Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Laguna III Coupe

Trzecia, najnowsza generacja Laguny, która na świecie debiutowała w lecie 2007 roku. Jesienią model trafił również do Polski. Zbudowano go na platformie podłogowej FF-L, na której powstał między innymi Nissan Altima. Sylwetka Laguny znów została solidnie odświeżona, choć próżno szukać w niej stylistycznych innowacji. W porównaniu do poprzedników, zwiększyły się również rozmiary auta. Model tradycyjnie nie jest dostępny w wersji sedan, a jedynie w wersjach liftback i kombi.

Renault Laguna Coupe - lewy tylny reflektor - włączony
Renault Laguna Coupe - tył - reflektory wyłączone
Renault Laguna Coupe - prawy bok
Renault Laguna Coupe - widok z tyłu
Renault Laguna Coupe - kokpit
Renault Laguna Coupe - widok z góry

Generacje Renault Laguna

  • Laguna III   2007 - teraz
    Renault Laguna III
    • Wybierz generację

    • Laguna III (2007 - teraz)
    • Laguna II (2001 - 2007)
    • Laguna I (1993 - 2001)

Komentarze redakcji

Powagosław: Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.
Luzacjusz: Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

Wersje nadwozia Renault Laguna III

Silniki Renault Laguna III Coupe

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Dobre osiągi, dobra cena – najlepiej kupić 2-litrową „benzynę” o mocy 140KM. Jest przyjemnie cicha, do „setki” przyspiesza w ponad 9 sekund, ale przy wyższych obrotach jej dźwięk jest dość nieprzyjemny. Silniejszych doznań są w stanie dostarczyć jej wzmocnione wersje – mają 170 i aż 205KM. Renault wrzuciło oczywiście do nich turbosprężarkę, która gdy już się włączy, to życie staje się piękniejsze. Dla oszczędnych – diesle. Najmniejszy 1.5l 110KM celuje w tych najoszczędniejszych, bo nie ma za wiele do zaoferowania, ale już niewiele droży motor 2.0l 130KM jest tym minimum, które sprawdzi się w Lagunie i nie spłucze kierowcy w salonie. Elastyczny, cichy i przyjazny na stacji benzynowej – nie powinien spalać więcej niż 7l paliwa na 100km, a to bez wątpienia cieszy. Radzi sobie z załadowanym autem do 100-120km/h, ale jeśli to mało, to możecie pomyśleć nad mocniejszymi wersjami. 150-konna jest jednym z lepszych kompromisów pomiędzy ceną, dynamiką i całą resztą. Auto żwawo ciągnie aż do odcięcia zapłonu i ma wszystkie zalety mniejszego motoru 130-konnego. Coś jeszcze mocniejszego? Też jest! 180KM i świetne osiągi.

Publikacje o Renault Laguna

Renault Laguna Coupe GT - piękna harmonia
 
Nasz test Renault Laguna Coupe GT 2.0 dCi 180 KM

Samochody tworzone w duchu Gran Turismo z reguły kosztują setki tysięcy, choć ich ceny mogą mieć nawet sześć zer. Istnieje jednak samochód, który zabierze Was do tego świata za o wiele mniejsze pieniądze. Czy to dobry pomysł?

Renault Laguna III - niedoceniona?

Zaufanie buduje się latami i tak naprawdę wystarczy chwila nieuwagi, żeby wszystko wzięło w łeb. Renault dobrze wie jak to boli, bo dzięki wizjonerskim inżynierom i wrednym księgowym zraziło własnych klientów do swojej limuzyny. Czy następca, Renault Laguna III, jest już bardziej dopracowana i stanowi...

Lepsza od konkurentów - Renault Laguna III (2007- )

Poszukując używanego, kilkuletniego samochodu segmentu D wielu kierowców z premedytacją pomija Lagunę III. To błąd. Auto jest wygodne i bezpieczne. Co ważne, pozytywnie zaskakuje trwałością i kosztuje dużo mniej od niemieckich lub japońskich konkurentów.

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora Renault Laguna komfort w korzystnej cenie

Na początku 1994 roku w salonach sprzedaży Renault zadebiutował model Laguna, który zastąpił mocno wysłużonego poprzednika. Nowy pojazd o zaokrąglonych kształtach karoserii z mocno opadającą maską przednią oraz wąskimi reflektorami odpowiadał trendom początku lat 90-tych.

