowania wymieniałem tylko filtry fazy lotnej oraz oczywiście świece i filtr powietrza. Spalanie- trasa ok. 9 litr. (można zejść do 8 przy bardzo spokojnej jeździe) i do 10,5-11 litrów (autostrada w Chorwacji 140-160 km/h) W mieśce pali ok 11 litrów gazu. W zasadzie gdyby nie kontrolki, to nie wiedziałbym kiedy silnik przełącza się na gaz.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Laguna

Renault Laguna

745 komentarzy

502 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~carisma złom~carisma złom

~carisma złom~carisma złom

~calibrsma~calibrsma

Do ~s: Calibrsma

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
53 943
Przejechany dystans
33 560 815 km
Zatankowanego paliwa
1 777 843 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 243
Wydanych pieniędzy
2 790 399 zł
Średnie wydatki na auto
1 330 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
11 650
Wydanych pieniędzy
3 121 408 zł
Średnie wydatki na auto
1 488 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (2 098)

Testy zderzeniowe Renault Laguna

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Laguna przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Laguna

Renault Laguna
2007

Renault Laguna

Renault Laguna
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Laguna III

Na podstawie 297 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: brudelko@vp.pl, dodano: 01.11.2007 07:15

Zuzycie paliwa na poziomie 5,2-5,5 na trasie rewelacja.Miasto 6.8 - do zniesienia w porownaniu z benzyna...Samochod zaawansowany technicznie i trzeba czasem dac zarobic informatykom z serwisu-dobrze tez miec w serwisie "swojego czlowieka" bo potrafia wykorzystywac niewiedze klienta-a to nieladnie. Brak powazniejszych napraw-troche pieniedzy w zawieszeniu-koncowki drazkow,sworznie wahaczy,wymiana klockow chamulcowych,czytnik karty sie wylamal /pierwszy poziom zasilania-szczescie uzywany niewiele kosztowal/ kolo pasowe alternatora /dwumasowe!/ i odlaczylem czujniki cisnienia-jak sie okazalo niepotrzebnie bo "fachowcy" w serwisie spaprali ich nastawienia i to bylo zrodlem zlych wskazan... Na podsumowanie dla wszystkich niezadowolonych-kupujac nowoczesny samochod z silnikiem diesla trzeba sie liczyc z cenami ewentualnych powazniejszych napraw-to nie Polonez - wszystkie auta sie psuja...wiekszosc awarii turbosprezarek to wina Renault...30tys km to za duzo na takie turbo...zaawansowany technicznie sprzet traktowany jak turbo od ciagnika-to nie wrozy dobrze-ja zszedlem do 12-15 tys. Serwis potrafi "przyciac jarzabka" warto rozejrzec sie za zamiennikami wtedy o wiele taniej a jakosc porownywalna.

pełny raport Renault Hatchback 1.9 dCi

autor: Michał, dodano: 02.02.2013 15:01

Laguną jeżdżę 3 lata. LPG założyłem 3 miesiące temu. Przebieg ok 130tyś km. Spalanie na PB95: Przy płynnej jeździe nocą na trasie przy zachowaniu wszelkich zasad eco-drivingu udało się osiągnąć 5,5l/100km. Rozpędzanie się z górki i wytracanie energii pod górkę itd. Przy około 100km/h spala ok 6,8 l/100km. Przy dynamicznej jeździe na trasie (140km/h) ok 7,7. Spokojne dojazdy do pracy Gdańsk (16km w jedną stronę)- ok 8,7l/100. Przy dynamiczniejszej jeździe po mieście 9-10. Komputer pokładowy zaniża spalanie o ok 0,3l/100km. Spalanie na LPG: założyłem instalacje BRC sequent. W mieście pali litr więcej LPG niż na benzynie i do tego 1,3 l/100km bezołowiowej zużytej na rozruch. Laguna jest w czołówce najbardziej awaryjnych aut. Ja trafiłem na niepsujący się model. Wymieniłem: sprzęgło 700zł,świece 80zł, półoś 350zł, napełnianie klimy itd itp. Normalka. Silnik 1,8 16V: nieskomplikowana, stara konstrukcja, osiągi umożliwiające wyprzedzenie TIRA jak jest dużo miejsca, maksymalny moment obrotowy jak przystało na jednostki wolnossące 4cyl. 16V dostępny przy prawie 5tyś obr., spala tyle ile musi i tyle ile chce tego użytkownik

pełny raport Renault Hatchback 1.8 16V

autor: Anonim, dodano: 27.06.2009 18:26

Witam! Mój tata ma wątpliwą przyjemność posiadania wyżej wymienionego samochodu. Zgodzę się z moim przedmówcą, że spalanie w mieście faktycznie jest znaczne, ale niestety fizyki nie da się oszukać i 6 pracujących cylindrów musi spalić - niestety;/. Ja już gruntownie przebadałem spalanie naszej lagunki. - w mieście dziecinka w zależności "od stopy" potrafi spalić od 14,1 do uwaga niemal 41,2 l/100 km:D. Kosmos to ostatnia wartość tak tak to średnie spalanie na 800 m przy ostrej kosmicznie ostrej jeździe: ze 3 sprinty 10-90 km/h raz spod świateł:P i wkręcaniu silnika pod skrajne wartości obrotowe --> 6500 obr/min. - ale jak zdarzają mi się jazdy typu Bemowo-Ursus to w mieście potrafię spalić 12 l/100 km, albo Łomianki-Ursus 11,2 l/ 100 km - traska wygląda duuużo lepiej, z resztą taki jest zamysł silników V6 i V8 nawet --> zostały stworzone do jeżdżenia po trasie - bo dlaczego np pomijając fakt taniego paliwa Amerykanie jeżdżą takimi potworami? W europie to ekstrawagancja ale USA - czemu nie? Przecież obecnie galon(3,78 l) paliwa kosztuje średnio $2.648! W trasie Warszawa-Bydgoszcz-Warszawa (niemal 600 km) jechałem dość spokojnie to średnie spalanie wyszło mi ok 8 l/ 100 km. Ale eco-driving też jest wykonalny. Komputer pokładowy przy prędkości 56 km/h z tempomatem pokazuje zaledwie 5,2-5,6 i zauważyłem, że najkorzystniej mu sie jedzie 78-90 wtedy mamy 6-6,5-7!. Da się zrobić, ale nie oszukujmy się, kto kupuje 200 konny silnik żeby uprawiać eco-driving:P. Pozdrawiam

pełny raport Renault Hatchback 3.0 V6 24V
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Renault Laguna III

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Laguna III

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Renault Laguna III
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Renault Laguna III 2.0 dCi 180KM
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Laguna, oglądali także