Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Laguna III Coupe

Trzecia, najnowsza generacja Laguny, która na świecie debiutowała w lecie 2007 roku. Jesienią model trafił również do Polski. Zbudowano go na platformie podłogowej FF-L, na której powstał między innymi Nissan Altima. Sylwetka Laguny znów została solidnie odświeżona, choć próżno szukać w niej stylistycznych innowacji. W porównaniu do poprzedników, zwiększyły się również rozmiary auta. Model tradycyjnie nie jest dostępny w wersji sedan, a jedynie w wersjach liftback i kombi.

Renault Laguna Coupe - lewy tylny reflektor - włączony
Renault Laguna Coupe - tył - reflektory wyłączone
Renault Laguna Coupe - prawy bok
Renault Laguna Coupe - widok z tyłu
Renault Laguna Coupe - kokpit
Renault Laguna Coupe - widok z góry

Generacje Renault Laguna

  • Laguna III   2007 - teraz
    Renault Laguna III
    • Wybierz generację

    • Laguna III (2007 - teraz)
    • Laguna II (2001 - 2007)
    • Laguna I (1993 - 2001)

Komentarze redakcji

Powagosław: Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.
Luzacjusz: Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

Wersje nadwozia Renault Laguna III

Silniki Renault Laguna III Coupe

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Dobre osiągi, dobra cena – najlepiej kupić 2-litrową „benzynę” o mocy 140KM. Jest przyjemnie cicha, do „setki” przyspiesza w ponad 9 sekund, ale przy wyższych obrotach jej dźwięk jest dość nieprzyjemny. Silniejszych doznań są w stanie dostarczyć jej wzmocnione wersje – mają 170 i aż 205KM. Renault wrzuciło oczywiście do nich turbosprężarkę, która gdy już się włączy, to życie staje się piękniejsze. Dla oszczędnych – diesle. Najmniejszy 1.5l 110KM celuje w tych najoszczędniejszych, bo nie ma za wiele do zaoferowania, ale już niewiele droży motor 2.0l 130KM jest tym minimum, które sprawdzi się w Lagunie i nie spłucze kierowcy w salonie. Elastyczny, cichy i przyjazny na stacji benzynowej – nie powinien spalać więcej niż 7l paliwa na 100km, a to bez wątpienia cieszy. Radzi sobie z załadowanym autem do 100-120km/h, ale jeśli to mało, to możecie pomyśleć nad mocniejszymi wersjami. 150-konna jest jednym z lepszych kompromisów pomiędzy ceną, dynamiką i całą resztą. Auto żwawo ciągnie aż do odcięcia zapłonu i ma wszystkie zalety mniejszego motoru 130-konnego. Coś jeszcze mocniejszego? Też jest! 180KM i świetne osiągi.

Publikacje o Renault Laguna

Lepsza od konkurentów - Renault Laguna III (2007- )

Poszukując używanego, kilkuletniego samochodu segmentu D wielu kierowców z premedytacją pomija Lagunę III. To błąd. Auto jest wygodne i bezpieczne. Co ważne, pozytywnie zaskakuje trwałością i kosztuje dużo mniej od niemieckich lub japońskich konkurentów.

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora Renault Laguna komfort w korzystnej cenie

Na początku 1994 roku w salonach sprzedaży Renault zadebiutował model Laguna, który zastąpił mocno wysłużonego poprzednika. Nowy pojazd o zaokrąglonych kształtach karoserii z mocno opadającą maską przednią oraz wąskimi reflektorami odpowiadał trendom początku lat 90-tych.

Renault Laguna 2.0: Czasy świetności ma już za sobą...

W kilkunastoletniej Lagunie może zawieść niemal wszystko, ale na silnik benzynowy 2.0 wciąż można liczyć.

Renault Laguna po kuracji odmładzającej

Druga generacja Laguny, wprowadzona na rynek w 2000 roku, okazała się dla Renault jedną wielką porażką. Choć oferowała elegancką stylizację i wysoki poziom bezpieczeństwa, swoją awaryjnością i kosztami napraw pozostawiła ogromny niesmak po dziś dzień. Dlatego też projektując Lagunę numer 3, Renault musiało...

Rasowe coupe - test Renault Laguna Coupe

Większość z nas chciałaby mieć w garażu prawdziwe sportowe coupé. Zazwyczaj takie auto jest drugim, zaraz po limuzynie. Z założenia sportowy samochód przewidziany jest dla 2 osób oraz małego bagażu. Czy można jednak połączyć coupé z limuzyną? Niektórym producentom udaje się to doskonale, z jednej strony...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Laguna

Renault Laguna na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault LagunaautoWcentrum - społeczność Renault Laguna

najwyższe oktanyAuta - Renault Laguna

Renault Laguna Turbo Aniołek 70,30

Renault Laguna 92,17

Renault Laguna 72,14

Renault Laguna Lala 72,99

Renault Laguna Dynamique 76,30

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Laguna

michal-q 72,50

parow19 46,61

miniek202 46,42

emacezar 42,87

francuzz 47,91

jorgen1971 50,84

czarekpiekos 69,17

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Laguna

No i się zaczęło..... Laguna III wymień klocki sam...
No i się zaczęło..... Laguna III wymień klocki sam... Witam. Po prawie roku od stycznia br. odkąd jeżdżę Lolitą zaczęły się pierwsze w...
Osłona termiczna wydechu
Osłona termiczna wydechu Witam bylem na wymianie oleju i przy okazji obejrzałem auto od spodu. kilka ...
Ile mozna zaoszczedzic na OC?
Ile mozna zaoszczedzic na OC? Witam właśnie kończy mi się polisa OC. Z racji tego kupuje tylko OC zalezało mi...
Wymiana zamka centralnego od drzwi kierowcy
Wymiana zamka centralnego od drzwi kierowcy Dziś wymieniłem zamek w ASO, ponieważ zaczął szwankować czasem zamykał a czasem ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Laguna

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Renault Laguna
 

Najpopularniejsza wersja Renault Laguna

Renault Laguna

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Renault Laguna
 

Renault Laguna najczęściej porównywane z:

Honda Accord
2.0 VTEC (156 KM)
BMW Seria 3
320i (184 KM)
Toyota Avensis
1.6 Valvematic (132 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti Q50 HYBRID AWD Demonstracyjny Infiniti Q50 HYBRID AWD
Rocznik: 2014. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 3.5 364KM, .
Cena: 267 212 zł 227 000 zł
Zyskujesz: 40 212 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD
Rocznik: 2014. Przebieg: 12 000 km. Silnik: 2.1 170KM, diesel.
Cena: 228 326 zł 194 000 zł
Zyskujesz: 34 326 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Laguna

Renault Laguna
1.9 benzyna 120 KM
112 500 km, 2004
11 900 PLN
Renault Laguna
1.6 benzyna 110 KM
224 000 km, 1999
6 700 PLN
Renault Laguna
2.9 benzyna 206 KM
135 000 km, 2001
12 500 PLN
Renault Laguna
2.0 benzyna 134 KM
170 500 km, 2005
11 700 PLN

Ocena auta Renault Laguna III Coupe

  • Średnia ocena
    na podstawie 10 opinii
  • 4,46
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21
  • Zalety
  • + układ jezdny
  • + wentylacja i ogrzewanie
  • Wady
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Renault Laguna

Renault Laguna I Hatchback - galeria społeczności Renault Laguna III Kombi Renault Laguna III Coupe 2012 Renault Laguna III Renault Laguna II Hatchback - galeria społeczności Renault Laguna Grandtour 1.9 dCi Privilege - galeria redakcyjna Renault Laguna Grandtour 2011 Renault Laguna GT Renault Laguna Hatchback 2011 Renault Laguna III Coupe Phase III (Facelifting 2013)
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Laguna

  • 1.
  • 5,00 Renault Laguna II (KM) 2003r.
    dodał: kamyk9, 01.06.2010

    Instalacja BRC Sequent24 założona w maju 2010 w Energy Gaz Polska (Warszawa) - jak najbardziej polecam ten typ instalacji na miejscu doradzili mi jaki model instalacji będzie najkorzystniejszy dla tego typu silnika, żadnych problemów z samą instalacją, różnica w spalaniu w normie ~10-20% (na trasie nawet bardziej 10%). Jak na razie przejechane 2000 km na gazie, na początku (od razu po instalacji) zawór odcinający w baku musiał się "ułożyć" na początku nie odcinał dopiero po 3-4 tankowaniu do pełna zaczął poprawnie działać (odcinać) ale generalna uwaga do osób które chcą założyć instalacje gazową - pierwszy 1000 km to swoisty okres testowy instalacji w tym czasie moga sie dziać różne mniejsze albo większe rzeczy z instalacją... ale po to jest przegląd po 1000 km żeby wszystko wyrównać, u mnie to był dziwnie działający zawór ale o dziwo po kilku tankowaniach zaczął działać. Z instalacją gazową jest tak ze po prostu się obserwuje (na słuch na oko, na spalanie) jak działa - organoleptycznie - (poza oczywiście regularnymi przeglądami zgodnie z instrukcją) i to właściwie jedyny sposób na ocenę pracy instalacji przez zwykłego użytkownika LPG, po paru posiedzeniach w necie nad literaturą i pokonywaniem kolejnych kilometrów na LPG będziecie wiedzieć kiedy jest OK. a kiedy coś zaczyna się dziać... Ważna informacja dla osób które posiadają komputer pokładowy w Lagunie (w innych samochodach) - po zainstalowaniu instalacji LPG moze (ale nie musi) byc taka sytuacja że wskazówka paliwa (benzyny) bedzie spadać i z odczytów wskaźników i komputera wynikać bedzie ze normalnie spalamy benzynę... a tak nie jest (zakładając ze z instalacją wszystko OK.) jest to dość denerwujący objaw bo nie wie się dokładnie ile jest benzyny w zbiorniku i nie wiadomo jak się orientować w tym wszystkim. Wtedy trzeba założyć "Emulator wskaźnika benzyny" ~140 zł. wszystkie warsztaty montujące LPG powinny takie emulatory posiadać i montować... niestety jest pewien mały odsetek samochodów gdzie nawet ten Emulator nie działa... u mnie w Lagunie II z komputerem zadziałał.... co prawda komputer dalej pokazuje głupoty jeśli chodzi o obliczenia długości trasy jaką moge zrobic na danym paliwie (reszta wskazań komputera jest OK) ale to jedyny minus zainstalowania LPG i tak naprawdę kompletnie nieznaczący. Polecam również w Lagunie II instalacje wlewu gazu obok wlewu paliwa - pod klapką... jest tam idealne miejsce właśnie na wlew do gazu dzięki temu Laguna z zewnątrz wygląda jak by nie było żadnej instalacji LPG ;] (nie ma żadnych czarnych korków w zderzakach ;]) Podsumowując: Ja tez się długo zastanawiałem czytałem internet znajomych itp. "założyć - nie założyć" ... założyłem i absolutnie nie żałuje, wręcz przeciwnie namawiam na instalacje LPG... ale tylko w dużych, rekomendowanych warsztatach. pozdrawiam.

  • 2.
  • 5,00 Renault Laguna I 1.6 i 16V (107KM) 2000r.
    dodał: carlos, 18.01.2014

    Instalacja była droga - Landi Renzo gotowy zestaw, a nie jakieś zbieraniny na Stagu. Niemalże podwoiłem wartość auta :) ale wiem co mam. Zwróciła się po 18.000km i pracuje bezproblemowo. Zero spadku mocy (ustawiana na hamowni) a przynajmniej ja nie czuję momentu przełączenia. Spalanie 9 litrów czyli tyle samo co benzynki, bez względu czy lato czy zima. Do tego 3-4 pełne zbiorniki benzyny na rok na odpalanie. Jedyna wada to głośno pracujące wtryskiwacze gazu (MADy) - po prostu ten typ tak ma :D ale słychać to oczywiście tylko na zewnątrz pojazdu. Ogólnie jestem mega zadowolony i nie zamierzam się auta pozbywać bo jest tanie w utrzymaniu zwłaszcza teraz z gazem, no i bezawaryjne póki co. Zostanie w rodzinie jak się dorobię czegoś nowszego.

  • 3.
  • 4,50 Renault Laguna I 1.6 i 16V (107KM) 1999r.
    dodał: Rzeszowiak61, 03.03.2011

    jestem zadowolony z tej instalacji. Zużycie gazu porównywalne z benzyną t.j ok. 9l. Tankując gaz w Niemczech zużycie spadło do 7,5 l / trasa /. Tak, więc wszystko zależy od jakości gazu. Podczas eksploatacji / 85000 km./ 2 razy czyściłem wtryskiwacze w wannie ultradźwiękowej z podanym impulsem na wtryskiwacz oraz po tym przebiegu padł parownik / membrana /. Poza tym zero kłopotów. Dbając o wymianę filtrów na czas , dobry gaz oraz gdy się tym zajmuje odpowiedni montażysta -diagnosta / Pozdrawiam Pana -przedstawiciela BRC z Gorlic / można być naprawdę zadowolony z eksploatacji samochodu na LPG. Pozdrawiam

  • 4.
  • 5,00 Renault Laguna I 2.0 (113KM) 1995r.
    dodał: Maccabra, 25.02.2012

    Witam. Ponad rok temu kupiłem dosyć już wiekowe auto 95r. Jako iż silniki Lagun1 phI są starego typu SOHC, więc spalanie PB w trybie mieszanym to okolo 10-11 l/100. Więc nie bylo innego ratunku jak zdecydować się na założenie LPG. Teraz mija roczek, żadnych zmian w głowicy, silnik pracuje niemalże idealnie (podobno mój silnik bardzo dobrze znosi gaz, co się sprawdza). Zero dodatkowych wkładów oczywiście oprócz kosztów instalacji, wymiany przewodów i świec zapłonowych, regulacji zaworów. Na razie jestem na etapie kończenia zwracania kosztów instalacji, teraz to już z górki.

  • 5.
  • 4,50 Renault Laguna I 1.6 i 16V (107KM) 2000r.
    dodał: Michał Gredka, 04.12.2010

    Polecam Firme "KOBA" Piotra Korbanka. W rodzinie mamy 3 auta z gazem robionym u Pana Piotra i nic się z nimi nie dzieje Vectra B z silnikiem 1.8 16V przejechała już 160 tyś km na gazie i żadnego remontu silnika nie miała i jeździ do tej pory. Astra z silnikiem 1.6 przejechała 70 tyś i też nic jej nie jest. Laguna 2000r z silnikiem 1.6 16V przejechała 50 tyś i nic z nią się nie dzieje. Silniki chodzą równo a spalanie w obu oplach jest na poziomie od 7 do max 8,5 litra laguna 7-9 litra. Polecam wszystkim.

  • 6.
  • 5,00 Renault Laguna I 1.8 16V (120KM) 1999r.
    dodał: Adam, 14.10.2010

    Instalacja BRC SEQUENT 24 zamontowana w firmie SEBA w Olsztynie sprawuje się rewelacyjnie. Przez 5 lat użytkowania wymieniałem tylko filtry fazy lotnej oraz oczywiście świece i filtr powietrza. Spalanie- trasa ok. 9 litr. (można zejść do 8 przy bardzo spokojnej jeździe) i do 10,5-11 litrów (autostrada w Chorwacji 140-160 km/h) W mieśce pali ok 11 litrów gazu. W zasadzie gdyby nie kontrolki, to nie wiedziałbym kiedy silnik przełącza się na gaz.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Laguna

Renault Laguna

745 komentarzy

502 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~carisma złom~carisma złom

~carisma złom~carisma złom

~calibrsma~calibrsma

Do ~s: Calibrsma

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
51 761
Przejechany dystans
32 180 153 km
Zatankowanego paliwa
1 699 802 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 949
Wydanych pieniędzy
2 677 891 zł
Średnie wydatki na auto
1 336 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
11 166
Wydanych pieniędzy
2 989 681 zł
Średnie wydatki na auto
1 492 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (2 004)

Testy zderzeniowe Renault Laguna

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Laguna przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Laguna

Renault Laguna
2007

Renault Laguna

Renault Laguna
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Laguna III Coupe

Na podstawie 14 raportów spalania

Pb
ON
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Rafi_Z, dodano: 24.10.2011 02:42

Po przeprowadzce jeżdżę w koło komina odcinki najczęściej po zaledwie 2-3km i przy raczej ciężkiej nodze i często niedogrzanym silniku. i zwykłej instalacji gazowej auto pali średnio zawsze 13 z haczykiem. Bardzo rzadko 12 z przodu. Należy więc założyć to jako cykl miejski bez korków. Ewentualne szlabany na odpalonym czasami silniku. Na trasie od 8,2 (bardzo wolna jazda na odcinku ok 250km w Polsce) i podobnie 8 o 9 z haczykiem na niemieckich autostradach bez przekraczania 120km/h. ok 13-14l na niemieckiej autostradzie przy 120-165km/h. Dla porównania Trasy Bydgoszcz Toruń przy deptaniu 160km/h co się wiązało z notorycznym wyprzedzaniem i hamowaniem spaliła ok 15l.

pełny raport Renault Kombi 2.0

autor: Przybyk23, dodano: 08.05.2014 23:15

ogólnie jestem bardo zadowolony, auto ma moc wystarczającą aby zagrać na nosie jakimś wiejskim cwaniaczkom z BMW e36 ( nie mam nic do tej marki ), bardzo wygodne i miłe auto. do tego mam je w gazie, wiec również i oszczędne.Co prawda na LPG jest odczuwalny spadek mocy, ale nie po to ktoś zakłada gaz zeby szaleć :) Jak na tak przestronne auto, z przyzwoitą mocą, spalanie naprawdę na dobrym poziomie. Moje auto to Laguna II po lifcie z 2005r ale nie mogłem tam takiej opcji zaznaczyć, pozdrawiam :) teraz coć typowo o spalaniu: przy normalnej jeździe, spokojnej, można spokojnie zejść poniżej 9l LPG, przy lekkim dociśnięciu gazu możemy się spodziewać spalania na poziomie 12l/14l LPG

pełny raport Renault Hatchback 2.0 IDE 16V

autor: Adiuno, dodano: 14.03.2010 09:09

spalanie tego auta na ten silnik 1.8 16 v to jak sokowiruwki z duzym wylotem stosunkowo do mocy ... auto pali ze tak powiem durzo jak na pojemnosc 1.8 i tylko 120 km .. mieszkam w UK auto porusza sie wiecej po miescie niz po trasie .. w korkahc i miescie bez klimy (zima ) 9 l na 100 lato z z klima 9.5 nawed 10 miasto 30 ml/h cykl pozamijski troche lepiej 8.5 L ma 100 na krudkich trasach M4 autostrada 8 L trasa UK reading polska zywiec 7.5 lita na bardzo dlugiej trasie w zakresie 120-130 km/h tyle co moge powiedziec auto jezdzi na casrol 0w-40w ful syntetyk nie bierze okelu ani troche od wymiany do wymiany silnik pracuej w zakresie obrotuw od 0 do 4000 tys max na liczniku juz 12500 ML a co da sie wyciagna z tego auta to 185 km/h trzeba bardzo dlugos ie kulac zeby wyciagnac 200 to juz moja 2 laguna z tej seri sinkim czulu bardzo na paliwo jelsi wlejesz paliwo do bani od razu kontrolka check engine leje tylko +99 V-power na bardzo dlubich trasach potrafi sie zaswiecic lampka od sondy lambda przegrzanie katalizatora jazda bez postoju do pl tylko 2 jazdy na cpn na zbirniku jestem wstanie przejechac 800-900 km wienc powiem tylko tyle diesel wychodzi zancznie lepoej w miscie i na trasie do poslki jedno tankowanie po wyjezdzie z promu dunkerke i ciagne na zbirniku pod opole... jelsi chodzi o awaryjnosc to bez usterek mankament to kluczyk lubia sie psuc przyciski nowy kosztuje 230 F jakiesj 800-850 zl z tym jest poraszka ale jak ma ktos znajomego eneltronika mozna zaszczedzic troche kasy 25 F jakies 100 zl mankament to blacharka odbruskuej gurna warstwa lakieru .. od slonca nie tylko ja tak mam ale ien laguny tez prawie 80% aut stoi na ulicach 365 dni w roku widzialem ine laguny ztego rocznika wienc nie jest to jeden wyjatek.. ale co tu sie oszukiwac jak w uk auto srednio jezdzi po ukicy 5-6 lat potem idzie na scrap ( zlom )dostajesz 2000F od panstwa za zlomowanie swojego auta na nowe auto

pełny raport Renault Hatchback 1.8 16V
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Renault Laguna III Coupe

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Laguna III Coupe

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Renault Laguna III Coupe
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Laguna, oglądali także