Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Laguna III

Trzecia, najnowsza generacja Laguny, która na świecie debiutowała w lecie 2007 roku. Jesienią model trafił również do Polski. Zbudowano go na platformie podłogowej FF-L, na której powstał między innymi Nissan Altima. Sylwetka Laguny znów została solidnie odświeżona, choć próżno szukać w niej stylistycznych innowacji. W porównaniu do poprzedników, zwiększyły się również rozmiary auta. Model tradycyjnie nie jest dostępny w wersji sedan, a jedynie w wersjach liftback i kombi.

Renault Laguna III Coupe 2012 - widok z przodu
Renault Laguna III Coupe 2012 - widok z przodu
Renault Laguna III Coupe 2012 - widok z przodu
Renault Laguna III Coupe 2012 - widok z przodu
Renault Laguna III Coupe 2012 - widok z góry
Renault Laguna III Coupe 2012 - widok z góry
Renault Laguna III Coupe 2012 - widok z góry

Generacje Renault Laguna

  • Laguna III   2007 - teraz
    Renault Laguna III
    • Wybierz generację

    • Laguna III (2007 - teraz)
    • Laguna II (2001 - 2007)
    • Laguna I (1993 - 2001)

Komentarze redakcji

Powagosław: Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.
Luzacjusz: Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

Wersje nadwozia Renault Laguna III

Silniki Renault Laguna III

Lista silników:
1.6 16v (110KM), 2.0T (205KM), 2.0T 16v (205KM), 2.0 16v (140KM), 2.0T 16v (170KM), 3.5 V6 (240KM), 1.5 dCi (110KM), 1.5 dCi (130KM), 2.0 16v dCi (180KM), 2.0 dCi (175KM), 2.0 dCi (150KM), 2.0 dCi (130KM), 2.0 dCi (180KM), 2.0 dCi (178KM), 2.0 dCi (150KM), 2.0 dCi FAP (180KM), 3.5 dCi (235KM), 3.0 dCi V6 FAP GT (235KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.
Jaki silnik wybrać?

Dobre osiągi, dobra cena – najlepiej kupić 2-litrową „benzynę” o mocy 140KM. Jest przyjemnie cicha, do „setki” przyspiesza w ponad 9 sekund, ale przy wyższych obrotach jej dźwięk jest dość nieprzyjemny. Silniejszych doznań są w stanie dostarczyć jej wzmocnione wersje – mają 170 i aż 205KM. Renault wrzuciło oczywiście do nich turbosprężarkę, która gdy już się włączy, to życie staje się piękniejsze. Dla oszczędnych – diesle. Najmniejszy 1.5l 110KM celuje w tych najoszczędniejszych, bo nie ma za wiele do zaoferowania, ale już niewiele droży motor 2.0l 130KM jest tym minimum, które sprawdzi się w Lagunie i nie spłucze kierowcy w salonie. Elastyczny, cichy i przyjazny na stacji benzynowej – nie powinien spalać więcej niż 7l paliwa na 100km, a to bez wątpienia cieszy. Radzi sobie z załadowanym autem do 100-120km/h, ale jeśli to mało, to możecie pomyśleć nad mocniejszymi wersjami. 150-konna jest jednym z lepszych kompromisów pomiędzy ceną, dynamiką i całą resztą. Auto żwawo ciągnie aż do odcięcia zapłonu i ma wszystkie zalety mniejszego motoru 130-konnego. Coś jeszcze mocniejszego? Też jest! 180KM i świetne osiągi.

Publikacje o Renault Laguna

Lepsza od konkurentów - Renault Laguna III (2007- )

Poszukując używanego, kilkuletniego samochodu segmentu D wielu kierowców z premedytacją pomija Lagunę III. To błąd. Auto jest wygodne i bezpieczne. Co ważne, pozytywnie zaskakuje trwałością i kosztuje dużo mniej od niemieckich lub japońskich konkurentów.

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora Renault Laguna komfort w korzystnej cenie

Na początku 1994 roku w salonach sprzedaży Renault zadebiutował model Laguna, który zastąpił mocno wysłużonego poprzednika. Nowy pojazd o zaokrąglonych kształtach karoserii z mocno opadającą maską przednią oraz wąskimi reflektorami odpowiadał trendom początku lat 90-tych.

Renault Laguna 2.0: Czasy świetności ma już za sobą...

W kilkunastoletniej Lagunie może zawieść niemal wszystko, ale na silnik benzynowy 2.0 wciąż można liczyć.

Renault Laguna po kuracji odmładzającej

Druga generacja Laguny, wprowadzona na rynek w 2000 roku, okazała się dla Renault jedną wielką porażką. Choć oferowała elegancką stylizację i wysoki poziom bezpieczeństwa, swoją awaryjnością i kosztami napraw pozostawiła ogromny niesmak po dziś dzień. Dlatego też projektując Lagunę numer 3, Renault musiało...

Rasowe coupe - test Renault Laguna Coupe

Większość z nas chciałaby mieć w garażu prawdziwe sportowe coupé. Zazwyczaj takie auto jest drugim, zaraz po limuzynie. Z założenia sportowy samochód przewidziany jest dla 2 osób oraz małego bagażu. Czy można jednak połączyć coupé z limuzyną? Niektórym producentom udaje się to doskonale, z jednej strony...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Laguna

Renault Laguna na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault LagunaautoWcentrum - społeczność Renault Laguna

najwyższe oktanyAuta - Renault Laguna

Renault Laguna 3.0 V6 Czarna Bestia 76,49

Renault Laguna Maleństwo 85,77

Renault Laguna Initiale 77,68

Renault Laguna 80,38

Renault Laguna 76,42

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Laguna

francuzz 45,86

Lech-A4 65,59

fascination13 60,34

karniszon 82,71

tkm2004 89,13

mateo_2388 45,25

axelsjoblom 93,05

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Laguna

Laguna wraca do formy... czyli malujemy pyszczek
Laguna wraca do formy... czyli malujemy pyszczek Laguna w zeszłym roku uległa małemu wypadkowi ... ale w szczegóły nie będę się w...
Spostrzeżenia motoryzacyjne w Turcji
Spostrzeżenia motoryzacyjne w Turcji W pewnym sensie się cieszę, że tak długo zwlekałem z opublikowaniem tego dzienni...
Pół roku z Lolitą i wielkie rozczarowanie
Pół roku z Lolitą i wielkie rozczarowanie Witam. Zleciało jak z bicza strzelił. Pół roku i 12000 przejechanych kilometrów....
Dawno mnie tu nie było ...
Dawno mnie tu nie było ... W ostatnim czasie u Reni sporo się działo... Po za amortyzatorami zostało wymien...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Laguna

od 90 300 zł do 143 200

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (140 KM): 2.0 16v E85 eco2

 

Diesel (130 - 180 KM): 2.0 dCi

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna: 6-stopniowa
Katalog nowych aut Renault Laguna
 

Najpopularniejsza wersja Renault Laguna

Renault Laguna 2.0 dCi 180KM - 2 drzwiowe coupe

Najważniejsze wyposażenie

klimatyzacja
podgrzewane fotele
centralny zamek

Dostępne kolory

Cena katalogowa

136 900

Zobacz ofertę Renault Laguna 2.0 dCi 180KM - 2 drzwiowe coupe
 

Renault Laguna najczęściej porównywane z:

Hyundai i40
1.6 GDI (135 KM)
BMW Seria 3
320i (184 KM)
Audi A4
2.0 TFSI flexible fuel (180 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid
Rocznik: 2014. Przebieg: 5 000 km. Silnik: 3.5 364KM, .
Cena: 256 551 zł 229 000 zł
Zyskujesz: 27 551 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Infiniti Q50 BASE DIESEL RWD Demonstracyjny Infiniti Q50 BASE DIESEL RWD
Rocznik: 2013. Przebieg: 10 000 km. Silnik: 2.1 170KM, diesel.
Cena: 166 304 zł 138 000 zł
Zyskujesz: 28 304 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Laguna

Renault Laguna
1.9 benzyna 120 KM
112 500 km, 2004
11 900 PLN
Renault Laguna
1.6 benzyna 110 KM
224 000 km, 1999
6 700 PLN
Renault Laguna
2.9 benzyna 206 KM
135 000 km, 2001
12 500 PLN
Renault Laguna
2.0 benzyna 134 KM
170 500 km, 2005
11 700 PLN

