Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Renault Laguna III Coupe

Lata produkcji: 2007 - teraz
Segment: Klasa średnia
Trzecia, najnowsza generacja Laguny, która na świecie debiutowała w lecie 2007 roku. Jesienią model trafił również do Polski. Zbudowano go na platformie podłogowej FF-L, na której powstał między innymi Nissan Altima. Sylwetka Laguny znów została solidnie odświeżona, choć próżno szukać w niej stylistycznych innowacji. W porównaniu do poprzedników, zwiększyły się również rozmiary auta. Model tradycyjnie nie jest dostępny w wersji sedan, a jedynie w wersjach liftback i kombi.

Komentarze redakcji

Powagosław: Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.
Luzacjusz: Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

Dane techniczne Renault Laguna III Coupe

Podstawowe parametry Renault Laguna III Coupe

Liczba drzwi
2
Liczba miejsc
4
Średnica zawracania
11,1 m
Pojemność baku
66 l

Wymiary zewnętrzne Renault Laguna III Coupe

Długość
4643 mm
Szerokość
1812 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi
2082 mm
Wysokość
1401 mm
Rozstaw osi
2693 mm
Rozstaw kół - przód
1547 mm
Rozstaw kół - tył
1542 mm
Zwis przedni
1019 mm
Zwis tylny
931 mm

Opony Renault Laguna III Coupe

Szerokość
od 215 do 225 mm
Profil
od 45 do 50 %
Średnica
od 17" do 18"

Szkic techniczny Renault Laguna III Coupe

Szkic techniczny Renault Laguna III Coupe
zobacz dane techniczne

Oceny Renault Laguna III Coupe

Średnia ocena modelu

na podstawie 12 opinii

4.53

Średnia dla segmentu: Klasa średnia 4.18

Zalety

+ Układ jezdny

+ Wentylacja i ogrzewanie

+ Stosunek jakość/cena

Wady

- Ergonomia

- Widoczność

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (84%)
NIE (16%)

Wybrane oceny kierowców Renault Laguna III Coupe

Samochód jest fantastyczny, szczególnie w specyfikacji Monaco GP. Z zewnątrz czarny lśniący dach, czarne lusterka, antracytowe 18 calowe alufelgi, a ... więcejw środku w kolorze lakieru białej perły takie same wstawki, szczególnie ta na tunelu środkowym robi niesamowite wrażenie. Do tego świetne fotele i genialnie grający zestaw od Bose oraz bardzo dokładna nawigacja. Układ kierowniczy bajka, a to w szczególności zasługa układu 4 Control. Osiągi zupełnie wystarczające. Na obniżenie noty powinny wpłynąć usterki o których pisałem wcześniej, szczególnie ta związana z klimatyzacją, ale jakoś nie wpływa bo Laguna Coupe to naprawdę świetny samochód. ukryj
dodano 27.04.2012 przez
Porównałem wiele innych samochodów przed zakupem. W tym roczną BMW 320d coupe. Laguna wygrała (przy identycznej cenie). Bardzo przyjemny samochód, niesamowicie ... więcejładny wizualnie. W połączeniu z 180-konnym silnikiem, daje naprawdę przyjemność z jazdy. Żeby poczuć naprawdę odczuwalną różnicę, należałoby wydać 2 razy więcej pieniędzy. ukryj
dodano 10.02.2011 przez
Fajne, lansiarskie auto za niewielkie pieniądze dla kierowcy i ... partnerki :), nie jest to auto zestrojone sportowo ani zawieszeniem ... więcejani silnikiem - trochę je udaje, dostosowane do podróży do 160 km/h, wystarczająco żwawo reagujące na pedał gazu, ładnie wykończone w wersji MONACO GP, obszyte skórą i Bose systemem audio. Za tą cenę warto jednak wrócę do BMW :) ukryj
dodano 04.12.2012 przez
Świetne stylistycznie i technicznie auto.
dodano 01.04.2010 przez
Zobacz oceny Renault Laguna III Coupe Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Renault Laguna III Coupe

