Gorące tematy

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Laguna III Coupe

Trzecia, najnowsza generacja Laguny, która na świecie debiutowała w lecie 2007 roku. Jesienią model trafił również do Polski. Zbudowano go na platformie podłogowej FF-L, na której powstał między innymi Nissan Altima. Sylwetka Laguny znów została solidnie odświeżona, choć próżno szukać w niej stylistycznych innowacji. W porównaniu do poprzedników, zwiększyły się również rozmiary auta. Model tradycyjnie nie jest dostępny w wersji sedan, a jedynie w wersjach liftback i kombi.

Renault Laguna Coupe - lewy tylny reflektor - włączony
Renault Laguna Coupe - tył - reflektory wyłączone
Renault Laguna Coupe - prawy bok
Renault Laguna Coupe - widok z tyłu
Renault Laguna Coupe - kokpit
Renault Laguna Coupe - widok z góry

Generacje Renault Laguna

  • Laguna III   2007 - teraz
    Renault Laguna III
    • Wybierz generację

    • Laguna III (2007 - teraz)
    • Laguna II (2001 - 2007)
    • Laguna I (1993 - 2001)

Komentarze redakcji

Powagosław: Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.
Luzacjusz: Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

Wersje nadwozia Renault Laguna III

Silniki Renault Laguna III Coupe

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Dobre osiągi, dobra cena – najlepiej kupić 2-litrową „benzynę” o mocy 140KM. Jest przyjemnie cicha, do „setki” przyspiesza w ponad 9 sekund, ale przy wyższych obrotach jej dźwięk jest dość nieprzyjemny. Silniejszych doznań są w stanie dostarczyć jej wzmocnione wersje – mają 170 i aż 205KM. Renault wrzuciło oczywiście do nich turbosprężarkę, która gdy już się włączy, to życie staje się piękniejsze. Dla oszczędnych – diesle. Najmniejszy 1.5l 110KM celuje w tych najoszczędniejszych, bo nie ma za wiele do zaoferowania, ale już niewiele droży motor 2.0l 130KM jest tym minimum, które sprawdzi się w Lagunie i nie spłucze kierowcy w salonie. Elastyczny, cichy i przyjazny na stacji benzynowej – nie powinien spalać więcej niż 7l paliwa na 100km, a to bez wątpienia cieszy. Radzi sobie z załadowanym autem do 100-120km/h, ale jeśli to mało, to możecie pomyśleć nad mocniejszymi wersjami. 150-konna jest jednym z lepszych kompromisów pomiędzy ceną, dynamiką i całą resztą. Auto żwawo ciągnie aż do odcięcia zapłonu i ma wszystkie zalety mniejszego motoru 130-konnego. Coś jeszcze mocniejszego? Też jest! 180KM i świetne osiągi.

Publikacje o Renault Laguna

Renault Laguna Coupe GT - piękna harmonia
 
Nasz test Renault Laguna Coupe GT 2.0 dCi 180 KM

Samochody tworzone w duchu Gran Turismo z reguły kosztują setki tysięcy, choć ich ceny mogą mieć nawet sześć zer. Istnieje jednak samochód, który zabierze Was do tego świata za o wiele mniejsze pieniądze. Czy to dobry pomysł?

Renault Laguna III - niedoceniona?

Zaufanie buduje się latami i tak naprawdę wystarczy chwila nieuwagi, żeby wszystko wzięło w łeb. Renault dobrze wie jak to boli, bo dzięki wizjonerskim inżynierom i wrednym księgowym zraziło własnych klientów do swojej limuzyny. Czy następca, Renault Laguna III, jest już bardziej dopracowana i stanowi...

Lepsza od konkurentów - Renault Laguna III (2007- )

Poszukując używanego, kilkuletniego samochodu segmentu D wielu kierowców z premedytacją pomija Lagunę III. To błąd. Auto jest wygodne i bezpieczne. Co ważne, pozytywnie zaskakuje trwałością i kosztuje dużo mniej od niemieckich lub japońskich konkurentów.

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora Renault Laguna komfort w korzystnej cenie

Na początku 1994 roku w salonach sprzedaży Renault zadebiutował model Laguna, który zastąpił mocno wysłużonego poprzednika. Nowy pojazd o zaokrąglonych kształtach karoserii z mocno opadającą maską przednią oraz wąskimi reflektorami odpowiadał trendom początku lat 90-tych.

Renault Laguna 2.0: Czasy świetności ma już za sobą...

W kilkunastoletniej Lagunie może zawieść niemal wszystko, ale na silnik benzynowy 2.0 wciąż można liczyć.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Laguna

Renault Laguna na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault LagunaautoWcentrum - społeczność Renault Laguna

najwyższe oktanyAuta - Renault Laguna

Renault Laguna Confort Dynamique 72,66

Renault Laguna Turbo Aniołek 72,52

Renault Laguna Maleństwo 84,53

Renault Laguna 71,81

Renault Laguna Poskramiacz Szos 69,36

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Laguna

blondyn83_ 83,05

pan_hajs 50,02

Slimk 32,50

balker 34,09

sujek 41,65

Kajto 60,31

pdg_34 50,74

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Laguna

Wymiany eksploatacyjne
Wymiany eksploatacyjne Dzisiaj wymieniłem parę rzeczy w aucie, a mianowice dwie końcówki drążka kierown...
Wymiana ekploatacyjna
Wymiana ekploatacyjna Witam Dzisiaj zmusiłem się i zabrałem za wymianę oleju Valvoline Max Life 10W-...
Laguna wraca do formy... czyli malujemy pyszczek
Laguna wraca do formy... czyli malujemy pyszczek Laguna w zeszłym roku uległa małemu wypadkowi ... ale w szczegóły nie będę się w...
Pierwszy serwis ;)
Pierwszy serwis ;) Dziś mój nowy samochód przeszedł pierwszą naprawę, a raczej wymianę (oprócz wcze...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Laguna

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Renault Laguna
 

Najpopularniejsza wersja Renault Laguna

Renault Laguna

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Renault Laguna
 

Renault Laguna najczęściej porównywane z:

BMW Seria 2
218i (136 KM)
Audi A4
2.0 TFSI (225 KM)
Hyundai i40
2.0 GDI (165 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Renault Laguna III Authetique Renault Laguna III Authetique
Rocznik: 2010. Przebieg: 102 505 km. Silnik: 1.5 81KM .
Cena: 31 900 zł
Renault Laguna Carminat Renault Laguna Carminat
Rocznik: 2012. Przebieg: 132 200 km. Silnik: 2.0 96KM .
Cena: 41 900 zł

Używane Renault Laguna

Renault Laguna
1.9 benzyna 120 KM
112 500 km, 2004
11 900 PLN
Renault Laguna
1.6 benzyna 110 KM
224 000 km, 1999
6 700 PLN
Renault Laguna
2.9 benzyna 206 KM
135 000 km, 2001
12 500 PLN
Renault Laguna
2.0 benzyna 134 KM
170 500 km, 2005
11 700 PLN

Ocena auta Renault Laguna III Coupe

  • Średnia ocena
    na podstawie 10 opinii
  • 4,46
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21
  • Zalety
  • + układ jezdny
  • + wentylacja i ogrzewanie
  • Wady
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Renault Laguna

Renault Laguna III Liftback Phase III (Facelifting 2013) Renault Laguna III Grandtour Phase III (Facelifting 2013) Renault Laguna III Coupe 2012 Renault Laguna III Coupe Phase III (Facelifting 2013) Renault Laguna III Renault Laguna 2007 Renault Laguna II Hatchback - galeria społeczności Renault Laguna I Kombi - galeria społeczności Renault Laguna Coupe Renault Laguna III Coupe Phase II GT 2.0 dCi 180KM - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Laguna

  • 1.
  • 5,00 Renault Laguna II (KM) 2003r.
    dodał: kamyk9, 01.06.2010

    Instalacja BRC Sequent24 założona w maju 2010 w Energy Gaz Polska (Warszawa) - jak najbardziej polecam ten typ instalacji na miejscu doradzili mi jaki model instalacji będzie najkorzystniejszy dla tego typu silnika, żadnych problemów z samą instalacją, różnica w spalaniu w normie ~10-20% (na trasie nawet bardziej 10%). Jak na razie przejechane 2000 km na gazie, na początku (od razu po instalacji) zawór odcinający w baku musiał się "ułożyć" na początku nie odcinał dopiero po 3-4 tankowaniu do pełna zaczął poprawnie działać (odcinać) ale generalna uwaga do osób które chcą założyć instalacje gazową - pierwszy 1000 km to swoisty okres testowy instalacji w tym czasie moga sie dziać różne mniejsze albo większe rzeczy z instalacją... ale po to jest przegląd po 1000 km żeby wszystko wyrównać, u mnie to był dziwnie działający zawór ale o dziwo po kilku tankowaniach zaczął działać. Z instalacją gazową jest tak ze po prostu się obserwuje (na słuch na oko, na spalanie) jak działa - organoleptycznie - (poza oczywiście regularnymi przeglądami zgodnie z instrukcją) i to właściwie jedyny sposób na ocenę pracy instalacji przez zwykłego użytkownika LPG, po paru posiedzeniach w necie nad literaturą i pokonywaniem kolejnych kilometrów na LPG będziecie wiedzieć kiedy jest OK. a kiedy coś zaczyna się dziać... Ważna informacja dla osób które posiadają komputer pokładowy w Lagunie (w innych samochodach) - po zainstalowaniu instalacji LPG moze (ale nie musi) byc taka sytuacja że wskazówka paliwa (benzyny) bedzie spadać i z odczytów wskaźników i komputera wynikać bedzie ze normalnie spalamy benzynę... a tak nie jest (zakładając ze z instalacją wszystko OK.) jest to dość denerwujący objaw bo nie wie się dokładnie ile jest benzyny w zbiorniku i nie wiadomo jak się orientować w tym wszystkim. Wtedy trzeba założyć "Emulator wskaźnika benzyny" ~140 zł. wszystkie warsztaty montujące LPG powinny takie emulatory posiadać i montować... niestety jest pewien mały odsetek samochodów gdzie nawet ten Emulator nie działa... u mnie w Lagunie II z komputerem zadziałał.... co prawda komputer dalej pokazuje głupoty jeśli chodzi o obliczenia długości trasy jaką moge zrobic na danym paliwie (reszta wskazań komputera jest OK) ale to jedyny minus zainstalowania LPG i tak naprawdę kompletnie nieznaczący. Polecam również w Lagunie II instalacje wlewu gazu obok wlewu paliwa - pod klapką... jest tam idealne miejsce właśnie na wlew do gazu dzięki temu Laguna z zewnątrz wygląda jak by nie było żadnej instalacji LPG ;] (nie ma żadnych czarnych korków w zderzakach ;]) Podsumowując: Ja tez się długo zastanawiałem czytałem internet znajomych itp. "założyć - nie założyć" ... założyłem i absolutnie nie żałuje, wręcz przeciwnie namawiam na instalacje LPG... ale tylko w dużych, rekomendowanych warsztatach. pozdrawiam.

  • 2.
  • 5,00 Renault Laguna I 1.6 i 16V (107KM) 2000r.
    dodał: carlos, 18.01.2014

    Instalacja była droga - Landi Renzo gotowy zestaw, a nie jakieś zbieraniny na Stagu. Niemalże podwoiłem wartość auta :) ale wiem co mam. Zwróciła się po 18.000km i pracuje bezproblemowo. Zero spadku mocy (ustawiana na hamowni) a przynajmniej ja nie czuję momentu przełączenia. Spalanie 9 litrów czyli tyle samo co benzynki, bez względu czy lato czy zima. Do tego 3-4 pełne zbiorniki benzyny na rok na odpalanie. Jedyna wada to głośno pracujące wtryskiwacze gazu (MADy) - po prostu ten typ tak ma :D ale słychać to oczywiście tylko na zewnątrz pojazdu. Ogólnie jestem mega zadowolony i nie zamierzam się auta pozbywać bo jest tanie w utrzymaniu zwłaszcza teraz z gazem, no i bezawaryjne póki co. Zostanie w rodzinie jak się dorobię czegoś nowszego.

  • 3.
  • 4,50 Renault Laguna I 1.6 i 16V (107KM) 1999r.
    dodał: Rzeszowiak61, 03.03.2011

    jestem zadowolony z tej instalacji. Zużycie gazu porównywalne z benzyną t.j ok. 9l. Tankując gaz w Niemczech zużycie spadło do 7,5 l / trasa /. Tak, więc wszystko zależy od jakości gazu. Podczas eksploatacji / 85000 km./ 2 razy czyściłem wtryskiwacze w wannie ultradźwiękowej z podanym impulsem na wtryskiwacz oraz po tym przebiegu padł parownik / membrana /. Poza tym zero kłopotów. Dbając o wymianę filtrów na czas , dobry gaz oraz gdy się tym zajmuje odpowiedni montażysta -diagnosta / Pozdrawiam Pana -przedstawiciela BRC z Gorlic / można być naprawdę zadowolony z eksploatacji samochodu na LPG. Pozdrawiam

  • 4.
  • 5,00 Renault Laguna I 2.0 (113KM) 1995r.
    dodał: Maccabra, 25.02.2012

    Witam. Ponad rok temu kupiłem dosyć już wiekowe auto 95r. Jako iż silniki Lagun1 phI są starego typu SOHC, więc spalanie PB w trybie mieszanym to okolo 10-11 l/100. Więc nie bylo innego ratunku jak zdecydować się na założenie LPG. Teraz mija roczek, żadnych zmian w głowicy, silnik pracuje niemalże idealnie (podobno mój silnik bardzo dobrze znosi gaz, co się sprawdza). Zero dodatkowych wkładów oczywiście oprócz kosztów instalacji, wymiany przewodów i świec zapłonowych, regulacji zaworów. Na razie jestem na etapie kończenia zwracania kosztów instalacji, teraz to już z górki.

  • 5.
  • 4,50 Renault Laguna I 1.6 i 16V (107KM) 2000r.
    dodał: Michał Gredka, 04.12.2010

    Polecam Firme "KOBA" Piotra Korbanka. W rodzinie mamy 3 auta z gazem robionym u Pana Piotra i nic się z nimi nie dzieje Vectra B z silnikiem 1.8 16V przejechała już 160 tyś km na gazie i żadnego remontu silnika nie miała i jeździ do tej pory. Astra z silnikiem 1.6 przejechała 70 tyś i też nic jej nie jest. Laguna 2000r z silnikiem 1.6 16V przejechała 50 tyś i nic z nią się nie dzieje. Silniki chodzą równo a spalanie w obu oplach jest na poziomie od 7 do max 8,5 litra laguna 7-9 litra. Polecam wszystkim.

  • 6.
  • 5,00 Renault Laguna I 1.8 16V (120KM) 1999r.
    dodał: Adam, 14.10.2010

    Instalacja BRC SEQUENT 24 zamontowana w firmie SEBA w Olsztynie sprawuje się rewelacyjnie. Przez 5 lat użytkowania wymieniałem tylko filtry fazy lotnej oraz oczywiście świece i filtr powietrza. Spalanie- trasa ok. 9 litr. (można zejść do 8 przy bardzo spokojnej jeździe) i do 10,5-11 litrów (autostrada w Chorwacji 140-160 km/h) W mieśce pali ok 11 litrów gazu. W zasadzie gdyby nie kontrolki, to nie wiedziałbym kiedy silnik przełącza się na gaz.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Laguna

Renault Laguna

745 komentarzy

502 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~carisma złom~carisma złom

~carisma złom~carisma złom

~calibrsma~calibrsma

Do ~s: Calibrsma

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
57 650
Przejechany dystans
34 982 561 km
Zatankowanego paliwa
1 904 174 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 706
Wydanych pieniędzy
2 966 377 zł
Średnie wydatki na auto
1 346 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
12 393
Wydanych pieniędzy
3 366 960 zł
Średnie wydatki na auto
1 528 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (2 204)

Testy zderzeniowe Renault Laguna

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Laguna przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Laguna

Renault Laguna
2007

Renault Laguna

Renault Laguna
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Laguna III Coupe

Na podstawie 14 raportów spalania

Pb
ON
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: keTrab, dodano: 08.10.2012 14:19

I tutaj nie jest tak ja przewidywałem. Średnie spalanie 8,4l/100km przez 9300km z czego tylko 2 wyjazdy Wro-Waw-Wro i to jeden przy szybszej jeździe 1 wyjazd nad morze około 1200km z rowerami na dachu spalanie wyszło 7,5l/100km. poza tym cały czas korki we Wrocławiu i bardzo krótkie przebiegi (10-15km)skutują spalaniem w mieście od 9-11,5l/100km zimą. Ale nie ma paniki - auto ma 150PS i automat. Czyli te konie trzeba jakoś nakarmić nie ma co. Renata swoje waży. Wiem, że na trasie jestem w stanie zejść poniżej 7l/100km ale trzeba się delikatnie obchodzić z gazem. Przy jeździe po autostradach (140-160km/h)spalanie 8l/100km jest do zniesienia zwłaszcza, że aż się prosi żeby przycisnąć ;)

pełny raport Renault Grandtour 2.0 dCi

autor: karooolas, dodano: 16.03.2011 19:38

bardzo dobre auto, nawet bez ESP swietnie trzyma sie drogi, mega komfortowe, bardzo przytulnie w srodku, idealnie wykonane wnetrze, relaks w długiej podrózy gwarantowany, wszystko pod ręka przyjemne wykończenie, z awarii przez 7 lat 2 jakies pierdólki.. z benzyniakami nie ma problemów, nie wierzcie w stereotypy zakompleksionych kierowców wieswagena !! ponadto z pomoca forum mozna naprawic kazda drobna usterke w kilka minut za darmo. niektórzy narzekaja na zawieszenie ze szybko pada.. nonsens zalezy jakiej firmy sie kupi czesci, bo to zwykły mcperson i niby dlaczego koncówka drazka firmy TRW ma w lagunie wytrzymac krócej niz np w golfie tej samej firmy prawie tak samo wygladajaca? czesci sa bardzo tanie i ogolnodostepne, auto wygodne, bezpieczne, nowoczesne.. cóz chciec wiecej? 0-100 ok 10s, da sie spokojnie wyprzedzac a jak trzeba to i ekonomicznie podrózowac, mimo wszystko 8litrów srednio trzeba liczyc, to jednak kawał auta..

pełny raport Renault Hatchback 1.8 16V

autor: slivmaster, dodano: 23.07.2013 14:45

Po kolei. Paliwo - Nie jest źle jak na auto które waży 1500 kg i ma 3 litrowy silnik. włączona klima i trasa 400 km w normalnej jeżdzie czyli trochę autostrada, normalne wyprzedzanie i cztery osoby w aucie pozwoliło mi zejść do 9 litrów. Po mieście z normalna jazdą około 60-70 km/h, światła itp. Auto nie przekracza 11,5 litra, co jest na prawdę extra wynikiem, mój fordzik z 2,5 l v6 i wagą 1300 kg lekko łykał 13,5 litra po mieście. Naprawy - Czytałem bardzo wiele opini na tym portalu, cześć pisała że to auto to porażka, królowa lawet, pewnie to prawda, jak się o auto nie dba i używa się najtańszych części. Czytałem też opinie skrajnie pozytywne i ktoś napisał żeby zobaczyć że u mechaników stoją rożne auta ale nie laguny... to prawda, bo nikt nie chce ich naprawiać, elektryk męczył się półtorej godziny żeby podłączyć sterowanie fotela kierowcy... bezpieczniki i moduły były rozsiane po całym aucie. A był to trzeci elektryk który podjął się naprawy a pozostali dwaj od razu odmówili. Jedna usterka a może być 1500 przyczyn. bez komputera nie podchodź do tego auta bo nic nie zdiagnozujesz. Dobre części są drogie, np z tyłu tarcza jest z piasta i łożyskiem, taki w miarę komplet kosztuje 800 zł.

pełny raport Renault Kombi 3.0 V6 24V
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Renault Laguna III Coupe

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Laguna III Coupe

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Renault Laguna III Coupe
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Laguna, oglądali także