Renault Laguna 2.0: Czasy świetności ma już za sobą...

W kilkunastoletniej Lagunie może zawieść niemal wszystko, ale na silnik benzynowy 2.0 wciąż można liczyć.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Laguna

Renault Laguna na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault LagunaautoWcentrum - społeczność Renault Laguna

najwyższe oktanyAuta - Renault Laguna

Renault Laguna DYNAMIQUE 72,80

Renault Laguna Lala 71,36

Renault Laguna Turbo Aniołek 71,33

Renault Laguna 1.9dCi 90,36

Renault Laguna 87,06

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Laguna

karniszon 84,18

Stuntmar 51,09

jorgen1971 51,61

savvy 42,93

damien_r 91,97

fascination13 74,23

francuzz 42,97

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Laguna

Drobny serwis
Drobny serwis Witam z autem dawno nic się nie działo i odpukać oby tak dalej. Jednak ostatnio ...
100 wpisów w dzienniku kosztów
100 wpisów w dzienniku kosztów Dziś jubileusz! 100 wpisów w dzienniku kosztów - prawdziwe, nie pompowane staty...
Pierwszy serwis ;)
Pierwszy serwis ;) Dziś mój nowy samochód przeszedł pierwszą naprawę, a raczej wymianę (oprócz wcze...
Znalazłem swoją byłą perełkę... nie jeżdżona od roku...
Znalazłem swoją byłą perełkę... nie jeżdżona od roku...  Znalazłem swoją byłą perełkę w jednym z garaży warszawskich, która sprzedałem ki...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Laguna

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Renault Laguna
 

Najpopularniejsza wersja Renault Laguna

Renault Laguna

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Renault Laguna
 

Renault Laguna najczęściej porównywane z:

Audi A4
2.0 TFSI (225 KM)
BMW Seria 2
218i (136 KM)
Citroen DS5
2.0 Blue HDi (181 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Nissan Pulsar ACENTA 1.2 DIG-T 115KM + AUTO PACK + NISSAN CONNECT
Rocznik: 2014. Silnik: 1.2 85KM .
Cena: 78 500 zł 74 500 zł
Zyskujesz: 4 000 zł Zobacz szczegóły »
Peugeot 508 Allure Peugeot 508 Allure
Rocznik: 2012. Przebieg: 130 000 km. Silnik: 2.0 120KM .
Cena: 55 900 zł 55 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Laguna

Renault Laguna
1.9 benzyna 120 KM
112 500 km, 2004
11 900 PLN
Renault Laguna
1.6 benzyna 110 KM
224 000 km, 1999
6 700 PLN
Renault Laguna
2.9 benzyna 206 KM
135 000 km, 2001
12 500 PLN
Renault Laguna
2.0 benzyna 134 KM
170 500 km, 2005
11 700 PLN

Ocena auta Renault Laguna III Coupe

  • Średnia ocena
    na podstawie 10 opinii
  • 4,46
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21
  • Zalety
  • + układ jezdny
  • + wentylacja i ogrzewanie
  • Wady
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Renault Laguna

Renault Laguna Coupe Renault Laguna III Grandtour Phase III (Facelifting 2013) Renault Laguna III Facelifting Renault Laguna III Coupe Phase II GT 2.0 dCi 180KM - galeria redakcyjna Renault Laguna III Liftback Phase III (Facelifting 2013) Renault Laguna I Hatchback - galeria społeczności Renault Laguna III Renault Laguna III Kombi Renault Laguna GT Renault Laguna Grandtour 2011
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Laguna

  • 1.
  • 5,00 Renault Laguna II (KM) 2003r.
    dodał: kamyk9, 01.06.2010

    Instalacja BRC Sequent24 założona w maju 2010 w Energy Gaz Polska (Warszawa) - jak najbardziej polecam ten typ instalacji na miejscu doradzili mi jaki model instalacji będzie najkorzystniejszy dla tego typu silnika, żadnych problemów z samą instalacją, różnica w spalaniu w normie ~10-20% (na trasie nawet bardziej 10%). Jak na razie przejechane 2000 km na gazie, na początku (od razu po instalacji) zawór odcinający w baku musiał się "ułożyć" na początku nie odcinał dopiero po 3-4 tankowaniu do pełna zaczął poprawnie działać (odcinać) ale generalna uwaga do osób które chcą założyć instalacje gazową - pierwszy 1000 km to swoisty okres testowy instalacji w tym czasie moga sie dziać różne mniejsze albo większe rzeczy z instalacją... ale po to jest przegląd po 1000 km żeby wszystko wyrównać, u mnie to był dziwnie działający zawór ale o dziwo po kilku tankowaniach zaczął działać. Z instalacją gazową jest tak ze po prostu się obserwuje (na słuch na oko, na spalanie) jak działa - organoleptycznie - (poza oczywiście regularnymi przeglądami zgodnie z instrukcją) i to właściwie jedyny sposób na ocenę pracy instalacji przez zwykłego użytkownika LPG, po paru posiedzeniach w necie nad literaturą i pokonywaniem kolejnych kilometrów na LPG będziecie wiedzieć kiedy jest OK. a kiedy coś zaczyna się dziać... Ważna informacja dla osób które posiadają komputer pokładowy w Lagunie (w innych samochodach) - po zainstalowaniu instalacji LPG moze (ale nie musi) byc taka sytuacja że wskazówka paliwa (benzyny) bedzie spadać i z odczytów wskaźników i komputera wynikać bedzie ze normalnie spalamy benzynę... a tak nie jest (zakładając ze z instalacją wszystko OK.) jest to dość denerwujący objaw bo nie wie się dokładnie ile jest benzyny w zbiorniku i nie wiadomo jak się orientować w tym wszystkim. Wtedy trzeba założyć "Emulator wskaźnika benzyny" ~140 zł. wszystkie warsztaty montujące LPG powinny takie emulatory posiadać i montować... niestety jest pewien mały odsetek samochodów gdzie nawet ten Emulator nie działa... u mnie w Lagunie II z komputerem zadziałał.... co prawda komputer dalej pokazuje głupoty jeśli chodzi o obliczenia długości trasy jaką moge zrobic na danym paliwie (reszta wskazań komputera jest OK) ale to jedyny minus zainstalowania LPG i tak naprawdę kompletnie nieznaczący. Polecam również w Lagunie II instalacje wlewu gazu obok wlewu paliwa - pod klapką... jest tam idealne miejsce właśnie na wlew do gazu dzięki temu Laguna z zewnątrz wygląda jak by nie było żadnej instalacji LPG ;] (nie ma żadnych czarnych korków w zderzakach ;]) Podsumowując: Ja tez się długo zastanawiałem czytałem internet znajomych itp. "założyć - nie założyć" ... założyłem i absolutnie nie żałuje, wręcz przeciwnie namawiam na instalacje LPG... ale tylko w dużych, rekomendowanych warsztatach. pozdrawiam.

  • 2.
  • 5,00 Renault Laguna I 1.6 i 16V (107KM) 2000r.
    dodał: carlos, 18.01.2014

    Instalacja była droga - Landi Renzo gotowy zestaw, a nie jakieś zbieraniny na Stagu. Niemalże podwoiłem wartość auta :) ale wiem co mam. Zwróciła się po 18.000km i pracuje bezproblemowo. Zero spadku mocy (ustawiana na hamowni) a przynajmniej ja nie czuję momentu przełączenia. Spalanie 9 litrów czyli tyle samo co benzynki, bez względu czy lato czy zima. Do tego 3-4 pełne zbiorniki benzyny na rok na odpalanie. Jedyna wada to głośno pracujące wtryskiwacze gazu (MADy) - po prostu ten typ tak ma :D ale słychać to oczywiście tylko na zewnątrz pojazdu. Ogólnie jestem mega zadowolony i nie zamierzam się auta pozbywać bo jest tanie w utrzymaniu zwłaszcza teraz z gazem, no i bezawaryjne póki co. Zostanie w rodzinie jak się dorobię czegoś nowszego.