Pb
10,53 - 11,73
Na podstawie 4 raportów spalania
ON
5,83 - 9,23
Na podstawie 11 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Renault Laguna III Coupe

Dodam od siebie, wiem że spalanie w mieście jest ok 8-8,5 litra (jazda oceniam na średnią chodzi o szybkość,przyspieszanie raczej ... więcejnie szarżuję, ale czasem docisne), ale komputer pokazuje 7.3 z ok 6000km przebiegu miasto + 2-3 trasy każda po ok 600km. Spalanie w trasie 6l przy prędkości ok 120km/h, analogicznie przy 90km/h poniżej ok 5l lub niżej, maksymalnie prędkość którą jechałem nią na trasie to 200km/h i na tyle pozwolił mi tempomat, a komputer pokazywał mi spalanie przy tej jednostajnej jeździe na ok 13.5l/100km , czyli jakby podzielić to na połowę, to byłoby 100km/h = ok.6,7l ukryj
dodano 01.05.2012 przez
Silnik pali średnio 10 litrów. Jak na frajdę z jazdy wynik całkowicie przyzwoity. Plusem jest to, ze konstrukcja jest sprawdzona, ... więcejmało skomplikowana i wysilona wiec odpadają ewentualne naprawy turbiny, kół dwumasowych, skomplikowanych okładów wtryskowych itp. ukryj
dodano 28.05.2015 przez
Wprawdzie to diesel i powinien palić znacznie mniej, ale z drugiej strony moc na to nie pozwala :) Koszt usług ... więceji napraw adekwatny do wartości i specyfiki auta (wymiana filtra paliwa z filtrem 220 zł, wymiana klocków hamulcowych z materiałem ok 600 zł.) ukryj
dodano 27.04.2012 przez
Ile by nie było zawsze będzie za drogo :) Ale nie ma co narzekać. Przegląd standardowy ok 850 zł to ... więcejdobry wynik. Części zamienne typu klocki hamulcowe też w rozsądnej cenie. Spalanie też przyzwoite. Trasa dynamicznie ok 6l/100km, miasto 8.5-9.0l/100km ukryj
dodano 12.05.2014 przez
Uważam, że samochód bądź co bądź pije za dużo- 11.1. Ale muszę brac pod uwage, że jeźdże dużo w mieście ... więceji na dodatek bardzo dynamicznie (tym autem nie da się inaczej). Co do przeglądów jeszcze nie wiem, ale wiem że mam 3 lata gwarancji. ;) ukryj
dodano 01.04.2010 przez
Zobacz raporty spalania Renault Laguna III Coupe Dodaj raport spalania

Publikacje o Renault Laguna

Przeczytaj pozostałe 19 publikacje o Renault Laguna

Testy zderzeniowe Renault Laguna Euro NCAP

Renault Laguna
Renault Laguna
Zobacz szczegóły
Renault Laguna
Renault Laguna
Zobacz szczegóły
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Lista silników Renault Laguna III Coupe

Jaki slinik wybrać?

Dobre osiągi, dobra cena – najlepiej kupić 2-litrową „benzynę” o mocy 140KM. Jest przyjemnie cicha, do „setki” przyspiesza w ponad 9 sekund, ale przy wyższych obrotach jej dźwięk jest dość nieprzyjemny. Silniejszych doznań są w stanie dostarczyć jej wzmocnione wersje – mają 170 i aż 205KM. Renault wrzuciło oczywiście do nich turbosprężarkę, która gdy już się włączy, to życie staje się piękniejsze. Dla oszczędnych – diesle. Najmniejszy 1.5l 110KM celuje w tych najoszczędniejszych, bo nie ma za wiele do zaoferowania, ale już niewiele droży motor 2.0l 130KM jest tym minimum, które sprawdzi się w Lagunie i nie spłucze kierowcy w salonie. Elastyczny, cichy i przyjazny na stacji benzynowej – nie powinien spalać więcej niż 7l paliwa na 100km, a to bez wątpienia cieszy. Radzi sobie z załadowanym autem do 100-120km/h, ale jeśli to mało, to możecie pomyśleć nad mocniejszymi wersjami. 150-konna jest jednym z lepszych kompromisów pomiędzy ceną, dynamiką i całą resztą. Auto żwawo ciągnie aż do odcięcia zapłonu i ma wszystkie zalety mniejszego motoru 130-konnego. Coś jeszcze mocniejszego? Też jest! 180KM i świetne osiągi.