Ocena auta Renault Laguna III

  • Średnia ocena
    na podstawie 209 opinii
  • 4,49
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

Renault Laguna Grandtour 2.0 16v (140 KM)

W sumie zakup bardzo udany. Wersja Privilage Grandtour ma wszystko poza nawigacją (zrezygnowałem ze względu na niezbyt dokładne mapy Polski) Czarny kolor jest super, ale wymaga stałej pielęgnacji. Widać każdy pyłek i zaciek, niestety o wygląd trzeba dbać, zwłaszcza w deszczowe dni. Podczas jazdy pełny relaks cisza spokój, zestaw audio 230 (9 głośników) spisuje się bardzo dobrze, fotele trzymają dobrze kierownica super leży w dłoniach Bardzo lubię gażdety w stylu karty, przycisku start, podświetlanych lusterek, wyświetlacza Bluetooth itp. Manetka do zmiany nagrań jest jednak bardziej czuła niż w II i czasami przeskakuję o kolejną płytę a nie utwór. Menu w języku polskim przejrzyste ale brakuje mi syntezy mowy poprzednia "kobieta" nawiązywała kontakt w języku francuskim to było coś, ale zawsze jednak rozpraszało. Podsumowując jazda super wykonanie super, wygoda super, jedynie mogłoby być trochę więcej miejsca z tyłu, teraz wybrałbym mocniejszy motor, jak kupowałem leszpych nie było....

dodał: laguś
Renault Laguna Grandtour 2.0 16v (140 KM)

Jeździłem Laguną I, II teraz III w sumie mogę powiedzieć, że auto jest wykonane bardzo dobrze, mi się po prostu podoba ma w sobie to "coś" oczywiście są różne gusta. Oczywiście wersja Privilege Szary Eclips daje w standardzie praktycznie wszystko, ja zainwestowałem dodatkowo w funkcjonalność ciemne szyby rolety otwieraną szybę tylnej klapy, czujniki parkowania z przodu itp. Nie mogła być gorzej wyposażona od poprzednich Walory jezdne bardzo dobre pełna kontrola na autem przy szybkiej jeździe, co do ładowności i pakowności są oczywiście samochody większe, jednak nie każdy wozi w kombi lodówki i pralki. Samochód jest wystarczający jako samochód do użytku codziennego jaki samochód rodzinny w moim przypadku 2+3. Mieściłem się w starej to w nowej również nie będzie żadnego problemu. Przestrzegam przed szybą atermiczną jest zupełnie nie przepuszczalna dla anty... oraz GPS przenośny ma problemy z nastawem później już trzyma bez problemu.

dodał: XL
Renault Laguna Grandtour 2.0 dCi (150 KM)

Jak narazie auto sprawuje się co najmniej dobrze :) najbardziej zadowolony jestem z silnika i zawieszenie. Wygląd jak wiadomo kwestia gustu, ale mi sie auto bardzo podoba. Jak narazie nie zauwazyłem powazniejszych niedociągnieć. Mam nadzieje że 3-letnia gwarancja coś znaczy dla producenta i auto nie będzie awaryjne.

dodał: nowy właściciel
Renault Laguna Hatchback 2.0 16v (140 KM)

Jest jeden problem, który nie daje mi spokoju. Auto z segmentu D, a dość mocno słychć układ przeniesienia napędu. N niskich prędkościach od 70 km w dół bardzo słychać wycie układyu przeniwsienia napędu. W mojej opinii jest skrzynia biegów. Czy Ktoś jeszcze zwrócił na to uwagę. Silnik 2.0 140 km. Czekam na opiniie.

dodał:
Renault Laguna Grandtour 2.0 dCi (150 KM)

Fantastyczne, swietnie wykonczone, wporownaniu do konkurencji auto( wybieralem pomiedzy mondeo, dramatyczny srebrny plastik, i passatem, takoz samo, tylko tu jeszcze cena zkosmosu)

dodał: nestor
  • Zalety
  • + wentylacja i ogrzewanie
  • + jakość/cena
  • Wady
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Renault Laguna

Renault Laguna Grandtour 2011 Renault Laguna III Facelifting Renault Laguna 2007 Renault Laguna III Grand Tour Renault Laguna III Coupe Phase III (Facelifting 2013) Renault Laguna III Coupe 2012 Renault Laguna I Kombi - galeria społeczności Renault Laguna Coupe Renault Laguna I Hatchback - galeria społeczności Renault Laguna III Liftback Phase III (Facelifting 2013)
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Laguna

  • 1.
  • 5,00 Renault Laguna II 2.0 i 16V (135KM) 2003r.
    dodał: kamyk9, 01.06.2010

    Instalacja BRC Sequent24 założona w maju 2010 w Energy Gaz Polska (Warszawa) - jak najbardziej polecam ten typ instalacji na miejscu doradzili mi jaki model instalacji będzie najkorzystniejszy dla tego typu silnika, żadnych problemów z samą instalacją, różnica w spalaniu w normie ~10-20% (na trasie nawet bardziej 10%). Jak na razie przejechane 2000 km na gazie, na początku (od razu po instalacji) zawór odcinający w baku musiał się "ułożyć" na początku nie odcinał dopiero po 3-4 tankowaniu do pełna zaczął poprawnie działać (odcinać) ale generalna uwaga do osób które chcą założyć instalacje gazową - pierwszy 1000 km to swoisty okres testowy instalacji w tym czasie moga sie dziać różne mniejsze albo większe rzeczy z instalacją... ale po to jest przegląd po 1000 km żeby wszystko wyrównać, u mnie to był dziwnie działający zawór ale o dziwo po kilku tankowaniach zaczął działać. Z instalacją gazową jest tak ze po prostu się obserwuje (na słuch na oko, na spalanie) jak działa - organoleptycznie - (poza oczywiście regularnymi przeglądami zgodnie z instrukcją) i to właściwie jedyny sposób na ocenę pracy instalacji przez zwykłego użytkownika LPG, po paru posiedzeniach w necie nad literaturą i pokonywaniem kolejnych kilometrów na LPG będziecie wiedzieć kiedy jest OK. a kiedy coś zaczyna się dziać... Ważna informacja dla osób które posiadają komputer pokładowy w Lagunie (w innych samochodach) - po zainstalowaniu instalacji LPG moze (ale nie musi) byc taka sytuacja że wskazówka paliwa (benzyny) bedzie spadać i z odczytów wskaźników i komputera wynikać bedzie ze normalnie spalamy benzynę... a tak nie jest (zakładając ze z instalacją wszystko OK.) jest to dość denerwujący objaw bo nie wie się dokładnie ile jest benzyny w zbiorniku i nie wiadomo jak się orientować w tym wszystkim. Wtedy trzeba założyć "Emulator wskaźnika benzyny" ~140 zł. wszystkie warsztaty montujące LPG powinny takie emulatory posiadać i montować... niestety jest pewien mały odsetek samochodów gdzie nawet ten Emulator nie działa... u mnie w Lagunie II z komputerem zadziałał.... co prawda komputer dalej pokazuje głupoty jeśli chodzi o obliczenia długości trasy jaką moge zrobic na danym paliwie (reszta wskazań komputera jest OK) ale to jedyny minus zainstalowania LPG i tak naprawdę kompletnie nieznaczący. Polecam również w Lagunie II instalacje wlewu gazu obok wlewu paliwa - pod klapką... jest tam idealne miejsce właśnie na wlew do gazu dzięki temu Laguna z zewnątrz wygląda jak by nie było żadnej instalacji LPG ;] (nie ma żadnych czarnych korków w zderzakach ;]) Podsumowując: Ja tez się długo zastanawiałem czytałem internet znajomych itp. "założyć - nie założyć" ... założyłem i absolutnie nie żałuje, wręcz przeciwnie namawiam na instalacje LPG... ale tylko w dużych, rekomendowanych warsztatach. pozdrawiam.

  • 2.
  • 5,00 Renault Laguna I 1.6 i 16V (107KM) 2000r.
    dodał: carlos, 18.01.2014

    Instalacja była droga - Landi Renzo gotowy zestaw, a nie jakieś zbieraniny na Stagu. Niemalże podwoiłem wartość auta :) ale wiem co mam. Zwróciła się po 18.000km i pracuje bezproblemowo. Zero spadku mocy (ustawiana na hamowni) a przynajmniej ja nie czuję momentu przełączenia. Spalanie 9 litrów czyli tyle samo co benzynki, bez względu czy lato czy zima. Do tego 3-4 pełne zbiorniki benzyny na rok na odpalanie. Jedyna wada to głośno pracujące wtryskiwacze gazu (MADy) - po prostu ten typ tak ma :D ale słychać to oczywiście tylko na zewnątrz pojazdu. Ogólnie jestem mega zadowolony i nie zamierzam się auta pozbywać bo jest tanie w utrzymaniu zwłaszcza teraz z gazem, no i bezawaryjne póki co. Zostanie w rodzinie jak się dorobię czegoś nowszego.

  • 3.
  • 4,50 Renault Laguna I 1.6 i 16V (107KM) 1999r.
    dodał: Rzeszowiak61, 03.03.2011

    jestem zadowolony z tej instalacji. Zużycie gazu porównywalne z benzyną t.j ok. 9l. Tankując gaz w Niemczech zużycie spadło do 7,5 l / trasa /. Tak, więc wszystko zależy od jakości gazu. Podczas eksploatacji / 85000 km./ 2 razy czyściłem wtryskiwacze w wannie ultradźwiękowej z podanym impulsem na wtryskiwacz oraz po tym przebiegu padł parownik / membrana /. Poza tym zero kłopotów. Dbając o wymianę filtrów na czas , dobry gaz oraz gdy się tym zajmuje odpowiedni montażysta -diagnosta / Pozdrawiam Pana -przedstawiciela BRC z Gorlic / można być naprawdę zadowolony z eksploatacji samochodu na LPG. Pozdrawiam

  • 4.
  • 5,00 Renault Laguna I 2.0 (113KM) 1995r.
    dodał: Maccabra, 25.02.2012

    Witam. Ponad rok temu kupiłem dosyć już wiekowe auto 95r. Jako iż silniki Lagun1 phI są starego typu SOHC, więc spalanie PB w trybie mieszanym to okolo 10-11 l/100. Więc nie bylo innego ratunku jak zdecydować się na założenie LPG. Teraz mija roczek, żadnych zmian w głowicy, silnik pracuje niemalże idealnie (podobno mój silnik bardzo dobrze znosi gaz, co się sprawdza). Zero dodatkowych wkładów oczywiście oprócz kosztów instalacji, wymiany przewodów i świec zapłonowych, regulacji zaworów. Na razie jestem na etapie kończenia zwracania kosztów instalacji, teraz to już z górki.

  • 5.
  • 4,50 Renault Laguna I 1.6 i 16V (107KM) 2000r.
    dodał: Michał Gredka, 04.12.2010

    Polecam Firme "KOBA" Piotra Korbanka. W rodzinie mamy 3 auta z gazem robionym u Pana Piotra i nic się z nimi nie dzieje Vectra B z silnikiem 1.8 16V przejechała już 160 tyś km na gazie i żadnego remontu silnika nie miała i jeździ do tej pory. Astra z silnikiem 1.6 przejechała 70 tyś i też nic jej nie jest. Laguna 2000r z silnikiem 1.6 16V przejechała 50 tyś i nic z nią się nie dzieje. Silniki chodzą równo a spalanie w obu oplach jest na poziomie od 7 do max 8,5 litra laguna 7-9 litra. Polecam wszystkim.

  • 6.
  • 5,00 Renault Laguna I 1.8 16V (120KM) 1999r.
    dodał: Adam, 14.10.2010

    Instalacja BRC SEQUENT 24 zamontowana w firmie SEBA w Olsztynie sprawuje się rewelacyjnie. Przez 5 lat użytkowania wymieniałem tylko filtry fazy lotnej oraz oczywiście świece i filtr powietrza. Spalanie- trasa ok. 9 litr. (można zejść do 8 przy bardzo spokojnej jeździe) i do 10,5-11 litrów (autostrada w Chorwacji 140-160 km/h) W mieśce pali ok 11 litrów gazu. W zasadzie gdyby nie kontrolki, to nie wiedziałbym kiedy silnik przełącza się na gaz.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Laguna

Renault Laguna

745 komentarzy

502 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~carisma złom~carisma złom

~carisma złom~carisma złom

~calibrsma~calibrsma

Do ~s: Calibrsma

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
49 139
Przejechany dystans
30 844 539 km
Zatankowanego paliwa
1 608 362 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 722
Wydanych pieniędzy
2 568 115 zł
Średnie wydatki na auto
1 326 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
10 542
Wydanych pieniędzy
2 823 971 zł
Średnie wydatki na auto
1 458 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (1 937)

Testy zderzeniowe Renault Laguna

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Laguna przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Laguna

Renault Laguna
2007

Renault Laguna

Renault Laguna
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Laguna III

Na podstawie 277 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: G.Boski, dodano: 08.07.2012 19:30

Silnik Laguny nie jest mistrzem w dziedzinie oszczędności, natomiast zapewnia optymalne spalanie w stosunku do osiagów. Minimalne spalanie na odcinku 100 km, jadąc zgodnie z przepisami (90-100km/h poza terenem zabudowanym), bez gwałtownych przyśpieszen plasuję sie na poziomie 6,4 l/100km. Nieciekawie natomiast robi się gdy wjedziemy do miasta. Zamknięcie się poniżej okrągłych 10 l/100km będzie wymagało umiejętnego muskania gazu oraz znajomości eco-drivingu. Realne liczby w zakorkowanych miastach to 12-14 l/100km. Jeżeli chodzi o drogi ekspresowe lub autostrady bardzo duży skok w spalaniu jest pomiędzy 120 km/h, a 140 km/h. W przypadku tej niższej prędkości spokojnie możemy podróżować nie przekraczając 8,5 l/100km, powyżej 140 km/h Laguna zadawala sie conajmniej 11 l/100km. Wyżej wymienione wartości dotyczą Laguny z 2003 roku na ogumieniu 225/45R17 z przebiegiem 126 tys.km, ale jak wiadomo spalanie w aucie zależy od charakteru jazdy oraz od ilości pasażerów. Reasumując, Renault Laguna II z silnikiem 1,8 16v 120 KM z racji na niskie koszty zakupu oraz eksploatacji jest ciekawą propozycją z racji nienajgorszych osiągów, optymalnego spalania oraz komfortu podróżowania. Pozdrawiam kierowców Lagunek :)

pełny raport Renault Hatchback 1.8 16V

autor: Arek, dodano: 08.10.2011 12:40

No cóż - coś za coś. Moje auto całe szczęście się nie psuje, ale Lagunki mają swoje słabe punkty jak się źle trafi można trochę dokładać. Stosunkowo duże spalanie mojej Lali to wynik dużego silnika 2.2 i automatycznej skrzyni biegów. Taki zestaw nie nadaje się do jazdy w mieście - wtedy spalanie będzie kolosalne. Ja podaję spalanie 70% trasa (polska trasa :) ) i 30% miasto bo tak cały czas używam mojego auta. W czasie 3 letniej eksploatacji dołożyłem do: naprawa zamków w drzwiach przednich, nowy egr (ale to bolączka wszystkich diesli), nowy kolektor dolotowy, wymiana żarówek xenon, akumulator, końcówki drążków kierownicy. Teraz jeszcze będę musiał wymienić tarcze hamulcowe. Poza tym zwykła eksploatacja.

pełny raport Renault Hatchback 2.2 dCi

autor: Rafi_Z, dodano: 24.10.2011 02:42

Po przeprowadzce jeżdżę w koło komina odcinki najczęściej po zaledwie 2-3km i przy raczej ciężkiej nodze i często niedogrzanym silniku. i zwykłej instalacji gazowej auto pali średnio zawsze 13 z haczykiem. Bardzo rzadko 12 z przodu. Należy więc założyć to jako cykl miejski bez korków. Ewentualne szlabany na odpalonym czasami silniku. Na trasie od 8,2 (bardzo wolna jazda na odcinku ok 250km w Polsce) i podobnie 8 o 9 z haczykiem na niemieckich autostradach bez przekraczania 120km/h. ok 13-14l na niemieckiej autostradzie przy 120-165km/h. Dla porównania Trasy Bydgoszcz Toruń przy deptaniu 160km/h co się wiązało z notorycznym wyprzedzaniem i hamowaniem spaliła ok 15l.

pełny raport Renault Kombi 2.0
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Renault Laguna III

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Laguna III

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Renault Laguna III
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Laguna, oglądali także