  • 3.
  • 4,50 Renault Laguna I 1.6 i 16V (107KM) 1999r.
    dodał: Rzeszowiak61, 03.03.2011

    jestem zadowolony z tej instalacji. Zużycie gazu porównywalne z benzyną t.j ok. 9l. Tankując gaz w Niemczech zużycie spadło do 7,5 l / trasa /. Tak, więc wszystko zależy od jakości gazu. Podczas eksploatacji / 85000 km./ 2 razy czyściłem wtryskiwacze w wannie ultradźwiękowej z podanym impulsem na wtryskiwacz oraz po tym przebiegu padł parownik / membrana /. Poza tym zero kłopotów. Dbając o wymianę filtrów na czas , dobry gaz oraz gdy się tym zajmuje odpowiedni montażysta -diagnosta / Pozdrawiam Pana -przedstawiciela BRC z Gorlic / można być naprawdę zadowolony z eksploatacji samochodu na LPG. Pozdrawiam

  • 4.
  • 5,00 Renault Laguna I 2.0 (113KM) 1995r.
    dodał: Maccabra, 25.02.2012

    Witam. Ponad rok temu kupiłem dosyć już wiekowe auto 95r. Jako iż silniki Lagun1 phI są starego typu SOHC, więc spalanie PB w trybie mieszanym to okolo 10-11 l/100. Więc nie bylo innego ratunku jak zdecydować się na założenie LPG. Teraz mija roczek, żadnych zmian w głowicy, silnik pracuje niemalże idealnie (podobno mój silnik bardzo dobrze znosi gaz, co się sprawdza). Zero dodatkowych wkładów oczywiście oprócz kosztów instalacji, wymiany przewodów i świec zapłonowych, regulacji zaworów. Na razie jestem na etapie kończenia zwracania kosztów instalacji, teraz to już z górki.

  • 5.
  • 4,50 Renault Laguna I 1.6 i 16V (107KM) 2000r.
    dodał: Michał Gredka, 04.12.2010

    Polecam Firme "KOBA" Piotra Korbanka. W rodzinie mamy 3 auta z gazem robionym u Pana Piotra i nic się z nimi nie dzieje Vectra B z silnikiem 1.8 16V przejechała już 160 tyś km na gazie i żadnego remontu silnika nie miała i jeździ do tej pory. Astra z silnikiem 1.6 przejechała 70 tyś i też nic jej nie jest. Laguna 2000r z silnikiem 1.6 16V przejechała 50 tyś i nic z nią się nie dzieje. Silniki chodzą równo a spalanie w obu oplach jest na poziomie od 7 do max 8,5 litra laguna 7-9 litra. Polecam wszystkim.

  • 6.
  • 5,00 Renault Laguna I 1.8 16V (120KM) 1999r.
    dodał: Adam, 14.10.2010

    Instalacja BRC SEQUENT 24 zamontowana w firmie SEBA w Olsztynie sprawuje się rewelacyjnie. Przez 5 lat użytkowania wymieniałem tylko filtry fazy lotnej oraz oczywiście świece i filtr powietrza. Spalanie- trasa ok. 9 litr. (można zejść do 8 przy bardzo spokojnej jeździe) i do 10,5-11 litrów (autostrada w Chorwacji 140-160 km/h) W mieśce pali ok 11 litrów gazu. W zasadzie gdyby nie kontrolki, to nie wiedziałbym kiedy silnik przełącza się na gaz.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Laguna

Renault Laguna

745 komentarzy

502 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~carisma złom~carisma złom

~carisma złom~carisma złom

~calibrsma~calibrsma

Do ~s: Calibrsma

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
54 176
Przejechany dystans
33 670 312 km
Zatankowanego paliwa
1 785 321 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 259
Wydanych pieniędzy
2 798 752 zł
Średnie wydatki na auto
1 333 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
11 676
Wydanych pieniędzy
3 128 267 zł
Średnie wydatki na auto
1 490 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (2 100)

Testy zderzeniowe Renault Laguna

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Laguna przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Laguna

Renault Laguna
2007

Renault Laguna

Renault Laguna
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Laguna III Coupe

Na podstawie 14 raportów spalania

Pb
ON
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Michał, dodano: 02.02.2013 15:01

Laguną jeżdżę 3 lata. LPG założyłem 3 miesiące temu. Przebieg ok 130tyś km. Spalanie na PB95: Przy płynnej jeździe nocą na trasie przy zachowaniu wszelkich zasad eco-drivingu udało się osiągnąć 5,5l/100km. Rozpędzanie się z górki i wytracanie energii pod górkę itd. Przy około 100km/h spala ok 6,8 l/100km. Przy dynamicznej jeździe na trasie (140km/h) ok 7,7. Spokojne dojazdy do pracy Gdańsk (16km w jedną stronę)- ok 8,7l/100. Przy dynamiczniejszej jeździe po mieście 9-10. Komputer pokładowy zaniża spalanie o ok 0,3l/100km. Spalanie na LPG: założyłem instalacje BRC sequent. W mieście pali litr więcej LPG niż na benzynie i do tego 1,3 l/100km bezołowiowej zużytej na rozruch. Laguna jest w czołówce najbardziej awaryjnych aut. Ja trafiłem na niepsujący się model. Wymieniłem: sprzęgło 700zł,świece 80zł, półoś 350zł, napełnianie klimy itd itp. Normalka. Silnik 1,8 16V: nieskomplikowana, stara konstrukcja, osiągi umożliwiające wyprzedzenie TIRA jak jest dużo miejsca, maksymalny moment obrotowy jak przystało na jednostki wolnossące 4cyl. 16V dostępny przy prawie 5tyś obr., spala tyle ile musi i tyle ile chce tego użytkownik

pełny raport Renault Hatchback 1.8 16V

autor: maciusb, dodano: 21.12.2011 12:59

Bajka i poezja. Spalanie ON na poziomie jakiego nie powstydził by się mały miejski samochodzik. Przy tym co oferuje Laguna zużycie ON jest śmieszne. Podczas stałej eksploatacji mieście, korkach - spalanie 7,2-7,5 l/100km. W trasie zeszłej zimy podczas śnieżycy, nie przekraczając na dobrej drodze 110 km/h zużycie 4,8!!!! Koszty napraw są bardzo atrakcyjne ale nie w ASO. Moja Laguna jest serwisowana przez mojego kuzyna, który ma serwis WV (stąd passat jako auto zastępcze). Koszty części... no właśnie... Tarcza sprzęgła na Allegro kompletna z wysprzęglikiem i dociskiem kosztuje około 800-900 PLN... W ASO (uwaga) kosztuje jakieś 650 PLN... Pasek rozrządu z napinaczem jest tańszy w ASO o jakieś 100 PLN niż zamiennik na Allegro. Tak więc każdy zakup należy dokładnie sprawdzić również w salonie...

pełny raport Renault Hatchback 1.9 dCi

autor: MASS, dodano: 08.08.2011 02:58

Jak na swoje osiągi nie jest źle :). W mieście w korkach potrafi spalić całkiem sporo ale za to na trasach wynagradza to, według mnie, niewielkim spalaniem i komfortem jaki zapewnia podczas jazdy. Prowadzi się bardzo dobrze, na co mogę narzekać? Może przy parkowaniu tyłem jest troszkę wyżej postawiona poprzeczka zważywszy na kształt tylnej szyby ale można się przyzwyczaić ;). Szkoda, że nie jest wyposażona w czujnik parkowania... Hmmm... Ale dość marudzenia, przejdę do plusów: spalanie w porządku, części łatwo dostępne i stosunkowo niedrogie (serwis omijam szerokim łukiem ;)), wnętrze starannie wykończone, dużo schowków, dbałość o szczegóły, fotele wygodne, klimatyzacja sprawuje się naprawdę dobrze, przyjemność z jazdy gwarantowana. Auto całkiem fajnie wygląda, może nie jest piękne jak Mercedes, ale według mnie, jest przyjemne dla oka :). Z minusów: cały czas robię zawieszenie ale to na moje własne życzenie- samochód obniżony, niskoprofilowe opony i wielkie alusy ;). Pozdrawiam wszystkich właścicieli Lagunek :)

pełny raport Renault Hatchback 1.8 16V
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Renault Laguna III Coupe

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Laguna III Coupe

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Renault Laguna III Coupe
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Laguna, oglądali także