Nowe Renault Laguna

nowe Renault Laguna
Renault Laguna
ceny od 85 800 zł do 129 400

Renault Laguna III Hatchback Phase II 2.0 16v E85 eco2 140KM od 2011

w pakiecie BOSE EDITION

w cenie katalogowej brutto

97 900 zł

Wyposażenie standardowe
Kontrolka zapięcia lub braku zapięcia pasów bezpieczeństwa na tylnych siedzeniach
Elektrycznie regulowane, składane, podgrzewane lusterka boczne (asferyczne po stronie kierowcy)
6 poduszek powietrznych: czołowe, przednie boczne, przednie i tylne kurtynowe
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Widoczność 2 (4 990 zł)
Pakiet Komfort 3 (1 150 zł)
Pakiet Widoczność 1 (3 490 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Widoczność 2 (4 990 zł)
Pakiet Komfort 3 (1 150 zł)
Pakiet Widoczność 1 (3 490 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 15 oferty Renault Laguna

Dealerzy Renault

DECAR

DECAR SP. Z O.O. Renault Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Modlińska 154B

Więcej

AMS CHRÓŚCICKI SP. Z O.O.

AMS CHRÓŚCICKI SP. Z O.O. Renault Siedlce

mazowieckie, Siedlce, Brzeska 178

Więcej

ANTONI ŁYKO SP Z O.O.

ANTONI ŁYKO SP. Z O.O. Renault Kraków

małopolskie, Kraków, Aleja Pokoju 63

Więcej

ANTONI ŁYKO SP Z O.O.

ANTONI ŁYKO SP. Z O.O. Renault Zabierzów

małopolskie, Zabierzów, Krakowska 253

Więcej

ASO DYSZKIEWICZ

DYSZKIEWICZ SP. Z O.O. Renault Konstancin-Jeziorna

mazowieckie, Konstancin-Jeziorna, Warszawska 84

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Renault Laguna

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

11 055

Przejechany dystans

1 499 364 zł

Zatankowanego paliwa

368 234 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

1 619

Wydanych pieniędzy

557 133 zł

Średnie wydatki na auto

1 241 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

2 348

Wydanych pieniędzy

682 079 zł

Średnie wydatki na auto

1 519 zł

ZOBACZ 449 dzienników kosztów Renault Laguna Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Renault Laguna

Liczba wpisów: 55
komentarzy(28)
komentarzy(56)
komentarzy(9)
komentarzy(26)
komentarzy(18)
komentarzy(2)
Zobacz inne typowe słabe punkty Renault Laguna dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Renault Laguna

Liczba wpisów: 124
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Renault Laguna Dodaj wpis do autodiagnozy

Skarbnica wiedzy o Renault Laguna

Sposoby wykonania czynności
dodano 09.08.2011 przez
Porada dotyczy aut z kluczykiem na podczerwień i immobilizerem. Jeśli posiadamy kluczyk na podczerwień, immobilizer w aucie odblokowywany jest kodem przesyłanym przez podczerwień. Problem pojawia…
dodano 09.08.2011 przez
Dotyczy tylko modeli Phase I z komputerem pokładowym (2 wyświetlacze i gadaczka). Aby wejść do trybu serwisowego zegarów należy przytrzymać przycisk komputera przy dźwigni wycieraczek…
dodano 27.07.2011 przez
Przemyśl jedna rzecz - układ dolotowy to nie rura od kibelka. Długość dolotów, ich przekrój i kształt jest precyzyjnie obliczany w celu spełnienia wielu często…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą