Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Renault Laguna III

Lata produkcji: 2007 - teraz
Segment: Klasa średnia
Trzecia, najnowsza generacja Laguny, która na świecie debiutowała w lecie 2007 roku. Jesienią model trafił również do Polski. Zbudowano go na platformie podłogowej FF-L, na której powstał między innymi Nissan Altima. Sylwetka Laguny znów została solidnie odświeżona, choć próżno szukać w niej stylistycznych innowacji. W porównaniu do poprzedników, zwiększyły się również rozmiary auta. Model tradycyjnie nie jest dostępny w wersji sedan, a jedynie w wersjach liftback i kombi.

Komentarze redakcji

Powagosław: Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.
Luzacjusz: Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

Jaki slinik wybrać?

Dobre osiągi, dobra cena – najlepiej kupić 2-litrową „benzynę” o mocy 140KM. Jest przyjemnie cicha, do „setki” przyspiesza w ponad 9 sekund, ale przy wyższych obrotach jej dźwięk jest dość nieprzyjemny. Silniejszych doznań są w stanie dostarczyć jej wzmocnione wersje – mają 170 i aż 205KM. Renault wrzuciło oczywiście do nich turbosprężarkę, która gdy już się włączy, to życie staje się piękniejsze. Dla oszczędnych – diesle. Najmniejszy 1.5l 110KM celuje w tych najoszczędniejszych, bo nie ma za wiele do zaoferowania, ale już niewiele droży motor 2.0l 130KM jest tym minimum, które sprawdzi się w Lagunie i nie spłucze kierowcy w salonie. Elastyczny, cichy i przyjazny na stacji benzynowej – nie powinien spalać więcej niż 7l paliwa na 100km, a to bez wątpienia cieszy. Radzi sobie z załadowanym autem do 100-120km/h, ale jeśli to mało, to możecie pomyśleć nad mocniejszymi wersjami. 150-konna jest jednym z lepszych kompromisów pomiędzy ceną, dynamiką i całą resztą. Auto żwawo ciągnie aż do odcięcia zapłonu i ma wszystkie zalety mniejszego motoru 130-konnego. Coś jeszcze mocniejszego? Też jest! 180KM i świetne osiągi.

Dane techniczne Renault Laguna III

Silniki

Moc silników 110-240 KM

Poj. silników 1 461-3 498 cm3

Prędkość maks. 192-244 km/h

Przyspieszenia 0-100 7,3-12,1 s

Szkic techniczny:
zobacz dane techniczne

Oceny Renault Laguna III

Średnia ocena modelu

na podstawie 245 opinii

4.47

Średnia dla segmentu: Klasa średnia 4.18

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie

+ Stosunek jakość/cena

+ Silnik

Wady

- Widoczność

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (92%)
NIE (8%)

Wybrane oceny kierowców Renault Laguna III

Chciałbym podzielić się moimi uwagami nt. Renault Laguna 1.5 l dCi expression (diesel), rocznik 2010. Samochód odbierałem z mieszanym uczuciami. ... więcejNiemal każdy twierdzi, że Laguna 3 to zły wybór. Sylwetka jest ładna. Futurystyczny tył z lampami diodowymi, przód nieco drapieżny, ładna linia boczna. Wykończenie wnętrza bez zarzutu, fotele wygodne, nie za twarde, ale też nie za miękkie, czyli w sam raz. Wbrew malkontentom jest dużo miejsca na tylnej kanapie. Siedzi się wygodnie, œśrodkowy panel na kubki jest strzałem w dziesiątkę. Bagażnik 460 litry, niby mało, ale jego niemal prostopadłościenny kształt czyni go obszernym. Walizki można ułożyć jedna na drugiej, dodatkowo liczne schowki ułatwiają przewóz takich drobiazgów jak termos w pionie, czy klapki. Gniazdo zasilania w bagażniku jest cenne. (W sumie doliczyłem się 4 gniazd 12 V) Kierowca siedzi naprawdę wygodnie, regulacja siedzenia jest w „trzech wymiarach”. Pasażer może praktycznie spać. Przyspieszenie Laguny z ww silnikiem mogłoby wydawać się ospałe. A tak nie jest. Samochód startuje spod świateł żwawo. Poza miastem przez pierwsze 30 km bałem się wyprzedzać ciężarówki „TIR”, bo długie, jadą szybko i zawsze coœ jedzie z przeciwnej strony. Niepotrzebnie, bo po wciśnięciu pedała przyspieszenia, będąc na 5 biegu, samochód rwie do przodu niczym wystrzelony z katapulty osiągając po kilku sekundach 130-140 km/godz. Manewr wyprzedzania udaję się przeprowadzić nawet na niby ospałym biegu 6. Przy prędkości 130-140 km/godz w samochodzie jest cicho, żadnych hałasów, sinika po prostu prawie nie słychać, radio doskonałej jakości. Mp3 odtwarza z płyty lub z innych źródeł przez bluetooth lub poprzez kable cinch. Na końcu spalanie. W mieście spalanie ropy ok. 6-7,0 litrów/100 km, poza miastem to rzeczywiście 4,5-6 l/100 km, przy czym przy prędkoœci 90-100 km/godz. spalanie wynosi 3,5-3,7 l/100 km. Aha – przeglądy co 30 000 km lub co 2 lata, gwarancja to 150 000 km lub 3 lata. Rocznie przeciętny kierowca pokonuje ok 12 000-15 000 km. I co jest ważne - wymiana żarówek œświateł mijania nie jest tak skomplikowana jak twierdzi serwis. W ostatnim czasie sprawiłem sobie DRL, działają dobrze z opcją "auto". Moje poprzednie samochody to: Fiat 126p, Lada, Ford Escort,Fiat Seicento, Ford Focus, Dacia sandero. Przed zakupem próbowałem praktycznie wszystkie marki, ale to Laguna przypadła mi właśnie do gustu. ukryj
dodano 24.10.2010 przez
Jak wybierałem samochód kierowałem się kilkoma kryteriami/zachciankami: kombi, min.140PS, xenony, automat, nawigacja, przebieg do 120tys. Tylko Laguna daje mie te ... więcejwszystkie zachcianki w rozsądnej cenie i dużo więcej. Auto ma pondato piękna alusy 17" z czujnikami ciśnienia, skórzaną tapicerką, elektryczne fotele podgrzewane. Fotel kierowcy z pamięcią, czujnik świateł, wycieraczek, system keyless!!!!, skrętne xenony!!. Blokowanie tylnych szyb wraz z blokowaniem zamków wewnętrznych - BARDZO POLECAM - dla ludzi z małymi dziećmi. Nie trzeba pamiętać żeby za każdym razem wyłączyć blokadę w drzwiach. W tylnych drzwiach są rolety przeciwsłoneczne, każdy kto ma dzieci wie jak bardzo przydatny element wyposażenia. Samochód w wersji hatchback może nie należy do urokliwych, ale za to wersja kombi już jest dużo ładniejsza (moja subiektywna opinia). Napiszę tak super samochów, ale też nie bez wad. Sa takie, które mnie wyjątkowo drażnią: - brak informacji o kończącym sie płynie do szyb-co może i latem nie jest przydatne, ale od jesieni do wiosny kiedy płynu idzie sporo, a ponadto każde pryśniecie na szybę powoduje spryskanie reflektorów przy włączonych światłach miejania jest SPORYM niedopatrzniem ze strony Renault!!! - mycie reflektorów przy włączonych światłach mijania za każdym pryśnięciem na szybę!!!! lekka przesada konkurencja mysie światła co 3-4 spryskanie szyby i wystarczy a pojemnik na płyn to tylko około 4-4,5l więc kończy się w mgnieniu oka nie wiadomo kiedy-> patrz wada wyżej. - mało informacji w komputrze w desce rozdzielczej. szkoda grupa VW i Opel mają takie bajerki jak np: nazwa stacji radiowej, prędkość w km/h, milach, mógłby się tam pojawić kompas i takie tam bajerki ale to tylko moje fanaberie - szkoda. Generalenie auto godne polecenia jestem bardzo miele zaskoczony. Uwielbiam jeździeć tym samochodem tak samo zresztą jak moja żona. POLECAM. ukryj
dodano 08.10.2012 przez
Bardzo dobry samochód. Ciekawa sylwetka, wnętrze zaprojektowane z klasą bez migających kosmicznych diod i tandeciarskich gadżetów. Dynamiczny silnik i bogate ... więcejwyposażenie seryjne. Szukając samochodu porównywałem VW Passatem, Toyotą Avensis, Fordem Mondeo, Hondą Accord i za uzyskany od Renault poziom wyposażenia musiałbym dopłacić w konkurencyjnych markach co najmniej 20 tys. zł. Tani i solidny serwis (przynajmniej Warszawa Puławska, z innych nie korzystałem). Dobre prowadzenie, wysoki poziom komfortu, przyjemna jazda po mieście i w trasie, nawet długiej (1200 - 1600 km do Austrii czy Chorwacji). Prowadzenie tego samochodu zawsze sprawiało mi przyjemność. Niestety, moja przygoda z Laguną skończyła się w lutym 2013, kiedy kierowca Skody wymusił pierszeństwo przejazdu i nasze samochody zbyt blisko się spotkały (uderzenie lewym przodem). Mogę więc ocenić bezpieczeństwo samochodu z punktu widzenia kierowcy biorącego udział w zderzeniu. Pomimo odpalenia przednich poduszek powietrznych i zmasakrowanego przodu nie odczułem zbyt mocno uderzenia. Byłem w stanie bez problemu otworzyć drzwi i wydostać się z pojazdu. Samochód do kasacji, szkoda. Jedyna pociecha w tym, że zamówiłem już nową Lagunę :-) ukryj
dodano 17.02.2013 przez
Ogólnie wrażenia mam bardzo pozytywne: materiały wewnątrz, wykończenie, spasowanie elementów (porównywałem "szpary" między poszczególnymi elementami nadwozia z w/w modelami), naprawdę ... więcejbez uwag. W ocenie auta starałem się być obiektywny i nic nie cukrować, mam wieloletnie doświadczenie jako kierowca, miałem styczność krótszą lub dłuższą z wieloma modelami aut. Jeżeli komuś moje spostrzeżenia pomogły to bardzo się cieszę. ukryj
dodano 07.05.2010 przez
Zobacz oceny Renault Laguna III Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Renault Laguna III

Pb
7,00 - 11,73
Na podstawie 81 raportów spalania
ON
4,57 - 10,00
Na podstawie 227 raportów spalania
LPG
7,73 - 11,67
Na podstawie 13 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Renault Laguna III

MIARODAJNY POMIAR! Posiadam auto z 2008r. - piękna wersja Initiale Paris z dobrej klasy instalacją gazową BRS Sequent24. Spalanie wydaje ... więcejsię być adekwatne do pojemności silnika i masy auta. Na wstępie pragnę zaznaczyć, że dokonany przeze mnie pomiar zużycia paliwa jest BARDZO DOKŁADNY - przez niemal rok notowałem każde tankowanie i na tej podstawie wyliczyłem z wykorzystaniem Excela RZECZYWISTE ZUŻYCIE PALIWA. W omawianym okresie auto przejechało 15324 km zużywając 1572 l LPG oraz 191 l benzyny. Co to oznacza? Wynika z powyższego, że średnie spalanie wyniosło 11,5 l / 100 km, na co składa się 10,26 l LPG oraz 1,24 l benzyny. Biorąc pod uwagę średnie ceny w omawianym okresie koszt przejechania tym autem 100 km wynosi 32,3 zł / 100 km. Powyższy pomiar jest miarodajny również z tego względu, że był przeprowadzany w różnych porach roku oraz w różnych warunkach drogowych. Ponadto mniej więcej równomiernie rozkłada się podział tras miasto - trasa - długie trasy - krótkie odcinki. Co ciekawe nie zauważyłem jakiś specjalnych różnic w zużyciu paliwa zimą i latem, ponadto nie ma też specjalnych różnic, gdy staram się jeździć oszczędnie i mniej oszczędnie. Po prostu auto musi spalić swoje i nie ma na to rady. Poprzednim moim autem było Renault Megane kombi z 2007r. (również z LPG) z silnikiem 1.6 (112 KM). Średnie spalanie liczony w tym aucie było o około 3 litry niższe niż w Lagunie (7,46 l gazu + 1,1 l benzyny = 8,56 l /100 km). Koszt przejechania 100 km - ok. 7 zł niższy. Wracając jednak do oceny samej Laguny. Auto kupiłem w 2013r. sprowadzane z Niemiec z zakładaną tam instalacją gazową i przebiegiem (!) 38 tys km. Przebieg okazał się prawdziwy, co potwierdził serwis Renault w Polsce. Auto w najbogatszej wersji Initiale Paris (w 2008r. kosztowało jako nowe 125 tys zł). Samochód bardzo ładny, wygodny, choć sama kabina jest raczej kompaktowa i nie należy do najbardziej obszernych w tej klasie. Żonie znakomicie jeździ się automatem, mi on nie przeszkadza. Jeśli chodzi o mankamenty pojazdu to razi mnie jakość spasowania niektórych elementów wnętrza (skrzypiące kratki wentylacyjne, czy środkowa część konsoli). Poza tym - w porównaniu z Meganką - wewnątrz jest dużo mniej schowków i są dużo mniejsze. Ale generalnie auto godne polecenia, a silnik typu F4R 2.0T 170 KM, który pochodzi z Laguny II, jest idealny do zagazowania. Prosta, bezawaryjna konstrukcja, która może nie rzuca na kolana osiągami, ale sprawdza się w codziennym użytkowaniu znakomicie. Podstawowy benzynowy silnik Laguny III - 2.0 140 KM - jest znakomity, ale zdania na temat założenia w nim LPG są bardzo podzielone. Wersja Initiale Paris to m. in. ksenony skrętne, elektryczna regulacja foteli, system hand free, kimatronic, navi, skóra + drewno, 18 calowe alufelgi i wiele, wiele innych. POLECAM! ukryj
dodano 24.08.2014 przez
Laguną jeżdżę już ponad rok w większości po 60tyś mieście i sporadycznie w trasy - zazwyczaj na wakacje. Staram się ... więcejjeździć ekonomicznie. Mam taki zwyczaj, że auto tankuję do pełna na początku każdego miesiąca i na tej podstawie obliczam zużycie. Najwyższe zużycie jakie zanotowałem miało miejsce w zimie - 15.3l/100km (jazda tylko po mieście na krótkich dystansach - silnik nie rozgrzany, grzanie na postoju). Normalne średnie zużycie w moim mieście to 12,5 - 14,0 w zależności od rozgrzania silnika. Gdyby Laguna jeździła po większym mieście to zużycie z pewnością było by mniejsze. Najniższe średnie zużycie w cyklu mieszanym wyszło mi 10.2 z przewagą trasy. Najniższe średnie zużycie w trasie to 6.4 (włączony tempomat, mały ruch na drodze, max prędkość 96km/h). Normalnie w trasie bez ecodivingu pali około 7,5l. Najdłuższą trasę jaką pokonałem to 1300km do Włoch autostradami 4 osoby na pokładzie, dużo bagażu i 4 rowery na dachu i tempomatem ustawionym na 108km/h - auto spaliło średnio 9,65 l/100km. Jestem zadowolony z Laguny III generacji, jak na razie brak usterek, auto ma 103000km przebiegu. Auto testowałem na hamowni i wyszło że ma 146,6KM. Z czystym sumieniem polecam wszystkim model z silnikiem 2.0 16V 140KM bo jest tani w eksploatacji i bezawaryjny. Pewne jest że pali więcej niż wersje diesel, ale biorąc pod uwagę koszty serwisowania jest tańszy w utrzymaniu ;-) ukryj
dodano 07.04.2015 przez
Spalanie zależy od stylu jazdy. Jeżeli na siłę będzie się uprawiać eko jazdę (czyli tak jak wskazuje komputer) to niemile ... więcejzaskoczy wysokim spalaniem. 140KM i 195nm musi swoje brać. Na eko jeździe, czyli zmiana biegów przy 1900-2200 obrotów, spokojne przyspieszanie i zero szaleńst (czyli zero przyjemności z jazdy) to średnie spalanie to 11 po mieście i 7.5 w trasie. Ja jednak jeżdże przy wyższych obrotach (2000-3000), średnio dynamiczne przyspieszanie, hamowanie silnikiem i przewidywanie warunków na drodze to spalanie po mieście mam 11.5 a w trasie nadal 7.5. W to także wlicza się okazyjna bardzo dynamiczna jazda, czyli skoki obrotów pod 6000, albo jazda 200 na godzine na 25 km odcinku. Ważne żeby trzymać obroty ponad 2000 bo od tego momentu samochód ma 85% momentu dostępnego (165nm) a to wystarcza na zachowanie dynamiki i przyjemności z jazdy. ukryj
dodano 11.02.2015 przez
Przebieg: 130 tys. km. W mieście przy normalnej jeździe pali ok. 11 l. Na prawdę ciężko zejść poniżej 10l. Przy ... więcejbardzo dynamicznej jeździe po mieście spali około 15l (auto w pełni zapakowane + 4 osoby -> wyjazd z zatłoczonego miasta na odcinku około 15 km). W trasie pali duużo mniej, ok. 6,5 l. Najmniejsze spalanie przy spokojnej jeździe do 100 km/h to 5,7 l i nie sądzę, by dało się z tego urwać więcej niż kilka procent. Na autostradzie w pełni załadowane auto przy częstych zmianach prędkości w zakresie 120-170 km/h spaliło 8l na odcinku ponad 800 km. Podsumowując: w mieście pali dużo (Wrocław - korki), w trasie jest OK. Moim zdaniem jest to kwestia skrzyni biegów, która jest zestrojona tak, że auto przy ruszaniu się bardzo męczy. Do 50 km/h auto bardziej wyje, niż przyspiesza. W trasie czuć świetną elastyczność i moc. ukryj
dodano 16.11.2014 przez
zużycie paliwa to jest średnio nie jest to 5l na 100km jak każdy by chciał. zimą po mieście średnie spalanie ... więcejmam na poziomie 8,0 l/100km a nawet i więcej ale tylko po mieści latem jest zdecydowanie lepiej nawet jak jest cały czas włączona klima. na trasie autko pali super. Co do serwisu i jego ceny uważam że ceny są porównywalne z innymi markami (chodzi mi tu o ASO). Ja auto kupowałem używane w związku z czym przeprowadziłem kilka prac które myślę ze każdy powinien zrobić kupując "lalę" z tym silnikiem. mianowicie rozrząd, wszystkie płyny i filtry + pompa wody ( w serwisie zasugerowali że przy wymianie rozrządu przeważnie wymieniają również pompę) i tu cena wyniosła mnie 2,5 tys. Nie wiem czy dużo czy mało każdy musi oceniać według własnego portfela i upodobań czy chce to robić w ASO ukryj
dodano 04.04.2013 przez
Zobacz raporty spalania Renault Laguna III Dodaj raport spalania

Publikacje o Renault Laguna

Przeczytaj pozostałe 19 publikacje o Renault Laguna

Nowe Renault Laguna

nowe Renault Laguna
Renault Laguna III
ceny od 85 800 zł do 129 400

Renault Laguna III Hatchback Phase II 2.0 16v E85 eco2 140KM od 2011

w pakiecie BOSE EDITION

w cenie katalogowej brutto

97 900 zł

Wyposażenie standardowe
Zestaw do naprawy kół
System mocowania fotelików dziecięcych Isofix na 2 tylnych bocznych siedzeniach
Środkowa konsola ze schowkiem pod podłokietnikiem
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Widoczność 2 (4 990 zł)
Pakiet Widoczność 1 (3 490 zł)
Pakiet Komfort 3 (1 150 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Widoczność 2 (4 990 zł)
Pakiet Widoczność 1 (3 490 zł)
Pakiet Komfort 3 (1 150 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 15 oferty Renault Laguna

Dealerzy Renault

DECAR

DECAR SP. Z O.O. Renault Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Modlińska 154B

Więcej

AMS CHRÓŚCICKI SP. Z O.O.

AMS CHRÓŚCICKI SP. Z O.O. Renault Siedlce

mazowieckie, Siedlce, Brzeska 178

Więcej

ANTONI ŁYKO SP Z O.O.

ANTONI ŁYKO SP. Z O.O. Renault Kraków

małopolskie, Kraków, Aleja Pokoju 63

Więcej

ANTONI ŁYKO SP Z O.O.

ANTONI ŁYKO SP. Z O.O. Renault Zabierzów

małopolskie, Zabierzów, Krakowska 253

Więcej

ASO DYSZKIEWICZ

DYSZKIEWICZ SP. Z O.O. Renault Konstancin-Jeziorna

mazowieckie, Konstancin-Jeziorna, Warszawska 84

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Renault Laguna

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

11 052

Przejechany dystans

1 498 933 zł

Zatankowanego paliwa

368 118 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

1 619

Wydanych pieniędzy

557 133 zł

Średnie wydatki na auto

1 241 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

2 348

Wydanych pieniędzy

682 079 zł

Średnie wydatki na auto

1 519 zł

ZOBACZ 449 dzienników kosztów Renault Laguna Załóż dziennik kosztów

Autodiagnoza Renault Laguna III

Liczba wpisów: 124
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Renault Laguna III Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Renault Laguna III

Liczba wpisów: 10
Auto na gazie sprawuje się rewelacyjnie,chociaż ma automatyczną skrzynię biegów.Myślę,że w dużej mierze zależy to od jakości montażu.Spalanie w normie,świetne ... więcejprzyśpieszenie.Montażyści znają się na rzeczy i potrafią dobrze doradzić. ukryj
dodano 21.06.2011 przez
Trzy lata czekałem na montaż instalacji,a teraz cieszę się z jazdy na gazie i kasy,która zostaje w portfelu po każdym ... więcejtankowaniu.Warsztat super,polecam wszystkim,dobrzy fachowcy wiedzą co i jak zrobić,żeby auto śmigało jak należy. ukryj
dodano 13.07.2011 przez
Polecam warsztat montujacy instalacje gazowe w Kobylnicy. Instalacja dziala poprawnie. Mam duzy zbiornik o zasiegu 530 km. Gwarancja 3 lata ... więcejwszedzie w Slupsku daja 1 rok ukryj
dodano 16.03.2014 przez
Silnik z opcją zasilania bioetanolem. Bez problemów w całym okresie eksploatacji. Planuję użytkować do 300 000 km.
dodano 02.12.2013 przez
Montaż i działanie instalacji w najlepszym porządku. Polecam i jestem zadowolony.
dodano 16.02.2015 przez
nie odczuwam różnicy pomiędzy jazda na benzynie i zasilaniu LPG
dodano 30.03.2012 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Laguna III

Skarbnica wiedzy o Renault Laguna

Sposoby wykonania czynności
dodano 09.08.2011 przez
Porada dotyczy aut z kluczykiem na podczerwień i immobilizerem. Jeśli posiadamy kluczyk na podczerwień, immobilizer w aucie odblokowywany jest kodem przesyłanym przez podczerwień. Problem pojawia…
dodano 09.08.2011 przez
Dotyczy tylko modeli Phase I z komputerem pokładowym (2 wyświetlacze i gadaczka). Aby wejść do trybu serwisowego zegarów należy przytrzymać przycisk komputera przy dźwigni wycieraczek…
dodano 27.07.2011 przez
Przemyśl jedna rzecz - układ dolotowy to nie rura od kibelka. Długość dolotów, ich przekrój i kształt jest precyzyjnie obliczany w celu spełnienia wielu często…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą